Da ova 2012. godina bude jedna od najuzbudljivijih ikada za C segment, pobrinuo se izmedju ostalih i Mercedes koji je predstavio svoju novu verziju A klase. Ekstra novina je u tome sto je merc napustio(bar za sada) koncept kakav je gurao u prvde dve generacije A klase pa je nova verzija usla u C segment gde ce joj konkurenti biti BMW 1 (izasao prosle godine) i Audi A3 (izlazi za neki dan). Tu je i novi golf, koji izlazi 4. septembra koji ce sa svojom GTI verzijom takodje konkurisati A klasi.
Zvanicni tehnicki podaci se mogu naci ovde. Jedna od interesantnih novina je i to da ce u ponudi biti dva potpuno razlicita motora sa identicnom oznakom. Nije mi poznato da se ovo ikada desilo. Radi se o motorima 180 CDI. Prvi 180 CDI je Renault-ov zapremine 1.5 i 107 KS sa obrtnim momentom od 260 NM na 1750-2500 o/m dok je drugi 180 CDI Mercedesov motor zapremina 1.8, snage 135 KS i obrtnim momentom od 250 NM na 1400-2800 o/m. Ne bi bilo lose da neko ko malo detaljnije prati da nam kaze da li je ovaj prvi isti 1.5 dci koji se ugradjuje u mnoga Renault i Dacia vozila ili postoji neka bitna razlika?
Ja sam imao srece da sam dobio priliku da vozim ovaj auto pre nego sto se pojavi u salonima, ali sam sa druge strane imao nesrecu da sporoj Nemackoj birokratiji treba vise od mesec dana da validira moju srpsku vozacku tako da sam po srpski "izvisio" za voznju, ali sam bar uspeo da napravim par slika i snimaka :)
Moji utisci sakupljeni sedenjem i razgledanjem su da je auto jako lep i sportski nastrojen. Posebno u crvenoj boji spolja, a amg opremom unutra :). Sto se mesta tice, za mene(178 cm) ga ima sasvim dovoljno medjutim, moze da bude problem za visocije jer poprilicno oskudeva u prostoru za glavu. Ako uporedim sa astrom G koju ja vozim, imam utisak da je unutrasnji prostor u kabini po sirini manji pa vrata i stub dodju dosta blizu glave. Isto tako, ja sam morao dosta nisko da spustim sediste da ne bi dosao do plafona dok u istoj toj astri mi je sediste podignuto na najvisu poziciju.
Pozadi ima sasvim korektno mesta, kada se vozacko sediste namesti po mojoj meri pozadi sedam bez problema dok za glavu nije problem kao kod Elantre. Opet, problem moze da bude ako neko visociji mora da spusti sediste do kraja, onda ovi pozadi ostanu bez mesta za noge ispod sedista. Ovakav problem sam jos video u BMW-u 3. Nazalost, bio sam sam pa su slike prostora za nogu i glavu izostale :(.
Sto se gepeka tice, tu ide moja najveca zamerka. Sobzirom na spoljnu velicinu i cenu, smatram da ovakav auto mora da ima ozbiljniji gepek. Samo 340 l sto je recimo 40l manje od astre G i neshvatljivo uzak otvor su za mene veliki minus. Ostale zamerke se odnose na gore pomenuti link kao i na neverovatnu sipku za drzanje haube :(
Za kraj, napomena da su slikani primerci bili skroz na suncu pa su zbog toga slike slabijeg kvaliteta, a i moja foto oprema i znanje nisu bas za pohvalu :)
[Ovu poruku je menjao tdusko dana 25.08.2012. u 11:37 GMT+1]
[ tdusko @ 25.08.2012. 10:28 ] @
[ Nocni @ 25.08.2012. 10:46 ] @
Šta je sporno sa šipkom za držanje haube? Zašto kažeš da je nevjerovatna?
Meni liči da je sasvim obična kao na ostalim autima... uostalom ako je nešto sporno to smeta najviše serviserima. Haube su na novim autima većinom aluminijumske, veoma lake za podizanje itd...
Što se tiče nabrojanih noviteta koji će se pojaviti najviše me interesuje kakav će biti golf hibrid... mada, pišu da će moći da ide samo na struju nekih 3 kilometra?! Mene naravno ne interesuje u smislu da bih ga kupio već sa tehničkog aspekta, tipa baterija i eventualnog servisiranja...
[ jnk @ 25.08.2012. 11:04 ] @
Kad proveravam nivo ulja voleo bih da imam podizač haube ako su to već na ladi mogli da stave mogu i na najskupljem autu iz klase.
Ali u svakom slučaju mi se sviđa, mislim da je veliki iskorak u odnosu na prethodnika a pogotovo će biti zanimljiv u amg varijanti.
[ Nocni @ 25.08.2012. 11:11 ] @
Prosla su ta vremena kada se nedjeljom čvrkalo ispod haube i mjerilo ulje... Za ovog novog konkretno ne znam ali večina mercedesa nema ful za mjerenje ulja... Odnosno pored senzora koji služi za to imaju cijev i za fizičko mjerenje ali sami mjerač ostaje u servisu i vozač ne treba da se opterećuje sa tim...
Samo onaj kome hauba nije kretala da padne na glavu zbog lošeg amortizera (i to ne odmah nego posle 5 minuta ) misli da je on bolji od obične šipke... Ako vozilo ima 2 amortizera onda ok ali nema nikakve potrebe za tim otkad više nema teških pocincanih hauba i obična šipka koja traje koliko i auto je sasvim ok...
[ tdusko @ 25.08.2012. 11:14 ] @
Citat:
Nocni: Šta je sporno sa šipkom za držanje haube? Zašto kažeš da je nevjerovatna?
Meni liči da je sasvim obična kao na ostalim autima... uostalom ako je nešto sporno to smeta najviše serviserima. Haube su na novim autima većinom aluminijumske, veoma lake za podizanje itd...
Vec smo prosli ovu pricu. Jasno je da tebi to ne smeta, a jasno je da ima ljudi kojima to smeta, kao meni na primer. Ja od mercedesa ocekujem sobzirom na cenu, da bude bolji od jeftinijih u svakom detalju. Motor, enterijer, zavrsna obrada itd. Ja nikad ne bi platio auto toliko skuplje samo zbog znaka i da se onda svaki dan nerviram sto mi ovo skripi, sto ovo zvecka, da lepim hanzaplaste tu i tamo ili da mi padne hauba na glavu zato sto sam slucajno zakacio sipku ramenom. Ja prelazim cesto u cugu preko 1000 Km i bilo koji auto da vozim ja cu da podignem haubu pre i posle voznje i svaki put cu da se iznerviram sto sam dao 40 000 Eur za auto gde su ustedeli par eur i nisu stavili podizac na haubu, a prvu mecku koju smo u kuci imali iz 78. godine je imala podizac.
[ Nocni @ 25.08.2012. 11:26 ] @
^Ovo naravno nije tačno... taj stari mercedes minika imao je 2 amortizera a ne jedan... sa obje strane i to one jake koji su vukli tešku haubu sa dodatnim federima i pojedinacno je svaki mogao da drži haubu...
Nisi mi bio bas najjasniji zasto otvaras haubu prije i posle puta? Mercedes nema sipku za mjerenje ulja pa zato...
[ jnk @ 25.08.2012. 11:31 ] @
Citat:
Nocni:
Prosla su ta vremena kada se nedjeljom čvrkalo ispod haube i mjerilo ulje... Za ovog novog konkretno ne znam ali večina mercedesa nema ful za mjerenje ulja... Odnosno pored senzora koji služi za to imaju cijev i za fizičko mjerenje ali sami mjerač ostaje u servisu i vozač ne treba da se opterećuje sa tim...
Samo onaj kome hauba nije kretala da padne na glavu zbog lošeg amortizera (i to ne odmah nego posle 5 minuta :-)) misli da je on bolji od obične šipke... Ako vozilo ima 2 amortizera onda ok ali nema nikakve potrebe za tim otkad više nema teških pocincanih hauba i obična šipka koja traje koliko i auto je sasvim ok...
I kako onda da proveravam ulje? Nije to neko majstorisanje već proces kao i sipanje goriva ili dolivanje tečnosti za brisače. Aj da vidim amg verzija posle par hiljada km žustrije vožnje da li neće potrošiti ni gram.
[ tdusko @ 25.08.2012. 11:35 ] @
Citat:
^Ovo naravno nije tačno... taj stari mercedes minika imao je 2 amortizera a ne jedan... sa obje strane i to one jake koji su vukli tešku haubu sa dodatnim federima i pojedinacno je svaki mogao da drži haubu...
Nisi mi bio bas najjasniji zasto otvaras haubu prije i posle puta? Mercedes nema sipku za mjerenje ulja pa zato...
Ja uopste ne znam o cemu ti pricas. Prvo, minika se nije ni proizvodio 78. vec je to bio 123. Drugo, niko nije ni rekao da je imao jedan amortizer. Trece, 123(a ni minika btw) nije imao ni jedan amortizer vec obican mehanicki mehanizam sa oprugom na obe strane i genijalnim "feature-om" da se hauba podigne i stoji pod 90 stepeni da bi lakse izvadio motor. Cetvrto, haubu otvaram da bi prekontrolisao nivo svih tecnosti koje se mogu kontrolisati vizuelno, kao i da izvrsim vizuelnu inspekciju za slucaj da je negde procurelo ulje/voda itd ili da slucajno kajs nije ostecen ili da se neko crevo nije ostetilo itd itd. Sobzirom da sam drzao auto servis imam dosta iskustva o tome kakve sve gluposti mogu da krenu po zlu pa zbog toga volim to da radim.
Prosto je neverovatno sa koliko nadmenosti izjavljujes "Ovo naravno nije tacno"...
[Ovu poruku je menjao tdusko dana 25.08.2012. u 12:51 GMT+1]
[ Nocni @ 25.08.2012. 11:54 ] @
Nisi rekao koji je mercedes ali bilo da je mini, maxi, 123, amerikanac sa okruglim uspravnim farovima, kupe sl, ili 116... svaki je imao isti sistem sa dva amortizera odnosno federa za podizanje veoma teske haube...
Citat:
tdusko: a prvu mecku koju smo u kuci imali iz 78. godine je imala podizac.
Dakle rekao si jednina podizač
Nije kod mercedesa nikada to bio problem... kod ostalih vozila koja imaju 1 amortizer se desi da pada hauba na glavu a ne kod obicne sipke koja se kaci za haubu u zljeb i ne moze se gurnuti ramenom kako ti to rece...
Po Marfijevom zakonu onaj amortizer koji crkava nece pustiti haubu da pada odma posle podizanja vec posle desetak minuta kad se opustite i zadubite u popravku...
Nisam bas toliko razmazen da bi mi bilo tesko da zakacim obicnu sipku... ali postujem ako nekome to smeta i ako smatra da je amortizer bolje rjesenje.
[ jnk @ 25.08.2012. 12:05 ] @
Meni se desilo na swiftu da šipka ispadne iz ležišta i da mi hauba padne tako da ni to nije buletproof.
Da se vratimo na temu. Takođe mi se ne sviđa ovaj 'carbon look' trim na tabli. Zar nije to izumrlo sa prethodnim fiat bravom?
[ tdusko @ 25.08.2012. 12:06 ] @
Pa rekao sam jednina zato sto pod podizacem podrazumevam mehanizam za podizanje haube. Prvi put sad cujem da postoje varijante gde podizac ima mehanizam samo na jednoj strani. To je tek budalastina. Ako cemo vec da cepidlacimo oko terminologije onda ovo sto vec drugi put ponavljas "dva amortizera" nije u redu. Nikakvih tu amortizera nije bilo, samo opruga i parce gvozdja :)
[ Nocni @ 25.08.2012. 12:13 ] @
Citat:
Citat:
Prvi put sad cujem da postoje varijante gde podizac ima mehanizam samo na jednoj strani. To je tek budalastina.
Dusko, ima naravno na samo jednoj strani... upravo na golfu 5 i sa tim se podizacem na sva zvona hvale u onim filmovima gdje golfa uporedjuju sa tojotom...
Mercedes je gospodin po tom pitanju jer je haubu najljepse dici skroz vertikalno ako je neka popravka u pitanju... Imali su stari audiji 100 u zadnjoj verziji i prvi A6 neki sistem sa dugmetom na amortizeru gdje je hauba takodje mogla da ide dosta vertikalno ali ne skroz... to je bio dobar sistem vise zbog osiguravanja od pada izrazito teske pocincane haube...
Sad su haube lake kao perce...
@jnk, i ja sam za tu old school koja voli da na autu postoji ful za mjerenje ulja... Da kojim slucajem nemam servis i mogucnost da na mercedesu na vise nacina izmjerim ulje sigurno se nebi zadovoljio samo lampicom za nivo ulja ako bi ga vozio...
Doduse niko sa tim nije imao problema, na meckama je elektronski mjerac izuzetno kvalitetan... kad se upali lampica od nivoa moze se usuti litar ulja a da se nista ni ne mjeri...
[ Zarko Silic @ 25.08.2012. 13:02 ] @
Citat:
Nocni:
ali večina mercedesa nema ful za mjerenje ulja
A da li imaju ful za dosipanje tecnosti za vetrobran stakla, ili se to radi kao sto se radilo i pre 40 godina?
Citat:
Nocni:
Ako vozilo ima 2 amortizera onda ok ali nema nikakve potrebe za tim otkad više nema teških pocincanih hauba i obična šipka koja traje koliko i auto je sasvim ok...
Na Trabantu postoji mnogo delova koji traju koliko i auto. Da li to znaci ta takvi treba i da ostanu?
Citat:
Nocni:
Mercedes je gospodin po tom pitanju jer je haubu najljepse dici skroz vertikalno ako je neka popravka u pitanju...
Pa ako su tako nesto postavili sigurno da postoji potreba
P.S. Nikada mi se nije deslo da amortizer na haubi popusti, ali sam imao slucajeve da se kod onih obicnih poluga slomi plastika u koju se treba ova sipka ugurati pa sam morao traziti drugo mesto gde cu je postaviti.
Desavalo mi se i to da su plasticni nosaci ove sipke popustili sa obe strane pa sam morao metlom podupreti haubu.
Ne bi bilo lose da proizvodjaci ovog sistema podupiranja haube u standardnom alatu i priboru ponude i metlu.
Ipak je metla najsigurnija i traje koliko traje i auto i ne moze da se pokvari uopaste.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 25.08.2012. u 14:36 GMT+1]
[ Nocni @ 25.08.2012. 13:27 ] @
^Ako se nesto pokazalo dobro i ako nije skupo za proizvodjaca ne mora se mijenjati... Kad smo vec kod mercedesa, recimo tocak sa ovog novog w212 mozes postaviti na sve modele tamo do onih minija iz '68...
Sve zavisi kako se gleda na te "promjene"... neki stariji covjek ce reci, vidis na ovoj novoj A klasi su opet vratili gornji menjac kao na miniju
Salu na stranu, ja sam za promjene na svim poljima pogotovo kad je aktivna bezbijednost u pitanju, kontrola trakcije i kocenja i sve ono sto nam moze pomoci da ne dodje do sudara... Druge neke stvari kao npr. dvozonska i cetvorozonska klima i slicna preseravanja ne smatram nikakvim napretkom...
[ ventura @ 25.08.2012. 18:02 ] @
Citat:
tdusko:Ja prelazim cesto u cugu preko 1000 Km i bilo koji auto da vozim ja cu da podignem haubu pre i posle voznje...
A zašto?
Otvoriš haubu i kažeš: "hmmm, sve je u redu, motor komada jedan" i zatvoriš haubu?
Ako redovno servisiraš auto, haubu otvaraš samo za dosipanje tečnosti za staklo, sve ostalo ne treba da te zanima...
[ tdusko @ 25.08.2012. 19:03 ] @
Vec sam pojasnio zasto to radim:
Citat:
tdusko:... Cetvrto, haubu otvaram da bi prekontrolisao nivo svih tecnosti koje se mogu kontrolisati vizuelno, kao i da izvrsim vizuelnu inspekciju za slucaj da je negde procurelo ulje/voda itd ili da slucajno kajs nije ostecen ili da se neko crevo nije ostetilo itd itd. Sobzirom da sam drzao auto servis imam dosta iskustva o tome kakve sve gluposti mogu da krenu po zlu pa zbog toga volim to da radim.
Naravno, kad vozis nov auto sanse su poprilicno male da se dese "izenadni" mahanicki kvarovi na putu mada nije ni to nesto nadrealno. Izmedju dva servisa ima dosta kilometara i vremena pa se svasta moze desiti. Posebno ako se motor forsira. Neke od tih stvari se mogu preduprediti ako se svremena na vreme pogleda i ako se zna gde da se gleda. Mada slazem se da vecina vlasnika nakon dizanja haube jedino sto moze je da konstatuje motor komada jedan tako da istu tu vecinu ne pogadja sipka. Ja sam izneo samo zasto meni smeta.
[ ventura @ 25.08.2012. 19:20 ] @
Video sam ali je opet pitanje, čemu to?
Svaki noviji auto će te obavestiti porukom ako nešto nije u redu, i šta tačno nije u redu, tako da ta vizuelna inspekcija nema ama baš nikakvog smisla.
[ tdusko @ 25.08.2012. 19:40 ] @
Pa tebi nema smisla, a meni ima smisla i tu je kraj rasprave sa tobom jer jos nikad nisam video da si promenio misljenje. Mogu lepse da izgubim vreme...
[ ventura @ 25.08.2012. 19:41 ] @
Whatever rocks your boat.. Ako nemaš neki argument, ni mene ne zanima dalja diskusija... Što se mene tiče možeš i da se podvlačiš pod auto pre nego što sedneš u njega ako ti je to fetiš..
[ botr @ 25.08.2012. 19:46 ] @
Lici na GOlf-a :)
Samo sto ce biti mnogo skuplji, inace mi se dopada.
[ cika dacha @ 25.08.2012. 20:25 ] @
mecka je bas bruka!
[ Zarko Silic @ 27.08.2012. 13:23 ] @
Citat:
Nocni:
Prosla su ta vremena kada se nedjeljom čvrkalo ispod haube i mjerilo ulje... Za ovog novog konkretno ne znam ali večina mercedesa nema ful za mjerenje ulja... Odnosno pored senzora koji služi za to imaju cijev i za fizičko mjerenje ali sami mjerač ostaje u servisu i vozač ne treba da se opterećuje sa tim... Samo onaj kome hauba nije kretala da padne na glavu zbog lošeg amortizera (i to ne odmah nego posle 5 minuta ) misli da je on bolji od obične šipke... Ako vozilo ima 2 amortizera onda ok ali nema nikakve potrebe za tim otkad više nema teških pocincanih hauba i obična šipka koja traje koliko i auto je sasvim ok...
Aha,
sada je meni tek jasno o kakvim se to oprugama radi. Koji to auto ima dve a ne jednu. Mis se ubismo razmisljajuci o cemu pricas; te Mercedes. te Folcvagen, te ovaj, te onaj.
Zasto ne kazes odmah da si u losem drustvu pa da znamo u cemu je rec
zbog toga se u takvim slucajevima koristi metla
P.S. Samo da napomenem da je ovo petrovacka metla. Metla koja se proizvodi u Backom Petrovcu, da je rec o najboljoj metli na Svetu, da je mnogo kvalitetnija od ovog Peugeota i nikako se ne mogu porediti po kvalitetu
...
P.S. Samo da napomenem da je ovo petrovacka metla. Metla koja se proizvodi u Backom Petrovcu, da je rec o najboljoj metli na Svetu, da je mnogo kvalitetnija od ovog Peugeota i nikako se ne mogu porediti po kvalitetu :D
U cemu je problem sa ovim klipom? Potpuno je jasno da je u pitanju programirani efekat kao kod mnogih vozila gde je to slucaj sa svetlom. Otvoris vrata, upali se svetlo pa se fejduje posle nekog vremena. Ovde je isti princip samo malo sofisticiranije. Verovatno je u pitanju senzor koji posle odredjenog vremena neaktivnosti, reaguje na ljudsko bice/majstora (ako su majstori...) i kad se uveri da niko nista ne radi a proslo logicno dovoljno vremena - automatski zatvara/spusta haubu, i to ne naglo nego fejdovano (fade out ali na dole). Razlog delovanja mehanizma - ako je nesto rastavljeno, otvoreno, skinut deo... da ne pada prasina! Logicno.
Sto se metle tice, porekla i razvojnog puta drveta i sirka, 100% si u pravu.
Pozdrav!
[ Zarko Silic @ 27.08.2012. 13:48 ] @
Pa jeste programirano, ali na vetar.
Ako vetar duva brzinom od 20 m/s u pravcu auta kada je hauba otvorena, ona ce tada stajati stabilno. Onoga momenda kada vetar prestane ili promeni smer duvanja, hauba ce se zatvoriti i majstotra raspaliti po vratu.
Ali pazi, raspalice samo onog majstora koji ne obraca paznju na jacinu vetra. Nakon ovakvog dozivljaja svaki majstor ce strogo voditi racuna o vetru.
Francuski inzenjeri su morali voditi racuna o svemu pa i o tome da obicnom coveku ukazu na svet koji ga okruzuje. Da ga podsete da postoji i vetar.
edit: slova
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 27.08.2012. u 18:47 GMT+1]
[ Sceka @ 27.08.2012. 14:53 ] @
Citat:
Zarko Silic: ...
Ako vetar duva brzinom od 20 m/s u pravcu auta kada je hauba otvorena, ona ce tada stajati stabilno. Onoga momenda kada vetar prestane ili promeni smer duvanja, hauba ce se zatvoriti i majstotra raspaliti po vratu.
Ali pazi, raspalice samo onog majstora koji ne obraca paznju na jacinu vetra. Nakon ovakvog dozivljaja svaki majstor ce strogo voditi racuna o vetru.
...
:)) Pa za to moze da se doda/montira i poveze sa senzorom onaj vetrokaz (jel' se tako zave?!) u vidu petla sto se nekada vidjao po dimnjacima (u neka srecnija vremena), a okrece se "kako vetar duva". To u sprezi sa senzorom a pomocu malo elektronike i lepota.
Boldovano - raspalice samo samouke majstore, onaj koji ima skolu to je ucio pa nema iznenadjenja za njega. :)
Pozdrav!
[ tdusko @ 06.09.2012. 18:03 ] @
A klasa je stigla i do Srbije pa ko hoce da "opipa" kako to sve izgleda moze to da uradi kod Delta City-ja: link
U tekstu kao i na sajtu se navodi pocetna cena od skoro 21000 Eur sto je za cele 3 hiljada jeftinije nego ovde u DE. Pretpostavljam da je oprema ista jer ne moze biti vise klot nego sto je ovde :)
[ Zarko Silic @ 06.09.2012. 20:38 ] @
Ne mora da znaci da je oprema za odredjeni model u Srbiji slabija ili manja od one koja se nudi na zapadnom trzistu.
Na primer, kod nas u Srbiji se moze kupiti Golf 6 16 tdi od 105 ks sa prilicno jakom opremom mada je rec o trendline paketu, za 16 k eura. Ovaj G6 ima i manju cenu i bolju opremu od onog koji se nudi (nudio) na zapadu. Cak je "jaci" i od trendline za nemacko trziste.
Verziju G6 tdi sa 90 ks koju je Nemanja kupio u Austriji nikada nisam video niti sam cuo da je kod nas to neko kupio.
[ Nemanja @ 06.09.2012. 20:59 ] @
To je bila jedna serija sa
dosta dodatne opreme u osnovnom paketu, Xenoni, park pilot, automatska klima, alu felne itd. Ali da sam uzeo 105 ks verziju dobio bih veci spojler,zatamnjena zadnja stakla,i jos neke stvari koje ne volim te boy-racer automobile pa sam odabrao ovu verziju... inace valjda se moze nesto uraditi i sa tim motorom
[ tdusko @ 27.10.2012. 10:12 ] @
Nova A klasa se za sada pokazala kao apsolutni pogodak. Zabelezen je najbolji start prodaje jednog modela mercedesa ikada pa je zbog toga u fabrici u Restatu uposljeno novih 500 ljudi koji ce u trecoj smeni sklapati ovaj auto. Ono sto primecujem sa stranih(nemacko govorno podrucje) foruma jeste da vlada apsolutna pomama za ovim automobilom i ogromni izlivi zadovoljstva vlasnika kojima je isporucen. Jos pre mesec dana je isporuka za radnike mercedesa koji poslednji dobijaju auto, planirana za kraj 2013 godine! TV je pun reklama kojima se gadja ciljna grupa gde merc nije zalazio do sada; mladji smekeri i opake ribe kojima niko ne sme da parkira na "njihovo" parking mesto :)
Jos jednom se pokazalo da marketing i sam izgled auta igra ogromnu ulogu u tome kako ce se prodavati. Sto nas narod kaze:"Hvata ga oko" :). Ocigledno da mnogima ne smeta ni prednja vuca u mercu, ni nepostojanje istorije u ovoj klasi, ni slabiji motori nego u BMW 1/audi a3 ni najvisa cena, ni mali gepek, ni...
[ Nemanja @ 27.10.2012. 11:22 ] @
Kako nema istoriju... Potice iz duge loze goluba prevrtaca
Koliko inace kosta jedan normalno opremljen primerak ?
[ tdusko @ 27.10.2012. 12:08 ] @
Najjeftiniji model koji mozes da kupis kosta ravno 24000. Za to dobijes benzinski motor od 122 PS i 6 stepeni manuelni menjac. E sad, sta je za koga normalna oprema to je diskutabilno. Za mene recimo minimum koji bi morao da dodam na osnovu bi bila metalik boja(660 Eur), alu felne(850), grejanje sedista(350) i maglenke(220). To je recimo nekih 26000. E sad, mnogi ce reci da taj auto mora da ima bar jos tempomat(300), xenone(1000), navigaciju(860), komande na volanu(210). Sa tim se predje vec preko 28000, a jos se nismo ni dotakli bezbednosnih sistema, automatskog menjaca, enterijera itd
[ Nemanja @ 27.10.2012. 12:47 ] @
Citat:
tdusko: Za mene recimo minimum koji bi morao da dodam na osnovu bi bila metalik boja(660 Eur), alu felne(850), grejanje sedista(350) i maglenke(220). To je recimo nekih 26000. E sad, mnogi ce reci da taj auto mora da ima bar jos tempomat(300), xenone(1000), navigaciju(860), komande na volanu(210).
Da, to sam i podrazumevao pod normalnom opremom za auto te klase ( osnovne cene ).
Negde izmedju Golf klase i klase A4-ke. Ukoliko gledas samo zvanicne cene, inace se verovatno moze naci za te pare neka A4-ka doplivala iz Danske ...
[ Zarko Silic @ 27.10.2012. 12:53 ] @
Ciljnoj grupi koju je tdusko naveo, Audi A4 ne odgovara.
Inace u Danskoj se trenutno moze kupiti A4 TFSI za 19K eura.
Ma to je za one sto vole da pipaju :). Ocigledno je da ima dovoljan broj onih koje se bas i ne sekiraju preterano zbog toga
[ Zarko Silic @ 27.10.2012. 16:42 ] @
Citat:
tdusko: Ma to je za one sto vole da pipaju . Ocigledno je da ima dovoljan broj onih koje se bas i ne sekiraju preterano zbog toga
Naravno da ima. Kako bi inace ovi zuti uspeli toliko auta prodati americkim domacicama , ali ako ove opipaju nesto tvdje, bice belaja.
[ kristina990 @ 27.10.2012. 19:55 ] @
...no na bezbednost izgleda da niko nije pomislio,zar mislite da je tvrdoća i robusnost jedina odlika kvaliteta...postoje situacije kad glava ili ostali delovi tela udaraju u tu plastiku...
[ Branko Santo @ 27.10.2012. 21:12 ] @
Glavom jedino kad vide racun posto su platili
U ostalim slucajevima airbag ih udara sam
[ Hltman @ 28.10.2012. 16:06 ] @
Za preko 30.000 eur mora da bude savrsen... a ne ovo ko da je decija igracka.
[ Zlatni_bg @ 29.10.2012. 05:14 ] @
A u prvom postu pise da su "180" iste oznake za 2 razlicita motora... Zar taj broj modela nije uvek oznacavao kubikazu, kako Mecka sa 1500 kubika ima oznaku 180?
[ Nemanja @ 29.10.2012. 07:28 ] @
Broj oznacava broj KW... tako da je okvirno 180 = 80 KW, 200 = 100 KW ...
[ tdusko @ 29.10.2012. 08:54 ] @
Citat:
Zlatni_bg: A u prvom postu pise da su "180" iste oznake za 2 razlicita motora... Zar taj broj modela nije uvek oznacavao kubikazu, kako Mecka sa 1500 kubika ima oznaku 180?
Mercedes ne prati tu nomenklaturu odavno. To je bilo u doba minija, 123 i 124 sada na primer imas A180 benzinca koji ima 1600cc i 90 KW, znaci nigde veze. Oznake oznacavaju snagu motora samo u smislu gradacije; 180 najslabiji, 200 malo jaci, 220 jos jaci itd. E sad, ono sto je interesantno bas za ovu A klasu, to je da se ja mislim prvi put desava da se istovremeno ugradjuju dva potpuno razlicita motora koji nose istu oznaku 180 CDI. Prvi je Renoov DCI zapremine 1500cc, a drugi Mercedesov zapremine 1800cc koji ako sam dobro razumeo ide samo u kombinaciji sa automatskim menjacem.