[ omi90 @ 27.08.2012. 15:46 ] @
Da li je neko imao imao problem ili zna kako moze da se resi?

Propalo mi je kvacilo u toku voznje, i time se javilo curenje kocionog ulja na crevu za druk lager. Kvacilo je vraceno u normalan polozaj povlacenjem nekoliko puta gore-dole, dosuto je ulje i sada sve radi normalno. Pa me zanima kako se to moze resiti da se isto ne bi ponovilo? Sta tu ne valja, ili je ono propalo samo od sebe? Ulje i dalje pomalo vlazi oko creva za druk lager.
[ del-boy @ 27.08.2012. 15:56 ] @
Slična stvar je skoro počela da mi se dešava, ali ne propadne skroz, samo se ne vrati do kraja, malo pri vrhu gde inače ni ne hvata kvačilo. Dešava se samo kad su velike vrućine (zvanična 35+ stepeni, na asfaltu ko zna kolika i ako je kreni stani vožnja - grad ili konkretno meni se desilo prilikom čekanja na granici). Čim temperatura malo padne ili krenem malo brže da vozim sve se vrati u normalu. Pričao sam sa majstorom kad sam menjao grejač pre neki dan i reče mi da je verovatno jedan od cilindara u pitanju, da li onaj na papučili ili na menjaču i da malo propušta ulje kad se ovo jako zagreje, tako da je verovatno i kod tebe ista stvar, samo ako curi ulje onda je malo ozbiljnije, pošto ja kod sebe ne vidim tragove, verovatno je previše sitno da bih video, ali svakako planiram u skorije vreme da saniram to.
[ botr @ 27.08.2012. 17:44 ] @
Jedan od cilindara kvacila. Ako si vracao nogom pedalu, verovatno je onaj na pedali, mada moze da bude i cilindar na menjacu. Bice potrebna promena bar jednog od njih.

Na mojoj Alfi je usao vazduh, iz nekog nepoznatog razloga. Sreca, pa se po malo razumem, i cim sam primetio da mi je pedala omeksala, stao sam ispustio vazduh, i kvacilo se vratilo u normalu, tako da sam mogao da nastavim put. Nedelju dana je funkcionisalo korektno, a onda sam zamenio cilindar na pedali, iz predostroznosti.

Desilo se po vrucini, od skoro 40 stepeni, u beogradskoj stani kreni voznju, posto su asvaltirali neku deonicu auto puta, blizu Gazele, pa je bila velika guzva.

Majstor mi rece da je on imao takav problem, i to iskljucivo po vrucini. Resio je tako sto je zamenio sve cilindre.

PS

Sisica za ispustanje ulja je blizu druk lagera, proveri da li je ona zategnuta kako treba.

[Ovu poruku je menjao botr dana 27.08.2012. u 21:28 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao botr dana 27.08.2012. u 21:28 GMT+1]
[ omi90 @ 27.08.2012. 18:41 ] @
Hvala.. vrv je to u pitanju. A i sisica je spala kada se to desilo, i ona je takodje vracena na mesto.
[ Milojkovic @ 28.08.2012. 12:26 ] @
Problem vrlo cest sa druk lagerom ( Oznaka A ili C iza kataloskog broja) koji je ugradjivan u nekim serijama stila a moze se naci cak i sad u prodaji.Izbegavajte da ga udradjuete jer stalno prave problem.
[ inobradovic @ 29.08.2012. 18:47 ] @
a da li se doliva dot4 ulje ? gde se nalazi posuda za dolivanje ?
[ botr @ 29.08.2012. 20:05 ] @
Doliva se, ako je iscurelo, ili se ispusti prilikom zamene. Kvacilo korisiti isto ulje kao i kocnice, dakle, i posuda je ista.
[ inobradovic @ 29.08.2012. 20:28 ] @
hvala na brzom odgovoru to mi je trebalo.
[ pajapop @ 29.08.2012. 22:21 ] @

Najveci uzrok propadanja kocionih cilindara i cilindra kvacila je upravo i samo dolivanje kocionih ulja, a ne i njihova komplentna zamena sa ispiranjem celokupnog sistema, nakon izvesnog vremenskog perioda od na primer 2 godine, sto je najcesca preporuka od strane proizvodjaca. Kociona ulja se samo tako zovu, jer ona nisu ulja u pravom smilu te reci jer nisu izradjena na bazi nafte, da ne bi stetili zaptivace u cilindrima. Znaci...kociona tecnost. Medjutim...ta ulja iliti tecnosti, su hidroskopna, sto znaci da upijaju vlagu iz vazduha. Ulje koje upije vlagu, ima nizu tacku kljucanja, sto moze da dovede do prokljucavanja tecnosti i do otkazivanja kocnica pri tezim uslovima koriscenja ili kvacila sto je i tema u ovim slucajevima. Ta ulja, kada uvuku vlagu, ostecuju povrsine cilindara korozijom, o koju se trljaju zaptivaci na klipovima prilikom sabijanja i otpustanja. Dolazi do pojave risova na gumicama i do gubitka efikasnosti potiskivanja hidraulicne tecnosti, Koja se istiskuje izmedju zida cilindra i gumica kroz te risove, sto dovodi do gubitka pritiska i "propadanja pedala". Takodje, vracanjem klipa u pocetni polozaj, pored risova moze doci do usisavanja vazduha, te do pojave vazdusnih cepova u sistemu, sto takodje rezultira propadanjem ili otvrdnucem pedala i do gubitka funkcije. Vesti vozaci se u tom momentu "snadju" drukanjem pedale (napumpavanjem) i privremeno povrate funkciju, ali to je privremena mera... samo do prvog servisa. Na primer...MIlojkovicevog! Tada treba kompletno zameniti tecnost u celokupnom sistemu i dolivanjem pustiti da tecnost curi iz cevi tako da se ceo sistem dobro ispere i da izadje sva necistoca koja se vremenom nakupila. Tek onda sistem zatvoriti i ispustiti vazduh. Zamena ostecenog cilindra je obavezna u svakom slucaju. Zamena samo gumica ne resava problem, jer se cilindri tesko mogu ocistiti od korozije i to nije preporucljivo jer je efekat kratkotrajan.
Sad sam ja kao odrzao neko predavanje... a za 20 godina na mojim kolima to nisam uradio ni jednom. Al Japanac ga napravio...svaka mu cast!