[ mluddn @ 04.09.2012. 10:16 ] @
Zdravo svima,

Jako mi se dopada Scenic II, i već neko vreme tražim auto koji ću da kupim. Auto mi se dopada jer je prostran (ja sam visok), lep je spolja, pravi je porodični auto za mene i moju porodicu.

Odlučio sam se za benzinca 1.6 slušajući razne komentare na isplativost dizela u kombinaciji sa našim gorivom. Prijatelj koji ima servis za dizne je rekao da ćemo se često viđati ako kupim dizela

Do sada nisam našao ni jedan koji mi nije bio sumnjiv, i koji mi je odgovarao u potpunosti. Imam drugi auto, nije mi frka da moram da kupim.

Pre nekog vremena me je pozvao čovek koji ima baš taj auto kojeg tražim. Dobri smo, i jednom prilikom sam prokomontarisao da ja baš takav tražim, pa je on mene pozvao kada je odlučio da ga proda. Moraću da ukratko opišem situaciju oko ovog auta:
- Čovek ga je kupio krajem prošle godine u Nemačkoj, u salonu
- 2005. godište, prešao je 67000 (57000 prilikom kupovine)
- Unutra je izuzetno očuvan
- Spolja ima udarce od leda, on ga je zato i kupio jer je bio 1000e jeftiniji zbog toga. Ima rupice na haubi, krovu, vratima sa jedne strane, stubu, onoj lajsni gde dolazi nosač, i na onom delu iznad zadnjeg stakla. Popravka po proceni majstora je oko 250e
- Ističe mu registracija u oktobru
- Motor ima svežeg ulja na metalnom delu između motora i akumulatora (gde je menjač otprilike) a prodavac to nije znao, nego sam ja primetio.

Tražio je 5700e, pa je spustio na 5300e zbog registracije i limarije, računao je 200 + 200.

E sad, najveći problem mi je bilo to ulje, pa smo zajedno otišli kod njegovog majstora koji mu održava auto. Majstor mi je bio najsumnjiviji u celoj priči. Kaže majstor da je on video da to curi još pre nekoliko meseci, a da nije hteo da mu kaže da se on ne bi brinuo. Takođe kaže da je to sasvim normalna stvar za taj tip motora, da dobije neki čudan obrtaj (?) i da izbaci mikron ulja, koje se kasnije razlije i onda izgleda da je puno mastan. Taj mikron ulja izbaci kroz dihtung glave motora, i to nije nikakav kvar, može auto da se vozi još i-ha-haj sa tim. A čak i kad bi hteo da ga popravim, popravka bu bila 150e (ravnanje glave je 10e).

Ovo je sve što mi je on rekao, a ja prenosim vama onako kako mi je rekao. Da mi nije čudna priča ne bih ni razmišljao, kupio bih ga. Ali, sad se pitam, kako može dihting da ode posle 70000? To je vreme kad je motor tek razrađen, zar ne? Ne bi trebao da pušta. A nakon što ovo sve saberem, zapitam se zašto čovek uopšte prodaje auto koji je kupio pre malo više od pola godine? Naravno da ima i objašnjenje zašto, ali ne bih da iznosim to ovde jer svaki razlog jer "ciganin hvali svog konja", a ja sam sumnjičav jer se sa tom kupovinom pružam više nego što jorgan pokriva..

Jasno mi je da auto kome se radi dihtung glave dobija nalepnicu "urađena generalna", i da će se to odraziti na mnogo toga u korišćenju i eventualnoj kasnijoj prodaji. Molim vas za mišljenje, i slobodno koristite pogrdne prideve za mene, prodavca ili majstora kako bih jasnije mogao da vidim celu sliku, i da lakše odlučim da li da kupim auto ili ne.
[ bakara @ 04.09.2012. 11:42 ] @
Tesko je naci savrsenog polovnjaka, narocito ako trazite popularne automobile.

Tesko je davati savete na daljinu, ali ja za takve situacije imam neka 3 jednostavna pravila:

-ako ti je bilo sta sumnjivo, bolje preskoci i ne razmisljaj vise o njemu, manje ce glava da boli
-ne postoji savrsen polovan auto, ako je takav (narocito spolja) 99.9% je ceo prefarban

I na kraju:
-auto za tebe obicno sa osmehom na licu odmah prepoznas.

Ako zelis da je bas sve na svom mestu bolje gledaj autombile koji nisu iz uvoza.
[ etjen @ 04.09.2012. 11:48 ] @
bakara je zaista dao odličan savet.
[ Miroslav Jeftić @ 04.09.2012. 11:50 ] @
Otišli ste kod njegovog majstora? Ako ti se baš sviđa auto, otiđi u neki normalan servis pa neka ga detaljno isproveravaju
[ sasa022 @ 04.09.2012. 12:00 ] @
Ja bih taj primerak zaobisao i trazio dalje...

Generalno - ponuda je velika,potraznja slaba pa se i pored niskih cena moze pregovarati...

Inace za oko 6000 mozes naci dobru Zafiru 2.0DTI ili Caddy 1.9 SDI/TDI.
[ Nocni @ 04.09.2012. 12:07 ] @
^Uz ova 3 pravila koja je @bakara rekao samo bih jos nesto dodao...

Zasto vozis auto kod njegovog majstora na provjeru a ne kod svog?
Zasto uzeti auto koji je izbupan po krovu, haubi i vratima i za to odbiti samo 200€?
To sto negdje bari po malo ulja nije strasno i lako se sanira... promijeni se dihtug dekla ventila ili neki problematican semering... ali mislim da je tu problem sto je taj 1.6 sa 115 konja mali motor za senika i mora da se stalno gura u obrtaje da bi isao... u pitanju je malo starija tehnika i to nebi bio problem u manjem odnosno laksem autu... ovako bice potrosnja velika...
Moja ti je preporuka ako vec hoces senica da uzmes 1.9 dci koji je izdrzljiv i prelazi velike kilometraze.

Kedija i zafiru nebi nikome preporucio da kupuje... opeli su vec poznati po kvarovima bosch pumpi, egr-a, abs-a... a i kedi se kvari duplo vise od golfa... neobjasnjivo ali istinito...
Pogledaj kad te ta koncepcija interesuje corolu verso sa bilo kojim motorom...
[ deerbeer @ 04.09.2012. 12:56 ] @
Citat:

ali mislim da je tu problem sto je taj 1.6 sa 115 konja mali motor za senika i mora da se stalno gura u obrtaje da bi isao... u pitanju je malo starija tehnika i to nebi bio problem u manjem odnosno laksem autu... ovako bice potrosnja velika...

Ne bih se slozio mada licni prohtevi su razliciti , da je 1.4 verzija pa ajde , zar je ~10l po gradu prevelika potrosnja za takav automobil ?

Licno bih zaobisao takav automobil i da bez obzira na stanje motora ne bih uzimao 2005 god. a da je lupan kojekude po karoseriji ,
jer izbor tih automobila je veliki samo treba biti strpljiv i ne zaletati se i naravno svog svog majstora pod ruku .
[ sasa022 @ 04.09.2012. 13:12 ] @
@Nocni

Francuzi - 1.9DCI ili 2.0HDI - Sta bi pre preporucio ?

Sta crkava kod Caddy-ja 1.9 ???
[ botr @ 04.09.2012. 13:46 ] @
Sto se mene tice, polovan dizel, star 10-ak godina, sa ko zna kolikom kilometrazom, ne dolazi u obzir!
[ Nocni @ 04.09.2012. 17:38 ] @
Citat:
sasa022:
@Nocni

Francuzi - 1.9DCI ili 2.0HDI - Sta bi pre preporucio ?

Sta crkava kod Caddy-ja 1.9 ???


Ja vise volim hdi ali sve zavisi od konkretnog primjerka kako je ocuvan i kako je odrzavan, ko ga je vozio itd...

Kod kedija tdi najvise crkava turbina i set kvacila sa plivajucim zamajcem, posebno kod onih teretnih... SDI je slab i spor treba mu od 120 do 150 isto koliko od 0 do 120... trosi vise od tdi-a isto je komplikovan i nije to onaj nekadasnji sdi... Naravno nije to sve, crkavaju im mnoge druge stvari... svakome crkne klima kompresor, crkava im elektronika ispod volana , motorni comp... ima i banalnih kvarova kao losa relejna ploca ili motor brisaca, stop salter pa i sirena... da ti ne nabrajam sada sta sve crkava na onim 2.0 tdi motorima kojih isto ima u kediju... bilo bi da se pise...
Generalno, iako je dosta toga kao "isto", dosta je losiji kvalitet nego na golfu...
Onaj touran je isto los kao i kedi i on ima sve te probleme... koji je god iz juzne afrike i tih egzoticnih destinacija u problemu je iako je kvalitet "kao isti na papiru"... bilo bi tu da se polemise... recimo golf 5 plus je dosta losiji i vise se kvari nego obicna petica itd.. ali mozda nekom drugom prilikom...
[ pajapop @ 04.09.2012. 20:15 ] @
[quote]mluddn:


"A nakon što ovo sve saberem, zapitam se zašto čovek uopšte prodaje auto koji je kupio pre malo više od pola godine? Naravno da ima i objašnjenje zašto, ali ne bih da iznosim to ovde jer svaki razlog jer "ciganin hvali svog konja", a ja sam sumnjičav jer se sa tom kupovinom pružam više nego što jorgan pokriva."


Eto...najzad si poceo da razmisljas.
Savet - kada se kupuje auto sa falinkom, onda se njegova cena treba uciniti takvom da bude isplativa. Najveca glupost je kupovati auto sa umanjenom cenom samo za kolko otklanjanje nekog kvara. Jer kad ukalkulises cenu popravke, onda odmah uzmi neki kome ne moras nista da radis. A pogotovo sto nikad ulkalkulisana cena popravke se ne zavrsava na njoj, vec je uvek veca, pa ce ti auto ispasti i skuplji. Cena auta sa falinkom se mora oboriti znatno vise, da i kad popravis kvar, da ti ispadne jeftiniji od realne cene. Malo sam pogledao na "polovnim automobilima",... lep je to auto, ima da se nadje i za manje pare ali su presli vise km. Treba posetiti i sajt AMSS - procena vrednosti motornih vozila, pa videti realnu procenu, pa se onda tu... "vrteti". A ko ti garantuje da je to njegova originalna kilometraza. Oni u salonu su mogli da je "skinu".Cim vlazi ulje, bice da je presao znatno vise, jer svaki auto posle neke znatnije kilometraze mora da pocne da vlazi jer dihtunzi propadaju zbog temperature, vibracija i pritiska. I nekako mi je nerealna cena popravki tih ostecenja od leda. Tu verovatno mora da se farba ceo auto da bi se sve ujednacilo a to mislim da ne moze da kosta manje od 1000 E.
[ Milojkovic @ 04.09.2012. 21:10 ] @
Za taj novac to je sasvim dobar automobil.
[ Java Beograd @ 05.09.2012. 07:59 ] @
Kupovina polovnjaka od prijatelja je jako dobra opcija. Alternativa je mnooooogo lošija.

Čudi me da niko nije prokomentarisao "curenje ulja na dihtungu glave motora". Toga nema niti će biti.
[ BB308 @ 05.09.2012. 11:05 ] @
Imao sam takav 1.6 sa fabrickim plinom samo godinu mladji. ja sam bio veoma zadovoljan, nije bio veliki potrosac ima dosta prostora unutra i meni je bio udoban za voznju. Kad bi nasao isti sa plinom uzeo bi ga opet.poz.
[ pajapop @ 05.09.2012. 22:51 ] @
Citat:
Java Beograd:

Čudi me da niko nije prokomentarisao "curenje ulja na dihtungu glave motora". Toga nema niti će biti.

Ima puno tema koje skrenu u nekom drugom pravcu i siri se neka prica...
[ mluddn @ 10.09.2012. 11:52 ] @
Hvala svima na savetima!

Pošto su posle procene njegovog majstora počeli da se pojavljuju znakovi pitanja u mojoj glavi, oterao sam auto u ovlašćeni servis Sekulić u Veterniku. Tamo su ga detaljno pregledali (pregled trajao skoro sat vremena), i proverio sam kilometražu dok je bio u Nemačkoj. Stvari stoje ovako:
- Kilometraža je ok, servisi jednom godišnje na oko 10000, 2011. imao 54000
- Ulje koje je bilo na motoru je dolazilo od zadnjeg semeringa radilice, zamena košta 40e deo + 80e ruke (kod njih)
- Osim toga, nije valjala upornica, metlica brisača i svetlo na registraciji

Posle toga sam bio na detaljnom limarskom pregledu kod prijatelja, i nije uspeo da pronađe nikakvu posledicu menjanja branika iz 2008.

Pao mi je kamen sa srca, povratio sam poverenje u prijatelja, i kupio auto za 5200e. Verovatno će neko reći da je cena visoka, ali ja sam zadovoljan. Mislim da sam prošao bolje nego da sam auto kupio na placu za manje para.

Savetujem svakom ko kupuje / prodaje da odradi taj detaljni pregled u ovlašćenom servisu. Košta 25e, a mnogo govori. Svaka čast momcima iz servisa, osim što su bili vrlo precizni bili su i vrlo ljubazni, i davali odgovor na svako moje polu-glupo pitanje.
[ inobradovic @ 13.10.2013. 20:57 ] @
evo par problema u vezi senika mozda neko ima iskustvo sa time,

1. nastelujem sat i sutra dan pri novom startovanu motora se desava kao da je skidan aku i pocne sa 0:00 sati,
2. isto ko gore samo ponisti dnevnu kilometrazu, i jedno i drugo nedesava se pri cescem startovanju nego kad auto malo duze odstoji.
3. karticu ne vidi i ne moze se upaliti auto a kartica odkljucava i zakljucava auto.

4. kvacilo vata pri vrhu postoji li neko stelovanje ili jos malo pa zamena ?

za pocetak ovo ima jos sitnica ali prvo ovo.
[ bakara @ 13.10.2013. 21:49 ] @
Ne valja akumulator, a kvacilo je za zamenu.
Cudi me da to nisi znao i sam?
[ inobradovic @ 14.10.2013. 18:16 ] @
kako si doso do zakljucka da ne valja akumulator, majketi ?
[ bakara @ 14.10.2013. 18:28 ] @
Na osnovu iskustva sa vise vozila...
U ostalom probaj, pa iznesi ovde zakljucak.
[ inobradovic @ 14.10.2013. 20:10 ] @
ma ajde to nema veze sto ti pricas,

da jedna kartica pali auto a druga nece da pali vec samo otkljucava i zakljucava auto i da je to zbog akumulatora, i
da ponistava sat i dnevnu km zbog slabog akumulatora a auto pali bez problema.

voleo bih da cujem jos necije misljenje.
[ bakara @ 14.10.2013. 20:45 ] @
Citat:
inobradovic:
voleo bih da cujem jos necije misljenje.

I ja bih
U ostalom sto ne oteras u servis da vidis sta ce da ti kazu?
[ inobradovic @ 14.10.2013. 22:25 ] @
nadamo se da ce se jos neko javiti .