|
[ Zlatni_bg @ 05.09.2012. 19:08 ] @
| Pozdrav,
Vozim Pezoa 205 i imam jedan problem, naime vec neko vreme mi "siste", "krkljaju" ventili u odredjenim situacijama, recimo pri naglijem dodavanju gasa, sve dok auto ne razvije punu brzinu sa tim gasom, i onda prestane ako ga samo malcice popustim. Automobil normalno vuce, nema nikakvih problema pri voznji, ali je zvuk veoma primetan, i govori da nesto nije u redu. Da li neko ima iskustva sa necim slicnim? Sta moze da se uradi u toj situaciji, da li se ventili steluju, menjaju, sta se radi?
Da napomenem, automobil je `91 godiste, presao je 75.000 km (provereno jer je u porodici od svojih ranih dana), redovno odrzavan, sve potrosno na njemu je menjano i pre potrebe. |
[ goat @ 05.09.2012. 19:36 ] @
to se zove detonaciono sagorevanje...
razlozi
1. loše gorivo
2. loše naštelovano paljenje (problem u razvodniku verovatno)
biće da je ovo drugo... zato pravac kod majstorra da malo prekontroliše i "prešteluje" paljenje
[ Zlatni_bg @ 05.09.2012. 19:42 ] @
Pa auto ima karburator, i stelovano mu je paljenje skoro kada je i sam karb otvaran i ciscen... tako da ne verujem da je do toga, mada ne iskljucujem i tu mogucnost, bice proverena :)
I ja sam isto sumnjao na to da se desava zbog loseg goriva, automobil bi trebalo da radi na super 95, recimo da mu je manje-vise adekvatna zamena BMB98, jednom prilikom sam sipao (dok cena benzina nije bila ovoliko visoka) BMB 98 kada je bio na rezervi, nekih 15-20 litara, i ista stvar se desavala... 95-icu sipam na raznim pumpama, isto se desava.
Da li moze problem da bude u samim ventilima, tj. da nesto nije u redu sa njima? Izvinite sto laicki tipujem na to, ali nekako sve vise pocinjem da sumnjam na tu opciju.
Hvala na odgovoru!
[ goat @ 05.09.2012. 19:56 ] @
da su ventili i bregasta loši "situacija" bi bila permanentna... ovako kada popustiš gas - smanjiš opterećenje motoru isti utihne... neka majstor sredi paljenje po "peesu"... po simptomima bih rekao da je paljenje ranije... neka proveri i kompletan razvodnik paljenja sa membranskim mehanizmom..
ako ne uspe... onda sledi kontrola ventila i svega što ide uz njih..
nego.. nepitah da li se motror pregreva lili ima povišenu radnu temperaturu?...
[ Zlatni_bg @ 05.09.2012. 20:04 ] @
Nemam merac temperature na kontrolnoj tabli, samo svetlo koje se pali ukoliko dolazi do pregrevanja, i nekog posebnog signalizatora u vidu kosturske glave ako krene da prokuvava :) Jedino po cemu mogu da gledam je hladnjenje motora (ventilator), koji se cesto pali u gradskoj voznji, mada uzmimo u obzir i da je leto, u malo jacoj voznji se posle 10ak minuta pali ventilator, slabijoj posle malo duzeg perioda. Tako da mogu reci da se pregreva, koliko ne znam, ali dovoljno da bi se upalio ventilator. Nije mi se desavalo da mi pokazuje crveno STOP obavestenje da ugasim automobil usled pregrevanja doduse.
EDIT: A za smanjivanje opterecenja motoru... nekako mi se cini da mu vise prija veci broj obrtaja, tada je mnogo manje krkljanja, ili ga gotovo i nema (nisam siguran da li si mislio na taj nacin opterecenja, ili na "teranje" motora da povecava obrtaje, u drugom slucaju dolazi do veoma primetnog krkljanja ako je na niskim obrtajima ili u visokom prenosu, sve dok ga bas ne navuce i ne pustim malo gas). Cisto da ne dodje do zabune, ne vozim u petoj 20km/h pa da zato krklja, dakle normalna voznja je u pitanju :) Recimo, u trecoj brzini pri 60km/h, sa 3 osobe u automobilu veoma je bilo izrazeno krkljanje, i najvise se cuje pri promeni iz druge u trecu, ili voznji od nekih 80km/h u cetvrtoj pri razvijanju vece brzine.
[ pajapop @ 05.09.2012. 20:11 ] @
[quote]Zlatni_bg:
da li se ventili steluju, menjaju, sta se radi?[/quote
Sa ventilima se radi svasta... mogu da se steluju, usisni se mogu brusiti, a izduvni se zamenjuju. "Sredjivanje ventila" podrazumeva skidanje glave motora, skidanje ventila i zamena pohabanih delova kao sto su vodjice ventila, zaptivni prstenovi, gumice, i opruge ventila. Glava Motora se nosi na ravnanje, a moraju se obraditi i sedista ventila. Tako da je to ozbiljan posao.
Ali pre svaga toga mora se uraditi ozbiljna dijagnostika, osnovno je da se uradi test "balansa snage", zatim merenje kompresije.
[ Zlatni_bg @ 05.09.2012. 20:15 ] @
Uh, onda se nadam da je problem pri karburatoru :)
Nego, oduvek me je zanimalo a nikada nisam bio u prilici da saznam, kako se meri kompresija uopste?
[ pajapop @ 05.09.2012. 20:57 ] @
Na ovo pitanje se najbolje odgovara kontrapitanjem... Zasto se meri kompresija?
Ispitivanjem kompresije otkriva se stanje motora. Ni jedan mnotor nije u stanju da radi ako svaki cilindar ne radi pri punom iskoriscenju - pri specificiranoj kompresiji. Specificirane vrednosti za kompresiju su izrazene u barima 1 bar=0.987atm. Kada klip u taktu sabijanja dostigne gornju mrtvu tacku (a tada su svi verntili zatvoreni), smesa goriva i vazduha je maksimalno sabijena i tada se ocitava vrednost kompresije u tom cilindru. Meri se svaki cilindar posebno specijalnim instrumentom koji se srafi na mesto svecice. I sad, to je citava procedura kako se to radi, nije to samo nasrafljivanje vec i skidanje filtera za vazduh, otvaranje leprita na karburatoru i td. ima toga i ha...ha... skidanje kablova, ma... nauka.
E...sad// ako je motor u dobrom stanju onda ce izmerena kompresija u svakom cilindru biti podjednaka (svaki auto ima svoje vrednosti), ili bar najmanjoj vrednosti koju propisuje proizvodjac. Nejednaka kompresija izaziva nemiran rad motora u celom opsegu rada. (Zato pre kompresije treba vrsiti test balansa snage, ako je on dobar onda se kompresija i ne mora vrsiti. mada majstori nista ne rade dzabe). Niska kompresija izazvace gubitak snage motora.
Kada se nakon merenja uporede ocitane vrednosti, ako su vrednosti u okviru preporucenih a pri tome je najmanje ocitana vrednost veca od 75% najvece ocitane vrednosti na nekom cilindru, onda je motor u dobrom stanju, bar sto se tice kompresije. Kad jedan ili vise cilindara ima nisku komresiju to moze biti znak da su ventili u losem stanju ili da su klipni prstenovi istroseni. Tada se moze sipati malo ulja u cilindar, i ako kompresija poraste, to znaci da su karike ...riknaja. Ako je i dalje niska kompresija onda su verntilcici. Ako dva susedna cilindra imaju nisku kompresiju ...onda je dihtiung glave. Ako je kompresija visoka - to znaci da ima dosta naslaga od garezi., a dovodi do neujednacenog rada motora.
U svakom slucaju...covek je nadrljao, ozbiljan kvar, koji se nikakvim stelovanjem ne moze otkloniti vec samo ozbiljnim remontom.
[ Zlatni_bg @ 06.09.2012. 07:35 ] @
Hvala na detaljnom obrazlozenju :)
Ali ja sam bas mislio "Kako?". Znaci na koji nacin se dolazi do vrednosti merenja kompresije, kojim uradjajima i na koji nacin se proverava pritisak u cilindrima?
[ Nocni @ 06.09.2012. 12:24 ] @
Čovjek napisa pola strane i onda ti kažeš
Citat: Ali ja sam bas mislio "Kako?"
Ima X finesa koje zavise od vozila do vozila, zavise od koncepcije motora... u principu mjeri se deset udara po jednom cilindru na hladnom motoru... Imas i tih uredjaja raznih... sama preciznost mjerenja i nije toliko bitna koliko je bitna ujednacenost rezultata po cilindrima... Potrebno je i iskustvo da bi se ocijenili rezultati... jesu li recimo odredjena odstupanja zbog losih ventila, karika itd kako je vec objasnjeno... Stara glava motora vecinom ima tanke pukotine kod ventila i zavisno od tipa motora utvrdjuje se sta bi trebalo raditi...
Pezo koji imas je poznat po tom vardanju i metalnim udarima u radu... bregasta, tegovi u razvodniku, lezajevi... moguce i da je onaj kojem je zajedno ulje u motoru i menjacu jer nisi rekao koji je... to je bilo lose rjesenje...
Ali da te malo obradujem, cak i da ne preduzmes nista po tom pitanju moguce je da ce preci jos veliku kilometrazu radeci tako... to su kamile od auta...
[ Zlatni_bg @ 06.09.2012. 15:16 ] @
Pa zahvalio sam se na odgovoru, i objasnjenju sta je merenje kompresije, ali nisam dobio odgovor na to kako se zaista meri, kojim uredjajima :)
Motor koji ja imam je noviji model, ne znam tacno sifru motora da vam napisem, ali ima odvojeno ulje od menjaca, i mnogo lakse se nalaze delovi za njega. Verovatno cu sad za vikend da posetim majstora, taman da mu zamenim kocnice i sredim rucnu malo, pa cemo da vidimo i sta je sa ventilima/paljenjem.
Hvala vam!
[ pajapop @ 06.09.2012. 15:35 ] @
Citat: Zlatni_bg:
Ali ja sam bas mislio "Kako?". Znaci na koji nacin se dolazi do vrednosti merenja kompresije, kojim uradjajima i na koji nacin se proverava pritisak u cilindrima?
Pa...koriste se znaci, aparati za merenje kompresije, koji mogu imati razlicita konstrukcijska resenja, ali najcesce je onaj koji lici na aparat za merenje krvnog pritiska sa mehanickom skalom. Kad se preko gumenog creva, ili suplje cevi nasrafi ili preko gumenog zaptivaca "nabije" u otvor svecice, ostvarena kompresija u tom cilindru potiskuje skazaljku ka krajnjem polozaju, Po zavrsetku postupka, skazaljka ostaje u krajnjem polozaju i ocitaca se vrednost. Anuliranje skazaljke se vrsi pomocu dugmenceta koji je oslobadja pritiska i ona se vraca u nulti polozaj. Ima aparata koji imaju i po 4 skale, tako da posle svakog merenja skale ostaju u krajnjem postignutom polozaju, pa daju slikovit prikaz postojeceg stanja u vidu grafikona. Ovako sa jednom skalom rezultati se moraju zabeleziti na papirce.
E...sad... kako se radi...na rpimer..sta bih ja uradio?
1. Prvo bih skinuo kuciste filtera za vazduh sa karburatora ili bih samo izvadio vilter za vazduh sa poklopcem (zavisi od konstrukcije). To je zato da bi moglo da se pridje leptiru karburatora i da bi se omogucilo maksimalno usisavanje vazduha pri sledecim operacijama.
2. Odvojim kablove sa svecica.
3. Olabavim svecice za 1/2 kruga (ne skidam ih jos).
4. Skinem visokonaponski kabl sekundara bobine sa razvodne kape i nekako ga "zadenem" sa masom na motoru. (pomocu nekog kanapa ili neko mora da ga drzi u tom polozaju).
5. Zatim startujem motor oko 5 sekundi. To se radi da bi se smanjila mogucnost ulaska prljavstine u prostor za sagorevanje i da bi se kroz ostvareni luft, svecica i otvora, oduvala prljavstina sa svecica pre njihovog skidanja.
6. Sada skinem svecice, i izvrsim vizuelnu inspekciju jer i stanje svecica moze da ukaze na stanje motora (a to je posebna tema,..nemoj me sad...).
7. Zatim nekako... zaglavim leptir gasa na karburatoru, ili pomagac mora da drzi pun gas. Time se omogucuje da najveca moguca kolicina vazduha udje u motor tokom merenja kompresije.
8. Merenje se pocinje od cilindra koji je najblize hladnjaku, prikljucivanjem instrumenta i startovanjem motora za jedno 4-5 obrtaja, to jest sve dok se skala penje. Ocitane vrednosti se beleze i postupak se ponavlja za svaki cilindar.
Sve u svemu... treba ti dobar akumulator!
Evo imas na you tube - vectra b 1.6 merenje kompresije
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 06.09.2012. u 23:00 GMT+1]
[ pajapop @ 08.09.2012. 22:07 ] @
Citat: Zlatni_bg:
Cisto da ne dodje do zabune, ne vozim u petoj 20km/h pa da zato krklja, dakle normalna voznja je u pitanju Recimo, u trecoj brzini pri 60km/h, sa 3 osobe u automobilu veoma je bilo izrazeno krkljanje, i najvise se cuje pri promeni iz druge u trecu, ili voznji od nekih 80km/h u cetvrtoj pri razvijanju vece brzine.
Sad sam malo pazljivije procitao post i malo razmislio o problemu. Tebi se definitivno cuju ventili ali ne zato sto su neispravni (vodjice) vec zato sto imas nepravilno podeseno paljenje zbog kvara u razvodniku, reguulator ugla paljenja ili loseg oktanskog goriva. To hoce da dovede do ovakvih detonacija. Ako taj problem ne resis, pre ili kasnije imaces i kvar na ventilima koji ce se zbog ovih detonacija ostetiti.
[ etjen @ 09.09.2012. 17:16 ] @
ih, pa svakom novom Zuntu krkljaju ventili. I to toliko da ih čujem kad sam u svojim kolima ispred ili iza Zunta.
[ Zlatni_bg @ 13.09.2012. 16:35 ] @
Citat: pajapop:
Citat: Zlatni_bg:
Cisto da ne dodje do zabune, ne vozim u petoj 20km/h pa da zato krklja, dakle normalna voznja je u pitanju :) Recimo, u trecoj brzini pri 60km/h, sa 3 osobe u automobilu veoma je bilo izrazeno krkljanje, i najvise se cuje pri promeni iz druge u trecu, ili voznji od nekih 80km/h u cetvrtoj pri razvijanju vece brzine.
Sad sam malo pazljivije procitao post i malo razmislio o problemu. Tebi se definitivno cuju ventili ali ne zato sto su neispravni (vodjice) vec zato sto imas nepravilno podeseno paljenje zbog kvara u razvodniku, reguulator ugla paljenja ili loseg oktanskog goriva. To hoce da dovede do ovakvih detonacija. Ako taj problem ne resis, pre ili kasnije imaces i kvar na ventilima koji ce se zbog ovih detonacija ostetiti.
Hvala na savetu, nisam ovih dana apsolutno nista stigao da uradim od obaveza, dolazi vikend, pa cu javiti sta sam uradio, prvo ce biti nastelovano paljenje opet, pa ako to ne pomogne, videcemo. Ako je do loseg goriva, malo sta mogu da ucinim, BMB 98-ica je veliki izdatak za stariji automobil :) A ako ne krkljaju oni sa plinom, ne bi trebalo ni moj sa 95icom da krklja tako lako :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|