|
[ milance1992 @ 07.09.2012. 18:43 ] @
| Da li neko moze da mi pomogne,imam opel tigru 1.6 16v. Dize mi ler gas sveki put cim stanem,da presaltam,ulavnom na leru. nekada na 1500,nekada 2000,2500,3000,3500obrtaja.bio sam kod par majstora,kao nesto pravili,menjali senzore,neki regulator ler gasa,i svi naplatili a niko nista uradio nije, i sada ne znam sta da radim. po gradu mi trosi i preko 15l benzina,jer svaki cas stajem,a ler gas divlja,cas gore cas dole... jel imao neko slican problem pa da me posavetuje sta da radim. hvala. |
[ botr @ 07.09.2012. 18:49 ] @
Leptir gasa ili step motor.
[ vladd @ 07.09.2012. 19:37 ] @
Ili MAF senzor i Lambda sonda.
Moras TACNO da znas koje su SENZORE cackali i sta su radili sa "regulatorom ler gasa", da ne kazemo IAC ventilom..
Pa tek onda se baciti na najskuplji deo, sto je botr spomenuo..
Poz
[ pajapop @ 07.09.2012. 20:50 ] @
Citat: milance1992:
i svi naplatili a niko nista uradio nije, i sada ne znam sta da radim. (
Iskreno, meni nije jasno zasto se ne vratis kod tih majstora i ne reklamiras da nije otklonjrn kvar, I nije mi jasno kako se prilikom zamene nekog dela ne primeti razlika u radu motora. Ili kod njih radi dobro, a posle u eksploataciji, posle nekog vremena, opet se registruje kvar.
Treba razmisljati logicno. El` auto radi pomocu sira i krompira ili benzina? Pomocu benzina naravno! To sto ti radi neujednaceno u leru i pod visokim ler gasom, to znaci sigurno da prima veliku kolicinu goriva, to jes ubrizgivac ubacuje vecu kolicinu goriva u cilindre nego sto je to potrebno. Po meni...kad bi ti imao konstantnu potrosnju goriva pri konstantnom broju obrtaja onda bi kvar mogao biti u propustanju ubrizgivaca, pogresno podesenoom senzoru protoka vazduha ili zapusenom filteru vazduha. Ovako..cim je broj obrtaja promenjiv, onda treba razmisljati u pravcu... "a sta to regulise broj obrtaja?" To moze biti samo kompjuter, koji regulise kolicinu goriva na osnovu nekih informacija koje dobija od odgovarajucih senzora. E sad samo treba videti...da li je do tih senzora ili do samog kompjutera koji je mozda poceo da "brljavi".
Inace ima vise senzora: detektor ili senzor za vazduh, za utvrdjivanje polozaja leptira, za barometarski pritisak, za temperaturu ulaznog vazduha i za pritisak u ulaznom vodu, senzor za kiseonik i za temperaturu motora. I ko zna sta ti noviji motori jos imaju,... mnogo toga moze da pravi probleme.
[ etjen @ 07.09.2012. 20:58 ] @
ja bih krenuo od step motora. Ne deluje mi nešto teško za otkrivanje šta je, jer kvar je očigledan i kreneš jedno po jedno, pa vidiš do čega je problem.
Naravno, ne ti, nego majstor i naravno na kraju ti zameni ono što uzrokuje kvar a ne sve što je probao da zameni.
[ pajapop @ 07.09.2012. 22:36 ] @
U stvari... treba logicno postaviti stvar.Sve je bilo prosto dok je radilo na sajlu. Problem je u tome sto se auto ponasa... kao da je djavo u njemu. Kao da neko pritiska i popusta pedalu gasa. El` moze auto da ima visoki broj obrtaja a da mu nije otvoren leptir? Ja mislim da on radi onoliko koliko mu je leptir otvoren, bilo na karburatoru ili na sistemu ubrizgavanja. Da se on gasi na leru onda bi mogli da posumnjamo na motor za regulaciju ler gasa ili vakuum. Najverovatnije se desava jedna banalna stvar a to je da ti se zaglavljuje leptir ili sajla gasa u buziru, pa leptir je cas manje ili vise otvoren.
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 07.09.2012. u 23:59 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 08.09.2012. u 00:04 GMT+1]
[ peromalosutra @ 07.09.2012. 23:22 ] @
Imao sam slican problem, tj. jos uvijek imam ali se rijetko javlja: ponekad kad pustim gas obrtaji padnu na jedno 500 (motor samo sto se ne ugasi), pa se onda povecaju na 2500, pa padnu na 500 i tako ukrug dok ja ne isturiram jednom - dvaput. Nakon toga se sve unormali.
Majstor kaze da je do steper motora, a i dijagnostika je to potvrdila (zabiljezene su neke greske vezane za steper motor). Ovih dana planiram to i da zamjenim, ali kao sto rekoh, desava se bas rijetko (jednom u mjesec dva) i traje svega par sekundi.. Navodno ne mora ni odmah zamjena, vec moze da se ocisti prvo, koliko je to tacno ne znam. :)
[ djricky @ 07.09.2012. 23:34 ] @
probaj skini kleme sa akumulatora i ostavi ga jedno pola sata... znam da zvuci suludo ali imao sam na dve ford fieste isti problem sa ler gasom i oba puta je posle ove akcije nestao zauvek...
[ pajapop @ 08.09.2012. 09:26 ] @
Sarajuci malo po guglu naisao sam na PDF format "Sistem za ubrizgavanje goriva". MIslio sam da po nesto znam o ovome. Ja se vise ne javljam po ovoj temi, a majstorima koji se snalaze u ovome... svaka cast.
[ milance1992 @ 09.09.2012. 00:34 ] @
a jel zna neko od kog opela bih mogao da probam kompjuter,jel mora bas od tigre ili moze od jos nekog modela?? razgovarao sam sa majstorom koji je radio,on kaze da je najverovatnije kompjuter,jer kad ga poveze na dijagnostiku i podesi on radi lepo,cim skine on skace gore dole,nekad cak i do 4000....
[ Cyber01001 @ 09.09.2012. 05:21 ] @
Pregledaj redom IAC ventil ,TP senzor (senzor leptira gasa ) i sve vakume jer moguce je da je negdje popustilo pa ti vuce fals zrak. To mozes sve i sam pregledati ako se koliko toliko razumijes u aute....
[ Milojkovic @ 09.09.2012. 23:59 ] @
Motorni racunar i instalacija cesto na tom vozilu prave probleme.
[ dilbernis @ 10.09.2012. 07:21 ] @
Nisam majstor i ne poynajem taj automobil ali ću ispričati svoje iskustvo pa možda bude od pomoći.
Na mom Audiju 80 B4, 2.0 ABT se dešavalo da tako podiže ler gas bez pravila i do različitih brojeva obrtaja uz povećanu potrošnju. Majstori su hteli da mewaju step motor, ceo karburator, nešto što zovu računar, filter za vazduh, plin, benzin itd. Logičkim razmišljanjem sam došao na ideju da isključujem senzore koje nađem na autu i tako došao do, kako su mi u prodavnici rekli, senzora temperature rashladne tečnosti. Tako sam problem rešio za par stotina dinara. Pitam se šta bi mi majstori rekli posle zamene gore navedenih delova a da ne reše problem jer bi se isto dešavalo i sa zamenom karburatora ili samo step motora.
Kasnije mi se dešavalo još nešto. Opet počne da diže po malo ler gas ali i u vožnji da sam ubrzava. Problem je bio što je pukla membrana na električnoj dizni pa je motor bio punjen ujedno plinom i benzinom.
Ovo je moje iskustvo sa drugim autom i ne mora da znači da je na Tigri takav problem ali će možda pomoći u sagledavanju problema.
[ milance1992 @ 13.09.2012. 22:30 ] @
step motor nije,jer sam ga 2 puta menjao,bar tako kazu majstori. prvi put oterao auto,ostavio,kaze majstor step motor 10000,zamenio,bilo u redu par dana,opet crkao,otisao kod njega,kao nema vremena,vukao me za nos mesec dana i nista,ja odustao od njega. odem kod drugog,pokaze mi step motor koji je crkao,da mi br prodavnice da porucim,koliko je,kazu 4000. :D kupim,ugradi ga majstor, i nikakva razlika,isto radi.i majstor kaze ja ti ne znam sta moze biti. kao ostalo sve ok,jedino jos kompjuter ne znamo dal je do njega.recite mi jel taj komp moze da se izvadi i ispita dal je u redu il nije? i da li moze da se popravi ako ima kvar?
[ pajapop @ 15.09.2012. 21:15 ] @
Milance, a el su ti majstori uradili najprostiju stvar: da provere da li je leptir zaglavljen, to jest da li se vraca u pocetni polozaj kad se otpusti gas na papucici. Meni se pre 2 dana upravo to desilo, do duse na karburatoru. Auto je stajao nedelju dana, startujem hladan motor i umesto uobicajenih 1500 obrtaja na leru sa saukom, koji se vrlo brzo spusti na 950 posle laganog dodavanja gasa, on se pope na 2000 i konstantno ga drzi. Morao sam da stanem sa strane... da pritisnem polugicu leptira ka pocetnom polozaju, i kad je spao obrtaj, znaci to je. Malo spricanje WD-a i malo cinculiranja... i sad radi ko nov.
[ ELW00D @ 16.09.2012. 23:21 ] @
Milance,
Da li ti svetli narandzasta lampica za kvar motora?
Da li imas ugradjen plin?
Da li si i kada zamenio filter benzina kod zadnjeg tocka sa suvozaceve strane i da li si nekad radio ultrazvucno ciscenje injektora sa merenjem protoka na menzurama? Gumice koje zaptivaju injektor sa jedne strane u usisnu granu a sa druge u fuel rail su sklone pucanju posle toliko godina i tu motor moze vuci fals vazduh ili curiti benzin. Kada se radi demontaza i ciscenje injektora trebalo bi zameniti komplet ovih gumica (o-rings) 8 komada i nisu bas jeftine.
Da li su kablovi za svecice menjani i da li su stavljeni odgovarajuci? Nisu jeftini.
Da li je zamenjen lambda senzor i ako jeste da li je stavljen odgovarajuci sa originalnim tipom konektora, bez krpljenja zica?
Normalna potrosnja za ovaj motor je do 10l u gradu i oko 6l na otvorenom.
Kakvo je opste stanje auta i servisna istorija?
Problem koji imas moze lako biti do konektora/senzora temperature rashladne tecnosti (CTS coolant temperature sensor) sto ti je vec sugerisano. Na slici pozicija 10. Taj senzor i njegov konektor su izlozeni ogromnim temperaturnim oscilacijama i uticaju vlage + vibracijama motora. Vremenom kontakt moze da popusti i dobije neki dodatni elektricni otpor ili potpuni prekid sto je problem jer direktno utice na to kako motorni kompjuter vidi temperaturu motora. Ovo je poznat problem kod astri-g gde je recall obuhvatio zamenu konektora poboljsanim tipom i dela instalacije (zica). Savetovao bih ti da ako nisi zamenis ovaj senzor novim originalnim oko ~15e i da tvoj majstor baci pogled na zice/konektor.
Senzor pedale gasa (TPS throttle position sensor), na slici 7, takodje moze biti neispravan,sto ti je sugerisano, ovo je bez skidanja moguce proveriti na dijagnostickom uredjaju pritiskanjem pedale. Kod tebe je pedala gasa sa sajlom koja mozda negde zapinje, ovo treba proveriti. Od slabih tacki tu bi se moglo dodati DIS modul (bobina),na slici 14, koja je vrlo skupa i EGR ventil, na slici 5, koji pravi problem posle puno godina/km, ako motor trosi ulje, sagoreva losu smesu i nakon sto ga majstori nestrucno ociste u pogresnom polozaju pa u njega udje hemikalija za ciscenje. Ovaj deo je takodje vrlo skup.
Nemoj se zavaravati, auto je star ali motor je konstrukcijski moderan i novi opel 1.6 16v atmosferski motori su evolucija tog motora. Popravke uopste nisu jeftine i potrebno mu je prici sa znanjem, alatima i ako ne originalnim onda najboljim zamenskim delovima i moras da nadjes servis koji to ispunjava. Sam nemoj nista da cackas. Preporucujem ti da u okolini pronadjes servis koji ima "Bosch Service" sertifikat i "veliki" KTS uredjaj za dijagnostiku koji ima pickupe za kablove svecica (izgledaju kao stipaljke koje se zakace na kablove svecica) koji ce ti dati najbolji uvid u ispravnost motora na tom autu sto se tice motornog kompjutera. Ako ti je potreban GM broj za navedene delove daj godiste auta, da li ima klimu i broj motora iz saobracajne dozvole.
http://www.picpaste.com/X16XEL_.jpg
[ milance1992 @ 18.09.2012. 00:56 ] @
Nisam nista menjao ni cistio zadnje tri godine,i lepo je sve radilo. Jedino,sto sam pomenuo vec zamenio sam taj step motor. Nemam plin,i upaljena mi je narandzasta lampica za kvar na motoru. ranije,nekad se ugasi i lepo radi auto,a sada nikako se ne gasi i ler gas raste pa pada,navlaci do 3500 obrtaja pa padne na 1500,radi sekud-dva i opet navise... a majstor ni jedan kod nas ne zna sta mu je i sta moze biti... Jedino taj kompjuter da se skine i i spita ako kako moze,il jos nesto ima,pa pravi problem... ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
[ ELW00D @ 18.09.2012. 05:25 ] @
Hajde nemoj da plačeš kao neka baba! Motorni kompjuter se ne kvari tako lako. Čak i da je riknuo ECU garantujem da negde u Srbiji postoji jedan polovan i ispravan koji tebe čeka. Imaš čitavu berzu polovnih delova na internetu.To što svetli MIL znači da je kompjuter prepoznao neku situaciju i da u njemu stoji zabeležen kod greške i čeka da ga neko pročita. Imam jak utisak da je održavanje tvog auta bilo problematično. Kad ti se prvi put upalila ta lampica trebao si da odeš do servisa i kažeš: Svetli mi lampica za kvar motora.Hoću da uradite dijagnostiku i da mi kažete u čemu je problem. A za dalje ćemo da se dogovorimo. Dakle, sledeća stvar u tvom slučaju je odlazak do nekog krštenog servisa koji će ovo da uradi. Auto se ne vozi dok se ne popravi kvar, kada se ta lampica upali u vožnji to znači -> SERVIS. 3 godine nisi zamenio filter benzina? Kakve su ti navike kada je u pitanju redovno održavanje: zamena ulja i filtera? Svećice kada su menjane? Kada je urađen veliki servis - zamena seta zubčastog remena i pumpe za vodu? Godište auta i broj motora iz saobraćajne dozvole?
[ milance1992 @ 18.09.2012. 19:51 ] @
sto se tice ulja i svecica,menjam na svakih 5-7000km. al taj filter stvarno nikada nisam menjao,nisam znao ni gde stoji dok nisam procitao. pa znaci li to da ce ta dijagnostika pokazati gde se kvar nalazi? zadnji majstor koji je menjao step motor povezao je na dijagnostiku i video da isti t aj treba da se menja,i kada je zamenio opet isto sve ostalo. da ne treba mozda da se taj kompjuter posle zamene resetuje,a da on to nije uradio,i da kompjuter radi po starom ocitavanju.??
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|