[ milivoje t @ 10.09.2012. 18:26 ] @
jos jedna savetodavna tema :). karavan treba da sluzi kao licni i sluzbeni auto, koji prevozi nista teze od kabastih bokseva sa kucicima i mackama. sa cenom oko 2500e. ovo nude oglasi za te pare, pa pocim od onog sto je najinteresantnije:

tojota avensis karavan oko 2000. godista, ali ne znam kakav je to auto pa mi treba savet, uglavnom je sa dizel motorima d4d od 2 hiljade kubika ili 1.8 benzincima. ne znam da li jos nesto ima pametno od japanaca za te pare ?

ideja je da se kupi model koji je sto kvalitetnije izradjen.

ostatak ponude su italijanski karavani za njih je lako, 1.9jtd motor je ok, ali su elementi kao sto su plastike, ramena, spone letve volana itd. slabe trajnosti.
tu su i fordovi karavani uglavnom tdci i razni francuzi za 2.0 hdi, redje sa 1.9 dci motorima.

opeli, se ne razmatraju kao opcija.

sta vi kazete ?
[ botr @ 10.09.2012. 18:34 ] @
1. Xsara 1.9 HDI 90 ks, Marea 1.9 jtd
2. Avensis, mada ne znam kakav je motor, pretpostavljam da je dizel starijeg kova.

Pa 10 praznih mesta,
pa 1.9 dci 120 ks.
[ milivoje t @ 10.09.2012. 18:55 ] @
botr, za te pare 2.0 hdi moze da se nadje i 406,306, C5 čak. Nista protiv Xsare koju nikad nisam vozio, ali mozes nesto vise o njoj da napises ?

od 1.9 jtd-ova ima i libri i stila karavana za te pare.
[ botr @ 10.09.2012. 20:18 ] @
Xsara, solidan auto, dosta udoban, s ponekim bubicama, koje imaju svi automobili. Nema bas puno prostora na zadnjim sedistima. Uglavnom ih muci set kvacila. Motor prelazi dosta km pre nego sto dodje na generalnu, po 500-600 hiljada. C5, za taj novac, je obisao pola sveta.

Po meni, Marea je bolji auto od Stila. Jeste da je ruznjikava, mada, ima po neku lepu liniju. Opet, subjektivan utisak je da je prostranija od Stila. Materijali u kabini su kvalitetniji, posebno u sent moriz i hlx opremi. Po meni, najveca je verovatnoca da ce se za taj novac naci dobra Marea.

Lancia Lybra nije los auto, ali je skuplji za odrzavanje u odnosu na FIAT-e, kao i Alfa Romeo. Ima nesto kompleksnije trpaove, neke delove trapova deli s Multiplom.

[ Zarko Silic @ 10.09.2012. 21:53 ] @
Ne moze se za 2500 eura kupiti normalni zapadni automobil. Pogotovo ne karavan. Najmanje 2 puta toliko novaca treba plus jos oko 1500 eura ulaganja.
[ milivoje t @ 10.09.2012. 23:01 ] @
ako ne moze normalan onda najbolji nenormalan karavan za ~2500 evra :). da ne ulazimo u dubiozu moze ili ne moze, jer ce auto biti kupljen. pre toga je posao zavrsavao jos jeftiniji i stariji zapadni automobil, bez mnogo buke i zaljenja. novac je ostavljen za veliki servis, gume i kocnice/trap.

cene padaju, a posebno je tesko prodati jeftinije automobile, nedavno ista firma - moj prijatelj koji ce kupiti ovaj auto je jedva prodao apsolutno ispravan auto, redovno i besprekorno odrzavan, za cenu mnogo nizu od cena u oglasima, jer jednostavno niko nije ni zvao na istaknuti oglas koji je imao samo prosecnu cenu, za nadprosecan auto u toj cenovnoj klasi.

@botr
ne znam, verovatno je stilo kvarljiviji od maree, jer ima mnogo vise opreme koja moze da se pokvari, ali cak za istu cenu u oglasima ponuda modela stilo je mnogo bolja nego ponuda maree. paradoksalno, ali je tako.
stilo nudi vise prostora, mnogo bolju sigurnosnu opremu, bolje farove, kocnice itd.
inace estetika i nacionalnost automobila su potpuno nebitni pri izboru.

sto se tice C5 sigurno si u pravu da je presao boga, ali pravilno odrzavan hdi preci ce veliku kilometrazu. moja firma je kupila dva C5 pre vise godina, jedan 1.8 benzinac, drugi 2.0hdi.
oba nova. voze ih isti vozaci na istim relacijama.

1.8 je proveo vise vremena u servisu nego na putu i to u garantnom roku. nikada nije sastavio mesec dana bez nekog velikog kvara. HDI je presao preko 300.000, bez neocekivanih kvarova.
na kraju je benzinac sa malom kilometrazom prodat za vece pare, a nikakav je auto. HDI sa ogromnom kmtrazom, bez naznaka otkaza je otisao za kikiriki.

sto se tice karavana ono sto mi je totalna nepoznanica je ta tojota avensis.
[ Milojkovic @ 11.09.2012. 00:22 ] @
Za 2500 evra ne mozes uzeti ni automobil star 20 i kusur godina u solidnom stanju a kamoli 2000 ali necu da ti kvarim iluziju samo ga kupi za 2500 pa se malko kasnije seti ovih mojih reci.
[ botr @ 11.09.2012. 09:57 ] @
Da, ali na takvom C5 je hidraulika dotrajala, a to nije mala stavka. Otprilike, oko 1.000 eura da se dovede u red.
[ cozmo_im @ 11.09.2012. 10:10 ] @
Ispod 5000 evra nema teorije da se nadje dobar karavan (i taj ima ulaganja).
[ botr @ 11.09.2012. 11:15 ] @
Ma dajte ljudi, nemojte da preterujete! Znaci, vi ste za vase polovne automobile dali 7-8 hiljada evra, i odmah nakon kupovine ulozili jos toliko?! Kako da ne. Niko ne bi kupovao polovan auto, ako bi razmisljao na taj nacin, i imao toliki novac.

Polovan auto je polovan auto, normalno je da trazi ulaganja, ali po vasem, vi kupite auto, pa izmenjate polovinu delova, jer su "tako treba".

Kod polovnog auta, koji ima dizel motor, treba ocekivati ulaganja u: turbinu, dizne, set kvacila (sa zamajcem), ciscenje ili blokadu (ili skidanje) egr-a i dpf-a, eventualno pumpu goriva (vazi za dti, tddi, tdci, dci i mozda za jos neki motor).

Od ostalih ulaganja, vazi za sve automobile, treba ocekivati ulaganja u: veliki servis, trapove, i po neku sitnicu, npr. plocice, sijalice, itd.

Naravno, vecina ovih ulaganja nije momentalna, ali ce se javiti potreba za tim u narednih godinu - dve.
[ milivoje t @ 11.09.2012. 12:07 ] @
pitanje je vrlo prosto i konkretno. koji za taj novac ?

ipak 3/4 odogovora na temu su semanticke greske, tj. odgovori na pitanje koje nisam postavio.
hvala na ucescu, ali ako vec idete u offtopic, morali ste bar deo posta posvetiti ponudjenim modelima.

[ Nocni @ 11.09.2012. 12:08 ] @
Nema dobrih kola za 2500€... pogotovo ne od ovih pobrojanih...

Da bi za te pare uzeo solidan auto moras uzeti jos dosta starije godiste pa da trazis ocuvan primjerak... neki audi 100 ili tako nesto...
[ milivoje t @ 11.09.2012. 12:30 ] @
mozemo li da zenemarimo cenu, pa da nesto napisemo o konkretnim autmobilima koje sam pobrojao, jer se isti modeli automobila prodaju i za vece pare.

npr. taj avensis, d4d ili 1.8 benzin ?
[ Java Beograd @ 11.09.2012. 12:31 ] @
Fiati su kod nas tradicionalno najjeftiniji polovnjaci, a VW najskuplji. (mislim na odnos cena/kvalitet) Pošto imaš veoma ograničen budžet, ostaje ti da potražiš auto sa što manje opreme, i u nadi da će da te snađu (očekivani) kvarovi koji nisu skupi.
Moja ti je preporuka Stilo ili Marea sa 1.9 jtd motorom. Jeste, " plastika, trapovi i ostalo ... " (kako si već napisao), ali za očekivati je da te neće snaći ozbiljniji kvar na motoru.



Citat:
milivoje t: mozemo li da zenemarimo cenu, pa da nesto napisemo o konkretnim autmobilima koje sam pobrojao, jer se isti modeli automobila prodaju i za vece pare. npr. taj avensis, d4d ili 1.8 benzin ?
Ne može.

Čitava se diskusija svodi na to da za pomenut iznos novca možeš da nađeš jako (skoro potpuno) izraubovan auto, toliko istrošenog da se više ne može ni diskutovati o kvalitetu brenda / modela. Ko sme da tvrdi da će "najbolji_model_najboljeg_brenda", star 20 godina, prešao mnooooogo kilometra, nepoznate istorije održavanja, (prodaju ga za 2.500 EUR) da se pokaže dobrim u narednim godinama eksploatacije ?

Onih 5.000 EUR (koje je pomenuo cozmo_im) je neka okvirna granica, i za te pare možeš da očekuješ da nađeš auto koji nije na kraju veka eksploatacije, već, eto, "tek zašao u drugu polovinu". Za oko 2.000 - 2.500 EUR svakako možeš naći auto koji je pred kraj svog veka.

A sa druge strane, takođe nema smisla da diskutujemo "da li je novi Avensis d4d 2.0 bolji od novog Pasata TDI 2.0"

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 11.09.2012. u 13:53 GMT+1]
[ milivoje t @ 11.09.2012. 13:00 ] @
stvarno vas ne razumem :). nema potrebe potrebe da treci put pisem sta je tema, pa bih ovim postom i zavrsio ovu jalovu diskusiju.
objasnjavate mi koji se kvalitet i kakvo stanje autmobila kupuje za te pare, hvala sve ja to znam.

ne znam sta ti vozis Java, ali ako si pre godinu dve kupio neki karavan za 5 hiljada, ulozio u njega hiljadu i pol i sada mislis da je ok auto, danas ces ga prodati za ~3000e ne vise, sto je okvirni budzet ovog automobila. tu su oglasi pa se oprobajte na trzistu.

blah..
[ Java Beograd @ 11.09.2012. 13:14 ] @
Citat:
milivoje t: stvarno vas ne razumem . nema potrebe potrebe da treci put pisem sta je tema, pa bih ovim postom i zavrsio ovu jalovu diskusiju.
objasnjavate mi koji se kvalitet i kakvo stanje autmobila kupuje za te pare, hvala sve ja to znam.

ne znam sta ti vozis Java, ali ako si pre godinu dve kupio neki karavan za 5 hiljada, ulozio u njega hiljadu i pol i sada mislis da je ok auto, danas ces ga prodati za ~3000e ne vise, sto je okvirni budzet ovog automobila. tu su oglasi pa se oprobajte na trzistu.

blah..

Upravo si pogodio. pre dve godine sam kupio Lanču Libru, 2004. 1.9 jtd, karavan, za 5.000 i upravo uložio u nju (ipak je to "gospođa" Libra ) oko hiljadu i po. I upravo zato mi ne pada na pamet da sada to prodam. Nisam lud, da prodam auto sa kompletno sređenim trapom, kočinom sistemom, velikim servisom, dva kompleta novih guma, kompletan servis klime, svež antifriz, menjačko ulje, i td. i td.
Za 3.000 EUR će prodati onaj ko je kupio za 5.000 pre dve godine, (kad i ja) i ništa nije uložio, već "cepao" koliko se moglo (kurirska služba, transport sa kvantaša, taksi, posao, špedicija, ...) i sad ga prodaje.
[ milivoje t @ 11.09.2012. 13:30 ] @
pametno :).

ali recimo, kupac ovog karavana je prodao prosle godine karavan slicne cene kao sto je tvoj i iskoristio te pare za kupovinu rentgena. jedva prodao ispod prosecne cene, redovno odrzavan iskljucivo u ovlascenom servisu...no dosta o cenama i kupovnoj moci u srbiji.

reci mi sa kojim fijatom deli trap tvoja libra ?
ne racunajuci karoseriju i enterijer, sta je na njoj drugacije nego na stilu u mehanickom smislu ?
[ Java Beograd @ 11.09.2012. 13:40 ] @
Citat:
milivoje t: ali recimo, kupac ovog karavana je prodao prosle godine karavan slicne cene kao sto je tvoj i iskoristio te pare za kupovinu rentgena. jedva prodao ispod prosecne cene, redovno odrzavan iskljucivo u ovlascenom servisu...no dosta o cenama i kupovnoj moci u srbiji.
Vidi, ovo je uvek moguće, ali je "1 od 100".

Citat:
milivoje t: reci mi sa kojim fijatom deli trap tvoja libra ? ne racunajuci karoseriju i enterijer, sta je na njoj drugacije nego na stilu u mehanickom smislu ?
Lanča je drugačija od Fiata. Ima "samo" isti motor. Vešanje je drugačije odrađeno, posebno zadnji trap. (Slično kao što i Alfa ima "svoj", drugačiji, trap.) Nemam Stila, pa da upoređujem, ali koliko sam čitao i kočioni sistem i sistem upravljanja su drugačije tj. kvalitetnije odrađeni. Fiat i Lanča su kao VW i Audi. Sve je "isto", ali opet, sve je kod Lanče (tj. Audija) odrađeno malo drugačije i kvalitetnije.
Libra je veoma stabilan auto, unutra izuzetno tih, i "ušuškan". Upravljanje je lako i precizno. Svakog koga sam vozio na zadnjem sedištu (ja se još nisam vozio pozadi ) kaže da je ekstra udobno. (Žena se na putovanjima redovno menja sa nekim od sinova, i traži da sedne pozadi, jer joj je udobnije )
[ HoT_Steppa @ 11.09.2012. 14:38 ] @
Citat:
Nocni: Nema dobrih kola za 2500€... pogotovo ne od ovih pobrojanih...

Da bi za te pare uzeo solidan auto moras uzeti jos dosta starije godiste pa da trazis ocuvan primjerak... neki audi 100 ili tako nesto...


"Dobro" je relativan pojam.
[ Milojkovic @ 11.09.2012. 16:11 ] @
Dobro je nedostizno za taj novac cak ni malo lose ne postoji.Krsina neopevana koja je u fazi raspada ...pa ni to se ne mzoe uzeti za 2500 evra a da je 2000.Al neka se covek zanosi kazu da nada umire poslednja.
[ botr @ 11.09.2012. 16:14 ] @
Dobro, Milojkovicu, koliko si ti dao za svoj Golf i koje godine?
[ Milojkovic @ 11.09.2012. 16:25 ] @
15.400 dojce maraka 1994 uvezao sam ga iz Svajcarske .
[ botr @ 11.09.2012. 17:29 ] @
To je bilo odavno, a auto skoro nov. Verujem da ga nisi platio vise od proseka.
[ pajapop @ 11.09.2012. 21:36 ] @

MIslio sam da malo pecnem MIlojkovica za Golf ll.. karavana, (misleci da tako nesto ne postoji), kad... ukucah to na Guglu i ispade nesto lepo. Pogledajte tamo. Mozda bi nesto takvo moglo da odgovara.
[ Milojkovic @ 11.09.2012. 22:07 ] @
Citat:
botr: To je bilo odavno, a auto skoro nov. Verujem da ga nisi platio vise od proseka.


Placen je vise od proseka jer je bio udaren ali je kilometraza bila 32.000 km i vlasnik je bio poznat mom bratu koji je tad radio kod vlasnika automobila.
Mnogi su me tad ubedjivali da sam ovde mogao uzeti"" isti takav"" naravno za manje love .Naravno da nisam naseo na tu pricu i vreme je pokazalo da sam kupio odlican automobil koji me i dan danas verno sluzi.
[ botr @ 12.09.2012. 07:10 ] @
Pa da, neko ode u npr. Nemacku i kupi auto sa 150.000 km, a neko, ko je kupio ovde, kaze imas "isti" takav, kod nas za manje para. Onda se ukljuci i treca osoba u razgovor pa kaze imas "isti takav" u Bugarskoj, ja kupio, jeftinji za par hiljada evra nego kod nas, a presao 90.000 km, vozio deda ........
[ KrkaCiC @ 12.09.2012. 15:58 ] @
Citat:
botr: Pa da, neko ode u npr. Nemacku i kupi auto sa 150.000 km, a neko, ko je kupio ovde, kaze imas "isti" takav, kod nas za manje para. Onda se ukljuci i treca osoba u razgovor pa kaze imas "isti takav" u Bugarskoj, ja kupio, jeftinji za par hiljada evra nego kod nas, a presao 90.000 km, vozio deda ........

a dedi je desna noga kraca od leve
[ vladd @ 12.09.2012. 16:12 ] @
Zato je bitnije da neko prati istoriju vozila, pa kakve god probleme imalo, moze da se dogovori neka cena. Cak i da se skuplje plati, covek je mirniji posto ne ocekuje neka (preskupa)iznenadjenja.

Mislim da nije bitno "proci najjeftinije" na trzistu, vec najpovoljnije. Iza preniskih cena(stvari koje imaju neku definisanu cenu na trzistu), obicno sacekuje ozbiljni trosak..

Pa i za kupovinu paprike, prosle godine, isplatljivije je bilo dati 40-50 din za kilo, nego djuture po 30 i pola baciti

Vaznija je istorija vozila(koju je cak i Milojkovic ispostovao), nego sjaj u travi ili neka "predjena" kilometraza.
Za neka vozila nije ni bitno ako su presla 250kkm, ako su korektno odrzavana..precice bar jos toliko uz nastavak korektnog odrzavanja, a to nije mala stavka..samo za gorivo ce, na toj kilometrazi, otici koja desetina hiljada evra...ili cak i dve..

Poz
[ AstralPro @ 13.09.2012. 19:58 ] @
Uzeo sam za firmu jos jednog karavana, Fiat Mareu 1.6 16v godiste 2002 sa pravih 150.000 km, mogu reci da je solidan po kvalitetu ali glup. Jako ruzan enterijer neudobna sedista, plastika je ona jadna svetlo prljavo siva. Kratka svetla su slaba duga su dobra. Trosi 9l po gradu. Prednji trap osetljiv. Fabricke 14" felne pa se sa 140 km/h use*er kad udjes u krivinu. Motor je elastican i zivahan, tera da ga stiskas :) Menjac je dobar. Kocnice nista posebno. Automatska klima - radi. Ako ti gore navedeno ne smeta uzmi ga cene su oko 2000 evra. Cena velikog i malog servisa je oko 300 evra sto je i vise nego prihvatljivo. Ne baguje elektronika, valjda nema sta.

Fordove bolje preskoci, za 2500 mozes da uzmes raspolog fokusa karavana koji je presao xyz 000 km, iz italije verovatno jer su ti najjeftiniji. Mozda nekog mondea dvojku karavana za <2000e, to je ok auto samo uzmi benzinca na plin. Dizel je previse tezak za motor od 90 konja, ja mog odrzavam pa je dobar ali ostali koje sam vidjai su smece.




Pasat karavan - "neunistiv auto" uz minimalna ulaganja. Nadjes nekog B4 '96-'97 godiste sa plinom i jos ti ostane para. Izbegni 1.6, gadjaj nesto jace ti su uglavnom bolji. Sa klimom, alarmom, podizacima, servom, abs-om itd. Po meni mozda najisplativija ponuda jer treba auto i odrzavati a ne samo kupiti.

Pozdrav








[ Zlatni_bg @ 13.09.2012. 20:29 ] @
Ako ti je vec budzet takav kakav jeste, znaci da uzimas neki auto koji je bas, bas izvozan, pogotovu jer trazis ~2000 godiste, a slicne i pare. Pogledaj malo sta voze taksisti obicno, verujem da oni ne bi vozili neki prosecan automobil a da je pritom skup za odrzavanje, da mu lako odlaze delovi, da su skupi itd. Ono sto sam ja primetio najvise kod taksista je fiat stilo, karavan. Bukvalno na svakih par taksija dolazi jedan stilo. Za karavan ti ne mogu nista reci, nisam se vozio njime, vozio sam burazerovog mjet-a koji je nesto noviji (2006.), i mogu ti reci da sa 120ks vuce kao blesav. Burazer pre nego sto ga je uzeo, vozio se nesto bas u stilo taxi-ju, baci pogled na kontrolnu tablu, pise nekih 300.000 Km na satu, pita burazer taksistu "Jel stvarno toliko presao". Taksista se nasmeje i kaze "800.000 i ide".

A sto se tice passata... rodjak koji zivi nekih 50 km od Novog Sada ima starog, bas starog Passata karavana, ima svoju prodavnicu i svaki dan ide do NS-a u nabavku robe... Nikada nije preterano ulagao u automobil koji je isao samo na loz ulje, i i dalje ga vozi, nema nekih problema s njim, jedino sto je enterijer poprilicno propao. Ima pored toga Fabiju 2005. god koju ne zeli da koristi u te svrhe.
[ BokasaTzar @ 16.09.2012. 23:30 ] @

Sva su auta ovde Italijanska (iz Italije), tako da ti to ne gine.

Možda ti nije loše da kreneš od majstora za koga znaš da dobar,
pustiš kod njega glas da kupuješ auto - pa sačekaš malo ?
Možda neko nije mislio da prodaje, pa mu daš ideju ?

Budi svestan da karavane kupuju ili za posao ili porodični ljudi.