sta mislite o kia sportage novi model za 18k eur?
na oko spoljasnost mi je vrlo dopadljiva i izuzetno mi se svidja, ali interesuju me iskustva ljudi koji su vozili, servisirali i imali neki kontakt sa ovim vozilom. koje su mane, slabe tacke tj boljke... 1.6 gdi urban
potrosnja, servisi,...
[ vidan kv @ 11.09.2012. 08:49 ] @
.......ma kupi nećeš se pokajati.Jedino ako budeš želeo da ugradiš auto gas moraćeš BRC pa je to nešto skuplja varijanta...pozzz!
[ Java Beograd @ 11.09.2012. 08:57 ] @
Koliko vidim na sajtu domaćeg zastupnika, 19.500 je najniža cena. Inače, lep je.
Uzgred, zar zaista ljudi ugrađuju plin u vozila koja koštaju 20.000 EUR ?!
[ straniplacenik @ 11.09.2012. 09:12 ] @
ne bih ugradjivao gas, i sada vozim na "cist" benzin :-)
da je lep jeste (meni a vidim i vama) ali me interesuju neka konkretnija iskustva sa ovim modelom...
inace zivim u gradu i dosta vozim gradske voznje, deca u vrtic, posao, ali isto tako i vikendom odlazimo u "planinu" f.goru na vikendicu, put je ok, asfaltiran ali nosi se dosta prtljaga za vikend pa na neki izlet + porodica. Nije kolicina stvari za prikolicu (odeca za dva tri dana, nesto hrane, igracke, a uskoro i za bebu kolica i sl.) ali bi mi odgovarao bas SUV vozilo. Mladi smo i zelimo neki atraktivan ali pre svega siguran i bezbedan auto.
ne vozimm nasilnicki, brzo, ne treba mi zverka od motora ipak je porodica u kolima, znaci mirna, opustena, da ne kazem penzionerska voznja. Ovo bi mi bio auto za duzi period koriscenja ako ga kupim.
[ cozmo_im @ 11.09.2012. 09:56 ] @
Za 13.000 evra imas Suzuki SX4 4WD sa neverovatno odlicnom opremom, dodaj 300-400 za neki dobar krovni kofer i za manje od 14.000 imas odlican i VEOMA prostran Crossover - mini SUV sa pogonom na sva 4. Ima vrlo stedljiv i zivahan 1.6 benzinac, a krovni kofer ce ti nadomestiti gepek koji je oko 300 litara. Iz iskustva prijatelja krovni gepek Thule ne utice na potrosnju niti na buku.
Zasto da dajes tolike novce na tezi Crossover koji ide slabije i vise trosi (jedino ima veci gepek i kao noviji je model). Ako ti bas treba napucana oprema dodaj soma i nesto i imas SX4 sa DVD-om i navigacijom....
Zasto ovo preporucujem? Zato sto je SX4 neverovatno pouzdan, ima dobre off road sposobnosti, dokazao se, nema decijih bolesti, cistokrvni japanski motor... A prostorom u kabini ne zaostaje za Sportageom, jedina mana je nabavka krovnog kofera. U gepek bez problema staju kolica, uostalom auto uvek mozes da pogledas u salonu.
Takodje SX4 je kompaktniji i bolji za grad, okretniji, i mislim ima visi klirens, plus 4WD. Za najnizu cenu nemas Sportage sa 4WD.
Da dodam: racunaj da su ti oba dosta bucna na 130kmh zbog konstrukcije motora koji vole vise obrtaje.
[ Java Beograd @ 11.09.2012. 10:13 ] @
Možda Suzuki SX4 spada u Crossover-e (nisam siguran ko to i kako raspoređuje) ali i "sa velike daljine" se vidi da ta dva automobila nemaju "veze s vezom". SX4 je veličine prosečnog "small family car", hechback. Ni pojavom, ni izgledom čak ni ne asocira na SUV (ograđujem se: to je moja lična impresija). Očigledno je, i po ceni da ta dva automobila nisu iste klase.
S druge strane, iz ličnog iskustva znam da ništa ne može da zameni pravi, veliki, unutrašnji volumen prtljažnika. Thule i slično je OK, u principu, kad baš zatreba i zafali, ali brate, veliki gepek se ne može zameniti nikakvim krovnim koferima.
Jedino mi nije jasno kom korisniku SX4 će zatrebati pogon na sva 4 točka.
Edit: napisao sam ono oko "lične impresije"
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 11.09.2012. u 11:25 GMT+1]
Java Beograd:
Možda Suzuki SX4 spada u Crossover-e (nisam siguran ko to i kako raspoređuje) ali i "sa velike daljine" se vidi da ta dva automobila nemaju "veze s vezom". SX4 je veličine prosečnog "small family car", hechback. Ni pojavom, ni izgledom čak ni ne asocira na SUV (ograđujem se: to je moja lična impresija). Očigledno je, i po ceni da ta dva automobila nisu iste klase.
Jedino mi nije jasno kom korisniku SX4 će zatrebati pogon na sva 4 točka.
Kao neko ko je probao SX4, nisi u pravu sto se tice nekih stvari :) Prvo, ima obilje prostora unutra (zato je gepek manji), drugo ima bas visok klirens, takodje 4WD itekako pomaze u stabilnosti po kisi, snegu, blatu ili bilo kakvom putu koji nije asfalt. I to osetno pomaze, ovaj zadnji sneg je to itekako pokazao. Sportage isto nije SUV nego crossover. SUV je Landcruiser na primer. Takodje SX4 nema spusten svod pozadi kao Sportage i lakse se sedi na zadnjim sedistima.
RAV4, SX4, Qashqai, Sportage, IX35 sve su to crossoveri sa 4WD pogonom i vecim klirensom.
Slazem se da Sportage ima veci gepek (ali nema vise prostora unutra, pogotovo pozadi zbog niskog krova), da je noviji, ali davati prevelike novce samo za malo veci gepek i "novitet" po meni nije razumno.
[ franticnick @ 11.09.2012. 11:10 ] @
@cozmo_im SX4 je odlican. Sve sto si napisao stoji, narocito sto se tice stabilnosti po kisi/blatu ili bilo kom klizavom putu. Imao sam prilike da ga vozim po veoma kisovitom vremenu i zaista je osecaj komfora i pouzdanosti veoma upecatljiv kod ovog modela.
[ Java Beograd @ 11.09.2012. 11:20 ] @
Mislim da nisam bio dovoljno jasan. Evo da budem precizniji: Nisam vozio SX4. Ne pada mi na pamet da ocenjujem kvalitet ili nedajbože da tvrdim da taj auto nije dobar.
Rekoh, ne znam tačno kako se dodeljuje "titula" SUV, Crossover, ovo ili ono. Samo tvrdim, da SX4 nije auto iste klase (grupe) kao i RAV4, Qashqai, Sportage, IX35 i ostali slični.
Uostalom slika govori više od reči. Pronađi uljeza: (nije u pitanju boja karoserije !)
Verujem da neko neće naći uljeza, kao što verujem da će neko kao "uljeza" da pronađe RAV4. Jednako kao što verujem da će postavljač teme da otkrije uljeza na kojeg ja ciljam !
[ cozmo_im @ 11.09.2012. 11:29 ] @
Nijedan od ovih nije SUV. Ta kategorija se zove MINI SUV - CROSSOVER i svi pomenuti spadaju u tu kategoriju.
Sportage ima medjuosovinsko 2640mm naspram 2500mm koliko ima SX4. Kia je duza 4cm, i vislja i sira za 1cm. To su smesne razlike :) Otprilike su to razlike i kod ostalih.
Jedino medjuosovinsko rastojanje se razlikuje za 14cm ali je kod SX4 tih 14cm ustvari prednost sa ukljucenim 4WD pogonom.
Ok, vidim pokretac teme je odlucio za Kiu i super je Sportage ja samo kazem da moze da ustedi barem 5000 evra minimum :)
Ima i Mitsubishi ASX. Ima cudesan dizel motor, savrseno izbalansiran.
[ A.M. @ 11.09.2012. 21:22 ] @
Citat:
cozmo_im:
Sportage ima medjuosovinsko 2640mm naspram 2500mm koliko ima SX4. Kia je duza 4cm, i vislja i sira za 1cm. To su smesne razlike :)
Uf, bre.
Kia je duza vise od 30cm, i sira vise od 10cm od SX4. Sa 14cm medjuosovinskog razmaka vise od SX4, ova dva auta uopste nisu u istoj klasi.
[ Milojkovic @ 11.09.2012. 22:10 ] @
KIA je dobar automobil al za Koreance.Ovde kupiti to vozilo vrlo je neisplativo po pitanju odrzavanja.
[ supermario @ 12.09.2012. 01:55 ] @
Citat:
A.M.:
Citat:
cozmo_im:
Sportage ima medjuosovinsko 2640mm naspram 2500mm koliko ima SX4. Kia je duza 4cm, i vislja i sira za 1cm. To su smesne razlike :)
Uf, bre.
Kia je duza vise od 30cm, i sira vise od 10cm od SX4. Sa 14cm medjuosovinskog razmaka vise od SX4, ova dva auta uopste nisu u istoj klasi.
Kia Sportage je duza od SX4 za cijelih 32,5 cm, a sira 12.5 cm i ima veci medjuosovinski razmak za 14 cm.Kad ih vidite u prirodi onda je ta razlika jos veca za oko.
[ Nemanja @ 12.09.2012. 05:44 ] @
Od tih nabrojanih ( u toj klasi )samo je qashqai u vecoj meri prisutan na zapadno evropskim trzistima, i jedini koji od tih mini-suva ili cega vec ulazi u listu najprodavanijih ... sigurno ima razloga za to , a meni je licno najlepsi na oko.
[ straniplacenik @ 12.09.2012. 08:14 ] @
dobro Milojkovic mozes li navesti konkretne podatke, zasto, kako,... mene to interesuje
[ cozmo_im @ 12.09.2012. 11:35 ] @
Zato sto su skuplji za odrzavanje i to dosta, pri tom da bi ostvario 7 godina garancije moras svo vreme da ides u ovlasceni servis i placas to skuplje odrzavanje, i delovi su dosta skuplji.
[ jnk @ 12.09.2012. 13:02 ] @
Malopre pričaš kako je sx4 čudesan i maltene isti kao sportage i kad se ispostavi da nije onda je za kiu skup redovan servis i delovi koji spadaju u garanciju.
[ cozmo_im @ 12.09.2012. 17:21 ] @
SX4 ima jeftiniji servis i kracu garanciju te samim tim je jeftiniji za odrzavanje i kasniju eksploataciju. Ima manju potrosnju goriva, delovi su jeftiniji jer deli sa FIAT-om neke sklopove (Seidici), jeftinije su gume i sve ostalo.
Prema tome, em je jeftiniji, em je pouzdan, i jeftiniji je za eksploataciju. Sto se tice dimenzija, unutra je komotniji za sedenje zbog oblika kabine (pogledaj samo koliko i kako se otvaraju vrata kod SX4!), i osecaj je kao u klasi vise. Ko ne veruje, nek sedne u Sportage pa onda u Suzuki, odmah ce skapirati kako manje vozilo ima isto prostora unutra. Drugo, krace medjuosovinsko rastojanje utice mozda malo na poprecne rupetine na putu ali je BOLJE za voznju van asfalta!
Uostalom, nisam vise pisao o SX4 jer je pokretac teme kasnije jasno rekao da mu je KIA izbor te nema smisla pricati vise o SX4 zar ne?
Kia jeste novija, veca, ali je i skuplja u startu dosta, i za kasniju exploataciju. Za napisano u pocetku teme je dovoljan SX4, cak i previse dovoljan. Uostalom postoje i drugi forumi, pa potrazite iskustva vlasnika sa vecim porodicama, iznenadicete se.
[ Milojkovic @ 13.09.2012. 01:58 ] @
Citat:
straniplacenik: dobro Milojkovic mozes li navesti konkretne podatke, zasto, kako,... mene to interesuje
Idi malko do nekog ducana i pitaj za delove za taj automobil.Prvo sto ces saznati je da ih u ogormnoj vecini prodavnica uopste nema a i kad konacno nadjes ducan cene koje tamo cujes u najmanju ruku ce da te zaprepaste.Ali ajde i to da prebolis muke pocinju kad saznas da su rokovi isporuke varijabilni a i kad ti deo stigne bice muke jer gle cuda nece biti ono sto si trazio pa onda ide sve iz pcetka.ma super ces se druziti i imaces vrlo bogato iskustvo, saznaces imena svih dobavlajca i postaces ekspert za kataloske brojeve koji menjaju postojece brojeve koji su utisnuti u delove.U kupovinu istih posle jednog gafa nikad vise neces ici bez uzorka.:)
[ dlalic @ 13.09.2012. 08:57 ] @
Citat:
cozmo_im:
SX4 ima jeftiniji servis i kracu garanciju te samim tim je jeftiniji za odrzavanje i kasniju eksploataciju. Ima manju potrosnju goriva, delovi su jeftiniji jer deli sa FIAT-om neke sklopove (Seidici), jeftinije su gume i sve ostalo.
Prema tome, em je jeftiniji, em je pouzdan, i jeftiniji je za eksploataciju. Sto se tice dimenzija, unutra je komotniji za sedenje zbog oblika kabine (pogledaj samo koliko i kako se otvaraju vrata kod SX4!), i osecaj je kao u klasi vise. Ko ne veruje, nek sedne u Sportage pa onda u Suzuki, odmah ce skapirati kako manje vozilo ima isto prostora unutra. Drugo, krace medjuosovinsko rastojanje utice mozda malo na poprecne rupetine na putu ali je BOLJE za voznju van asfalta!
Uostalom, nisam vise pisao o SX4 jer je pokretac teme kasnije jasno rekao da mu je KIA izbor te nema smisla pricati vise o SX4 zar ne?
Kia jeste novija, veca, ali je i skuplja u startu dosta, i za kasniju exploataciju. Za napisano u pocetku teme je dovoljan SX4, cak i previse dovoljan. Uostalom postoje i drugi forumi, pa potrazite iskustva vlasnika sa vecim porodicama, iznenadicete se.
WTF?
Ajd procitaj jos jednom...
"...put je ok, asfaltiran ali nosi se dosta prtljaga za vikend pa na neki izlet + porodica. Nije kolicina stvari za prikolicu (odeca za dva tri dana, nesto hrane, igracke, a uskoro i za bebu kolica i sl.)..."
Coveku treba porodicni auto za asfalt. A ti preporucujes 4WD sa gepekom Yuga 45 zato sto ima jeftinije gume i kracu garanciju?!?
[ cozmo_im @ 13.09.2012. 09:25 ] @
SX4 ima gepek od 300 litara zapremine. Auris ima naprimer 350.
Yugo ima duplo manji gepek od SX4.
Pitanje za znalce:
Je li neko sedeo, video, pipao, vozio SX4?? Znate li kako se taj auto sa 4WD pogonom ponasa na seprentinama i vecim zavojima i na otvorenom putu? Fenomenalno. Jedina mana koju ja vidim je buka iznad 130kmh koja je veca. Da li je neko uopste probao da otvori vrata i da vidi kako to izgleda i kako je organizovan? Naravno da ne. Ja jesam. A KIA salon mi je na minut od gajbe pa sam video i Sportage. Prostora u kabini ima isto, samo drugacije organizovanog, Kia deluje luksuznije i vece ali NIJE veca ponuda prostora. Privid. OK, stvarno ima veci gepek, sto je i logicno. Inace pozadi u SX4 osoba visine 190cm ulazi bez saginjanja a u Sportage mora da se sagne. Dovoljno :)
Gepek jeste "samo" 300 litara ali je vrlo kockast i pristupacan te bez problema moze da stane ptrljag za jednu porodicu ako ne racunas kolica.
Ljudi ja sam u Clia II sa 3v spakovao 2 povece torbe na moru i mala kisobran kolica (zena dete i ja), a SX4 ima malo veci gepek od Clia dvojke.
Ta kolicina stvari koja je pomenuta ("odeca za dva tri dana, nesto hrane, igracke") staje u jednu srednju torbu a onda u SX4 (u gepek) staju i kolica i jos stvari pride.
Poenta kupovine je i da znas koliko ces novca kasnije odvojiti. Gume su bitan faktor. Nadji cenu zimskih guma (neka bude isti model) za SX4 i za Sportage i cenu felni, pa vidi koja je razlika i koliko se tu ustedi.
Kia jeste veci crossover, sa vecim gepekom, mozda luksuznije izgleda iznutra (ali je prostor u kabini samo privid, dok se ne sedne i ne odmeri), ali je mnogo skuplji, skuplji delovi, gume, felne, odrzavanje, vise goriva trosi... ja gledam racionalno a vi gledate samo izgled i navodne SUV karakteristike. A to sto KIA za tu cenu nema sa 4WD to nista.
[ Nocni @ 13.09.2012. 09:41 ] @
Ta kija nije losa, lijepo izgleda ali svakako kad se kupuje auto takve koncepcije treba doplatiti i uzeti 4wd...
Savjet bi bio da ne uzimas ovu koju si ti odabrao sa GDI motorom... Direktno ubrizgavanje benzina pod velikim pritiskom od nekih 50 pa do 120 bari nije nikakva novina i proizvodjaci kao sto su mitsubishi ili volvo se nisu bas proslavili sa tim GDI motorima... Los je bio i pezoov HPI motor koji ima istu takvu tehniku...
Treba dobro pogledati na koje se kvarove odnosi ta garancija od 7 godina jer ce problema svakako biti sa tim motorom koji ima strahovito veliki pritisak benzina... ovo pogotovo u kombinaciji sa nasim "cistim" i "kvalitetnim" gorivom... Da ne bude kad se desi kvar pumpe visokog pritiska, da te upute na tuzenje benzinske pumpe na kojoj si sipao benzin zbog koga se sve i desilo...
Samo se sjeti da svojevremeno mitsubishi a kasnije ni pezo nisu ni prodavali gdi i hpi motore na nasem trzistu jer su ocekivali velike probleme sa gorivom... mogao se nabaviti samo iz uvoza...
Ako si vec zapeo za ovo vozilo onda uzmi dizela i plati ga skuplje ili uzmi onog klasicnog 2.0 cvvt benzinca (koji mehanicki zakrivljuje bregaste i ima normalan pritisak benzina od sveha 3 bara) ako nije preskup... ovog gdi-a nebi nikome preporucio. Sto ce ti problemi kad ih nemas.
Sto se savjeta tice... od ovih o kojima je bilo rijeci qashqai je odlican, ne treba ga uopste porediti sa bilo kojim Korejskim prizvodom.
edit: Sto se tice suzukija on nije u klasi sa sportage-om, niti ta dva vozila imaju neke slicne osobine za poredjenje...
Takav sx4 ima da se kupi i ispod 10K u nekoj goloj varijanti... sa sportage-om moze da se poredi grand vitara koja je preko 20K.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 13.09.2012. u 10:56 GMT+1]
[ dlalic @ 13.09.2012. 10:49 ] @
Citat:
cozmo_im:
SX4 ima gepek od 300 litara zapremine. Auris ima naprimer 350.
Yugo ima duplo manji gepek od SX4.
Aj daj neku potvrdu... kao i za one podatke o spoljnim dimenzijama sa prosle strane.
Ja nasao (da se ne trudis):
aktuelni SX4 - 270l
aktuelni Sportage - 564l
izvor cars-data
270l je manje od proseka B klase. Mozda je to nekom i dovoljno za komforno porodicno putovanje, meni nije.
A u svakom slucaju ako neko ima budzet od 18k eura ne mora da vozi sa lubenicom izmedju nogu kada krene na izlet.
[ sasa022 @ 13.09.2012. 11:12 ] @
@dlalic
Za one kojima treba prostor a nije im potreban 4x4 pogon,za njih definitivno nije SUV - neka uzmu MPV sa gepekom zapremine > 600l i zavrsena prica.....
[ Java Beograd @ 13.09.2012. 11:21 ] @
Citat:
sasa022:Za one kojima treba prostor a nije im potreban 4x4 pogon,za njih definitivno nije SUV - neka uzmu MPV sa gepekom zapremine > 600l i zavrsena prica.....
Zato je i promovisan crossover. Liči na SUV, ali nije za van asfalta. velik, prostran, i naoko moćan.
[ Miroslav Jeftić @ 13.09.2012. 11:26 ] @
Citat:
cozmo_im: Zato sto su skuplji za odrzavanje i to dosta, pri tom da bi ostvario 7 godina garancije moras svo vreme da ides u ovlasceni servis i placas to skuplje odrzavanje, i delovi su dosta skuplji.
Daješ 20.000 € ili više na automobil, a onda ćeš ga održavati u nekom ćumezu jer je skupo ići u ovlašćene servise?
[ Java Beograd @ 13.09.2012. 11:36 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Daješ 20.000 € ili više na automobil, a onda ćeš ga održavati u nekom ćumezu jer je skupo ići u ovlašćene servise? :D
Upravo je ovo logika kojom se vode svi "ovlašćeni".
- Kao prvo, ne mora biti ćumez. Naprotiv. Sasvim normalan i uredan auto servis je sasvim OK.
- A kao drugo, ako sam auto koji vredi 20.000 EUR platio 20.000 EUR ne znači da "imam dugmad na leđima", pa ću zamenu ulja koja vredi 5.000 din da platim 25.000 din.
Naravno, kapiram da će vlasnik koji želi da ostvari 7 godina garancije morati da plaća onoliko koliko mu se kaže.
[ bakara @ 13.09.2012. 11:44 ] @
Citat:
Java Beograd:
- A kao drugo, ako sam auto koji vredi 20.000 EUR platio 20.000 EUR ne znači da "imam dugmad na leđima", pa ću zamenu ulja koja vredi 5.000 din da platim 25.000 din.
Ti to kod Milojkovica menjas ulje?
Ima se, moze se...
[ Miroslav Jeftić @ 13.09.2012. 11:45 ] @
Naravno, ali da li je stvarno zamena ulja u ovlašćenom servisu skuplja 5x? Čisto sumnjam da su veoma kvalitetni servisi, iako neovlašćeni, nešto ekstra jeftini.
[ Nocni @ 13.09.2012. 11:55 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić:
Daješ 20.000 € ili više na automobil, a onda ćeš ga održavati u nekom ćumezu jer je skupo ići u ovlašćene servise? :D
Veoma glupo razmisljanje. Koji su razlozi zbog kojih svaki servis, ma koliko bio moderan, nazivas ćumezom ako nije ovlascen?
To sto ti smatras da je ovlasceni servis najbolji je tvoje pravo ali zasto nekome drugome namećeš to tvoje mišljenje i još se podsmijevaš?
Većina na ovom forumu ne misli kao ti i ima veoma loša iskustva sa ovlašćenim servisima...
Ja sam recimo svojevremeno prekinuo kontinuitet servisa i prekinuo garanciju kad mi u ovlascenom servisu nisu zamijenili filter ulja prilikom običnog redovnog servisa.
Da ne pominjemo krupnije kvarove i njihovo "rješavanje" u ovlašćenom servisu... oni ne popravljaju nista vec se sve svodi na zamjenu i montažu novog dijela ma koliko skup bio i nevezano za to da li je to potrebno ili nije... Više stotina puta sam bio u prilici da vidim recimo zamjenu turbine koja košta par hiljada samo zato što je pokvaren neki ventil ili je zaprljana usisna grana...
Treba diskutovati koliko realno košta garancija od 7 godina.
[ Miroslav Jeftić @ 13.09.2012. 12:01 ] @
Ma mislio sam da će dobar servis sigurno da košta, bio ovlašćen ili neovlašćen, sigurno neće biti za neku siću u toj klasi
[ Java Beograd @ 13.09.2012. 12:01 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Naravno, ali da li je stvarno zamena ulja u ovlašćenom servisu skuplja 5x? Čisto sumnjam da su veoma kvalitetni servisi, iako neovlašćeni, nešto ekstra jeftini.
Nije, malo sam karikirao.
Mada, ko će ga znati, možda je negde i više od pet puta. (Znam podatak da je zamena svećica za Logana, u Renoovom servisu u Bgd, koštala nešto preko 40 EUR. A, realno, jedna kvalitetna brend-name svećica košta oko 2-3 EUR, i još treba dodati 1/4 radnog sata majstora)
Bila je jedna dugačka diskusija na temu "ovlašćenih", ne bih da se ponavljam.
[ ivan.mojsilovic @ 18.09.2012. 08:17 ] @
Meni se Sportage veoma svidja. I ja razmisljam o njemu jer imam slicne potrebe. Doduse ovu mazdu sto je neko predlozio nisam gledao, ali cu sad morati malo bolje da pogledam :)
Posto si iz NS, KIA servisi uopste nisu skupi a ekipa je ok. Sve mozes da se dogovoris bez problema i da ti izadju u susret. Krovni kofer ce ti svakako trebati koji god auto da uzmes.
Planiram da provozam Sportage ove ili sledece nedelje pa cu preneti utiske. Naravno potrudicu se da mi ne uvale top model :)
Inace, ljudi cesto zaborave, redovan servis dizelasa je nekad i duplo skuplji od servisa benzinaca.
[ tdusko @ 18.09.2012. 08:47 ] @
Citat:
dlalic
Aj daj neku potvrdu... kao i za one podatke o spoljnim dimenzijama sa prosle strane.
Ja nasao (da se ne trudis):
aktuelni SX4 - 270l
aktuelni Sportage - 564l
izvor cars-data
270l je manje od proseka B klase. Mozda je to nekom i dovoljno za komforno porodicno putovanje, meni nije.
A u svakom slucaju ako neko ima budzet od 18k eura ne mora da vozi sa lubenicom izmedju nogu kada krene na izlet.
Potpuno se slazem sa ovim. 270 l je smesno ako pricamo o nekom porodicnom autu. Malo veci kofer tu ne moze da stane, a da ne pricamo o kojekakvim decijim zezancijama. Nemam nista protiv tog auta, ali sve ima svoju svrhu i ne treba ga trpati tamo gde mu nije mesto.
[ etjen @ 18.09.2012. 10:05 ] @
vozio sam Sportage. OK je auto. Meni se sviđa. Ja sam, doduše, vozio 1.7 dizel. Trom je u startu ali kasnije lepo povuče(mada je ovaj bio baš nov i nerazrađen)
Ima dosta mesta, deluje kvalitetno.
Neko je pomenuo gume-to jeste veliki trošak (baš veliki:))
Drugo, na tom drugarovom koji je sada prešao 15 tak hiljada već mu je menjan neki ležaj do menjača. Nisu imali odmah lešaj ali su skinuli sa nekog iz salona i posle kad je stigao deo, zvali su ga i zamenili mu opet, što je vrlo korektno po meni...
Ali ipak, čini mi se da bih pre gledao Mitsubishija ASX ili Grand Vitaru (ona mi deluje kao baš ozbiljan auto a sa Euro sumarom uvek možeš da se dogovoriš oko cene)
Takođe i Quashqai bi mi bio izbor pre.
[ Branko Santo @ 18.09.2012. 10:23 ] @
Sad prodjoh kroz sajtove proizvodjaca za ASX, Quashqai, Sportage, CX-5 i zar je moguce da svi licitiraju ispod 6L kombinovanu potrosnju (Mazda sa jednim motorom cak ispod 5L)?
Nisu li to veci, tezi automobili koji bi samim tim trebalo vise da trose?
[ Nemanja @ 18.09.2012. 10:39 ] @
Ja sam pogledao na spirit monitor de, potrosnja za Quashqai 1.6 benzin je izmedju 7 i 8 l sto je odlican rezultat za takav automobil ...
[ franticnick @ 18.09.2012. 10:55 ] @
Citat:
Branko Santo:
Sad prodjoh kroz sajtove proizvodjaca za ASX, Quashqai, Sportage, CX-5 i zar je moguce da svi licitiraju ispod 6L kombinovanu potrosnju (Mazda sa jednim motorom cak ispod 5L)?
Nisu li to veci, tezi automobili koji bi samim tim trebalo vise da trose?
Mazda je razvila novu SKYACTIV tehnologiju koja drasticno smanjuje potrosnji:
[ franticnick @ 18.09.2012. 11:01 ] @
Koga zanima vise o mazdinoj SKYACTIV tehnologiji evo linka: SKYACTIV®TECHNOLOGY
[ ZloPrase @ 21.09.2012. 10:56 ] @
Uvek su mi smesne ove rasprave oko "klase" automobila, pa krene od gepeka, prostora unutra, medjuosovinskog rastojanja itd... Inace, cak i na wikipediji obicno stoji u koju klasu spada auto, ali ne - tu je Paja Patak iz Srbije koji zna da je auto u stvari (u praksi) "za klasu veci".
Inace, mislim da bi i Suzuki dilera bilo sramota da potencijalnom kupcu prica kako SX4 ima "obilje prostora unutra" (prevashodno govoreci o zadnjoj klupi). Auto je fenomenalan iz sasvim drugih razloga, Suzuki je poznat po dobrim benzinskim motorima, bio mi je u uzem izboru, sedeo sam unutra - i tvrdim da je ovo obicna nebuloza.
I stvarno mi nije namera da vredjam, ali svakome ko je isao u osnovnu skolu je tvrdnja da krovni gepek "uopste ne povecava potrosnju" - u najmanju ruku smesna.
[ ivan.mojsilovic @ 21.09.2012. 11:03 ] @
Citat:
ZloPrase:
I stvarno mi nije namera da vredjam, ali svakome ko je isao u osnovnu skolu je tvrdnja da krovni gepek "uopste ne povecava potrosnju" - u najmanju ruku smesna.
Pa stvarno ne znam sta da ti kazem kad si tako pametan iz osnovne skole izasao :) Jesi probao da vozis sa krovnim koferom? Ja se ne bih smeo zakleti da mi je potrosnja porasla za vise od 0.01L.
[ etjen @ 21.09.2012. 11:15 ] @
jeste da je potpuni off ali kad si već pomenuo moram da pitam.
Koji kofer si koristio? Predspostavljam da ima velike razlike od proizvođača do proizvođača, ali verovatno ću morati u neko dogledno vreme da pazarim neki pa me interesuje, koji je sigurno OK (da ne povećava otpor vazduha, a samim tim i buku, mnogo)
[ ivan.mojsilovic @ 21.09.2012. 11:34 ] @
Thule je jedan od najskupljih ali i najboljih.
[ etjen @ 21.09.2012. 13:01 ] @
OK, znači ima svrhe davati toliko više para...
[ jnk @ 21.09.2012. 14:47 ] @
Interesantno. Meni recimo na benzincu 2.0 kofer povećao potrošnju pri 160 km/h za 3-4L a na 2.5 dizelu za 0.7-0.8L
Ti očigledno pobijaš zakone fizike.
[ ivan.mojsilovic @ 21.09.2012. 15:57 ] @
Pa izvini ja nisam vozio brze od 130km/h, ne znam koliko je na 160. Redovna potrosnja mi je 7.1 na autoputu, imao sam 7.2 sa koferom na 1500km predjenih.
3-4L druze tebi je supalj rezervoar :D
[ ZloPrase @ 21.09.2012. 21:13 ] @
Citat:
Ja se ne bih smeo zakleti da mi je potrosnja porasla za vise od 0.01L.
Citat:
Redovna potrosnja mi je 7.1 na autoputu, imao sam 7.2 sa koferom na 1500km predjenih.
Nemoj da se kunes nece biti dobro za tebe, za pocetak uzmi digitron pa oduzimaj malo, vezbaj.
Inace, nemam sta da dodam - klasicne ribolovacke price. Auto sa 5 putnika, ukljucenom klimom i punim gepekom trosi manje od minimalne fabricki deklarisane potrosnje (koja se inace propisuje u nerealnim uslovima), svaki golf II prelazi milione km bez kvara (a svi u oglasima sa po 130.000 na satu), a krovni koferi sada imaju raketicu koja koristi bateriju sa solarnim punjenjem - pa auto moze da trosi i manje nego bez kofera (ako ima sunca, ako nema onda 0,01 vise u proseku).
[ mserifov @ 22.09.2012. 06:53 ] @
Meni je ovaj Suzuki ruznij od KIA auta 10 puta. Mada moje iskustvo sa suzukijem. Posto kod mene u gradu ima suzuki prodajni servis dosta suzukija SX4 se moze vidjeti na putu u Tuzli. Kako ja znam taj suzuki ima 1,6 benzinca koji je jedan od boljih benzinaca suzuki dugo godina ravzija taj motora i to je dobar motor.
E sada greska ljudi je kada vide da auto ima pogon na 4 točka da kontaju da on moze svuda kao da je lada niva. U biti ne moze jeste stabilnij prolazi kuda drugi ne idu ali nije terenac. Mada 4WD je zakon znam to jer sam vozio Suzuki samuraja i ovog 30 kupujem Suzuki Jimny ti su automobili proizvedeni od strane suzukija u vise od 2,5 miliona primjeraka i vjerujem da da je taj pogon na sva 4 točka kod svih suzuki automobila dobro odrađen. Inače ja sam imo dosta iskustva sa suzukijem i to mi je omiljeni proizvođač. Najviše do sada sam vozio suzuki vozila od toga najvise enduro corss motora koji su savrsenstvo.
Takođe znam da u taj suzuki sx4 sa 1,6 motorom lovato plin sjede ko budali šamar.
KIA sportage kako ja znam djeli dosta djelova sa mazdom. Znam tojer sam htio da kupim KIA sportage iz 97 godine, Imala je 2,2 dizel motor. Ja u zivotu nisam sjedio u autu koje je udobnije ali koje je vise lijeno imala je sa tim mazdinim 2.2 dizelom čitavih 44KW glupost. Ali da ide ide. Takođe vidim GDI motor bježi od toga ko đavo od krsta niti more plin kako treba niti je to po meni dobro riješen motor.
Pošto trenutno vozim mazdu 121 iz 88 a to je u biti KIA pride. Znam bar u TZ da su djelovi smjesno jeftini za mazdu/kiu.
Mislim da je suzuki dosta ozbiljnij auto. Ali i ja bi vjerovatno kupio KIA sportage ali sa dobrim motorom i sa 4WD