[ misahidroo @ 11.09.2012. 21:53 ] @
Pozdrav,

Auto mi je bio parkiran ispod drveta par dana i ptice su ga totalno upropastile. Oprao sam auto a neke delove sam trljao rapavom stranom sundjera za sudove. Ostali su matirani tragovi kako sam trljao i sjaj je tu nestao. Da li postoji šansa da se vrati sjaj a da se ne farba ceo auto? Da li bi poliranje to popravilo?
[ Milojkovic @ 11.09.2012. 22:03 ] @
Ukoliko je lak dosta ostecen moracs da ga ofarbas
[ botr @ 12.09.2012. 07:16 ] @
NIsi trebao to da radis. Kupis lepo sundjer u prodavnici auto delova. Jeftinija varijanta kosta 100-200 dinara, a mozes i skuplji, npr "Guard" za 400-500 dinara.

Takav vid prljavstine se skida malo jacim mlazom vode.

Verovatno moze da se ispolira, a koju ces pastu da upotrebis, zavisi od toga koliko je izgrebano. Ako je samo gubitak sjaja, kupi u prodavnici koja prodaje boje za automobile "3M fine", jedno 50-ak grama, sto je sasvim dovoljno za ceo krov manjeg automobila. Uzmi pamucnu krpu, stavi malo paste na krpu i trljaj kruznim pokretom. Lim mora biti hladan, i auto mora biti u hladovini, da se pasta ne bi previse brzo susila. Kad se pasta osusi, obrises cistom krpom i mozes da predjes voskom, ako je rezultat poliranja zadovoljavajuci.

Ako nije, ponovi postupak.
[ Java Beograd @ 12.09.2012. 07:41 ] @
Citat:
misahidroo:... neke delove sam trljao rapavom stranom sundjera za sudove.
WTF ?!?!?

Citat:
misahidroo:Da li postoji šansa da se vrati sjaj a da se ne farba ceo auto? Da li bi poliranje to popravilo?
Postoji. Na tvoju sreću. To se zove poliranje. Radi se posebnim pastama za poliranje i posebnom električnom alatkom koja se zove "polirka", a liči na brusilicu.

Iako neke polir paste možeš da nađeš u maloprodaji, (dobre polir paste se prodaju najčešće u velikim profi pakovanjima), iako možeš i sam da probaš da ispoliraš, rukom trljajući, poslušaj savet što će ti čiča dati: Nemoj da poliraš sam, već se raspitaj ko u tvom kraju radi poliranje profesionalno. Odradiće ti brzo i efikasno. Može da se odradi kao da ništa nije ni bilo.
[ HoT_Steppa @ 12.09.2012. 08:26 ] @
Zelena ili crvena kornjaca, u svakoj prodavnici auto kozmetike ce znati sta da ti daju.
[ botr @ 12.09.2012. 08:49 ] @
Crvena kornjaca je previse jaka, ona je "rubbing compound", vise je za dublje ogrebotine. Ako se nepravilno koristi moze da napravi jos vecu stetu.
[ vladd @ 12.09.2012. 10:13 ] @
"Jace" odnosno grublje paste se jako pazljivo koriste, potrebna je proba na nekom mestu, ili iskustvo kako raditi sa doticnom.

Bolje je sa pocetnika(u poliranju) da se uzme finija pasta i da se malo duze trlja, da bi se prekunulo na vreme. Ili cak vise puta ponovio postupak.

Uglavnom, krajnje je vreme da se krene u kozmetiku vozila, pranje, poliranje i voskiranje, lak postaje otporniji na pticju hemiju.

Za skidanje takodje postoje hemikalije, ali to znacajno poskupljuje kucni set za kozmetiku vozila.

Strpljenje, topla voda..

Poz
[ HoT_Steppa @ 12.09.2012. 10:31 ] @
Citat:
botr: Crvena kornjaca je previse jaka, ona je "rubbing compound", vise je za dublje ogrebotine. Ako se nepravilno koristi moze da napravi jos vecu stetu.


Sto rece vladd, bitno je ne pritiskati i probati. Prvo zelena (za udaranje glanca) a ako ne daje rezultate onda crvena sa laganim povecanjem pritiska do zeljenog rezultata. Ovo vazi za rucno poliranje, masinsko poliranje koristi druge paste i drugu proceduru.
[ misahidroo @ 12.09.2012. 20:09 ] @
Hvala na odgovorima, pokušaću sam sa tom zelenom kornjačom pa ako ništa ne uradim daću profesionalcima (koji za poliranje traže baš puno para, oko 7.000 za ceo auto sam video negde)
[ Milojkovic @ 12.09.2012. 22:30 ] @
Kupi 3 M polir pastu ako vec zelis da poliras mada mislim da je to u tvom slucaju bacanje novca ukoliko si ismirglao bolju sa tim grebajucim sunjerom i da tu nema spasa sa poliranjem.
[ vladd @ 12.09.2012. 22:59 ] @
7000 za poliranje i nije pevelika cena, ako se odradi sve kako treba. To je dosta vremena i poprilicno materijala.

Da se sam organizujes, trebalo bi jedno 50-70 evra samo za hemiju(za poliranje, nekoliko vrsta, ali velika pakovanja..ili jos vise ako se koristi pasta sa velikim procentom carnaube..), pa jos jedno 40-60 evra za sitan pribor(cetke, krpe, sundjeri, glina-clay bar, samponi), a na kraju polir masina, koja ako je bas kako treba, moze da kosta i oko 400 evra..i nadalje, cifra je bez svetala, markera, meraca hrapavosti...
I jedino tako moze da se dobije efekat ozbiljnog poliranja.

To je u neku ruku isplatljivo, ako ce se raditi nekoliko poliranja. Ili da se udruzi dvoje-troje zainteresovanih pa da naprave zajedicki trosak i da imaju obezbedjena poliranja u sledecih par godina..

Poz
[ jnk @ 12.09.2012. 23:33 ] @
Za tih 7000 ima da dobije klasično poliranje iz perionice a to je jaka cena s obzirom da tako nešto ima i za 2-3 hiljade. A pravi detailing prvo teško da će uopšte naći jer onih koji se time ozbiljnije bave možeš izbrojati na prste a ako i nađe teško da će moći za 7,000.
[ botr @ 13.09.2012. 08:27 ] @
Citat:
misahidroo:
Hvala na odgovorima, pokušaću sam sa tom zelenom kornjačom pa ako ništa ne uradim daću profesionalcima (koji za poliranje traže baš puno para, oko 7.000 za ceo auto sam video negde)



7.000 nije puno, ako se radi kvalitetnim pastama i opremom. Litar 3 M paste kosta oko 40 evra. DOduse, za ceo auto ce otici oko 200-300 gr, ali 3 M sundjer je oko 3.000 pa pristojna polirka, kojom moze da se radi, kosta oko 50 evra. Profesionalne kostaju preko 300 evra.

Posle poliranja auto neces prepoznati.
[ Java Beograd @ 13.09.2012. 08:33 ] @
Ne kapiram zašto bi radio ceo auto ? Zar ne mogu da se srede tih nekolko tvojih brljotina ? Neće bi idealno, naravno, ali bar će biti pristojno.
[ bakara @ 13.09.2012. 09:58 ] @
Citat:
Milojkovic: Kupi 3 M polir pastu ako vec zelis da poliras mada mislim da je to u tvom slucaju bacanje novca ukoliko si ismirglao bolju sa tim grebajucim sunjerom i da tu nema spasa sa poliranjem.

Nema sanse da je ismirglao boju sa abrazivnim plasticnim sundjerom za sudove, jedino da nije koristio celicnu ribalicu u sta sumnjam...
Jedno lagano rucno poliranje ce to da popravi i vise mu takve gluposti nece padati na pamet.
[ botr @ 13.09.2012. 10:23 ] @
Cisto sumnjam da bi limar pristao da radi samo krov, ili bilo koji drugi deo. Stava sam da to moze da se sredi rucno. sa 3 M fine i voskom.
[ misahidroo @ 13.09.2012. 18:44 ] @
Ma kakva čelična ribalica :) Onaj žuto-zeleni sundjer za sudove sam koristio pa sam trljao zelenom (grubljom) stranom. Pa jel bolji zeleni turtle wax ili ta 3M pasta. Gledao sam po youtubeu kako rade poliranje sa tim zelenim turtle wax-om, ne izgleda mnogo komplikovano...
[ Zarko Silic @ 13.09.2012. 22:45 ] @
Ako je pticije govance duze vreme ostalo na laku, ni sa cim se ne moze ispolirati. Tragovi su duboki onoliko koliko je debljina lakirajuceg sloja.
[ Java Beograd @ 14.09.2012. 07:51 ] @
Citat:
misahidroo: Pa jel bolji zeleni turtle wax ili ta 3M pasta. Gledao sam po youtubeu kako rade poliranje sa tim zelenim turtle wax-om, ne izgleda mnogo komplikovano...
Poenta je da je 3M za profi upotrebu i prodaje se u pakovanjima mnogo većim (i skupljim) nego što tebi treba.

Kad već nisi poslušao prvi savet, evo ti drugi: kupi taj zeleni "Turtle wax" i probaj šta možeš da popraviš. Onda kupi i "Turtle wax" vosak (dakle, neabrazivno sredstvo) i izvoskiraj celu karoseriju, a nekoliko puta ponovi to na onim delovima koje se ogrebao. I to je to. Ništa više ni bolje ne možeš da uradiš u sopstvenoj režiji.

I naravno, pamet u glavu sledeći put. Da ti je karoserija od ranije bila izvoskirana, ništa se od ovoga ne bi desilo, već bi se ptičije govance opralo samo od sebe. Škola se plaća.
[ botr @ 14.09.2012. 08:03 ] @
Ne moras da kupis ceo kg 3 M paste. Kupuje se na grame. Mozes da uzmes 50, 100, 300 -500 ili koliko vec hocesgrama.
[ Java Beograd @ 14.09.2012. 08:35 ] @
Ja za ovo nisam čuo, ali ako ima, onda je to svakako isplativo.

Ali opet, nije to "kupi 3M pastu i rešio si problem"

Poliranje, u pravom smislu reči, nije trivijalan posao. Ne radi se jednom 3M pastom, nego se prvo radi grubljom granulacijom, pa finijom, pa najfinijom. 3M se svakako ne koristi ručno, već je polirka neophodna. 3M se koristi uz korišćenje posebnih krpa i sunđera. I kad sve to kupiš, shvatiš da si totalni neznalica i džaba ti sva ta profi oprema i materijali kad ne znaš da odradiš posao, nikad ranije to nisi radio, niti si gledao kako to neko iskusan radi. (Ili još gore, pomisliš da si sveznalica, pa potrošiš skupo plaćen materijal i još više unakaziš auto)

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 14.09.2012. u 09:56 GMT+1]
[ vladd @ 14.09.2012. 09:46 ] @
Nije ni slucajno trivijalan.

Ali ni oni koji se bave poliranjem nisu obavezno eksperti. NIti imaju bas bas sve sto treba, osim nekog licnog iskustva, za koje se ne zna kada ce doci do limita i napraviti neki problem na farbi.
Ono sto mi se najmanje svidja, sto su svi neki pasionirani "ljubitelji piva"..

Postoji neko poznavanje boja, granulacije polir pasti, tehnologija rada sa pastama, smirglama, povrsinom boje, a zatim finalno premazivanje zastitama, voskovima..kojima cena varira od 5-255€..

Mozda bi trebalo probati sa obicnom, mekanom krpom i T-cut scratch remover-om, na jako malom "uzorku" i videti efekat.

Ako je uspesan, moguce je i sa time povratiti nekakav pristojan izgled.

Naravno ne bi bilo lose macnuti neki kornjacin vosak(malo vise sjaja i zastite), i realno za 10-20€ resiti problem i imati nekakav pocetni pribor za benigne brljotine po farbi. Ukljucujuci i tragove noktiju oko brava..

Poz

P.S.
Nece "profesionalna pasta" resiti sve probleme, kao sigurna karta, ako se ne odradi po profesionalnoj tehnologiji. I nece proglaseno "najbolja" pasta odraditi posao, ako nije "najbolje" prilagodjena uslovima, farbi i tehnici rada.
Ako se neko odluci za 3M paste, mora da produzi odluku na 3M sundjere, 3M tehnologiju rada, koju 3M zdusno daje u pdf formatu, da koristi odgovarajucu masinu...
[ Zarko Silic @ 14.09.2012. 09:54 ] @
Tve najopasnije materije koje unistavaju savremeni (akrilni) lak na automobilima su govance od svrake i sitni kalpljicasti sok (vosak) ispod vrbe ili platana. Obe ove materije ako se kojim slucajem na laku zadrze duze od 24 h, posledice koje ce nastati na laku, vise nije moguce ukloniti poliranjem.
[ bakara @ 14.09.2012. 10:09 ] @
Previse filozofije na temu povrsinske ogrebotine koje su u ravni grebanja noktima oko brava.

3M paste koje preporucujete su uglavnom za masinsko poliranje, a covek veze nema sa tim...

Neki scratch remover ce sasvim sigurno da ukloni te povrsinske ogrebotine (a mozda je u pitanju samo zamatirana farba) a kad to ukloni na taj nacin vec ce biti ohrabren i naci finiju pastu da sve uglanca kako treba.

Ne treba ovde mnogo mudrosti, potreban je trud, malo strpljenja i znanja da se nesto uradi sam, a ko ni toliko nema bolje da plati za uslugu.
[ vladd @ 14.09.2012. 10:16 ] @
Evo teksta(i filma) gde se spominje "cuveni sundjer" za ogrebotine, i par bitnih saveta.

http://www.consumerreports.org.../01/scratch-removers/index.htm

Poz
[ bakara @ 14.09.2012. 10:22 ] @
Citat:
vladd: Evo teksta(i filma) gde se spominje "cuveni sundjer" za ogrebotine, i par bitnih saveta.

http://www.consumerreports.org.../01/scratch-removers/index.htm

Poz

Dobar video!

Ako su ogrebotine kao ove sa snimka to se skida sa bilo kojom pastom ne treba scratch remover.
[ botr @ 14.09.2012. 11:34 ] @
I ako je namenjena za masinsku upotrebu, ne znaci da se ne moze koristiti rucno.

Licno, sredjujem ogrebotine sa 3m fine pastom, a one malo dublje, prvo sa trizacom, pa onda sa fine pastom. Kada se radi sa trizacom, lim treba nakvasiti, najbolje prskalicom od tecnosti za pranje stakla. Tako je i po 3 M user manualu.

Za ekstra sjaj, moze se koristiti super fine pasta, ali je pozeljno preci ceo auto. u suprotnom, taj deo koji je obradjivan ovom pastom, bice sjajniji od ostatka karoserije. Sve ovo se moze odraditi pamucnom, ili mikrofiber krpom.
[ misahidroo @ 14.09.2012. 11:52 ] @
Citat:
vladd:
Evo teksta(i filma) gde se spominje "cuveni sundjer" za ogrebotine, i par bitnih saveta.

http://www.consumerreports.org.../01/scratch-removers/index.htm

Poz


Hvala za ovaj video! To je to, swirl marks sam ja napravio.