[ Braksi @ 11.09.2012. 23:10 ] @
Proletos sam bio u NS i malo sam obilazio jedan od prodajnih centara Reno, necu da kazem koji da ne bi bila reklama.

Vrlo sam se odmah zacudio neverovatnoj razlici u ceni automobila u italiji i Srbiji. Najpre sam razgledao jednu Thaliju koja se pravi u Turskoj dakle izvozi se i u EU i Srbiju, zatim neki Sanadero koji je Dacia, ali mi sa Rumunijom imamo bezcarinsku za kola i onda sam gledao i novi neki megan.

Svi, ali svi automobili su bili brat bratu za 2-3 hiljade jeftiniji nego u Italiji, a Megan bezmalo 5000 hiljada !

Zaboravio sam da uzmem tacno nivo opreme, ali ne mogu da verujem kako pljackaju kupce u Italiji. Pisacu Bruxellesu za zastitu potrosaca. Ima li iko objasnjenje razumno za ovaj nivo razlike u ceni. Svasta sam slusao, npr kako se van zapada izvoze malo skartirana vozila (neverujem) onda da daju vise garancija na zapadu, a po Srbiji manje. Uracunao sam anravno vecu marzu zbog vecih troskova poslovanja, ali bas toliko...

Pitao sam prodavaca, ali on se i sam cudio mom pitanju i kad sam mu ja rekao da megan koji oni prodaju po 11,000 kosta 17,000 u Italiji on je pozvao kolegu "da cuje". pitao sam ga da li je to neka trenutna akcija kod njih rekao je ne.

? ? ?



[ Milojkovic @ 11.09.2012. 23:44 ] @
Gresis sinko ovaj silno gresis ovde su automobili skuplji i to poprilicno ako se racuna kakvog su kvaliteta i od kakvih su komponenti sastavljeni u odnosu na ono sto se prodaje na zapadu.Ovde se po tim "povoljnim" cenama prodaju maksimalno ogoljeni automobili bez opreme ili sa nekim minimumom.Obrati paznju na enterijer na detalje koji nedostaju , na tip guma koje se nalaze na felnama i na same felne.E kad se automobil tako maksimalno opeljesi dobije se daleko manja cena nego ona sa opremom i sa kvalitetnim pneumaticima i tome slicno.
Ja kad sam kupio mog golfa 2 u Svajcarskoj imao je 4 michelin gume, duboke branike maglenke ,metalik boju alu felne enterijer je bio nebo i zemlja u odnosu na Vogoscu, sediste podesivo po visini sa bocnim drzacima stakla su bila u boji menjac petobrzinac, boja metalik , siber ,sva optika je bila Hela, pod automobila je bio sa cupavim tepihom, obloga gepaeka of cors 4 zvucnika sa instalacijom desni retrovizor obrtomer digitalni casovnik, bord kompjuter, muzika...
Antikorozivna zastita vrhunska vosak je bio usprican svuda i to obilno cedio se godinama ispod vozila i moj auto je bez korozije dok su vohosce masovno otrulile servo urdjaj ima naravno.Vogosca je bila mnogo jeftinija al je menjac bio sa 4 brzine boje bela teget plava ili crvena, tek kasnije metalik sivi ili metalik crveni.Desni retrovizor se doplacivao tepih onaj glat lih tanak stakla bela, zvucnika nigde a ni instalacije za iste gume semperit felne celicne obloge gepeka nema go lim, optika saturnus branici plitki, sat bez obrtaljke nema servo volan i jos trista cuda manje na tako jednostavnom vozilu a zamisli sta se sve sad moze zakinuti.
[ Nebojsa Milanovic @ 12.09.2012. 00:12 ] @
Milojkoviću, loše ti je poređenje, tačnije neadekvatno je. Stara Vogošća i auto za švajcarsko tržište se ne mogu porediti, ali ta razlika koja je bila tada sada naprosto ne važi.

I previše potenciraš Švajcarsku kao da se tamo prodaju ne-znam-kakvi-auti, a istina je samo jedna: U Švajcarskoj se auti održavaju znatno iznad proseka, to mogu da potvrdim i iz ličnog iskustva jer je moj uvezen iz Švajcarske (a slično važi i za par drugih koje sam video).

Prema tome, Švajcarska i recimo Italija se ne mogu porediti samo po načinu eksploatacije i nivou održavanja, ali ne i po kvalitetu i opremi novih auta, jer su novi isti i u CH i u IT.

Sam kvalitet je isti i kod nas, ali postoje razlike u opremi, te pokretaču teme predlažem da detaljno uporedi spiskove opreme, naravno i motore, u Srbiji i preko. Razlika u ceni, ako je uopšte bude, će tada biti mnogo manja, a i pitanje je koliko je ta razlika konzistantna s obzirom na prodajne akcije, itd.

Ali u svakom slučaju, u Srbiji auti nižih segmenata sa standardizovanim paketima opreme imaju povoljne cene.
[ supermario @ 12.09.2012. 01:23 ] @
Ha ha ha, cuveni Milojkovicev golf, cudo od auta i nakon trideset godina, a sliku nikako da nam okaci da i mi malo uzivamo u tom remek djelu njemacke autoindustrije sa kraja dvadesetog vijeka.

Zaboravio si staviti u tu silnu opremu i air-bags koje si naknadno ugradio i onaj cuveni sistem zastite od udara zguza...

A u pravu si za "Vogosca Golfove" u potpunosti, jbg, osnovni model je nama isao za nase trziste.To i jeste poenta cijele price - dodatna oprema po kojoj se vozila u cijeni mogu razlikovati drasticno, ali samo za one koji i ne primjecuju razliku, a kazu da su auta ista.
[ Nemanja @ 12.09.2012. 05:57 ] @
Normalno da ce biti mnogo nize cene automobila u Srbiji, kao sto su mnogo nizi troskovi zakupa ( kupovine ) poslovnog prostora, 5 x nize plate prodavaca, servisera ... Ne mozes racunati da rade za istu marzu u Srbiji i Italiji....

Druge zemlje EU imaju "ekoloske" takse... pogledaj naprimer cene novih automobila u Danskoj, izgledace ti italijanski automobili veoma jeftino ...

EDIT : megan koji si video je verovatno "generation", model za siromasna trzista, dok je model u Italiji verovatno "pravi" megan, u ovom slucaju je Milojkovic u pravu kada govori o razlici u kvalitetu.


[Ovu poruku je menjao Nemanja dana 12.09.2012. u 07:09 GMT+1]
[ pajapop @ 12.09.2012. 17:43 ] @
Citat:
Braksi:
Najpre sam razgledao jednu Thaliju koja se pravi u Turskoj dakle izvozi se i u EU i Srbiju, zatim neki Sanadero koji je Dacia, ali mi sa Rumunijom imamo bezcarinsku za kola i onda sam gledao i novi neki megan.

Svi, ali svi automobili su bili brat bratu za 2-3 hiljade jeftiniji nego u Italiji, a Megan bezmalo 5000 hiljada !

Reno ima svoje fabrike po Turskoj i Rumuniji i modele koje se prave po tim fabrikama plasira na nase trziste i na neko drugo trziste koje joj "nije toliko vazno", odnosno tamo gde je standard zivota nizak. Normalno tamo gde je nizak standard, ne moze se koristiti ista politika kostanja proizvoda kao u razvijenijim zemljama. I ti automobili ipak nemaju takav nivo provere kvaliteta kao u sestrinskim fabrikama "na zapadu".
Kod nas, kad se kupuje bilo koji polovan auto, ispada daleko skuplji nego isti takav na zapadu. Pogledaj samo oglase, cene kostanja "stranaca" (koji se ne mogu registrovati kod nas), i isti takav sa nasim tablicama, kolika je razlika.
[ Braksi @ 12.09.2012. 22:46 ] @
Prvo ta cena koju ti vidis da kosta polovan auto u Italiji je samo cena auto. A onda dodje drzava:

- 400 evra za prepis vlasnistva
- 800 evra za 14 klasu osiguranja manjeg auta godisnje
- 150 evra plava taksa oko
+ komunalno takse za parkiranje i eventualno neke regionalne zavisi gde zivis...

Tacno je da ja mogu da kupim twingica za 500 evra, ali mi treba jos 3x toliko da ga provozam i zato niko normalan ovde ne kupuje te krseve jer su fiksni troskovi administracije isti kao i za poprilicno bolje aute. Recimo skoro isto bi me kostao i neki Modus 5 godina star, koji naravno vise kosta...

Srpsko trziste je, necu da govorim, za mene nepoznanica. Ali racunam: treba auto pronaci. Nije isto dovuci auto iz Minhena ili Hamburga, treba ga ocariniti (hehehe) treba ga zatim registrovati platiti porez, opraviti. Treba i prodavac da se ugradi...

Kad tako gledas razmisli da li su PUNO skuplji u Srbiji.
[ Zarko Silic @ 13.09.2012. 15:10 ] @
A zasto vlada misljenje da u Strbiji sve mora biti skuplje po difoltu?

Zar nije bilo dovoljno sto smo 50 godina placali dupolo vise od onoga sto je bogati zapadnjak placao kod svoje kuce?

Setimo se samo one besmislenosti kada srpski kupac dotirao Amera prilikom kupovine Yuga.
[ Braksi @ 13.09.2012. 15:26 ] @
znam da se ne obracas mene, samo se nadovezujem.

Polovni automobili su posebna prica.

To sto neko kaze na Najlonu sam video kosta 4000, a "isti" takav kosta 2000 u Nemackoj to nek onda on ode i donese isti takav za 2000. Sad bar nema viza vise. Opet ljudi nece da shvate da postoje dazbine: transporta, prvo tj odlaska da se auto izabere, pa carina, pa porez, pa registracija, tehnicki i eventualno neke opravke...

A drugo socialno okruzenje jako diktira cenu.

I sami znate koliko kosta servis na zapadu kad nisi pokriven osiguranjem. Limarija, delovi, generalna, to se jednostavno ne isplati. To oni sve salju preko ili ih otkupljuju sami majstori pa se bakcu s time. Drugo, ljudi auto kupuju uglavnom an kredit. Za 200-300 evra mesecno uzmu nov auto na 5 godina i posle ga prodaju, onda uzmu opet nov itd...

Znaci potrosacima u Srbiji zapadno trziste polovnjaka bas i ide na ruku, jedino sto kod nas cenu ubijaju ti dodatni troskovi sa kojem zapadno trziste nema nikakve veze.
[ jnk @ 13.09.2012. 15:28 ] @
Možda si ga konkretno poredio sa megan generation(gerasim) koji je iz Turske i osim spoljnog izgleda nema puno sličnosti sa originalom.
[ Zlatni_bg @ 13.09.2012. 16:25 ] @
Mene pre svega zanima kojeg si ti Megana video da kosta 11.000 evra u salonu kod nas, isto tako me zanima i oprema tog kog si video u Italiji za 17.000, kao i sam model (kupe, berline, grandtour).

Ako bi imao linkove da prilozis, bilo bi lepo diskusije radi, ne verujem da ce iko shvatiti kao reklamu, ali mnoga nagadjanja mogu nastati usled nedostatka cinjenica.
[ Zarko Silic @ 13.09.2012. 16:40 ] @
Istina je negde na sredini. Tacno je to da auti za srpsko trziste malo zaostaju u opremi, ali je tacno i to kada bi imali istu opremu, opet bili jeftiniji nego na Zapadu.
[ vladd @ 13.09.2012. 17:53 ] @
Fijat 500 je u istoj opremi jeftiniji u Srbiji nego u Italiji, za skoro 2000 evra.

Poz