[ smradinjo @ 13.09.2012. 15:34 ] @
Ovako imam golfa 2 1,6 benzin,plin....zanima me na karburatoru valjda sa leve strane ima dva dzeka,dzeka za struju oni gumeni e sad ovaj prvi sa leva na desno je iskljucen,odnosno zice su iskidane,i to sam primetio posle 9 meseci od kako sam kupio auto :) danas sam to povezao,kad se upali auto tu ima struje.Pa me zanima zasta?kako?koja je svrha tog prikljucka?povezao sa i nema nikakvih promena...
[ edi maj @ 13.09.2012. 17:15 ] @
Ako se radi o okruglom dijelu, krajnje lijevo, radi se o tzv. termo vremenskom ventilu, čija je svrha da prvih 6 sekundi za hladna vremena (ispod 4°C) podigne broj obrtaja motora na 3000 o/min, kako bi ovaj lakše održao rad pri paljenju na hladno. Ako je temperatura zraka iznad 15°C, ovaj dio je prirodno zatvoren a ako nije, žice koje su prikačene na njega griju ga i zatvaraju propusnost vakuum crijeva, tako da broj obrtaja ne zavi više od njega nego od podešenosti štangasa i krivuljara zagrijavanja.

Pošto su žice bile pokidane, moralo se desiti u zimskom periodu da motor ne spušta broj obrtaja ispod 3000, a pošto ti to očito nisi primjetio, znači da su kanali u njemu začepljeni (namjerno ili slučajno) i da je svejedno da li su žice stavljene ili ne. Ispravno funkcionisanje ovog dijela (propusni vakuum kanali, ispravno napajanje, ispravan grijač u njemu) olakšava paljenje zimi, dok za toplijeg vremena nema funkcije. Ako su vakuum kanali propusni a dio neispravan ili nema napajanje, za hladna vremena broj obrtaja motora je stalno 3000.

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 13.09.2012. u 18:46 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 13.09.2012. 20:22 ] @
Po meni taj sa slike 2E kao i 2B su promasaj fabrike(djubre).
Razliku neces ni primetiti,jer to je davno odradilo svoje.Ovde se vidi da skroz sa druge strane
stoji sauh(feder bimetal) koji drzi otvoren leptir 8%,a sa desne strane gde je najdeblje crevo na slici je isto
sauh (bimetal sa iglom koja se uvlaci pri grejanju )koji zatvara donji leptir karburatora.Vakum,veliki sa desne strane
povlaci gornji leptir da se auto ne bi ugusio od prebogate smese.Kao sto rekoh,nemoj da zakacis onaj desno davac koji greje gorivo,taj koji si ti reinemirao i ovaj do njega,nece biti promene jer im je to kao za ustedu gorava.Tehnologija 0.
Napatio sam se sa njim samo tako.Pazi na gumenu podlosku ispod koja je veliki uzrocnik neravnomernog rada motora
,kao i potrosnje.
Good luck.
[ smradinjo @ 13.09.2012. 21:04 ] @
da to je taj deo,i taj dzek....hvala na slikama i dobrom objasnjenju...gledajte ja od kako sam ga kupio imam problema sa ler gasom na plin,nikad nije mogo da bude norm nekad se gladan gasio nekad kad se ugreje al mora tokom jednje voznje da se ugasi kad si stane,odvoji na kvacilo il tako nesto....dal je moguce da je ovo uzrocnik u pm? ja sam to povezao i nema razlike,ako znate a znate pomagajte sa jos nekim savetima?nesto? :D
[ Lavlja_Jazbina @ 13.09.2012. 21:14 ] @
Nema saveta,majstor.Kada se to rasteluje,ode sve u propast.
Za stelovanje ler gasa imas na vrhu kao cevcicu sa malim srafom i tu se steluje vazduh,samim tim i ler.
Onaj najveci deo (pecurka) ima sraf za kljuc 13 i on regulise posle dodavanje gasa normalizaciju lera.
Za plin nisam upoznat(nisam ga koristio)ali uvek neki problem usaglasiti da radi i jedno i drugo.
O tome nemam iskustva.
[ edi maj @ 13.09.2012. 22:00 ] @
Nemam iskustva sa gasom, ali ti sa sigurnošću mogu reći da taj dio ne može biti uzrok neravnomjernog ler gasa i gašenja. Dakle još jednom, nefunkcionalnost ovog dijela ogleda se u tome da zimi ili digne obrtaje na 3000 ili se auto prvih sekunda gasi jer mu u tom momentu treba veća turaža da bi se održao rad hladnog motora.

Uzrok toga što se tebi dešava se ne može rješavati ovako preko foruma. Počevši od ispravnosti vakuum crijeva, gumene prirubnice između karburatora i usisne grane, dijelova koje je pominjao Lavlja_jazbina: elektronski saug, vakuumski korektor sauga, voštani element za regulisanje štangasa u periodu zagrijavanja, podešenost lergasa i sl.

U temi "Povećanje ler gasana karburatoru" su objašnjene neke stvari pa pogledaj.
[ Milojkovic @ 14.09.2012. 02:18 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Po meni taj sa slike 2E kao i 2B su promasaj fabrike(djubre).
Razliku neces ni primetiti,jer to je davno odradilo svoje.Ovde se vidi da skroz sa druge strane
stoji sauh(feder bimetal) koji drzi otvoren leptir 8%,a sa desne strane gde je najdeblje crevo na slici je isto
sauh (bimetal sa iglom koja se uvlaci pri grejanju )koji zatvara donji leptir karburatora.Vakum,veliki sa desne strane
povlaci gornji leptir da se auto ne bi ugusio od prebogate smese.Kao sto rekoh,nemoj da zakacis onaj desno davac koji greje gorivo,taj koji si ti reinemirao i ovaj do njega,nece biti promene jer im je to kao za ustedu gorava.Tehnologija 0.
Napatio sam se sa njim samo tako.Pazi na gumenu podlosku ispod koja je veliki uzrocnik neravnomernog rada motora
,kao i potrosnje.
Good luck.


Pierburg 2E. a pogotovo 2EE su odlicni karburatori i to sto tvrdis nema blage veze sa zivotom.Jedina mana im je ta sto se oko njih ne moze ceprkati i budziti sto je za sve seprtlje ovoga sveta prva i osnovna mana.Ja sam ih uvek do savrsenstva podesavao i svi koji su imali te karburatore na automobilima su imali odlicno sagorevanje.Pierburg @EE je ugradjivan u Audi WV i Mercedes i zar mislis da bi te firme u svoja vozila stavili nesto sto ne valja?
[ vladd @ 14.09.2012. 10:05 ] @
Dobri su dok su mladi, nisu robustni i vrlo su osetljivi. Nakon 20 i kusur godina, radje zahtevaju zamenu, nego sto ih je moguce podesiti ili remontovati.

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 14.09.2012. 18:03 ] @
Milojkovicu,nista za iznenaditi od tebe.Imas stav kao onaj sto je radio u Borskoj na Banjici te karburatore.
Uzeo 200dm i naravno blage veze sa zivotom rad auta nije imao.Ja sam vozio auto 4g star kada sam se
latio "majstora"tvog kalibra i naravno na(-bo.Ti ces mi pricati o tom karburatoru.Ja ono sto sam licno delao
ne dozvoljavam da mi niko soli pamet.Prihvatam pametnu zamerku,ali od tebe se to i ne ocekuje.
Da ne idem u flame.Mnogi nisu znali da mala gumica kao pecurkica ispod tog da kazem elipsatog metala na
slici ,je prouzrokovala KNEDLU u startu.A evo sto ti i dan danas ne znas.
Crevo koje ulazi u karburator od benzinske pumpe ima na samom ulazu jednu mrezicu koja se cesto zapusavala
od loseg goriva.Ajde kopaj pa nesto i nauci.Isto onaj metalni deo koji je imao povratni vod od karburatora
je u unutrasnjosti imao papirni filter kao i pred filter koji su ljudi stavljali.Vidis,ja sam bonsekom sekao da vidim sta je
u nutra,ali necemo sada o svemirkoj tehnologoji.Mogao bi pogresno razumeti pa zapaliti celu Srbiju.
Isto je audi imao karburatore sa VW znakom,taj je tek sahranjivao korisnika.
Tvoja verifikacija svakog odgovora je na proveri dokle god slike GOLFA2 za koji si mnogo puta pricao da imas
i okacis a samim tim i demantujes da je to sve bila fatamorgana.

p.s. za milojkovica.

http://www.youtube.com/watch?v=UWIJnINBQzE&feature=related
[ Milojkovic @ 14.09.2012. 23:11 ] @
Od tebe me svaka kvalifikacija uopste ne iznenadi i vrlo sam ponosan kad me neko poput tebe i tebi slicnih likova napadne.
Ukoliko smatras da je tim inzenjera iz Pierburga za tebe nedorastao i da u mercedesu i Audiju pa i vagenu ne znaju sta valja onda mislim da je svaki komentar suvisan .Demantuj nas sve time sto ces konstruisati i staviti nam na uvid tvoj bolji i savrseniji karburator"strucnjace".
[ Lavlja_Jazbina @ 15.09.2012. 00:06 ] @
Ovde se radi o licnom iskustvu u trazenju problema koje sam imao na svom vozilu,
a samim tim i pronalazenju nekog medju resenja jer je tema o tome,a ne nekom hvalospevu
koji stalno nameces u svim temama a granice se sa nekom crtanom serijom.Ako se zaredjaju
tada karburator servisi kao sto sam negde pomenuo,Gavra,njegov kum Vlada kod gradske bolnice,
Taj sto je meni prvi put radio u Borskoj,na Novom Beogradu preko puta kineza i da ne nabrajam dalje
,moze se informisati jer je baza prevelika,pa mogu reci sta je tu bilo sto valja,a sta ne.
Generalisati jednu firmu zbog toga sta je neko rekao iz licnog iskustva se granici sa velikom dozom tuposti
i ne prepoznavanju recenog.
Ti dokazi sa slikama golfa da nisi LAZOV,jer sve ostalo nije u drugom nego u destetom planu.
Hoces slike moje jette.No problemos.Ja lazov nisam.Za tebe nisam siguran.
Da je neko drugo vreme ja bi mu rekao da prepakuje to u dizela kako sam i ja uradio.
Hilznovanje,klipovi,klipnjaca,glava,pumpa,umesto razvodnika na to mesto dolazi vakum pumpa serva kocnice,anlaser,
Dozna za grejace,relej grejaca i bum radi,Naravno ostala je velika mana tanji srafovi glave jer su se posle
20k morali dotezati.Evo bum,prisecanje iz glave posle 19 godina.Vidis i to sam radio pa sad napisao.
Za tebe sam u licnim iskustvima vulkan.Ako mozes daj coveku savet a ne prepucavanje.
[ vladd @ 15.09.2012. 00:50 ] @
Citat:
Milojkovic
Ukoliko smatras da je tim inzenjera iz Pierburga za tebe nedorastao i da u mercedesu i Audiju pa i vagenu ne znaju sta valja ...


Oni su zaista jako dobri i jaako dobro znaju sta valja, ali eto, uvek ih neko saplete iz marketinga, pa naprave "ustedu" gde ne treba..

Poz
[ Milojkovic @ 15.09.2012. 01:39 ] @
Citat:
vladd: Oni su zaista jako dobri i jaako dobro znaju sta valja, ali eto, uvek ih neko saplete iz marketinga, pa naprave "ustedu" gde ne treba..:)

Poz


Ma lako bi oni sa marketingom da im nije ovog lava iz jazbine sto im mrsi konce :)
Covek lupa za medalju i zaista me uveseljava kad sam sebi zabije auto go.Za njega je i karburator 2E konstrukcije komplikacija pa mogu zamisliti kako je doziveo neki Motronic.Cenim da ga muke hvataju jer njegovi trapavi i nestrucni prstici tu cuda stvaraju.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.09.2012. 08:14 ] @
Ma Milojkovicu.Ako hoces predji u forum poljoprivreda da pricamo o prasici i dugim repici sa kratki nogici,
koja izlaze iz tog tvog golfa2 do pola u blatu.O motroniku nemam pojma pa i nigde nikog i ne savetujem.
Ti nigde i nisi nista pametno napisao,sem cena,sa kojima zabavljas ljude ovde.Vladdu nemoj da se slihtas
jer inzenjerski tek ti koji si kao u "struci" si mnogo daleko.
A Vladd,kazi nesto o tim elektronskim dotatcima na karburatoru i koliko je to recimo bolje od karburatora
u corolli koja je isto iz tog vremena.Pricao si o mafu i besmislenosti pa budi dosledan i objasni ovo tehnolosko cudo
u VAGenu.Ozbiljan sam kada sam rekao da sa objasnjenjima i dete moze da te razume,pa se za sebe onda ne bojim.

P.s.Zbog milojkovica ako mozes da me ispravis,koji to deo lupam o funkcionisanju karburatora,gde sam pogresio.
Taj njegov 2EE nikad video a nadonosio sam ih se sa Sindlerovog otpada 90' u Minhenu poprilicno.

[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 15.09.2012. u 09:25 GMT+1]
[ vladd @ 15.09.2012. 10:49 ] @
One vlasnike doticnih modela(g2 benzin) koje znam, imali su bar dva tri karburatora u gepeku, presli na Webera, ili radili neke konverzije na manuelni cok.

Previse je paznje ekologiji, previse bimetala i NTC otpornika, kojima je trebalo obezbediti nesmetan rad. Korektna mehanika i dodatna masa na karburatoru.

Nisam se detaljno upustao u doticni, vise znam o PICT28 i 30, kod stare bube, i nekih verzija G1

http://vwa1.dadoghouse.com/wp-...E2%20service%20instruction.pdf
http://www.autoprospect.ru/vol...ratora-pierburg-solex-2e2.html

I koliko mogu da vidim, previse je ozbiljnih testova(nije servis frendli), sa vakuumima i protocima, merenjima mase, i elektricnim merenjima. To je nekoliko napornih i neisplatljivih sati za servis..
http://www.ruddies-berlin.de/2EEWirkungsweise.htm

Tako da svako Lavlje izucavanje detalja treba pozdraviti i prihvatiti kao dragoceno iskustvo i nemerljivo veliko utroseno vreme.

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 15.09.2012. 16:28 ] @
He,bas si zafrkant.Ovo su sjajni servisni podatci i da je ovo tada neko imao stvari bi se drugacije
radile a ne buc kiselina.Opet kazem a mislim da ni pokretac teme nema taj 2 povlaka E.Iskreno,nisam
nikog video da taj karburator ima u "vw"grupaciji.Njegov problem je sa plinom,ja se u to nemesam,ali
pitam,koliko je ispravnost karburatora bitan ako vozi stalno na plin.
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 20:08 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Ovo su sjajni servisni podatci i da je ovo tada neko imao stvari bi se drugacije
radile a ne buc kiselina


Podaci su stari onoliko koliko je star i sam karburator.

Ovi podaci nisu bili dostupni samo gulanferima. Onaj ko se ozbiljno bavio ovim poslom, sasvim sigurno je posedovao kompletnu dokumentaciju ciji je ovo na linku samo jedan manji deo.

Strucna literatura za karburatore bila je opsezna i obimna i kostala je poprilicno.
[ pajapop @ 15.09.2012. 20:57 ] @
Tacno. Jos krajem 80-tih, ja sam u "Tehnickoj konjizi", nasao i kupio knjigu, o servisu i popravci tada svih poznatih karburatora na evropskom prostoru. Na zalost, pozajmio sam je jednom majstoru, koji mi normalno nije vratio, ja zaboravio da trazim nazad i sad je izgubljena. Al ta mi je klnjiga pomogla da uradim kompletan servis na nekim kolima koje sam ranije vozio: na 101, na Samari, Aleku, Trabantu. Al onda je bilo i delova da se kupi po prodavnicama, komplet dizni, gumica, dihtunzi, membrane, polugice i sl. To je bila knjiga sa kompletnim semama, merama za podesavanje plovka, leptira i svih drugih parametara za normalan rad akrburatora, upoznavanje sa principima rada razlicitih vrsta karburatora i principima podesavanja. Takva se knjiga mislim sada tesko moze naci.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.09.2012. 21:26 ] @
Ma razumem ja tebe Zarko,ne tada nego i sada sem tebe su svi gulanferi,tupsoni,jajare,drtine.
Tvoj sud,i Amin.Kazi nesto o plinu.Tu je problem,a kvalifikacije drugih ostavi da sami procene gde su i sta znaju.
Da li karburator mora biti sto posto ispravan kao da radi na benzin,da li grejac (cesalj)ispod usisne grane ima efekta
i mora da radi-026 129 893.Pitaj autora da li ima milojkovicev karburator koji su nosili i golf i jetta sa oznakom
motora PN I PIERBURGOM 2 E E.Mozda mu posavetujes da stavi weberov karburator iz HZ motora.
Ajde,ti imas sve podatke pa izvoli.Pardon.Uvek si ih imao.
[ Milojkovic @ 15.09.2012. 21:52 ] @
Pierburg 2EE je savrsenstvo od karburatora i poseduje lambda sondu i racunar koji kontrolise sve bitnije parametre.Usisna grana ima dvostruko grejanje , elektro i vodeno .Vakumska je regulacija ler gasa sa davacem pozicije donjeg leptira dok se gornji leptir kontrolise sa koracnim motorom koji je zaduzen za pravilan odnos smese vazduha i goriva tako da je sagorevanje i rad agregata izuzetno dobro kontrolisano.Poseduje i vakumsku kontrolu usisa toplog vazduha.Izuzetno je ekonomican.Vakumski je kontrolisano ukljucenje drugog grla tako da kad zatreba snage karburator lako prelazi u rezim maksimuma dok se u redovnoj upotrebi koristi samo osnovno prvo grlo.Poseduje i elektro ventil za gasenje tako da se gorivo ne rasipa prilikom gasenja.Poseduje i usis benzinskih isparenja iz separatora rezervoara.Na Audiju je na telo karburatora dodat i davac temperature istog tako da je postignuta jos bolja kontrola parametara.Za ono vreme to je bilo jedno od najboljih resenja. To sto se mnogi likovi petljaju u ovu problematiku a da nemaju ni osnovna znanja i cim nesto ne umeju ili ne znaju oni proglase za promasaj fabrike i konstruktora to je vec druga prica.Koliko sam se nagledao automobila na kojima je taj karburator izbacen i stavljen neki karburator sa zastave ili neki weber i svi su kukali da im automobili posle toga ne rade ni priblizno kao nekada i da trose ili da ne idu dakle karabudz se nikada nije pokazao boljim od fabrickog resenja.Lav iz jazbine je samo jedan u nizu lupeza koje sam ispratio i cuo da pljuju i pricaju nesto o cemu evidentno nemaju pojma.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.09.2012. 22:16 ] @
Lupez ima argumente.Taj karburator je ugradjivan samo u PN motor.
Gde su ti slike golfa baronu,ja sam vozio toliko toga i o tome i pisem.Ti samo prepisujes
ali vrlo malo znas sem vredjanja.Nisi dzabe u ustima svih kada je sprdnja u pitanju.
Ali stavljam te na ignore,a jel znas dokle.Dokle ti ne prodam svoj proizvod.Valjacu se od
zadovoljstva...
[ pajapop @ 15.09.2012. 22:53 ] @
Citat:
smradinjo:
...gledajte ja od kako sam ga kupio imam problema sa ler gasom na plin,nikad nije mogo da bude norm nekad se gladan gasio nekad kad se ugreje al mora tokom jednje voznje da se ugasi kad si stane,odvoji na kvacilo il tako nesto....dal je moguce da je ovo uzrocnik u pm? ja sam to povezao i nema razlike,ako znate a znate pomagajte sa jos nekim savetima?nesto? :D


Jos pre 123 dana i 3h ti si postavio isto pitanje na forumu. Znaci jos nisi resio problem. Ti definitivno nemas problema sa karburatorom vec sa protokom plina, a na toj temi ti je svasta receno i preporucivano. (prelistaj to ponovo). A Milojkovic i Lav se dobro potkacise... za dzabe!
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 23:13 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Ma razumem ja tebe Zarko,ne tada nego i sada sem tebe su svi gulanferi,tupsoni,jajare,drtine.
Tvoj sud,i Amin.Kazi nesto o plinu


1. Gulanferi su oni koji bi nesto da rade, a nisu spremni nista da uloze. Ni u tehniku, ni u delove, ni u znanje.

2. Jajare i secikese su oni koji bi da im neko nesto uradi za dzabe, ili da ih jos dodatno casti jer, boze moj, opasni su to likovi.

4. Tupson termin ne koristim (mada bi mozda trebalo).

5. Drtina je svaki automobil kome je istekla garancija i na kome su umesto kulturnih, pedantnih dobro obucenih i opskrbljenih majstora, radili "naucnici" sa srafcigerima. Postoje matore i mlade drtine. Matore su one malo starije, a mlade su one do kojih se ovi naucnici docepaju pre vremena nakon cega su vlasnici prinudjeni da ih tako "doterane" udome nekom drugom.

6. Automobile sa plinom uopste ne primam i nisam u tome jedini. Sve je vise servisa koji plinase ne primaju.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.09.2012. 23:35 ] @
Malo cu se baciti na poljoprivredu,posto vidim da bi neko iskustvo sa tim karburatorom
kojim sam imao i presao 200k,do prerade motora,je suvisno.Ja kazem da mi se ne svidja kako
sam prosao,i imao probleme a neki bi da to misljenje promene i prozive moj zivot i prerade(obrade)
to iskustvo.Mene je pierburg izmaltretirao sa tim karburatorom,ali nigde nisam rekao da firma nema pojma
kao ni tim inzenjera.Plin ne bi stavio pa makar koristio ford tabanus.Ja sam napisao sta sam licno
radio da bi imao normalan rad motora.Suvise zatvoren(gornji)sauh je gusio auto i frcko je,a sauh ima 3 polozaja
i leptir mora biti 8% i tako dalje,bla,bla.Te 2E E stvarno nisam video u praksi.Za nekoga sam lupez,ali
lupez je davno koristio mikro filmove i debelo ih placao,do prvog elektronskog kataloga za dilere pored ETKE,
I zvao se EIS(nacrtana ikonica sladoleda).Slika cu cd sa hardlockom ako neko ne veruje.U renoviranju sam,selo
ali bice brzo gotovo pa ce lupez dokazati.Ne smeta mi kako kod me naziva,ali stvarno.Covek jednostavno ne moze da prihvati defetizam.
[ smradinjo @ 16.09.2012. 00:53 ] @
da nisam resio problem,jer nema ko da mi resi taj problem bio sam kod milion majstora za plin i nista nasteluju radi nedelju dana i isto...tako da stvarno nzm sta da radim,jedino da dodjem u bg pa u te servise da resim problem.Sto se tice prepucavanja stvarno nije oke,svako ima pravo na svoje misljenje i mi smo tu da saslusamo i pametno misljenje probamo u praksi,opustite se momci,nemo potrebe za ovim.Svako ko zna neke cake,probleme,resenja za golfa 2 nek pise ovde svaki savet mi je dobrodos...hvala
[ Lavlja_Jazbina @ 16.09.2012. 07:38 ] @
Smradinjo,izvini.Uvek ima lajavih krelaca.Vladdje pomenuo webera,koji je jednostavnije
konstrukcije.Mozda malo problema.Ja stvarno ne znam da li je sigurno,ali mislim da karburator mora biti
potpuno ispravan da bi plin radio.Zasto,evo pitacu u ponedeljak drugara pa cu ti sire o plinu napisati.
Vidis da niko nece da se bavi time jer nije svaki plin uradjen po PSu,a onda je to suma novih, nicim
izazvanih problema jer to svako radi.Tebi za golfa delovi su na poklon,pa probaj i neki drugi karb.
A to da dolazis za Beograd,mislim da je suluda stvar.I ovaj drugar kojeg cu pitati odustaje od toga jer
je jedva docekao da izadje iz garancije kod jedne zene i pola.Zena je za svaki simptom dolazila.Upali se lampica
a ona u servis.Pa pogledas ono trula creva.Pa ona,a kako radi na benzin a na plin nece.Pa objasnjavaj da to benzin
moze da proguta.I onda kvar bude u VLADDovom nesimpatizerskom senzoru(ovde mislim da je bio radilice)
a za sve vreme je dosao i muz sa dahtanjem iza glave da vidi, kako se zeni kvari auto stalno.
[ pajapop @ 16.09.2012. 07:38 ] @

Ukucaj na Guglu "podesavanje karburatora pierburg 2e" i videces da nisi jedini koji ima problem i sta se moze uciniti. Mene najvise buni to sto si ti vec bio do nekih majstora i da ti nije uradjena diferencijalna dijagnostika, dal je problem do krburatora ili do plina. Svaki majstor bi makar morao toliko da uradi. Ja shvatam da obican majstor ne moze da uradi posao kao karburator servis ili plinski servis ali mora da moze da odredi dal je problem do jednog ili drugog. Prvo treba da proceni dal vuce neki fals vazduh, bilo karburator ili na kucistu filtera zavazduh gde ti prolaze cevi za gas za plocu u karburatoru. Da li imas pravilno zagrevanje rasprsivaca i sl. Raspitaj se kod ranijeg vlasnika, komsija, gde su oni ugradjivali plin, pa idi tamo...to je jedino resenje.
[ vladd @ 16.09.2012. 10:43 ] @
Citat:
smradinjo:
da nisam resio problem,jer nema ko da mi resi taj problem bio sam kod milion majstora za plin i nista nasteluju radi nedelju dana i isto...tako da stvarno nzm sta da radim,jedino da dodjem u bg pa u te servise da resim problem.Sto se tice prepucavanja stvarno nije oke,svako ima pravo na svoje misljenje i mi smo tu da saslusamo i pametno misljenje probamo u praksi,opustite se momci,nemo potrebe za ovim.Svako ko zna neke cake,probleme,resenja za golfa 2 nek pise ovde svaki savet mi je dobrodos...hvala



SItuacija je realna, imas problem..

Bez obzira sto neko tvrdi da je taj karburator cudo tehnike u malom sokaku, na globalnom nivou se pokazao kao problematicna komponenta, iz vise razloga, koji za tvoj slucaj i jesu i nisu (svi) bitni.

S obzirom na ranije receno, upravo ces morati malo sam da kopas i ronis, i po servisnim informacijama i po samom karburatoru.
To je propali pokusaj da se obavi nekakva regulacija idealnog sagorevanja na bazi karburatora, koji(sam po sebi) ima tri radne tacke. Pa su kroz te tri radne tacke pokusali da provuku regulacionu krivu, da bi sproveli regulaciju kompletnog rezima voznje, krpeci i generisuci krivu regulacije sa dodatnom opremom oko (izabranog)karba.
Iako su pre pojave tog modela, bila poznata resenja meraca protoka vazduha, pokusali su da ostvare slicne efekte, merenjem situaciju na izduvu(sa starim tipom lambda sonde).
To je bio pokusaj vrhunca karburatorske tehnike, obradom informacija o statusu fluida, ali je karb problematican zbog raznorodnih vakuuma i strujanja. Ne desava se bas sve u jednom smeru...
Ispostavilo se kao bolje i pouzdanije resenja monitorisanje vakuuma, koji realnije ocitava(prati) sliku usisne grane..

No to nije vazno. Za ovaj slucaj.

To je vozilo i komponenta iz generacije "nedeljnih pregleda" odnosno kratkorocnih, srednjerocnih i ostalih pregleda i stalovanja, pa se ne moze ocekivati da se ne otvori hauba mesecima.

Zbog koriscenja plina, najbrza i najbolja preporuka je da se prebacis na Webera...

Ako to nije moguca solucija, ostaje ti da proucis i "pogasis" kojekakve opcije i bajpase, narocito bimetalnog tipa, ali prethodno treba da otkrijes sta je konkretan uzrok takvog ponasanja, na konkretnom karbu. Jednostavno ne znamo sta je sve ukljuceno, iskljuceno ili skinuto..

Doticna vozila su radjena u bar 55 verzija(samo specijalnih serija ima 52), i svaka benzinska varijanta ima neko sopstveno resenje(cak i u okviru modela). Plus nakon 20 godina istorije i vise korisnika i majstora...

Mozda je najbolje, kao prapocetak, da se definise sta TACNO imas pod haubom, ne u smislu samo modela motora i karba i plina, vec sta je sve u funkciji a sta je iskljuceno ili bajpasovano...

Poz

[ mirkas666 @ 24.02.2013. 23:08 ] @
ako moze pomoc,oko mog problema,tj 2 problema najvjerovatnije sa karburatorom.naravno posjedujem golf 2 1.6
-prvi problem je sa drzanjem obrtaja,dakle vozim auto,zagrije se i sve je ok,medjutim ocu da stanem pocne da ga gasi,i radi na jako niskim obrtajima..izgasim ga i opet upalim proradi normalno..
-drugi problem se desava ako vozim brdom,auto postepeno pocne da gubi snagu,pocinje trokirat,ne prima gas da valja.stanem pored puta isto ga mozda 2-3 put ugasim-upalim,i opet proradi normalno..
ako neko moze da me savjetuje u cemu je problem,bio bih zahvalan.
[ vladd @ 25.02.2013. 10:47 ] @
Postoji nekoliko uzroka takvog ponasanja. Moguce je cak i da j karburator u pitanju mada najmanje verovatno.

Meni vise lici na zacepljen izduvni sistem, recimo.

Ali bez detaljnijeg pregleda, mozemo samo da bacamo pasulj ili da pogadjamo, pa od mogucih pet sest stvari, neko nesto i pogodi.

Uglavnom, problemi leze u protoku vazduha, protoku goriva i eventualno strujnim problemima.

Ili da pocnes da pregledas(ili da saznas stanje) pojedinih sistema, tipa, cistoca rezervoara, prohodnost creva, korektan rad pumpe, zatim prohodnostizduvne grane, korektnost usisne grane i filtera, i na kraju korektnost sistema za paljenje, razvodnika, kablova i svecica...

Ovako, kako si opisao ponasanje, ili je u pitanju neko zacepljenje( ili zaglavljenje).

Nakon laganog rasterecenja, pauze, motor radi normalno. Predlog je da proveris izduvnu granu za pocetak, da li je dovoljan pritisak na izlaznoj cevi kada prineses dlan, slede daljne provere, a ako je slab, negde postoji zapreka...
Ako ne mozes da odredis sta je slabo ili dovoljno, ne petljaj se oko motora..


Poz
[ mirkas666 @ 25.02.2013. 14:31 ] @
E ovako,odakle da pocnem..auto sam kupio od zeta,ciji je vlasnik bio nelih sigurno 10-12god.prije toga auto je bio kod njegovog zeta,inace ga ja ne bih ni kupovao prije nepunu god..moj zet ga je prilicno sporo vozio,gnjavio zapravo.inace je dosta dobro ocuvan..e sad auto je za cudo trosio jako malo.ali razlog male potrosnje je bio taj sto je drugo grlo bilo raskopcano-izgaseno.i to prije nego ga je i moj zet kupio..i auto je radilo super..medjutim ja ga kupim,zamijenim svecice,kablove i onaj dio u razvodnu kapu,zaboravih kako se zvase..to je promijenjeno jer je poceo bio trokirat.al nisam odma znao da je jedan kabal los,a njihbsam na kraju zamijenio..nego da se vratim na sadasnji problem..
Moj ekstra drug,inace jako dobar auto elektricar,mi kaze aj ga dovedi kod mene,pa ce mo pogledat dal mu mozemo sto.skinuo on brosurubsa interneta sa cijelih skoro 30 strana..prikopcali smo sva crijeva,struju kako je trebalo.skinuli smo citav karburator,cistilinga nekim sprejem.mislili smo da je nesto do sauha..medjutim nije..opet smo ga skidali.i drug je skontao da sto se tice trkoiranja i gubljenja snage da je do toga sto dobija previse goriva,i to ga pocne gusit.e sad zablokirao je jednu polugu koja valjda otvara to dodatno napajanje gorivom.i probao sam auto brdom,topio ga sto je rec.i nista radio je ok..al se opet poceo gasit kad stanem..naravno drugo grlo je opet raskopcano jer i ono kad je u funkciji nesto nije u redu,drzinzapravo previsoke obrtaje..interesuje me dal je moguce da su crkle membrane u vakumima.sto i imam namjeru da provjerim.al sam citajuci po dostim forumima utvrdio da su svi novi djelovi loseg kvaliteta..a stonse tice izduvnih gasova mislim da je tu sve u redu..
Izvinjavam se sto sam ovako opsiran,i zahvaljujem na odgovorima :)
[ pajapop @ 25.02.2013. 16:37 ] @

Nema ti druge nego da odes u karburator servis, koji ce to sve da nasteluju i promene sta treba
[ mirkas666 @ 04.03.2013. 10:53 ] @
Privremeno je rijesen problem sa trokiranjem i gubitkom snage.problem je u klapni koja otvara dodatno napajanje gorivom.nesto nije sa njom u redu.najvjerovatnije da je crkla membrana u tom vakumu koji je povezan sa klapnom..kad provjerimo vakum znat cu dal je do njega,il opet nesto drugo..za sad radi dobro,sem sto ne smijem naglo da dajem gas.u svakom slucaju,malo je bolja situacija dok se problem ne rijesi u potpunosti..mozda neko ima predpostavku sto moze da bude,ako vakum bude u redu?
[ pajapop @ 04.03.2013. 14:46 ] @

A kako si ti to "privremeno resio problem"? Problem ipak nisi resio ako ti ne otvara drugo grlo. A u cemu je problem da odes u karburator servis - sve dugo je tapkanje u mraku. Inace trokiranje hoce da se desi i zbog kvara u razvodniku, zbog kvara na centrifugalnoj ili vakuumskoj regulaciji momenta paljenja. Ali to ce ti sve dijagnostikovati na odgovarajucem mesu, a to je karburator-servis.
[ mirkas666 @ 04.03.2013. 16:07 ] @
Drugo grlo nije ni radilo kad sam ja kupio auto,zbog smanjene potrosnje,sto je i meni samom odgovaralo.a auto je dosta dobro islo i bez njega.i radilo je sasvim normalno..u karburator servis ne idem,jer ga u mom gradu nema.postoje samo majstpri koji ce da nabadaju,il kao sto je u proslom komentru receno,da gataju u pasulj sto moze bit a sto ne moze..interesuje me,posto cini mi se da se dosta razumines u karburatore.potrosnja od 10l zimi.i to agresivnije voznje(mislim vazda ga u brdo cepim po gasu) dal je to mnogo,i to sad ovako kako je podesen bez drugog grla i bez dodatnog napajanja gorivom.?
[ pajapop @ 04.03.2013. 19:12 ] @
Kad ti ja preporucujem karburator servis, to nije zbog majstora koji "nista ne znaju", vec zbog toga sto se u tom servisu to moze dobro odraditi, u smisliu njegovog ciscenja, stelovanja i nabavke potrebnih delova, membrana, dihtunga, dizni i sl. Ali dobro...u tvom mestu nema toga, i sta sad...Da ga bacimo??? Pa ne naravno!!! Ali ipak malo zbunjuje to sto si bio kod majstora, pa i kod tog tvog drugara elektricara. I ja sam se nekad bavio autoelektrikom... Al da ne ispadne ...sad oni nista ne znaju, a mi ovako na daljinu...sve znamo... Problem je u pravilnoj dijagnostici....Ti problemi koje navodis mogu da budu zbog problema u cistoci samog goriva (prljavstina u rezervoaru, zapusen odusak rezervoara, zaprljano sito u rezervoaru) u dopremanju goriva (filter goriva i benzinska pumpa), sam karburator, i problemi sa paljenjem. Vec si promenio, sta si promenio ali razvodnik nije gledan, kolko ja zakljucujem.... Onaj prijatelj elekricar je trebao da ti prekontrolise razvodnik (vakumski i centrifugalni regulator kako i da li funkcionise).


Citat:
vladd:
Uglavnom, problemi leze u protoku vazduha, protoku goriva i eventualno strujnim problemima.
Ili da pocnes da pregledas(ili da saznas stanje) pojedinih sistema, tipa, cistoca rezervoara, prohodnost creva, korektan rad pumpe, zatim prohodnostizduvne grane, korektnost usisne grane i filtera, i na kraju korektnost sistema za paljenje, razvodnika, kablova i svecica...

Znaci i sve ovo sto Vladd isto navodi treba kontrolisati. Pa kad se sve to iskljuci, onda se treba pozabaviti karburatorom.
[ gagihak @ 04.09.2013. 00:17 ] @
sraf za stelovanje vazduha ne reaguje, kako da skinem taj deo?
[ aakumulator @ 16.12.2015. 16:32 ] @
Golf 2 benzin 1.6 karburator sa vodenim sauhom
Zanima me posto sam zeznuo karburator nije mi radio sauh ja sam kupio polovni ispranan 100% i kako da ga povezem one kablove a problem je ne radi normalno neujednacen rad mozel pomoc
[ edi maj @ 16.12.2015. 18:44 ] @
Obično je na tim motorima Pierburg 2e2 karb, ali mislim da ne mora biti u 100% slučajeva pa bi dobro bilo da si napisao da li je to taj karb, kao na slikama s početka ove teme. Ne kažeš također u kom režimu rada je neujednačen rad, na štangasu dok je hladan motor, kada je ugrijan ili u toku vožnje. Bitna stvar kod ovih karburatora je ispravan gumeni nosač karburatora koji zna napuknuti i uzrokovati probleme. Također je bitno da su ispravna sva ona gumena vakuum crijeva i najbolje ih je zamijeniti i produvati cjevčice koje ih spajaju i na koje se spajaju. Ne vidim šta je problematično što se tiče struje, imaju dva slična džeka i ne možeš ih zamijeniti. Imaju dvije samostalne žice (jedna za električni saug i druga za grijač bajpasa na karbu) koje se također mislim ne mogu zamijeniti i ima uzemljenje koje spaja karb sa motorom. Pošto ti nije radio vodeni saug, da li si zamijenio gumeni prsten na spoju usisne grane i motora. Da li si ispitao omski da li je ispravan grijač u usisnoj grani i sl.

Ne smiju se zanemariti ni problemi koji nastaju zbog nedostatka crijeva koje usisava topli zrak sa izduvne grane, pogotovo u ove hladnije dane.

U stvari, ti električni dijelovi značajno utiču na rad pa prvo moraš to završiti da bi znao ima li drugih problema.

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 16.12.2015. u 21:27 GMT+1]
[ omnibus @ 20.06.2016. 18:59 ] @
ako ima zivih jos uvijek odje na ovoj temi htio bih da pitam nesto.
u pitanju je golf 2 1.6 benz plin karburator 2e.
sa prednje strane desno ima mala pecurkica na kojoj pise pierburg i na njoj ima poklopac koji se odvidava i na sredini poklopca ima imbulsom da se zavidava i odvidava.
zanima me za sta taj dio sluzi i kako se zove?
iz njega idu dva izlaza dje bi trebala ici ona tanka crijeva kao na vakum pumpi.
meni je iskopcan, pa me zanima dje inace idu crijeva sa njega?
[ omnibus @ 20.06.2016. 19:06 ] @
takodje da dodam, otkad mi je plin ugradjen kada upalim hladno auto obrtaji su mi na 2000, pa se srazmjerno spustaju na normalu kako se auto grije, i kad dodju nedje do 900 auto pomalo nemirno radi, blago kao truckanje se osjeca.
do cega moze biti?
znaci auto je golf 2 1.6 benz plin sa karburatorom 2e.