Posmatram u zadnje vreme novi Polo, koji me zadivljuje i izgledom i performansama. Na internetu nisam uspeo da nadjem cenovnik novih modela, sem jednog koji je na akciji sa 1.2 benzinskim motorom, 10.000 evra:
Citat:
Polo Trendline, benzin, 1.2 od 60 KS, oprema:
"Climatic" manuelni klima-uređaj
4 vrata sa elektropodizačima stakala, napred i nazad
Svetla za maglu, napred
Čelični rezervni točak sa pneumatikom punih dimenzija
Kućišta retrovizora i kvake na vratima u boji vozila
Centralno zaključavanje / otključavanje sa daljinskom komandom
Elektropokretni retrovizori sa grejanjem
"RCD 210" Radio CD sa MP3 sa 4 zvučnika, napred
Uz Porsche Mobility: 9.990 sa PDV-om
Slike sam uzeo sa Polovnih automobila, da bih stavio slike konkretno tog modela, 1.2 benzin 60ks, sa istom opremom koja se dobija za 10.000.
Izgled sasvim lep, cena sasvim pristojna, jedino sto mi se cini da je slab motor, koliko sam cuo, novi model je i dosta tezi od prethodnika. Za gradsku voznju sasvim fin automobil.
E ono na sta sam bacio oko je 1.2 TDI model, sa 75KS. Cenu ne uspevam da pronadjem na internetu, verovatno ima po salonima. Pretpostavljam da je 2-3 hiljade evra skuplji od 1.2 benzinca, na polovnim automobilima se 2 godine star prodaje za ~9000 EUR. U Bosni je radjen kompletan test od par epizoda na ovom modelu.
Stavio sam link do prve epizode. Na poslednjoj epizodi rade test potrosnje, cime sam zadivljen. Pun rezervoar, ukupno su uspeli da predju 1822 Km, voznja na otvorenom putu 80Km/h, auto put 110Km/h, radi bolje ekonomicnosti. Rezultat, 3.18 litara na 100 km. VW kaze da u gradskim uslovima trosi oko 4-5 litra dizela. U emisiji se takodje spominju cene servisa u BiH, koje mi takodje deluju razumne.
Da li je neko vozio nekog od ovih modela, pretezno me zanima ovaj 1.2 TDI. Mnogi kazu da je automobil precenjen, meni licno se izgled automobila mnogo dopada, razmisljam o skoroj kupovini automobila te klase/cene. U obzir su dolazili i Clio, i30, mnogi drugi, ali jednostavno Polo deluje mnogo bolje. Vecinu vremena provodim u voznji po gradu, maksimalno 2-3 puta mesecno izadjem na auto put na duzu relaciju, pa mi zadovoljava potrebe.
Koje je vase misljenje o Polu?
[ HoT_Steppa @ 13.09.2012. 17:49 ] @
i30 nije iz te klase, iz te klase je i20.
[ vladd @ 13.09.2012. 17:51 ] @
Uz tako obilnu opremu, potrudi se da nadjes ipak 1.2 TDI, i zbog potrosnje i zbog obrtnog momenta.
Ako vec treba da vozis tri cilindra.
Polo je upadljivo manji od I30, tako da ne bih komentarisao zapazanje, inace, lagan i cvrst auto, ako se ne vozi previse i prenaporno, moze da traje jako dugo.
Poz
[ Zlatni_bg @ 13.09.2012. 18:39 ] @
Znam da nije klase, ali jeste cene, zato sam i stavio klase/cene :)
Manji jeste, i koga god da znam da je uzeo i30, nije se zalio, ali sta znam, vuce me ovaj Polo, lepsi mi je mnogo od i30, sad, jeste manji, ali ne vidim ogroman problem u tome jer mi je pretezno potreban za gradsku voznju.
[ sasa022 @ 13.09.2012. 19:52 ] @
Jeste lep,jeste VW,ali oko 14000€ za 1.2 TDI 75KS je mnogooooo.
Zlatni_bg:
Znam da nije klase, ali jeste cene, zato sam i stavio klase/cene :)
Manji jeste, i koga god da znam da je uzeo i30, nije se zalio, ali sta znam, vuce me ovaj Polo, lepsi mi je mnogo od i30, sad, jeste manji, ali ne vidim ogroman problem u tome jer mi je pretezno potreban za gradsku voznju.
Evo ovako, kao neko ko vozi 1.2 TDI iz VW grupacije (Seat Ibiza ST), mogu sledece da ti kazem:
Deklarisana potrosanja od oko 3 litre je pomalo lazirana jer je izvedena u idealnim uslovima testiranja (u zgradi, bez vetra, bez trenja i slicno).
Realno, taj motor trosi oko 5 litara. Da, mozes da ga nateras i na 3 litre, ali moras imati mnooogooo strpljenja. Voziti se satima 100 km/h je poprilicno zamorna rabota.
Citao sam i o dvoje ljudi koji su cini mi se iz Pasata 2.0D izvukli neverovatnih 4.000 kilometara sa jednim rezervoarom. Ali to nije svakodnevna i realna situacija.
Anyway 1.2 TDI sa tri cilindra je sasvim ok za svakodnevnu upotrebu. Normalnom voznjom ce ti trositi oko 5 litara na otvorenom i oko 6 u gradu (pogotovo ako je klima ukljucena).
Zbog malog gabarita (1200 kubika) i male snage na potrosnju veoma uticu spoljni faktori. Uz manji ceoni vetar potrosnja moze da skoci cak i za 2 litre! Motor jednostavno nema 'rezervu' snage da se nosi sa dodatnim opterecenjem.
Mehanika je zaista odlicna, menjac, motor - celokupan sklop. Motor ima dovoljno snage za bezbedna preticanja ali ipak moras voditi racuna da imas cilindar manje i samo 75 konja. Sa druge strane, zbog jednostavnosti motora verujem da je veoma izdrzljiv. Ako ga redovno odrzavas i ne silis previse mislim da moze da ti pruzi dosta godina zadovoljstva.
Ceo postroj je podosta 'cvrst' (tipicno za VW / Nemce). Daje ti sigurnost u voznji, na pravcu i u krivinama. Volan je vrlo direktan i precizan.
Svaki 1.2 TDI ima i takozvani start / stop sistem koji je manje vise beskoristan u gradskoj voznji (sem na semaforima za koje znas da duze drze crveno). Mozes nesto neznatno da ustedis na tome. Preko kocnica regenerise energiju koju koristi za sledece ubrzavanje i to se oseca na papucici kocnice. Jednostavno, drugacije reaguje - ali se brzo naviknes.
Eto, to su ovako neki prvi utisci. Ako te jos nesto zanima, ti pitaj.
PS. Ja sam maximalno izvukao oko 1450 kilometara iz jednog rezervoara (55 litara!) - ali je to bila izuzetno penzionerska voznja u skoro idealnim letnjim uslovima. U proseku doguram do oko 1.000 kilometara normalne voznje.
[ sasa022 @ 13.09.2012. 23:40 ] @
@Zlatni_bg
Da li si razmisljao o Punto Classic-u 1.3MJ za 8-8500€ ?
[ Zlatni_bg @ 14.09.2012. 00:59 ] @
Hvala vam puno svima na odgovorima.
Sasa, svaka cast, uspeo si da nadjes cenovnik na njihovom sajtu koji ja nisam nikako mogao da pronadjem :) Nadao sam se da je cena do nekih 13.000, na tolike pare 1000 evra ne izgleda mnogo, ali za 14.000 stvarno svasta moze da se uzme...
Zarko, gledao sam celu emisiju, auto me je privukao sto izgledom, sto tom potrosnjom... ali sada kad sabiram malo utiske svega ovoga, velika cena tog TDI motora koji nije nesto preterano jak, sa dobrom stranom jedino potrosnje (ali ako i ona ispada nekih 5-6l, sto recimo i neki td sa 120 ks manje vise izvlaci). U sustini, sad tek vidim koliko mi je naziv teme na mestu, da li je isplativ ili ne. Izgleda nije, s obzirom na svoju cenu, realnu potrosnju, i snagu.
mozdasamjaamozdainisam, koje je godiste tvoja Ibiza? Tvoj post mi je dao dosta informacija... Jeste da retko kad moram da vozim duze, ali kada to mora da se desi, znam kako izgleda, pogotovu nezno vozeci starijeg jakog 1.9 benzinca radi ustede goriva... Toliko puta mi se desavalo da zelim da ga zgazim, ali znao sam po koju cenu :) Dobra stvar je sto mi to ne treba toliko cesto. A to za Passata mi stvarno deluje mnogo cudno, ne verujem da staje preko 70l u rezervoar, ispada da trosi 2 litra :) A sto se tice Ibize, ni tih 1000km sa rezervoarom ne deluje lose, mada... ne bi trebalo da bude nesto preterano fascinantno s obzirom da je cena toga manjak snage.
Ono sto mi se najvise svidelo kod njega je ta potrosnja... Ali kako vidim, ni cena nije nesto zanimljiva, a ni ta potrosnja, stilo sa 120ks moze da postigne pribliznu potrosnju, a mnogo je "upotrebljiviji" sa toliko vise snage.
Start/stop sistem, jel to automatsko gasenje vozila kada stanem? Jel se odmah pri stiskanju gasa pali, koliko vremena mu treba za to? Jel zimi ima problema?
Diskusija me sve vise odvraca od Pola nazalost, lepota je sve sto mu ostaje :) U tih 14.000 evra moze uci jos dosta mnogo boljih, vecih automobila... bacih slucajno pogled i na Chevrolet Cruze, osnovni model 1.6 benzinac sa nekih 130ks, a razlika u velicini ogromna, sto se opreme tice, identicna je skoro kao kod Pola, cena 12.000. Takodje mozda Octavia, koja ima VW-ove motore. Navodim ih samo zbog poredjenja cene. Sto je rekao Sasa, mnogo je 14.000 za 1.2 TDI.
Nisam nesto preterano gledao novog Punta, iskreno ne svidja mi se ni po cemu, vozio sam ga dosta puta, doduse benzinca od 60ks. Pre svega, stari mk1 mi se mnogo vise svidja, farovi su mi mnogo lepsi, celokupan dizajn, onda generalno mi voznja nekako ne prija, sto zaista mora biti cudno posle voznje u 205ici. Da ne spominjem samo to da je nenormalno trom bio :) Ranije sam mislio da je najjeftiniji punto dizel bio nekih 13.000, nisam znao da je cena 8000-9000 evra. Zaista lepa ponuda, ali sta da radim kad me srce ne vuce :) Sad bas gledam katalog Punta, fascinantno mi je to sto osnovni model, koji kosta 6800 evra, nema servo upravljac?!?!
EDIT: Nisam razumeo ovo za regeneraciju snage na kocnicama, jel mozes da mi pojasnis kako to izgleda u praksi?
[Ovu poruku je menjao Zlatni_bg dana 14.09.2012. u 02:17 GMT+1]
[ Java Beograd @ 14.09.2012. 07:56 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam: Preko kocnica regenerise energiju koju koristi za sledece ubrzavanje i to se oseca na papucici kocnice.
Kako ovo radi ?!?! WTF ?
[ peromalosutra @ 14.09.2012. 08:14 ] @
Upravo i ja googlam jer mi nikako ne ide u glavu :)
Prema wikiju, moguce je da se prilikom kocenja alternator koristi kao generator, tj. da puni akumulator (koliko rijeci na or u jednoj recenici :D). Kasnije, kad se ubrzava, alternator se takodje vrti i dodaje snagu motoru, naravno troseci energiju iz akumulatora. Ovaj sistem nazivaju mikro hibrid. Naravno, nije klasican alternator u pitanju, vec neka izdrzljivija verzija.
Sad, to je cisto teorijski, da li to taj Polo ima ili ne nisam provjeravao.
Ne znam kako je kod tog 1.2 TDia ali sam imao prilike da bolje upoznam verziju 1.6 TDI sa 90 KS za koga se slobodno moze reci da je potrosnja u prosecnim uslovima retko kada preko 4 L na 100 predjenih kilometara, a neretko oko 3 ako se pazljivo vozi na nekakvim relativno duzim relacijama, mozda malo penzionerski, do nekih 110 kmh.
Ovaj Polo od 90 KS sa svom dodatnom opremom je placen ispod 13K eura, a po satu, ako to nesto znaci, ide preko 190. Iesprobano!
Inace, Polo je relativno skup automobil. Golf 6 TDI od 105 ks se jos uvek moze kupiti za 16K sa istom ili boljom opremom od ovog Pola. Mislim da je rec o nekakvom Flesh paketu i koji, zanimljivo, ne trosi mnogo vise. Licno sam se uverio u potrosnju ovakvog G6, od 3,1 L (od cepa do cepa na istoj pumpi za tocenje) na relaciji NS-Bec i nazad sa potrosenih nesto vise od pola rezervoara.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 14.09.2012. u 11:08 GMT+1]
[ vladd @ 14.09.2012. 09:57 ] @
Osim sto je motor sam po sebi stedljiv, Polo je i lagan auto, pa se uz laganu i specificnu voznju, bez trosenja energije(voznja uskladjena sa okolinom bez nepotrebnih ubrzavanja i suvisnih kocenja uzrokovanih pogresnim procenama), mogu ostvariti znacajno male potrosnje.
Mada, razlike oko litre goriva na 100km, na tako malim potrosnjama(iako su relativno procentualno velike) ne napadaju znacajno budzet.., koliko razlika izmedju potrosnje 4l i 6l, ili sposobnost nekog motora da ima raspon potrosnje od 5-9l..zavisno od raspolozive snage..koja se kad tad mora "probati"
Poz
P.S.
Nece taj Polo obavezno trositi 3,1 ili 3,4L na 100km, ako je opterecen, ako se ostrije ili nervozno vozi, u vecim obrtajima, ako se cesto stoji, ili stani-kreni situacije..ove male potrosnje su jednostavno donji moguci limiti...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.09.2012. 10:51 ] @
@Zlatni_bg;
Pazi, da budem iskren ja sam ovog Seat-a uzeo, jer ima veoma niske (stetne) izduvne gasove (89 grama Co2) cime u Holandiji spada u kategoriju oslobodjenu poreza, tako da me na mesecnom nivou kosta samo osiguranje vozila (+ dizel koji potrosim). Recimo ista Ibiza sa 1.9 TDI motorom placa porez od oko 1.200 evra godisnje. Isao sam vise razumom tako da radije stedim taj novac. Sa druge strane, u retko kojem automobilu se ikada koristi 100% ucinak snage motora inace bi svi kretali sa semafora uz skripu guma.
Ibiza je iz marta 2011. Sto se tice regeneracije iz kocionog sistema, u vozilu (motoru) je ugradjen kao mali KERS (iz F1); prakticno, prilikom kocenja sacuva deo energije (elektricne) u tom sistemu i prilikom sledeceg ubrzanja iskoristi tu energiju i na taj nacin koliko toliko pristedi gorivo. Neka bude i minimalno - 0,01 litar - ali ako za 10 godina exploatacija kocis stotine hiljada puta... ;-)
Vise informacija recimo: http://www.volkswagen.com.sg/e...brake-energy-regeneration.html
ili http://en.volkswagen.com/en/in...cal-glossary/rekuperation.html
Sto se 'osecaja' tice, jednostavno osecas da iako pritiskas papucicu gasa, da kocenje nije 100% kako bi ocekivao. Ali opet kazem, nakon 2 kilometra i 3 x kocenje - naviknes se.
Sto se tice Start / Stop sistema (identican je u VW Polo / Ibiza / Skoda Fabia) funkcionise po sledecem principu:
- motor mora biti na radnoj temperaturi;
- veliki potrosaci ne smeju biti ukljuceni (tipa klima + da duva maximalno + duga svetla + grejanje sedista + grejac zadnjeg stakla); ovo se prati i sa stanjem akumulatora, da li moze da podrzi potrosace sa ugasenim motorom;
- polozaj volana ne sme biti u krajnjem levo ili krajnjem desnom polozaju (zbog elektro-serva);
- vozac mora biti vezan (pojas);
- sva vrata moraju biti zatvorena.
Ukoliko je sve ovo ispunjeno nakon zaustavljanja vozila, izbacis menjac u neutralno i pustis kvacilo. Automatski se motor gasi.
E, sada - paljenje motora moze na 3 nacina da se desi:
1) pritiskom papucice kvacila; bukvalno mi se do sada niti jednom nije desilo da sam 'brzi' od paljenja motora; dok stisnem kvacilo i ubacim menjac u brzinu motor je 100% spreman za pokret, to su gotovo milisekunde;
2) pritiskom papucice kocnice nekoliko puta (da se stvrdne kocnica), kada hidraulici treba motor da podrzi 'kocenje' (iako stojis);
3) u slucaju da kapacitet akumulatora padne ispod zadate vrednosti (ako je recimo vozilo ugaseno duze od par minuta a imas par potrosaca koji zahtevaju struju).
Inace, u slucaju da se start / stop aktivira vozilo automatski gasi recimo klima uredjaj (ventilator duva, ali se klima uredjaj ugasi) kao i recimo grejaci sedista se takodje ugase.
E, sada - ja ponekad i 'zloupotrebim' sistem. Recimo, cekam ispred garaze za slobodno mesto, sto moze da potraje 5-10 minuta. Aktiviram start / stop izbacivanjem menjaca u neutralni polozaj i pustanjem kvacila. A onda - bez kvacila ubacim menjac u prvu brzinu. Na ovaj nacin motor ostaje ugasen i start / stop sistem nece da upali motor opet. Kada hocu da upalim motor opet, samo izbacim menjac opet u neutralni polozaj i pritisnem kvacilo i motor se upali. Jos jedna prednost start / stop sistema je, da u slucaju da prenaglo pustis kvacilo i ugasi ti se motor, samo pritisnes kvacilo i motor se opet upali :) Btw, postoji i dugme za de-aktivaciju celokupnog start / stop sistema koji recimo koristim kada se vozim mic po mic (u guzvi) na auto putu. Onda nema potrebe da se na 10 sekundi pali / gasi motor.
Sto se tice potrosnje, evo sad sam nesto po gradu vozio oko 20 kilometara ukupno, normalnom voznjom (cak i malo zustrijom od normalne), kisa sipi oko 15 stepeni napolju - potrosnja ravno 5 litara. Mogao sam da 'iscedim' i < 5 litara da sam stedeo po gasu, ali sam bio u zurbi.
Za kraj - da nije bilo poreske olaksice na 1.2 TDI motor (zbog 89 grama CO2) licno bi uzeo 1.9 TDI. Potrosnja im je gotovo identicna a ipak imas koliko toliko rezervu snage motora iz 1.9 motora. Ali nije da se sa 1.2 ne mozes snaci u saobracaju ;-) Cak sam jednom prilikom bio sa 4 odrasle osobe u kolima + krcat gepek, auto put 100 km/h i potrosnja je bila 3,8 litara :)
Sad cu da okacim i jedan video klip sa snimljenom potrosnjom pa cu da editujem post.
Ako te sta jos zanima, pitaj.
PS. ja sam uzeo Ibizu u skoro full opremi (kozna sedista, grejanje sedista, automatska svetla + brisaci, grejanje retrovizora, elektricni retrovizori, automatsko zatamnjivanje unutrasnje retrovizora, ABS / EPS, kontrola zaduha u gumama, Hill Hold, manuelna klima, maglenke (koje se pale levo / desno prilikom skretanja za dodatno osvetljenje puta) itd...). Takav je u NL kostao 19.750.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.09.2012. 11:06 ] @
Ipak u novom odgovoru, tri snimka; sva tri su napravljena za vreme mog 'testiranja' da sto vise predjem sa jednim rezervoarom :)
Uglavnom, sve je na 100 km/h + tempomat.
mozdasamjaamozdainisam: Za kraj - da nije bilo poreske olaksice na 1.2 TDI motor (zbog 89 grama CO2) licno bi uzeo 1.9 TDI. Potrosnja im je gotovo identicna a ipak imas koliko toliko rezervu snage motora iz 1.9 motora. Ali nije da se sa 1.2 ne mozes snaci u saobracaju ;-) Cak sam jednom prilikom bio sa 4 odrasle osobe u kolima + krcat gepek, auto put 100 km/h i potrosnja je bila 3,8 litara :)
Sve si lepo objasnio i skoro da bi vredelo otvoriti jednu novu temu vezanu za koriscenje pojedinih opcija u automobilima, ali zar je u Holandiji u 2011-oj godini mogla da se kupi nova Ibiza sa 1.9 TDI motorom? U Seat se od 2010. ugradjuju CR motori a 1,9 litarski u CR verziji ne postoji.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.09.2012. 11:52 ] @
Zarko, u pravu si skroz - moja greska. Ibiza je sa 1.6 TDI-em isporucivana (i jos uvek); 105 konja i 250Nm izmedju 1500 i 2500 obrtaja.
[ Zlatni_bg @ 14.09.2012. 15:46 ] @
He, he, ti si radio test kao ovi iz klipa sa pocetka posta :) A reci mi, jel si ga nekad vozio malo energicnije, sa jacim ubrzavanjima, do jacih brzina, neki malcice duzi period, koji bi mogao da kaze nesto o potrosnji? Zanima me koliko bi skocila ako bih zeleo maksimum iz njega da izvucem?
Zanimljiv je taj regenerator snage, koliko god da stedi, stedi. A sto se start/stop-a tice, uvek sam bio malo skeptican :) Jedan od onih koji misle da se vise energije potrosi paleci automobil :)
Istina, razlika izmedju 4 i 6 litara nije velika, male su to potrosnje i dalje, ali samim tim tu potrosnju mogu postici i jaci motori od ovoga. Sto je Zarko rekao, G6 i dalje kosta 16.000 sa lepom opremom, a motor je primetno jaci. Ostaje nam da vidimo cene G7 kada se pojavi kod nas :) Ali u tu cenu spadaju i mnogi drugi automobili, nazalost, tako da sa pocetne cene Pola od 10.000 evra, skacemo na 14.000 - 16.000, i stvarno, za te pare se moze uzeti dosta novih automobila. Letos sam isao sa burazerom nesto do Republike Srpske, Stilo sa 120ks je izvlacio 5 litara sa nama dvojicom i punim gepekom, i jos stvari na zadnjem sedistu, po magistralnim putevima, sa nekim preticanjima i malo ostrijom voznjom, upaljenom klimom.
Vladd, istina je, ali tu potrosnju u vecim rasponima imaju obicno benzinci, iz mog iskustva moze se promeniti i za 10l, s obzirom da sam nekad u gradu bas zustrijom voznjom trosio po 15-17l. Situacija postaje takva da na starijem automobilu jednostavno ne zelim toliko para da dajem za gorivo, iako me u svakoj situaciji dobro sluzi, ali jednostavno vise nije vredno toga. Bukvalno moze da trosi koliko hoce. Zasitio sam se koliko toliko te "sirove snage" :) Bilo je i ideja oko ugradnje plina, ali nisam zeleo to da radim :) Za pare koje trenutno dajem za benzin, mogu da kupim solidan noviji automobil, i da mi ostaje kusur da ga vozim. Polo mi je delovao kao lepo resenje, sada kada malo pogledam sve strane price, ne deluje mi kao nesto posebno za taj novac.
Sada malecni offtopic:
Kada smo poceli da podizemo cenu, bacih pogled na Chevrolet Cruze. Delovao mi je kao poprilicno jeftin automobil za svoj izgled, 12.000 osnovni model. Ranije sam se uvek odvracao od domacih Chevroleta, znajuci da su bivsi Daewoo, ali mozda su i oni napredovali? Da li mozda znate kakve su cene delova, da li ih je lako naci kod nas? Ovo sto se nudi za 13.500 kod Cruze-a, je mnogo vise nego kod Pola, o velicini automobila i da ne pricam, jedino sto je benzinski motor u pitanju i dalje u Cruze-u. Trenutno je u toku akcija, 2.0 Cruze Diesel za 14700 evra, sto je 700 evra vise nego Polo, Cruze pored skoro 90ks jaceg motora ima i mnogo jacu opremu. Gradska potrosnja 7l, sto je razumno s obzirom na velicinu automobila, na otvorenom navodno 4.2/4.6. Cak i da je 6 litara, nije mnogo za takav motor. Jedino sto ce Polo godinama mnogo sporije gubiti na ceni od Cruzea. Mene i dalje brine nabavka delova za ove nase Chevrolete.
Citat:
Cruze 2.0 Diesel, 163KS 14 690 EUR
Klima uređaj
6 vazdušnih jastuka
ABS, ESP
El.podizači svih stakala
El. retrovizori sa grejanjem
Centralna brava
Farovi za maglu
16" alu felne
Zadnji parking senzori
Tempomat
Kožni upravljač sa audio kontrolama
6 brzina
Radio CD MP3
5 godina garancije
[ cozmo_im @ 14.09.2012. 15:52 ] @
Cruze benzinac ipak previse trosi. Sa druge strane ovaj dizel se odlicno pokazao u njemu.
Kvalitativno je losiji od VW naravno, ali nije da je nepouzdan, korektan porodicni auto.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.09.2012. 16:10 ] @
Citat:
Zlatni_bg: He, he, ti si radio test kao ovi iz klipa sa pocetka posta :) A reci mi, jel si ga nekad vozio malo energicnije, sa jacim ubrzavanjima, do jacih brzina, neki malcice duzi period, koji bi mogao da kaze nesto o potrosnji? Zanima me koliko bi skocila ako bih zeleo maksimum iz njega da izvucem?
Zanimljiv je taj regenerator snage, koliko god da stedi, stedi. A sto se start/stop-a tice, uvek sam bio malo skeptican :) Jedan od onih koji misle da se vise energije potrosi paleci automobil :)
Evo pre 2 dana sam isao do Dizeldorfa, nekih 110 kilometara do tamo, drzao ga skoro ceo put na 130 km/h, 2 osobe + 2 kofera. Potrosnja je bila 5,3 litre.
U povratku, sam u kolima i _bukvalno_ gas do daske jedno 25 minuta (auto je vozen malo u 10 dana i to samo po gradu, pa da ga 'produvam'). Ostvario sam max brzinu od 169 km/h (GPS, 174 na kilometar satu). Potrosnja nakon ovakve voznje je bila 6,7 litara. Sa time, sto pod gas do daske mislim na bukvalno da sam prisnuo papucicu do poda (fizicki nije moglo dalje), a onda vratio vrlo malkice nazad, toliko da drzi brzinu. Dakle, maximum sam u kolima potrosnja 6,7. Da je auto bio pun (4 odrasle osobe + krcat gepek (karavan)) - verovatno bi potrosnja bila oko 7,5. Da je bilo i ocajno vreme bi isla preko 8, ali to su vec extremni slucajevi :)
Drugi primer od juce. Relacija od 89 kilometara. Auto fino 'produvan' kroz nemacku pa lepo vuce. Drzao sam, gde god je moglo brzinu od 140 do 150 km/h. Recimo nekih 40% puta. Ostatak je bio izmedju 100 i 140 i vrlo mali deo po gradu. Ni ja nisam verovao, ali putni racunar je pokazivao prosecnu potrosnju od 4,7 litara :) Ako ga duze vreme 'penzionerski' vozim, osetim da pocne slabije da vuce i da povecava potrosnju, tako da ga jednom mesecno produvam kroz Nemacku.
Sto se start / stop sistema tice receno mi je u garazi da su svi delovi koji su ukljuceni u start motora podeseni da mogu 5 x duze da traju od 'obicnih' motora (bez start / stop sistema). Sto se tice energije neophodne za pokretanje motora, jedno je ako je motor hladan - a drugo ako je vec na radnoj temperaturi, ulje zagrejano i slicno. U uputsvu od vozila pise, da su izracunali da se zapravo tek stedi ako je vozilo ugaseno duze od 30 sekundi. E, sada desava mi se da pridjem crvenom na semaforu, stanem - motor se ugasi, a nakon 3 sekunde se upali zeleno. Tu nema ustede, to se slazem (tu je samo veci gubitak). Srecom, pa u Holandiji su u semafore ugradili senzore, tako da znam napamet koji semafor kada i kako se pali, pa ako procenim da cu stajati duze od 30 sekundi ugasim ga. Ako ne, ili drzim kvacilo (da se ne ugasi) ili pritisnem dugme da de-aktiviram start / stop.
Apropo Polo-a; misljenja sam da je precenjen. Takodje sam ga gledao kada sam birao nov auto. U opciji su bili Polo, Fabia, Ibiza, C3 (e-HDI). Ono sto sam primetio jeste kao sto sam i rekao da je Polo nesto kvalitetnije odradjen, ali smatram da mu to ne opravdava toliko jacu cenu. Fabia mi se izgledom nije dopala. Citroen C3 mi je super izgledao ali ne znam... Francuz, nisam imao dobra iskustva sa njima :(
Sto se tice cenovnog ranga do 16.000 evra, tu vec imas poprilican izbor. Medjutim sta tebi zapravo treba? :) Ja sam recimo zeleo karavan jer mi se desi da mi zafali mesta. Uslov mi je bio i finansijske prirode jer ne zelim da placam stotine / hiljade evra godisnje porez. Sa druge strane Seat je ispod haube VW, dakle proverena tehnologija.
Chevrolet bi ja licno zaobisao. 'pak je to Amerikanac, a ja sam misljenja - sta oni znaju o automobilima :( Takodje, sedeo sam u jednom, vrlo jeftina plastika, slaba zavrsna obrada itd. Licno ne bi uzeo nikada.
Ali opet - za sta nameravas koristiti vozilo? Imas li decu? Putujes li cesto? Ili je 96% grad sa vrlo retkim izletima i van grada i slicno?
[ Nemanja @ 15.09.2012. 16:17 ] @
I ja sam malo gledao odnose cena izmedju Pola i Golfa, i mislim da se Polo isplati samo u najosnovnijoj opremi i sa najeftinijim 1.2 motorom ... Polo sa dizel motorom se vec opasno priblizava ceni Golfa i kao takav je neisplativ.
[ Nemanja @ 15.09.2012. 16:20 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Licno sam se uverio u potrosnju ovakvog G6, od 3,1 L (od cepa do cepa na istoj pumpi za tocenje) na relaciji NS-Bec i nazad sa potrosenih nesto vise od pola rezervoara. [Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 14.09.2012. u 11:08 GMT+1]
Ne bih da trolujem temu, ali kako je ovo izvedeno ... meni na istoj relaciji nije potrosnja ispod 6 ili 7 l a na autobahnu je izmedju 8 i 9.
[ Binary Mind @ 15.09.2012. 16:30 ] @
Verovatno je na auto putu vozio izmedju 90 i 100km/h u najvisem stepenu prenosa i ceo put na nizim RPM. To sa tim autom moze samo mlitavom voznjom o kojoj smo govorili u onoj temi o potrosnji.
[ sasa022 @ 15.09.2012. 17:34 ] @
@Nemanja
Kako i koliko brzo vozis i koji VW TDI je u pitanju ?
@Zarko Silic
Povecaj na 4.1l pa da bude realno :).
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 18:09 ] @
Citat:
Nemanja:
Citat:
Zarko Silic:
Licno sam se uverio u potrosnju ovakvog G6, od 3,1 L (od cepa do cepa na istoj pumpi za tocenje) na relaciji NS-Bec i nazad sa potrosenih nesto vise od pola rezervoara. [Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 14.09.2012. u 11:08 GMT+1]
Ne bih da trolujem temu, ali kako je ovo izvedeno ... meni na istoj relaciji nije potrosnja ispod 6 ili 7 l a na autobahnu je izmedju 8 i 9.
Moze,
105 ks manje trosi od tvog 90 KS-a. Snazniji motor u istoj zapramini redovno i realno uvek trosi manje ako je u istoj karoseriji, bez obzira koje podatke proizvodjac navodi. Ne znam ni za jedan slucaj gde jedan slabiji motor sa istom zapreminom u istoj karoseriji, da mu je potrosnja manja.
Naravno, voznja nije bila agresivna. Do 110 maximalno, uglavnom ispod 100, i to bez pauziranja. Za sve vreme voznje bord je pokazivao ispod ili oko 3L da bi na kraju, dopunjavanjem do cepa, racun pokazo nesto vise.
Citat:
sasa022:
@Nemanja
Kako i koliko brzo vozis i koji VW TDI je u pitanju ?
@Zarko Silic
Povecaj na 4.1l pa da bude realno .
A zasto bih lagao?
Vozio sam i Passata (nedavno, pisao sam o tome) sa 20 TDI i to stari PD motor od 140 KS koji pri 90 kmh trosi 2,6L na 100km. Naravno, nije svaki primerak takav, ali postoji jedan odredjeni procenat koji jeste.
Na primer, moj G5 ne spada bas u velike stedise i pripada nekom proseku. Od njega postoje primerci koji trose i manje i vise.
Na putu od NSa do Fridrishafena (u Exifu su GPS koordinate) pri sledecim uslovima:
1. 4 Odrasle osobe sa prtljagom. Sve ukupno oko 550 kg.
2. Vozilo se najcesce izmedju 140 i 160, redje 180, povremeno 200, a par puta preko 210 po satu sto GPS nije usleo da detektije zbog premalog laga.
3. Klima (Klimatronik) nonstop u punom pogonu.
potrosnja je iznosila 6,27 L u proseku po predjenih 100 km. Prvo tankovanje domaci ED, a sledeca 2 (sto je bilo dovoljno i za nazad i ostalo jos 2/3 rezervoara) sipao sam POWER MAX Diesel.
Moram ovom podatku dodati par vaznih cinjenica. U nekoliko navrata zbog velike guzve na putevima oko vecih gradova (Bec, Minhen,...) brzina je bila drasticno manja jer je voznja u koloni bila neminovna. Dosta radova na putu kao i velika rekonstrukcija saobracajnice prilikom prolaska kroz Minhen, putovanje je produzilo za najmanje 1 do 2 sata.
Ulazak u Frdrishafen je trajao ravno 1 sat i 30 min gde sam za to vreme presao samo 10 km.
Sve to navodi na gresku koju je GPS napravio racunajuci vreme trajanja voznje i koje je potrebno ukalkulisati radi dobijanja prave slike. Nakon takve kalkulacije, prosecna brzina voznje iznosila bi oko 135 km/h.
Na jednom drugom putu, koji je vremenski otprilike isto toliko trajao, ali sa dvostruko manjom razdaljinom, od Temerina do Hvara i nazad, plus par kracih voznji u lokalu, potrosnja mi je iznosila tacno 4,9 L na 100 km. Put preko Babine Grede i Livna sa cepom kod Travnika i par saobracajki usput od po pola sata. Naravno sve sa klimom i bez gasenja motora prilokom raznih cekanja.
Edit: Na ovoj relaciji, poslednji stepen prenosa (6. brzina) nije koriscena vise od 5 minuta.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.09.2012. u 22:30 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.09.2012. u 23:09 GMT+1]
[ Sceka @ 15.09.2012. 18:52 ] @
Citat:
Zarko Silic:...
Naravno, voznja nije bila agresivna. Do 110 maximalno, uglavnom ispod 100, i to bez pauziranja. Za sve vreme voznje bord je pokazivao ispod ili oko 3L da bi na kraju, dopunjavanjem do cepa, racun pokazo nesto vise.
A zasto bih lagao?
Vozio sam i Passata (nedavno, pisao sam o tome) sa 20 TDI i to stari PD motor od 140 KS koji pri 90 kmh trosi 2,6L na 100km. Naravno, nije svaki primerak takav, ali postoji jedan odredjeni procenat koji jeste.
...
Naravno da nema nikakvih razloga za laganje. Ali i ne vidim ni jedan razlog za "Do 110 maximalno, uglavnom ispod 100," kad je toliko dug put van grada u pitanju. Da li potrosnja (da bude sto manja) moze biti razlog sto si vozio na taj nacin? Ako je tako, voleo bih da cujem zasto? Nisam pristalica divljanja niti prebrze voznje (to sam radio u svoje vreme kada se to radi, kad sam bio klinac!) ali to sto si opisao je mrcvarenje. Ja tako takvu voznju dozivljavam.
I jos jedna stvar, koliko je to dobro za motor? Na otvorenom, van grada, se motor konstantno i dobro hladi, cak i leti, prirodno. I to je ok. Ali koliko motoru prija voznja, narocito kad dugo traje, pri brzinama koje podrazumevaju mali broj obrtaja? Sta se desava sa podmazivanjem, naporom nekih delova motora koji rade u rezimu "jedva ziv" i slicno?
Ja mislim da nije dobro za motor a dozvoljavam da gresim.
Pozdrav!
[ Nemanja @ 15.09.2012. 19:18 ] @
Citat:
sasa022:
@Nemanja
Kako i koliko brzo vozis i koji VW TDI je u pitanju ?
U pitanju je G6 1.6 TDI 90 KS, a ukoliko je moguce voziti na tempomat, podesen je na 150 km/h, ali uvek ima kocenja, usporavanja, ubrzavanja ... u gradu i na obilaznicama ne prekoracujem brzinu za vise od 10%. Po meni sasvim opustena voznja. Na autobahnu (D) je vise, tamo uglavnom ne vozim na tempomat i brzina nije ispod 160 Km/h. Doduse, leti je moguce na vrlo malo deonica takva brzina ( radovi ).
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 19:18 ] @
Citat:
Sceka: Naravno da nema nikakvih razloga za laganje. Ali i ne vidim ni jedan razlog za "Do 110 maximalno, uglavnom ispod 100," kad je toliko dug put van grada u pitanju. Da li potrosnja (da bude sto manja) moze biti razlog sto si vozio na taj nacin? Ako je tako, voleo bih da cujem zasto? Nisam pristalica divljanja niti prebrze voznje (to sam radio u svoje vreme kada se to radi, kad sam bio klinac!) ali to sto si opisao je mrcvarenje. Ja tako takvu voznju dozivljavam.
A ko je rakao da sam vozio JA?
Ovaj automobil poseduje osoba kojoj vise prilici nekakva Toyota Pensionis, a ne VW TDI
Na drugi deo pitanja cu zamuriti. Mislim da smo do sada na ESu iz oblasti automobilizma bar to naucili pa da nam nije potrebno davati odgovor na ovako trivijalna pitanja vezana za broj okretaja motora, brzinu kretanja od 90 km/h i zagrevanja motora pri takvoj brzini.
Na drugi deo pitanja cu zamuriti. Mislim da smo do sada na ESu iz oblasti automobilizma bar to naucili pa da nam nije potrebno davati odgovor na ovako trivijalna pitanja vezana za broj okretaja motora, brzinu kretanja od 90 km/h i zagrevanja motora pri takvoj brzini.
Ali moras priznati da moze da "ulenji" motor ...
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 19:56 ] @
Citat:
Nemanja: Ali moras priznati da moze da "ulenji" motor ...
Hm, nisam bas siguran u tu pricu. Jeste prica stara, ali nema bas neko uporiste u teoriji. Imam utisak da je vise rec o nekakvom izgovoru vlasnika vozila ciji automobil bas ne radi onako kako bi trebao da radi.
Ovaj automobil poseduje osoba kojoj vise prilici nekakva Toyota Pensionis, a ne VW TDI :D
Na drugi deo pitanja cu zamuriti. Mislim da smo do sada na ESu iz oblasti automobilizma bar to naucili pa da nam nije potrebno davati odgovor na ovako trivijalna pitanja vezana za broj okretaja motora, brzinu kretanja od 90 km/h i zagrevanja motora pri takvoj brzini.
Ukapirao sam da si ti vizio. Sto se ljutis odma', moze se svakom desiti da vozi kilavo. :)
Nije trivijalno pitanje jer ne citaju svi sve "od korica do korica" da bi znali sta se sve pricalo i pisalo. Sta sa onima koji odnedavno pocinju da prate? "Odvojite par meseci i procitajte sve jer nas mrzi da s' vremena na vreme nesto korisno napisemo a kao savet i objasnjenje drugima koji ne znaju" - mislim da nije opcija ozbiljnih ljudi, u koje tebe ubrajam.
Pozdrav!
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 21:33 ] @
Ti si postavio toliko glupo pitanje da se cudim kako nisam pao sa stolice sa koje moze da padne i ozbiljan covek
Kako bre moze nekom da padne napamet da je stetno po motor ako se automobil vozi brzinom od 90 km/h na ravnom putu bez uzbrdica, kakav je, recimo ovaj NS-Wien?
Ja sam skoro siguran da svaki danasnji automobil, pa makar to bio i "Yugo", u ovakvom rezimu moze preci milion kilometara i to za zamenom ulja na svakih 100.000
Voznja ovakvom brzinom po autoputu, osim sto je uzasno dosadna (kao takva ume da bude i vrlo opasna), drugih negativnih strana nema.
Posebno je pogodna za ovaj 1.6 TDI od 105 ks koji se u poslednjem stepenu prenosa pri brzini od 100 km/h vrti brzinom od 2000 o/min.
Broju obrtaja kada je rad motora najoptimalniji.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.09.2012. u 23:20 GMT+1]
[ Sceka @ 15.09.2012. 21:57 ] @
Citat:
Zarko Silic: Nema to veze sa tim sto kazes. Ti si postavio toliko glupo pitanje da se cudim kako nisam pao sa stolice.
...
Pre nego sto padnes sa stolice. Jesi li cuo za motore koji imaju konstrukciono lose reseno podmazivanje jer je "dubok" karter a nepovoljno postavljena pumpa pa na niskim obrtajuma ne moze da ima dobro podmazivanje. Ne toliko matori automobili. Ako nisi cuo, nema veze, zaboravi, padni sa stolice i daj neki pametan odgovor koji ce pokazati moju glupost. Hvala.
Pozdrav!
[ sasa022 @ 15.09.2012. 22:07 ] @
@Zarko Silic
Sto odmah ne kazes da se radi o sadomazohisti ( koji je u stanju da satima muci i sebe i auto ) ???
[ Zarko Silic @ 15.09.2012. 22:25 ] @
Citat:
Sceka:Pre nego sto padnes sa stolice. Jesi li cuo za motore koji imaju konstrukciono lose reseno podmazivanje jer je "dubok" karter a nepovoljno postavljena pumpa pa na niskim obrtajuma ne moze da ima dobro podmazivanje.
Nisam se susretao sa takvim motorima. Vozim samo automobile sa ozbiljnim motorima
Ove sto se prave na casovima opstetehnickog nisam imao prilike da upoznam.
Osim toga 2000 obrtaja nikako nije nizak broj obrtaja vec srednji broj obrtaja i kao takav najoptimalniji za ovaj motor o kome je rec.
Citat:
sasa022:
@Zarko Silic
Sto odmah ne kazes da se radi o sadomazohisti ( koji je u stanju da satima muci i sebe i auto ) ???
Ne muci sebe. Mozda samo saputnike, a auto časti jednom umerenom i optimalnom voznjom dok mu ovaj uzvraca čast sa jednom potrosnjom goriva manjom od one koju ima ZIPPO.
Inace, takav motor, 16 TDI 105 ks, i u mnogo vecem Passatu ume da iznenadi svog vlasnika
Nemanja: Ali moras priznati da moze da "ulenji" motor ...
Hm, nisam bas siguran u tu pricu. Jeste prica stara, ali nema bas neko uporiste u teoriji. Imam utisak da je vise rec o nekakvom izgovoru vlasnika vozila ciji automobil bas ne radi onako kako bi trebao da radi.
@Zarko, evo ja mogu licno da potvrdim ovo - a uz to da dodam da mi automobilu nista ne fali :)
Ukoliko recimo nedelju dana vozim max 100 km/h po auto putu + veoma stedljivo po gradu, jednostavno osetis da motor 'izgubi' negde jedno dobrih 5 do 7 konjskih snaga. Ovo se manifestuje sporijim odzivom papucice gasa, ali prvenstveno medju ubrzanjem (recimo prilikom preticanja). Dakle nije toliko primetno po gradu, kreni - stani do 50 km/h vec ako pri 100 km/h das pun gas, jednostavno ne 'vuce' kako bi trebalo.
Ako ga, pak posle ovakve spore voznje 'produvas' - sto NE mora da znaci da se vozis max brzinom (!) nego da poteras broj obrtaja preko 3.000 na neko vreme (recimo da vozis auto putem 100 km/h u 4 stepenu prenosa sto je kod mene oko 3.200 obrtaja) - je sasvim dovoljno da motor malo zivne. Ovo se prvenstveno odnosi na dizele koji imaju gomile filtera koji se mogu zapusiti. Cak i u uputstvu od vozila stoji, da u slucaju da se upali neka lampica (zaboravio sam joj ime) koja naznacava da je taj neki filter zapusen da se mora voziti neko vreme u visim obrtajima. Na ovaj nacin, po uputstvu se podize temperatura izduvnih gasova koja 'spali' nagomilane cestice u tom filteru. A svi znamo da se u auspuhu krije nekoliko konja. Ako je (neki deo) auspuha zapusen, motor ce izgubiti par konja.
(taj neki filter je za CO2, ne znam mu ime);
Citat:
Sceka:
Pre nego sto padnes sa stolice. Jesi li cuo za motore koji imaju konstrukciono lose reseno podmazivanje jer je "dubok" karter a nepovoljno postavljena pumpa pa na niskim obrtajuma ne moze da ima dobro podmazivanje. Ne toliko matori automobili. Ako nisi cuo, nema veze, zaboravi, padni sa stolice i daj neki pametan odgovor koji ce pokazati moju glupost. Hvala.
Pozdrav!
Ja sam cuo za drugo nesto, zasto bi trebalo izbegavati duze vremenske periode u jednom te istom rezimu rada motora (kao sto je slucaj sa tempomatom); naime, da se rashladna tecnost moze 'zablesaviti' i stvoriti vrtlog, te da rashladna tecnost ne kruzi kako treba kroz ceo sistem, sto podize radnu temperaturu motora pri cemu dodatno haba sve delove (koji se normalno trebaju hladiti).
mozdasamjaamozdainisam: @Zarko, evo ja mogu licno da potvrdim ovo - a uz to da dodam da mi automobilu nista ne fali :)
Ukoliko recimo nedelju dana vozim max 100 km/h po auto putu + veoma stedljivo po gradu, jednostavno osetis da motor 'izgubi' negde jedno dobrih 5 do 7 konjskih snaga. Ovo se manifestuje sporijim odzivom papucice gasa, ali prvenstveno medju ubrzanjem (recimo prilikom preticanja). Dakle nije toliko primetno po gradu, kreni - stani do 50 km/h vec ako pri 100 km/h das pun gas, jednostavno ne 'vuce' kako bi trebalo.;
Ti kod tog TSIa imas jedan drugi problem koji nema veze sa ljenoscu motora o kojoj se ovde prica.
U gradskoj voznji napuni ti se katalizator i onda ulazis u rezim "lite paljenja" kada se vozilo ponasa tako sto si to opisao, ali ipak ti lepo uzmi stopericu u ruke pa pokusaj da izmeris tu razliku u medjuubrzanjima o kojoj pricas. I sam ces se iznenaditi koliko su ta vremena ista i koliko se nalaze u domenu statisticke greske!
Citat:
mozdasamjaamozdainisam:
Ja sam cuo za drugo nesto, zasto bi trebalo izbegavati duze vremenske periode u jednom te istom rezimu rada motora (kao sto je slucaj sa tempomatom); naime, da se rashladna tecnost moze 'zablesaviti' i stvoriti vrtlog, te da rashladna tecnost ne kruzi kako treba kroz ceo sistem, sto podize radnu temperaturu motora pri cemu dodatno haba sve delove (koji se normalno trebaju hladiti).
To je neko lupio pa ostao ziv.
Ne postoji toliko ravan put bez vetra i bez vibracija da bi sa ovako nesto i moglo desiti cak i kada bi postojala teoretska osnova za ovako nesto.
Promena dinamike voznje pozeljna je zbog neceg sasvim drugog, nevezano za rad motora.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 15.09.2012. u 23:56 GMT+1]
[ Milojkovic @ 16.09.2012. 00:11 ] @
Tempomatom se programira samo putna brzina ali da bi se ona odrzala na istom nivou motor svakako menja rezime rada tako da je ona "mudrolija" sasvim sigurno opet neka izmisljotina nekog lupeza koji put zamislja kao pravu liniju idealno ravan bez uticaja vetra i ostalih klimatskih uslova koji ce svakako uticati na opterecenje agregata i promenu rezima rada.Sad neka se pojavi onaj iz jazbine da me demantuje i da potvrdi da je i tempomat jedna glupost koju je on demontirao.:) i premostio uz pomoc stapa i kanapa.
[ milosbeo @ 16.09.2012. 00:55 ] @
Mogu da zamislim voznju u golfu dizelu na preko 210kmh, ako uopste toliko moze da ide.
[ Nebojsa Milanovic @ 16.09.2012. 01:02 ] @
Kako izgleda ta vožnja?
[ supermario @ 16.09.2012. 07:15 ] @
Citat:
milosbeo: Mogu da zamislim voznju u golfu dizelu na preko 210kmh, ako uopste toliko moze da ide.
A sto se tice same voznje, nista spektakularno. Mnogo veci je problem, zbog prevelike guzve na autoputevima, takvu brzinu odrzati duze vreme.
Vrlo je nezgodno voziti 200 kada na svakih 50 do 100 metara oko sebe imate poneko vozilo, a vecina puteva su bas takva; bez obzira na raspolozive 4 trake u jednom pravcu.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 16.09.2012. u 11:25 GMT+1]
[ cozmo_im @ 16.09.2012. 11:01 ] @
Jedan od stedljivijih automobila je novi Yaris 1.33, ako gledamo tu klasu.
Citat:
"Sa druge strane, ukoliko želite da potrošnju održavate u blizine deklarisane, rad menjačem je zagarantovan. Sistem za savetovanje stepena prenosa će vas već na 50kmč savetovati da koristite peti stepen prenosa... Kad smo kod potrošnje, ukoliko budete prihvatali savete računara, gradski prosek će sa lakoćom biti oko 5l.
Vožnja magistralom je još ekonomičnija, tako da uz tečnu vožnju možete u proseku trošiti 4l (pri 70-80kmč, bord kompjuter često prikazuje potrošnju od oko 3,5l/100km!), što će sa današnjim cenama goriva malo smanjiti troškove putovanja. Ogibljenje odlično upija sve vrste neravnina, a čak i kada naletite na neku rupu, vešanje će se postarati da do putnika stigne jako malo vibracija.
Na autoputu Yaris nudi prilično korektnu potrošnju, malu buku zahvaljujući odličnom Cd koeficijentu, koji je trenutno vodeći u segmentu (0,287). U kombinaciji sa poboljšanom aerodinamikom, ekonomičnim pneumaticima nešto užih dimenzija i dugačkim šestim stepenom prenosa vožnja brzinom od 130kmč je veoma ekonomična, pogotovu kada imamo u vidu da je u pitanju benzinski agregat. Mi smo pri 120-130kmč potrošnju držali oko 6l, a često je bila i manja od toga.
Nakon 490km pređenih tokom testa, bord kompjuter je zabeležio prosečnu potrošnju od 6,8l. Treba uzeti u obzir da je jako malo kilometara voženo autoputem i magistralom, kao i da je u okviru ove kilometraže ušlo i merenje performansi. Ovaj prosek govori da će skoro svi vozači sa lakoćom držati prosečnu potrošnju oko 6l, čak i kada je udeo gradske vožnje veći nego vožnja van grada."
[ vladd @ 16.09.2012. 11:05 ] @
Sledeci linkove, primetim REVOLUCIJU na ES-u
Citat:
Sto se tice TDI motora, jasno je da mogu mnogo podneti. Posebno su 1,9 motori zahvalni za ovakve prerade. Na zalost VW je spustio nivo izdrznjivosti kod ovih poslednjih iz game TDIa sa EDC16 sistemom gde je kod nekih turbina toliko losa da ne izdrzava ni originalni soft, a kamoli dodatno povecanje pritiska, pa jos toliko koliko si ti podigao. Jos u garantnom roku pucaju kao kokice i to bez voznje u top speedu.
Kad smo kod potrošnje, ukoliko budete prihvatali savete računara, gradski prosek će sa lakoćom biti oko 5l.
...
Nakon 490km pređenih tokom testa, bord kompjuter je zabeležio prosečnu potrošnju od 6,8l. Treba uzeti u obzir da je jako malo kilometara voženo autoputem i magistralom, kao i da je u okviru ove kilometraže ušlo i merenje performansi. Ovaj prosek govori da će skoro svi vozači sa lakoćom držati prosečnu potrošnju oko 6l, čak i kada je udeo gradske vožnje veći nego vožnja van grada."
Kako se to sa lakocom ostvaruje 5l ako su oni na kraju imali skoro 7? Razumem da su tu i tamo ga malo vezivali u cvor, ali 500 Km je velika kilometraza da bi to imalo znacajnijeg uticaja.
[ milosbeo @ 16.09.2012. 11:26 ] @
@Zarko
Nisam mislo na cipovana vozila, a i nije to poenta. Pored toga sto fabricki ne moze da razvije tu brzinu, voznja tog auta preko 160km/h predstavlja torturu, najvise zbog buke i osecaja nesigurnosti.
Nisu te limenke za te brzine.
P.S.
Sto se tice SM chiptuning-a, video sam njihova vozila u Osijeku na street race-u 2.9.2012, ima lik 2 kadeta bi-moto.
Tamo, na mene je najveci utisak ostavila Calibra 2.0 turbo sa preko 900+hp, vreme oko 10,2 sec na 400m. Brutalno.
Nisam mislo na cipovana vozila, a i nije to poenta. Pored toga sto fabricki ne moze da razvije tu brzinu, voznja tog auta preko 160km/h predstavlja torturu, najvise zbog buke i osecaja nesigurnosti.
Nisu te limenke za te brzine.
U Nemackoj se ni jedan golf ne vozi ispod 150(po satu), cak ni "ozloglaseni" 1.4 armo benz. Licno sam se navozao auto stopom sa svim i svacim i ne retko je to bio taj 1.4 od 80-ak KS u kome mi ni malo nije bilo neprijatno da se vozim i po nekoliko stotina Km tim brzinama. TDI pa cak i onaj stari od 90 KS ide daleko preko 160 bez da putnici osete neke vece nelagodnosti sto se na primer za prosli ford fokus ne moze reci gde je i malo duza voznja na zadnjem sedistu pri 140 Km/h pravi pakao za usi.
[ Nebojsa Milanovic @ 16.09.2012. 12:32 ] @
milosbeo, koji auti te klase nisu limenke?
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 17.09.2012. u 12:06 GMT+1]
[ milosbeo @ 16.09.2012. 12:44 ] @
AAAaaaa
U toj klasi, koju inace i sam vozim, svi autobili koje sam vozio su limenke! Dakle, svi.
Citat:
voznja tog auta preko 160km/h predstavlja torturu, najvise zbog buke i osecaja nesigurnosti.
Nisu te limenke za te brzine.
Šta je onda sporno u ovoj izjavi?
[ Nebojsa Milanovic @ 16.09.2012. 13:03 ] @
Sporno je što je tvoja izjava da su svi auti te klase limenke data vrlo sigurno a bez ikakvih dokaza i argumenata i uz ogromnu ironiju i podsmeh prema onima koji argumentovano pokazuju suprotno.
Siguran sam da nikada nisi ni ušao u auto C segmenta sa ~200 KS koji ide 250 na sat niti možeš da zamisliš kako vožnja u takvom autu izgleda, jer da jesi, ne bi tako pričao.
[Ovu poruku je menjao bakara dana 17.09.2012. u 10:40 GMT+1]
Siguran sam da nikada nisi ni ušao u auto C segmenta sa ~200 KS koji ide 250 na sat niti možeš da zamisliš kako vožnja u takvom autu izgleda, jer da jesi, ne bi tako pričao.
Iskreno, nisam vozio, niti bih voleo da se vozim u tako malom i laganom autu 250kmh.
A voleo bih da cujem koji si ti to auto iz C segmena vozio 250km/h i da to dokumentujes, za razliku od mene.
Ako to dokumentujes, ja castim pice i klopu gde oces u BG/PA.
[ Nebojsa Milanovic @ 16.09.2012. 13:33 ] @
Vozio sam vrlo blizu 250 (ne u Srbiji) ali to je potpuno nebitno, i praktično je irelevantno kolikom brzinom smo ti, ja ili bilo ko drugi vozili.
Bitno je kako se odnosimo prema činjenicama, koliko ih poštujemo i koristimo u izražavanju i koliko poštujemo one koji ih poštuju.
Paušalne izjave bez ikakvih dokaza i argumenata, naročito uperene lično protiv nekoga, osim što nemaju nikakvu vrednost, vrlo su i ružne i ruše ugled ovog foruma koji je građen godinama.
[ supermario @ 16.09.2012. 17:55 ] @
Ha ha, pa ni sanjao nisam da ce jedna moja mala sala izazvati toliko polemike, a htio sam samo bar na tren da budem "autoritet" i glumim nekoga sa foruma ciji je to uobicajen odgovor: moze/ne moze, provereno!Kraj price!
Iskreno, nisam ni probao ni jednog Golfa na tu brzinu, ali ne vjerujem da fabricki golfovi od 105ks mogu ici toliko, pustite te cipovane, to nisu serijska vozila, ako je Meganu od 105ks max. brzina negdje oko 170 km/h ne znam odakle bi Golf izvukao jos tih 30km/h, 200 km/h je OGROMNA brzina da bi se takav auto normalno vozio tom brzinom, i zbog motora i zbog gabarita vozila, to je suludo.
Sto se trolovanja i spamovanja tice ove moje tvrdnje nisu nista manje kvalitetne od recimo diskusija mog kolege po struci gdje neke svoje stavove proglasava analizama, covjek sam to proglasi analizom i dokumentom i to je to, nema potrebe da se o tome vise diskutuje, razlika je samo sto se ja zezam, a imenjak je sebe ubijedio da je neki expert i da on pise neke analize.Presmijesno, sto bi rekao jedan moj komsija, isto forumas ha ha ha.Pozdrav za sve ukljucujuci i Milojkovica, valja nam ovaj forum jer se svi malo istresemo i ponesto naucimo.
[Ovu poruku je menjao supermario dana 18.09.2012. u 03:53 GMT+1]
[ goat @ 16.09.2012. 19:05 ] @
Citat:
supermario: ako je Meganu od 105ks max. brzina negdje oko 170 km/h ne znam odakle bi Golf izvukao jos tih 30km/h, 200 km/h je OGROMNA brzina da bi se takav auto normalno vozio tom brzinom, i zbog motora i zbog gabarita vozila, to je suludo.
@supermario
...ovo što si gore naveo je u domenu: "lupio pa ostao živ".... ako megan sa 105ks ima maksimalnu brzinu 170km/h... onda ili nema 105ks ili vuče prikolicu. ili ide uz planinu... da te podsetim ako si uopšte nekada znao da automobil srednje klase sa motorom od 75ks može da dostigne tih 170km/h na vodoravnom putu bez jedra... to šta je "OGROMNA" brzina za takav automobil je vrlo diskutabilno...
... ne bih dalje da komentarišem ... gubljenje je vremena...
[ Zarko Silic @ 16.09.2012. 19:15 ] @
Citat:
milosbeo:
Citat:
@Sveznajući koji ljubomorno čuva svoja znanja i zamisli:
Možeš li za nas sa jeftinijim ulaznicama da objasniš šta znači to limenka, a naročito da preciziraš koji to auto (ili auti) te klase po tvom uvaženom mišljenju nisu limenke?
vladd:
Sledeci linkove, primetim REVOLUCIJU na ES-u
Citat:
Sto se tice TDI motora, jasno je da mogu mnogo podneti. Posebno su 1,9 motori zahvalni za ovakve prerade. Na zalost VW je spustio nivo izdrznjivosti kod ovih poslednjih iz game TDIa sa EDC16 sistemom gde je kod nekih turbina toliko losa da ne izdrzava ni originalni soft, a kamoli dodatno povecanje pritiska, pa jos toliko koliko si ti podigao. Jos u garantnom roku pucaju kao kokice i to bez voznje u top speedu.
Ka da za ovo cuju u VW-u..ccccc
Poz
To su bile nekakve manje serije sa KKK turbinama. Desava se to.
Verovatno analogno onim malim serijama Lancera sa karburatorskim motorima koji poseduju viseslojne kedere na vratima kao sto to imaju najsavremeniji automobili danas, i jos zalepljene
To su male serije i nisu vredne pomena. Danas mi vec dolaze Golfovi petice sa kilometrazama vecim od pola milona kilometara sa turbinama iz prve ugradnje.
[ cozmo_im @ 16.09.2012. 19:26 ] @
Citat:
tdusko:
Kako se to sa lakocom ostvaruje 5l ako su oni na kraju imali skoro 7? Razumem da su tu i tamo ga malo vezivali u cvor, ali 500 Km je velika kilometraza da bi to imalo znacajnijeg uticaja.
S lakocom zato sto oni imaju dosta opseznu bateriju testova ubrzanja kocenja i medjuubrzanja, sto drasticno povecava potrosnju. Samim tim i ova prosecna potrosnja je smesna. U realnoj i normalnoj voznji to je oko 6 litara a sto je pohvalno za jedan benzinac. Inace, sada je drugacije podesen i odlicno ide u novoj karoseriji Yareta (80kg je laksi auto), zato tako i malo trosi. Ovo je test s nacionalneklase a tamo postoji i citav grafikon sa merenjima koga zanima.
U Stella opremi (napr. ima kozni volan i slicno), taj Yaris sada kosta 12.900 evra. Odlicna cena za takav auto.
[ DrJekyll @ 16.09.2012. 22:14 ] @
Voziti golfa ili slicnu limenku preko 200km/h je isto kao voziti yuga 150km/h.......dakle moze, ali uopste nije bezbedno.
Ne postoje za dzabe vece klase.
[ supermario @ 16.09.2012. 22:27 ] @
Citat:
goat:
...ovo što si gore naveo je u domenu: "lupio pa ostao živ".... ako megan sa 105ks ima maksimalnu brzinu 170km/h... onda ili nema 105ks ili vuče prikolicu. ili ide uz planinu... da te podsetim ako si uopšte nekada znao da automobil srednje klase sa motorom od 75ks može da dostigne tih 170km/h na vodoravnom putu bez jedra... to šta je "OGROMNA" brzina za takav automobil je vrlo diskutabilno...
... ne bih dalje da komentarišem ... gubljenje je vremena...
Dijelom si u pravu, dijelom nisi, ja sam pogresno napisao, max. brzina mu je tacno 185 km/h, to je fabricki podatak za motor 1.5 dCi i 78 kW ili 106 KS.
Dakle, jesam ja pogrijesio, ali ne toliko da bi to bilo "lupio i ostao ziv"!Ja vjerujem tehnickim podacima koje navede proizvodjac, a ovdje se, cesto, desava da neki samozvani experti dobiju podatke koje ni proizvodjac nema ili kad se radi o potrosnji ili kad se radi o performansama vozila.
Pa tako imamo da svemoguci VW trosi kod pojedinih clanova i ispod onoga sto proizvodjac vozila deklarise kao potrosnju, naravno, to sto proizvodjac objavi je najcesce u realnoj voznji nedostizno, ali se kod nasih VW fanova desava da je i taj podatak netacan.Tvrditi da se u Golfu 5 ili 4 realno i uobicajeno voziti sa 200 km/h ili vise i jos bezbjedno je van svake pameti kao sto je van svake pameti pricati i o realnosti diskusija na ovom, inace, odlicnom sajtu.
Javi se g-din Nebojsa Milanovic i iznosi nam pricu o termodinamickoj analizi, sta li bjese vec, kao da smo svi ovdje sisli sa uma i da smo nepismeni pa ne znamo sta se sve moze smatrati analizom, naravno, sem njegovih proizvoljnih zakljucaka i subjektivnih utisaka tu nema nikakve strucne analize, o formulama da i ne govorimo, onda se poziva na tu svoju "analizu" i to jos prilozi kao "dokaz" nekoj diskusiji.Pa covjece pobogu, vrijedjas nam inteligenciju prije svega, sta ti mislis da si?
[ Zarko Silic @ 16.09.2012. 22:34 ] @
Nije problem voziti 200, mnogo je veci problem gde tako voziti jer su guzve na putevima velike. Ako se izuzmu par ponekad nekrcatih puteva u Nemackoj i po koji autoput u bivsim socijalistickim drzavama, tesko da se moze pronaci mesto gde se 200 moze drzati duze od 10 minuta bez usporavanja.
Inace, mnogi danasnji automobili u C segmentu, lako idu 200, cak i znatno preko toga.
Ja sam vozeci izmedju 160 i 200 redovno vozio krajnjom levom i retko dolevom trakom autoputa sa 4 trake u jednom pravcu. Nekada. pre samo dvadesetak godina, dok jos nije bilo guzve i dok jos u pojedinim drzavama nije postojalo ogranicenje brzine, vozeci istom ovom brzinom, kretao sam se srednjom trakom ili cak i krajnjom desnom. Danas ni mnogo snazniji i veci automobili ne idu brze.
Na putu od 3000 km, na prste ruke se mogu izbrojati oni koji su me pretekli, a 180 nije velika brzina ni za kvalitetne puteve kakvi su vecina na Zapadu, a jos manje za snazna vozila visih klasa. Imam utisam da se na ovim nasim autoputevima moze brze voziti. Pogotovo na hrvatskim.
@supermario,
ti lupetas na kvadrat. Ne znam koji je tome razlog ali ocigledno da postoji. Zasto nekom treba podatak od proizvodjaca da bi izmerio potrosnju, prosecnu brzinu ili maximalnun brzinu? Pa to danas moze svako malo dete da izmeri i izracuna. To bar nije tesko.
A Goat ti je dobro rekao da lupetas, jer samo malo da se razumes u automobile nikada ne bi napisao da ispravan danasnji automobil od 105 KS moze postici maximalno 170 km/h.
[ supermario @ 16.09.2012. 22:40 ] @
Zarko, recimo da je auto put potpuno zatvoren i dug 1000 km, da smo sami na putu, tvrdis li da ce svaki G5 sa 105 ks moci ici preko 200 km/h bar tri sata tim putem?Ja mislim da nece niti jedan koji nije cipovan, mozda i grijesim, ali bi se velika vecina raspala nakon tri sata sa preko 200 km/h.
Ako auto nema dimenzije bar kao Audi 6 ili ovaj novi, veci, A4 on i nije za tolike brzine, tek se u tolikom autu osjecam koliko toliko siguran za toliku brzinu, ne trenutnu, nego rekoh bar tri sata.
Evo podatak za Golfa 6:
Volkswagen Golf 6 1,6 TDI
Zapremina 1598 ccm
Snaga 77 kW (105 KS) pri 4400 o/min
Obrtni moment 250 Nm pri 1500 o/min
Menjač 5 stepeni, manuelni
Dimenzije 4.199/1.779/1.480 mm
Međuosovinsko rastojanje 2575 mm
Prtljažnik 350/1305 l Maksimalna brzina 189 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s
Potrošnja 3,9/4,5/5,7
[ Zarko Silic @ 16.09.2012. 22:53 ] @
Svaki G5 105 KS 19 TDI ide 200. Svaki ispravan.
Postoje primerci kojima je brzina limitirana na 190 zbog toga sto su se isporucivali sa 15" felnama i T profilima pneumatika na odredjenim trzistima. I oni idu 200 po satu ili 193 po GPSu. Nako skidanja limitera idu preko 200. Ali svaki. Ciptuningom ne dobiju mnogo, od 10 do 15 km/h jer cilj cipa nije krajnja brzina vec nesto drugo.
Podatak koji daje proizvodjac je tako formulisan da bi bi sprecio eventualne tuzbe od strane vlasnika ukoliko se ne bi poklapao sa napisanim. Najvise se vodi o podatku vezanom za maximalnu brzinu i potrosnju ulja. Oni su uvek u korist vlasnika vozila.
P.S. Da li je ovo u skladu sa podacima koje daje proizvodjac?
Koliko ste uspeli sa vašim turbodizel Passatom da pređete sa jednim rezervoarom goriva? Amerikanci John i Helen Taylor se mogu pohvaliti sjajnim rezultatom, jer su sa jednim punim rezervoarom "crnog zlata" uspeli da pređu više od 2.600 kilometara...
Uspevši da pređu 2.616,9 kilometara, oni su postavili novi svetski rekord u automoniji jednog automobila. Ono što je još zanimljivije, oni nisu koristili specijalno pripremljen automobil za ovu namenu, već potpuno serijski Passat NMS TDI. Šampionski VW Passat SE opremljen je motorom 2.0 TDI, maksimalne snage 140 KS, uparen sa šestostepenim menjačem, koji prenosi maksimalni obrtni moment od 320 Nm. Pomenuti model je oborio prethodni rekord od 2.456,8 kilometara, koliko je sa jednim rezervoarom goriva prešao evropski Passat 1.6 BlueMotion, na putevima Starog kontinenta.
Taylorovi su novi rekord postavili vozeći automobil u relnom saobraćaju, dakle ne radi se o bilo kakvim laboratorijskim uslovima. Oni su vozili samo tokom dana, maksimalno 14 sati, i menjali su se za volanom. Krenuli su 3. maja iz Houstona (Texas), a do cilja u Sterlingu (Virginia) stigli su 5. maja. Putovanje je trajalo duže od 2 dana, a sa sobom su imali 54,4 kilograma ptrljaga. Uprkos svim sumnjama, oni su uspeli da zabeleže prosečnu potrošnju goriva od samo 2,8 l/100 km. Prema američkog metodici EPA, ovako motorizovan Passat NMS prosečno troši 5,5 km/100 km.
Procitaj pazljivo da ne moram u svakoj temi da ponavljam jedno te isto.
To sto je neko kupio neispravnog polovnjaka koji trosi kao lokomotiva, ne daje mu za pravo da omalovazava tudje izmerene rezultate.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 17.09.2012. u 00:12 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 17.09.2012. u 10:10 GMT+1]
[ supermario @ 16.09.2012. 23:02 ] @
Ha ha, ako je tako kako ti kazes neka tako i bude, prvo kazes "svaki", a onda "postoje primjerci...koji i ne idu bas toliko"..., "idu po satu, ali ne idu po GPS-u" pa onda "idu nakon skidanja limitera", ali ne idu dok je tu limiter itd...
Gorimo o serijskim automobila, fabrickim, nebitno je na kraju krajeva idu li 200 ili ne idu, ja ne shvatam toliku dozu zagrizenosti VW-om i toliku potrebu da se dokaze nesto sto je nedokazivo, kad je VW u pitanju onda su stvarne brzine vece od deklarisanih, a stvarne potrosnje manje od deklarisanih iz tamo nekog razloga.Do sada sam citao da su uvijek brzine i potrosnje koje proizvodjac prikaze tesko ostvarive u realnoj voznji, proizvodjac ih radi reklame prikazuje u svoju korist, a sad cujem od tebe poptuno suprotnu koncepciju?
[ supermario @ 16.09.2012. 23:08 ] @
Vjerujem da je ovo tacno, ali treba ih pitati sljedece: da li su vozili normalno, kao sto voze svoje automobile ili su vozili tako da usporavaju saobracaj da bi potrosnja bila sto manja, da li su vozili samo obracajuci paznju na potrosnju, ne vodeci racuna o dijelovima motora kojima takav rezim voznje ne odgovara?
I ja cu za, debelu, opkladu odvozati svoje vozilo na ovakav nacin, kazem debelu opkladu, bar toliku da nakon sto je dobijem mogu kupiti potpuno nov motor jer ovaj sa kojim to odvezem nakon toga mogu baciti.Evo, ako si spreman da se kladimo ja sam tu.
I na kraju, jedno iskreno pitanje: da li bi ti svog ljubimca pristao da vozis 2600 km na ovakav nacin kao sto su ga oni na tom testu vozili?
[ Zarko Silic @ 16.09.2012. 23:16 ] @
Evo ovako, da ne duzimo mnogo. Svako od nas ulozi po hiljadarku. I ti i ja. Ako je tacno ovo sto ja pisem za mog G5 ja nosim obe, ako nije, tvoje su.
Ne vidim drugi nacin da nekoga kome je krivo sto je kupio neispravni automobil samo zato sto je bio jeftin, ubedim na drugi nacin.
Ja imam svog coveka u tvom mestu, a ostalo cemo se dogovoriti preko PPa.
Naravno, neto hiljadarku. Sve troskove placa izgubljena strana.
P.S. Ja nemam ljubimca. Imam samo ispravan automobil.
Podvuceno ti je crvenim sve sto te zanima jer vidim da nisi pazljivo procitao kada pitas ono sto je vec napisano.
[ supermario @ 16.09.2012. 23:24 ] @
Ha ha, dobar si..., kupio sam odlicno ocuvan automobil koji sam skupo platio, ali koji sa 106 ks ne moze da ide preko 200 km/h.Ne moze to ni jedan G5 sa 105 kS koji ces ti odabrati u mom mjestu, sakupicu 20-30 komada, ti biras koji ces, sjednes i vozis, ja pored tebe, a mjerenje brzine cemo po tvom GPS-u.
Pored te hiljadarke od mene imas gratis prevoz avionom do TB i nazad, nocenje u najboljem hotelu u TB, hranu, obilazak TB, sve ukljuceno, docekacu te domacinski, k'o najrodjenijeg, mozemo li tako?
I nisi mi odgovorio da li bi ti tvog G5 pristao da vozis 2600 km takvom voznjom kao sto je ovaj razvlacio ovog Passata?ja znam da ne bih jer ti pazis svoje vozilo i vozis ga kako treba, a na ovaj nacin ga nikada ne bi vozio, znas to i ti, ali neces da priznas.
[ Zlatni_bg @ 17.09.2012. 02:53 ] @
Dobro ljudi, je l' mora svaka tema da se pretvori u licno prepucavanje par osoba oko necega sto nema veze sa pocetkom teme...
Ne bih da vas prekidam, ali neko koga bude zanimao VW Polo 1.2 TDI ovde ce dobiti samo informacije o tome da li Golf moze da ide 210 na sat, i da li je bezbedno voziti automobile C ili koje klase po auto putu tom brzinom...
Ako vec pricate o tolikim brzinama u manjim automobilima, desava mi se da vozim Pezoa 205 GTi oko 200 na auto putu. Naravno, nije nimalo sigurno. I svaki auto moze da ide preko deklarisane brzine, bar po satu. GTi-ju sa 120 KS se desavalo da nagura do 215, 220 vec jednostavno ne moze, a deklarisan je za 200.
A ko kaze da je na nasim auto putevima bezbedno staviti vece ogranicenje... taj se nije dovoljno navozao :) I sa ogranicenjem od 120, previse je naletanja, i potrebna je jos jedna traka. Koliko puta mi se samo desavalo da moram da se sklonim u zaustavnu traku, iako idem 120, po propisima, jer TRI AUTOMOBILA U NASE DVE TRAKE NE STAJU. Tipicna situacija, jedan automobil ide 120 na sat, drugi ide 150 i zeli da ga zaobidje, treci nalece ogromnom brzinom (ne daj Boze auto putem BG-NIS gde ima krivina koliko hoces, i preglednost je dosta manja), recimo 220-240, i sta se tada desava? Nervozno blicanje sa manjkom prostora, uvod u nevolju.
[ mutant @ 17.09.2012. 09:35 ] @
Maksimalna brzina na testu po GPS.
_________________________
Golf 5 1.9 TDI 105KS Variant.........189 km/h, u 5oj na 3800 obrtaja
Golf 6 2.0 TDI 140KS ..................207 km/h, u 6oj na 4200 obrtaja
Golf plus 2.0 TDI 140KS................204 km/h, u 6oj na 4100 obrtaja
Golf 6 1.6 105 KS TDI Variant........186 km/h, u 6oj na 3650 obrtaja