|
[ sasa022 @ 19.09.2012. 02:08 ] @
| Predpostavimo da imamo "mali auto",benzinac,star 15-ak godina ( npr. Corsa,Clio,Fiesta,Polo... ),kojim trebamo da se vozamo dok obavljamo posao u manjem mestu.Prelazi se mala kilometraza,vozi se 80-90% u rezimu otidji do "tacke A",ugasi auto,obavi posao,upali - predji 300-400-500m do "tacke B" - ugasi,obavi posao u roku 5-30 minuta i tako C,D,E... sve ukupno 10-15km u toku dana.
Kakvo - koje ulje izabrati za takve uslove eksplotacije vozila,da je prilicno efikasno,a da ima pristupacnu cenu ( recimo oko 400-500 din./l ) ?
Da li neko ima iskustva sa Optima HC City ili nekim slicnim uljem za koje se u reklamama navodi da je specijalno napravljeno za kreni-stani rezim voznje ? |
[ vladd @ 19.09.2012. 06:23 ] @
Meni je nejasno sta znaci zahtev da ulje bude "efikasno"..da naplacuje troskove vozikanja od prolaznika?
Ako doticno reklamirano ulje moze da obezbedi da na takvim kratkim relacijama ne bude majoneza ispod cepa za ulje, moglo bi se reci da je "city"(i da se korisnik ne sekira)..ali ne vidim u cemu je prednost, po ostalim parametrima, vaznijim za motor.
Mislim da ce mnogo vise muke doziveti elektropokretac i kvacilo, nego motor..
Poz
[ sasa022 @ 19.09.2012. 11:04 ] @
Citat: vladd: Meni je nejasno sta znaci zahtev da ulje bude "efikasno"..
Mislim da ce mnogo vise muke doziveti elektropokretac i kvacilo, nego motor..
"efikasno" - da se sto duze zadrzi i da se sto pre nadje na svim "kriticnim" mestima pri "hladnom startu".
Zaboravio si akumulator - kako njega odrzati u zivotu ?
[ pajapop @ 19.09.2012. 15:04 ] @
Na ovom forumu bilo je vise rasprava o kvaliteu ulja (nacices sigurno na prvoj, drugoj ili trecoj strani ovog foruma - malo bolje sve iscitaj).
Treba da koristis ono ulje koje je proizvodjac predvideo i koje je naveo u servisnoj knjizici. Marka nije vazna vec standardi kvaliteta koje su navedeni u knjizi ili neko ulje koje je bolje od navedenog standarda, a na ambalazi svakog ulja navedeni su standardi koje se odnose na to ulje. Prema dubini svog dzepa, ti se odluci za marku.
Ono sto je najvaznije, je da ces morati cesce da menjas ulje, sobzirom da imas jako puno hladnog starta, koji mnogo vise steti motoru nego permanentna duza voznja.
Sto se tice akumulatora...pa to mu je sto mu je, ... start motora vuce nekoliko desetina ampera, gde punjenje u kratkim voznjama ne moze toliko da kompenzuje iskoriscenje, kad primetis da posustaje, ti ga dopuni sa punjacem. Punis ga 10 sati neprekidno.
[ Java Beograd @ 19.09.2012. 15:22 ] @
Citat: sasa022: Predpostavimo da imamo "mali auto",benzinac,star 15-ak godina ( npr. Corsa,Clio,Fiesta,Polo... ),kojim trebamo da se vozamo dok obavljamo posao u manjem mestu.Prelazi se mala kilometraza,vozi se 80-90% u rezimu otidji do "tacke A",ugasi auto,obavi posao,upali - predji 300-400-500m do "tacke B" - ugasi,obavi posao u roku 5-30 minuta i tako C,D,E... sve ukupno 10-15km u toku dana.
Kakvo - koje ulje izabrati za takve uslove eksplotacije vozila,da je prilicno efikasno,a da ima pristupacnu cenu ( recimo oko 400-500 din./l ) ?
Da li neko ima iskustva sa Optima HC City ili nekim slicnim uljem za koje se u reklamama navodi da je specijalno napravljeno za kreni-stani rezim voznje ?
Zašto ne pišeš u prvom licu jednine, i zašto da "pretpostavimo da imamo" ?! Ali ajde, nema veze.
Ne vidim kakve bi ovde odgovore mogao da očekuješ, kad je auto na kraju životnog veka, a cena koju si spreman da platiš 400-500 din. U toj cenovnoj kategoriji sva su ulja ista.
Sve šta takvom autu treba je jedno obično, najobičnije motorno ulje. Najbitnije je da ga ima dovoljno tj. da nije ispod min crte na šipki merača ulja. Dakle, kupi bilo koje mineralno motorno ulje (pazi samo da ne bude "divlje", tj. piratsko, sa falš etiketom), 15W-40. Sipaš i ne misliš. I promeniš posle godinu dana i gotova priča.
[ vladd @ 19.09.2012. 16:43 ] @
I ta varijanta je moguca, i voziti auto dok se ne izraubuje i odradi svoj vek.
Nema tu nesto puno "hladnih startova", uglavnom cesta paljenja i gasenja. S tim sto bih ja to "najjeftinije", recimo neko brend mineralno ulje, nesto cesce menjao, bas zbog kompleksnijeg rezima koriscenja vozila. Otprilike na 6-8 meseci ili na 4000km.
Mislim da je u ovom slucaju, korisnija neka sintetika 5w-40, od recimo 700-800 dinara(500 din mineralno zamena na 5000max, 800din sint, zamena na min 8000 i max 10kkm..recimo da je isti cost-benefit), koja ce biti zgodna i za zimu, i za hladne startove i za promenu na 8 ili malo vise hiljada km..
Prosto su otpornije na majonez, na vlagu i na produkte nepotpunog sagorevanja kojih ima znacajno vise pri cestim startovanjima..
A u hladnom startu je dosta redje(ne i na radnim temperaturama), lakse se podmazuje motor, i lakse starter okrece motor, narocito po hladnoci..
Poz
[ seaboy @ 26.09.2012. 23:38 ] @
zdravo svima, vec sam pisao u vezi ulja, moze li mi neko pomoci, radi mi drug na lukoil pumpi, i predlaze mi njihovo ulje, kao orginal , dok su ostala vecinom
falsevi itd... kakva su generalno ta ulja, inace u pitanju je golf 2 obican matori dizel sa 350000 ali kad je vec dobar i sluzi valja ga fino odrzavati. e
sad sto se tice lukoil ulja malo izgleda jeftino oko 3.5e litar, ima li neko neka iskustva i preporuke, kao i to da li je dobro 15w 40 zimi, a 20w 40 ljeti, mineralno, kao sto ja radim inace.
pozdrav
[ vladd @ 27.09.2012. 00:14 ] @
To je jako dobro ulje,
Moja preporuka je 15w40 leti a 10W 40 zimi, iako su zime na primorju blage, nikada se ne zna kada ce se zaglaviti na planini
Ako ti je jeftino, ti zamoli komsiju da kupi i da ti preproda po vecoj ceni, ako ti bas nedostaju uvoznici, spediteri i (pre)prodavci u lancu trgovine.
LUK oil prodaje SVOJE ulje u svojim objektima..
Poz
[ sasa022 @ 27.09.2012. 00:28 ] @
@seaboy
Za te starije motore je sasvim OK,mada po istoj ceni imas Optimu polusinteticko Sint Turbo 15W-40 ili HC Power 10W-40.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|