[ milance1992 @ 20.09.2012. 01:52 ] @
Da li bi neko mogao da mi pomogne i da mi kaze razlog zbog cega mi golf,kada dam gas preko 2000 obrtaja pocne da baca crn dim? Do cega moze da bude? Moze li da bude uzrok bosh pumpa? trosi mi po gradu oko 7-8l-d2. Koliko znam trebalo bi da je oko 6-6,5l na 100km. Inace lepo vuce,lepo radi,lepo pali,normalana potrosnja ulja,minimalac kao i svaki golf dizel. Kada se ujednaceno vozi ne dimi,vec kada ga niziras,npr iz 3 u 2,ili 4 u 3,i pri vecim obrtajima onda pocne da baca crn dim. Neki nestrucni prijatelji mi pomenuse da uglavnom bude bos pumpa nenastelovana lepo pa zbog toga izbacuje zivu naftu,ne sagoreva je lepo. Jel bi mogao neko da mi da neki razlog zbog cega se to desava ili da idem kod bosiste? Al ipak bi mo dobro dosao neki odgovor da ne idem na slepo kod majstora. Hvala unapred.
[ vladd @ 20.09.2012. 06:38 ] @
Osim sumnje na pumpu, koja je standardno lose nastelovana na Balkanu(kao da se majstori gade procedure i komparatera), verovatniji je problem sa brizgaljkama, koje pljuckaju malo vise goriva.
Mozda bi neko sredstvo koje se sipa u gorivo pomoglo korektnijem radu brizgaljki, ako ne, onda skidanje, remont i na probni sto..

Poz
[ andre2000 @ 20.09.2012. 08:34 ] @
Ne sekiraj se, svaki golf 2 GTD koji vidim ispred sebe na putu izbacuje crni dim.
[ Java Beograd @ 20.09.2012. 09:27 ] @
Principijelno: crni dim je rezultat lošeg sagorevanja.

Teoretski uzroci: 1) malo vazduha 2) mnogo goriva 3) loše raspršeno gorivo 4) gorivo ubrizgano u lošem momentu

Otklanjanje uzroka:
1) novi filter vazduha (čišćenje celog usisa)
2) štelovanje bosh pumpe (samo teoretski uzrok)
3) nove dizne (ja bih rekao da je ovo najverovatniji uzrok)
4) štelovanje bosh pumpe
[ milance1992 @ 20.09.2012. 16:18 ] @
Zamenio sam i filter nafte i filter vazduha. I ista stvar. pri ravnomernoj voznji ne dimi,al ako potopis gas do kraja onda pocne da izbacuje dosta crnog dima,ili ako ga ''niziras'' kao sto sam naveo gore. A koliko bi moglo da kosta stelovanje bos pumpe,a i kasnije ne daj boze remont? I cena dizni za njega?
[ vladd @ 20.09.2012. 19:55 ] @
Otprilike
-remont pumpe, od (oko)80 evra, ako nema krupnih zamena. Plus skidanje i stelovanje
-ciscenje dizni oko 40-ak evra. Remont zavisi, ako nadjes dobre delove..kupovina drugih je skoro besmislena, ali moguca opcija.
-zamena grejaca od 15-100 evra(ako se zalomi)

Savet je da probas prvo sa nekom hemijom za ciscenje dizni, ako dobro vuce, moguce je da pomogne(trosak oko 10 evra).

Na navedene, vrlo orijentacione cene, mozes da dodas jedno bar 1500€ ako Milojkovic bude resavao problem..ali 100% uspesno.

Poz
[ tamindus @ 20.09.2012. 22:38 ] @
Nema to veze sa filterima al ne škodi što si ih zamenio. Najverovatnije dizne prave problem, zamena uložaka je valjda 50-tak evra. Ako im je ok pritisak tek posle gledaj Bosh pumpu, jer nju ne treba čačkati bez potrebe. Ovo pod uslovom da neko nije već odvrtao Bosh pumpu da bolje "povuče".
[ goat @ 21.09.2012. 21:07 ] @
Citat:
andre2000: Ne sekiraj se, svaki golf 2 GTD koji vidim ispred sebe na putu izbacuje crni dim.


mali off

...ja još palim maglenke i uključujem brisače... ..... elem.. to je jedini razlog što ne preferiram dizela...


nego da s evratim na temu
uzrok crnog dima nije loše sagorevanje kako neko reče ... u slučaju lošeg sagorevanja dizel motor izbacuje siv dim - "živu" naftu...

..kod dizela postoji pojam "prag crnog dima" i to kada je smeša vazduha i goriva prebogata gorivom... regulacija snage kod dizel motora se ostvaruje ubrizganom količinom goriva u cilindre, pri čemu se aproksimativno uzima da je količina vazduha "ubačena" u cilindre ista za sve režime rada motora ... mada veličina aproksimacije, za turbo motore i one sa kompresorom mehaničkim, još i ako ima interkuler!, nije beznačajna - izlazi iz inženjerskih 5% dozvoljenog odstupanja...

... prvo proveri dizne, a ako su ok onda pumpu visokog pritiska... vešt "bošista" sa odgovarajućim "stolom" je fino dotera i to je to..


..... i posle toga neću morati da uključujem brisače iza tebe ... ...

pozdrav

[ kristina990 @ 23.09.2012. 09:24 ] @
potrošnja ti je ok pošto voziš kratke relacije,a to što baci crnog dima na višim obrtajima hoće da bude i od nakupljene čađi iz auspuha...moj prijateljski savet je da ne diraš ništa i voziš...sve je to ok za golf 2!(jedino kad ti bude zgoda produvaj ga na autoputu brzinom 130-140 km/h jedno pedesetak km...)
[ vladd @ 23.09.2012. 12:49 ] @
I da nadje kupca za golfa, da poplaca kazne, a auto mu nece trebati posto nece imati dozvolu..

Ne vazi za G2, narocito dizela, "italian tjuning", pogotovo sto pri neispravnim diznama i turiranju cadjavog motora moze da dozivi diesel burnout, odnosno zaurlavanje motora do crkavanja ili pozara...generacijska sklonost..

Jeftinije je da odnese dizne na remont, ili ciscenje i proveru, pa da bar ima jednu pouzdanu referencu ispravnog sklopa, korisno je i donosi ustedu u gorivu..

Pa ako treba jos popravki... onda redom...

Poz
[ kristina990 @ 23.09.2012. 14:20 ] @
...ispada da su onda svi golfovi dvojke sa neispravnim diznama jer ih 99% pri jačem gasu baci crni dim...ma dajte ljudi,ne picajzlirajte to je star auto,normalno troši goriva(6-6,5 L po gradu je MIT,7-7,5 je realnost)),ne troši ulje,ne trese u leru,to je auto koji se ne dira dok ne počne trošiti ulje...
i malo poznata stvar je da mnogi pripisuju crni dim lošim diznama,a ustvari je nakupljena čađ iz izduvnog sistema koja izlazi kod povećanog pritiska pri turiranju...to dobro znaju oni koji su odjednom zamenili oba lonca i auto koji je ranije dimio jedno vreme nakon zamene izduvnih lonaca uopšte ne dimi dok se opet ne nagomila čađ...
[ milance1992 @ 23.09.2012. 15:55 ] @
Nije mit da trosi 6-6.5l po gradu! Jer imam dva drugara sa istim motorima i trosi im 6l. jedan je trosio oko 8l i dimio,al mu je na bos pumpi ponekad zaglavljivao gas pa je otisao kod bosiste da mu to otkloni. Otklonio kvar i nastelovao smesu. Vise ne dimi i ne zaglavljuje gas,vuce ekstra,a potrosnja 6l ne prelazi. Licno sam se uverio jer sam ga i ja jedne prilike vozio i sipao gorivo. A cena tog rada kostala ga 10 eura. Kada bi meni to bio kvar i da prodjem isto tako,i sa tom cenom,ja bih pevao...
[ kristina990 @ 23.09.2012. 17:37 ] @
...da mnogo ne filozofiramo,otiđi kod tog bošiste i reci mu kako dimi i koliko troši i pitaj ga da li problem može da reši samo štelovanjem,pa čak i ako kaže da može probati ali ne garantuje vredi pokušati za 10 evra...
[ milance1992 @ 24.09.2012. 00:47 ] @
pa oticicu,i molim boga da moze stelovanje pomoci. jbg,ako nista onda remont dizni. od 60 e... ((((((
[ sunkar @ 05.08.2013. 20:25 ] @
Pozdrav..imam takoder dvojku gtd i imam istu stvar.. dimi preko 2000.. i uz to jos trosi ulje.. dali zna netko razlog..
[ botr @ 05.08.2013. 20:49 ] @
Dimi zato sto trosi ulje. Razlog, propale karike ili losa turbina.
[ golf intercoler @ 21.08.2013. 20:59 ] @
ja mislim da je kompresija slaba pa ne moze sagorit gorivo nije dovoljno jak stepen kompresije imao sam isti problem sa golfom
[ golf intercoler @ 23.08.2013. 12:19 ] @
kompresija slaba tj,, da trebas raditi motor ,karike,gumice na ventilima,dihtung glave pozz
[ stedza01 @ 29.01.2014. 12:40 ] @
Pozdrav..imam trojku 1.9 gtd i imam istu stvar.. dimi preko 2000.. i uz to jos trosi ulje.. dali zna netko razlog...buni me jer je vuca auta veoma dobra i ima miran rad na leru,cini mi se da se ulje malo osjeca u dimu,pa ne znam sta prvo da pogledam
[ botr @ 29.01.2014. 13:40 ] @
Gumice ventila i uljne karike.
[ deki111 @ 29.01.2014. 14:24 ] @
Citat:
stedza01: 1.9 gtd

Može i turbina.