[ deki77 @ 21.09.2012. 08:08 ] @
Citat:
Obavezna provera - Novi vlasnici polovnjaka moći će od naredne godine da registruju automobil na sebe samo ako prođe potrebnu bezbednosnu kontrolu
Za polovnjake još po 100 evra


Kupci polovnih vozila od naredne godine moraće da izdvoje još oko 100 evra pre registracije zbog Pravilnika o ispitivanju vozila, koji će početi da važi od 2013. godine. Ovo ne važi za sadašnje vlasnike polovnjaka, ali će zato novi kupci ovih vozila morati da pre registracije izvade uverenje o ispitivanju, gde će imati potvrdu da njihovo vozilo odgovara evropskim bezbednosnim standardima.

Načelnik sektora za vozila Agencije za bezbednost saobraćaja Vladan Popović kaže za Press da se trenutno proverava samo da li vozilo odgovara ekološkim standardima, a da će dogodine biti proveravano i da li je dovoljno bezbedno.

Oštre kazne za ispitivače

Ovlašćenje za ispitivanje vozila dobiće firma koja je registrovana za tehničko ispitivanje i analize ili se bavi naučnom delatnošću u oblasti ispitivanja vozila. Takođe, moraće da ima odgovarajuće prostorije za te poslove, uređaje i najmanje sedam zaposlenih, od kojih dvojicu doktora tehničkih nauka. Firma će morati da ima i stručnu literaturu o tehničkim podacima vozila, računarsku opremu povezanu sa Agencijom za bezbednost saobraćaja i potrebni softver. Međutim, ukoliko posao budu obavljali nepropisno, agencija će im oduzeti dozvolu na čak tri godine.

- Reč je o bezbednosnoj proveri stakala, pneumatika, opreme i slično. U Srbiju se uvoze vozila stara i po 15 godina, koja su često nebezbedna, a ovu proveru radiće institucije ovlašćene od strane MUP-a - rekao je on.

Tako će kupci polovnjaka morati pre registracije da nabave uverenje o ispitivanju, prilikom čega će im biti proveravane tehničke karakteristike vozila, identifikacija, delovi i razna druga potrebna dokumentacija. Popović objašnjava da bi oni koji budu sami hteli da uvoze vozila, a ne da ih kupuju na auto-placevima, trebalo da obrate pažnju da li auto ima takozvanu COC sertifikaciju.

Uverenje o ispitivanju


Tako će znati da je proizvođač ispoštovao sve procedure u vezi sa bezbednošću, pa ne bi trebalo da bude problema prilikom provere kod naših institucija. Međutim, dobra stvar je što vlasnici polovnjaka neće morati da nabavljaju ovaj papir.

- Dakle, samo kupci će morati da ga uzmu prilikom prve registracije. S druge strane, kada se jednom izvadi ovaj dokument, više neće biti potrebno da se obnavlja kod narednih registracija, već će prelaziti u ruke sledećem vlasniku. Kupci polovnjaka će samo morati da predaju zahtev i predaju saobraćajnu dozvolu, a uz to eventualno i COC, ako postoji - kaže Popović.

Još se ne zna koja će cena biti ovog novog sertifikata, ali se pretpostavlja da bi mogao da košta oko 100 evra, koliko je i u zemljama u okruženju.

- Cenu će doneti Vlada Srbije, ali će verovatno biti refleksija neke cene u okruženju. Inače, Agencija za bezbednost trenutno uzima 3.000 dinara za ekološke sertifikate koji su neophodni da bi se registrovalo polovno vozilo - objasnio je on.

Uverenje i za prepravljena vozila

Prema pravilniku, i kola koja se budu prepravljala moraće da imaju uverenje o ispitivanju. Pored njih, pravilnik će se odnositi na kola koja se uvoze kao upotrebljavana ili kod kojih se na tehničkom utvrdi neslaganje podataka iz saobraćajne sa onima iz baze podataka vozila. Inače, prema postojećim pravilima, polovnjakom se smatra svako vozilo od čije je registracije proteklo najmanje pola godine.

Prema podacima Uprave carina, u Srbiju je samo prošle godine uvezeno 76.356 polovnjaka. Tako bi, uz cenu od 100 evra po uverenju, država mogla da prihoduje čak 7,6 miliona evra godišnje.

Na auto-placevima kažu da ovaj novi papir neće nabavljati oni, već kupci polovnih automobila.

Izmišljen namet

- Sve što država poveća, odražava se na krajnjeg kupca. Većina vozila koja se uvoze već ima slične sertifikate iz Evrope, pa smatram da je ovo samo izmišljeno da se opet uzmu neke pare. Mislim da to neće zaživeti, isto kao i priča oko dve godine garancije za polovne automobile, što nema nigde u svetu - skeptičan je Zdravko Vujić iz „Vudimotorsa".

Ipak, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i auto-delova Miloš Petrović kaže da nova pravila neće povećati i cene polovnjaka.

- To će dovesti do čišćenja tržišta polovnih vozila, jer više neće biti isplativo da se uvoze tehnički neispravna kola. U Srbiju već ulazi sav otpad iz Evrope, a ako ovo bude uslov, to će omogućiti veću bezbednost automobila. Ne mislim da će cene polovnjaka biti veće nego što su sada, ali će to povećati tražnju za polovnim vozilima, jer će kupci znati da kupuju ispravan polovnjak - izjavio je Petrović.

izvor press
[ Zlatni_bg @ 21.09.2012. 09:32 ] @
Pa da li ima kraja njihovim "sertifikatima", "atestima" i ostalim glupostima koji su najvise izmisljeni da bi se uzeo jos koji dinar ovom narodu... Famozna mi je ova recenica:

Citat:
- Reč je o bezbednosnoj proveri stakala, pneumatika, opreme i slično. U Srbiju se uvoze vozila stara i po 15 godina, koja su često nebezbedna, a ovu proveru radiće institucije ovlašćene od strane MUP-a - rekao je on.


Ove stavke koje treba da se provere su mi apsolutna glupost. Ja ne znam ko je lud da vozi automobil sa gumama starim 5 godina, bez stakala, i sta podrazumevaju pod opremom? Nije mi jasno sta je ovde razlicito od obicnog tehnickog pregleda koji se radi svake godine? Uostalom, kako da uvezemo automobil 15 godina star, kako oni kazu, kada je vec donet zakon koji zabranjuje uvoz (registraciju, tj. izdavanje tablica) vozilima sa euro 2 motorom?

Ukoliko je uvezena "krntija", logicno je da ne moze da prodje tehnicki pregled (bar ne legalno), kako onda ovo moze da doprinese bilo cemu, sem budzetu koji se u zadnje vreme puni sa svih strana?

S obzirom da je Press izvor, razmislio bih da je ovo istinito, ali takodje iz saznanja sta nam sve naplacuju u zadnje vreme, ovo me uopste ne cudi...

EDIT: Pade mi na pamet, kada vec pricaju o "proverama ispravnosti" na nivou EU, ja koliko znam, tamo se za nove automobile radi jedan tehnicki, i posle 5 godina ne morate cak ni to da radite... Bar je u Austriji tako (ako mene lazu lazem i ja vas). Da ne pricam o gomili olaksica za "ekoloske" motore... dok kod nas placamo cenu i da smanjimo zagadjenost.

[Ovu poruku je menjao Zlatni_bg dana 21.09.2012. u 10:56 GMT+1]
[ Dr.sima @ 21.09.2012. 11:00 ] @
Hteli ste jednu uplatnicu, sad kad su vec kod toga, daj jos 100e
[ codeNO @ 21.09.2012. 12:49 ] @
Gledao sam na Discovery emisiju sa Novog Zelanda gde pandur zaustavlja decka u Mitsubishi-ju Colt iz devetdesetih zbog:
- pucanja iz auspuha
- auto je mnogo spusten pozadi iako vidi da pozadi sede 2 voline (treba da bude izmedju ivice limarije i tocka bar tri prsta, sve ostalo je ne bezbedno!@#$)
- naprslinu na soferci od 10cm na gornjem levom cosku
- i generalno mu se ne svidja stanje auta. (malo rdje malo farba oronula i nekoliko ogrebotina)

osinuo ga za 400-500 njihovih dolara i mnoogo poena, za sve ove razloge je dobio po koju stotku

Ovih nasih 100e je samo pocetak svetskom stilu zivota sa srpskim standardom

bice ponovo ovde 5oktobar, samo ne znas protiv koga se boris
[ cozmo_im @ 21.09.2012. 13:47 ] @
Citat:
codeNO: Gledao sam na Discovery emisiju sa Novog Zelanda gde pandur zaustavlja decka u Mitsubishi-ju Colt iz devetdesetih zbog:
- pucanja iz auspuha


Pa ok, i mene su zaustavili zbog toga, kad mi se probusio auspuh a 2-3 dana zbog posla nisam stizao da promenim pancir crevo i naleteh na pandura, sta sad. Nije mi pisao kaznu nit nista samo je rekao da je to neispravnost i da moze da me salje na vanredni (doduse auto je u odlicnom stanju sto je on i video, zato me pustio, samo je rekao povuci rucnu, cim je video kako hvata kaze srecan put).

Drugo, ovo je nepotrebno, ovo je samo harac. Pravi tehnicki bi to trebao da odradi kako treba, da ima zakona u ovoj zemlji. Pa ako ne prodjes, cao.
[ deerbeer @ 21.09.2012. 13:57 ] @
Citat:

Pravi tehnicki bi to trebao da odradi kako treba, da ima zakona u ovoj zemlji. Pa ako ne prodjes, cao.

Pa da , em tehnicki pregled ne funkcionise kako treba tj. moze da ga prodje ko hoce i sa cim hoce ,
oni uvode jos jedno pravilo koje se nece postovati i koje ce biti izlozeno korupciji ..
[ deki77 @ 21.09.2012. 14:14 ] @

Kada smo vec kod tehnickog...ni on ne bi trebao da postoji.Ako je auto uvezen npr. iz Nemacke i prosao je odgovarajuci tehnicki pregled,ima potvrdu do kog datuma mu vazi,zasto bi ponovo neko radio tehnicki kod nas. Sta!! kao kod nas sve puca od standarda.Nemci ne zadovoljavaju nase uslove.Pa kako to da vazi osiguranje i zeleni karton(netreba).A tehnicki ne vazi!
Ako se boje raznih mahinacija...onda ne bi trebalo da se bave slicnim poslovima.Btw mora neko i kanale da kopa!
[ jnk @ 21.09.2012. 14:44 ] @
Citat:
codeNO: Gledao sam na Discovery emisiju sa Novog Zelanda gde pandur zaustavlja decka u Mitsubishi-ju Colt iz devetdesetih zbog:
- pucanja iz auspuha
- auto je mnogo spusten pozadi iako vidi da pozadi sede 2 voline (treba da bude izmedju ivice limarije i tocka bar tri prsta, sve ostalo je ne bezbedno!@#$)
- naprslinu na soferci od 10cm na gornjem levom cosku
- i generalno mu se ne svidja stanje auta. (malo rdje malo farba oronula i nekoliko ogrebotina)

osinuo ga za 400-500 njihovih dolara i mnoogo poena, za sve ove razloge je dobio po koju stotku

Ovih nasih 100e je samo pocetak svetskom stilu zivota sa srpskim standardom

bice ponovo ovde 5oktobar, samo ne znas protiv koga se boris


Na toj emisiji su kobajagi striktni, poštuje se zakon, a svaki drugi nema vozačku dozvolu.
[ Nocni @ 21.09.2012. 14:57 ] @
Kod nas vec godinama traze tu potvrdu proizvodjaca odnosno COC papir prilikom uvoza vozila. Naplacuje se zavisno od kategorije i namjene vozila. Za to su zaduzene ekipe bliske vlasti koje su taj posao dobile na tenderu u kombinaciji sa nekim iz vlade a obicno su pri Masinskom fakultetu gdje su se i ranije vrsili atesti i sl.. Radi se klasicna provjera homologacije pa atest nece proci nekakva kineska sofersajbna, pravljeni lonac auspuha i slicno...
Samo za potpuno nova vozila ovaj dokument je nepotreban a za svako polovno se mora vaditi. U Srbiji je jak lobi uvoznika novih vozila i moguce je da su oni ovo i inicirali...
U svakom slucaju ima smijesnih scena prilikom tih atesta jer npr. treba da atestiraju mercedesa starog pola godine a ne znaju mu ni haubu otvoriti a ne sta drugo... Trebalo je ipak ukinuti ove ateste za vozila do 3 godine starosti...
Posebno su interesantna vozila iz Amerike koja ne mogu proci ovaj atest i dobiti COC bez prethodne zamjene niza djelova koji odgovaraju Evropskim standardima iako su npr. djelovi na njima u jos vecem standardu ali po drugim normama...
Uvijek se tu moze na ovim nasim prostorima malo progledati kroz prste i provuci auto koje ne odgovara propisima...

Ima i apsurdnih situacija... moj jedan prijatelj je uvezao iz Italije 50-60 onih motora skutera od 125 kubika za izdavanje i cak i za njih je morao vaditi te sertifikate... skuplje su ga kostali carina i sertifikati nego sto je platio skutere u Italiji...
[ deki77 @ 21.09.2012. 15:22 ] @
Citat:
Nocni: Kod nas vec godinama traze tu potvrdu proizvodjaca odnosno COC papir prilikom uvoza vozila.

Pogresno si razumeo temu.
homologacija vec odavno postoji kod nas! I vazi za automobile ispod 2002god.
U stvari mora da se uplati taksa za homologaciju i dobije potvrda.u slucaju da nemas COC papir
[ Nocni @ 21.09.2012. 15:39 ] @
Nisam pogresno razumio... vec godinama kod nas to funkcionise... gledaju pedesetak djelova na vozilu i izdaju sertifikat da je vozilo bezbjedno i po EU standardima...
Smijesno je malo da neka grupa koja radi pri Masinskom fakultetu prakticno kontrolise fabriku Mercedes recimo i oni daju potvrdu da je vozilo bezbjedno iako je staro samo pola godine... Nazive pola sistema koji postoje na tom istom mercedesu ne umiju ni da izgovore ali naravno tu svoju "kontrolu" umiju da naplate...
Kada bi ta provjera bila stvarno dobra da ne moze proci vozilo na kojem su ugradjena kineska stakla npr ili neki divlji farovi, pravljeni auspuh itd... to bi bilo u redu... ali kod nas je to samo klasicno reketiranje u stilu "aha ovaj kupuje auto ajde da mu uzmemo jos 100 ili 200 eura..."
[ botr @ 21.09.2012. 18:37 ] @
Ma nema nista od ozbiljne provere. Mozda ce kontrolisati da stakla nemaju folije, da auto ima 4 tocka i slicno. Sustina je da se uzmu 100 evra.
[ pajapop @ 21.09.2012. 18:57 ] @
Ma dobro..."kad ide june nek ide i uze" ali taj posao bi ipak trebali da urade uvoznici a ne obicni kupci. Pa nek uvoznici uracunaju to u cenu. Kako ne registrovan auto da se toliko razvozi po gradu, jos ako nesto nije u redu...od majstora do majstora. Suludo!
[ sasa022 @ 21.09.2012. 22:23 ] @
http://www.tanjug.rs/novosti1/...podmiti-hrvatskog-ministra.htm

Citat:
List podseća koliko je unosan posao tehničkog pregledanja vozila u Hrvatskoj, navodeći da vlasnik jedne takve stanice, u koju je uložio između 700.000 i 1.430.000 evra, za godinu dana samo od tehničkih pregleda zaradi oko milion evra.
[ Zlatni_bg @ 22.09.2012. 00:06 ] @
Citat:
codeNO:
Gledao sam na Discovery emisiju sa Novog Zelanda gde pandur zaustavlja decka u Mitsubishi-ju Colt iz devetdesetih zbog:
- pucanja iz auspuha
- auto je mnogo spusten pozadi iako vidi da pozadi sede 2 voline (treba da bude izmedju ivice limarije i tocka bar tri prsta, sve ostalo je ne bezbedno!@#$)
- naprslinu na soferci od 10cm na gornjem levom cosku
- i generalno mu se ne svidja stanje auta. (malo rdje malo farba oronula i nekoliko ogrebotina)

osinuo ga za 400-500 njihovih dolara i mnoogo poena, za sve ove razloge je dobio po koju stotku

Ovih nasih 100e je samo pocetak svetskom stilu zivota sa srpskim standardom

bice ponovo ovde 5oktobar, samo ne znas protiv koga se boris



Jeste, auto mu je bio u losem stanju u tom trenutku. Ali sasvim je logicno da svako moze da kupi automobil i da ce ga srediti pre te provere koja se JEDNOM radi, a kako ce ga odrzavati posle toga, ko zna... To je ono gde taj njihov novi zakon gubi poentu.

Taj automobil sa Novog Zelanda je isto mozda uvezen, 5 godina pre toga, prosao sve provere, registrovan, i zapustio ga je tokom tih 5 godina, i kao i svaki drugi moze da predstavlja "potencijalnu opasnost za saobracaj", ali za to valjda vec sluzi tehnicki pregled. Ispada da ovi nasi hoce da naplate 2x istu stvar.