[ AstralPro @ 25.09.2012. 16:08 ] @
| Pozdrav,
zanima me sta znaci limiter obrtaja na BMW e60 530D, i da li je ok sto kad je hladan motor ta granica je na oko 3500 obrtaja ali cim se zagreje spadne na oko 4600-4700 obrtaja.
Pokazivac ima max 5500 rpm ali od 5000 je crveno, bele linije su na 4600-4700 kad je zagrejan. Nisam hteo da ga teram preko 4500 zato sto je dizel.
Da li to ima veze sa stanjem motora?
Bord comp na pokazuje nikakve greske, auto dobro vuce ne dimi. Presao 200.000 km. |
[ sasa022 @ 25.09.2012. 22:25 ] @
Svaku "masinu" treba prvo zagrejati,pa tek onda dati "pun gas",i takodje dobro zagrejanu postepeno delimicno ohladiti u voznji pre parkiranja.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 26.09.2012. 09:08 ] @
To je samo 'upozorenje' samog vozila / motora da ga ne 'gazis' dok nije zagrejan. Kod vozila koja nemaju tako napredan sistem, obicno gledas na pokazivac temperature motora i dok se ne zagreje (90 stepeni) ga ne forsiras. BMW motori su pogotovo osetljivi jer su aluminijumski, te se 'lako' deformisu u slucaju da ga gazis do daske odmah nakon paljenja hladnog motora na -10. Zbog toga su u fabrici ugradili sistem koji te informise kada i koliko mozes da opterecujes motor / teras ga u crveno. Dakle, sve je to normalno, samo slusaj sta ti sistem govori.
[ Zlatni_bg @ 26.09.2012. 19:44 ] @
Pa i da hoces preko 4500 obrtaja, ne znam koliko stotina bi jos mogao, posto verovatno postoji blokada :) Nije to nikakav limiter, vec samo obavestenje, verujem da kad je hladan, iako ti je crveno sve preko 3000, mozes da ga navuces na 4500 (sem ako se i blokada ne menja sa temperaturom, da li je toliko napredno ne znam). U svakom slucaju, ne verujem da bi ti automobil dozvolio da mu stetis motor ukoliko nije skidana blokada.
[ jnk @ 27.09.2012. 08:48 ] @
Dizeli i nemaju klasičan limiter kao benzinci tako da kao što rekoše to je promenljivo crveno polje u svrhu upozorenja što i nije loše jer nema merača rashladne tečnosti.
[ AstralPro @ 27.09.2012. 17:01 ] @
Citat:
jnk: Dizeli i nemaju klasičan limiter kao benzinci tako da kao što rekoše to je promenljivo crveno polje u svrhu upozorenja što i nije loše jer nema merača rashladne tečnosti.
Tacno je da nema meraca rashladne tecnosti, tj ima ali je dosta komplikovano doci do toga preko bc..
Elem, evo 2 slike jedna je kad je jutros tek upaljen auto a druga je kad je malo vozen.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.