[ mr. ako @ 26.09.2012. 21:14 ] @
Pretpostavljam da ce tema izazvati prepucavanje, al' aj' da probamo... :) Nebitni su najsitniji detalji, vec neka generalna slika i opste objasnjenje i recimo prva tri na listi u kategoriji. Koji je najbezbedniji auto generalno, koji u hatchback kategoriji recimo, koji sedan i koji u SUV/SAV kategoriji?
[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2012. 21:16 ] @
IMHO, ovaj sedan je prilicno bezbedan:

http://suchen.mobile.de/auto-i...-6-m%C3%BCnchen/151680010.html

Mada ne znam kako stoji sa bezbednoscu po pesake...

:-)
[ KrkaCiC @ 26.09.2012. 21:44 ] @
Mislim da zasluzuje dobru ocenu na testu,i verovali ili ne svidja mi se
Salim se malo, i mislim da tema nece napredovati dobro. EuroNcap site i to je to
[ Binary Mind @ 26.09.2012. 23:08 ] @
Kao sto rece KrkaCiC treba konsultovati Euro NCAP... Rezultati za 2011. godinu su ovakvi.
[ mr. ako @ 27.09.2012. 01:38 ] @
@Dimkovic
Opasno bas, prava makina za one koji idu putem oka bistra i vazniji su od ministra... no, mislio sam na neke iz serijske proizvodnje. :) (btw, gledam slike tog Audija, jel mu ono bocica za nitro?! :D )

@KrkaCiC, @Binary Mind
Bio sam na NCAP sajtu naravno, ali hteo sam da cujem misljenja i savete domacih forumasa.
[ sasa022 @ 27.09.2012. 02:12 ] @
@mr. ako

Ako ti je sudjeno da stradas,dzabe ti svi sigurnosni sistemi......
[ Java Beograd @ 27.09.2012. 07:08 ] @
Citat:
sasa022: @mr. ako

Ako ti je sudjeno da stradas,dzabe ti svi sigurnosni sistemi......
To jes, kome je suđeno - nejmu će saksija da padne na glavu.

Zato, sigurnosni sistemi služe za one kojima nije suđeno, a pijani mamalaz se zakuca u njih. Dakle, dal' da ostaju zdravo i živo, ili ...
[ jnk @ 27.09.2012. 08:38 ] @
Utisak mi je da se trenutno proizvođači najviše trude da zadovolje ncap zvezdice a kad neko uzme da testira malo žešće ne pokažu se baš najbolje. Čini mi se da je volvo i dalje lider u toj oblasti.

http://www.iihs.org/news/rss/pr081412.html
[ tdusko @ 27.09.2012. 09:31 ] @
Citat:
Binary Mind: Kao sto rece KrkaCiC treba konsultovati Euro NCAP... Rezultati za 2011. godinu su ovakvi.


Nazalost skorasnji eksperimenti americke agencije za bezbednost pokazala su da se pri promeni uslova pri kojima se izvode ti testovi pojedini automobili ponasaju skroz drugacije sto dovodi do toga da se mnogi pri projektovanju bezbednosti trude samo da zadovolje euro ncap testove. Tako na primer ukoliko se frontalno udari u prepreku tako da zahvati 25% sirine karoserije umesto sa 40% sa koliko se udara na euro ncap testovima, Lexus ce se zguzvati kao novina. Nista mnogo bolje nece proci ni c klasa, a4 ili bmw 3. Za razliku od njih Volvo se nece mrdnuti.

Detaljnije: ovde i ovde

EDIT: eto sta se desi kad pisete post 2 sata :), jnk me pretekao...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 27.09.2012. 09:40 ] @
Mislim da je tu Volvo jednostavno neprevazidjen sa obzirom da im je ceo koncept razvoja automobila skocentrisan oko bezbednosti. Eto, novi V40 cak ima i vazdusni jastuk za pesake!
[ vladd @ 27.09.2012. 09:43 ] @
Najbezbedniji je auto koji se polako vozi, do 40km/h..po bezbednom putu.

Uz tu opasku, nije lose ni to sto proizvodjeci pokusavaju da zadovolje NCAP testove, sa jedne strane, sa druge, postavlja se pitanje CEMU NCAP sluzi..da li opet nekoj monopolizaciji, birokratiji..

NA tu sumnju me navodi to da nemaju neke druge testove po pitanju bezbednosti, vidljivosti u i oko vozila..sto bi "ugrozilo" neka specificna pa i luksuzna vozila.

Ali je sustina da za prebrzu voznju i kolizije velike energije ne postoji bezbedno vozilo..

Poz
[ anon115774 @ 27.09.2012. 10:00 ] @
Citat:
vladd: Najbezbedniji je auto koji se polako vozi, do 40km/h..po bezbednom putu.


Nemacki autoputevi su jedni od najbezbednijih na svetu. Probaj tamo da vozis 40km/h pa ces da vidis sta ce da se desi :)
[ Binary Mind @ 27.09.2012. 13:27 ] @
OK. neka bude da NCAP testovi nisu bas najbolji pokazatelj bezbednosti nekog automobila, ali tamo u listi za 2011. ima Volvo u klasi "Veliki porodicni automobili". Po meni je prvi bitan faktor bezbednosti u saobracaju sam vozac. Badava i najbezbedniji automobil ako ako se vozac ne ponasa odgovorno u saobracaju. To ne znaci da se vuce po ulici kao kljuse, vec da je skoncentrisan, prilagodljiv i da cuva sebe kao i druge ucesnike u saobracaju.
[ Java Beograd @ 27.09.2012. 13:52 ] @
Badava i najbezbedniji vozač ako ga neki drugi učesnik u saobraćaju zakuca !

Mislim, stvarno me zabavljaju komentari (biseri) na ovoj temi ! Te "kome je suđeno - kome nije", pa onda "voziti sporije", pa onda "NCAP testovi ne valjaju" ... Pa koji onda drugi testovi ako NCAP testovi nisu relevantni ? AMSJ testovi ?
[ tdusko @ 27.09.2012. 13:56 ] @
Pa naslov teme je poprilicno jasan, a to je najbezbedniji auto. Sve ostalo treba uzeti kao konstantu i nema potrebe prosipati razne umotvorine i fraze. Odes u salon i kazes hocu da kupim najbezbdniji auto koji imate, a prodavac se zagleda u daljinu i kaze:"Sinko, najbezbedniji je auto koji se polako vozi". Wow!

Citat:
NCAP testovi ne valjaju" ... Pa koji onda drugi testovi ako NCAP testovi nisu relevantni ? AMSJ testovi ?


Pa niko ne kaze da ti testovi ne valjaju nema potrebe da izvrces reci. Jasno smo pricali o cemu se radi, a to je da se pri promeni uslova dolazi kod pojedinih do velikih devijacija jer su ocigledno inzenjeri usmereni na projektovanje bezbednosti vozila da bi zadovoljile zahteve testa sto dalje dovodi do toga da automobili mozda i nisu toliko bezbedni koliko pokazuje testiranja.


[ jnk @ 27.09.2012. 13:59 ] @
Citat:
Java Beograd:
Badava i najbezbedniji vozač ako ga neki drugi učesnik u saobraćaju zakuca !

Mislim, stvarno me zabavljaju komentari (biseri) na ovoj temi ! Te "kome je suđeno - kome nije", pa onda "voziti sporije", pa onda "NCAP testovi ne valjaju" ... Pa koji onda drugi testovi ako NCAP testovi nisu relevantni ? AMSJ testovi ?


Tema je koji je najbezbedniji a ne koji je bezbedan. Očigledno da svi automobili sa 4-5 zvezdi na euro ncapu spadaju u vrlo bezbedne ali uvek postoje viši stepeni testiranja na kome se ne ponašaju svi isto što si mogao da vidiš iz testova američke agencije za bezbednos saobraćaja.
[ vladd @ 27.09.2012. 16:34 ] @
Upravo tako, i nabrajamo ekstra faktore bezbednosti.

Ja sam dodao smanjenje brzine, da ne bi neka usijana glava pomislila da je ulazak u vozilo sa 5 zvezdica garancija da ce preziveti divljanje po putu.
Ali neki vole da izokrecu stvari, pa da najbolji autoput proglese za najbezbedniji, koji to nije bas zbog usijanih glava koji sednu u "5 star+300ks i "razvijaju" maksimalne brzine..
A lepo im pise, ako vec ne znaju za druge izvore..

Citat:
Safety

According to the "Annual Road Safety Report 2011", produced by the International Transport Forum, the number of overall road fatalities had decreased by almost 70% between 1990 and 2010. While autobahns were not specifically mentioned in the report, motorway data is presented, with the fatality total between 1990 and 2010 decreasing from 1470 to 430 deaths. Excessive speed was cited as "a factor in more than 39% of fatal accidents and about 26% of serious injury accidents in 2010" and the relaunch of a motorway-based safety campaign, entitled "Runter vom Gas!" ("Down with speed!"), is also mentioned in the report.[15]


Sa izvora
http://en.wikipedia.org/wiki/German_autobahns

No, tema je drugo, mada me odvlace od teme zanesenjaci koji jedva cekaju da postanu krajputasi.

Mislim da je broj zvezdica prilicno nepouzdan podatak za kupca, posto se dele zvezdice po klasama.

A nije isto kada je isti broj osvojenih zvezdica za malo i lako vozilo, ili kada neka limuzina od skoro dve tone ima isti broj zvezdica, u realnom sudaru.
Tako da je NCAP solidno uslovljen, sto standardi i treba da budu, ali je pitanje koliko je konkretno realan, posto sva desavanja pri sudarima se ne prenose linearno(energija ide sa kvadratom brzine, a povrede nakon kriticne brzine postaju nesrazmrno opasne).
Ako je neko nepovredjen pri 40km/h, ne znaci da ce upola biti povredjen pri 80, a pri cak nesto malo vecim brzinama, nista od zvezdica i bezbednosti, recimo pesaka nije realno..

Stoga treba uzeti u obzir, ako se vozilo krece 120km/h, npr, za koje vreme i koliko pouzdano moze da udje u zone NCAP zvezdica i manje brzine..

Poz

[ sasa022 @ 27.09.2012. 16:39 ] @
Najbezbedniji auto NE POSTOJI.Postoje samo oni relativno i teorijski bezbedniji od drugih.

Cak ni isti model sa razlicitim nivoima opreme sa razlicitom pozicijom i razlicitom telesnom gradjom vozaca i putnika u identicnim uslovima testa nece pokazati identicne rezultate.
Ako se na sve to doda i razlicito reagovanje sigurnosnih sistema i samih putnika u razlicitim realnim situacijama sve se svodi na teoriju kako bi ko mogao da se provede u slucaju udesa.
[ since1986BC @ 27.09.2012. 16:53 ] @
A svrha teme je? Da idemo na ulicu i lupamo se, dokazujuci sta? Koliko je ko koje legure stavio u auto?
Koliko je ustedeo u proizvodnom procesu? Jedostavno postoji par medjunarodnih sistema koji utvdjuju kroz crash test-ove koliko je auto otporan.
E sad sto su realne situacije drugacije...

U Top Gear-u su bacali sa krana automobile. I sta je zakljucak? Ko se ne prilagodi trzistu i tera kera, zavrsi na smetlistu istorije.
Mozes terati oklopno vozilo autobanom, ali koji ce ti crven ban to?
Neko vozi bicikl pa zivi ceo vek. Neko tera dzip kao ministar Jocic - i zavrsi u gipsanom koritu. It's all in your head.


[ Zlatni_bg @ 29.09.2012. 02:19 ] @
Ne znam da li ste pogledali novu Imprezu :) Pristupacna cena, gomila metala, pogon na sva 4. Problemi, potrosnja, ubrzanje i max brzina sa slabijim motorima. 109ks vuce 15 sekundi do 100km/h. Ali zato se svuda provlaci, nema proklizavanja, a zovu je trenutno japanskim Volvoom zbog cvrstine :)
[ Zarko Silic @ 01.10.2012. 00:43 ] @
http://www.sup.hr/index.php?op...catid=40:novosti&Itemid=61
[ vladd @ 01.10.2012. 07:46 ] @
A to znaci sta?

Mislim, osim nepismenosti novinara i proste(najprostije) VW propagande..

Na sajtu..

http://www.iihs.org/

su "normalna" zbivanja, bave se pohvalama opremljenih automobila, nikakve germanohisterije, prosto svakih 15 dana dodele nekome "Top Safety Pick", i bave se opstom bezbednoscu, ukljucujuci i testove branika(i nastale stete pri lakim sudarima), osmatranje trzista i sirenje ESP-a i bocnih erbegova
http://www.iihs.org/externaldata/srdata/docs/sr4701.pdf

Tako da spektakularni tekst samo insinuira(sa namerom) da je neko best of the best, a u stvari je "jedan od tisucu"...

Poz
[ Zarko Silic @ 01.10.2012. 10:14 ] @
Hm,

nesto previse ima nepismenih novinara

http://www.vrelegume.rs/vesti/...-kia-volkswagen-audi-aktuelno/

http://www.vrelegume.rs/dnevnevesti.php?dv=3747

a, ni engleske varzije bas nisu pismene


P.S. Od kad je to Insurance Institute for Highway Safety "nepismen"?

I zasto bi "Vrele gume", kao neko ko prenosi tekst (ili test) nesto posebno propagirale VW?

Po kojoj logici?

I da li je i EuroNCAP, takodjer salabajzerska, nacionalisticka, ili kako kazes propagandna, organizacija?

http://www.naslovi.net/2010-01...09-u-evropi-je-vw-golf/1518317
[ vilil1 @ 01.10.2012. 11:29 ] @
Ih, jaka stvar...Npr.

Svi modeli Subarua ocenjeni kao „Najbezbedniji automobil 2012“

http://www.moto.rs/svi_modeli_...niji_automobil_2012-pc-11835.i
[ vladd @ 01.10.2012. 14:59 ] @
MA da, ali i Hjundai, i to po kategorijama i po godistima. Za neke godine modeli dobiju "medalju" a za neke ne.

Ne rade to ljudi da promovisu bezbednost vozila, vec se bave bezbednoscu saobracaja, ponasanju ucesnika...

RAzna merenja vozila u odredjenim uslovima vise koriste da proizvodjaci koriguju sopstvene ustede i lose konstrukcije, pa neki modeli recimo do godista 2007 ili 2008 ne dobijaju a zatim od 2009 zbog promene naslona za glavu im pripadne Top Safetu Pick..

I onda kada vidim dvanaest testiranih Hjundaija(i svi imaju TSP, u novijim godistima..)..kako mi zvuci novinarsko odusevljenje izrazeno u recenici:

Citat:
Njemački proizvođač je na vrhu američke automobilske industrije - deveti model s predikatom TOM SAFETY PICK je Routan


Odnosno, sta uopste znaci cela recenica...ko je gde i na kom vrhu i cega je to "vrh"..i ko je TOM?


Poz

PS
Merenja su cesto pri 20 milja na cas.. oko 33km/h
[ Zarko Silic @ 01.10.2012. 16:16 ] @
Nisu samo pri 20,

Nekoegzistentno je diskutovati o bezbednosti vozila ciji je broj na drumovima u nivou statisticke greske. Na primer, spominje se Volvo?! Ja Volvo vidjam svake prestupne gopdine, na primer. Mozda su negde ucestaliji, ali na evropskom drumovima retko se da videti. Isto vazi i za Subaru. Ne pamtim da sam u poslednjih 5 godina video vise od 3 puta.
Na autoputevima zapadne Evrope, takodje su nesto nevidljivi.

Daleko je bolja reklama, ako se to uopste moze nazvati reklamom, na primer nesto ovako:

Kada se pri brzini sudara vecoj od 200 km/h dogodi da neko ostane u komadu, pa jos pored toga i ziv, pa jos oboje zivih:

http://www.slobodnadalmacija.h...w/articleId/59065/Default.aspx




Sta ce veca reklama od ovakve?

Nikako se fantomski podaci raznih testova ne mogu usporedjiovati sa primerima iz prakse.

[ vladd @ 01.10.2012. 19:23 ] @
I meni nekako osecaj govori da je bezbednije u vecem automobilu sa NCAP 5 zvezdica nego u manjem(bar sa manjom haubom) i istim brojem zvezdica.

Sto vise metala za savijanje, vise se apsorbuje energije udara, i duze traje usporavanje, manja je G sila, dok kod "kracih hauba" brze dolazi do guzvanja metala i nakon toga velikog porasta g sile, koja sama po sebi i bez rasekotina moze da bude kobna.

Voziti povece dzipce, sa NCAP 5 i recimo TSP, brzinom ne vecom od 50km/h...moze se reci da je sasvim bezbedno, osim pada sa litice..

Poz
[ prstic @ 01.10.2012. 19:37 ] @
Jos u starom Rimskom carstvu 150 godina pre Hrista (Pucki ratovi) govornici u senatu su pucinjali svoje obracanje sa
„Mislim da Kartaginu treba unistiti“.

I posle 2000 godina neki se jos uvek drze ovih principa, samo sto su pojmovi Rim, Kartagina, dobili svoje moderne pandane , pa shodno tome novi nacin obracanja na ovom forumu izgleda ovako→

„Mislim da su Nemacka kola najbolja na svetu”.

(pritom ne sva kola i svi proizvodjaci nego se tu iskljucivo misli na VW)

Elem, da bi se neke stvari isterale do kraja(bile one dobre ili lose), potrebni su ljudi koji su ubedjeni da je ono sto oni misle, dobro i ispravno i oni koji slepo veruju u ono sto im se kaze(povodljiva publika). E onda oni krecu u ofanzivu, protiv svega sto se kosi sa njihovim svatanjem.

Nemacka privreda, ekonomija su najace u svetu, tu nema zbora, to niko ne moze da opovrgne.

Ali da se pojave tamo neki Japanci, Koreanci, Italijani Svedjani i da oni znaju da naprave ponekad, neki, „ZAMISLI“ dobar, kvalitetan auto, e to nece moci. Odma pocinje prica o tome kako imaju lose sarke, nemaju turbinu, tanak lim, trose 0.001l goriva vise, nemogu da razviju 300000000 kmh, OBRTNI MOMENAT im je katastrofa, centralna tabla ko AIVA iz 90ih, a plastika katastrofa(nije gumirana,ako je mekana mekana je suvise ako je tvrda mnogo se guli i neprijatno pucket),kederi losi, imaju neke fantomske vibracije i neprijatnu buku pri 200kmh koju novinarsi instrumenti nisu izmerili jer oni nisu sofisticirani kao istrenirano uvo jednog VW zaljubljenika, ne mogu da se cipuji i u stochu nemaju 698 ks, daju pisljive garancije od 5-7 godina→pih , nemaju ime voze se u tragovima, niko ko drzi do sebe ih ne vozi u Donjem Klitoricu itd......




[ KrkaCiC @ 01.10.2012. 23:19 ] @
Ovi hrvati kazu vozio 20 minuta u pogresnom pravcu,i presao 20 kilometara. Znaci prosecna brzina je oko 60 km/h. Verovatno je zadnjeg minuta kobne voznje nagazio 200 na sat
Malo smesno
[ Zarko Silic @ 01.10.2012. 23:30 ] @
http://www.24sata.hr/crna-kron...ru-poginuli-majka-i-sin-122648

google je civilizacijsko cudo

Prava je steta sto ga Kartagina nije koristila.
[ pmv @ 05.10.2012. 13:28 ] @
Odlican auto.
[ Java Beograd @ 05.10.2012. 13:52 ] @
Dobro, sad, ne budimno maliciozni. Bezbedan automobil je mnogo spasio smrti / tečkih povreda, ali to ne znači da će svaki u svakom sudaru da preživi.