[ pisac @ 01.10.2012. 19:26 ] @
Treba mi neki jeftin polovan motocikl koji bi mi služio za vožnju po seoskom makadamu i preko njiva.

Šta da kupim, i koliko para da spremim?
[ Milos911 @ 01.10.2012. 19:38 ] @
Rodjak je uzeo onaj tomos btn 50 (znam da je tomos i znam da je 50, a za ovo btn nisam siguran). Kosta oko 300e, i on ga koristi bas tako kako si ti opisao...
[ ventura @ 01.10.2012. 22:56 ] @
Skuter svakako nemoj da uzimaš. Mi smo ove godine nabavili tri skutera (dva pežoa i jedan kymco) za obilazak njiva, i mislim da trenutno nijedan nije ispravan.

Ja bi ti za njivu preporučio neki utility ATV. Sa tim možeš da obilaziš njive, a i ako treba možeš nešto preneti na tome ili povući.

Imaš ih od par hiljada evra pa do 20 hiljada evra.

Ti utility ATV-ovi izgledaju ovako:


Ako se odlučiš na tu varijantu, onda obavezno gledaj da bude utility (obično ima 4x4, mnogo jaču konstrukciju, nosače za teret), a ne ovakve igračke:
[ Milos911 @ 01.10.2012. 23:05 ] @
Citat:
ventura:
Imaš ih od par hiljada evra pa do 20 hiljada evra.
Citat:
pisac: Treba mi neki jeftin polovan

Sad sta je kome jeftino... :)
[ fanfon @ 02.10.2012. 06:39 ] @
Zasto bi vozio preko tudjih njiva? Nikom se ne bi svidelo da im tako nesto vozis preko njive i narusavas posed.
[ boskela @ 02.10.2012. 15:47 ] @
Citat:
fanfon: Zasto bi vozio preko tudjih njiva? Nikom se ne bi svidelo da im tako nesto vozis preko njive i narusavas posed.


Verovatno je mislio da vozi pored njiva po putu koji nije asvaltiran rupa do rupe i blato na sve strane a ne preko njiva...
[ pisac @ 02.10.2012. 19:57 ] @
Ne, baš na njive mislim. Doduše neobrađene. A i kroz šume. Venturin predlog je nepogodan za šume, a i ne uklapa se u "jefino" za mene. Za te pare bih kupio rađe dobar kros motocikl, bilo bi i zabavnije

Teren je težak, skutere sam odavno izbacio iz izbora jer bi mi verovatno kačili sredinom tela po zemlji, a i viđao sam ove polovne italijanske puknute po (baš toj) sredini.

Kako stoje stvari sa APN 6.. koja je razlika (pored dizajna) između njega i BT 50? A možda bih i mogao neki pravi kros motor da pogledam, za koliko bi mogao da se nađe neki u voznom stanju koji neće da se raspadne pri prvom skoku sa metar visine?
[ cika dacha @ 02.10.2012. 20:41 ] @
pisac@ pa dal si razmisljao o Tomos ATX ?! on je stvoren za njive i tako to a ima 49cm3 ! kao klinac imao sam ga dugo i stvarno je zahvalan i mozes lako sam da ga odrzavas! a i ne moras da ga preregistrujes!

a sad ako imas A kategoriju trenutno imam Kawasaki KLE on ima manje od 500cm3 pa je jeftina tablica! dobro se pokazao i novi i stariji model!
[ Milos911 @ 02.10.2012. 21:30 ] @
Citat:
pisac: Kako stoje stvari sa APN 6.. koja je razlika (pored dizajna) između njega i BT 50? A možda bih i mogao neki pravi kros motor da pogledam, za koliko bi mogao da se nađe neki u voznom stanju koji neće da se raspadne pri prvom skoku sa metar visine?

Gledano sa strane, ovaj BT ima vise snage, i deluje dosta robusnije od apenca...
Krosere (matore) gledam po oglasima ima za oko 500e (ima i na limundu ili kupindu, nisam siguran), sto se tice kvaliteta/upotrebljivosti nemam iskustva...
[ pisac @ 02.10.2012. 21:41 ] @
Ovaj ATX me zainteresovao... ali je slabiji od BT50. Moram da odmerim šta mi je važnije, snaga i brzina ili amortizeri za skakanje. U stvari verovatno će cena polovnjaka da utiče najviše.

http://www.elitemadzone.org/p1422111

[ vladd @ 04.10.2012. 17:12 ] @
Jeste slabiji ali je dugotrajniji, a zavrsice posao znatno jeftinije.

Ovaj snazniji zahteva motor(i odrzavanje) u top stanju, inace brzo izgubi "snagu", a na slabijem, ako ti je bas stalo, vremenom mozes da "dodajes" snagu, L karikom(i pripadajucim klipom), poliranjem ili brusenjem kanala, dizanjem kompresije...povecanjem kubikaze..

Poz
[ ludidzora28 @ 06.10.2012. 10:25 ] @
A da li si razmislajo o Tomos CTX... dobijes i brzinu, i snagu i kros masinu, samo sto ima vise od 49ccm, a mogu da tvrdim da je kvalitetniji i od ATX-a, pogotovo od BT-a...

[ pisac @ 06.10.2012. 18:47 ] @
Neću da polažem "A", a i treba mi nešto što jeftinije i lakše.

ATX je najbolji izbor.
[ Zarko Silic @ 07.10.2012. 22:18 ] @
Ventura,

ATV je potpuno neupotrebljiv po atarskim putevima u Vojviodini. Ima mnogo mana, a gotovo ni jednu prednost nad dvotockasem. Nabrojacu samo one najvece i neoprostive:

1. Ima pramalu sirinu traga da bi sva 4 tocka isla po oba kolotraga, a preveliki da bi sva 4 mogla da se uvuku u jedan pa ce uvek jedna strana truckati po capasu.

2. Ima male tockove i premali klirens da bi presao preko jama koje iskopaju traktori u vreme kisnih dana, za razliku od dvotockasa koji na takvim mestima lako prolazi.

3. Nema odgovarajuce blatobrane, narocito potrebne na prednjim kotacima pa je posle svake voznje za vreme velikih prasina, posle svake voznje potrebno kupanje ukoliko se prethodno ne udavite od prasine.

Ja ne znam za sta je uopste namenjen ATV i ne znam pravi razlog zbog cega je i izmisljen, ali za poljske puteve medju njivama, sigurno nije.
[ Zoran Milovanovic @ 07.10.2012. 22:51 ] @
^ za opustenu voznju po utabanim putevima/puticima.. plazom. Brdima i tako tome, a naravno isto moze i dvotockas
[ ventura @ 07.10.2012. 23:04 ] @
Očigledno nemaš iskustva sa ATV-ovima, štaviše, mogu sa sigurnošću da tvrdim da nikada nisi video pravi ATV uživo :)

Citat:
Zarko Silic
ATV je potpuno neupotrebljiv po atarskim putevima u Vojviodini. Ima mnogo mana, a gotovo ni jednu prednost nad dvotockasem. Nabrojacu samo one najvece i neoprostive:

1. Ima pramalu sirinu traga da bi sva 4 tocka isla po oba kolotraga, a preveliki da bi sva 4 mogla da se uvuku u jedan pa ce uvek jedna strana truckati po capasu.

Voziš se tačno između kolotragova, ili sa strane


Citat:
Zarko Silic
2. Ima male tockove i premali klirens da bi presao preko jama koje iskopaju traktori u vreme kisnih dana, za razliku od dvotockasa koji na takvim mestima lako prolazi.

Svaki veći Utility ATV ima klirens od 35-40cm (25-30 inča točkovi). Koji to motor uključujući i najžešće kroserice ima toliki klirens?

Recimo, Can Am Outlander


Ceniš da ovo ne može da pređe preko jame preko koje će preći moped? :)

Citat:
Zarko Silic
3. Nema odgovarajuce blatobrane, narocito potrebne na prednjim kotacima pa je posle svake voznje za vreme velikih prasina, posle svake voznje potrebno kupanje ukoliko se prethodno ne udavite od prasine.

Kineske igračke i ultra sportski modeli možda nemaju, ali je zato vozač na utility ATV-u sasvim lepo zaštićen.

Arctic Cat


Yamaha


Can Am


Polaris


Citat:
Zarko Silic
Ja ne znam za sta je uopste namenjen ATV i ne znam pravi razlog zbog cega je i izmisljen, ali za poljske puteve medju njivama, sigurno nije.

To je tvoja opservacija bazirana na nedostatku iskustva sa tim mašinama.

Ja imam baš dosta iskustva sa ozbiljnim ATV-ovima (Can Am Outlander, Yamaha Grizzly i Can Am Renegade), recimo da sam na ta tri prešao preko 2000 sati. Vozio sam još mnogo štošta ovako na po par krugova ili sati uključujući i modele za mudding, guseničare itd. tako da imam neki pojam o svemu tome. A što se tiče prolazaka kroz raznorazne terene i uspone, još se nije našla kroserica koja može da prođe tamo gde ja prođem sa ATV-om.

Za šta može da se koristi ATV u poljoprivredi, i gde nema premca:
- Za obilazak parcela. Troši izuzetno malo goriva, sigurno 4-5 puta manje od najmanjeg traktora, što je i logično jer je toliko i lakši. Isto tako se mnooogo brže stigne do parcele, pošto nisam čuo da neki traktor može da ide 140kmh;
- Prevoz manjeg tereta. Na prednji rack može da stane 40-50kg, a na zadnji 80-100kg tereta. Vrlo zgodno kada na njivu treba odneti džak nečega, ili neki alat, deo za mašinu, ili reduktor za sistem za navodnjavanje;
- Prolazak kroz parcele bez utabavanje jer je mnogostruko lakši od traktora, a ima veću nagaznu površinu od mopeda, tako da manje utabava i od mopeda i od traktora;
- Može da vuče velike prikolice, kao i male specijalizovane ATV prikolice za raznorazne namene;
- Pojedine poljoprivredne operacije. Npr. prskanje u voćnjacima, izvlačenje otpada iz voćnjaka, maltene sve poljoprivredne operacije na manjim parcelama (špartanje, tanjiranje, zaštita, razbijanje pokorice);
- Obilazak i prikupljanje stoke;
- Čišćenje štala grtalicom, snega...
itd itd.

Može da se koristi i za raznorazne druge stvari, ali tu već nema tako drastičnu prednost... U suštini jedan ozbiljan ATV ne bi stajao neiskorišćen ni na jednoj farmi/poljoprivrednom dobru, i sasvim sigurno bi svoju investiciju opravdao kroz smanjenje troškova i povećanjem efikasnosti.


[ jnk @ 08.10.2012. 10:14 ] @
Citat:
još se nije našla kroserica koja može da prođe tamo gde ja prođem sa ATV-om.


You don't say? Znači ti bi ovde prošo na keca.


[ ventura @ 08.10.2012. 10:44 ] @
Citat:
jnk: You don't say? Znači ti bi ovde prošo na keca.

Bilo bi guravo, ali bi se usudio da se sa svojim Outlander Max-om popnem tuda...

Postoji više razloga zašto ATV može da se popne uz uzbrdicu gde čak i custom hillclimb croserice ne mogu, neki od njih su:
- Osnovni razlog - ATV je 4x4, sa sve blokadom diferencijala
- Centar težišta je pomeren na napred, i duplo je teži od kroserice, samim tim težina vozača ima daleko manjeg efekta
- Težište ATV-a je daleko niže od kroserice
- Zbog svega toga ATV može da prilazi usponu bez zaleta, nožne komande se ne koriste tako da vozač može da se nasadi na prednji rack i time stavi kompletno težište na prednje točkove (koji su takođe pogonski jer je 4x4)


A to je samo hill climb. Koji to kroser može da prođe ovuda?


Ovakvo blato bi bilo vrlo problematično i za većinu traktora jer oni zbog svoje težine tonu mnogo dublje, a ATV uz velike threadove na gumama i full gas faktički pliva iznad blata.

ili ovuda


[Ovu poruku je menjao ventura dana 08.10.2012. u 11:58 GMT+1]
[ cika dacha @ 08.10.2012. 11:06 ] @
ATV je solodno vozilo za radove al ima dve velike mane a to je skretanje i potrosnja
al skretanje je uzasssss!!!
prevrces se ko ... !
njega ne mozes da obaras ko sa dva tocka!
ko god kaze da se lako vozi u krivinama taj nema iskustva!
e ima jos jednu manu a to je kad se vozis kroz njivu pa udjes u kukuruze sa curicom onda mnogo rusi stabljika i jbg vidi se trag a sa motorem lepo prolazis u jednom redu :-)

atx ti je najbolje resenje!
[ jnk @ 08.10.2012. 11:08 ] @
Ok, daću mu to da je bolji za valjanje u blatu.

Na snimku nikad ne može da se dočara nagib ali veruj mi da se ne bi usudio da probaš ovu uzbrdicu jer je jednostavno nagib takav da ti nikakav 4x4 ili reduktor ili diferencijal ne bi pomogao. ATV je sigurno bolji za neki posao ili nešto ali što se tiče čiste zabave nikad 4otočkaš tu ne može biti bolji.
[ ventura @ 08.10.2012. 11:35 ] @
Citat:
jnk
Na snimku nikad ne može da se dočara nagib ali veruj mi da se ne bi usudio da probaš ovu uzbrdicu jer je jednostavno nagib takav da ti nikakav 4x4 ili reduktor ili diferencijal ne bi pomogao. ATV je sigurno bolji za neki posao ili nešto ali što se tiče čiste zabave nikad 4otočkaš tu ne može biti bolji.

Penjao sam ja ATV-om poprilično strme uzbrdice, i tvrdim da bi ovo na snimku pristao da idem svojim ATV-om, jer smatram da ne bi isuviše rizikovao da mi se ATV prevrne i izlomi, i da je mnogo velika šansa da bi ga popeo iz prve. Naravno da ga ne bi zaletao kao manijak jer za to nema potrebe (kroserica to mora jer ona ima pogon samo na jednom točku koji je 3-4 puta uži od ATV točka i ne može da održi pogon na uzbrdici), već bi išao laganim gasom, jednom rukom se držim za prednji rack, desna ruka na gasu, i lagano.

A što se tiče zabave, mišljenja su različita... Svako voli nešto drugo... Meni je recimo veći gušt da se vozim na Sport-Utility ATV-u (npr. moja dream mašina je Can Am Renegade X xc 1000), da mogu da vozim i lagano i divljački, da ne dobijem hemoroide nakon 6 sati vožnje u komadu, da mogu više da uživam u prirodi nego da sam fokusiran na samu vožnju, da mogu da prođem mnoge stvari koje krosericom ne mogu itd itd... Dok neko voli da mu gore butine dok čuči na kroserici, da osim parčeta puta ispred sebe ne vidi ništa, da skače po preprekama itd... To su neki različiti stilovi i ne možeš univerzalno da kažeš šta je zabavnije...
[ Zoran Milovanovic @ 08.10.2012. 12:04 ] @
I kad ga zaglavis u blatu, mozes samo da legnes u isto i places, pozoves 3-4 prijatelja da te lociraju i iskopaju, a i to je pitanje da li ce bez dodatne mehanizacije uspeti ;) .. Lepi su snimci, ali realnni uslovi se mogu dosta razlikovati od ovih na snimku..

Nesto ne verujem da bi se lepo proveo na usponu koji je prikazao jnk, pa sve i da teras 3 dzaka cementa iznad prednjih osovina, cini mi se da nisi bas dobro sagledao uspon i teren..
[ ventura @ 08.10.2012. 12:13 ] @
Citat:
Zoran Milovanovic: I kad ga zaglavis u blatu, mozes samo da legnes u isto i places, pozoves 3-4 prijatelja da te lociraju i iskopaju, a i to je pitanje da li ce bez dodatne mehanizacije uspeti ;) ..

Za to postoji vitlo :)

Ne treba ti ništa drugo osim drveta za koje ćeš zakačiti sajlu :)



Citat:
Zoran Milovanovic
Nesto ne verujem da bi se lepo proveo na usponu koji je prikazao jnk, pa sve i da teras 3 dzaka cementa iznad prednjih osovina, cini mi se da nisi bas dobro sagledao uspon i teren..

Kažem, navozao sam se tih ATV-ova u životu baš dosta, moguće je da sam prešao više kilometara na ATV-u nego što su pojedinci ovde prešli u autu tako da imam neki referentni sistem na osnovu koga mogu da procenim stvari.


Ali to sve je nebitno u duhu teme, nit će se neko sa APN-cem penjati na tolike uspone, niti će ići kroz metar blata ili snega, već je to više bila moja opaska na komentar da su ATV-ovi generalno beskorisne mašine a sve zbog toga što dotični komentator nikad nije imao iskustva sa pravim ATV mašinama već verovatno samo sa onim jeftinim Kineskim igračkama koje su relativno popularne kod nas...
[ Zoran Milovanovic @ 08.10.2012. 12:25 ] @
Meni se ti cetvorotockasi dopadaju, pa makar samo za relaks voznju i prevoz manjeg tovara.. Ali o uzivanciji na 2vs4 tocka, nema sta da se kaze, potpuno drugaciji svetovi.

Citat:
ventura: Kažem, navozao sam se tih ATV-ova u životu baš dosta, moguće je da sam prešao više kilometara na ATV-u nego što su pojedinci ovde prešli u autu tako da imam neki referentni sistem na osnovu koga mogu da procenim stvari.


Ako je tako, onda svaka cast, kada sam pogledao snimak na 5:30, shvatio sam da uopste nije naivno, a isto mi se cini i na oko 10:00, ali kako sam bez iskustva, moguce da gresim, silno ;)


[ ventura @ 08.10.2012. 12:43 ] @
Citat:
Zoran Milovanovic:
Ako je tako, onda svaka cast, kada sam pogledao snimak na 5:30, shvatio sam da uopste nije naivno, a isto mi se cini i na oko 10:00, ali kako sam bez iskustva, moguce da gresim, silno ;)

Sigurno da nije naivno :)

Jedan od problema kroserica na ovakvim usponima je što oni moraju da se zalete kao majmuni, i ako ne ubodu ispravnu trasu, odoše na leđa... Ti sa ATV-om možeš da ideš mnogo sporije, da pažljivo biraš kuda da ideš, pa čak i da staneš i kreneš iz mesta jer imaš 4x4, ili bar u najmanju ruku ne ideš toliko brzo, pa i da naletiš na neku stenčugu kakve su ove pri vrhu, neće te automatski katapultirati u nazad jer ne ideš tako brzo...
[ Zoran Milovanovic @ 08.10.2012. 13:00 ] @
Jasno je meni to, nego na tolikom usponu, kada bi i pri minimalnoj brzini prednji tockovi poceli da se penju (preko kamena recimo, jer verovatno ne postoji "cist" prelaz tokom celog uspona), u mojoj glavi jedini scenario je da ce gravitacija odraditi svoje i izvrnuti te na ledja. Uspon + dodatni uspon (uzdizanje prednjeg dela) + okretanje tockova (pa i minimalno) ti "odlepljuje" prednju osovinu od zemlje/stene i kaboom! :) - Jedino da vuku samo prednji tockovi, ali i tada bi bilo nezgodno u trenutku kada proklizaju i celo vozilo se vrati koji centimetar unazad, opet moze biti kaboom :)

Ne kazem da sam u pravu, samo kazem kako ja zamisljam situaciju. Nerealno mi je da se tu ikakvo vozilo popne, osim dvotockasa, koji ce to sve preskociti uz dosta "srece". Nego da ne trolam vise. :(
[ jnk @ 08.10.2012. 13:19 ] @
Definitivno nisi sagledao koji je nagib u pitanju ali ovo je između 70 i 80 procenata tako da bi ti vitlo bilo neophodno.
[ pisacc @ 08.10.2012. 18:12 ] @
Na ovom usponu na ovom snimku, nikakav 4x4 pogon ne može da izvuče. Ovo šlajfuje makar imao i gusenice. Bez zaleta - ništa.
[ ventura @ 08.10.2012. 19:27 ] @
Citat:
jnk: Definitivno nisi sagledao koji je nagib u pitanju ali ovo je između 70 i 80 procenata tako da bi ti vitlo bilo neophodno.

Tu nema više od 50-60 stepeni, ali nema veze...
[ ventura @ 08.10.2012. 19:28 ] @
Mene bi samo živo interesovalo da čujem koliko se učesnika na ovoj temi bar slikalo na ATV-u koji ima više od 500ccm (time eliminišemo Kineske igračke), a kamoli imalo prilike da isti provoza... :)

[ jnk @ 08.10.2012. 21:02 ] @
60 stepeni je ~67% al ajde nećemo cepidlačiti jer ne možemo znati zasigurno koji je nagib. Evo kako se guseničar penje na nagib od 78%(ne stepeni nego procenata, 100% je 90 stepeni)



Ja ne sporim mnogobrojne prednosti atv-a i onaj klip je vise iz zaebancije postavljen ali ti si toliko sujetan da ne možeš da prihvatiš da makar u jednoj najnebitnijoj stvari ATV neće biti bolji od specijalnih hard enduro motora(koje ti zoveš 'kroserice') sa vozačima koji ne mogu normalno da hodaju jer im se mu*a vuku po podu ali zato ćeš se ti sa tvojom igračkom direkt iz radnje samo prošetati ovakvom stazicom.
[ ventura @ 08.10.2012. 21:18 ] @
Citat:
jnk: 60 stepeni je ~67% al ajde nećemo cepidlačiti jer ne možemo znati zasigurno koji je nagib. Evo kako se guseničar penje na nagib od 78%(ne stepeni nego procenata, 100% je 90 stepeni)

Strme staze se tako sređuju ne zato što ratrak ne može da se popne uz njih, već zbog toga što ne bi imao dovoljno trakcije da još i izgura sneg ispred sebe a da iza sebe ne ostavi izrovarenu stazu.

A kad smo već kod tog snimka konkretno, on je fake. Takođe kada se nagib meri u procentima, 100% predstavlja ugao od 45 stepeni, a ne 90. Tako da ski staza od 67% je ustvari 30°

Citat:
jnk
Ja ne sporim mnogobrojne prednosti atv-a i onaj klip je vise iz zaebancije postavljen ali ti si toliko sujetan da ne možeš da prihvatiš da makar u jednoj najnebitnijoj stvari ATV neće biti bolji od specijalnih hard enduro motora(koje ti zoveš 'kroserice') sa vozačima koji ne mogu normalno da hodaju jer im se mu*a vuku po podu ali zato ćeš se ti sa tvojom igračkom direkt iz radnje samo prošetati ovakvom stazicom.

Zašto bi bio sujetan? Da ne proizvodim/prodajem ATV-ove pa mi je kao stalo da nekoga ubedim da kupi ATV?

Lepo kažem da sam prešao sigurno preko 30.000 kilometara na ATV-ovima i znam vrlo dobro šta mogu a šta ne. Isto tako imao sam prilike da se vozim sa sigurno najboljim motokros vozačima u Srbiji među kojima su neki vozili i Dakar reli, tako da nisu baš neki bez veze vozači... I generalno mi ATV-aši ne preferiramo da se vozimo u grupi sa motokros likovima, jer je smor da ih non stop čekaš i prilagođavaš se njima i tome kuda oni mogu da prođu...
[ pisacc @ 08.10.2012. 23:37 ] @
Ja sam uzeo uglomer, nalepio ga na ekran pri 10:05, i izmerio 50o.

Ventura, da li tvrdiš da ATV može da se popne uz takav uspon bez zaleta? Odnosno, da stane na onom kamenjaru na nagibu od 50o, i da onda krene i izvuče bez da zašlajfuje, izvrne se u stranu i otkotrlja dole? Nisam primirisao nijedan ATV ali čisto sumnjam da će mu 4x4 pa čak ni 8x8 pomoći na tom kamenjaru bez zaleta. Da je asfalt, pa da se složim, ali na onom terenu, jok. Onde ne može ni normalan guseničar da izvuče bez šlajfovanja (i prevrtanja). Jedino neko specijalno namensko vozilo sa dugačkim gusenicama.
[ ventura @ 08.10.2012. 23:51 ] @
Na ovoj konkretnoj uzbrdici (tj. pri vrhu u tom najstrmijem kamenjaru) cenim da ne bi mogao da kreneš ako staneš u mestu sa ATV-om, ali mislim da bi mogao nekom laganom brzinom, bez divljačkog zaletanja da se izvučeš skroz do gore..
[ jnk @ 09.10.2012. 00:41 ] @
Citat:
A kad smo već kod tog snimka konkretno, on je fake. Takođe kada se nagib meri u procentima, 100% predstavlja ugao od 45 stepeni, a ne 90. Tako da ski staza od 67% je ustvari 30°


Netačno(ovo za nagib pogotovu). U pitanju je najstrmija ski staza u Austriji - harakiri - http://en.wikipedia.org/wiki/Harakiri_%28ski_piste%29
Koristi se vitlo jer je to jedini način da se ratrak uspenje. Inače se na normalnim stazama nikad ne koristi, samo u snow parkovima kada se jumpovi tabaju.
[ pisacc @ 09.10.2012. 01:11 ] @
Nagib u procentima je (otprilike) kako Ventura kaže. To sam naučio dok sam zidao kuću .

Nagib od 1% (za recimo terasu, ili kanalizaciju) znači da na 1m (100cm) dužine visina raste/pada za 1cm. Što znači da ako na 1m dužine visina poraste/padne isto za 1m, to je nagib od 100%. A to je, svi znamo, 45o, pošto je arctan(1m/1m)=45o

Možemo izvesti i formulu za nagib u stepenima u funkciji procenata: stepeni=arctan(procenti/100)
Što za nagib od 67% daje 33.8o
[ jnk @ 09.10.2012. 07:45 ] @
Ne znam koji je način označavanja ali ova ski staza ima nagib od 78% i sigurno je mnogo veći nagib od 45'.
[ ventura @ 09.10.2012. 08:10 ] @
Citat:
jnk: Netačno(ovo za nagib pogotovu). U pitanju je najstrmija ski staza u Austriji - harakiri - http://en.wikipedia.org/wiki/Harakiri_(ski_piste)
Koristi se vitlo jer je to jedini način da se ratrak uspenje. Inače se na normalnim stazama nikad ne koristi, samo u snow parkovima kada se jumpovi tabaju.


Citat:
At 78% (38º), Harakiki in Mayrlofen, Austria is the steepest piste in Austria, and highly possible to be the steepest in Europe.

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_steepest_ski_slope

[ jnk @ 09.10.2012. 08:48 ] @
Nešto mi ne deluje da je tako.

Ovo je ugao od 38' i ovo nikako ne bi spadalo u neku opasno strmu stazu.



[ ventura @ 09.10.2012. 08:58 ] @
Citat:
jnk: Nešto mi ne deluje da je tako.

Ovo je ugao od 38' i ovo nikako ne bi spadalo u neku opasno strmu stazu.

Kako ne bi, pogledaj kako se staze inače klasifikuju:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_skiing#Europe

[ mladenpotic @ 23.12.2012. 08:54 ] @
ATV je bolji za blato definitivno, bar kad je obilazak njive u pitanju...za offroad voznju...hmmm...stvar ukusa.

Inace neki mali enduro je za njivu ok, polovan dobar moze da bude jeftin, samo paziti na kisu!!!
[ Freerunner @ 16.01.2013. 18:56 ] @
Kao bivsi vlasnik ATX-a svakako preporucujem to za potrebe OP-a, uz napomenu da je kupovina enduro/cross kineza bacanje para.

Ali takodje ide napomena da je dobro ocuvan ATX bukvalno nemoguce naci.


U slucaju da ga je vlasnik odrzavao, ili makar garazirao propisno, ATX je tako isplativ da ce moci da se uz podrzavanje redovno vozi i 2020 godine, ako mu je godina proizvodnje 1990.


skelet - nesalomiv.
elekteronika (alternator, bobina, svecica) - jednostavna i jeftina
plastike - lako zamenljive, customize-abilne, jeftine
amortizer - iako se ne moze pumpati na fabricku vrednost jer nema ventil, iskusni majstori to mogu da urade a i u slucaju da ih ne mozes srediti, polovna viljuska se moze naci jako jefino na tri beogradska otpada.
prenos - jedina stvar koja zahteva konstantno odrzavanje bez obzira na odnos lancanika. U smislu da se srafovi i kopcanja moraju proveravati jer ce neispravan odnos ili rascentrirani lanac da uniste lancanike i ostatak prenosa.

tuniranje dolazi u obzir ali samo kao zamena celog cilindra i klipa, jer je i na 50ccm jako tesko ohladiti ATX kada su fabricke vrednosti. licno sam vidjao da se ljudima istopi lulica svecice na prosirenim klipovima (42mm i vise)

Kao takav, ATX je bolji i sigurniji i pouzdaniji od SVAKOG novog kineza, a prelazenje preko izbrazdane njive popreko nece biti problem. To je jedan genijalan motor pravljen po starom sistemu vrednosti koji planiram i sebi da uzmem ponovo jer zivim u predgradju. 50 kubika je pomalo slabo za motor takve sorte, ali tu je onda i CTX, ili zamena agregata na ATX koja kosta manje od 100 evra.
[ Lyinx @ 02.02.2013. 18:38 ] @
Slazem se za male pare je Tomos ATX pravi izbor a sto se tice friziranja mozes ici postepeno recimo:

korak 1 promeni karburatur i usisnu granu koja je na ATX namerno usko koncipirana da ATX ne ide vise od zakonski dozvoljenih 49km/h
korak 2 stavi novi klip recimo 38L moze i 40L mm ali onda moze doci do pregrijavanja ako recimo dugo sporo vozis kroz brdoviti teren
korak 3 kupi polovnu masinu od BT 50 i stavi na ATX time dobivas 2 puta vise KM nego serijsko kod ove operaciji obavezno promeni prvi kotac odnosno kocnice,
mozes i na ATX masinu staviti cilindar+karburator od BT 50 ali onda obavezno promeni i klipnjacu (ojnica) i kvacilo sve od BT 50

moze i korak 4 stavi masinu od Tomos E90/CTX 80 ali to je vec ekstrem naravno OBAVEZNO nove kocnice


A sto se tice ATV to su masine za one koji bi ali nemaju jaja za pravi motor naime original 4x4 ATV je bio napravljen za sumare i lovce koji se krecu bogu iza ledja u Canadi recimo pa mogu da natovare i motornu pilu, oruzje, koju mrtvu srnu.... to su bili u stvari relativno spore masine sa pogonom 4x4 neke cak sa vitlom

Dok su ovi moderni ATV parodija na gore napisano zele biti brzi kao motori dvotockasi ali ne mogu (pogledaj bilo koji pariz dakar i kako se brukaju pojedinci sa ATV)
a isto tako zele da nude (laznu) sigurnost in upotrebljivost terenskih vozila ali isto ne mogu nego su u stvari najopasnije motorne masine sa malim prtljaznikom

e da i ovo pise osoba sa 100.000 km na dvotockasih (od 50-1100ccm) i jedno 500km na ATV (i ni km vise nadam se nikad)