Kako su vama podeseni retrovizori? Kod mene i dalje onako kako sam ucio pre tridesetak godina. Probao sam par puta na ovaj nacin,
ali ne mogu da se naviknem. I dalje okrecem glavu prilikom prestrojavanja, obilazenja...
Mozda zato imam bolove u vratu. :)
[ Java Beograd @ 08.10.2012. 12:48 ] @
Ja to podesim kao na 0:49 i 1:13 ovog snimka. Da ne vidim karoseriju, ili tek malo da se uhvati brava vrata, što su već nijanse.
Ima tu još jedna važna stvar, osim preglednosti: kad ti neko (da izvineš) od pozadi upali duga svetla, ili ima neispravne farove, pa te zaslepi. Ovakvim podešavanjem njegove farove ne vidiš u spoljnim retrovizorima, već samo u unutrašnjem, što se lako rešava onim dugmencetom za promenu ugla retrovizora.
[ vilil1 @ 08.10.2012. 13:08 ] @
Ja sam probao ovako, kako ovaj lik, a i mnogi drugi pokazuju. Za levi retrovizor, glava do prozora i onda pomerim retrovizor taman toliko da ne vidim svoj auto, a za desni, nagnem se do sredine auta i pomerim retrovizor. Jeste da se eliminise mrtav ugao, ali...nekako se ne osecam prijatno kada ne vidim, makar malo, svoj auto u voznji. Navika je cudo.
[ Sceka @ 08.10.2012. 14:03 ] @
Levi retrovizor, glava do stakla, podesavanje retrovizora - po mom misljenu je to apsolutno pogresno. To nije prirodan polozaj glave tokom voznje. Ja ne znam nikoga ko tako vozi. Isto tako i za desni retrovizor, u stvari, jos gore!
Valjda je poenta da se moze videti sa minimalnim pomeranjem glave/pogleda i minimalnim vremenom odvracanja pogleda sa pravca u kome se krece?! Svako vece pomeranje tela, kao ono 'preporuceno' za desni retrovizor, neminovno vodi promeni pravca voznje u tom smeru, na tu stranu. Naravno, bolji vozaci to kompenzuju iskustvom (pa vecina dugogodisnjih vozaca i ne menja pravac voznje ma sta radi...) ali vecina, skoro svi, sa malim iskustvom se tacno tako ponasa.
Ja licno podesavam retrovizore na dobri stari nacin - ne pomerajuci glavu i to tako da vidim makar "mrvicu" svog automobila. Unutrasnji retrovizor namestam tako da vise vidim desnu stranu, uglavnom tako vidim 'mrtvi ugao' koji ni spoljnim retrovizorom kao ni "krajickom oka" ne moze da se vidi.
Pozdrav!
[ vilil1 @ 08.10.2012. 14:33 ] @
Nisi dobro pogledao. Ne pokreces se u voznji. Retrovizori se onako podese pre voznje, da bi se eliminisao mrtav ugao. I u voznji se ne pomeras uopste, niti okreces glavu. Sve se vidi preko retrovizora. Ali mi, tako sam bar ja ucio u auto skoli, sa onim " pogresnim" podesavanjem retrovizora - da se vidi deo auta kada sedis, da bi izbegli mrtav ugao, moramo da okrecemo glavu. U ovom slucaj dovoljno je samo da bacis pogled u retrovizor. Nema mrtvog ugla.
[ Java Beograd @ 08.10.2012. 14:49 ] @
Svi savremeni retrovizori (bar sa vozačke strane) imaju ono zakošenje ogledala, da bi se eliminisao "nevidljiv" mrtav ugao
[ prstic @ 08.10.2012. 17:31 ] @
Sve je lik na videu „lepo” objasnio, sami mi jedno nije jasno, a to je kako ces u garazi ili negde gde treba da se uparkiras u milimetar u rikverc a pri tom nemas parking senzore ili kameru to da izvedes. Pa ima da skacas po sedistu napred nazad levo desno kao kad imas proliv!!!!
[ bakara @ 08.10.2012. 17:57 ] @
Citat:
prstic: sami mi jedno nije jasno, a to je kako ces u garazi ili negde gde treba da se uparkiras u milimetar u rikverc a pri tom nemas parking senzore ili kameru to da izvedes.
Oboris retrovizor na dole i uparkiras se.
Na dosta automobila (a tek kombi, i kamion) u opste ne vredi gledanje pozadi samo se na retrozizor mozes parkirati.
[ X Files @ 08.10.2012. 18:10 ] @
Desni retrovizor mi služi najčešće za parkiranje, pa je malo je oboren, i pokazuje ivicu vozila, tj da vidim da li promašujem tuđe vozilo.
Levi retrovizor mi stoji u neutralnom položaju, prilagođen nekoj magistralnoj vožnji, što je po ovom videu pogrešno, jer se ne vidi dobro mrtav ugao. I stvarno jeste tako. Pokušaću da promenim, samo se pitam da li ću i dalje moći na vreme da uočavam vozila u daljini, koja se približavaju, jer volim na vreme da prepoznam temperament nekog vozača iza mene, kako bih za svaki slučaj obezbedio spasonosno odstojanje.
Dakle, ja sam jedan od onih koji imaju loše podešene retrovizore. Umesto toga, koristim vežbe za vrat i kukove.
[ vladd @ 08.10.2012. 18:20 ] @
Pa u svakom slucaju, retrovizore ipak prilagodjavas SEBI i svom nacinu voznje.
A na dobrom si putu da postignes visok stepen kvalitetne voznje, kada u glavi imas SVE vozace, sa karakteristikama(prebrz, agresivan, prespor, smusen, dekoncentrisan, cesto pipka kocnicu...), oko sebe, i prakticno imas sredjenu(lako predvidivu) situaciju za nekoliko sekundi unapred.
Poz
[ X Files @ 08.10.2012. 18:46 ] @
Sećam se i jednog razgovora o retrovizorima, kada je par kolega izjavilo da im je trebalo najmanje godinu dana, nakon polaganja vozačkog, da počnu da veruju retrovizorima, tj. da nauče da u glavi usaglase ono što vide u njima i onoga što je u stvarnosti.
Ima istine. Doduše, ovo verovatno zavisi i od toga gde živiš i sa kojim se sve situacijama dnevno susrećeš.
[ prstic @ 08.10.2012. 20:04 ] @
Bakara,
nismo se razumeli, normalno je da kada jednom naucis da se parkiras pomocu retrovizora uvek njih i koristis. Ali zar ces svaki put kad negde trebas da se parkiras obaras retrovizor(e).
Valjda ces jedanput da namestis retrovizor kako tebi odgovara u toku svakodnevne voznje.
Meni su namesteni retrovizori tako da kada gledam u njih vidim samo jedan (zanemarljiv) deo kola(cisto zbog orjentacije), a kada treba da se prestrojim u drugu traku glavu samo malo spustim i gledam u retrovizor da mogu da vidim tkz mrtav ugao, bez da se skroz okrecem .
[ Java Beograd @ 09.10.2012. 08:13 ] @
Evo male grafike.
Ja sebi podesim retrovizore kao na levoj skici.
Problem sa podešavanjem kao na desnoj skici je što nemam osećaj koliko je retrovizor (a time i pogled) odmaknut od auta, pa tako nemam ni osećaj gde su predmeti koje vidim (drugi učesnici u saobraćaju) u odnosu na moj auto.
Kao dugovodišnji vozač, smem da tvrdim da "savet" Auto-fokusa prikazan u klipu u uvodnom postu treba uzeti sa krajnjom rezervom.
[ Predrag Supurovic @ 09.10.2012. 11:52 ] @
Problem rešavam tako što na retrovizor dodam ono malo ogladelce koje pokazuje znatno širi ugao pa u njemu vidim ono što se ne vidina glavnom ogledalu.
[ bakara @ 09.10.2012. 13:21 ] @
To ogledalce nema smisla na dobrom retrovizoru.
[ Zarko Silic @ 09.10.2012. 17:37 ] @
Tacno tako. Dobrom retrovizoru nije potrebno ogledalce.
Ali svakom je potrebna korekcija u zavisnosti od vise faktora: da li je recimo u pitanju dnevna voznja, da lii je to samo nocna voznja, da li se cesto manevrise po uskim prostorima itd.
Na primer, prilikom nocne voznje spoljne bocne retrovizore treba postaviti u polozaj da svetla koja dolaze od pozadi ne ometaju voznju, a da pri tome sami retrovizori zadrze svoju funkciju.
[ vladd @ 09.10.2012. 18:12 ] @
Pa nije to sveto pismo da se ne promeni, kada treba. Ako imam kriticno parkiranje, prestelujem desni retrovizor dok ne ugledam zadnji tocak. Obicno se trudim da sacuvam felnu od grebanja po ivicnjaku.
Za gradsku voznju podesavam da otklonim mrtav ugao, a za duze putovanje prema potrebi...
Bar je to kod VW-a lako, mislim podesavanje retrovizora, eto malo da ih pohvalim, skoro kao kod Mitsubishija.
Poz
[ pajapop @ 09.10.2012. 18:51 ] @
Moji retrovizori su postavljeni tako da uvek vidim pocetak zadnjeg dela zadnjih krila. Tako sticem utisak polozaja vozila u prostoru. I bez obzira na ono sto vidim u retrovizoru, pogled preko ramena levog ili desnog je neminovan pri svakom skretanju. Stalno "bacanje" pogleda na glavni retrovizor je automatsko, na svakih nekoliko sekundi. Tako se ima stalna predstava o svemu sta se dogadja u saobracaju a najvaznije je "predvidjanje" sta sve moze uciniti neki od ucesnika.