[ smradinjo @ 17.10.2012. 22:39 ] @
Ovako u zadnje vreme sa drugovima diskutujemo o tome dali i koliko je stetno dosipanje ulja u motor,moj motor trosi ulje,tj podliva na dihtung,pa sam pricao sa drugarima koliko je stetno dosipati ulje ne menjati nego samo dosipati???dali treba dosipati ulje koje sam sipao prilikom menjanja ili moze bilo koje iste gustine???da potrazim pomoc od strucnih ljudi?i da resimo dilemu :D ?
[ cozmo_im @ 17.10.2012. 22:53 ] @
Dosipanje ulje ne moze da skodi nikako, ali svejedno mora da se menja u predvidjenom intervalu sa filterom makar trosio i litru na 500km. Ako ne zamenis filter na vreme dzaba ti cisto ulje u motoru kad je filter los, a takodje kompletno ispustanje ulja iz motora je vrlo zdravo za sam motor (tj. zamena ulja).

Kad dolivas, najbolje je dolivati ulje iste gradacije i API/ACEA specifikacije (ne mora isti proizvodjac).

Ono sto je najbolje je da se ustanovi uzrok curenja i isti otkloni.
[ veselinovic @ 17.10.2012. 22:54 ] @
A dihtung za golfa 2 1985g. kosta koliko pola litra ulja.
Mijenja se za pola sata najosnovnijim alatom.
[ smradinjo @ 17.10.2012. 22:58 ] @
to me i zanima,i upravo golf 2 :) poklopac i karter su problem,jel moram da ga teram kod majstora ili mogu sam to da zamenim?deluje mi jednostavno i gledao sam kako se menja ?a ako ne koliko bi od prilike kostala ruka majstora?a dihtun je valjda oko 600,700 dinara...
[ vladd @ 17.10.2012. 23:54 ] @
Da li to pricamo o G2 koji se lako i bogato preprodaje

Zamena dihtunga je malo ozbiljnija stvar od vrtenja srafova, a i njih bi trebalo zameniti i znat kako se "vrte" i koliko dotezu.

Ako mislimo na dihtung glave..

Jako daleko od "olakog" posla..

Poz
[ veselinovic @ 18.10.2012. 05:55 ] @
Ne dihting glave, kod G2 bi se trebao pluteni dihtung poklopca ventila mijenjati vrlo cesto.
Kolikose sjecam skine se filter vazduha i odvrne 8 matica ( M6) sa isto toliko brezoma.
Nije zgoreg namazati silikonom spoj gume i pluta kod semeringa bregaste.
Samo dotezanje sarafa nije problem, jer ima granicnik na brezonu.
Dihting kartera se slicno mijenja, samo ima malo vise sarafa i jos poneki imbus.
[ botr @ 18.10.2012. 08:09 ] @
Na starijim VW vozilima (motorima) je to jednostavno. Za dihtung poklopca ti treba maksimalno 30 minuta, i ako nikada nisi radio. Za karter ne znam, nisam skidao, ali mislim da nema ni tu puno posla. Sve je dostupno, nema nikakav nosac koij je vezan za karter itd. Ako ne umes sam, nadji nekog majstora, nece te puno kostati.
[ vladd @ 18.10.2012. 21:01 ] @
Zavisno koji i kakav se kupi.
Za plutani je pozeljno da pre ugradnje odlezi u toploj vodi i nabubri, a za gumirano-plutani ne bi bilo lose dodatno namazati silikonom (cuveni "crveni", za zaptivanje na vozilima), narocito ako oblik dekla nije idealno ravan.

Tada sigurno nece proci ni kap ulja..

Poz
[ smradinjo @ 18.10.2012. 23:01 ] @
Ma to cu ipak majstoru da dam nek se zanima znam da deluje lako al nesto mi se ne mili,oni srafovi stezanje do odredjenog pritiska,mazanje tog crvenog silikona sve to treba da radi neko ko je to probao,ja sam gledao na mercedesu 190 i stvarno deluje lako,majstor je to tras bum i cao dovidjenja...al ipak ja to nesmem.Do tad cu da mu dosipam ulje,i da vozim.Jos nesto jel bi auto iso bolje sa novim dihtunzima? ili sta vec?zbog kompresije i svega? nzm pitam? inece moj golf je utegnut,vozio sam ga 165 na auto putu,nas troje je bilo u njemu plus teret,ali ima jednu manu nije statan,nece da zaslajfuje,moguce da je razlog zategnut protok plina?menjao sam svecice,filter vazduha,filter plina,kablove,lamelu,korpu itd?
[ Java Beograd @ 19.10.2012. 08:43 ] @
Po tvojim rečima mogu zaključiti da si pomešao glavu motora sa poklopcem ventila. Prvo razluči ta dva - šta je šta.
[ smradinjo @ 19.10.2012. 10:15 ] @
Nisam nista pobrkao,znam sta je poklopac a sta je glava i sta je karter...mozda nema kompresija nikakve veze sa dihtungom poklopca al ja nzm i pitam? mozda je glupo al se stvarno ne razumem?A ulje mi podliva na poklopcu,i to sa zadnje strane,ispod kutije vazduha uvek,ispod karburatora uvek ima po sto grama ulja koje se sliva u tu uvalu...
[ vladd @ 19.10.2012. 16:15 ] @
Onda nemoj da se zaleces u zamene delova, ma koliko jednostavne operacije bile, vec prvo ustanovi UZROK zbivanja oko curenja ulja.

Ako, npr, neko lose naleganje ventila i labava vodjica nabijaju pritisak u deklu, mozes da menjas dihtunge svaki drugi dan...nece pomoci.

Poz
[ pajapop @ 21.10.2012. 22:35 ] @
A u cemu je problem da se na starom autu posle X km najzad promeni i dihtung poklopca motora? Cak sta vise, posle svakog skidanja poklopca, zbog stelovanja ventila na pr., treba promeniti i taj dihtung, jer i on spada u potrosni materijal. Normalno, propisno, uz koriscenje odgovarajuce zaptivne mase. Cak sta vise, i za te srafove je predvidjen odgovarajuci moment sile zatezanja (na koji se svi majstori uopste ne obaziru - kao ...nije vazno). Posle toga, treba oprati motor, i pratiti stanje. To sto je on cureo na zadnjoj strani...pa na tom mestu je pukao, ili je od silnog skidanja i ne propisnog zatezanja, na tom mesu "nazvakan".
Uzgred, dihtung kartera i poklopca ne uticu na kompresiju. Jedino dihtung glave moze imati veze s njom.