[ basic10 @ 29.10.2012. 20:35 ] @
Zdravo raja
Imam problem koji me muci evo mjesec dana
Dakle radi se o sljedecm
Pasat 3 Motor 1.9td 55kw aaz code motora
Kada motor radi na standgasu i kada pritisnem na kvacilo sasvim je sve normalno, kvacilo je meko i nemam problema sto se tice saltanja brzina
medjutim kada mu digne obrtaje npr 2000-3000 onda pritiskom na kvacilo cujem zvuk kao ono trrrrrrrrrrrr kao da se nesto dira zeljezo na zeljezo

I sad naravno kada se vozi svaku put kada treba da saltam brzinu pritišćem kvačilo ono trrrrrrrr i osjeti se mala vibracija na samoj podali.
zvuk se cuje otprilike na sastavu mjenjaca i motora

Eh sad kod majstora bilo je mjenjaj ovo mjenjaj ovo itd ali opet sve isto
Evo šta sam sve zamjeno

Komplet set kvačila sachs lamela korpa i potisni ležaj kao i onu vilicu sto ga drži,
drugi zamajac, kao i drugi mjenjać, 2 nosaca motora i 1 nosac mjenjaca.
cilindar kvacila onaj sto je na mjenjacu,
skinuta radilica i nosena na ispitivanje da nije dobila aksijalni luft ili da nije felšava i to dobro kaze ovaj iz obrade motora sto je to testiro
Unutraa u motora kao i na zvonu mjenjaca i na korpi itd nema nigdje nikakvog traga da je nešto negdje strugalo
svi agregati skinuti sa motora i probano i bez polu osovina i opet isti zvuk
zamjenjena boš pumpa, servo pumpa
Dole isto pedale pregledane pokosavali vidjeti jeli na njima ista , sve izgleda dobro
I na kraju opet sve isto

Onda mi govore da moze biti jedino nesto u motoru i da stvara zvuk kada se optereti
i šta ce biti kupim ti ja kompletan motor 1.6td sa turbinom boš pumpom alternatorom dakle sve komplet i ubacim ga
kad ono opet isto
više nezmam sta da pokusavam ili da probajem
ako neko ima neku ideju
4 majstora su ovo radili i geldali i probavali na kraju samo djaba pare baco
lično sam prisustovao i pri svakom tretmanu tako da ne moze biti da je neko nesto polov no ubacio
[ pajapop @ 29.10.2012. 21:07 ] @

Pa...mislim da u startu nije postavljena dobra dijagnostika. Ti nemas problem sa kvacilom i motorom vec sa samim menjacem, tj sistemom zupcanika u njemu. Tebi se sigurno zupcanici sudaraju pri promeni stepena prenosa i pri tome se cuje to karakteristicno "krcanje". Razlozi krcanja pored nepravilno podesenog kvacila mogu biti jos i nedovoljno podmazivanje menjaca, pogresna vrsta maziva, i nepodesen mehanizam za ukljucivanje stepena prenosa. Eto...toliko...
[ basic10 @ 29.10.2012. 21:12 ] @
prijatelju ubacivo sam i drugi mjenjac i opet isti zvuk i nema problema sa šaltanje i ne škrga mjenjac kada se mjenjaju brzine
[ Zlatni_bg @ 29.10.2012. 21:24 ] @
Koliko si para dao za sve te silne popravke?
[ pajapop @ 29.10.2012. 21:25 ] @

Onda ti nema druge, nego da ga vozis tako dok nesto stvarno ne crkne, pa ce ti se samo onda reci sta mu fali.
[ Zlatni_bg @ 29.10.2012. 21:46 ] @
Citat:
Onda mi govore da moze biti jedino nesto u motoru i da stvara zvuk kada se optereti



Ali tebi se zvuk cuje kada ti stisnes kvacilo, tad se valjda motor rastereti, kako onda mogu to da ti kazu...
[ pajapop @ 29.10.2012. 21:59 ] @

Pa sad ti preostaje jedino jos da promenis majstore. Ja i dalje tvrdim da je nesto od onoga sto sam vec naveo. Kad si menjao menjac, sigurno nisi stavio novi, vec polovan. Ko ti garantuje da je i on bio ispravan, koliko je dugo stajao bez ikakvog podmazivanja? Ti moras sa nekim majstorom koji to zna da uradi, da otvoris menjac, i da proveris sve zupcanike i lezajeve u njemu.
[ basic10 @ 29.10.2012. 22:13 ] @
4 majstora sam vec promjeno
ulozio oko 600 eura dosad i vise nije stvar para sad me samo interesuje sta je u pitanju da niko ne moze otkriti kvara na vozilu starom 2o godina
a majstori koji su radili su svi prosjeku 40-50 godina stari dakle nisu neiskusni ali eto sta raditi

a sto se tice mjenjaca naravno da nije bio nov, ali da je i ovaj mjenjac pa onako pokvaren kao i moj .... nezznam moze biti
, jos je izvadjen iz stranog auta
sljedeci termin je za par dana kod 5tog majstora pa da vidim sta ce biti kod njega
[ etjen @ 29.10.2012. 22:18 ] @
neki nosač ili izduvna grana... auspuh...
[ pajapop @ 29.10.2012. 22:22 ] @
Ja vrlo dobro poznajem psihologiju majstora. Oni vrlo malo razmisljaju o problemu i nastanku problema, a uglavnom se povode za misljenjem musterije i njihovom sugestijom. Idu linijom manjeg otpora, i rade ono sto im je lakse. Kad odes kod sledeceg, nagovori ga da ti rasklopi menjac - jer logicno je da je kvar u njemu.
Sad sam primetio post Etjena. Sasvim je moguce da je u pravu. El vidis kako tvoja sugestija deluje na mene, Tako deluje i na majstore...
[ pri3rak @ 29.10.2012. 23:58 ] @
Citat:
basic10:
Kada motor radi na standgasu i kada pritisnem na kvacilo sasvim je sve normalno, kvacilo je meko i nemam problema sto se tice saltanja brzina
medjutim kada mu digne obrtaje npr 2000-3000 onda pritiskom na kvacilo cujem zvuk kao ono trrrrrrrrrrrr kao da se nesto dira zeljezo na zeljezo

To trrrrrrrr se cuje samo prilikom stiskanja, ili i kada je kvacilo stisnuto a da ga pri tome ne pustas?
[ Lavlja_Jazbina @ 30.10.2012. 06:04 ] @
Predji sada na prenos,zglob do menjaca,tocka itd.
[ basic10 @ 30.10.2012. 08:45 ] @
Citat:
pajapop:
Ja vrlo dobro poznajem psihologiju majstora. Oni vrlo malo razmisljaju o problemu i nastanku problema, a uglavnom se povode za misljenjem musterije i njihovom sugestijom. Idu linijom manjeg otpora, i rade ono sto im je lakse. Kad odes kod sledeceg, nagovori ga da ti rasklopi menjac - jer logicno je da je kvar u njemu.
Sad sam primetio post Etjena. Sasvim je moguce da je u pravu. El vidis kako tvoja sugestija deluje na mene, Tako deluje i na majstore...:)



nosaci su zamjenjeni sva tri dakl i sa sarim noacima kao i sanovim nosacima je isti probem,,
sto se tice auspuha tu nema sta on je fino fiksiran na svojim gumicama i zvuke ne dolazi
a sto se tice prenosa polu osiva i kinetickih zglobova
pokusavo sam ja i bez njih skinute bile poluosivine i probano i opet isti zvuk

zvuk se cuje samo kada je malo veci obrtaj i pritiskom na kvacilo kada pocne opterecenje samog kvacila i to se cuje kao trrrrrrrrrrrrrrrrr

da i ovo pitam ako neko zna
kada je auto na ler gasu i stoji na m jestu dakle ne u pokretu
i kada se pritisne kvacilo da li se u tom trenutku okrecu u njemu zubcanici
[ pri3rak @ 30.10.2012. 09:28 ] @
Citat:
basic10:
pokusavo sam ja i bez njih skinute bile poluosivine i probano i opet isti zvuk

To je pomalo rizicna radnja. Meni se zadesilo da mi je ispao zupcanik poluosovine, podglavio se izmedju srca diferencijala i zvona i naravno razbio zvono. Od tad uvek zabijem neki homokinetik u menjac...

Citat:
basic10:
zvuk se cuje samo kada je malo veci obrtaj i pritiskom na kvacilo kada pocne opterecenje samog kvacila i to se cuje kao trrrrrrrrrrrrrrrrr

Pritisak je kakav? Blag, tek si poceo da pritiskas, tj. dovoljan tek da druk malo pritisne korpu, ili je pak dovoljan da korpa pocne da otpusta lamelu?

Citat:
basic10:
kada je auto na ler gasu i stoji na m jestu dakle ne u pokretu
i kada se pritisne kvacilo da li se u tom trenutku okrecu u njemu zubcanici

Nakon nekog malog vremena menjac se na pritisnuto kvacilo smiri i vise se nista ne okrece u njemu ...
[ boskela @ 30.10.2012. 12:57 ] @
Citat:
basic10:

Evo šta sam sve zamjeno

Komplet set kvačila sachs lamela korpa i potisni ležaj kao i onu vilicu sto ga drži,


jel prvo zamenjen set kvacila pa se tek onda pojavio problem ili je vec bio problem pa je menjan set kvacila?

I kad stojis u leru i kad je stisnuto kvacilo ne okrecu se zupcanici u menjacu,kad pustish kvacilo okrece se samo spojnicka..
[ pri3rak @ 30.10.2012. 14:01 ] @
Citat:
boskela: kad pustish kvacilo okrece se samo spojnicka..

i zupcanici brzina ...
[ pajapop @ 30.10.2012. 15:04 ] @
Citat:
basic10:





zvuk se cuje samo kada je malo veci obrtaj i pritiskom na kvacilo kada pocne opterecenje samog kvacila i to se cuje kao trrrrrrrrrrrrrrrrr

da i ovo pitam ako neko zna
kada je auto na ler gasu i stoji na m jestu dakle ne u pokretu
i kada se pritisne kvacilo da li se u tom trenutku okrecu u njemu zubcanici


Najzad si dobro objasnio momenat kad se cuje zvuk. I to ide u prilog onome sto sam vec nagovestio. Kad stisnes kvacilo razdvajas motor od menjaca. Pri izbacivanja iz brzine, zupcanici brzina se ne okrecu, okrece se samo sklop zupcanika glavnog vratila menjaca. NJen kraj... na izlacu iz menjacke kutije, onog zvona, ono sto viri... i ulaci u lamelu...takozvana "spojnicka osovinica", prolazi kroz lezaj. Ona se vrti onom brzinom koju je motor okrece jer prima moment preko lamele. Kad razdvojis brzine, ona je bez opterecenja, a pri velikoj brzini, i sad ako ima lufta u jezaju...mora da zadrci. I ceo problem ti je u tom lezaju.
[ boskela @ 30.10.2012. 15:17 ] @
Citat:
pri3rak:
Citat:
boskela: kad pustish kvacilo okrece se samo spojnicka..

i zupcanici brzina ...

tako je :)
[ pri3rak @ 30.10.2012. 15:27 ] @
Citat:
pajapop:  Pri izbacivanja iz brzine, zupcanici brzina se ne okrecu, okrece se samo sklop zupcanika glavnog vratila menjaca.

Dokle god se okrece spojnicka okrecu se i zupcanici brzina. Sasvim je druga stvar da li se neki od njih uzubljen ili nije ...

BTW problem sa prednjim lezajem primarnog snopa se lako prepozna po tome sto tandrce na leru (podseca na zuvk motora traktora), i taj zvuk se gubi na pritisak kvacila, ili na dodavanje gasa u leru.
[ basic10 @ 30.10.2012. 15:31 ] @
ovako da ODGOVRIM NA SVA POD PITANJA

Dakle zvuk je se cuo i prije nego smo mjenjali set kvačila zajedno sa druklagerom misleci da je zbog toga ovaj zvuk.
stari druk lager je se sasuo cim smo skinuli mjenjac nijedne kuglice nije bilo
sad dali moze biti problem u novom druklageru nezznam stvarno sve je moguce ali nakon ponovnog skidanja pregledan je par puta i opticni izgleda ok i kuglice normalno vrte
jedino sta sam primjetio da je veci dio druk lagera napravljen kao od plastike mislim na oklop njegov a set je sachs

Zvuk je takav cim se pedala pocne malo pritiskati odmah pocne da se cuje i najvise se cuje kada je pedala na srednjem polozaju to jest kada nije potpuno odvojena lamela od korpe kada se stisne do kraja onda je zvuk u pola manji, dakle na sredini je najvise

svoj stari motor cu opet vratiti kad budem vraco zamjeniti cu ponovo druk lezaj i mjenjac pa da vidm ima li zvuka opet

[ pri3rak @ 30.10.2012. 15:43 ] @
Meni lici da ti je i novi druk lager los. Nije nemoguce, sachs se cesto falsifikuje. Postoji situacija kada se lezaj pocne znacajnije da cuje na nekom broju obrtaja, dok je na obrtanje rukom ok.Skoro sam to imao sa alternatorom.Sve lepo i krasno do 3000 a tim obrtajima haos ...
[ basic10 @ 30.10.2012. 15:49 ] @
to cu sad svakako zamjenuti pa cu probati
i to sutra odmah ako uspijem

evo upravo gledam na netu ovaj sachs-ov set na zapadu košta od 150-200 evra a ja platio 75
http://www.autoteiledirekt.de/sachs-1220961.html

[Ovu poruku je menjao basic10 dana 30.10.2012. u 17:07 GMT+1]
[ pajapop @ 30.10.2012. 16:04 ] @

Pa ti svaki put drukcije opisujes situaciju... Ova situacija koju si opisao ukazuje na druk - potisni lezaj. Kad uzmes u ruke nov ili ispravan lezaj, i malo ga zakreces, mora se osetiti blag otpor kuglica u njemu koji pruza mast. Ako ga zatreses, kao zvecku, ne sme da se cuje zveckanje u njemu. Ako se cuje, znaci da nema masti ili je mast bajata i skorela. U tom slucaju, drncanje koje se cuje proizilazi od lufta u potisnom lezaju zbog praznog prostora izmedju kuglica koje su bez podmazivanja. U svakom slucaju...ti si zvekno dobre pare zbog neke sitnice, ali ako si i majstorima objasnjavao prirodu kvara kao i nama onda ... ?
[ basic10 @ 30.10.2012. 16:16 ] @
jedno je kada ja tebi to objasnjavam preko racunara a drugo je kada ti to cujes svojim ušima, ja sam maximalno opiso ali nemogu opisati to sad 100% jer ne znam kako bi to opiso sad preko racunara da bi dočaro situaciju
[ pajapop @ 31.10.2012. 15:00 ] @

Dobro...sasvim je u redu sto ne mozes da opises kvar, i u redu je ako i mi nesto ne znamo ili ne razumemo,..al problem je sto si ti promenio pola automobila na osnovu intervencija kojekakvih majstora a problem nisi resio. Kako je moguce da ti majstori toliko ne znaju, ili bas ih briga. Dal` su oni slusali sta se desava, el su obavili probnu voznju? Kako mogu da menjaju ceo motor tek tako? I dal` ih je bar malo sramota posle toga?
[ Lavlja_Jazbina @ 31.10.2012. 16:55 ] @
Citat:
basic10: jedno je kada ja tebi to objasnjavam preko racunara a drugo je kada ti to cujes svojim ušima, ja sam maximalno opiso ali nemogu opisati to sad 100% jer ne znam kako bi to opiso sad preko racunara da bi dočaro situaciju


Prosto,snimi telefonom,kamerom i postavi na youtub-e.
[ pri3rak @ 31.10.2012. 20:01 ] @
Citat:
pajapop:

Dobro...sasvim je u redu sto ne mozes da opises kvar, i u redu je ako i mi nesto ne znamo ili ne razumemo,..al problem je sto si ti promenio pola automobila na osnovu intervencija kojekakvih majstora a problem nisi resio. Kako je moguce da ti majstori toliko ne znaju, ili bas ih briga. Dal` su oni slusali sta se desava, el su obavili probnu voznju? Kako mogu da menjaju ceo motor tek tako? I dal` ih je bar malo sramota posle toga?

Razlika izmedju majstora i montera delova je pogolema. Meni lici da je natrcao na ove druge, ali dobro, desava se ...
[ basic10 @ 01.11.2012. 00:21 ] @
dragi moji prijatelji
danas sam vratio svoj stari motor i mjenjac i zvuk je isti opet
pokušat ću da snimimim sa mobitelom pa da vam dočaram isti

kada smo sve opet mjenjali ubaciči smo polovan druklager i zvuk je opet isti ostao


sutra probam da snimim citavu situaciju

pozzz
[ basic10 @ 01.11.2012. 10:00 ] @
evo klip mislim da se sad dobro cuje



[ Lavlja_Jazbina @ 01.11.2012. 12:37 ] @
To mu dodje kao da imas neku vibraciju preko karoserije.Auto nije udaran (skoro).
[ kristina990 @ 01.11.2012. 15:30 ] @
druk lager nije defintivno on se drugacije cuje...
kad je montirana korpa da li je lamela centrirana sa spojnickom...?
mozda je zamajac neravan...?
[ basic10 @ 01.11.2012. 17:37 ] @

kristina990

zamajac sam, mjenjo misleci isto to, i onda posle kada smo opet skidali mjenjac nosio sam ga tokuru da ga malo poravna tamo gdje naleže lamela.

Lavlja_Jazbina

ovo cu otic potraziti na otpadu da vidim kako izgleda i jeli problem to zamjenuti
a auto nije udaran nikako to sam baš gledo

[ Lavlja_Jazbina @ 01.11.2012. 17:40 ] @
Ma prvo proveri da li je sve pritegnuto,zato sam ti postavio sliku.
[ pajapop @ 01.11.2012. 17:45 ] @

Onaj zvuk mene podseca na blokirani druk-lager, kada se ne rotira vec onako blokiran potiskuje perca na korpi i glodje je. Meni se to jednom desilo : za par dana mi je pojeo perca i lager je propao u korpu. Da li si proveravao ispravnost druk lagera?. Ako si sve stavio ispravno, ja bih za sada tako vozio, ne bih se upustao na neka putovanja, a on ce ti ubrzo kazati sta mu je kad definitivno crkne.
[ basic10 @ 01.11.2012. 18:09 ] @
pajapop
vec sam stavi o drugi druk lager misleci da je onaj novi sto sam kupio sa greskom medjutim i sa ovim drugim isto je sve
a na korpi nema tragova a preso sam ja ovako vec oko 1100km

Lavlja_Jazbina

provjerit cu sve to sutra
[ pri3rak @ 02.11.2012. 00:04 ] @
Citat:
kristina990:
kad je montirana korpa da li je lamela centrirana sa spojnickom...?


To je bitno samo pri montazi menjaca. Ako lamela nije saosna sa spojnickom menjac se ne moze montirati. Naravno ne pricam o idealnoj saosnosti. Kada montiras menjac i prvi put stisnes kvacilo lamela je nacentrirana najbolje sto se moze ...

Telefonom se ne moze bog zna kako snimiti zvuk, i treba prihvatiti mogucnost da svi ne cujemo isto. Imajuci to u vidu, mogu reci da meni onaj zvuk ne lici na druk lager, mnogo me vise podseca na sudaranje gumeno/plasticnih delova. Mnogo me podseca na zvuk zupcastog kaisa koji mlati o plasticni zastitni poklopac sl. ... E sad problem je sto to ne mogu objasniti uzorcno/posledicno jer se kaisevima nista "pametno" ne desava na stisak kvacila ...

BTW nisi nam dao bas sve simptome do kraja kao sto si ovde

http://www.bhtuning.com/td-55k...k-kvacilo-problem-t-79142.html




[Ovu poruku je menjao pri3rak dana 02.11.2012. u 01:39 GMT+1]
[ kristina990 @ 02.11.2012. 06:54 ] @
"priliko zamjene zubčastog remena primjetio sam da je malo osovinica slaba pa malo baca remen ali nije previse"

to je jako bitno,ne sme nimalo da felšira i vrlo lako se čelo radilice poravna specijalnim alatom i svaki dobar majstor to uradi prema potrebi prilikom zamene seta zup kaiša
obavezno se promeni zupčanik radilice

pošto remenica i zupčastog i PK kaiša je jedna te ista proveri da ti nije tu nešto u pitanju,Pk kaiš zna da vibrira gore dole i pravi otprilike takav zvuk pa ga gledaj dok je upaljen motor kad dodaješ gas da li lepeće gore dole iaoko je propisno zategnut...
moguće da problem nema veze sa kvačilom jedino što se problem sa drugog mesta bolje čuje kad je kvacilo pritisnuto...


[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 02.11.2012. u 10:31 GMT+1]
[ basic10 @ 02.11.2012. 10:56 ] @
Citat:
kristina990: "priliko zamjene zubčastog remena primjetio sam da je malo osovinica slaba pa malo baca remen ali nije previse"

to je jako bitno,ne sme nimalo da felšira i vrlo lako se čelo radilice poravna specijalnim alatom i svaki dobar majstor to uradi prema potrebi prilikom zamene seta zup kaiša
obavezno se promeni zupčanik radilice

pošto remenica i zupčastog i PK kaiša je jedna te ista proveri da ti nije tu nešto u pitanju,Pk kaiš zna da vibrira gore dole i pravi otprilike takav zvuk pa ga gledaj dok je upaljen motor kad dodaješ gas da li lepeće gore dole iaoko je propisno zategnut...
moguće da problem nema veze sa kvačilom jedino što se problem sa drugog mesta bolje čuje kad je kvacilo pritisnuto...


[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 02.11.2012. u 10:31 GMT+1]


ovo ima i te kako smisli ali ja sam ubacivo kompletan drugi motor koji je 1.6 td i on ima drugaciji sistem radilice tj tamo gdje ide zubcanik
i taj drugi motor je davop iste zvukove,
slazem sa tobom u vezi zubcanika gdje naslanja na radilicu
Citat:
pri3rak: To je bitno samo pri montazi menjaca. Ako lamela nije saosna sa spojnickom menjac se ne moze montirati. Naravno ne pricam o idealnoj saosnosti. Kada montiras menjac i prvi put stisnes kvacilo lamela je nacentrirana najbolje sto se moze ...

Telefonom se ne moze bog zna kako snimiti zvuk, i treba prihvatiti mogucnost da svi ne cujemo isto. Imajuci to u vidu, mogu reci da meni onaj zvuk ne lici na druk lager, mnogo me vise podseca na sudaranje gumeno/plasticnih delova. Mnogo me podseca na zvuk zupcastog kaisa koji mlati o plasticni zastitni poklopac sl. ... E sad problem je sto to ne mogu objasniti uzorcno/posledicno jer se kaisevima nista "pametno" ne desava na stisak kvacila ...

BTW nisi nam dao bas sve simptome do kraja kao sto si ovde

http://www.bhtuning.com/td-55k...k-kvacilo-problem-t-79142.html




[Ovu poruku je menjao pri3rak dana 02.11.2012. u 01:39 GMT+1]
[ kristina990 @ 02.11.2012. 13:07 ] @
1.6 td nije aaz motor,pitanje je da li onda odgovara menjač koji je pretpostavljam od 1.9 td ,ali na to bi odgovor trebao dati mehaničar...
[ vladd @ 02.11.2012. 13:07 ] @
Meni to sve lici da se sajla ili pedala pri pritiskanju, naslanja na nekakvu kutiju, limenu ili plasticnu, i prenosi zvuk na karoseriju, sa doticnom "kutijom" kao pojacavacem.

Poz
[ basic10 @ 02.11.2012. 14:23 ] @
Citat:
kristina990:
1.6 td nije aaz motor,pitanje je da li onda odgovara menjač koji je pretpostavljam od 1.9 td ,ali na to bi odgovor trebao dati mehaničar...

ma mjenjaci su isti jer ovih pasata ima i sa 1.6 59kw i 1.9 55kw motorima


sajle ovaj mjenjac nema hidraulicno je kvacilo
[ kristina990 @ 02.11.2012. 16:52 ] @
u pitanju je rotirajući deo,zvuk nije metalan,ako nije remenica ili kaiš ne pada mi na pamet šta bi moglo biti.....možda kutija od filtera pravi zvuk od vibracija,ali malo verovatno....u pitanju je ,vazdušno-plastični zvuk ili gumeno-vazdušni,ako bih želeo da opišem...
[ vladd @ 02.11.2012. 18:19 ] @
Tako se i meni cini.

U stvari, posto nema sajli, treba proveriti cilindar, zvuci kao da cilindar ispod papuce nije pricvrscen, ili mu se razlokala neka plastikica, pa se naslanja metal na metal i sve zajedno prenosi zvuk. Ili kao da je potrosena caura na osovini papuce kvacila.

Bas deluje kao kada se stavi mehanicarski stetoskop, a odredjen zvuk se pojaca.

Provera mehanizama i oslonaca cilindara i na korpi i na pedali.

Posto je sve ostalo menjano..

Poz
[ pajapop @ 02.11.2012. 18:22 ] @

Evo sta treba: kao u dobra stara vremena: Uzme se poduzi srafciger, jedan kraj stavi na uvo, a drugi po motoru i sklopovima...kao kod doktora na pregledu... Samo tako moze da se razluci gde skripi i lupeta...
[ Lavlja_Jazbina @ 02.11.2012. 18:25 ] @
I onda se u trenutku stavljanja srafcigera na uvo poveca vibracija,pa onda se resavaju 2 problema..
E,zamisli scenu.Izlazi iz kabine a ono srafciger u uvetu,i kaze-NISTA SE NE CUJE..
[ pajapop @ 02.11.2012. 19:37 ] @
Gresis prijatelju. Ja uopste ne govorim napamet. U mladosti sam zavrsio autoelektricarski zanat, i to smo koristili za osluskivanje lagera, na pri.na dinami ili alternatoru. Mnogi automehanicari tako su osluskivali klackalice, ventile i druge sisteme na pr. lezaj vodene pumpe. U boljim prodavnicama automehanicarskog alata moze da se kupi specijalno napravljen stetoskop za te stvari sa slusalicama (kao doktorske),a mnogi su na tom principu pravili - "budzili" i pravili alat za osluskivanje. Na gumene slusalice, nasadi se lepa stanglica...i samo osluskujes...
[ basic10 @ 02.11.2012. 20:03 ] @
ovaj je nmeni donosio doktorske slusalice pa smo snjima slusali i najveci zvuk je na samom sastavu zvona i motora,

a cilindre kvacila sam mjenjo i na cildru koji je na mjenjacu ima guma koja potiskuje vilicu i t je sve stegnuto
a filter zraka ne dolazi u bzir jer sam ga 100 puta probo i bez njega

najgore od svega je da ja vibraciju na papuci osjetim cim malo stisnem pedalu kvacila, cak i na manjem obrtaju to se cuje a n vecem da ne pricam
ponovo cu pokusati snimiti bolji klip pa cu postaviti
[ Lavlja_Jazbina @ 02.11.2012. 20:41 ] @
Ma daj,evo i sad mi idu suze kad pomislim na scenu sa srafcigerom. Nasalio sam se,ne tebi,a ni njemu nisam mislio nista zlonamerno. Pa kazi,zar se obojca niste mako nasmejali. Evo sad mi u glavi VLADDova kutija i kako nesto buci. :-).:-):-). Ja sam mu poslao sliku na sta sumnjam. Pedale i kobilica na koju se oslanja cev volana. Ako moze da neko bude u kanalu pa da sa donje strane gleda i isto to kada je auto na dizalici kada su toskovi odvojeni od povrsine.
[ pajapop @ 02.11.2012. 21:09 ] @
Pa situacija je smesna ali pogledajte na primer : Stethoskop PCE S 41 Video klipovi na you tube. (ne znam kako se postavljaju klipovi na forumu)?
[ basic10 @ 02.11.2012. 21:13 ] @
:) ma drug moj mozda je i bilo bolje sa sarafcigerom to poslušati nego ovim doktrskim sluškama i one svaku vibraciju prenesu i kad ih sikneš sa ušiku onda ti sve lupa u glavi i što nije prije lupalo

pokušat cemo i te papuce vidjeti/provjeriti u kavom su stanju dali sta ima da ne valja

[ basic10 @ 06.11.2012. 17:15 ] @
pregledane su papučice i ostali kompletan snp papučica
sve izgleda ok i ne žvaće ništa malo sam podmazo i to je to
sniomio sam klip odozdo gdje se zvuk najviše ćuje kada je auto bilo na kanalu
pogledajte pa dajte neki prijedlog mozda je neko nesto slicno imo
[ kristina990 @ 06.11.2012. 17:46 ] @
po ovome bi mogao biti druk lager,vozi jedno vreme razjasniće se....
[ basic10 @ 06.11.2012. 20:30 ] @
ma vozam šta ću nemam drugo auto
a druk lager sam dva puta mjenjo, prvi put nov i sad polovan ubacio neki dan kada sam vraco svoj motor natrag
[ pri3rak @ 06.11.2012. 20:37 ] @
Druk se ne cuje ovako. Da ti mozda sipka koja nabacuje druk na korpu nema lufta u caurama?
[ basic10 @ 06.11.2012. 21:55 ] @
znam na sta misli ali to je ok

da i ovo pitam mada ne znam oko ovog ali nešto mi pade na pamet
ako je radilica recimo u standardu kompletna i sad je na nekim od onih fiksni(stojeći) lezajeva ima malo veci luft(dakle više se oderali ležajevi ) ali ipak u granici dali bi to moglo biti uzrok ovoga, jer kada stisnem kvacilo tada prtisak ide na radilicu i ako je jedan od fiksnih lezajeva malo lošiji dali bi on onda mogo uzrokovati zvuk
kontam cijela radilica je fiksna na tim lezajevima ima ih 5 + aksijalni
eh sad kada stisnem kvačilo dobije se pritisak na radilicu i tada trpe svi lezajevi+ aksijani lezajevi

to e neka od mojih teorija mada ja se baš u to ne razumijem
mozda neko od vas

hvala
[ vladd @ 07.11.2012. 10:23 ] @
Da li je nesto petljano oko zamajca, tipa postavljan od 1.6 na aaz, kakva je situacija IZA zamajca...

Poz
[ basic10 @ 07.11.2012. 12:14 ] @
orginal je zamaja fi lamele 210 ili 215 mislim uglavnom veliki je
[ pajapop @ 07.11.2012. 15:12 ] @
Citat:
basic10:
jer kada stisnem kvacilo tada prtisak ide na radilicu i ako je jedan od fiksnih lezajeva malo lošiji dali bi on onda mogo uzrokovati zvuk
kontam cijela radilica je fiksna na tim lezajevima ima ih 5 + aksijalni
eh sad kada stisnem kvačilo dobije se pritisak na radilicu i tada trpe svi lezajevi+ aksijani lezajevi

to e neka od mojih teorija mada ja se baš u to ne razumijem
mozda neko od vas

hvala


Aksijalni lezajevi, upravo i imaju funkciju prilikom upotrebe kvacila i bocnog pritiska pri tome, da zadrze radilicu u poziciji i da odrze zadatu geometriju radilice prema klipnjacama od 90 srepeni. Kad si rasturao radilicu, cudi me da nisi zamenio sve lezajeve (suluda stednja). Kakav ti je zazor izmedju lezaja i zamajca? Sta je sa onim podloskama za stelovanje? Da se nije neka zguzvala?

[ basic10 @ 07.11.2012. 20:16 ] @
Citat:
pajapop: Aksijalni lezajevi, upravo i imaju funkciju prilikom upotrebe kvacila i bocnog pritiska pri tome, da zadrze radilicu u poziciji i da odrze zadatu geometriju radilice prema klipnjacama od 90 srepeni. Kad si rasturao radilicu, cudi me da nisi zamenio sve lezajeve (suluda stednja). Kakav ti je zazor izmedju lezaja i zamajca? Sta je sa onim podloskama za stelovanje? Da se nije neka zguzvala?


ležajeve nisu mjenjali jer su rekli da bi to djaba radio na malo vec potrošenu radilicu, zato što je svaka klipnjaca napravila oblik lezaja pa bi novi lezajevi tu bili bez velikog ucinka ,... u ovo se ja nerazumijem pa nisam nista dalje ni pito

zazor izmedju lezaja i zamajca ne razumijem na sta misliš kao ni podloške za štimanje to mi je nepoznato
bar koliko sam ja gledo kad su to radili

[ pajapop @ 07.11.2012. 20:36 ] @
Pa mora postojati neki razmak izmedju lezaja i zamajca. To se na nekim motorima obezbedjuje podloskama razlicite debljine...sad mozda kod tvog motora to ide nekako drugacije, no nije ni vazno, valjda ti majstori znaju sta rade????. Ali brate...ti si se toliko namucio oko toga...da mi moj problem sa zamrzivacem koji je na izdisaju izgleda sad tako minorno . Ali, sasvim je moguce, da ti se ono cuje aksijalni lezaj. Mene samo zbunjuje to sto ti toliki majstori to ne mogu da dijagnostikuju.
[ basic10 @ 07.11.2012. 21:23 ] @
jbg eto šta ja znam 4 sam ih promjeno, još kod jednog imam namjero otić i to je to ako i on ne rješi
onda nezz ni sam šta raditi
[ pri3rak @ 13.11.2012. 00:17 ] @
Jbg predjes na prostacke metode dijagnostike. Nadjes itog pasata dovoljno citavog da mozes probati motor i menjac, pa ukoliko se kod njega ovo ne cuje onda lepo menjas sklop po sklop pa ces barem suziti potragu.