[ bakara @ 30.10.2012. 11:32 ] @
Ima malko veze sa temom http://www.elitemadzone.org/t1...ja-nego-hrana-Nemackoj-Americi , ali gledao sam pre neki dan na TV emisiju koja se zvala mislim Extreme Couponing, i tamo kupuju ogromne kolicine namirnica (preko 300 ili 500$) i sakupljajuci neke kupone ustede preko 100% tako da na kasi jos i njima plate neki sitnis.

Kako je to moguce i kakva je to vrsta popusta?

Jasno mi je da ovi nasi kuponi nisu ni slicni, pa ako bi neko bio ljubazan da objasni?
[ Branko Santo @ 30.10.2012. 12:36 ] @
Sad sam pogledao prvu epizodu :)
Fora je kako sam ja razumeo skupljanje i gomilanje kupona za istu stvar. Na jednu konzervu mozes da iskoristis jedan kupon jedne vrste ali kuponi razlicitih vrsta su kumulativni.

Vrste popusta:
- Proizvodjacki kupon (Jaffa da u novinama ili na netu kupon za sve proizvode 20%)
- Radnjin kupon (Koji u su izdali ko zna kada)
- Popust u radnji

Konzeva x = $10
Popust u radnji 50%
Proizvodjacki $2
Radnjin $2
Suma = $1

Teorija je u strpljenju i gomilanju. Sakupis kupone za Munchmallow i cekas dok se poklope popusti i onda odes i nakupujes za tipa 6 meseci i oderes ih :) E sad treba i prostora za drzanje svega toga. Ja to radim sa konzervama ribe posto je jedom poprilicno i desi se da ima popust 50-75% kada hoce da ociste zalihu necega. Kako konzerve mogu da stoje manje vise beskonacno nije mi neobicno da kupim 20-30 komada onoga sto inace uzimam :)
[ Dexic @ 30.10.2012. 12:46 ] @
Ono sto rade u Americi je nesto ipak drugacije. Tu ne samo da se daju popusti vec neko placa da se koriste kuponi - ne znam kako ali placaju.

Ali ne da treba imati zivaca za tako nesto.... ne moze to svaki dan da se radi ili svaki mesec cak ili u bilo kom mestu... vec treba BASH da se chami i cheka i cesto propadnu kuponi koji nekad i budu placeni.....
Gore nego da neko juri jeftine karte preko Wizz/GWings do Frankfurta recimo... (kao ima za 20e povratna, ali plus luggage, plus petljanje u Dortmundu ili Kelnu, plus vreme polaska/dolaska uzas...).
[ btomic @ 30.10.2012. 12:50 ] @
Pa priča je uglavnom da se kombinuju kuponi izdati u različitim prilikama a svi važe u datoj prodavnici i za dati proizvod. Recimo, prodavnica izda opšti kupon sa popustom od 5 evra za kupovinu preko 20 evra ili slično, a izda i poseban kupon od 2 evra popusta za neki specifičan proizvod koji recimo košta 5 evra. Sa tim kuponima sačeka se onda da prodavnica taj proizvod oglasi kao 2-za-1, i onda kupiš deset takvih, što bi koštalo 25 umesto 50 evra, pa onda priložiš i onaj kupon sa popustom od 5 evra i na kraju deset kupona od po 2 evra i tako si stvari dobio za dž.
Međutim, ovo je kao što i sam naziv kaže "Extreme Couponing", odnosno takve stvari se jako retko dešavaju. S druge strane, tačno je da su na Zapadu popusti mnogo veći nego kod nas i da "kupondžije" mogu dosta da uštede ako prate rasprodaje, isecaju kupone i čekaju pravi čas. To ima nažalost manu što moraš puno vremena da potrošiš na sve te aktivnosti jer pregled "flajera" koje dobijaš par puta nedeljno je izuzetno zametan (i prljav) posao. Naravno, kada se malo izveštiš i uhodaš naučiš koje stvari možeš da preskočiš i gde su prava sniženja koja tražiš. U svakom slučaju, ušteda naravno nije 100% ali može da bude značajna.
[ bakara @ 30.10.2012. 13:41 ] @

Razumem ja to, ali mi nije jasno da je dozvoljeno da se kombinuju razliciti popusti...bar kod nas tako nesto nije dozvoljeno.

Zato i pitam da li mozda tamo to tako stvarno moze da funkcionise, posto mi deluje nerealno.
[ Corona @ 30.10.2012. 13:53 ] @
Gledao sam par puta emisiju na TLC-u. Interesantno je kad gledas kako se racun od 500$ cak i 1000$ svede na 1$ ili nesto sitno. Na kraju zavrsis sa 40 konzervi kuvanog kukuruza, 3 kartona Colgate paste za zube i paketom pene za brijanje. Jos kad bi bio bradati hrcak pa da imas vajde od takve kupovine. Mislim ok je to. Skoro je "dzabe" na kasi ali ne vredi utrosenog vremena i truda, koga treba mnogo. Koliko sam primetio dosta tih extreme kupondzija su ljudi (uglavnom zene domacice) koje ne rade i kojima love ne fali, pa im to dodje kao neki hobi i robu daju u himanitarne svrhe. Sto je lepo. Sa druge strane ima i onih patoloskih sakupljaca (hoarders) sto gomilaju hranu i drugo dok im djubre u kuci ne dodje do grla. Za njih ima posebna emisija.

Svi ti popusti su sica za trziste Amerike. Nakupe oni kupone za 1000$ popusta ali iseku pola tiraza nekog casopisa.
[ Java Beograd @ 30.10.2012. 13:58 ] @
Pratio sam (koliko sam mogao) taj serijal na TLC. Ne kapiram 100%, ali otprilike
1. Ko kupi testeninu - dobije za dž kečap
2. Ima kupon za nabavku testenine po 50%
3. Ima 5$ popusta.

U serijalu su naravno snimljeni i prezentovani ekstremni slučajevi. U 99% drugih slučajeva, ljudi ostvare neki svoj mali popust.

A druga stvar koja nije prezentovana u serijalu je: odakle kuponi ? Prikazano je kako cela porodica aktvino secka kupone iz magazina, ali treba kupiti taj magazin ! I on košta.
[ Branko Santo @ 30.10.2012. 14:02 ] @
Evo ja cu da branim to kao sasvim validan nacin da se pare bolje potrose :)
Nije me mrzelo pa sam otisao da prebrojim, imam 14 pasti za zube (60% popusta). Prilicno sam siguran da sam u nekim trenucima imao 40ak konzervi ribe i 20ak kutija caja.

Ne volim da placam punu cenu ako mogu da platim pola cene. :)
[ btomic @ 30.10.2012. 14:03 ] @
Većina kupona je u besplatnim flajerima ali ima ih i u časopisima pa i u dnevnim novinama.
[ Igor Gajic @ 30.10.2012. 14:17 ] @
Juce sam bas pazario u Kauflandu u Pragu Jacobs Kronung kafu sa 53% popusta za nekih 95 kruna.

Takvih popusta u Srbiji nema. Maximalno je do 30% i to je na Ariel od 9kg i jos jako malo proizvoda, ostali artikli su na popustima u rangu 10-20%.
[ mmix @ 30.10.2012. 14:49 ] @
Kupone imas i u samim proizvodima. Npr, kutija sa 4 sladoleda od $1.45 kad je otvoris sa unutrasnje strane ima kupon za $1 za sledecu kupovinu ili neki drugi proizvod iz palete. Fora je sto prozivodjaci i wholeselleri kuponima nivelisu troksove plasiranja u retail kanalu i sto ti kuponi ne vaze u svim prodavnicama, vec samo u (obicno) vecim gde proizvodjac ostvaruje zaradu na economy of scale pa u se isplati da odredjeni procenat zarade (koji bi inace potrosio za skuplji retail) utera direktno u marketing na nivou kupca. Kupon zapravo sluzi kao sredstvo placanja izmedju retaila i proizvodjaca, ako proizvodjac odbija da od neke radnje primi kupone kao napaltu (obicno zato sto u toj radnji plasira svoju robu po vecoj ceni) onda ni sama radnja ne prima te kupone od kupaca. To takodje stimulise retail da bude jeftiniji da bi nizim cenama + kuponima primamio vise kupaca.

Extreme couponing je redak, ne treba biti mudar mnogo pa zakljuciti da ekonomija ne moze da funkcionise kad za $1 kupis robe za $500. To moze zato sto 499 ljudi nije iskoristilo svoj $1 kupon pa to prolazi malom broju ljudi. Kad bi se svi bavili time i usteda bi bila manja po osobi. Drugi problem je sto stvarno treba da imas skladiste u kojem da drzis svu tu robu

Na zapadu postoji jos jedna vrsta popusta koji kod nas ne postoji, tzv mail-in rebate. Kad kupis nesto, popunis podatke i posaljes postom uz dokaz o kupovini i dobijes deo cene nazad.
[ Java Beograd @ 30.10.2012. 14:54 ] @
Citat:
mmix:Extreme couponing je redak, ne treba biti mudar mnogo pa zakljuciti da ekonomija ne moze da funkcionise kad za $1 kupis robe za $500. To moze zato sto 499 ljudi nije iskoristilo svoj $1 kupon pa to prolazi malom broju ljudi. Kad bi se svi bavili time i usteda bi bila manja po osobi. Drugi problem je sto stvarno treba da imas skladiste u kojem da drzis svu tu robu :)
I ne samo to. Ako ja ovog meseca kupim 100 šampona, 100 kesa testenina, 100 konzervi tune, ( i još nekoliko puta 100 ovo-ono) procentualno gledajući, snizio sam mesečne troškove života za manje od 1%

A nabio sebi "bedu na vrat": gde sa tolikim šamponima koje treba da trošim godinama.
[ Branko Santo @ 30.10.2012. 15:12 ] @
Pa dobro extremni primeri nemam decu a imam 100 paketa od 50 pelena nemaju smisla.
Meni 100 konzervi ribe traje tipa 3 meseca tako da bi meni bio lep win ako bih ustedeo $1 na svakoj :)
[ mmix @ 30.10.2012. 15:18 ] @
Da, samo sto oni znaju za jadac i ne rade bas u tvom nego u svom interesu. Tako ces $1 off na konzervi ribe dobiti ako kupis paket pelena od istog prozvidjaca Salim se anravno, ali nisam ni daleko, dobices ga kupivsi neki proizvod iz palete prozivodcjaca koji slabije ide (npr seckane hobotnice ). ili ces u slucaju market-level brandova (npr Premia kod nas) dobiti ako kupis neki specificni proizvod iz tog brenda (onda trosak ide na nosioca brenda umesto na samog proizvodjaca)

Extreme couponing ne mozes bas ni da uradis kroz kupone na proizvodima, to ide na teret troskova prodaje i to obicno mora da bude profitabilno. Sto znaci da maksimalno mozes da prodjes sa proizvodnim cenama plus neka mala marza. Da bi sisao ispod toga moras da uletis u neke druge budzete, nrp marketniski. Firma npr odvoji $100.000 za marketinsku kampanju za ribu i da ti kupon u novinama gde dobijes $10 off ako kupis 10 kenzervi. Onda to iskompinujes sa popustom od pelena i konzervu od $1.50 dobijes sa zaradom od 50c odna za tih 50c kupis nesto drugo sto ti da popust ne trece, itd, pa jos kupona za drugi proizvod iz novina, itd i onda kupis ono sto ti treba zu vrednosti cirka $100 i gomilu robe u vrednosti $400 koja ti ne treba. Tu ekonomske logike direktne nema, i to funkcionise samo zato sto nije rasprostranjeno. U gornjem slucaju npr zato sto ce <= 10.000 ljudi iskoristiti kupon za ribu.

Ti kao regularni konzumer ces napraviti neke popuste ali na kraju ti popusti nece biti nista mnogo veci od instant-rebate popusta koje ovde vec ostvarujes a ni ne znas. bez obzira na kukanje na maxi, u njemu je oba jeftinija nego u recimo dragstoru ispred zgrade koji se snabdeva u maxiju i rodi

[Ovu poruku je menjao mmix dana 30.10.2012. u 16:28 GMT+1]
[ Branko Santo @ 30.10.2012. 15:25 ] @
Slazem se i da oduzima puno vremena i da cesto moras da radis nesto sto ti nije primarno a mahom ni sekundarno na listi zelja. Ali eto ocigledno da neko moze da izigra sistem da stvori benefit za sebe i svoju porodicu.

Sad sam pogledao epizodu gde zena dodje na kasu i kupovinu odvaja na 18 razlicitih racuna kako bi mogla sto bolji popust da dobije sa kuponima.
[ ventura @ 30.10.2012. 15:38 ] @
Citat:
Java Beograd
A druga stvar koja nije prezentovana u serijalu je: odakle kuponi ? Prikazano je kako cela porodica aktvino secka kupone iz magazina, ali treba kupiti taj magazin ! I on košta.

Imaš i specijalizovane softvere koji distribuiraju kupone i koji su prilično popularni...
[ mmix @ 30.10.2012. 15:51 ] @
Imas i sppecijalizovane softvere za pracenje kupona sa sve organizacijom shopping lista :) Sa vise racuna, sve isle-by-isle :)
[ Branko Santo @ 30.10.2012. 17:14 ] @
Znaci isplati se ziveti u amerikama, gde li je ta lutrija :)
[ mmix @ 03.11.2012. 12:52 ] @
I sta zakljucismo, nema kod nas? Dobila supruga danas u zenskim novinama

[ Branko Santo @ 03.11.2012. 13:52 ] @
Sjajno :)
Jel vidim ja to dobro i dole pise da kuponi traju mesec dana?
[ mmix @ 03.11.2012. 13:59 ] @
da, novinski kuponi obicno i imaju kratak rok trajanja.
[ Horvat @ 03.11.2012. 19:18 ] @
s tim da se kod nas popusti ne sabiraju, i to izricito pise
tako da ne verujem da mozes uzeti npr. tih 20 din manje po kutiji sladoleda, plus neki trgovinski popust za kupovinu vikendom od 10%
ili jos bolje, uzeti 10 kupona 20 din manje po kutiji sladoleda, i dobiti sladoled za dz, sto eto u tim emisijama pokazuju kao moguce (kako su mi ljudi pricali)
[ bakara @ 03.11.2012. 20:22 ] @
Ovaj bucko tvrdi da je sve to fake a pokusao je i da dokaze:

[ Corona @ 05.11.2012. 10:40 ] @
http://www.blic.rs/Vesti/Ekono...i-kupone-za-jeftiniju-kupovinu
[ bakara @ 05.11.2012. 11:32 ] @
Znaci moze i popust na popust:

Citat:
Dodatno sniženje na akcijama

Ovi kuponi mogu koristiti i kada važe druge akcije u objektima "Delez". Ako je proizvod na vikend akciji u „Maksiju“, kupon iz magazina dodatno snižava cenu za iznos koji na njemu piše. Novi način kupovine koji je pokrenuo „Delez“ preko kupona neće, kako tvrde u toj kompaniji, uzrokovati poskupljenja robe koja nije na akciji.



Eto znaci ovo moze da bude plan B ako budu ukinuli odlozeno na cekove.
[ milivoje t @ 05.11.2012. 12:42 ] @
ne znam koliko to moze da zameni povoljnost odlozenog placanja, jer ti maksi kuponi su koliko vidim jako dobar marketing kupljen za dinar, dva.

najvecu dobit u kupovini donosi izbegavanje maksija, minimaksija i pekabete. vec kupovina u vecim marketima kao sto su tempo, rodic i sl.

banalan primer, pasteta patelina u maksiju kosta ~60 din, u pekabeti ~65 din. a u tempu ~35 din. drasticna razlika u okviru iste firme. slicnih primera ima mnogo... dok delez bude drzao miskovicevu politiku marzi, kupovina u maksiju jedino ima smisla za one koji iz nekog razloga ne mogu da kupuju u velikim marketima.

sa druge strane, postoje i male privatne prodavnice koje i bez kupona, vikend popusta, sok cena itd. imaju nize cene od najnizih u velikim marketima kao sto je Tempo...

cene su u poslednjih 2 meseca porasle van svake pdv, nafta, struja logike. dok se ne uspostavi ozbiljna konkurencija koja nece praviti kartel nista od povoljnih cena. kuponi su samo dobar marketinski trik da se poveca zarada i psiholoski amortizuje udar na novcanike prosecnog gradjanina..



[ Dexic @ 05.11.2012. 16:46 ] @
Citat:
bakara:
Znaci moze i popust na popust:

Citat:
Dodatno sniženje na akcijama

Ovi kuponi mogu koristiti i kada važe druge akcije u objektima "Delez". Ako je proizvod na vikend akciji u „Maksiju“, kupon iz magazina dodatno snižava cenu za iznos koji na njemu piše. Novi način kupovine koji je pokrenuo „Delez“ preko kupona neće, kako tvrde u toj kompaniji, uzrokovati poskupljenja robe koja nije na akciji.



Eto znaci ovo moze da bude plan B ako budu ukinuli odlozeno na cekove.

To je samo nacin da se vise naplati onima koji ne zele da gube vreme uzimajuci nesto u maxi-u sto je ionako dzabe da bi posle kupovali jeftinije.
U prevodu - nije proizvod jeftiniji za one koji uzmu kupon, nego je skuplji za one koji ne uzmu :D
[ fanfon @ 05.11.2012. 17:12 ] @
http://www.nispetrol.rs/sr-lat/akcija/akcija-program-lojalnosti
[ Andrej013 @ 05.11.2012. 18:14 ] @
Cesto se desi da u radnji na poledjini racuna dobijes kupon za neki proizvod. Ako si lojalan odredjenom lancu trgovina to moze da se isplati. Ja npr kupujem u key foodsu gde redovno dobijem kupone za hagen daazs sladoled. nekada je taj kupon 50 cents off, nekada je cak do 1.5$ off. ja naravno sacuvam ove sa vecim popustom.

ono sto je interesantno je da na njima pise da se ne mogu kombinovati sa drugim popustima sto neke kasirke znaju pa mi to ne prodje ALI ono sto ja radim je, cekam da dodje popust "2 za 5$", sto u prevodu znaci da je jedan kontejner sladoleda 2.5$ umesto 4.5$. tada odem na onu elektronsku kasu, skeniram npr 4 sladoleda(mislim da je ogranicenje 5 sladoleda sa popustom po kupcu, a moras da imas njihovu karticu da bi imao popust i time prate ko koliko kupuje) racun za tih 4 je 10$ umesto 18$. na kraju skeniram 4 kupona koji dodatno snize cenu na 4$ i time je ukupna cena pala sa 4.5$ po kontejneru na 1$ po kontejneru.
jednom sam imao problem sa tim kuponom na elektronskoj kasi ali pored je uvek neki radnik koji odobrava i resava probleme kada 'masina ne radi' :)

u sustini, moguce je ustedeti sa tim kuponima i naravno sa gruponom sa kojim nekada za 10$-15$ mozes da odes na full meal tipa predjelo, jastoge i dezert dok oko tebe ljudi za istu klopu placaju nekoliko puta vise.

ono sto nisam znao je ovo:

Citat:
Na zapadu postoji jos jedna vrsta popusta koji kod nas ne postoji, tzv mail-in rebate. Kad kupis nesto, popunis podatke i posaljes postom uz dokaz o kupovini i dobijes deo cene nazad.

@mmx
kako to funkcionise i gde mogu da saznam da li neki proizvod ima mail-in rebate? da li neko ima iskustva sa ovom vrstom popusta?
[ mmix @ 05.11.2012. 18:36 ] @
mail-in rebate obicno ide na tehnicku robu i koverat sa formularom je u pakovanju jer reabte daje proizvodjac a ne prodavac.

Prodavci to obivno reklamiraju: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=0N6-001A-00003

a proizvodjaci objasnjavaju uslove: http://moto.factoryoutletstore...la/motorola-mail-in-rebate.pdf
[ Branko Santo @ 05.11.2012. 18:54 ] @
@Andrej
Hoces da kazes puna cena je $4.50 a ti kada kupis 4 komada sa kombinacijom kupona i akcije dobijes svaki za $1?
I vise nego dobra ponuda za nesto sto moze da stoji :)
[ Andrej013 @ 05.11.2012. 20:06 ] @
@mmix
zahvaljujem na pojasnjenju

@Branko Santo
Upravo to! S' tim sto ti ni ne moras da kupis dva za 5$ vec mozes i jedan za 2.5$
U sustini, redovna cena od 4.5$ za taj sladoled je meni previse(iako je najbolji na trzistu). prihvatljiva cena bi mi bila 3 ili eventualno 3.5$. ali kada ga dobijem za 1$ onda je to stvarno dzaba i tada kupim maximalno koliko mogu, zato sto se pojede brzo a i ako se ne pojede, moze da stoji bez problema. jedino sto ne daju te popuste svi vec samo odredjeni lanci tako da ako si u toku, mozes s vremena na vreme dosta povoljno da pazaris.