[ Azra @ 31.10.2012. 11:29 ] @
imao sam problem sa poznatim malim zutim zupcanikom u kilometar satu.
nasao sam odgovarajuci zupcanik ,zamenio ga i sve radi OK

Problem:
nakon nekoliko skidanja instrument table i km/h instrumenta kao i plasticne kazaljke koja pokazuje brzinu, doslo je do povecanog zazora kod namestanja te plast.kazaljke i sad ne mogu da je fiksiram na pocetnih 20 km/h.
kazaljka sada stoji tamo gde pise km/h ,a ne na 20 km/h znaci vertikalno
u toku voznje se pokrece ali daleko manje pokazuje, npr.kad vozim otprilike 80 km/h , kazaljka pokazuje 50 km/h
kad sam je namestavao , ako okrenem instrument ona spada sa svog vratila,


Uploaded with ImageShack.us
znaci : problem je kako kazaljku pravilno pricvrstiti (fiksirati) , ali tako da stoji na 20km/h i da ne spada kad okrenem instrument i instrument tablu kod namestanja u auto.
Jel ima neko ideju kako da je pricvrstim da ne proklizava ?
[ pajapop @ 31.10.2012. 14:39 ] @

Tesko da ovde neko ima velikog iskustva u tome, al evo sta bih ja probao: Prvo pitanje je. i kad tako postavis skazaljku, da li ona stoji cvrsto u lezistu. Ako stoji cvrsto, mogu ce je da nisi pravilno pozicionirao tu osovinicu u odnosu na pogonski zupcanik. (U tom slucaju, prvo natakni skazaljku, a onda podesavaj polozaj osovinice u odnosu na marker). Ako ne stoji cvrsto, znaci da je oblaznula i onda se mora nekako popuniti zazor. U tom slucaju, ja bih najpre probao sa malo lepka, ali ne onog tipa "smrt lepak", jer ako ikad opet budes morao da rasklapas, da mozes relativno lako da razdvojis skazaljku. Najbolje je neki obican lepak tipa "sintelan" i sl. koji se koristi za lepljenje koze i drveta, plastike. (Ima ga po farbarama).
[ Azra @ 31.10.2012. 18:31 ] @
hvala na odgovoru i savetu, pokusao sam sa lepkom , drzalo je 1 dan, kazaljka je pokazivala brzinu, ali nakon toga je ponovo "spala" (proklizala) i ostala u vertikalnom polazaju.

Danas popodne sam ponovo skinuo instrument i u rupicu ( mislim da precnik nije veci od 0,5 mm) uspio nagurati konac i tako smanjio proklizavanje, navukao na osovinicu i nekako postavio kazaljku na 20km/h .

Nakon probne voznje sve izgleda dobro, tacno pokazuje ali dokle ce videcemo....

[ vladd @ 31.10.2012. 18:44 ] @
Citat:
pajapop: Tesko da ovde neko ima velikog iskustva u tome...


Cisto za tvoju informaciju, ima i nekih "ovde" koji se jako dobro razumeju u tu problematiku(a moja zena jos i vise..)

Ne pomaze lepak, vec bi osovinicu trebalo nazubiti, lagano i pazljivo stisnuti, po mogucstvu sa finim kljestima, koja imaju cetvrtasti patern, ili koristiti "klavir shere", secice za klavirsku zicu(prodaju ih boljesnabdevene elektronicarske radnje), koje mogu sa seku celicnu zicu do 0.8mm, i pazljivo promeniti vrh nosaca kazal.ke u elipsast, nazubljen oblik. Otprilike kosim zasecanjem..ne presecanjem..

Raditi jako pazljivo, rec je o nekoliko stotih delovima milimetra..

Poz
[ pajapop @ 31.10.2012. 19:29 ] @

Aaaa. izvinjavam se...obrukao sam se. Da nesreca bude veca... i moja zena je precizni mehanicar (po sstruci) i radila je do propasti firme na proizvodnji manometara, i termometara i namestila je na milione takvih skazaljki. Sad je pozovem i pokazem joj prvi post, i da mi objasni kako bi to ona uradila,... i na identican nacin je to isto objasnila. Eto ...valja nekad i zenu poslusati...
[ codeNO @ 31.10.2012. 21:18 ] @
a posle stavljanja kazaljke sa justir klestima (tako se zovu gore spomenuta klesta) onda dolazi do stelovanja kazaljke da bi sto preciznije pokazivala brzinu...i sta kazu zene onda???

Gde posle postaviti kazaljku?
[ vladd @ 01.11.2012. 06:38 ] @
Justir cangle(mada stelujuce vaze za sva stelovanja) su pljosnata i dugacka kljesta, za stelovanja relea(stare centrale), ova bi pre bila minijaturne kombinirke.

Postavlja se na par crtica ispod 20km.h, otprilike, ali mora da se povere odredjenim brojem obrtaja, na pogonskom delu, makar sa rucnom busilicom.

Poz

P.S.

@pajapop
Teleoptik?
[ pajapop @ 01.11.2012. 17:18 ] @

NE..."Ineks Borac"...
[ vladd @ 01.11.2012. 18:54 ] @
Da, da, beogradska BB

Poz
[ codeNO @ 01.11.2012. 21:56 ] @
Po pravilu bi ovako to trebalo...posto zene nisu odradile domaci

Kod VW grupe tih godina tj VDO i MotoMeter je malo cudno napravljeno...kazaljka mora malo da se zategne tj da ima kontru. Osovinica mora da bude u nazad zategnuta oko 3/4 kruga a kazaljka se postavlja ispod 20 skoro koliko je razlika izmedju 20 i 40kmh. To je veoma pipav posao jer nikad ne moze da se odradi kao u fabrici...potrebno je nekoliko puta podesavati kazaljku. Ovo je ili delo genija ili totalna glupost, jer na taj nacin se vidi da li je mehanicki sat neko cackao i namestao kilometrazu
[ Zarko Silic @ 01.11.2012. 22:08 ] @
Citat:
Azra:
iako okrenem instrument ona spada sa svog vratila,


Zalepi je i bice sve ok.

Naravno, zalepi je tako da se moze ponovo skinuti ako zatreba.