|
[ dstepanovic @ 01.11.2012. 10:37 ] @
| Dakle, imam jednu veliku dilemu u vezi kupovine pa me interesuje vaše mišljenje i savet.
Ponuđena su mi dva modela Peugeot-a, 206 i 307 sa sledećim karakteristikama:
Peugeot 206:
• Prešao 100 000 km
• Godište, kraj 2007.
• 1.4 benz, 75ks
• 5-oro vrata
Od opreme:
• CD uredaj
• Centralno zaključavanje
• Električni podizači stakala napred
• ISOFIX za decije sedište
• Manuelni klima-uređaj
• Putni računar
• Radio
• Rezervni tocak
• Servo upravljač
• Svetla za maglu
• Vazdušni jastuk za vozača i suvozača
• nema ABS!
Peugeot 307:
• Prešao 100 000 km
• Godište, kraj 2007.
• 1.6 HDI , 109ks
• 5-oro vrata
Od opreme:
• CD uredaj
• Daljinsko centralno zaključavanje
• Električni podizači stakala napred
• Elektropodesivi spoljni retrovizori
• Manuelni klima-uređaj
• MP3 plejer
• Putni računar
• Radio
• Servo upravljač
• Svetla za maglu
• Vazdušni jastuk za suvozaca sa deaktivacijom
• Vazdušni jastuk za vozača i suvozača
• ABS
• ASR
• ne znam da li ima ESP
Inače, cena 307-ice je 2500 eura više od 206-ice. Na 206-ici su 4 nove Mišelinke. Na 307-ici treba da se radi veliki servis.
Što se mene tiče, ja auto vozim jako malo. Čak toliko da je pitanje da li je možda isplativije da se vozim taksijem . Dakle, švrćkam se po gradu (NS) kad mi zatreba nešto, 3-4 puta godišnje odem na put od 700km i to je to. Dakle, godišnje zbirno pređem 3-4000 km.
E to je situacija sa jugom koji trenutno vozim, ali verujem da će mi se prohtevi za vožnjom malo povećati kad budem uzeo drugi auto (odlazak na more autom i eventualna putovanja u inostranstvo na par dana). Što se tiče veličine automobila, nemam problem da vozim 206-icu, jer se najčešće vozim sam ili vozim samo još jednu osobu u kolima, a pošto 80% vremena auto vozim u gradu, verovatno bi mi 206-ica bila zgodnija od 307-ice.
Sa druge strane, još uvek nisam detaljno proverio, ali sam skoro siguran da je 1.4 benzin jeftiniji za održavanje od 1.6 hdi. Takođe, ako mi jednog dana padne na pamet, u 1.4 mogu ugraditi plin (mada treba da proverim kako ovaj motor podnosi plin).
Dakle, konačno, cela ova priča se verovatno svodi na pitanje da li vredi dati 2500eur više za dizel motor i auto koji ima ABS i ASR.
Hvala unapred na savetima |
[ Java Beograd @ 01.11.2012. 10:48 ] @
307 je za klasu veći, (što već i sam znaš) a time je i održavanje za klasu skuplje. I registracija je skuplja. Oko potrošnje ne smem da tvrdim, jer su motori različiti, ali sveukupno, 307 je skuplji. Obaška što ti je skuplji i u nabavci, a da ne pričamo o teoretski mogućim izdacima za HDI motor.
Ako se voziš sam ili maksimalno dvoje, onda je 206 prava mera. Doduše, ABS je baš zgodan deo opreme, ali može se i bez njega.
Sve u svemu moja ti je preporuka 206
P.S. Samo ako kupuješ od prijatelja / poznanika možeš biti siguran u odrađene srevise. Ako kupuješ sa placa, svakako uradi veliki servis, da ne brineš.
[ sasa022 @ 01.11.2012. 11:07 ] @
@dstepanovic
206 je pouzdaniji od 307.
Kilometraza nije originalna 101% - narocito na dizelasu.
Koje su cene za 206 i 307 ?
[ dstepanovic @ 01.11.2012. 11:18 ] @
@sasa022
Imam neku kompenzaciju sa tom lizing kućom, pa su ovo cene za mene.
206 3200eur
307 5700eur
Kilometraže su 100% te. Oba su održavana u Veranu, provereno.
[ KrkaCiC @ 01.11.2012. 12:04 ] @
Ili mozda lizing kuca "ima" nekog u Verano motors-u ko im stancuje papire
Mozda i lupam,ali tesko da je ta kilometraza,veca je bar za jos 100 kkm a na dizelu mozda jos vise
Procitaj malo na forumu o automobilima sa lizinga,mnogi su ih vozili bukvalno kao tudje
[ dstepanovic @ 01.11.2012. 12:14 ] @
ne bih bespotrebno da offtopičimo, dakle pretpostavka je da su originalne kilometraže
[ Nocni @ 01.11.2012. 13:20 ] @
Bolji ti je duplo taj 307 restajling 1.6 hdi.
On je odlican auto za razliku od tog 206 1.4 benzinca...
Ako nije vracana kilometraza i ako nije udaran onda je to povoljna cijena.
Problem je u tome sto kazes "na 307 treba da se radi veliki servis"...
Na motoru 1.6 hdi od 110 konja veliki servis se radi na 250K km. Ako ima problema moze i na 200K ali nema nikakve potrebe raditi ga na 100K.
Postoji nacin da se utvrdi priblizna tacna kilometraza na tom vozilu samo sto to utvrdjivanje nema nikakve veze sa odlaskom u verano motors... Podatak da je auto odrzavan u veranu ne znaci nista i valjda ne mislis da mu je zbog toga originalna kilometraza...
Servisna knjizica iz verana takodje ne znaci nista, kilometraza moze da bude vracana... podatak da treba raditi veliki servis govori u prilog tome...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 01.11.2012. u 14:56 GMT+1]
[ anon115774 @ 01.11.2012. 13:34 ] @
Citat: Java Beograd:ABS je baš zgodan deo opreme, ali može se i bez njega.
Jel bi tako razmisljao i kad bi zbog neposedovanja istog zavrsio u necijem gepeku ili na krovu?
Ja sam jednom prilikom imao na autoputu situaciju (mrak bio) da mi se pri velikoj brzini ispred mene stvori pas. Legao na kocnicu i okretao volan tako da sam presao u drugu traku, obisao psa i vratio se u traku kojom sam se kretao i kada sam pustio kocnicu auto je i dalje isao oko 80km/h. Tako da sam se najezio na ovu tvoju izjavu :)
[ vladd @ 01.11.2012. 13:51 ] @
Preporucujem 307, samo na potrosnji goriva se ustedi 2-3 evra na 100km.
Poz
[ etjen @ 01.11.2012. 13:55 ] @
kako si opisao svoje potrebe 206 bi ti završio posao, jedino je problem što nema ABS.
307 je svakako i bolji i lepši auto, ali je sve za njega skuplje.
Sve zavisi od situacije do situacije. Ja bih uzeo 307, ali ja sam ja, a ti si ti Svako razmišlja drugačije.
[ Java Beograd @ 01.11.2012. 14:25 ] @
Citat: Informer:
Citat: Java Beograd:ABS je baš zgodan deo opreme, ali može se i bez njega.
Jel bi tako razmisljao i kad bi zbog neposedovanja istog zavrsio u necijem gepeku ili na krovu?
Ja sam jednom prilikom imao na autoputu situaciju (mrak bio) da mi se pri velikoj brzini ispred mene stvori pas. Legao na kocnicu i okretao volan tako da sam presao u drugu traku, obisao psa i vratio se u traku kojom sam se kretao i kada sam pustio kocnicu auto je i dalje isao oko 80km/h. Tako da sam se najezio na ovu tvoju izjavu :)
Kao što rekoh, ABS je zgodan deo opreme, ali može se i bez njega. Uostalom, Pežo je renomiran proizvođač, da je ABS apsolutno neophodan, bio bi svakako u osnovnoj opremi. Nema razloga da se ježiš, jer si sigurno i sam prešao mnogo kilometara u automobilu bez ABS-a, dal' kao vozač, suvozač ili putnik.
Navođenje pojedinačnih primera nema mnogo smisla, jer, iskreno verujem da bi neko mogao da se "ježi" na nepostojanje "Downhill Assistent", ASR, ESP, i gomile drugih troslovnih skraćenica. "Jednom
sam zaobilazio severnog jelena i da nije bilo ESP-a ..."
Ja sam prešao oko 1.000.000 km mojim prethodnim automobilima, (Zastava, Fiat, VW) bez ABS. I ?
[ Nocni @ 01.11.2012. 19:05 ] @
^U pravu si ali samo donekle...
Hoce li proizvodjac staviti u vozilo ABS ili se u odredjenom paketu opreme moze vozilo ponuditi i bez njega najvise zavisi od tezine samog vozila i od sklonosti i mogucnosti ka inerciji na klizavom putu...
Bolje ce se ponasati neko vozilo koje ima nove gume bez abs-a, nego vozilo sa losim gumama koje ima sve moguce sisteme...
Za 5-6 godina koriscenja vozila abs sistem normalnom vozacu ce se aktivirati samo nekoliko puta ali opet, ne moze se reci da on nije potreban... Ako ce se aktivirati i samo jednom moze nekome zivot da spasi... Kod nas je i saobracajna nekultura prisutna, da sad ne elaboriramo izlijetanja pjesaka na put i moguce razlike u vozilu sa i bez abs-a...
Ja smatram da su potrebni svi sistemi aktivne zastite koji pomazu da ne dodje do sudara... ovo je 2012 godina i po meni nije dobro uopste uzimati bilo kakvo vozilo koje ne posjeduje ove sisteme kao i airbagove i kao i mnoge sisteme za udobnost kao sto je to klima uredjaj i sl...
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 01.11.2012. u 21:14 GMT+1]
[ rafiki @ 01.11.2012. 19:30 ] @
Ako taj 307 ima FAP filter, napravice ti velike probleme sa tvojim stilom voznje (kratke gradske relacije). Ili uzmi benzinca ili prvom prilikom (posle prvog problema) skini FAP filter.
Pozdrav
[ Nocni @ 01.11.2012. 20:17 ] @
Ovo "veliki problemi" je relativan pojam. Skidanje fap-a zajedno sa flesovanjem ecu-a košta 200 eura, ako je to veliki problem onda u redu.
[ etjen @ 01.11.2012. 20:19 ] @
Citat: Java Beograd:
Ja sam prešao oko 1.000.000 km mojim prethodnim automobilima, (Zastava, Fiat, VW) bez ABS. I ?
jeste Java i ja sam isto, kao i mnogi ovde, ali saobraćaj pre 20-30 godina i saobraćaj sada se ne može porediti. Lepo Noćni kaže, ovo je 2012 godina, auto bez ABS-a je skoro neprihvatljiv. (naravno ukoliko uopšte može da se bira)
[ Flo33 @ 01.11.2012. 20:39 ] @
Mi smo imali sluzbenog 307 benzinca, i moram reci da je jako udobno auto. Spor do zla boga, ali udoban i lak za manevrisanje. I enterijer se dobro drzao. Nije bio nesto star, mislim da je 2008 ili 09, ali je presao Evropu 200 puta uzduz i popreko, vozilo ga je bar 10 ljudi.
[ Zarko Silic @ 01.11.2012. 20:59 ] @
[ joojant200 @ 01.11.2012. 22:56 ] @
Citat: dstepanovic:
• nema ABS!
Ovo moze da se posmatra i kao prednost posto ono cega nema ne moze da se pokvari :D
[ jnk @ 01.11.2012. 23:20 ] @
307 je bolji ali u ovom slučaju i neuporedivo skuplji(skoro pa duplo). Ako ti je prioritet da te ispadne povoljnije uzmi 206, ako bi da se luksuziraš uzmi 307.
[ dstepanovic @ 02.11.2012. 07:47 ] @
@Zarko Silic
Koliko sam ispratio, čovek je imao 307-icu 2002.godište, a do restajlinga na njih su se jako žalili... Ništa oko motora, ali na elektroniku prvenstveno.
To je jedino što me teši
Inače, javiše mi da je 206-ica prodata...
Cena je definitvno bila dobra, ali šta ja znam, bez tog ABS-a, to mi je kao jugo sa airbag-om i bio bi mi težak sa eventualnu prodaju...
A ovi PUG dizelaši sa tim FAP filter-om i plivajućim zamajcem (1.6 HDI, 109ks ima oba) je nešto što definitvno povećava moguće troškove održavanja...
[ jnk @ 02.11.2012. 07:54 ] @
Ali za 100,000 kilometara te probleme ne bih očekivao čak ni na pežou.[/flame]
[ Java Beograd @ 02.11.2012. 09:28 ] @
Ne znam zašto ste toliko isključivi oko ABS-a. Zaboga, svi sigurnosni sistemi su napravljeni da bi nekom nekad u nekoj situaciji spasili život. Ako se krene logikom isključivosti, onda može i ovako:
1. Da li ima smisla kupovati auto bez minimum 6 air begova ? Nema. To ti može spasiti život nekad.
2. Da li ima smisla kupovati vozilo bez ESP-a ? Nema. To ti može spasiti život nekad.
3. Da li ima smisla kupovati vozilo bez ASR-a ? Nema. To ti može spasiti život nekad.
4. Da li ima smisla kupovati vozilo bez ABS-a ? Nema. To ti može spasiti život nekad.
5. Da li ima smisla kupovati vozilo bez [bilo koja troslovna skraćenica]-a ? Nema. To ti može spasiti život nekad.
6. Da li ima smisla kupovati vozilo bez infra-red farova ? Nema. To ti može spasiti život nekad.
Dakle, ako 307-ca nema bočne air-bag zavese. Nikako ne kupovati, jer to mu može nekad spasiti život.
[ Zlatni_bg @ 02.11.2012. 09:44 ] @
Majku mu, kao da covek treba da vozi tenk u ratu, a ne automobil po ulici...
Iskreno, mislim da je iskustvo mnogo bitnije od svih tih "pomocnih" sistema. Jeste, pomoci ce vam pri voznji. Jeste, korisni su. Ali ako naucite da vozite bez njih, bice vam skroz bespotrebni. Dobre kocnice, dobre gume, po meni sve sto je potrebno za voznju u normalnim/malo tezim uslovima. U onim teskim, ni 4WD sa svim zivim dodacima vas nece spasiti i ispraviti vase greske. Covek vozi automobil po gradu, jedine scene gde zamisljiam da ce mu ABS koristiti su one kada ne vidi pesaka koji izlece na pesacki, naglo koci na semaforu i slicno. Ali kad se navikne automobil, nece mu biti preterano tesko. Jos je vozio Yuga do sad. Pa znate i sami da vam (nazalost) ni air-bagovi nece mnogo pomoci u raznim situacijama, ne ubija samo udarac, ubija nagla promena brzine (u milisekundi 100km/h - 0 km/h, nije ni bitno koliko). Sasvim normalna voznja se moze voziti bez ikakvih elektronskih sistema, cak i ako je ovo 2012. Samo se dobro upoznas sa automobilom, vidis njegove mogucnosti, vidis svoje mogucnosti, i shodno tome vozis. Garantujem da je iskustvo presudno. Ti sistemi su tu da zamene necije iskustvo u voznji bez njih.
[ Nebojsa Milanovic @ 02.11.2012. 09:46 ] @
Apropo ABS-a, obratite pažnju da stare verzije tog sistema, čak i kada su sasvim ispravne (što je veliko pitanje kod starog auta kao što je taj 206), one ni onda ne rade tako sofisticirano kao današnje.
Kada sam krajem devedesetih kupovao jedan nov auto, ispratio sam dosta ispitivanja i testova istih modela sa i bez ABS-a. Zaustavni put auta sa ABS-om na suvom je redovno bio primetno duži, u slučaju modela koji su me tada zanimali (Punto, Polo, Corsa, itd), razlika je sa 100 km/h znala da bude i preko 10 metara. Razlog je u tome što su senzori tada bili još uvek nedovoljno sofisticirani i ceo sistem je inertnije reagovao i naprosto previše smanjivao kočionu silu u slučajevima kada bi to trebalo da čini vrlo malo (na suvom putu).
Dakle, slično kao i kod drugih podsistema, nije poenta u tome da se neki podsistem samo nađe na spisku opreme koju auto ima, nego da bi svoju funkciju obavio kako treba, potrebno je da on savršeno radi, a to nije uvek ispunjeno.
[ Java Beograd @ 02.11.2012. 10:16 ] @
Mislim, tema je: preporuka za auto "A" ili auto "B" u nekim zadatim okolnostima. Ne može se sve zanemariti i odabrati jedan od ta dva samo zato što ima ABS.
[ jnk @ 02.11.2012. 10:32 ] @
Nisi postavio pitanje - Da li ima smisla kupovati auto bez ABS-a kada postoji mogućnost da ga kupim sa ABS-om?
[ anon70939 @ 02.11.2012. 10:54 ] @
uhvatili ste se ABS-a...
Sve ostale prednosti su na 206-ici. Sve ukupno gledano 206 je mozda bolji izbor zbog cene, i ne treba ga iskljucivati u startu zbog ABS-a.
Ni taj 307 nema kao bezbednost poslednju rec tehnike, znaci moglo bi i njega izbaciti iz izbora?
[ Nocni @ 02.11.2012. 11:06 ] @
Citat: Zlatni_bg:
Majku mu, kao da covek treba da vozi tenk u ratu, a ne automobil po ulici...
... jedine scene gde zamisljiam da ce mu ABS koristiti su one kada ne vidi pesaka koji izlece na pesacki, naglo koci na semaforu i slicno.
Pa zar je svejedno hoce li udariti tog pjesaka koji je izletio na ulicu i otici recimo u zatvor zbog toga cak i ako ga ne ubije?
@dstepanovic,
Otkud tebi ovo da pezo 1.6 hdi zbog plivajuceg zamajca i fap filtera ima "povecane troskove odrzavanja"? To su samo price neznalica. Znas li nekoga kome se na 16 hdi-u pokvario plivajuci zamajac? Pa ne kvari se to njemu kao na golfu. Taj koji ima plivajuci je duplo udobniji od onih koji ga nemaju...
Sto se tice sistema aktivne i pasivne bezbijednosti sve je potrebno u nekoj razumnoj mjeri... 307 ima airbag zavjese, ima esp, ima cetvorokanalni abs... pored toga vrlo je upravljiv i taj od 110 ks ima odlicnu dinamiku voznje i obrtni momenat koji je vazan u rizicnim situacijama...
Sve je vazno... da ima barem 4 airbaga a ne mora 8 ili 10, da ima klimu a ne mora snobovsku dvozonsku, da ima normalnu opremu koja odgovara 21 vijeku i sada vec veoma bliskoj 2013 godini... Treba zaboraviti dozivljaje iz proslog vijeka, tuznoga yuga i zastavu i pricu u stilu "sta nam je falilo kad smo vozili ona trula auta..."
Ako je presao 100.000 onda je to solidna cijena i tu ima dosta muzike za normalnu cijenu... dobijas polovnjaka starog 5-6 godina koji je stedljiv po svakom pitanju ma sta ti ko pricao...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 02.11.2012. u 12:24 GMT+1]
[ Java Beograd @ 02.11.2012. 11:16 ] @
Citat: Nocni:Pa zar je svejedno hoce li udariti tog pjesaka koji je izletio na ulicu i otici u zatvor zbog toga?
Pazi 'vakav primer:
1. Totalni krš, izraubovan, neodržavan, za 10k eur - ima ABS
2. Dobar polovnjak, očuvan, održavan, po umerenoj ceni - nema ABS.
Šta kupiti ? Da li ići u zatvor zbog onog pešaka odozgo ?
[ Zarko Silic @ 02.11.2012. 12:34 ] @
Ne moze se polovni automobil kupovati preko saveta sa foruma. Receno X puta.
Trenutno stanje automobila je najbitniji a mozda i jedini faktor kod odabira koji polovnjak uzeti.
Naravno, lakoca i efikasnost samog odrzavanja je takodje vazno, ali ovo vazi i za nov automobil.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.11.2012. 13:13 ] @
Citat: Java Beograd.........Šta kupiti ?
A sta bi ti ?
[ Java Beograd @ 02.11.2012. 13:45 ] @
Ovaj sa ABS-om, naravno !
[ Zlatni_bg @ 02.11.2012. 14:27 ] @
Citat: Nocni:
Citat: Zlatni_bg:
Majku mu, kao da covek treba da vozi tenk u ratu, a ne automobil po ulici...
... jedine scene gde zamisljiam da ce mu ABS koristiti su one kada ne vidi pesaka koji izlece na pesacki, naglo koci na semaforu i slicno.
Pa zar je svejedno hoce li udariti tog pjesaka koji je izletio na ulicu i otici recimo u zatvor zbog toga cak i ako ga ne ubije?
Naravno da nije, ali svako ko je vozio auto bez ikakve elektronike, zna da ne treba da "zabija" nogu na kocnicu kad zeli da stane :) Ne znam zasto, ali cak i kad sam tek poceo da vozim, nisam imao tu naviku... Naviknes da "simuliras" taj ABS na neki svoj nacin, koji ti nekad cak vise pomogne nego elektronika koja pitaj boga kako nekad moze da odradi posao.
Secam se jedne svoje situacije u Jurija Gagarina na NBG kad sam tek poceo da vozim, idem iza neke Astre svojom 205-icom, ispred nas semafor, idemo nekih 60 na sat, trepne jednom zeleno, bacim pogled ispred, Astra ne staje, trepne zeleno opet, Astra ne staje... i ja imam taman vremena da prodjem kroz poslednji treptaj zelenog iza njega. Najednom, verovatno vozac uvidja da trepce zeleno, i naglo krece da koci. Da sam naglo stao na kocnicu, proklizao bih pravo u njega. Kocio sam sto vise mogu a da mi tockovi ne proklizaju, potom PUSTIO skroz kocnicu, preleteo u drugu traku pored njega, i tu opet zakocio toliko da mi tockovi opet ne proklizaju. Tad sam posedovao dozvolu neka 2 meseca. Da neko ko ima ABS a nema osecaj sta treba da uradi dodje u tu situaciju, verujem da bi se samo oslonio na sam ABS, u principu, stane, stane. Nije poenta da naviknete da panicno reagujete u takvim situacijama i stiskate kocnicu do kraja posto imate ABS, vec da shvatite sta je neophodno da uradite da biste stali. Sam ABS vam nikad nece biti dovoljan. Nekako i mislim da je istina da je prvi auto bitno da bude sto jeftiniji i sa to manje opreme da bi se stekao osecaj sta i kako treba da se radi.
[ Nocni @ 02.11.2012. 14:48 ] @
Citat: Java Beograd:
Citat: Nocni:Pa zar je svejedno hoce li udariti tog pjesaka koji je izletio na ulicu i otici u zatvor zbog toga?
Pazi 'vakav primer:
1. Totalni krš, izraubovan, neodržavan, za 10k eur - ima ABS
2. Dobar polovnjak, očuvan, održavan, po umerenoj ceni - nema ABS.
Šta kupiti ? Da li ići u zatvor zbog onog pešaka odozgo ?
Oprosti ali ovo sto pises su gluposti...
Pitanje si formulisao pogresno... da li kupiti ragetinu sa abs-om ili ocuvano auto bez abs-a je nepotrebno komentarisati...
Da li uopste u nekoj 2013 kupovati auto bez abs-a, bez obzira na stanje auta?
Ono moze se naci i teretni bijeli sa dvoje vrata go kao pistolj bez klime cak i sa staklima na rucku... ti teretnjaci su opalili vecinom po pola miliona kilometara i bas su jeftini jer su umrli... A i sta ce ti klima kad nije zdrava? Uvijek se moze otvoriti prozor... bitno je da se sto jeftinije prodje "jer taj je jeftin za odrzavanje"...
E to su one zablude neznalica i zato se takve ragetine uopste i mogu nekome prodati...
Kad se kupuje auto treba gledati od koga se kupuje... to je najbitnije.
Zapamtite jedno, nema dobrih kola za male pare!
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 02.11.2012. u 16:21 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 02.11.2012. 14:57 ] @
Blago tebi,da sam mladji misliio bi da si brat sport bilija,mladji. Vozac bili.-:). Svaka cast na simylaciji
abs a. Sa zenskom populacijom to ide teze. One pritiskaju jako.
Java.....a dal na tom neodrzavanom krsu radi ABS.;-).
Mislim ako bi se posvetilo samo malo paznje u citanju postova (Milanovic-Nocni). dobilo bi se dosta kvalitetnih zakljucaka oko ABS sitema.Funkcija starih i potreba za istim.
edit> slova.
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 02.11.2012. u 18:51 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 02.11.2012. u 18:54 GMT+1]
[ jnk @ 02.11.2012. 18:39 ] @
@zlatni_bg
Sa abs-om bi uradio sve isto samo bez puštanja kočnice i zaustavio bi se mnogo ranije. Glavna prednost abs-a nije skraćivanje zaustavnog puta već mogućnost skretanja kada je pritisnuta puna kočnica. Možeš da budeš i Šumaher ali upravo u toj situaciji koju si naveo bi uvek bolje prošao sa abs-om.
[ sasa022 @ 02.11.2012. 19:50 ] @
Svadjate se oko ABS-a,a niko da pomene gume...
Moze ABS da odradjuje posao perfektno,ali gume su te koje daju finalni rezultat.
Licno sam pre 2 dana presao sa letnjih na zimske i auto se sasvim razlicito ponasa pri naglom kocenju - ista mesta,iste situacije
[ Zlatni_bg @ 03.11.2012. 08:01 ] @
Zlatni_bg:
Citat:
Iskreno, mislim da je iskustvo mnogo bitnije od svih tih "pomocnih" sistema. Jeste, pomoci ce vam pri voznji. Jeste, korisni su. Ali ako naucite da vozite bez njih, bice vam skroz bespotrebni. Dobre kocnice, dobre gume, po meni sve sto je potrebno za voznju u normalnim/malo tezim uslovima.
Da ne bude da niko nije spomenuo gume :)
@jnk, moguce, ali stvarno cak i kad vozim automobil s gomilom elektronike, u kakvoj god situaciji da se nadjem, ne nabijam kocnicu do poda, da l' iz navike ili zasto, ne znam, ali ne deluje mi kao pametna stvar za uraditi ikad :)
[ anon115774 @ 03.11.2012. 09:16 ] @
Citat: jnk:Glavna prednost abs-a nije skraćivanje zaustavnog puta već mogućnost skretanja kada je pritisnuta puna kočnica.
Najzad je neko skapirao sta sam hteo na prethodnoj strani da kazem :)
A ovi sto tvrde da to sto radi ABS moze covek da izvede odgovarajucim pritiskanjem papucice... skidam kapu :)
[ vladd @ 03.11.2012. 10:18 ] @
I da i ne.
ABS ono sto radi, prekida pritisak u instalaciji i "oslobadja" blokirane tockove(sto mu i naziv govori), se i moze i ne moze izvesti pritiskom na pedali.
Ne moze se izvesti brzo i ucestalo prekidanje pritiska(ako se na tu "nemogucnost" mislilo), ali se svakako moze izbeci blokiranje tockova kontrolisanim intenzivnim kocenjem, a ne zabadanjem papucice iz sve snage.
ABS je samo opste pomagalo, koje i neiskusnim(pa i neodgovornim) vozacima daje velike mogucnosti.
Zatim, pri malim(da ne kazem zakonskim) brzinama, efekat ABS-a je zanemarljiv, i ne ukljucuje se..
Prema tome, finalni efekat, izbegavanje (narocito dugotrajne blokade, recimo duze od 2 sekunde)blokade tocka pri kocenju se moze izvesti i pribranim i kontrolisanim pritiskom na pedalu.
Naravno, onima sto prebrzo voze u urbanim sredinama i pricaju telefonom o popijenoj gajbi piva, ABS moze znacajno da pomogne
Poz
[ anon70939 @ 03.11.2012. 11:38 ] @
Citat: vladd:
Naravno, onima sto prebrzo voze u urbanim sredinama i pricaju telefonom o popijenoj gajbi piva, ABS moze znacajno da pomogne:)
Poz
tacno tako... Onima koji voze normalno, pazljivo, odrzavaju normalno rastojanje ispred sebe, ne jure da prodju kroz zuto na semforu, staju UVEK pešacima na pešačkom prelazu pa neće biti rizika da ih pešak iznenadi...
Oni mogu i bez ABSa.
Moj ćale nikad u životu nije imao ABS, prešao je solidnu kilometražu, nikad nije učestvovao ni u kakvoj saobracajki...
Ne kazem da je ABS bespotreban, ali razliku u njegovom vozackom iskustvu sigurno neku bitnu ne bi unelo
[ vilil1 @ 03.11.2012. 11:52 ] @
Citat: vladd:
ABS je samo opste pomagalo, koje i neiskusnim(pa i neodgovornim) vozacima daje velike mogucnosti.
Tako je. Onome, kome je ABS neophodan, i ne samo ABS, nego i razni ESPovi, Hill-holderi, pomoci pri parkiranju... bi bolje bilo da se vrati u auto skolu.
[ jnk @ 03.11.2012. 11:57 ] @
Citat: vladd:
Prema tome, finalni efekat, izbegavanje (narocito dugotrajne blokade, recimo duze od 2 sekunde)blokade tocka pri kocenju se moze izvesti i pribranim i kontrolisanim pritiskom na pedalu.
Može ali ćeš sa absom to izvesti efikasnije pa makar se borio i protiv Šumahera, zaustavni put će ti biti neuporedivo kraći. Da ne pominjem što 90% vozača i 99.9% žena vozača ne bi znalo da treba da puste kočnicu da bi skrenuli kada im ista zablokira točkove.
Citat: vilil1: Tako je. Onome, kome je ABS neophodan, i ne samo ABS, nego i razni ESPovi, Hill-holderi, pomoci pri parkiranju... bi bolje bilo da se vrati u auto skolu.
Ne znam jel ovo ozbiljan post pa ne bih odgovarao.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.11.2012. 15:37 ] @
Izgleda da je tema presla u auto sa ili bez ABSa.
[ etjen @ 03.11.2012. 16:22 ] @
meni se ukupno godišnje ABS uključi možda 10-tak puta, ako i toliko i to 8 puta kad je sneg. Ali smatram da je izuzetna stvar i da je svakako skoro neophodna na kolima.
Kad ti proradi ABS znaš da se nije šaliti i da je podloga ili zaleđena ili slično i to ti je dobro upozorenje da smanjiš brzinu a isto i sa ESP-om.
I ne shvatam šta se hvalite time da ne pritiskate kočnicu nikad do kraja?!?! Ja za skoro 20 godina vozačkog staža nikad nisam pritisnuo kočnicu do kraja (tj jesam možda ukupno 5 puta i to sve pred neku baš kritičnu situaciju)
[ anon70939 @ 03.11.2012. 16:25 ] @
Ispravljam ono što sam malopre rekao...
Popi**eo sam malopre.
Čak 2 puta mi se danas iznenada desilo da budaletini iza mene treba ABS. Dva puta ista situacija.
Stajem ispred pešačkog prelaza da pustim dve klinke da prođu sa jedne strane i neka matora žena sa druge... Stao sam skroz lagano, nisam naglo ukočio. I iza mene neka budaletina trubi i pokuša da me obiđe sa desne strane i malo je falilo da zgazi ove dve klinke. Jedva je ukočio...
Jedva me žena suzdržala da ne izađem iz kola da prebijem magarca.
Posle 20 minuta opet ista situacija, samo sa ciganima, i nekim idiotom taksistom iza mene...
A prošle godine, dok sam vozio jugića, stajem ispred škole gde je 30 km/h ograničenje, prelazi gomila neke dečurlije i u mene se zakucava neki lik.
Ja sam stajao i držao pritisnuto kvačilo, pa odbacio me napred. Sva sreća pa nije nikog baš tad bilo ispred mene.
Što je najgore, tog lika iza mene je udario neki treći solidno jako. Sva sreća pa nije mene direktno.
[ dstepanovic @ 03.11.2012. 17:08 ] @
Vidim da je priča prešla u konstruktivnu raspravu oko neophodnosti ABS-a
Ja samo da javim da je pazarena 307-ica pošto sam je dobio još povoljnije (bilo je nekih akcija lizing kuće za koje nisam imao pojma)
Hvala za sve odgovore i savete!
[ Lavlja_Jazbina @ 03.11.2012. 18:03 ] @
Srecna kupovina.
P.s. Za moju dusu,nadji neku bljuzgu i istiskaj taj abs za sve pare. Inace meni se upali bar 10x DNEVNO. Verovatno je i prosrcna brzina zbog toga 37km.
[ vladd @ 03.11.2012. 18:26 ] @
U zdravlju ga vozio godinama.
Za nastavak price o ABS-u, predlazem da se otvori nova tema i da sve postane ONtopic.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|