POstoji velika razlika u podesavanju karburatora kad to radi profesionalac, koji pri tome treba da vodi racuna i o emisiji izduvnih gasova i podesavanja kad to radi amater, koji to obavlja samo u smislu obezbedjivanja sto stabilnijeg rada motora uz minimalnu potrosnju goriva. To je u sustini veoma delikatan posao, koji zahteva puno tehnickog znanja i poznavanja principa rada samog karburatora i pratecih sistema koji zajedno sa karburatorom uticu na kvalitet izduvnih gasova, efikasnost sagorevanja i maksimalnu iskoriscenost. Postoji vise vrsta karburatora. koji se medjusobno razlikuju bas po tim svojstvima, i sto su slozeniji to su u sustini bolji, samo sto zahtevaju mnogo vise znanja i... "ne moze svako da prcka po njima"... Ali, ovaj doticni karburator, spada u manje slozene, pacu probati da ti dam par saveta:
Prvo...da ti bude jasnije...karburator se sastoji iz tri osnovna dela: difuzora (grla) kroz koji struji vazduh iz precistaca za vazduh; leptira za vazdh "cok ili sauh" koji se otvara i zatvara cime se podesava protok vazduha kroz difuzor i; rasprsivaca, kroz koji se benzin usisava u difuzor. Leptir za vazduh se nalazi na gornjem delu karburatora i ne treba ga mesati sa leptirom karburatora. Podesavanjem otvora leptira karburatora regulise se kolicina smese vazduha i goriva koja odlazi u cilindre motora cime se postize promena broja obrtaja i snage motora.
Ako je leptir karburatora potpuno zatvoren motor ne moze raditi. POtpuno zatvaranje sprecava poluzni mehanizam smasten sa spoljasnje strane karburatora. Ovaj mehanizam se regulise pomocu zavrtnja za podesavanje praznog hoda, a prepoznaje se po tome sto je masivan i prolazi kroz oprugu koja sprecava njegovo odvijanje usled vibracija. Okretanjem ovog zavrtnja u pravcu skazaljke na satu povecava se broj obrtaja motora, zato sto on tada potiskuje polugu leptira karburatora koji se tom prilikom otvara.( leptir ostaje fiksiran u tom polozaju i tada je to njegov minimalni polozaj koji obezbedjuje rad u leru). U fabrickim i radionicarskim uslovima kada se krburator steluje na probnom stolu, za polozaj leptira koriste se razne kalibracione cevice i podesava se njegov ugao. (razlicite vrednosti za razlicite vrste i tipove automobila). Odvrtanjem ovog zavrtnja smanjuje se brzina praznog hoda i ne treba ga mesati sa zavrtnjem za podesavanjem smese praznog hoda.
Zavrtanj za podesavanje smese je jednostavan ventil koji podesava kolicinu benzina koji se mesa sa vazduhom dok protice kroz karburator pri malom broju obrtaja motora. Ako se okrene u pravcu zavijanja, kolicina benzina se smanjuje i smesa benzina i vazduha postaje "siromasna" i dolazi do njegovog gasenja, posrtanja i grub rad motora. U suprotno, smesa postaje "bogata" povecava se broj obrtaja ali i potrosnja uz veliku kolicinu izduvnih gasova. Prepoznaje se potome sto je obicno posvaljen skriveno u telo karburatora i pruza otpor pri zakretanju usled gumene zaptivke koja dihtuje i sprecava njegovo odvijanje.
Za osnovno stelovanje karburatora, skines kuciste filtera za vazduh,ukljucis motor (najbolje je da su tom prilikom i upaljena duga svetla) i puistis da se motor zagreje. Kad se zagreje regulise ler gas pomocu vijka karburatora, najbolje pomocu obrtometra, ali posto ga nemas moraces po sluhu, da rad bude ravnomeran i onako kako ti se cini u granicama mislim za juga od oko 600-800 obrtaja u minuti.
Za podesavanje smese, tom prilikom , pocnes da zavijas sraf do momenta dok ne pocne da posrce i da se gusi i dok se ne smanji broj obrtaja (ne dozvolis da se ugasi). Tada pocnes da ga odvijas sve dok motor de dobije miran i stabilan rad na predvidjenom broju obrtaja. Ako prilikom zavijanja, ne dolazi do gasenja, tada je stvarno zaprljan i definitivno mu treba servis.
To je ukratko prica o ovom problemcicu...