[ fanfon @ 05.11.2012. 13:33 ] @
Vlada Srbije odredila je najniže cene teorijske i praktične obuke za vozače i za polaganje vozačkog ispita koje predviđaju da obuka za B kategoriju ukupno ne može koštati manje od 54.160 dinara, bez poreza na dodatu vrednost.

Kandidati za B kategoriju moraće auto-školi da plate teorijsku obuku 11.080 dinara, praktičnu obuku 39.400 dinara, polaganje teorijske obuke 918 dinara i polaganje praktične obuke 985 dinara. Na to će Ministarstvu unutrašnjih poslova Srbije morati da plate 792 dinara naknade za polaganje teorijskog ispita i 985 dinara naknade za polaganje praktične obuke. Cena za teorijsku obuku za kandidate za AM, A1, A2, A i B kategoriju iznosi 11.080 dinara, za C1, C, D1 i D kategoriju 1.939 dinara a za F kategoriju 9.695 dinara. Za pohađanje praktične obuke najmanje će platiti kandidati za kategoriju AM - 5.145 dinara, a najviše za B kategoriju - 39.400 dinara. Cene polaganja praktičnog ispita su od 985 dinara za B kategoriju do 1.590 koliko moraju da izdvoje kandidati za D1, D, D1E i DE kategorije. Odluka je stupila na snagu 2. novembra, kada je objavljena u Službenom glasniku.

http://www.24sata.rs/vesti/akt...-dinara-bez-poreza/62065.phtml

Ne pise da li je u cenu ukljucena obuka iz prve pomoci. To takodje kosta skoro 10 000 dinara.
[ Hltman @ 05.11.2012. 17:26 ] @
Kao sto je i najavljeno, oko 80.000 din. Lol. Bojkotovati auto skole i to odlucno pa kad im niko ne bude upisivao nek onda udaraju cene od 800 eur.
[ Blue82 @ 05.11.2012. 18:17 ] @
Bas tako, slazem se upotpunosti. Vecina njudi (vecinom dece) ako nije imala dozvolu do sad moze da se strpi jos jednu godinu. A zamislite sta bi se desilo da za godinu dana prodje obuku oko 1000 ljudi u Srbiji? Malo da se igramo zakona ponude i potraznje pa da vidimo kako ce zavrsiti.

Iako se slazem da smo saobracajno nekulturna nacija, red u saobracaju se uvodi na drugaciji nacin, po novcaniku nekih drugih bahatih ljudi a ne po dzepovima nacije.
[ milivoje t @ 05.11.2012. 22:26 ] @
u srbiji je prosecna plata cca 300 evra. stim da polovina srba zaradjuje oko 200 evra mesecno, a nije mali broj opstina gde je prosecna plata 160evra.
imajuci na umu te cinjenice, ova fiksna cena obuke za celu srbiju je idiotluk. koji ce se samo zavrsiti jos vecom korupcijom i malverzacijama i kupovinom dozvola, a na ulicu lansirati neobucene.

ono sto pouzdano znam jer sam saradjivao sa njima Crveni krst je nesposoban da organizuje bilo sta. sem guranja para od donacija u sopstvene dzepove, potpuno legalno u vidu plata koje sebi isplacuju. kako decenijama nista konkretno ne rade sem sto primaju plate, sada ne znaju sta da rade sa poklonom od drzave u vidu organizovanja i napalate kurseva prve pomoci.

to nije pitanje volje te organizacije vec ljudskih resursa koji su neupotrebljivi za bilo koji posao...
[ vladd @ 08.11.2012. 07:35 ] @
Pitanje je bas kompleksno.

Nemoguce je normalno posmatrati desavanje oko vozackih ispita kada je opsta situacija nenormalna.

Do dovole se stizalo lako, prelako, i jos lakse su ginuli ili ubijali oko sebe, narocito junose do 30 god.

Sa druge strane, haos u saobracaju, produkcija nekvalitetnih i neodgovornih vozaca povecava haos eksponencijalnom brzinom, koji se ne moze resavati spletom saobracajnih propisa ili ogranicenja, cak ni infrastrukturom...

Sa trece strane, ljudi daju nekoliko stotina evra za televizor ili mobilni, koji im traju 5 ili malo vise godina, a cemu im sluze, malo je drugacije pitanje, dok je dozvola ipak dugotrajnije "dobro"

Sa cetvrte strane smanjuje se pokretljivost najugrozenijeg sloja stanovnistva i omogucava elitizacija prakticno osnovnih ljudskih potreba, sto je za jedno drustvo uvod u katastrofu.

Sa pete strane, doticni komparativni "prosek" je jedna obicna statisticka prevara, prosek je znacajno manji za vecinu gradjana, a za odredjenu "elitu" je znacajno(cetiri puta) veci..pa se pravi "prosek" kiselosti limuna i jabuka..


Poz..
[ tdusko @ 08.11.2012. 09:01 ] @
Ja bih voleo da mi neko objasni kako jedna auto skola moze da radi profitabilno sa ovakvim novim programom za manje od 600 eur po polazniku. Od tih para treba platiti:
- Amortizaciju i odrzavanje auta za ca 1000 Km
- Gorivo za 1000 Km
- 60 bruto radnih sati instruktoru
- Nabavku i amortizaciju opreme za teoretsku nastavu
- Porez
- Troskove odrzavanja firme(struja, komunalije, knjigovodstvene usluge...)
- Zarada
- nesto sam sigurno i zaboravio

Inace, novi nacin obuke je skoro prepisan do u slovo iz vecine zapadno evropskih zemalja i smatram ga odlicnim uz naravno uslov da se primenjuje kako treba.
[ boccio @ 08.11.2012. 09:24 ] @
Citat:
tdusko: Ja bih voleo da mi neko objasni kako jedna auto skola moze da radi profitabilno sa ovakvim novim programom za manje od 600 eur po polazniku.

Ja bih voleo da meni neko objasni kakve faken veze ima Vlada Srbije sa minimalnom cenom kostanja polaganja obuke za vozace... To bih zaista voleo da mi neko objasni.
Citat:
vladd
Sa trece strane, ljudi daju nekoliko stotina evra za televizor ili mobilni, koji im traju 5 ili malo vise godina, a cemu im sluze, malo je drugacije pitanje, dok je dozvola ipak dugotrajnije "dobro"

Heh, pazi, ovo je konstatacija oko se mnoga koplja lome :) Zasto neko ko da 100 evra za veceru, nece da plati 0.99 za mobilnu aplikaciju nego trazi besplatno. "Perceived value" je jako zajebata stvar u bihejvioralnoj ekonomiji...
Citat:
milivoje t: u srbiji je prosecna plata cca 300 evra. stim da polovina srba zaradjuje oko 200 evra mesecno, a nije mali broj opstina gde je prosecna plata 160evra.
imajuci na umu te cinjenice, ova fiksna cena obuke za celu srbiju je idiotluk. koji ce se samo zavrsiti jos vecom korupcijom i malverzacijama i kupovinom dozvola, a na ulicu lansirati neobucene.

Slazem se! A jos vec bezobrazluk je dozvola za sportskog pilota - ja ne znam odakle im obraza da to naplacuju 5,000 evra a narod radi za 300.
A inace, do sad su sve izlazili Sumaheri na ulicu...
[ tdusko @ 08.11.2012. 09:52 ] @
Citat:
boccio: Ja bih voleo da meni neko objasni kakve faken veze ima Vlada Srbije sa minimalnom cenom kostanja polaganja obuke za vozace... To bih zaista voleo da mi neko objasni.


Pa cekaj, pokazi kako moze da bude jeftinije, a profitabilno pa onda dizi frku sto je vlada to ogranicila. Ovako, ne vidim kakvu to tezinu ima to sto je vlada ogranicila cenu odozdo u ovom slucaju. Isto kao kada bi ogranicila litar koka kole na 30 diara. Katastrofa! A to sto niko ne moze tu koka kolu da proda ni za 60 a da bude u plusu to nema veze.

Veci ce problem biti ako se ispostavi da sa novim programom nije doslo do poboljsanja kontrole samih auto skola. Ako se desi da se sutra opet kandidati obucavaju na poluispravnim kantama i ako se ne postuje plan i program obuke i polaganja.
[ Shadowed @ 08.11.2012. 10:30 ] @
Da, ali zasto bi drzava odredjivala minimalnu cenu? Je l' nije isplativo ispod 600e? Stavi cenu od 600e (ili 700 ili koliko hoces). Sta ima drzava da odredjuje minimalnu cenu. Besmislica isto kao sa taksistima.
[ ventura @ 08.11.2012. 10:35 ] @
Citat:
Shadowed: Da, ali zasto bi drzava odredjivala minimalnu cenu? Je l' nije isplativo ispod 600e? Stavi cenu od 600e (ili 700 ili koliko hoces). Sta ima drzava da odredjuje minimalnu cenu. Besmislica isto kao sa taksistima.

Da bi prinudili auto škole da ispoštuju određeni broj časova.

Jer kad neko već plati 600 evra za obuku, onda će mu biti u interesu da tu obuku iskoristi "za sve pare".
[ boccio @ 08.11.2012. 10:50 ] @
Citat:
ventura: Da bi prinudili auto škole da ispoštuju određeni broj časova.

Jer kad neko već plati 600 evra za obuku, onda će mu biti u interesu da tu obuku iskoristi "za sve pare".

Aha, znaci po obicaju - nidje veze :) Koji su to amateri, majko moja....
[ milivoje t @ 08.11.2012. 20:02 ] @
Citat:
boccio:
Citat:
milivoje t: u srbiji je prosecna plata cca 300 evra. stim da polovina srba zaradjuje oko 200 evra mesecno, a nije mali broj opstina gde je prosecna plata 160evra.
imajuci na umu te cinjenice, ova fiksna cena obuke za celu srbiju je idiotluk. koji ce se samo zavrsiti jos vecom korupcijom i malverzacijama i kupovinom dozvola, a na ulicu lansirati neobucene.

Slazem se! A jos vec bezobrazluk je dozvola za sportskog pilota - ja ne znam odakle im obraza da to naplacuju 5,000 evra a narod radi za 300.

kada budes imao hangar ispred svake zgrade umesto parkinga i piste umesto kolovoza po celom gradu, onda ce to poredjenje imati nekog smisla...

sto se tice sumahera tj. neobucenih, da li ljudi treba da plate 80.000 dinara da bi policija prvi put u 30 godina promenila ispitna pitanja ili stampala udzbenik ili uvela pravilo da se prvo polozi teorija pa onda vozi, a ne obrtnuto kao do sada.
sve te stvari ne kostaju nista, a donele bi drasticnu promenu...

Citat:
tdusko:
Ja bih voleo da mi neko objasni kako jedna auto skola moze da radi profitabilno sa ovakvim novim programom za manje od 600 eur po polazniku.

i ja bih voleo da mi neko obajsni kako to proslog petka u bujanovcu kilogram paprike kosta 4 dinara, a krompira 8 dinara. a prodavacica u prodavnici radi za 70 evra mesecno.
u beogradu je ta paprika 80 din, a krompir 60 din.
kako uopste zive ljudi od tih para u juznoj srbiji?

ali zive nekako, a ti im stavi da plate obuku 80.000 dinara, jedino sto ce da se desi da isti saobracajni panduri koji 30 godina uzimaju mito, uzmu npr. 30.000 i izdaju dozvolu...

da ne ulazimo u bit matematike ove naredbe o minimalcu, jer ni to nema smisla, xy "gradova" po srbiji koji imaju jedan semafor i to instaliran za polaganje voznje, trasu dugu 1800m, automobili idu na plin, a licni dohodci su 3x manji nego u bg...
[ waikiki @ 08.11.2012. 20:42 ] @
Auto skole nisu krive za visoku cenu obuke! Drzava (policija) je propisala uslove a ti uslovi kostaju!
U minimalnoj ceni nisu uracunate mnoge stavke kao na primer:
-obnova voznog parka nakon 5 godina
-opremanje kabineta racunarima, kamerama i softwerima (windowsi, soft za testiranje, office...)
-licenciranje i obavezni seminari za predavace, instruktore i ispitivace (ovde su neki od kreatora zakona zamislili da munu najvecu lovu)
-opremaje poligona
-obezbedjenje neophodne ucionice sa pratecim prostorijama za administraciju (ovde treba uracunati jos i grejanje, struju, vodu...)
-ugradnja tahografa na vozila (ovo je potpuno nepotrebno i ne postoji nigde u svetu)
-plate za administrativnog radnika
-porezi...
.. i td..i td..
Sve u svemu po nekoj mojoj proceni obuka za B ce kostati minimum 110-120.000!

EDIT: Jel zna neko kako ide sa priznavanjem vozackih dozvola stecenih u inostranstvu.. i da li je moguce da se polaze vozacki ispit u nekoj stranoj drzavi bez drzavljanstva?

[Ovu poruku je menjao waikiki dana 08.11.2012. u 21:55 GMT+1]
[ ventura @ 08.11.2012. 20:56 ] @
Citat:
waikiki
U minimalnoj ceni nisu uracunate mnoge stavke kao na primer:
-obnova voznog parka nakon 5 godina
-opremanje kabineta racunarima, kamerama i softwerima (windowsi, soft za testiranje, office...)
-licenciranje i obavezni seminari za predavace, instruktore i ispitivace (ovde su neki od kreatora zakona zamislili da munu najvecu lovu)
-opremaje poligona
-obezbedjenje neophodne ucionice sa pratecim prostorijama za administraciju (ovde treba uracunati jos i grejanje, struju, vodu...)
-ugradnja tahografa na vozila (ovo je potpuno nepotrebno i ne postoji nigde u svetu)
-plate za administrativnog radnika
-porezi...
.. i td..i td..

Nevezano za zakon, šta od ovoga nije normalno da auto škola radi/poseduje?
[ waikiki @ 08.11.2012. 21:09 ] @
Citat:
ventura: Nevezano za zakon, šta od ovoga nije normalno da auto škola radi/poseduje?

Pa recimo da ima ucionicu sa ostalim prostorijama koji ce sluziti iskljucivo za potrebe jedne auto skole!
Ne vidim nikakvog razloga da se u jednoj ucionici ne odvija nastava za vise auto skola.. ili na jednim racunarima da mogu da polazu i kandidati iz drugih skola!
Cemu tahografi? Da policija ima jos jednu stavku koju ce moci kontrolisati i naplacivati zestoke kazne!

Mislim da je najvaznije imati jak praktican deo ispita koji bi obuhvatio sve elemente voznje i trajao min 45 minuta! Pa onda pokazi znanje, a kako si ga stekao, bas me briga!
[ ventura @ 08.11.2012. 22:30 ] @
Citat:
waikiki: Pa recimo da ima ucionicu sa ostalim prostorijama koji ce sluziti iskljucivo za potrebe jedne auto skole!
Ne vidim nikakvog razloga da se u jednoj ucionici ne odvija nastava za vise auto skola.. ili na jednim racunarima da mogu da polazu i kandidati iz drugih skola!

Odakle ti to da može samo jedna auto škola? Zašto bi to neko ograničavao?

Citat:
waikiki
Cemu tahografi? Da policija ima jos jednu stavku koju ce moci kontrolisati i naplacivati zestoke kazne!

Kako da im pišu kaznu ako poštuju propise?
[ X Files @ 08.11.2012. 22:55 ] @
Pre jedno 20 godina, drugarica je par razreda srednje škole završila u USA, ono kao razmena đaka.

Rekla je da su vozački ispit polagali u okviru redovne škole, po izboru. Kasnije je tu dozvolu samo konvertovala u našu. Doduše, išla je svojevoljno na dopunsku nastavu zbog manuelnih brzina.

Evo pronađoh jedan tekst, gde se pominju Srbija, USA, Švedska, Austrija, Francuska, ...
http://serbiathroughamericaney...f-obtaining-a-drivers-license/
[ ventura @ 09.11.2012. 00:46 ] @
Citat:
X Files
Rekla je da su vozački ispit polagali u okviru redovne škole, po izboru. Kasnije je tu dozvolu samo konvertovala u našu. Doduše, išla je svojevoljno na dopunsku nastavu zbog manuelnih brzina.

Ja sam isto konvertovao USA dozvolu na našu, ali je to baš veliki sex... To je trajalo tipa 6 meseci i brdo papira preko ambasade je išlo dok se sve nije završilo.. Jeste da sam u međuvremenu vozio na tu potvrdu, ali manje je cimanje bilo da sam otišao u auto školu i položio normalno i završio sve za dve nedelje...
[ component @ 09.11.2012. 07:47 ] @
Vreme je da se obuka vozača i polaganje vozačkog ispita malo modernizuje. Tahograf je odlična ideja. Kao i kamere pri polaganju ispita (i teorije a pogotovu prakse). Kada sam ja polagao bilo je smešno. Na teorji pola kandidata je prepisivalo ili su im instruktori govorili rešenja a sve kao krišom, a jednu devojku nisu puštali da položi vožnju već 4. put pod izgovorom da "nije dovoljno sigurna" iako je taj i poslednja 2 puta bez greške sve odvozila. Čak je bilo situacija da obore kandidata jer i nije propustio pešaka koji nije postojao. Ljudi su hteli i da unajme nekog da vozi iza njih sa kamerom i da snima kako bi se žalili na komisiju. Ali zato je neko prošao jer "ima lepe oči" (ili tatu direktora).

A kakva je ovo glupost:
Citat:
waikiki
-opremanje kabineta racunarima, kamerama i softwerima (windowsi, soft za testiranje, office...)

Da država možda ne tera ljude da koriste Windows? I šta će ti MS Office na polaganju (pretpostavljam da si na taj mislio pošto ima office paketa koji se ne plaćaju)?

Najveći problem kod nas su poligoni za učenje/polaganje tj. ne postojanje istih. Kako je to rešeno u naprednim zemljama?
[ Braksi @ 09.11.2012. 09:23 ] @
Po meni dovoljan bi bio test poznavanja znakova. To bi kostalo oko 900 DIN.

Ostalo moze tokom iskustva, tako rade u Americi. Uostalom Senna je bio najbolji vozac pa je nastradao, a zasto onda neko misli da ce neka curica posle sta 20, pa i sto casova biti imuna da ne u leti u neko njsra ?

Pustimo, dakle, da se svako kali na svoj nacin, a ko je sto bi reko Ciro Blazevic predodrdjen da njb. svakako mu nema spasa.
[ component @ 09.11.2012. 10:39 ] @
Citat:
Braksi:
Uostalom Senna je bio najbolji vozac pa je nastradao, a zasto onda neko misli da ce neka curica posle sta 20, pa i sto casova biti imuna da ne u leti u neko njsra ?


Ovo bi možda i imalo smisla da je Senna nastradao u saobraćaju vozeći po propisima i poštujući ograničenje brzine. Obuka vozača nije samo da nauče da upravljaju vozilom već da nauče propise i da poštuju druge vozače. Daj curici F1 i pusti je da se vozi pistom bez drugih vozača i najverovatnije neće nastradati...

Ali ozbiljno, mislim da obuka vozača treba da se uozbilji (kao i oduzimanje dozvola) radi sigurnosti normalnih vozača. Lično nisam baš dobar vozač i nemam nekih iluzija o tome. I zato se trudim da vozim što pažljivije. I opet napravim neku glupost s vremena na vreme. I ako napravim veliku glupost za koju treba da mi oduzmu dozvolu, onda treba da se zapitam: da li uopšte zaslužujem vozačku dozvolu?
[ Braksi @ 09.11.2012. 11:08 ] @
sto, sta hoces ? Pa evo ti Italija.

cca 400 za upis u skolu i teorijsku nastavu, lekarski, uracunato u cenu: polaganje jednog testa i prakticne voznje gratis i izdavanje dozvole i jedan cas voznje.

E sad vidi ti koliko ti treba. Obicno su instruktori rveku pa nece ni da cuju da te puste na ispit bez 14 casova, e a onda si kao esperto ! Mada ti mozes sam da kazes idem, ali oni napune usi inspektoru pa te sruse pa onda opet zavrsisi po njegovom ko popisan pas.

Znaci manje je restriktivno nego u Srbiji, a Italija je poznata kao zemlja sa visokom saobracajnom kulturom i malim brojem poginulih i mnogo autoputova !

http://it.wikipedia.org/wiki/Incidenti_stradali_in_Europa
[ vladd @ 09.11.2012. 12:32 ] @
Sena se slupao iz ISTIH razloga kao i neka imaginarna "curica" sa 20 casova voznje. Voznjom IZNAD svojih mogucnosti.

Cinjenica je da je voznja kompleksnija nego pre 10, 20 ili 30 god, a ucesnici diskusije i tvorci propisa su iz raznih decenija pocetka ucesca u saobracaju.

Ali to ne opravdava aljkav nacin edukovanja, niti omogucava kvalitet obuke, propisanom visokom cenom. Moze u nekom vremenu da uspori priliv novih vozaca, dok se uzburkani sistem ne stabilizuje, i nista vise.

Obuka vozaca mora da bude opsirnija, ne samo u toku auto skole, koja je odurna vec cinjenicom da nosi naziv "skola".
Ali je ulog veoma skup. Lako se glava gubi. Ili dramaticno menja tok zivota. Zbog sitne ljudske lose osobine, zivotna kazna je jeziva.

Zato je tesko kritikovati samo poskupljenje, koje je najneadekvatniji nacin za "poboljsanje" edukacije. Ceo drzavni sistem treba da se ukljuci, a ne da se slozena problematika svali i svede na auto skolu i povecane takse.

Pocelo se sa kategorizacijom vozaca, stidljivo, dobijen je cin "neiskusni" vozac, ali je to nedovoljno i stetno po doticnog vozaca.
Kao "ostali" su dobri i "iskusni"..ili se ne gine po danu, vec samo posle ponoci?


Mogla bi da se formira sira paleta vozaca, sa posebnim tretmanima prema kategorijama, uvesti kategorije neodgovornog vozaca, ili bahatog, pa ga veseliti sa velikim osiguranjem i otezavajucim kaznama.

Tada bi "vozacka dozvola" mogla da se kupuje i kao bus plus kartica, pa ako se neko pokaze kao odgovoran i korektan, zivot ce mu u veselju, korektno, proci, a ko je bahata stoka, on ce to debelo platiti i "bogato" uzivati u svojim asocijalnim osobinama..

Poz
[ Braksi @ 09.11.2012. 14:34 ] @
ja samo ne znam sta vi u Srbiji stalno filozofirate i igrate se sevrene koreje.

Ja vam evo kazem kako je u Italiji i sta je sad problem ? Italija moze tako sa 60 miliona, a ne Srbija ne moze sa 8 ?

Kako to uvek bogati nesto specijalno u Srbiji ? Ako ocete u EU evo ja vam kazem kako je, prepisi te to i primenite i ciao.
[ Odin D. @ 09.11.2012. 15:28 ] @
Citat:
Braksi: Ako ocete u EU evo ja vam kazem kako je, prepisi te to i primenite i ciao.

Pa nije problem Srbije što zakoni ne valjaju, nego što se ne primjenjuju.
Sa te pozicije - potpuno je svejedno kakav je i čiji zakon kad se ne primjenjuje.

Nije to samo za saobraćaj, nego i za sve ostalo.
Stalno se donose neki "novi" i "noviji" zakoni samo da bi se stalno bilo u nekom tranzicionom periodu u kome se zakon ne poštuje: stari više nije aktuelan, novi se još nije "uhodao". Niko nije u obavezi da se sprovodi zakon, niko nije kriv što se ne sprovodi.
To je konstantno stanje u zadnjih 20 godina. To je postao ustvari princip funkcionisanja ove države. Donose se novi zakoni samo da bi odgodilo postupanje po postojećem zakonu i zaobišla krivica za nepostupanje.

Evo sad raspravljaju i o "novom" zakonu o legalizaciji. Ovo je već peti novi zakon o legalizaciji otkad ja pratim, i ni po jednom od svih prethodnih nije urađeno ama baš ništa šta su propisivali i "novo donosili" i niti je iko mogao na išta iz tih zakona da se osloni, pozove ili završi, a niko za to nefunkcionisanje nije ni odgovarao.

Evo samo u poslednjih mjesec dana zakačio sam trista naslova o zimskim gumama: "Četiri zimske gume", "Dvije zimske gume", "Ipak sve četiri", "Bez obaveznih zimskih guma", "Osim ako nije hladno", "Samo oni koji voze", "Država nema sredstava da obezbedi snijeg za one koji kupe zimske gume", "Od opštine do opštine", "Sa ljetnim samo nizbrdo"...

To je jednostavno višedimenzionalna monotono rastuća sprdačina u jednom smjeru kojoj se kraj ne vidi.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2012. 16:39 ] @
Braksi....Ajde uspori sa tom italijom.Nije to nikakva zemlja za primer.Koliki vam je dug prema uniji.Isti neradnici kao i ovde.
Vec sazvakano.Zakoni postoje,ali treba da se postuju i da iste neko treba i da sprovodi.Pandur na raskrsnici,koji pusta na zeleno i zaustavlja
na crveno je klasican tip morona koji ne razmislja sa funkcijom na koju je postavljen.Saobracajni policajac.Jeeee,kako da ne.
Treba postaviti kamere u svaki ugao, pa kada krenu kazne nikom nece ni pasti napamet da ih krsi.U Nemackoj drugar vozio 52km/h.2km/h preko je 30 evrica.Pa krsi propise.
Niko nije nevin,ali ti novopeceni ekspresni vozaci imaju pocetni sindrom straha ulaska u raskrsnicu,pa na slaviji gledaju da dolaze sa desne strane,a nisu videli
trougao pri ulasku u krzni tok.Ako naspram tebe dolazi iz raskrsnice koja ima stop a ti trougao i skreces levo,on ide na tebe previdevsi znak stop itd.
Ova dva slucaja su samo delic od danasnjih 70 km po gradu.

Ja ovo sa obukom gledam iz nekog drugog ugla,a to je da treba sirotinji oduzeti mogucnost polaganje vozackog ispita.Onaj koji hoce da ide na C,D i E
kategoriju je za danasnju ekonomsku situaciju prevelika lova.

A to MI,recimo Beogradjani.Pa koliko imamo znakova prvenstvo prolaza za razliku od Vojvodine,gde u svakom sokaku taj znak postoji.
Ovako ispade da na svakoj raskrsnici u koju se ulazi a nema znaka.mora se zastati i videti da li postoji znak.
Recimo testovi za polaganje su puni tih znakova,ali ih u praksi nema.

I jedno pitanje koje sam imao pre 23 godine.Koliko putnicko vozilo ima vrsta kocnica..
[ vladd @ 09.11.2012. 16:53 ] @
E upravo TA debilna pitanja treba izbaciti iz opticaja, i uopste debilan odnos prema voznji.

Kao da brucose na fakultetu pitas koliko ima slova A ..u opticaju

Automobil i saobracaj su ozbiljna stva, od cene do mogucnosti da se izgubi glava.

Koliko se ljudi brinu o hrani, informisu, vezbaju recepte i kuvanje, a ni deseti deo vremena ne posvecuju saobacaju..

Buduce vozace bi trebalo nauciti propisima, razjasniti im propise pisane svoparnim i nejasnim(blesavim) pravnickim recnikom, odrediti obavezni minimum casova za polaganje, recimo 15, odrediti vezbe za vozace u predvidjanju situacija i ostaviti im jednu do dve mogucnosti da poloze.

Nakon toga, ponovo cela skola, posto treba. Naravno, postoji mogucnost komisijske zloupotrebe, ali mislim da taj problem moze da se resi sa par kamerica koje bi snimile ceo ispit, pa nema lazi, prevare i izmisljanja razloga za padanje. Kao sto se planira snimanje tehnnickog pregleda.
Mada, po mom iskustvu, vecina onih i sto prodju nisu trebali da prodju, a oni sto su pali..sacuvaj boze..

Tako bi se podigao kvalitet vozaca, a oni manje ozbiljni, ili neposveceni problemu, lepo bi punili fondove..
Tj, ko je ozbiljan i odgovoran, trudi se, prosao bi znatno jeftinije...


Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2012. 17:52 ] @
Da na to pitanje,ljudi koji nisu ucili i padali su ispite.3 Kocnice.Nozna,pomocna( rucna ) i parkirna.Ta parkirna je bila kvaka,a to je dugme na rucnoj.
Opet se svodi samo na uzimanju para.Ja sam prvi put pao voznju,na metar voznje.Isao sam direktno na C i posle metar rekao mi da nisam spustio
rucnu,a rucna na zastavi nije kao kod putnickog,labava je i sistem je da je nategnes pa spustis,znaci nema sanse da krenes ako je nisi spustio.
Mrzeo ih je i krug da naprave.Drugi put me terao da 3 x krenem na uzbrdici i nije mu bilo jasno kako se kamion ne vraca ni miliometar nazad,a ja
u firmi preko studenske vozio viljuskar LITOSTROJ od 12t.Da ne davim,ali samo je bitno sto duze da bi se uzela lova.Kao advokati,vise rocista to bolje.
Drugo nije bitno.
[ X Files @ 09.11.2012. 18:03 ] @
Ma kako obuka vozača bila dobro osmišljena, ono što se teško ispravlja je urođeni temperament i stečeni karakter ličnosti, tj. vozača. Na kraju to često prevagne, džaba sva teoretska znanja.
[ Blue82 @ 09.11.2012. 18:32 ] @
Jeste, i to je ono sto ovaj novi sistem nece promeniti. Izuzetno je retko da se neko ponasa kao budala na polaganju a ipak prodje, ali ulice su nam pune takvih. U cemu je kvaka? U tome sto kada nema policajca u kolima, kad je vozac sam ili sa drugom, dobrom cicom... tada se ponasa potpuno drugacije. Nikada, ali nikada u zivotu nisam seo u auto a da sam popio vise od jedne case alkohola. Bas nikada. I uopste nemam problem sa policijom u smislu sta ako mi napise kazu. j mi se za kaznu ali ne mogu ostati ravnodusan sa cinjenicom da u sekundi mogu sebi unakaziti zivot. Svaki dan gledam debile u blizini zgrade. Kako su genijalci gradili zgrade, bez izgradnje dovolnog broja parking mesta, vlasnici automobila parkiraju ih u jednoj traci puta do zgrade. Dakle imate jedan red automobila sa leve strane (nazovi parking) i drugi divlji parking u desnoj kolovoznoj traci, tako da je samo jedna traka prohodna. Ljudi tuda sisaju 50-60km/h bez ikakvih problema. Ja tu ne dizem iznad 40 je ne postoji sansa da vidis dete (a u zgradama postoje copori), i nema teoretske sanse da se zaustavis ako ti tu neko izleti. Ali ne, to nekima nije vazno, njima se to "ne moze desiti".

Vozi me kolega jedan dan s posla, i na kraju ulice ukljucuje se na siri put sa 4 trake. Ali prilaz je iz male, sprcene ulice na cijim krajevima su kuce koje zaklanjanu preglednost. Izmedju glavnog puta i ovog iz koga nalazi se biciklisticka staza. Lik mrtav hladan prelazi preko biciklisticke i zaustavlja se tek na mestu ukljucenja na glavni put. Ja mu dobacim nesto kao " i ti sad imas rengenski pogled pa si video kroz onu kucu da sa biciklisticke ne stize neko na motoru iza tog coska", a njegov odgovor je "ma, pa pre ce on stati nego ja". To ni jedan nacin polaganja nece promeniti. Ali kada bi udario nekoga, verovatno bi tek tada shvatio sta su mu sve pricali. TO je problem kod jednog broja ljudi, sto ne mogu unapred da shvate situaciju u kojoj bi se mogli naci, niti shvataju tezinu posledica. Slicno kao tinejdzeri. Valjda neki nikada ne odrastu...
[ Lavlja_Jazbina @ 09.11.2012. 18:49 ] @
Mozda bi u sklopu svakog casa bilo dobro integrisati 15 min filmova i stradanja njihovih vrsnjaka,
ili nesreca koje se desavaju svima,Evo skorasnji slucaj one setre bliznakinje,radnici koji su radili ma mostarskoj petlji,itd.
[ X Files @ 09.11.2012. 19:00 ] @
^
Negde na ES-u postoji link ka stvarnim slikama posledica udesa. Mislim da ga je postavio neki S/MOD, uz upozorenje. Sećam se da sam zamalo povratio gledajući te slike, tj. skrolujući ekranima, na kraju nisam sve ni poledao.
[ waikiki @ 09.11.2012. 22:26 ] @
Citat:
X Files:
Ma kako obuka vozača bila dobro osmišljena, ono što se teško ispravlja je urođeni temperament i stečeni karakter ličnosti, tj. vozača. Na kraju to često prevagne, džaba sva teoretska znanja.

Upravo tako!
[ anon142305 @ 10.11.2012. 09:06 ] @
Citat:
Pitanja na teoretskom ispitu za buduće vozače biće konkretnija, jasnija, lakša
i kriterijumi za prolaznost biće za deset odsto blaži u odnosu na stari sistem.
Novine su i da neće biti zadataka s raskrsnicama,
sva pitanja biće na zaokruživanje i vrednovaće se od jednog do tri boda.


Blic: Lakši testovi za polaganje vožnje

[ Blue82 @ 10.11.2012. 10:08 ] @
Citat:
Poznavanje znakova nosiće jedan bod, a recimo postupanje u saobraćaju najviše, tri boda. To je zato što polaznici moraju da nauče kako da se ponašaju u saobraćaju, šta je bezbedno i da poznaju pravila i zakon. Ostalo će sve naučiti kroz praksu vožnje.



Znači potpuno je bespotrebno da polaznici uče znakove, ono što je bitno je da nauče da se ne sme voziti levom stranom puta u dvosmernoj ulici a šta znači znak stop, snaći će se već nekako u toku vožnje. Koliko je ovo samo neozbiljno... To praktično znači da će polaznik auto škole u manjem mestu a manjih mesta je daleko više u Srbiji nego velikih, imati prilike da se susretnu sa znakom stop, obrnutim trouglom, put sa prvenstvom prolaza i eventualno znakom jednosmerne ulice (što verujem nema u svim mestima). Što ćemo biti srećni kad ti takvi požele da odu u grad iz svog sela...
Da se razumemo, ne omalovažavam nikoga sa sela, ali činjenica je da on tamo neće moći da se susretne ni sa 20% znakova, i kao takav sasvim sigurno biće nesposoban za vožnju u bilo kom mestu.

Očigledno sve ide na zatupljivanje mase ili pak, ako smo im već uzeli tolike pare, pa nećemo ih valjda rušiti, popizdeće ljudi.
[ Vasastajić @ 10.11.2012. 10:45 ] @
Ne jednom sam se lično uverio da ovakve i slične osobine "krase" uglavnom velegradske vozače



što dakako da veze blage nema sa savršenim poznavanjem saobraćajne signalizacije.

Tako da, izgleda je Lenjin bio apsolutno u pravu kad je rekao da je 'praksa jedini kriterijum istine', što čak i vozač ovog terenskog vozila potvrđuje.
[ vladd @ 10.11.2012. 11:54 ] @
Filmic je fake. Iscenirano i namenski snimljeno za You Tube. Ima i gorih situacija, pa deluje moguce.

Inace, polako se pomera prema kvalitetu
http://www.blic.rs/Vesti/Drust...si-testovi-za-polaganje-voznje

Ali malo i nedovoljno, znaju birokrate da treba problem da vukljaju ceo radni vek i da nesto ostave i za naslednike.

Poz
[ Vasastajić @ 10.11.2012. 12:04 ] @
Citat:
vladd: Filmic je fake.

Ma ok, ali odlično odslikava moje lično iskustvo, jedino što sad to moram prepustiti poverenju sagovornika da procene da li jeste ili nije fake.
[ Urkelele @ 14.11.2012. 20:10 ] @
Vlada Srbije je odredila minimalnu cenu za obuku i polaganje. Takodje, odredili su i obrasce za polaganje teorijskog i prakticnog dela ispita, kao i obrasce zapisnika, izvestaja, potvrda, uverenja itd. Minimalnu cenu za obuku su objavili, a ove obrasce nigde nisu. Trazio sam po internetu i na sajtu MUP-a ali nista.
Ako neko zna, ili nadje negde mogao bi da mi javi
[ Nenad Andrić @ 06.12.2012. 19:34 ] @
Izgleda da je odluka nezakonita. Mada to i dalje ne znači da neće ostati na snazi
Nezakonita najniža cena obuke