[ codeNO @ 06.11.2012. 13:39 ] @
Da sve vezano za auto klime bude na jednom mestu.

Mene trenutno interesuje ovo. Klima nije paljena 4 god. Ne zna se stanje u kom je bila ili u kom je sada. Pre nego sto je ukljucim je najbolje sta da uradim? Ili da ukljucim pa vidim sta ce da bude ili odmah u servis na podmazivanje i punjenje?

Ako sada ukljucim klimu da li ce to biti lose po kompresor i u kojoj meri moze da nastane neka steta?

I sta se radi kada tako dugo nije ukljucena klima, sta se menja sta se kontrolise i sta se cisti i sta se od delova sigurno menja???
[ Java Beograd @ 06.11.2012. 13:58 ] @
Ako je iscureo freon, a sa njim i ulje otišlo iz kompresora, a ti uključiš - desiće se šta se dešava kad motor radi bez podmazivanja. Da li je iscureo freon ? To ne zna ni interpol, ali može saznati prosečan srpski servis za klime, koji ima aparat za dopunjavanje.
Proizvođači uglavnom preporučuju kontrolu i dopunu klime na dve godine, tako da, posle 4 godine, svakako treba posetiti "autoklimadžiju".
[ vladd @ 06.11.2012. 14:05 ] @
Ako je iscureo freon preko mere, neces ni upaliti klimu.

Predlazem ti, da iako nisi postovao "propisane" nacine ponasanja sa klimom, da se povremeno ukljucuje, probas da je ukljucis, na kratko, i tako nekoliko puta, sa produzavanjem vremena ukljucenosti.

Ako je iscureo freon, onda mora na dopunu i eventualni remont, odnosno konstataciju gde i sta curi.

Pod obavezno se menjaju gumice i delovi koji su napukli, cevi, creva, isparivac..

Nikakva posebna ispiranja nisu neophodna, desikator, odnosno isusivac je urbana legenda da treba da se menja..

Trebalo bi ocistiti isparivaac jacim mlazom vode, nikako sa visokim pritiskom, bar ko nema iskustva.

U svakom slucaju, uspeh je ako klima prihvati komande za paljenje..posle dugo stajanja..

Poz
[ codeNO @ 06.11.2012. 14:55 ] @
Da je moja klima pa ajjj,,,nego tudja a korisnik nema net a ja pitam umesto njega a i mozda je ja preuzmem pa da imam neko predznanje pre nego pocnu da se dime kablovi i kompresor.

Sto se tice unutrasnje jedinice, kakav je remont tj ciscenje se radi kod nje?
[ vladd @ 06.11.2012. 17:04 ] @
Obicno je polen filter stiti, ali ispiranje nekim fungicidnim sprejom je preporucljivo. Takodje prociscavanje kanala za odvod kondenzata, da ne bi kapalo po nogama.

Poz
[ bakara @ 07.11.2012. 14:22 ] @
Upali klimu slobodno, pa vidi sta je ciniti, to ce svakako prvo da urade i u servisu.

Ono sto jos mozes da uradis je da vizuelno pregledas hladnjak klime da vidis da li ima mehanickih ostecenja.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.11.2012. 06:19 ] @
Pogledaj usput posle svih ovih radnji i da li radi ventilator klime.
[ codeNO @ 13.11.2012. 15:31 ] @
|Dobar savet L_J. Da li ce da se ukljucuje ventilator i uopste klima na ovako niskoj temp, njoj valjda treba razlika u temp da bi hladila..a sada je hladna???
[ vladd @ 13.11.2012. 16:27 ] @
Zavisno od klime, najcesce ne osmatraju spoljnu temperaturu ni temperaturu motora.
Ventilator mora da se ukljuci, a ako ne, onda je to vec jedan od simptoma kvara.

Poz
[ codeNO @ 14.11.2012. 20:43 ] @
Mislis ventilator se odmah ukljucuje cim se startuje klima ili je to opet do modela do modela. Jer ja bih ga cimao kao sto si rekao, malo po malo ukljucivao, jer ni ne znam dal ima ulja u kompresoru pa da ne s_ebem nesto
[ peromalosutra @ 14.11.2012. 22:15 ] @
Meni se cini da ima neko ogranicenje, npr kod mene klima nece da se upali ako je vani ispod ~7 stepeni. Cesto ju upalim jer tako mnogo brze isusi maglu s prozora, ali cim je manje od nekih 7 stepeni onda nema nikakvog efekta.
[ etjen @ 14.11.2012. 22:23 ] @
i kod mene ima neki zez kad je hladno. Hoće da upali jedino ako je sve na maksimumu, tipa vent na maks brzini i grejanje na maks (moguće i da je čak vezano i sa dugmetom za odleđivanje šoferke i retrovizora-ali to nisam siguran.

U svakom slučaju neće da se upali u svim uslovima, i kad se upali kompresor se vrlo brzo gasi, pretpostavljam da ima neke zaštite
[ vladd @ 15.11.2012. 00:14 ] @
Nisu klime predvidjene da rade po hladnoci. A pride na niskim temperaturama je niska i vlaznost vazdha, pa i nema neke potrebe za odmagljivanjem.

Klima radi u osnovi na promeni faze freona, pri niskim temperaturama je tesko izvesti promenu faze, tesko je proizvesti pritisak, isparivac "radi" slabo ili prosto ne funkcionise...

Za rad pri velikom okolnom minusu, klima mora da bude preradjena..

Poz
[ Nemanja @ 15.11.2012. 08:22 ] @
Ako je automatska klima pitanju, onda treba iskljuciti A/C i ostaviti na AUTO zimi ? Ili klima sama regulise ? Ovo pitam jer dosada nisam nista dirao kod klime, stalno je ukljucena, na 22 stepena, samo ako je mraz na prozorima ujutru ukljucim odledjivanje soferke.
[ vladd @ 15.11.2012. 09:14 ] @
Bolje je zimi da iskljucis klimu, a za odledjivanje koristi grejanje.

Kompresor je predvidjen da komprimuje gas a ne tecnu fazu, a na hladnoci je moguce da se provuce malo tecnog freona do kompresora, sto nije dobro.

Poz.
[ Nemanja @ 15.11.2012. 11:16 ] @
Hvala na odgovoru! Posto meni auto bipuje svaki put kada temperatura padne ispod 4 stepena, i pokaze pahulje kao da je Nova Godina , mislio sam da li ima neku "pamet" i za klimu, da se prebacuje u zimski rezim rada.
[ etjen @ 15.11.2012. 12:42 ] @
sigurno da je to automatski regulisano ali ipak ne šteti i malo pripaziti jer zaista nema nikakvog razloga paliti klimu po minusu.
[ Nemanja @ 15.11.2012. 13:11 ] @
Ne palim ja "klimu", kod mene je automaska klima stalno upaljena , ja mogu samo da izaberem temperaturu za levi i desni deo ... mogu iskljuciti 'A/C' sto je pretpostalvjam "klima", ali onda automatski gubim ono 'AUTO' za automatsku regulaciju parametara klime u kabini ...
[ etjen @ 15.11.2012. 16:04 ] @
iskreno verujem da je na takvim automatskim sistemima zaista svejedno da li je to uključeno ili isključeno.