[ mugi junuzovic @ 08.11.2012. 19:46 ] @
Ako netko zna kako se vadi prekidač za svjetla kod škode fabia. Ne rade oborena svjetla. Pozicija radi, duga rade, međutim oborene ne rade. Provjerio sam osigurače i oni su ispravni. POZZ!!
[ Nocni @ 09.11.2012. 15:42 ] @
Prekidac se vadi tako sto ga dok je u poziciji "nula" (0) gurnes prema unutra i okrenes za nekih 20 stepeni u desno... onda izvuces ka sebi cijeli prekidac...
A otkud ti ideja da je to sto ne rade svijetla bas do prekidaca?
Ne vidim razlog da popravljas taj prekidac ako ne znas ni kako se vadi... prekidac nije bas jednostavan... ako nisi ranije rastavljao takav prekidac (a nisi ) bolje je da ne diras nista.
[ vladd @ 09.11.2012. 16:35 ] @
Sijalice su proverene?

Poz

P.S.
Filmic zameni hiljadu reci
http://www.youtube.com/watch?v=5v-RKI5X5Zw

[Ovu poruku je menjao vladd dana 09.11.2012. u 17:57 GMT+1]
[ pajapop @ 09.11.2012. 17:59 ] @
Citat:
mugi junuzovic:
Provjerio sam osigurače i oni su ispravni. POZZ!!

Treba proveriti da li dolazi + do osiguraca. Ako ne dolazi, onda se petlja oko glavnog prekidaca. Skine se kako je opisano, proveri se da li ima + na dzeku, pa se parce kabla stavi u kontakt sa +-om, a drugi kraj se ubada po ostalim kontaktima (posto se verovatno ne zna raspored), pa ako zasvetle oboreena svetla, onda je kvar u prekidacu, a moze da bude i do prebacivaca na volanu, ili je samo do nekih kontakta. U svakom slucaju, to bi pre trebao da pogleda neki majstor koji je tome vican
[ skocimish @ 09.11.2012. 18:14 ] @
Hoće i ablender da gekne, menjao sam već na par ovih automobila, isti simptomi.
[ Nocni @ 09.11.2012. 18:29 ] @
^Da, vjerovatno je ablender... jedno 70%... 29,5% treba ostaviti za smijesno losu instalaciju u motornom prostoru na tim fabijama... tamo kod kraka sasije i do blizu donjeg dijela pozarnog zida u donjoj zoni unutrasnjeg blatobrana... i naravno 0,5% je prekidac u pitanju.
Ako ga je vec rastavljao i "popravljao" neko ko ide logikom pokretaca teme, onda je vjerovatno do prekidaca...
[ mugi junuzovic @ 09.11.2012. 18:52 ] @
Citat:
Nocni:
Prekidac se vadi tako sto ga dok je u poziciji "nula" (0) gurnes prema unutra i okrenes za nekih 20 stepeni u desno... onda izvuces ka sebi cijeli prekidac...
A otkud ti ideja da je to sto ne rade svijetla bas do prekidaca?
Ne vidim razlog da popravljas taj prekidac ako ne znas ni kako se vadi... prekidac nije bas jednostavan... ako nisi ranije rastavljao takav prekidac (a nisi :D) bolje je da ne diras nista.

Mislim da u ovom slučaju ne bi išlo tako jer lijevo od ovg prekidača se nalazi mali prekidač za nivelaciju svjetala i sve je to zajedno sa ukrasnom pločom. Ja sam skinuo komplet lijevi donji dio ima nekih 5-6 vijaka, optozada se oslobodio kablova i komplet izvukao sve van. Onda sam oslobodio ovaj okvirić sa prekidačima i tek onada sam uspio izvući prekidač prema sebi onako kako ti kažeš.
Kvar je bio u prekidaču. Našao sam u prodavnici i koštao je 32KM, dok u škodinom servisu košta 310KM ( ide zajedno sa onim malim prekidačem za nivelaciju svjetala). Ovaš što sam kupio nije brendiran ali odgovara potpuno.
Samo da napomenem da sam stari prekidač rastavio ( Skida se ovaj prednji dio sa prekidačem) unutra postoje kontakti, brijegovi kao kod hajmo reći prekidača za šporet ništa nemože ispasti. Nagorio je jedan kontakt i ima sitna rupica na limiću. Očistio sam kontakt i sada radi samo pitanje je da kad.
Na ovoj prvoj slici drugi kontakt slijeva (vidi se malo je tamniji) on je od oborenog svjetla.
Evo par fotki možda nekom nekad budu koristile.




[ veselinovic @ 10.11.2012. 06:35 ] @
Mozda ja jesam staromodan, ali bih tu ubacio tri releja ( kratko, dugo i magla) i ne bih brinuo.
Inace kad vw napravi instalaciju to je instalacija.
Slicno kao Majkrosoft.
Zakrpa do zakrpe svega natrpano, radi ali jedva.
[ mugi junuzovic @ 10.11.2012. 09:36 ] @
Eh sad ne razumijem se baš puno u instalaciju škode, nova je i nisam imao kvaraova ali izgleda baš da nema relea što je velika mana, zar ne....
[ vladd @ 10.11.2012. 10:37 ] @
Tek kod golfa 5 je (savrseni)VW krenuo da ugradjuje releje.

Postoji jedan zanimljiv napis, opazanje jednog korisnika, kako da formira proceduru manipulisanja "euro" switch-om, prekidacem za svetla

Citat:
That's one of the nice things about having a Euro switch. I am using an aftermarket HID kit and to extend the life of the bulbs, I only use my parking lights in the daytime. It has become an instinctive habit for me to turn the switch to the 12 o'clock position before starting the engine. Also when I shut the engine off I return the switch to 12 o'clock if I have been driving at night and then when the key is in the off position turn the switch to the off position.

The reason I follow this procedure, I have noticed the lights go off and momentarily come on again before shutting down altogether. Not too good for the bulbs.


Pa se moze probati u praksi.

Poz

P.S.
Mala pomoc
http://www.cabby-info.com/Files/RelayingTheHeadlights.pdf
[ Zarko Silic @ 10.11.2012. 16:09 ] @
Nema Golf 5 releje za svetla. To kod petice radi na sasvim drugi nacin.