[ Zlatni_bg @ 12.11.2012. 20:20 ] @
Pozdrav,

Dakle, verujem da se svako ko je imao iskustva sa gore pomenutim pojmom jezi na samo spominjanje istog. Situacija, zaledjen put, ogranicenje brzine 50km/h, ja vozim 40, nalecem na led u krivini i gubim kontrolu... zaustavljam se u stubu. Iza mene policija, odmah zovu kolege da vrse uvidjaj. Osumnjicen sam za neprilagodjenu brzinu uslovima puta. Sudiju na sudjenju naravno nista nije interesovalo, nikakva rasprava, nista, nikakvo tumacenje zakona... Gledam po internetu da bih saznao kolika me kazna ocekuje, i nigde ne mogu da nadjem bilo sta vezano za ovaj moj prekrsaj. Da li moze neko da mi kaze sta me ocekuje otprilike? Da napomenem, niko sem mene nije ucestvovao u udesu.
[ cyofee @ 12.11.2012. 20:41 ] @
Meni se desio gotovo isti događaj. Sa sudijom naravno da nije bilo diskusije jer, po njihovom, sama činjenica da je došlo do sletanja s puta znači da brzina nije bila prilagođena.

Kazna je ako se dobro sećam 5.000 - 20.000, nikakvi kazneni bodovi. Ja sam ako se dobro sećam dobio 6.000 + 500 za troškove suđenja. Meni je to sudija odmah rekla i odmah sam dobio i uplatnice.
[ cozmo_im @ 12.11.2012. 21:20 ] @
Cemu sluzi vestak onda ako ne moze da utvrdi cinjenice - kojom je brzinom vozeno, da li je auto tehnicki ispravan, uslovi na putu i slicno.

Sta sad, ja prijavim nekog ko sa 20kmh sleti s puta zbog leda i on popije kaznu ako panduri dodju na uvidjaj???
[ etjen @ 12.11.2012. 21:37 ] @
ako je tako, onda je to neviđeni idiotizam. Nisi ti kriv što put nije prilagođen normalnom protoku saobraćaja, tj. što ima leda na istom.

Kad je led tu, onda ništa ne pomaže, ni 5km/h. Ja sam imaoa situaciju da sam stajao, dakle bio zaustavljen na uzbrdici i krenuo sam da se kližem nizbrdo i sleteo sam sa puta... Bio sam lude sreće jer nije bilo bankine i samo me je neki žbun zaustavio da ne padnem kolima u provaliju... I zamisli sad da je policija bila u prolazu i to videli i oni meni napišu kaznu, mis'im wtf?!?
[ Zlatni_bg @ 12.11.2012. 21:45 ] @
cyofee, da li je to bilo po novom zakonu? Meni je policajac rekao na uvidjaju da ukoliko budem dobio kaznu (a znao sam da cu je dobiti, cim sam cekao poziv od sudije), da ce biti oko 5000. Nigde na internetu nema nikakve informacije o slicnim prekrsajima i visini kazne.

cozmo_im,

Pa ja sam tacno znao da ce to biti razlog za koji cu biti osumnicen, jer nista drugo ne mogu da mi zakace. I to je jedini razlog od kog ne mozes da se odbranis, i da hoces. Jednostavno, sta god da uradis, ukoliko nemaju sta drugo da ti zakace, reci ce da nisi prilagodio brzinu uslovima puta, i tu nema dalje rasprave. Ti ako kazes da si isao 5km/h, sudija ce te pitati zasto nisi isao sporije. Ukoliko kazes da si mislio da je 5km/h dovoljno sporo i prilagodjeno, bices zaklopljen cinjenicom "pa kako si onda izgubio kontrolu?". Jednostavno, deo zakona koji je njima ostavljen kao ogromna sloboda za tuzenje, skroz nedefinisan, ali se moze uvek koristiti, u gotovo svakom slucaju. Cinjenica je da je 40% kazni napisano bas iz ovog razloga...

Al ajde, posle silnih razgovora sa svima zivima, batalio sam tu pricu uopste na bilo koji nacin da se branim, jer sam shvatio da nema vajde, a tek kad sam dosao na razgovor sa sudijom, tek onda mi je sve bilo jasno u kojoj je to meri...

I da, ukoliko sleti i sa 20km/h s puta, i ti ga prijavis, popice kaznu.

E ima jedan deo zakona koji mi nije bas najjasniji, i mislio sam da cu moci da se branim time, ali jednostavno nisam dosao do reci kod sudije. Evo ga tekst.

Citat:
1. Opšte odredbe
Član 132.
Javni putevi moraju da se obeleže propisanom saobraćajnom
signalizacijom, kojom se učesnici u saobraćaju upozoravaju na opasnost koja im
preti na putu, odnosno delu puta, stavljaju do znanja ograničenja, zabrane i
obaveze kojih se učesnici u saobraćaju moraju pridržavati i daju potrebna
obaveštenja za bezbedno i nesmetano odvijanje saobraćaja.
Saobraćajnom signalizacijom moraju da se obeleže i opasnosti
privremenog karaktera, naročito one koje nastanu usled iznenadnog oštećenja
ili onesposobljavanja puta, kao i privremena ograničenja i privremene
zabrane u saobraćaju, a ti znakovi se moraju ukloniti čim prestanu razlozi
zbog kojih su postavljeni.


Dakle, ukoliko je postojala opasnost na putu, cak i ta privremena u vidu leda, ona je po zakonu morala biti oznacena, jer sam ja postujuci regularne propise puta sleteo s istog. I samim tim, zbog toga sto, kako kazu "nisam prilagodio brzinu uslovima puta i atmosferskim prilikama", skinuli su i odgovornost lica koja bi trebalo da odrzavaju taj put. Ispada onda da putari uopste ovo ne treba da postuju, jer cemo se mi slupati negde zato sto nismo vozili dovoljno sporo, a ne jer oni nisu radili svoj posao kako treba. Cemu ovaj deo zakona kad uvek mogu nas da okrive?
[ waikiki @ 12.11.2012. 21:52 ] @
Zar nema u zakonu pravilo ako se desio sudar gde je bilo samo manja materijalna steta da policija ne izlazi na uvidjaj osim ako neko od ucesnika insistira!
[ cozmo_im @ 12.11.2012. 21:54 ] @
Ma potpuno je suludo da te okrive za takvo nesto!

Evo sta se meni desilo sa VW Bubom. Vejavica, haos. (bilo je to pre vise od 15 godina), idem Ugrinovackom ulicom... vozim 30kmh! Pali se crveno, nekih pola 1 nocu ja na kocnicu lagano i prednjim desnim tockom udarim u ledenicu neku nasred puta - nisam video od vejavice, auto se odbije i okrene i stane na sred raskrsnice a u medjuvremenu se upalilo crveno! Ko za inat - panduri!! Ej, u pola jedan nocu, vejavica, led, haos!

Vidim izlazi on iz kola, ajd necu da krecem, sacekam ga:

"Sto si kocio" pita on mene. Ja kazem pa upalilo se zuto, prosao bih kroz crveno, a jos ste i vi tu!

Mislio sam da cu da popijem kaznu, kad on kaze "Vozi dalje, vise si se zeznuo sto si kocio i naleteo na santu leda i odbio se nego da si prosao kroz crveno u sred noci po ovom kijametu. Aj polako kuci"

Znaci, za neverovanje.

I sta ti da mislis o njima sad?

[ Zlatni_bg @ 12.11.2012. 21:57 ] @
Citat:
waikiki:
Zar nema u zakonu pravilo ako se desio sudar gde je bilo samo manja materijalna steta da policija ne izlazi na uvidjaj osim ako neko od ucesnika insistira!


Policija koja je bila iza mene u 307ici je insistirala da dodju kolege iz saobracajne kako bi izvrsili uvidjaj, zvali su ih, i nisam mogao nikako da se sklonim jer mi je pukla letva volana, ispao menjac, iskrivio sam tocak jer sam njime udario u banderu, izleteo mi je far, i jos neki kvarovi. Morao je slepom da ide dalje. Ipak je auto od 750 kg, Pezo 205. Cak je i hitna pomoc dosla na lice mesta, a ja nikog od njih nisam zvao.
[ Flo33 @ 12.11.2012. 22:09 ] @
U EU bi jos i plati izlazak svih tih sluzbi na teren.

Mene zanima recimo da li se led racuna u vremensku nepogodu na ful kasku?

Nikada nisam razmisljao o tome
[ waikiki @ 12.11.2012. 22:26 ] @
Na osnovu clana 171 u tvom slucaju policija je mogla da izvrsi uvidjaj jedino na tvoj zahtev!
Citat:
Član 171.
Policijski službenik dužan je da izađe na mesto saobraćajne nezgode u kojoj je nastala manja materijalna šteta, ako to zahteva jedan od učesnika saobraćajne nezgode ili lice koje je pretrpelo materijalnu štetu u toj nezgodi i izvrši uviđaj.
[ Flo33 @ 12.11.2012. 23:31 ] @
A steta na banderi?
[ anon70939 @ 12.11.2012. 23:46 ] @
Citat:
Zlatni_bg:jer mi je pukla letva volana, ispao menjac, iskrivio sam tocak jer sam njime udario u banderu, izleteo mi je far, i jos neki kvarovi.

Ne mogu da zamislim situaciju u kojoj se sve ovo desi na potpuno ispravnom autu pri tako "maloj brzini"
[ Zarko Silic @ 13.11.2012. 01:34 ] @
Moze spor da se vodi sa putarima i sa neizvesnim ishodom, ali

uz dobre advokate sve je resivo.
[ Zlatni_bg @ 13.11.2012. 01:49 ] @
Citat:
CoyoteKG:
Citat:
Zlatni_bg:jer mi je pukla letva volana, ispao menjac, iskrivio sam tocak jer sam njime udario u banderu, izleteo mi je far, i jos neki kvarovi.

Ne mogu da zamislim situaciju u kojoj se sve ovo desi na potpuno ispravnom autu pri tako "maloj brzini"



Tebi je 40km/h u sudaru mala brzina?

http://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc - Test udarca nekog automobila pri 40km/h

http://www.youtube.com/watch?v=-_gDfXHvCl4 - Evo sta bude sa 205icom pri 70km/h kada udari direktno u stub, pa sam prosudi sta bi bilo sa mnom da sam isao brze.

Mozda to tebi deluje sporo, ali 750kg kada se krece 40km/h ima poprilicno veliku silu. Nadam se da nikad neces imati iskustva u slicnim sudarima, ali da si imao do sad, drugacije bi razmisljao o brzini.

@Flo33
Steta na banderi... Pala ona lampa odozgo i to je to. Rekose da nemam nista s tim.

Zarko Silic,

Mozda je i moguce, ali mislim da sve zavisi od ishoda mog sudjenja, dakle ukoliko se ispostavi da sam kriv, a hoce, mislim da nemam sta da trazim. A i tesko je dokazati sve to sad kad je proslo toliko vremena, poprilicno je tesko dokazati i dan posle. Uostalom, to ja mislim da odrzava drzavno preduzece, a kada dodje zima ima boga pitaj koliko takvih slucajeva, i verujem da su do sad razradili sistem kako da se zastite od konstantnih tuzbi. Koliko samo ljudi unisti automobil zbog rupa od vode...
[ cyofee @ 13.11.2012. 06:09 ] @
Citat:
cyofee, da li je to bilo po novom zakonu? Meni je policajac rekao na uvidjaju da ukoliko budem dobio kaznu (a znao sam da cu je dobiti, cim sam cekao poziv od sudije), da ce biti oko 5000. Nigde na internetu nema nikakve informacije o slicnim prekrsajima i visini kazne.
Jeste bilo po novom zakonu. Nije mi potpuno jasno kako tebi ide proces pošto je meni u pozivu za suđenje bio naveden član i stav zakona po kome sam okrivljen. Glasio je nešto kao "vozač mora da brzinu prilagodi uslovima na putu".

[ veselinovic @ 13.11.2012. 06:43 ] @
Ne znam ZOBS Srbije, ali kod nas u bosni ide ovako :

Clan 43.

Vozac je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi
osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim
prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobracaja, saobracajnim
znacima i drugim saobracajnim uslovima, tako da vozilo može
blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod
navedenim uslovima može da predvidi.


I u SFRJ je bilo nesta slicno. Dakle kljucno pitanje, jesi li mogao pretpostaviti led.
Jel put do te krivine bio zaledjen, jel bio posut solju, pa nestalo soli u pola krivine.
Opisi malo situaciju, datum dogadjaja ( mislim ocekuje se led u decembru tj ako put nije solje moze se ocekivati led...)
Putari morjau da drze put u ispravnom stanju, ali i oni imaju neko vrijeme da ociste snijeg ( zavisno od kategorije puta).
Mozda mozes dici tuzbu protiv putara, pa predloziti sudiji da tvoj predmet miruje dok se ne rijesi spor sa putarima.
Spor sa putarima ces vjerovatno izgubiti, ali mozda prodje vrijeme da zastari prekrsajna prijava.

[ Lavlja_Jazbina @ 13.11.2012. 06:44 ] @
Plati sta treba i koliko god i furaj dalje.
Sta da je pored bandere bilo neko dete,odrastao covek.!!!?.
Ako budes tih 40km shvatio ozbiljno,u buduce neces ni imati sudara.
Mali off.
Ja sam ozbiljno na kiperu shvatio sta je 40km sa 15m3 tereta.
[ Java Beograd @ 13.11.2012. 07:08 ] @
Nije mi jasno o čemu diskutujete.
Ako je neko izleteo sa puta, onda je jasno da je brzina neprilagođena. Ili to pokušavate da objasnite da je brzina bila prilagođena, ali je sleteo sa puta zbog nečeg drugog ?

Kuknjava na putare je posebna priča. Svaki vozač / vozilo mora da bude osposobljeno za zimske uslove. Znam za mnogo primera kad pada ledena kiša (na primer). Šta očekujete, da se putari multipliciraju sa n! koeficijentom i da svaku ulicu u svakom gradu u istom momentu odlede i osuše ? E pa nema to ni u Holivudu. Dakle, ako nisi opremljen da voziš po kolovozu onakav kakav je u tom momentu - brate parkiraj pa zovi pomoć na putu, ili nastavi javnim prevozom. Nema druge.

Ako je kolovoz bio zaleđen, 40 km/h je prevelika brzina.
[ cozmo_im @ 13.11.2012. 07:51 ] @
Autor teme treba samo da razjasni da li je svo vreme bio zaledjen put ili je NALETEO na led vozeci ispod propisane brzine. Ako je ovo drugo, nije kriv i vozio je prilagodjenom brzinom.
[ Java Beograd @ 13.11.2012. 08:05 ] @
Da, to bi već moglo biti razumljivo.
[ jnk @ 13.11.2012. 08:23 ] @
Bilo je diskusije o ovome prilikom donošenja novog zakona. Šta god nepredviđeno da se desi na putu makar i rupčaga od 4 metra, uglačani led na celom putu ili bilo koja druga nepredviđena okolnost uvek će vozač biti kriv zbog neprilagođene brzine uslovima puta a gotovo nikad neće odgovarati putar. Naravno da to nije logično i da treba da se menja. Ako se ustanovi da vozač nije kriv ne treba ni da odgovara.
[ Java Beograd @ 13.11.2012. 08:41 ] @
Rupčaga na putu je nešto što se ne može predvideti. Led može.
[ vladd @ 13.11.2012. 09:17 ] @
Rupcaga se ne moze predvideti, ali se moze primetiti. KAda god sam uletao u rupe na putu, bilo je zbog nepaznje u doticnom trenutku.
Najvise sam upadao na trasi kuca-posao, posto je goristim decenijama, i manje sam obazriv(a rupcaga nikne nakon nekoliko sati), dok na drugim stazama jako obracam paznjuna kolovoz ipokusavam da odrzim i odstojanje i srazmernu brzinu..

Poz
[ cozmo_im @ 13.11.2012. 09:32 ] @
A sta ako imas opasnu rupcagu a iz suprotnog smera nailazi sleper a ti vozis nocu? Upadnes u rupcagu, izgubis kontrolu iako si postovao ogranicenje i sletis s puta? Sta onda?
[ vilil1 @ 13.11.2012. 10:05 ] @
Citat:
cozmo_im: A sta ako imas opasnu rupcagu a iz suprotnog smera nailazi sleper a ti vozis nocu? Upadnes u rupcagu, izgubis kontrolu iako si postovao ogranicenje i sletis s puta? Sta onda?

Onda sve fotografises, i rupu i tvoj auto...iz svih mogucih uglova, zoves policiju da sacini zapisnik, nadjes putare zaduzene za tu deonicu...

Sta kaze Beograd put -

" Zahtev za naknadu štete na vozilu nastale usled neadekvatnog održavanja kolovoza koji je u nadležnosti JKP „Beograd put“ podnosi vlasnik vozila u pismenom obliku.
U zahtevu treba navesti: lične podatke – ime, prezime, adresu i broj telefona, vreme i mesto gde se dogodila nezgoda, opis štete na vozilu i iznos štete koji se potražuje.

Zahtev je neophodno svojeručno potpisati.

Uz zahtev je potrebno da se prilože sledeća dokumenta:
fotokopiju Zapisnika o uvidaju saobraćajne nezgode MUP-a,
fotokopiju vozačke i saobraćajne dozvole,
fotokopiju Zapisnika o proceni štete od strane osiguravajućeg društva
fotokopiju Profakture servisa o iznosu popravke ili račune ukoliko je popravka izvršena
foto dokumentaciju, kao i drugu dokumentaciju relevantnu za utvrdivanje štete kojom se raspolaže."

http://www.beogradput.com/faq.php

Sad, ukoliko postoji neki znak o toj rupi, tj. da je ta deonica puta na neki nacin obelezena da se nalazi u losem stanju, pretpostavljam da ti nece nista isplatiti.
[ Zarko Silic @ 13.11.2012. 10:43 ] @
"Brzina prilagodjena uslovima puta" je prakticno termin protiv koga je nemoguce bilo sta uciniti.

Na osnovu sudske prakse u poslednjiih 5 decenija on je prakticno nepromenjen.

Bar kada je u pitanju redovan sudski postupak.


P.S. Postoje slucajevi gde stranka u naknadnom postupku uspe, uz pomoc vestaka i mnogo znoja, dokazati svoju nevinost, ali su to ipak redji slucajevi.


Mislim da je u ovom nasem slucaju jeftinije platiti kaznu.
[ bakara @ 13.11.2012. 13:04 ] @
Lose je u ovoj situaciji za tebe je samo to sto je policija dosla.

Brzina sasvim sigurno nije bila prilagodjena uslovima saobracaja, jer da jeste ti ne bi zavrsio u banderi.

Ne prilagodjena brzina je vrlo rastegljiv pojam i uzima u obzir i brzinu i neprilagodjenu voznju i nema nikakve veze sa ogranicenjem brzine, na kraju mogao je na mestu bandere da bude covek, i onda je svakako neko kriv.

Ako je nemoguce preci taj led, onda je neprilagodjena voznja u opste sedati za volan i to pokusavati.
[ Almedin @ 13.11.2012. 13:27 ] @
@bakara, zasto bi neko morao biti kriv? Slucaj se moze desiti i bez objektivne krivice nekoga. Da je prilagodio brzinu, ne bi zavrsio u banderi? Valjda bi se trebalo poci od brzine pa vjestaciti je li to bila objektivno prilagodjena brzina? A sta da nije bilo bandere? Zavrsio bi na livadi i nikom nista? Znaci, kriva je bandera jer nije prilagodila svoju poziciju uslovima na putu:)
[ Zlatni_bg @ 13.11.2012. 13:28 ] @
Ovako, pitate me da li sam celom duzinom puta vozio po ledu 40km/h. Naravno da nisam. Put je jednim delom bio suv, potom u krivini, iz nekog razloga, se na putu nalazio led. Dakle naleteo sam na led, nisam vozio 40km/h po ledu, sigurno ne bih to radio pogotovu sa policijom iza sebe kao sto sam naveo.

Citat:
Autor teme treba samo da razjasni da li je svo vreme bio zaledjen put ili je NALETEO na led vozeci ispod propisane brzine. Ako je ovo drugo, nije kriv i vozio je prilagodjenom brzinom.

Nazalost, to na sudu ne prolazi.

Kao sto sam napisao u svom prvom postu, odustao sam od bilo kakve odbrane, jednostavno nije vredno truda. Mene je samo interesovalo kolika kazna moze da me ceka za to, i gde je to u zakonu definisano. A diskusiju naravno mozemo da vodimo dalje o svemu ovome :)
[ bakara @ 13.11.2012. 13:32 ] @
Citat:
Almedin:  @bakara, zasto bi neko morao biti kriv?

Uvek je neko kriv, zar ne?

Da nije bilo bandere, mozda bi se prevrnuo i poginuo i sam bi bio kriv.

Da je isao sporije preko leda verovatno ne bi izleteo, da lili ne?
[ Almedin @ 13.11.2012. 13:57 ] @
@bakara, ja samo kazem da nije logicno reci "zavrsio je u banderi, znaci nije prilagodio brzinu" jer "neko mora biti kriv" nego treba vidjeti koja je to brzina bila pa ocjenjivati. Sudu je najlakse raditi po tvome jer mali broj ljudi se trudi dokazati da jesu prilagodili brzinu i da za udes nisu objektivno krivi.
[ Java Beograd @ 13.11.2012. 14:07 ] @
Ajde opiši neku hipotetičku priliku kad je neko prilagodio brzinu uslovima na putu, i istovremeno izleteo sa puta.
[ Zlatni_bg @ 13.11.2012. 14:48 ] @


Mala predstava kako je to na ledu i zasto je tesko prilagoditi brzinu :)

Inace, da napomenem, nije ceo put bio zaledjen, vec deo puta :) Vecina ljudi batali neku preteranu odbranu, jer je gotovo nemoguce odbraniti se od tog clana zakona. Naravno, trebalo je da idem sporije (sto se tek kasnije sazna) ali nisam mogao da znam da me tu ocekuje led, ali postoji clan zakona koji obavezuje putare da obeleze taj deo puta kao opasan/neprohodan, i samim tim meni skrenu paznju na to da ja tuda ne mogu bezbedno da se krecem kao po ostatku puta. Neko je rekao da putari ne mogu da se multipliciraju, pa nazalost, ne radi se o njihovoj brojnosti, vec o postovanju zakona, koji je napisan takav kakav jeste, i ako meni vec sude po zakonu, onda bi i oni trebalo da ga postuju. Sto je sklopljen takav da ne mogu ni oni da ga postuju, a ni mi vozaci, a da pritom mi dobijemo svu krivicu?

@bakara, ne bih mogao da se prevrnem tu, pogotovu ne pri toj brzini, postoji i bankina. Konkretno, ako vas zanima, to se sve desilo na putu ispod Kalemegdana, kod Nebojsine kule. Ko zna put bice mu jasno :)
[ Zarko Silic @ 13.11.2012. 15:13 ] @
@Zlatni_bg

Nisi napisao (ili nisam obratio paznju) kakav si to sjajan pneumatik imao na vozilu?
[ su27killeryu @ 13.11.2012. 15:40 ] @
ako je temperatura manja ili bliska nuli uvijek moze da te ocekuje led
[ bakara @ 13.11.2012. 15:41 ] @
Citat:
Almedin: @bakara, ja samo kazem da nije logicno reci "zavrsio je u banderi, znaci nije prilagodio brzinu" jer "neko mora biti kriv" nego treba vidjeti koja je to brzina bila pa ocjenjivati. Sudu je najlakse raditi po tvome jer mali broj ljudi se trudi dokazati da jesu prilagodili brzinu i da za udes nisu objektivno krivi.


Evo ti lepog primera:

Citat:
Zlatni_bg

Mala predstava kako je to na ledu i zasto je tesko prilagoditi brzinu :)


Da potvrdi ovo:

Citat:
bakara
Ako je nemoguce preci taj led, onda je neprilagodjena voznja u opste sedati za volan i to pokusavati.
[ deki77 @ 13.11.2012. 16:13 ] @

Cek bre!! zar ste i vi naseli na tu foru nasih strucnjaka za prevare u saobracaju.

"prilagoditi brzinu uslovima na putu"

-Ako je put:zavejan,potopljen,zaledjen,jak vetar,kliziste,erupcija vulkana,obracun narko kartela...etc.
U takom slucaju se izdaje naredba o zabrani saobracaja na deonicama gde je nemoguce put osposobiti(trenutno,potpuno)za saobracaj.
(slikovito: policija sa svojim autima ili barijerama zatvori put za saobracaj,izda upozorenje preko lok. medija,dok se put npr. ne pospe ili ocisti)

-U ostalim situacijama: putari ili (x)firma koja se bavi odrzavanjem puta(deonice) je duzna da put odrzava,popravlja,krpi,cisti,posipa,odrzava signalizaciju,postavlja,prati..itd(jos dosta nadleznosti).

Sta zapravo oni rade kao i u vecini nasih firmi po Srbiji.
Manipulisu sa tenderima oko nabavke materijala,lobiraju za firme,vrse selekciju ciscenja po tkz kategorijama.(gde se kategorijama osim bolnica,policije,skole itd. ubacuju i Gradonacelnici,lok.biznismeni,politicari i sl.)
Ostale deonice puta se zanemaruju,manje odrzavaju..a jos kada je nevreme ili nepogoda..tu se tek ne zna krsni kraj).

Tako imate situaciju da slusate ujutro AMSS,i recenicu od koje mi zaista bude muka "prilagoditi brzinu uslovima na putu".

Ne bre, ja placam... i Vi razne poreske namete da se "put prilagodi za nesmetan saobracaj"...
To je prava recenica..



[ vilil1 @ 13.11.2012. 17:33 ] @
Citat:
deki77

Cek bre!! zar ste i vi naseli na tu foru nasih strucnjaka za prevare u saobracaju.

"prilagoditi brzinu uslovima na putu"

-Ako je put:zavejan,potopljen,zaledjen,jak vetar,kliziste,erupcija vulkana,obracun narko kartela...etc.
U takom slucaju se izdaje naredba o zabrani saobracaja na deonicama gde je nemoguce put osposobiti(trenutno,potpuno)za saobracaj.
(slikovito: policija sa svojim autima ili barijerama zatvori put za saobracaj,izda upozorenje preko lok. medija,dok se put npr. ne pospe ili ocisti)

-U ostalim situacijama: putari ili (x)firma koja se bavi odrzavanjem puta(deonice) je duzna da put odrzava,popravlja,krpi,cisti,posipa,odrzava signalizaciju,postavlja,prati..itd(jos dosta nadleznosti).

Ti kazes da se ovako ne postupa!? Gresis.

A, zanima me, posto placas razne namete i ocekujes da put bude prilagodjen za normalan saobracaj...kako bi resio situaciju kada pada sneg na nekoj deonici od 10, 20, 50km. a temp. je ispod nule? Zabranio bi saobracaj? Ili bi na svaki metar postavio ljude da ciste sneg da se ne zadrzava? Ili bi ugradio neke grejace da greju asfalt? Kako?

Ili bi na razne nacine obavestavao vozace da "brzinu prilagode uslovima na putu"?
[ Zlatni_bg @ 13.11.2012. 17:42 ] @
Citat:
Zarko Silic:
@Zlatni_bg

Nisi napisao (ili nisam obratio paznju) kakav si to sjajan pneumatik imao na vozilu?


4 wintere, prva sezona. Zadnji kraj je lagan, pa je izgubio prijanjanje, i tako sam se okrenuo u krivini.
[ veselinovic @ 13.11.2012. 18:27 ] @
Nisi procitao dobro moj post.
Ti si mogao predvidjeti led, jer je temperatura ispod nule, put nije bio posut materijalom dakle gdje god je mokro tu je led.
Da je recimo bio snijeg i put ociscen i posut, ali eto u pola krivine grtalica digla kasiku ti ne bi mogao pretpostaviti snijeg na cesti.
KAd je pljusak i vozis kroz usjek logicno je pretpostaviti odron, ali po lijepom vremenu nije.
To je stvar procjene vozaca i moze biti ispravna moze biti pogresna.
[ deki77 @ 13.11.2012. 18:38 ] @
Citat:
vilil1:

A, zanima me, posto placas razne namete i ocekujes da put bude prilagodjen za normalan saobracaj...kako bi resio situaciju kada pada sneg na nekoj deonici od 10, 20, 50km. a temp. je ispod nule? Zabranio bi saobracaj? Ili bi na svaki metar postavio ljude da ciste sneg da se ne zadrzava? Ili bi ugradio neke grejace da greju asfalt? Kako?

Ili bi na razne nacine obavestavao vozace da "brzinu prilagode uslovima na putu"?


Ne kapiras.
Ovde se ta recenica koristi kao izgovor za nesto sto bi moralo biti."Uradjeno".
A to nesto, je rupa koja stoji 20god. i niko da je zakrpi,sahte koje su maznute,semafori koji ne rade jer treba da se zameni sijalica,signalizacija koja je dotrajala i sl. da ne nabrajam.Samo kazem pare su dobili i izdvaja im se kroz registraciju,putarine,razne lokalne poreze i namete.
Nesto drugo je elementarna nepogoda.
A elementarna nepogoda nije susnezica i poledica.Imaju ljudi na alpima prave probleme sa snegom i nepogodama,pa je put ociscen kao u krugu 2ke.


[ Almedin @ 13.11.2012. 19:02 ] @
Smatram da nije ispravno izjednacavati "izlijetanje sa puta" i "neprilagodjavanje brzine". Banalan primjer: na krivini se nalazi led u neprimjetnom uzduznom udubljenju sirokom 30 cm. Vozac broj 1 vozi 100 km/h, slucajno zaobilazi taj led i nastavlja voziti. Vozac 2 vozi 30 km/h ali slucajno naidje na taj led i zavrsi u kanalu. I sada vozac 2 nije "prilagodio brzinu uslovima na putu"? Koliko je trebao voziti? 20, 10, 5? Odgovor je, otprilike, "koliko god samo da ostane na putu"? Ova rupa u zakonu se i koristi da bi neko bio kaznjen jer, zaboga, neko mora biti kriv.
[ iz zadnje klupe @ 13.11.2012. 19:49 ] @
Pa jeste fora da neko bude kriv.
Kako ja da previdim:

Situacija 1 – motam se po divicbarama i okolini, dan kasnije prolazim istim putem kojim sam juce prosao, malo brda malo sume i nisam uspeo da zakocim nego sam smotao i zavrsio na travi. Jer, se na tom istom putu od juce pojavila pukotima 25-30 tacno preko kolovoza kao iscrtana. Jos grdje bila je u senci nekog sumarka a ja sa naocarima za sunce.. pitam posle lokalce, oni kazu to je normalno, pa mi smo trusno podrucje, ovde se to stalno desava, navikli smo, krpimo mi to...
Situacija 2 – letos, seoski regionalni putevi, asfalt, obilazim rodbinu, zevam okolo, nema drasticnih rupa ni krivina, ni saobracaja, kad proklizam usred bela dana na zavoju i zamalo cao papa. Magarac sa traktorom – kamionom sta god, je naneo zemlju po sred puta! Ne malo, vec gromade.
I jos da mi neko kaze da sam brzo vozio. Ne, jer po takvim putevima se vozi 50-70max bez obzira sto nema zive duse.
Posle sam vozio sporije i preselo mi.
[ Blue82 @ 13.11.2012. 20:35 ] @
Citat:
Ne, jer po takvim putevima se vozi 50-70max bez obzira sto nema zive duse.


E da mi je videti kojim se to saobracajnim znakom regulise :)


Sto bi rekao @Java, sa kojim se retko kad ne slazem, cim si izleteo sa puta (pogotovo ako je u pitanju led) jer on se i te kako moze predvideti, nisi prilagodio voznju uslovima puta, e sad sto si ti pametniji pa ti zuris da ne ispadnes sisa pred onima koji te preticu, to je vec samo tvoj problem. Ovo "tvoj" ne obracam se nikome konkretno vec vozacu.

To je ono sto kaze zakon i sa cime se ja u biti slazem. E sad deo sa kojim se ne slazem je da tebe bilo ko goni, ako sledis sa puta, i jedino ti imas neku stetu. To je situacija u kojoj mi je potpuno glupo nekog kaznjavati (kaznio se vec sam), osim u slucaju bandere, ako se gleda da tu banderu neko indirektno treba da plati, jer to je drzavna svojina.
[ Zlatni_bg @ 13.11.2012. 21:52 ] @
Citat:
Sto bi rekao @Java, sa kojim se retko kad ne slazem, cim si izleteo sa puta (pogotovo ako je u pitanju led) jer on se i te kako moze predvideti, nisi prilagodio voznju uslovima puta, e sad sto si ti pametniji pa ti zuris da ne ispadnes sisa pred onima koji te preticu, to je vec samo tvoj problem. Ovo "tvoj" ne obracam se nikome konkretno vec vozacu.


Jel se ovo na mene odnosi?
[ Java Beograd @ 14.11.2012. 08:00 ] @
Citat:
deki77:-Ako je put:zavejan,potopljen,zaledjen,jak vetar,kliziste,erupcija vulkana,obracun narko kartela...etc.
U takom slucaju se izdaje naredba o zabrani saobracaja na deonicama gde je nemoguce put osposobiti(trenutno,potpuno)za saobracaj.
(slikovito: policija sa svojim autima ili barijerama zatvori put za saobracaj,izda upozorenje preko lok. medija,dok se put npr. ne pospe ili ocisti)

-U ostalim situacijama: putari ili (x)firma koja se bavi odrzavanjem puta(deonice) je duzna da put odrzava,popravlja,krpi,cisti,posipa,odrzava signalizaciju,postavlja,prati..itd(jos dosta nadleznosti).

A vozač je dužan da ima zimske gume, montirane lance na točkovima, i svakako eventualni priručni alat koji može da zatreba (ašov na primer). Noćna vejavica za 8 sati zaveje sve puteve u Srbiji. Jel ti zaista veruješ da je moguće da putari do ujutro u 07:00 očiste svako parče asfalta ?

Ko se čuva, i Bog ga čuva. Ali, ne očekuj ništa od Boga, ako svoj deo posla nisi obavio.

[ Lavlja_Jazbina @ 14.11.2012. 08:11 ] @
Citat:

Mala predstava kako je to na ledu i zasto je tesko prilagoditi brzinu :)


Izvini,dao si predstavu debila amerikanaca.Razmisli i kazi,da li bi ti pokusao da se spustas na toj nizbrdici kada znas da je led.Taj led je
bio i do te nizbrdice.
Termin*nisi prilagodio voznju uslovima puta,*je idealan.Zamisli samo koliko sporadiscnih misljenja samo na ovoj temi.Ajde, nije se povredio srecom i
predpostavljam da nije imao i neku vecu stetu na autu.Ali da ima sanse da se brani,pa je tu bio *covek*i poginuo,eto lufta kako neko nije "kriv" i posla
za zlikovca advokata.Citate po novinama,Petra Cvijic,bilo zuto,onaj debil na zrenjanincu,one me nagovorile ja nisam hteo itd.

Momenat kada se sedne u auto i krene,tog trenutka vozac sa dozvolom koju je dobio na polaganju od ovlascene institucije
preuzima na sebe odgovornost samim ucestvovanjem u saobracaju.