|
[ VirtualPoP @ 27.11.2012. 10:42 ] @
| Nedavno sam kupio auto sa klimom. Medjutim klima je neispravna, tj busan je hladnjak i treba da se napuni. U medjuvremenu prethodni vlasnik se dosetio pa je prevezo jedan prekidac i sada moze da se ukljuci da duva "hladno" tj uduvava vazduh spolja. Mene licno bas briga za klimu samo imam sad problem sto kad mi zamagli soferka moram da ulkljucim duvanje, pa me bije po sinusima onaj hladan vazduh :)
Posto sam kratak sa parama da dovodim sad klimu u red (racunao sam da moze da me kosta izmedju 60-100e) pitam se moze li da se preveze da duva toplo, tj kao u kolima koja nemaju klimu.
Dakle moze li klima da duva toplo bez merenja temperature i bilo kakvog podesavanja ako nema hladnjak i nije napunjena gasom?
Izvinjavam se ako je pitanje debilno ali cini mi se da sam negde citao da ima dva tipa klime, jedna koja ima odvojeno grejanje (kao karolifer) i hladjenje (pomocu gasa) a druga vrsta radi sve sa gasom, tj. promeni smer toka gasa i dobije grejanje umesto hladjenja i obratno, ne znam tacno kako se to zove, inverter ili tako nesto... |
[ vladd @ 27.11.2012. 12:10 ] @
Kao prvo, nije lose da se nappise o kojem se vozilu radi. Kao drugo, treba locirati sta je doticni "prevezao", posto svaki auto, sa i bez klime, moze da uduvava spoljni vazduh.
Trece, da bi klima grejala(sto je nepotrebno u vozilima, pored grejanja koje obezbedjuje sistem za hladjenje motora), trebalo bi ubaciti isparivac u kabinski prostor, sto je nepotrebno i tesko izvodljivo.
Poz
[ Java Beograd @ 27.11.2012. 12:45 ] @
Koliko ja znam, kod običnih, velikoserijskih automobila klima ne može da greje. U poneki auto se eventualno može ugraditi Webasto, što omogućava grejanje bez toplote motora. (Česta praksa u severnim zemljama)
[ VirtualPoP @ 27.11.2012. 13:46 ] @
Hm dobro nesto sam i naucio, dakle klima nema nikakve veze sa grejanjem u kolima :)
Jbg nisam bas neki ekspert za kola do sada sam vozio golfa 1, on ima: volan, menjac, motor i to je to ;)
Dakle auto je audi 100, godiste 86.
Prethodni vlasnik je napravio samo da vrti ventilator, ja sam mislio od klime, ili gresim??? Dakle prevezao je prekidac za grejace sedista, kad ga okrenem na 1 ili vecu cifru on jednostavno upali neki ventilator... Pa znaci nije tako strasan problem, ostaje mi samo da prokontam kako da ukljucim da mi duva toplo, tj. da ga nateram da uvlaci topao vazduh ispod haube... Ili gresim?
Inace klima izgleda ovako
http://www.ebay.com/itm/1990-A...-or-433-820-043F-/290779874309
Moze li mi neko pomoci kako da resim ovo, stvarno nemam para za majsore, a i verujem da je to nesto sto se moze prilicno lako resiti.
[ etjen @ 27.11.2012. 14:00 ] @
tebi je najverovatnije problem do tog digitalnog sklopa. On komanduje i grejanjem i hlađenjem. Možda neko i može nešto da prespoji da dobiješ grejanje ali to nije ni malo jednostavno.
Tebi prvo treba ispravna jedinica sa slike pa onda ako neće da greje ili hladi, problem tražiti drugde.
[ bakara @ 27.11.2012. 15:00 ] @
Ovde nije jasno pre svega sta je tacno pokvareno?
Po svemu sudeci za tako staro vozilo digitalna klima sa servo klapnama su dodatni bonus trosak na celu pricu.
Sto se tice dovodjenja klime u ispravno stanje za optimisticnih 60-100e, moj savet je zaboravi!
Na tom vozilu je najverovatnije propao prvo hladnjak klime, a najjeftiniji kineski kosta tih 60-100e + zaribali motori klapni, moguc kvar kontrolne jedinice, punjenje, ruke itd...racunaj sam.
Prekomplikovan je to sklop za bilo kakvo budzenje, a prethodni vlasnik te je definitivno slagao da je on tu nesto prevezao da to radi.
[ Dr.sima @ 27.11.2012. 15:18 ] @
Otkaciti servo motor sa klapne za grejanje/hladjenje i namestiti rucno u zeljeni polozaj toplo=zima, hladno=leto...
Popravka istog otprilike kosta vise nego sto auto vredi...
[ pajapop @ 27.11.2012. 22:08 ] @
Grejanje nema veze sa radom klime. Svaki automobil grejanje dobija zagrevanjem radijatora koji je u liniji uobicajenog toka hladjenja motora, a smesten je u kabini ispod kokpita. Razlika je samo u tome sto se kod nekih modela grejanje radijatora moze regulasati slavinom, pa se smanjuje ili povecava protok vrele tecnosti kroz njega, a kod nekih motora je stalan protok kroz radijator samo se regulise uduvavanje toplog vazduha (koji se greje od radijatora) polozajem veceg ili manjeg otvaranja klapne. Ventilator koji se pominje, samo uduvava vazduh koji se greje od radijatora, u kabinu. Ili uduvava vazduh spoljne temperature ako je grejanje iskljuceno. Sad samo treba videti kod ovih kola, po kom sistemu radi grejanje, to jest kako maksimalno otvoriti slavinu ili klapnu. Ventilator vec nekako radi...koliko sam ja ukapirao.
[ VirtualPoP @ 08.12.2012. 20:52 ] @
Zahvaljujem se svima na odgovorima. Sad mi je prilično jasno šta u stvari treba da uradim. Dakle treba da lociram slavinu ili klapnu - šta god da je kod mene i da je ručno prevedem na topao vazduh. Jedini problem je što ja ne mogu da lociram gde se ta klapna nalazi.
Fotografisao sam motor i prostor pod haubom, pa ako neko može da mi kaže gde da tražim, bio bi mu zahvalan.
NAPOMENA: Ova druga slika je prostor izmedju motora i kabine u visini volana, to je klima... valjda :)
[ pajapop @ 08.12.2012. 21:31 ] @
Ne mogu decidno da tvrdim...uopste ne poznajem taj motor...ali imam neko misljenje. Vidim da imas ugradjen plin. Za ispravan rad rasprsivaca, potreban je tok vruce vode zbog grejanja gasa. Ne verujem, da bi neki majstor koji se time bavi, bi bio toliko glup da presece protok tecnosti kroz radijator za grejanje. Stoga mislim da je tebi jedino problem u klapni, koja treba biti otvorena da bi vruc vazduh ulazio u kabinu. Polozaj klapne se regulise polugicom koju imas u kabini, na kokpitu (crvena i plava strelica). Kad polugicu (crveno) dovedes u krajnji polozaj klapna bi trebala da bude skroz otvorena. Medjutim...cesto klapna ne reaguje zbog toga sto je sajla koja je pokrece otkinuta ili je istegljena, ili je klapna zaribala. E...taj problem se resava intervencijom iznutra, iz kabine, i zahteva rasturanje celog kokpita,... mnogo veliki posao u koji bi trebao da se ukljuci mehanicar (po prirodi posla) a i autoelektricar, jer...bogami ima tu verovatno dosta prekidaca i kojekakvih zica, pa treba voditi racuna o raskvacinjanju i ponovnom spajanju. Ja imam slican problem na mojim kolima, i veruj mi,... uopste ne pomisljam da ga resavam...
[ Lavlja_Jazbina @ 08.12.2012. 21:39 ] @
1A Pokrece sajlu,pozicija 12.to je u kabinskom prostoru,iznutra.
[ etjen @ 08.12.2012. 21:49 ] @
pajapop
kod njega e digitalna klima i sistem je rešen motorima, tako da je to dodatna komplikacija
Lavlja Jazbina je iskopala lepu sliku koja bi mogla da pomogne
[ pajapop @ 08.12.2012. 22:03 ] @
Pa ako je reseno otvaranje klapne motorima, to moze da komplikuje ali i ne mora. Treba onda "oslusnuti" da li oni rade. Ako ne rade, treba proveriti zasto? Mozda je neki los kontakt na osiguracima ili nekom dzeku, ili motor ne radi. U svakom slucaju, decko to ipak ne moze sam...morace do elektricara...trosak breee
[ VirtualPoP @ 08.12.2012. 22:20 ] @
Hmmm pa za majstora para nemam a kamoli za dva (električar i mehaničar)... moraću ovo sam.
Dakle prema šemi, ja bih rekao da 1A servo motor kojim upravlja upravljačka jedinica, tj onaj deo klime koji vidim u kokpitu. Prvo ću da skinem u.j da vidim jeli uopšte zakačena na struju jer ne daje znake života, ja se nadam da je samo raskačena jer je hladnjak bušan a ovaj je kao što rekoh prevezao da duva na neki prekidač pa je možda tada raskačio klimu. Možda mi uspe da preko u.j. pokrenem klapnu. Ukoliko ne uspem, onda moram da nađem taj 1A i da probam ručno da povučem sajlu. Pretpostaljvam da je negde iza upravljačke jedinice, ima li neko neku ideju gde može da bude. Nije valjda da moram da skinem celu tablu da bi pristupio toj sajli... kuku meni :(
@Lavlja_Jazbina možeš li mi dati link odakle si skinuo tu šemu, možda tamo ima još nešto što mi može olakšati ovaj posao?
[ etjen @ 08.12.2012. 23:24 ] @
nemoj me shvatiti pogrešno, ali ako sam dobro shvatio (barem prema slici digitalne klime koju si postovao) to je auto za svako poštovanje. To nije auto gde bi ti sam mogao da čačkaš po njemu.
Ja sam kao klinac imao katalog Audijevih modela (90 i 100, čini mi se 88 ili 89 godina) i u njemu je bila slika enterijera sa takvom ''klimom''. I dan danas se sećam koliko je mene enterijer tog Audija oduševljavao. Ako se ne varam ti voziš jednog takvog i ti bi sam da rasturaš takav biser od kokpita.
Razumem ja zaista kad se nema para, ali ne vredi ni preterivati tako
Pa šta ako je stari auto, ti modeli po meni zaslužuju poštovanje
Proveri da nije neki osigurač i ja bi se tu i zaustavio.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2012. 08:31 ] @
VirtualPoP....Link ti ne koristi jer kosta 200€,platio sam ga a za log on ti moram dati sifre.
Poslusaj sta ti predlazu i ulozi trud.Auto je sto bi se reklo koscat,nije kao noviji.Skines milion delova i posle ti zao
sto ne ode odmah kod majstora.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2012. 08:45 ] @
Evo cisto da vidis delove koje skidas.
[ etjen @ 09.12.2012. 15:37 ] @
ako je ovakav kokpit kao na slici L jazbine, onda povlačim moj prethodni post. Ja sam mislio da je noviji model u pitanju jer je očigledno ista komandna jedinica klime išla i u novi i u stari (ili barem vrlo slična)
[ VirtualPoP @ 17.12.2012. 21:35 ] @
Hvala vam svima na odgovorima. Problem sam resio sam bez majstora. U sustini ko zna ne treba mu vise od 35 sekundi da resi ovaj problem.
Da objasnim, mozda neko bude imao slican problem pa da moze da resi.
Dakle prema slici koju sam vec dao:
Ovo je pregrada izmedju haube i kokpita, tu se nalazi klima. Na sredini se nalazi ventilator klime (ovo beo, veliko, cilindricno). na levoj strani (iz ovog ugla na fotografiji se ne vidi) nalazi se poluzni mehanizam. Mehanizam je nalik pilecoj nozi i vrlo se lako pomera rukom, prethodno treba rukom takodje otkloniti sajlu servo motora koji treba da pomera klapnu preko poluge (kod mene je ovo vec bilo raskaceno jer klima verovatno odavno ne radi). Pored ovog mehanizma koji otvara dovod toplog vazduha, postoji jos jedan slican ali manji mehanizam koji ima i manji hod, to je kako sam ukapirao termostat tj koliko ce se grejati taj topao vazduh koji se dovodi u kabinu. Ovaj drugi mehanizam ima mnogo manju polugu i manji hod tako se lakse razlikuju.
Pre nego sto sam pristupio operaciji, nasao sam ovaj zanimljiv tekst, koji mi je mnogo pomogao: http://www.dognmonkey.com/audi/no-heat-in-96-audi-avant.html
Mada kod mene je malo drugacije ali u sustini to je to.
Mehanizam izgleda ovako (kod mene je malo drugacije ali to je to, kad se vidi lako se prepozna) :
http://www.dognmonkey.com/media/a6/a6heater/heaton.jpg
Dakle NE MORA da se skida cela tabla i ne mora da se ide kod majstora. Jedino sto moze da se skine je pregrada za rukavice, jer se iza nje nalazi servo motor, koji upravlja klapnom.
Ovo poslednje govorim, da pomognem nekom ko se mozda nadje u slicnoj situaciji. Samo jos da se ogradim da je moj audi oznaka 5000s. Majstori to vode kao audi 100 ali mozda na 100tci nije taj motor na istom mestu a ni mehanizam klapne...
U svakom slucaju, problem resen, hvala svima :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|