[ inobradovic @ 02.12.2012. 17:18 ] @
ako je neko danas gledao sat video ja da od 2013 carina na kola PROIZVEDENA u evropskoj uniji za benzince preko 1000kuba i dizele preko 1500kub biti 0%
(NULA %), do sada je bila 5%.

e sto meni je do sada smetalo a sad ce mi smetati jos vise a mozda i nece ako to budu primenjivali a to je da kada sam uvozio auto iz svajcarske naplacivali su mi carinu 12,5% a mislim da ce i ubuduce i ako su kola bila proizvedena u evropskoj uniju, obrazlozenje je bilo kola dolaze iz ch sa ch tablicama a ch nije u evropskoj uniji i mora 12,5%.

da li neko ime te podatke koji ce modeli biti oslobodjeni carine jer znamo da se neki auti prave u zemljama koje nisu EU a pripadaju marki vozila cije je poreklo iz EU. Da li ce moci recimo audi koji se pravi u nemackoj da se uveze iz ch po 0% carine ?

jednostavno da malo obratimo ovu tematiku jer je 2013 na pragu.
[ botr @ 02.12.2012. 18:27 ] @
Iz Svajcarske ce i dalje biti ista carina. Uz to, carinska osnovica je visa u odnosu za vozila iz IT i DE.
[ inobradovic @ 02.12.2012. 19:46 ] @
zasto ista, valjda je bitno gde su auti PROIZVEDENI ?
[ abyss @ 02.12.2012. 20:32 ] @
Svajcarska nije u EU :)
[ anon115774 @ 02.12.2012. 20:42 ] @
Citat:
abyss: Svajcarska nije u EU :)


A ti znas neku fabriku koja proizvodi automobile u Svajcarskoj?
[ Zarko Silic @ 02.12.2012. 20:44 ] @
Prakticno ce cene ostati na postojecem nivou. Carina se ukida ali PDV je porastao. Racunica je na kraju ista.


Nebitno je iz koje se zemlje vrsi uvoz. Bitno je samo to da je vozilo proizvedeno u evropskoj uniji. Svajcarska nema svoju proizvodnju automobila ali za uvoz iz nje vaze ista pravila kao i za uvoz iz bilo koje druge drzave. Carinska osnovica razlikuje se od drzave do drzave porekla polovnog automobila. Najveca je za uvoz iz onih drzava gde su polovni automobili prosecno najskuplji ako je rec o uvozu polovnih vozila. Za nova vozila vaze malo drugacija pravila.

Mislim da ce Srbija i dalje biti najjeftinija u regionu po pitanju cena automobila; kako polovnih tako i novih. Polovnih, zato sto se uvoze najveci krsevi, a novih, zato sto su trgovacki rabati ovde kod nas najmanji.
[ pajapop @ 02.12.2012. 21:45 ] @

A sve je to zato sto smo bili, a i ostacemo najsiromasniji u regionu.

Citat:
inobradovic

jednostavno da malo obratimo ovu tematiku jer je 2013 na pragu.


A da ipak, prvo prebrodimo zakazan smak sveta 21.12.2012?
[ inobradovic @ 02.12.2012. 22:59 ] @
Citat:
Zarko Silic:



Nebitno je iz koje se zemlje vrsi uvoz. Bitno je samo to da je vozilo proizvedeno u evropskoj uniji. Svajcarska nema svoju proizvodnju automobila ali za uvoz iz nje vaze ista pravila kao i za uvoz iz bilo koje druge drzave. .



zare nisi mi bas jasan, kako vaze ista pravila za ch kada mi naplacaju 12,5% za carinu,
a iz francuske trenutno 5%, a od nove godine 0%
i nikako ne moze biti isto 12,5 i 5 posto.
[ Zarko Silic @ 02.12.2012. 23:24 ] @
12,5 % je procenat carinjenja za vozila koja se ne proizvode u EU. Ovaj procenat i dalje ostaje na snazi.

0% od nove godine je za vozila za koja je u ovoj godini bilo 2,5% (ne 5% kako kazes) i odnosi se za vozila koja se proizvode u EU.

Nebitno je iz koje zemlje se uvoze u Srbiju. Da li je to Slovenija, Norveska, Irska ili bilo koja druga drzava ukoliko je vozilo proizvedeno u EU.


Razlike postoje samo u carinskoj osnovici koja i dalje ostaje na snazi i na osnovu koje ce se od nove godine placati samo PDV (20%).

Na primer ako Golfa 2002. uvozite iz CH, carina je 0% a 20% se placa na carinsku osnovicu. Ova osnovica najmanja je, na primer, za auta iz Holandije i Italije, ali za auta iz Nemacke i CH ona je veca.

Vozila se mogu uvesti i iz Madjarske, Rumunije, Ukrajine, ili Rusije, nebitno. Carina ce biti 0% ako su ta vozila proizvedena u EU. Ako nisu, onda vazi stara stopa od 12,5% plus PDV na sve zajedno.


P.S.

Pardon,

uvedene su izmene po pitanju uvoza vozila sa zapreminom manjom od 1500ccm kako bi se zastio srbijanski Fiat, pa ovaj pocenat od 0% ne vazi za dizelase cija je zapremina ispod 1500 ccm.

P.S.2

Za polovnjake stare desetak godina sasvim je nevazno kolika je carina jer se oni procenjuju na relativno male iznose. Razlika od 5% na iznos od na primer 700 eura je u krajnjem iznosu razlika od jedne vecere za 2 osobe u jeftinijem beogradskom restoranu.

Ovo ukidanje carine ima vise psiholoski evekat nego sto je to ucesce u nekakvom realnom smanjenju cene.

Mnogo veci izdatak i problem predstavljaju troskovi da se takva vozila dovedu u ispravno stanje, od samog iznosa koji treba izdvojiti za carinu o porez.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 03.12.2012. u 00:51 GMT+1]
[ inobradovic @ 03.12.2012. 08:51 ] @
Zare na ovo sam mislio:
Na primer ako Golfa 2002. uvozite iz CH, carina je 0% a 20% se placa na carinsku osnovicu.

po tebi je carina 0% i porez 20% kad se uvozi auto koji je proizveden u EU, i po meni je tako ali u praksi je drugacije,
meni je kragujevac kao najblizi za carinu i svi mi obracunavaju 12,5% carinu i ja kada kazem ovo da je auto proizveden u EU i da treba 0% svi kazu ch nije u EU i oni ne moze da carine na 0% i da to nije do njih.

ako ima neko nekog speditera u komsiluku ili negde mu je usput neka proveri da vidimo da li je to samo do ovihu kg da li nesto oni neznaju ili mute ili je i na drugim mestima slicna prica (neznanje,mucka ili nesto trece ).

a sto se ticke rucka za 2 osobe i nije bas tako, ako uzmemo neki auto koji po kosta recimo 2500fr na njega dodaj 12,5% i to nije bas rucak nego jedna mesecna plata srpska.
[ Zarko Silic @ 03.12.2012. 10:25 ] @
Mozda je Kragujevac druga drzava.


Ne bi me iznenadilo.

Za Golf 4 star 10 godina carnska osnovica ne sme biti veca od 900 eura pa makar dolazio i iz Svajcarske. Na to ide trenutno 2,5% carina i na sve to ukopno jos 20% PDV.


Ako ti tako ne urade, trazi drugo mesto za carinjenje.

P.S. Posle nove godine vise nema ovih 2,5% pa se za raliku u ceni jedva moze veceratu u osrednjem restoranu u Srbiji.

Ako se podnese racun veci od kataloskog, onda se on kao takav prihvata, a ko je lud da tako nesto radi?

Nedavno sam carinio jedan automobil iz CH pa cu bas pogledati detaljno kolika je stopa...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

P.S. U pravu si. Sad sam proverio, ali ima caka da se to zaobidje a da sve bude po propisu

U deklaraciji stoji "zemlja opreme" i "zemlja porekla" ali se zbog ovako male carinske osnovice i za ovako staro vozilo ne isplati nikakva gimnastika.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 03.12.2012. u 11:39 GMT+1]



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 03.12.2012. u 11:47 GMT+1]
[ Sceka @ 03.12.2012. 12:42 ] @
Citat:
Zarko Silic: ...

U deklaraciji stoji "zemlja opreme" i "zemlja porekla" ;) ...

Koristan hint. Sta se podrazumeva pod "zemlja opreme"?


Pozdrav!
[ HoT_Steppa @ 03.12.2012. 13:20 ] @
Ima li liste vozila koja nisu napravljena u Evropi?
[ Zarko Silic @ 03.12.2012. 13:22 ] @
Citat:
Sceka:
Citat:
Zarko Silic: ...

U deklaraciji stoji "zemlja opreme" i "zemlja porekla" ;) ...

Koristan hint. Sta se podrazumeva pod "zemlja opreme"?


Pozdrav!



Stamparska geska: nije opreme vec otpreme (izvoza).

Za skuplja auta radi se reexport dok se za jeftinija ovo ne isplati raditi.
[ Sceka @ 03.12.2012. 14:13 ] @
Citat:
Zarko Silic: Stamparska geska: nije opreme vec otpreme (izvoza).

Za skuplja auta radi se reexport dok se za jeftinija ovo ne isplati raditi.

Pa zar "zemlja otpreme/izvoza" podleze carini? Obzirom da je carina vezana za zemlju porekla/proizvodnje? Ili negde gresim, sto je moguce jer se u zakone ne razumem.


Pozdrav!
[ inobradovic @ 03.12.2012. 15:12 ] @
znaci ipak se iz ch placa 12,5% ?

a to nije zanemarljivo 12,5 i 0% sve zavisi od vozila koje se uvozi ali neka bude neko prosecno a to je od 300-500e to nije zanemarljivo ?

ili to zaobici sto kaze zare ali kako ?
[ Zlatni_bg @ 03.12.2012. 19:28 ] @
"Uvezes" ga u neku drugu drzavu, pa onda u Srbiju

Inace Zarko, kako mislis da su jeftiniji polovnjaci u Srbiji od regiona? Recimo kada gledamo Sloveniju?
[ inobradovic @ 03.12.2012. 20:06 ] @
pa i u drugu drzavu se placaju dazbine, ali zaboravimo to,

ako je po zakonu i kaze da se vozilo proizvodi u EU, ne treba da nas zanima u slucaju placanja carine iz koje zemlje dolazi, je li tako ?

tek u sledecim koracima nas interesuje iz koje zemlje dolazi polovno vozilo, cena vozila i ostalo ali to nije tema,
tema je placanje carine na vozila proizvedena u EU i sto bi placali carinu na vozilo koje je proizvedeno u EU a dolazi iz ch.
[ aleksandarzz @ 03.12.2012. 20:28 ] @
Citat:
inobradovic:
ako ima neko nekog speditera u komsiluku

Taj sam, pa da probam da objasnim.
Carinska osnovica za automobile je 12,5%. Prilikom carinjenja se plaća i pdv od 20%, pa ispada da su uvozne dažbine 35%.
Za vozila poreklom iz EU te stope su manje i iznose 2,5% (za one sa mnogo malom i mnogo velikom kubikažom je 5%) a od nove godine će biti 0% (2,5 za ove za koje je bilo 5%). PDV ostaje 20%. Da bi se snižene stope prilikom carinjenja stvarno i primenjivale nije dovoljno da se kaže "pa naravno da je audi proizveden u Nemačkoj" već morate imati i EUR1 (uverenje o poreklu robe koje se izdaje u zemlji iz koje se roba izvozi) i izvoznu deklaraciju. Bez tih dokumenata plaća se po normalnoj carinskoj stopi od 12,5%. Za Švajcarsku važe ista pravila kao i za EU, ali samo u teoriji, dok je u praksi situacija sledeća: Švajcarci ne mogu da izdaju EUR1 za robu koja je poreklom iz EU jer nisu članica EU, dok u nekoj od zamalja EU ne možete da ga dobijete jer auto nije registrovan u EU. Jedino rešenje je ovo koje je Žarko pomenuo - uvesti auto u npr. Italiju, registrovati ga i onda ga iz Italije uvesti u Srbiju.
[ aleksandarzz @ 03.12.2012. 20:38 ] @
Citat:
U deklaraciji stoji "zemlja opreme" i "zemlja porekla" ali se zbog ovako male carinske osnovice i za ovako staro vozilo ne isplati nikakva gimnastika.

Zemlja otpreme je zemlje u kojoj je auto ranije bio registrovan ili zemlja iz koje je prodat. Podatak je statistički i ni na koji način ne utiče na obračun carinskih dažbina. Zemlja porekla je bitna, ali kako gore napisah, bitno je da postoji uverenje o poreklu.

PS
Umesto EUR1 obrasca koji sam pominjao, kao dokaz porekla prihvata se i "izjava na fakturi" ali samo za robu vrednosti manje od 6000eur.
[ inobradovic @ 03.12.2012. 21:49 ] @
i sada ti kao spediter na koju ces osnovicu da ocarinis meni auto iz ch, na 12,5% ili 0%. ?

i zar nebi trebao da postoji katalog sa vozilima koja su proizvedena u eu i nem a sta da se obican gradjanin zeza za eur1 obrascima da dokazujem da je audi iz nemacke a ne iz srbije, smesno skroz.
[ Zarko Silic @ 03.12.2012. 21:56 ] @
Zanimljivo je to da postoje slucajevi gde su 2 gotovo identicna vozila, istog proizvodjaca, uvezeni iz iste drzave (konkretno Svajcarske) carinjena po razlicitim, stopama. Jedan po stopi od 12,5 a drugi po stopi od 2,5% u istoj carinarnici sa razlikom u vremenu od samo 3 meseca.



Citat:
inobradovic:
i sada ti kao spediter na koju ces osnovicu da ocarinis meni auto iz ch, na 12,5% ili 0%. ?

i zar nebi trebao da postoji katalog sa vozilima koja su proizvedena u eu i nem a sta da se obican gradjanin zeza za eur1 obrascima da dokazujem da je audi iz nemacke a ne iz srbije, smesno skroz.



Takav katalog je prakticno nemoguce napraviti jer postoje "isti" tipovi vozila koji se prave i u i van EU.

Na primer Megan, model koji se proizvodi u Turskoj, a proizvodi se i u Francuskoj. Kako bi se on mogao okarakterisati u takvom jednom katalogu?

Zbog toga je i "izmisljen" EUR1 obrazac.
[ sasa022 @ 03.12.2012. 22:32 ] @
@inobradovic

U Srbiji je glavni nacin rada po paroli "Snadji se" :( :(

Da postoji volja nadleznih organa sve bi teklo brzo i jednostavno.

Na osnovu broja sasije ( VIN ) svi potrebni podatci mogu da se dobiju veoma brzo,ali.... ta procedura kod nas mora da traje danima i da prodje par "vidovnjaka" i onda sve zavisi sta oni vide i zele da vide.
[ inobradovic @ 04.12.2012. 09:02 ] @
zare pa po broju sasije da se odredi da li je pravljen u turskoj ili francuskoj, to je bar lako.
[ Zarko Silic @ 04.12.2012. 09:35 ] @
To mozes odrediti i sad, bez tog kataloga koji spominjes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number
[ aleksandarzz @ 04.12.2012. 12:18 ] @
EUR1 nije obrazac koji je "izmišljen" da bi Srbi teže uvozili automobile, već je to univerzalni dokument kojim se potvrđuje poreklo robe i odnosi se ne sve vrste robe. Najčešće ga popunjava špediter prilikom izvoznog carinjenja, a overava ga i carina zemlje iz koje se roba izvozi. Broj EUR-a se obavezno upisuje izvoznu deklaraciju.
Citat:
i sada ti kao spediter na koju ces osnovicu da ocarinis meni auto iz ch, na 12,5% ili 0%. ?

Neću ti ga ja ocariniti već carina. Moje je da te zastupam pred carinom, da predam sva neophodna dokumenta za carinjenje robe i da popunim deklaraciju. Za slučaj za koji pitaš neću moći da popunim rubriku koja se odnosi na povlastice (nižu carinsku stopu) jer ti nećeš imati dokumenta kojima bi to dokazao. Ranije sam već napisao zašto ih nećeš imati.
Citat:
Zanimljivo je to da postoje slucajevi gde su 2 gotovo identicna vozila, istog proizvodjaca, uvezeni iz iste drzave (konkretno Svajcarske) carinjena po razlicitim, stopama. Jedan po stopi od 12,5 a drugi po stopi od 2,5% u istoj carinarnici sa razlikom u vremenu od samo 3 meseca.

Mogu da budu i u razmaku od 10 min, jedan je imao uverenje o poreklu, a drugi nije. To što kažeš da su oba iz Švajcarske znači mi je malo sumnjivo. Moguće je da je ovaj koji je imao uverenje o poreklu kupljen u Švajcarskoj, ali je registrovan u nekoj drugoj državi, ili su dokumenta falsifikovana. Baš bih voleo da vidim tu deklaraciju po kojoj je ocarinjen.

Citat:
To mozes odrediti i sad, bez tog kataloga koji spominjes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number

A tamo piše šta koja cifra znači i kod dela o tome gde se proizvodi stoji da to može i malo drugačije. I šta onda?
Najprostiji način za utvrđivanje porekla robe je da postoji potvrda iz zemlje porekla. Ta potvrda se zove EUR1.
[ inobradovic @ 05.12.2012. 10:51 ] @
kazes najprostije pa izvadi u svajcarskoj eur 1 za audi proizveden u nemackoj, jer kaze da vozila PROIZVEDENA u EU su oslobodjena carine,
a audi je proizveden u EU, kad je najprostije odradi to.

po meni to je jedna nelogicnost ili nameran propust drzave da bi se kasa vise punila.

a drzava je mogla kao sto se utvrdjuje norma euro3 za aute 2001 i starije tako moze i da se utvrdjuje i zemlja proizvodnje i tako da drzava na svakom autu uzme 20-30e ili koliko odredi i kasu bi vise napunila.
[ vladd @ 05.12.2012. 12:20 ] @
Ne znam kako je uredjen termin "proizvedena u EU", ili im je samo BREND domicilan u EU.

Posto poznati brendovi imaju svoje "polja" za sklapanje po svim kontinentima..Afrika, Azija, Juzna Amerika, Severna Amerika, Australija...plus Turska i Rusija...npr za VAG grupu..

Poz
[ KrkaCiC @ 05.12.2012. 12:37 ] @
I gde je sad Fiat 500L proizveden? Jel u EU?
[ aleksandarzz @ 05.12.2012. 12:38 ] @
@inobradovic
Ne misliš valjda stvarno da je to Srpska izmišljotina, pa da zbog toga ostatak sveta koristi taj način za utvrdjivanje porekla? Uostalom, carinska stopa je 12,5% tako da država ne kažnjava one koji nemaju uverenje o poreklu, već daje popust onima koji ga imaju.
Ajd' objasni zašto bi neka država imala agenciju koja se bavi dokazivanjem porekla nečega što nije napravljeno u toj zemlji. Kako bi po tebi trebalo da se dokazuje poreklo kaveza za ptice, mobilnih telefona, vibratora, koka nosilja...
[ aleksandarzz @ 05.12.2012. 12:46 ] @
Citat:
vladd:
Ne znam kako je uredjen termin "proizvedena u EU", ili im je samo BREND domicilan u EU.

Posto poznati brendovi imaju svoje "polja" za sklapanje po svim kontinentima..Afrika, Azija, Juzna Amerika, Severna Amerika, Australija...plus Turska i Rusija...npr za VAG grupu..

Poz

Zemlja porekla je zemlja u kojoj je proizvod napravljen, a ne gde je brend registrovan. Npr. Nissan micra je poreklom ili iz Japana ili iz Engleske, BMW X5 je poreklom iz USA ili Meksika, nije iz Nemačke. Fiat iz Kragujevca je Srpski, nije iz EU itd...
[ Zarko Silic @ 05.12.2012. 14:34 ] @
Ipak tu ima nelogicnosti.

Postavlja se pitanje koliko bi izinosila carina za Punta ako bi se on uvezao na primer iz Turske, a proizveden je u Kragujevu.

Zasto placati 12,5%? Vozilo proizvedeno u Srbiji (nije EU) i nema Eur1 sertifikat?

Pa onda na sve jos i 20% PDV-a ?!
[ aleksandarzz @ 05.12.2012. 14:59 ] @
Citat:
Zarko Silic: Ipak tu ima nelogicnosti.
Postavlja se pitanje koliko bi izinosila carina za Punta ako bi se on uvezao na primer iz Turske, a proizveden je u Kragujevu.
Zasto placati 12,5%? Vozilo proizvedeno u Srbiji (nije EU) i nema Eur1 sertifikat?
Pa onda na sve jos i 20% PDV-a ?!

Zato što zakon tako nalaže. A zakon nije srpska izmišljotina, već je prepisan od EU. A cilj mu je, valda, da zaštiti domaće tržište. Tako da ti se više isplati da polovnog srpskog punta kupiš u Srbiji i platiš 2,5%poreza, nego da ga uvoziš iz Turske i plaćaš 35% carine i poreza.
[ inobradovic @ 05.12.2012. 21:41 ] @
ako kupim auto u francuskoj sa francuskim tablicama, a napravimo kupoprodajni ugovor u ch na koju osnovicu carinimo auto ?
[ aleksandarzz @ 05.12.2012. 22:00 ] @
Citat:
inobradovic: ako kupim auto u francuskoj sa francuskim tablicama, a napravimo kupoprodajni ugovor u ch na koju osnovicu carinimo auto ?

Po Francuskoj. Bitna je zemlja gde je auto korišćen tj. čija je saobraćajna dozvola.
[ BB308 @ 05.12.2012. 22:22 ] @
Citat:
inobradovic:
ako kupim auto u francuskoj sa francuskim tablicama, a napravimo kupoprodajni ugovor u ch na koju osnovicu carinimo auto ?

Kad kupis auto u Fr imas mislim da nemas da pravis kpugovor.imas obrazac koji uzmes u prefekturi i popunite kupac-prodavac.
I drugi koji treba da ti da prodavac, a isto ga je izvadio u pref. Sertifikat da je platio porez, da nema kazni neplacenih... Poz
[ sasa022 @ 05.12.2012. 22:47 ] @
@aleksandarzz

Koliko kosta re-export tj. kolika je carina izmedju zemalja EU i EU i Svajcarske ?

Da li je dovoljno ocariniti auto iz Svajcarske npr. u Italiji,Sloveniji,Madjarskoj i bez registracije u toj zemlji dobiti njihove COL table ?
Da li se takav slucaj tretira kao uvoz iz te zemlje ( IT,SLO,HU ) ?
Kakva je situacija sa Bugarskom ?

[ aleksandarzz @ 06.12.2012. 06:21 ] @
Citat:
Koliko kosta re-export tj. kolika je carina izmedju zemalja EU i EU i Svajcarske ?

Ne znam. Prepostavljam da izmedju zemalja EU to i nije tako puno, a da je uvoz iz Švajcarske u EU ipak malo skuplji..
Citat:
Da li je dovoljno ocariniti auto iz Svajcarske npr. u Italiji,Sloveniji,Madjarskoj i bez registracije u toj zemlji dobiti njihove COL table ?
Da li se takav slucaj tretira kao uvoz iz te zemlje ( IT,SLO,HU ) ?

Ne, bitna je redovna saobraćajna dozvola. Da bi se auto ocarinio i registrovao, nije dovoljna samo saobraćajna koja se dobija prilikom izdavanja col tablica, već treba imati i staru saobraćajnu ili bar njenu kopiju.
Citat:
Kakva je situacija sa Bugarskom ?

Ista kao i sa bilo kojom drugom zemljom EU. Jedino gde se razlikuju je kod utvrđivanja EURO 3 standarda. Naime, Za sve automobile koji su po prvi put registrovani u EU posle 1.1.2002. se podrazumeva da ispunjavaju euro3 i ne moraju da se šalju na homologaciju. To znači da je taj datum granica za slanje na homologaciju za najstarije zemlje članice EU. Za one novije (Slovenija, Mađarska, Češka i sl.) taj datum je 1.5.2004. a za Bugarsku i Rumuniju 1.1.2007.
[ Markoxxx @ 20.12.2012. 11:23 ] @
Interesuje me, da li Austrija izdaje probne tablice kao Nemacka za izvoz automobila?
[ Braksi @ 02.01.2013. 11:08 ] @
ne znam da li se ovo odnosi samo na nove ili obuhvata i polovne ?
[ cika dacha @ 02.01.2013. 12:00 ] @
i jedno i drugo!
[ Dule 021 @ 03.01.2013. 08:16 ] @
Nazove mene neki lik na oglas za jedan auto i pocne da palamudi kako ce cene da padnu jer nema carine na sta ga ja upitam koliko ce da padnu.
Lik ladno odvali 500 eura na sta sam mu ja rekao a kako ce da padne toliko kad cela carina sa porezom nije tolika? Lik se poklopio usima i ucutao.
Lov i neznanje ne idu jedno s drugim jer carina ce da padne za kola do 5000 eura u proseku oko 40-50 eura a dokaz za to mogu i okaciti slike gde se vidi iz carinske deklaracije gde za auto koji prodajem za 7000 eura ukupni troskovi su 55000 dinara od cega je carina 4800 a ostatak je porez.
I sad ljudi ocekuju da ce da padne cena automobila od 500 do 1000 eura i zbog toga su prestali da zovu na oglase pred Novu godinu kad se kola najvise kupuju.Sad ce prodaja da krene u januaru kad shvate da nista od padanja cena nema a dokaz za to je sto sam juce imao jako puno poziva i jednu prodaju a mogao sam i jos dva auta da prodam da sam hteo jer su mi ljudi nudili njihove cene na kojima bih ja zaradio al da radim za kikiriki necu.Bolje da ga sami uvezu i plate ga 500 eura vise nego sto im ga ja prodajem ovde.
[ Zarko Silic @ 03.01.2013. 15:20 ] @
Ne treba nista da postavljas Dule, savrseno je jasno to sto kazes. Carina je smanjena, tj, ukinuta za 2,5% sto u krajnjem iznosu, obzirom da se automobili carine po kataloskoj vrednosti, ne znaci nista. Cak ne znaci nista ni za vozila koja kostaju 10 i vise hiljada eura. Za vozila do 5000 eura je bas nista.

Jedan drugi paradoks je tu mnogo zanimljiviji. Na primer, ti i ja prodajemo vozilo slicne starosti, slicne kilometraze a isti tip i model. Moj je sredjen, doteran, zamenjeno bukvalno sve potrosno i ulozeno oko 1000 do 1500 eura u njega. U tvoje nije ulozeno nista i novog vlasnika tek cekaju takve zanimacije.

Ja, na primer za jedan takav trazim svega 500 eura vise, mozda ni toliko, a magarac, mogu slobodno tako da se izrazim u 95% slucajeva kupuje jeftiniji automobil. Nema veze sto je krs.

Ovo mi nikada nece biti jasno?
[ inobradovic @ 03.01.2013. 15:26 ] @
potpuno si u pravu ni meni to nije jasno.
[ vladd @ 03.01.2013. 16:09 ] @
Dok je takvih "magaraca", debil trgovina ce da cveta.

I ne treba puno lomiti glavu. Postoji sorta ljudi koji po difoltu kupuju "jeftinije", u datom trenutku i ne zanima ih sta ce biti u sledecoj sekundi ili cak sutra..pa tako kupe sometinu sa 80% zaledjene vode, kupe jeftine kobaje u metrou, koje ako se isprze ostane samo omot...

Zasto ocekivati da doticna vecina bude drugacija u odnosu na kupovinu kola..pa to su opste nepismeni lljudi, a tehnika je..samo gledaju i cude se

Poz

P.S.
Za bisere oko kupovine kola i razmisljanja oko toga..imam primera toliko da bi malo bio jedan podforum..i sto je najinteresantnije, doticni element, koji je doticnog trenutka "manje" platio..ceo svoj daljnji vek prica, samo i iskljucivo(verovatno utesno) o doticnoj ceni, iako je u narednim mesecima potrosio jos tri puta toliko novca, da bi ga odrzao u skoro zakonski dozvoljenom stanju..(podrazumevam i 10% trulezi na karoseriji)
[ Dule 021 @ 03.01.2013. 22:02 ] @
E ovde ste pogodili srz!
NArod je takav i nece da plati vise dobar auto bez obzira sto se tako prica da treba videti nenasminkan auto i motor koji nije opran jer se tad vidi pravo stanje ali kad to dodje u praksu svi ocekuju ili bar 98% da se to sija kao da je auto sad izasao iz salona a kreteni ne shvataju da treba da gledaju auto u prirodnom stanju jer ce tako videti kako se vlasnik ophodio prema autu a pranje i sami mogu da urade kad ga kupe za 50 eura i imace sve sjajno i bajno.
Meni je jasno da narod hoce i zeli da prodje dobro ali takodje moraju da shvate da se na komad ne prolazi dobro nego na kolicinu.Ponekad se i tako postigne cena.Ja evo danas sedeo u Mazdi 6 koja je u fenomenalnom stanju i sa najjacim paketom opreme sa koznim sedistima,grejacima,xsenonima i svacim i dobijam je za cenu ispod 4000-nije bitno koliko tacno ali na autu je plivajuci zamajac poceo da melje i sad ako ja uletim u popravku mene nema a auto je prelep a dolazilo je vec par kupaca i sve odbije zamajac a ne racunaju da dobijaju auto za smesne pare i da kad uloze u taj zamajac da ce ih sluziti narednih 150k km ili 10 i vise godina.
Ali neeeee oni cekaju da padne carina da bi jos jeftinije kupili kola koja su i ovako neverovatno jeftina.
NPR. Avensis 2006 koji nov kosta oko 25-26k eura sad se 2006 moze uzeti za 7000! I jel to skupo? Auto te klase star svega 6 godina za te pare a u izuzetnom stanju? I oni hoce jos jeftinije!
E ja to ne mogu da shvatim!
[ inobradovic @ 03.01.2013. 22:06 ] @
svi mi hocemo jeftinije,to je normalno
[ Zarko Silic @ 03.01.2013. 22:16 ] @
Naravno, ali mora postojati granica. Granica razcionalnog, a pre svega granica pristojnosti.

Ovo sto bi neko hteo kupiti auto koji apsolutno vredi 7000 eura za 4 hiljade je krajnje nepristojno.
[ Cezar Corolla @ 03.01.2013. 22:33 ] @
Citat:
vladd:
Dok je takvih "magaraca", debil trgovina ce da cveta.



A majstori ce dobro puniti dzepove. Svako zlo za nesto dobro.
[ codeNO @ 04.01.2013. 00:23 ] @
danas je bilo na TV-u oko tog nestanka carina pitali uvoznike novih automobila kako ce cene da padaju, covek je odgovorio kao jedan, dva...gospoDZo, sta vi ocekujete da radimo za DZ? U sustini je u pravu sad na sve ove cene koje su spustili, sad kupac ocekuje i tih 500e od carine, tako da svi tezimo ka jeftinijem da kupimo i sto skupljem da prodamo. To mu dodje kao prirodni balans.

Ali da ljudima nekad fali to mnozenje i sabiranje kao u pomenutoj mazdi...fali, jer svako razmislja ma necu da ulazem koliko je majstor pa cim je taj zamajac sigurno je jos nesto, ili ma taj ga je gazio...jer svako ko je dosao na plac...dosao je sa poslednjim dinarom/evrom i ne zeli da se kocka da li treba jos nesto da ulaze a pare sve dao za auto, a onaj koji ima, jedva ceka takav auto.

Znaci, od tog nestanka carine, da li ce biti manje papirologije i cekanja na granici o preuzimanju auta, tj sta ce tacno doneti bolje krajnjem korisniku ova bezcarinska idila????
[ Zarko Silic @ 04.01.2013. 01:11 ] @
Dazbine ce biti jos vece nego sto su do sada bile ako se sprovede propis kojim ce se placati "ekoloska taksa" prema masi vozila kao sto je to u pojedinim drzavama.

Na ovakav nacin dazbine na uvoz motornih vozila mogle bi porasti dvostruko u odnosu na proslogodisnje.
[ vladd @ 04.01.2013. 09:57 ] @
Za one koji teze da kupe "sto jeftinije" bih spomenuo i poslovicu "nism dovoljno bogat da kupujem jeftino"..


Bolji je savet da se pazari vozilo prema realnim mogucostima, a ne kao do sada, npr, sakupi se 3-4000 evra ..a onda pazari za 5000.
Pa kada krene tekuce odrzavanje, onda se pomalo kasni, zanemaruje, "ne diraj nista dok ide"..pa onda takvi automobili nedeljama spavaju na parkingu za to sto su majstori "losi"(sto je delimicna istina, nema dobrog a jeftinog), ovlasceni servisi nepodobni zbog visoke cene i lose usluge, ili su cene delova izvan platezne moci vlasnika..

Tako da je "jeftino" relativan pojam, vise stetan nego koristan. Za dilemu, sta je dobro, postoji obilje informacija, ali su nekako najnepismeniji u realnosti, i najskrtiji sa "vremenom"..ne zele da potrose par sati-dana-nedelja na informisanje, vec donose odluku na prvu loptu, od "poverljivog" savetnika, ali uz premisu "najjeftinije" ..

A tada je auto teret i muka, svake vrste..

Poz
[ Braksi @ 04.01.2013. 09:57 ] @
sistem u kome zivimo je tako zamisljen da oni koji zavise od taksi i poreza upravo ih i odredjuju. Ukidanje dazbina za njih znaci manje novca u budzetu, a to bi moglo da znaci i otpustanja. Zato su te zone uvek opterecene porezima kao sto je kupovina auta jer to nije socijalna kategorija.

Sto se tice kupovine automobila, nazalost vas prodavaca musterija je uvek u pravu. Potpuno je normalnio da musterija vidi lep i nalickan auto jer se tako najbolje vide i nedostaci na karoseriji, a vidi se i koliko auto moze najbolje da izgleda. A valda je i osnovni bonton da trgovac izlozi robu u pristojnom stanju.

Sto se tice sredjivanja auta od strane trgovca, to je vec po meni dodatna aktivnost. Ja kao kupac licno ne trazim da mi prodavac promeni delove i obavi servise. Vecina nas obicnih kupaca, prosecnih poznavaoca automobila tako razmislja. Bolje mi je da kupim auto za 1000 evra jeftinije pa natenane da ga sredjujem kako sta bude iskrsnulo nego da sad odjednom bacim vise na auto a pored toga ja i ne znam da li je on to i sredio kako kaze (osim ako naravno ne pokaze racune servisa).

Sto se tice kataloske vrednosti i carinjenja to je ipak bila i ostala siva zona i ako na icemu iskusni uvoznici mogu da izvuku lovu i nesto zarade onda je to carinjenje automobila gde pocinje visa matematika. Ja sam uvek slusao tri cetri cene za jedan isti auto. Carina kaze jedno, katalog drugo, a spediter ti onda objasnjava kako ima stos da sve izadje jeftinije.

E i jos nesto. Kapiram da ozbiljan trgovac hoce da proda kvalitetno cak i polovan auto, da sacuva ima, da ima i nove musterije, ali mislim da bi ond abilo fer i da ima registrovanu prodaju i da daje neku garanciju na godinu dana. Pola prodavaca uopste nije ni regostrovana niti prijavljuje prihode na kraju godine...

[ vladd @ 04.01.2013. 10:08 ] @
Kupiti auto za 1000 evra jeftinije ili xxxx evra, je specijalna racunica..

Sta vredi, recimo za Mazdu, u drugoj temi, ako je jeftinija i 2000 evra, kada je deo 5000..ili pazariti auto kome u narednih 6 meseci sledi zamena lamele, amortizera, kome su premosceni senzori, kome treba menjati katalizator ili celu izduvnu granu..

Zato se i upinjemo da objasnjavamo sta sve teba gledati i koliki su rizici..i nije svejedno da li je auto presao 158 000 ili 167000(omiljene cifre za namestanje odometra), ili 480000 ili 550000km..

TAda su moguci kvarovi svake vrste, ukljucujuci menjac ili veliku generalku..a hiljadica manje nije ni za majstorske "ruke"..


Poz
[ aleksandarzz @ 06.01.2013. 13:42 ] @
Citat:
codeNO:
Znaci, od tog nestanka carine, da li ce biti manje papirologije i cekanja na granici o preuzimanju auta, tj sta ce tacno doneti bolje krajnjem korisniku ova bezcarinska idila????

Vest je lepo sročena da izgleda kao da se sada automobili uvoze bez dažbina. Činjenica je da su dažbine pri uvozu u stvari smanjene za 3%. Za većinu automobila je sada 20% umesto 23%, a za one ostale je 23% umesto dosadašnjih 26%. Postupak pri uvozu ostaje isti.
Nije mi jasno kakvo čekanje na granici pominješ?
[ aleksandarzz @ 06.01.2013. 14:05 ] @
Citat:
Braksi
Sto se tice kupovine automobila, nazalost vas prodavaca musterija je uvek u pravu. Potpuno je normalnio da musterija vidi lep i nalickan auto jer se tako najbolje vide i nedostaci na karoseriji, a vidi se i koliko auto moze najbolje da izgleda. A valda je i osnovni bonton da trgovac izlozi robu u pristojnom stanju.

To važi za spoljašnji izgled, ali kad je i ispod haube sve uglancano, to više deluje kao da se nešto krije.
Citat:
Sto se tice kataloske vrednosti i carinjenja to je ipak bila i ostala siva zona i ako na icemu iskusni uvoznici mogu da izvuku lovu i nesto zarade onda je to carinjenje automobila gde pocinje visa matematika. Ja sam uvek slusao tri cetri cene za jedan isti auto. Carina kaze jedno, katalog drugo, a spediter ti onda objasnjava kako ima stos da sve izadje jeftinije.

Siva zona je zato što se propisi različito tumače i primenjuju od jedne do druge ispostave, pa uvoznici na taj način mogu da uštede. A što se cene auta tiče, uvek pitaj špeditera. Dažbine se plaćaju po vrednosti sa fakture ili iz ugovora, a katalozi služe samo za utvrdjivanje da li je prijavljena cena realna. Ako je previše mala, sledi uvećanje carinske osnovice, ali ako je veća od kataloške, onda nikom ništa.
[ Formulica @ 08.01.2013. 13:31 ] @
e ljudi da ne bi otvarao novu temu evo jedno pitanje koje je usko vezano za ovu carinu, cuo sam neke informacije da taksisti mogu za potrebe taksi firme da uvoze automobile bez da placaju sve te dazbine ,kako to ide i koja je to fora i na koje se to automobile odnosi ( euro 3 ili moze bilo koji )
[ Zarko Silic @ 08.01.2013. 15:05 ] @
Poznavajuci taxiste iz okruzenja ne bi me zacudilo da podnesu zahtev drzavi da im ona kupi vozilo, pride benzinsku pumpu i kompletno servisno odrzavanje vozila sa vremenskim rokom do daljnjeg

i da im jos daje 100 eura nedeljno da im se nadje, zlu netrebalo.



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.01.2013. u 17:13 GMT+1]
[ codeNO @ 08.01.2013. 16:55 ] @
@aleksandarzz. Kada uvezes auto, obicno sa kamiona ga vozis na najblizu carinu da se ocarini, stoji par dana, pa sam pitao sta se sada desava kada uvezes polavnjak. Ili jos bolje, kako izgleda sada procedura kada se uveze auto
[ aleksandarzz @ 09.01.2013. 07:58 ] @
Citat:
Formulica: e ljudi da ne bi otvarao novu temu evo jedno pitanje koje je usko vezano za ovu carinu, cuo sam neke informacije da taksisti mogu za potrebe taksi firme da uvoze automobile bez da placaju sve te dazbine ,kako to ide i koja je to fora i na koje se to automobile odnosi ( euro 3 ili moze bilo koji )

Koliko znam, ništa se ne razlikuje. Jedino što može da bude olakšica taksistima je da imaju pravo da odbijaju PDV koji su platili prilikom carinjenja, ali to treba pitati knjigovođe.
Citat:
codeNO: @aleksandarzz. Kada uvezes auto, obicno sa kamiona ga vozis na najblizu carinu da se ocarini, stoji par dana, pa sam pitao sta se sada desava kada uvezes polavnjak. Ili jos bolje, kako izgleda sada procedura kada se uveze auto

Procedura je ista kao i do sada.
Auto možeš da dovezeš ili da ti ga neko doveze na kamionu. Pri prelasku granice pravi se granična deklaracija i tu prilažeš saobraćajnu dozvolu i kupoprodajni ugovor/fakturu zavisno od toga što imaš. Tu se upisuje i carinska ispostava u kojoj hoćeš da ocariniš auto. Do pre godinu dana si morao da ga cariniš po teritorijalnoj pripadnosti, a sad možeš da biraš gde ti je volja. Od prelaska granice imaš rok tri dana da se auto prijavi carinskoj ispostavi i da se odredi dalji postupak. U najvećem broju slučajeva, sledeći postupak je smeštaj u skladište, pa carinjenje posle nekoliko dana, ali moguće je i ocariniti auto u toku dana.
Da ponovim, prvo pravilo kod uvoza: Pre nego što se autom udje u Srbiju, naći špeditera i konsultovati se s njim. Najbolje je okrenuti nekoliko špeditera u različitim mestima pa proceniti gde i kako se najviše isplati. Ipak je ovo Srbija i pravila nisu svuda ista.
[ Formulica @ 11.01.2013. 08:51 ] @
nisam siguran da li je dozvoljeno da se stavlaju linkovi na forumu ali evo cisto jedna vest,molim moderatore da ne zamere vest je povezana sa dosadasnjom temom

http://www.kurir-info.rs/velik...zbog-novih-taksa-clanak-597387
[ aleksandarzz @ 11.01.2013. 10:24 ] @
Citat:
Formulica: nisam siguran da li je dozvoljeno da se stavlaju linkovi na forumu ali evo cisto jedna vest,molim moderatore da ne zamere vest je povezana sa dosadasnjom temom

http://www.kurir-info.rs/velik...zbog-novih-taksa-clanak-597387

Vest je gomila gluposti.
Taksa od 12000/t je za tehničku robu, a ne za automobile. Pominje se poseban tehnički pregled i ima zahteva da se to uvede, a da li će ga biti niko ne zna.
Carinske dažbine pri uvozu su za polovne automobile smanjene za 3% (sa 23 na 20%, odnosno sa 26 na 23%) i to je jedina razlika u odnosu na prošlu godinu. Za automobile bez uverenja o poreklu (ono što mentoli iz kurira zovu evro 1 a ustvari se zove EUR1) je carina i porez 35%, a isto tako je bilo i prošle godine.
[ Formulica @ 11.01.2013. 19:31 ] @
pa sta je onda smanjeno na 2.5% odnosno 0% od 1.1.2013 ???
[ aleksandarzz @ 11.01.2013. 20:37 ] @
Citat:
Formulica: pa sta je onda smanjeno na 2.5% odnosno 0% od 1.1.2013 ???

Smanjena je stopa carine.
Carinske dažbine pri uvozu su carina i PDV. Poreska osnovica je vrednost robe + carina, tako da 2,5%carine + 20%PDV-a ne može prosto da se sabere, već to iznosi 23%. 0%carine + 20%PDV je ukupno 20%

Iz nekog razloga svi srpski mediji su odlučili da napišu da se polovni automobili uvoze bez carine, a porez koji je mnogo veća stavka su "zaboravili" da pomenu.
[ trifun71 @ 16.01.2013. 20:25 ] @
zdravo svima,zivim i radim italiji,(milano)kupio sam opel astru karavan,2.0 dizel,elegance,160 000km,koju hocu da uvezem,svu potrebnu dokumentaciju osim famoznog eur1 imam,a eur1 talijani ne mogu da mi izdaju jer nisam kupio auto u auto kuci,nego od komsije(privatno)?
kako da dodjem do eur1,moze li neki drugi dokument umeto njega?,pozz


[Ovu poruku je menjao trifun71 dana 16.01.2013. u 21:46 GMT+1]
[ aleksandarzz @ 17.01.2013. 06:03 ] @
Citat:
kako da dodjem do eur1,moze li neki drugi dokument umeto njega?,pozz

Ne. Jedina stvar koja je moguća umesto EUR-a je izjava na fakturi, ali kako joj ime kaže, piše se na fakturi. Odnosi se na robu do 6000 evra.

Koje je godište astra i koliko ima KW/KS, da sračunam da li se uopšte isplati vaditi EUR.
[ trifun71 @ 17.01.2013. 20:57 ] @
to je karavan 2001 godiste2.0 dti,elegance,ima radio kasetofon fabricki,digitalnu klimu(climatronic),101ks-oko75kw,160000km,sa izgrebanom karoserijom i naprslim branicima,odjavljena,vracene tablice i saobracajna,od dokumenata imam overenu fotokopiju saobracajne(u opstini), servisnu knjigu,dichiarazione atto di vendita(ugovor)overenu u opstini,certificato di proprieta(mislim da se prevodi kao vlasnicki list,ili tako nesto),ovde postoje neke kartonske tablice i osiguranje koje vazi5 dana ,potrebno je navesti tacan datum polaska ,ime vozaca i marsrutu kojom ce se vozilo kretati do srbije,pa planiram tako da je dovezem.ovdasnji spediteri mi kazu da nemogu da mi izdaju eur1 certificat jer nisam kupio auto od firme,pa nemam fakturu,i po njima ,eur1 ce mi izdati slovenci na izlazu iz slovenije(??)

[ donaldk @ 17.01.2013. 21:20 ] @
aleksandarzz. prijatelju mene bi zanimala carina za mercedes w211 220cdi 2007god. 180000km sa cenom preko od 12500 eura.
[ sasa022 @ 17.01.2013. 22:16 ] @
@donaldk

Za takve stvari sluze PRIVATNE PORUKE.

Da bi dobio tacnu cifru,mora da se zna odakle vozilo i na koji nacin dolazi,koju opremu ima,da li ima servisnu knjigu....
Kataloska vrednost za taj model Mercedesa 2007.godiste moze biti 7-15.000€
[ inobradovic @ 17.01.2013. 22:28 ] @
evo primera od prosle nedelje, kupio sam ford fokus 2002 god za 500fr sa skoro 300oookm sa raznim ostecenjima u svajcarskoj,
i da bi ga ocarinio u srbiji u konsultaciji sa spediterom taj auto vredi 2400fr (2000e) i ta cifra bi trebala da bude u racunu,
na tu ciftru treba se platiti carina porez i ostali prateci papiri.

mene interesuje druga stvar ko pravi te kataloge i da po srpskim obracunima taj auto vredi 2400fr,a u ch ni 400,
ja bi ga odmah prodao tom ko je odlucio da taj auto vredi 2400 za 1400 pa nek on zaradi 1000fr na auto koji kaze da vredi toliko,
cist bezobrazluk i glupost po meni.
[ sasa022 @ 17.01.2013. 23:51 ] @
@inobradovic

http://www.dat.de/fzgwerte/ind...844280D7E88CEA281501D241F5E194

http://www.registracija-vozila...118&Itemid=100&lang=sr

Gleda se prosecna cena tehnicki ispravnog vozila,a ne krsa za koji se mora platiti da bi ga primili na otpad.
[ aleksandarzz @ 18.01.2013. 08:49 ] @
Citat:
inobradovic:
mene interesuje druga stvar ko pravi te kataloge i da po srpskim obracunima taj auto vredi 2400fr,a u ch ni 400,

Prave ih Švajcarci.
Pri utvrdjivanju kataloške cene vezila koristi se katalog zemlje iz koje je vozilo.Ukoliko ne postoji takav katalog, koristi se katalog koji je najpovoljniji za uvoznika (mad ni to nije uvek pravilo). Od cene koja je upisana u katalog odbija se porez te države, odredjeni procenat za starost kataloga i oduzima/dodaje se iznos za razliku u kilometraži i za opremu koja je u autu ili nije a predvidjeno je da bude. Na sve to, postoji i odredjen iznos koji carinik može da doda/oduzme na opšte stanje vozila. Svaki katalog ima i uputstvo kako se određuje procenat umanjenja/uvećanja na osnovu više/manje predjenih kilometara. Pošto je ovo Srbija, ta pravila se tumače jako "fleksibilno" od jedne do druga carinske ispostave. Npr, u italijanskom katalogu je 1,5% manja vradnost za svakih 3000km preko predvidjenog i piše da maksimalno umanjenje može da bude 60%. U praksi, je dozvoljeno maksimalno umanjenje od 20% (u nekim ispostavama do 30%). U švajcarskom je totalno drugi način za umanjenje i dozvoljave se do najviše 30000km više predjenih nego što je predviđeno. Negde se ovo pravilo zaobilazi, rade po italijanskom, pa ispadne veće umanjenje, i samim tim povoljnije za uvoznika.
Katalozi koje je Sasa022 linkovao se ne koriste u carinskom postupku, naročito ne katalog AMSS-a, jer on sadrži vrednosti vozila u Srbiji, a ne u inostranstvu.

Citat:
Za takve stvari sluze PRIVATNE PORUKE.

Da bi dobio tacnu cifru,mora da se zna odakle vozilo i na koji nacin dolazi,koju opremu ima,da li ima servisnu knjigu....
Kataloska vrednost za taj model Mercedesa 2007.godiste moze biti 7-15.000€

100% si u pravu i za jedno i za drugo.
Razlike u cenama po katalozima mogu biti ogromne. Čak i do 3-4 puta veće u jednoj državi nego u drugoj.

Citat:
dichiarazione atto di vendita(ugovor)overenu u opstini

Ovakav ugovor su u Požarevcu i okolini prestali da primaju pri registraciji. Neko je zaključio reč dichiara znači izjava, tj. da to nije ugovor već izjava o prodaji. Kao kad bi im bio prihvatljiv "ugovor o kupoprodaji", a "kupoprodajni ugovor" ne. Policajci... Koliko znam u ostatku Srbije su takvi ugovori potpuno ispravni.

@trifun71, @donaldk
Ostatak na PP
[ inobradovic @ 18.01.2013. 10:43 ] @
Citat:
sasa022:


Gleda se prosecna cena tehnicki ispravnog vozila,a ne krsa za koji se mora platiti da bi ga primili na otpad.




pa ovaj auto o kome pricam ima vazeci tehnicki, i ti bi platio za takav auto 2400chf ?
auto sam prodao i auto je bez problema stigao do srbije, sad a se nalazi negde sabac loznica i da li ce zavrsiti u delovima ili ocarinjen ne znam.
auto je u mnogo boljem stanju nego mnogi krsevi sto se voze i traze u srbiji po 2000-2500e.

meni to smeta sto auto u svajcarskoj ne mozes prodati ni za 1000chf privatno nekom, a po katalogu u srbiju kazu da vredi 2400chf,

a ako ga ponudite nekoj garazi u ch da ga otkupi oni pogledaju njihov katalog i kazu da ne vredi ni 1 cfh.
[ Zarko Silic @ 18.01.2013. 11:12 ] @
Citat:
inobradovic:
evo primera od prosle nedelje, kupio sam ford fokus 2002 god za 500fr sa skoro 300oookm sa raznim ostecenjima u svajcarskoj,
i da bi ga ocarinio u srbiji u konsultaciji sa spediterom taj auto vredi 2400fr (2000e) i ta cifra bi trebala da bude u racunu,
na tu ciftru treba se platiti carina porez i ostali prateci papiri.


Trazi drugu ispostavu i drugog speditera.

Takvi auti ne smenju biti procenjeni na vise od 700 eura i to maximum maximuma, a relno je to koliko si spomenuo: 500chf.

2000 eura je najobicniji bezobrazluk.
[ aleksandarzz @ 18.01.2013. 11:39 ] @
Citat:
Zarko Silic: Trazi drugu ispostavu i drugog speditera.

Takvi auti ne smenju biti procenjeni na vise od 700 eura i to maximum maximuma, a relno je to koliko si spomenuo: 500chf.

2000 eura je najobicniji bezobrazluk.



Evo stranice sa cenama fokusa.
@Žarko
Kako si ti došao do 700 EUR?
Savet da traži drugu ispostavu i drugog špeditera je potpuno opravdan, jer se nigde ne radi na isti način. Ko god uvozi auto treba da se raspita bar na nekoliko mesta o uslovima, pa da onda odluči.
[ trifun71 @ 18.01.2013. 12:35 ] @
opet ja,zaboravih da te pitam,u vezi ugovora izmedju mene i talijana od koga sam kupio auto,u zaglavlju stoji-dichiarazione sostituitiva dell atto di notorieta-onda njegovi licni podaci,on izjavljuje da mi je prodao auto,podaci auta,cena, moji podaci,potpis,pecat opstine,potpis i izjava ovl.sluzb.lica opstine koje pregleda sva dokumenta ,jos 1 pecat opstine.i dole odstampano da je naplacena taksa od 14 ,62 evra direktno,po tom itom zakonu,a po ovlascenju od ministarstva finansija italije.ne mogu jos da saljem priv.poruke,nov sam..
[ Zarko Silic @ 18.01.2013. 12:44 ] @
Citat:
aleksandarzz:
@Žarko
Kako si ti došao do 700 EUR?


Nije obavezujuce cariniti po tim katalozima. Postoji i forma slobodne carinske procene gde se nadlezni carinici vrlo vesto umeju posluziti NETom i prilozenim racunom.

Zbog toga kazem da, ako se nekome ucini da nesto bas nije po "pravdi" slobodno neka potrazi i drugu ispostavu i drugog speditera. Najbolji su oni spediteti koji ne filozofiraju previse vec znaju svoj posao.


Citat:
trifun71:
da je naplacena taksa od 14 ,62 evra


U Italiji toliko kosta overa potpisa, ako sam dobro razumeo, ili?
[ trifun71 @ 18.01.2013. 13:05 ] @
da u opstinama(comune)kod notara je mnogo vise,s tim sto negde lepe taksenu marku u toj vrednosti,a negde se placa direkno kod sluzbenika koji je za to ovlascen,sto stoji na ugovoru ispod pecata opstine da je taksa naplacena direkno,kod ovl.sluzb.lica po tom i tom zakonu,stavu ,clanu,godine,itd,potpis sluzbenika i pecat opstine
[ aleksandarzz @ 18.01.2013. 13:24 ] @
Citat:
Nije obavezujuce cariniti po tim katalozima

Nije, i po stoti put da ponovim - carini se po fakturi/ugovoru koji imaš, a ne po katalogu.Katalog služi za utvrdjivanje realnosti cene.
Citat:
Postoji i forma slobodne carinske procene gde se nadlezni carinici vrlo vesto umeju posluziti NETom i prilozenim racunom.

Da, i na NET-u pronadju oglas za isti takav auto koji je ustvari postavio uvoznik. Već je neko pomenuo na ovoj temi doplatu carine. Posle par meseci, godinu, dve... Stigne ti račun za naknadnu doplatu carine i poreza, pa posle psuj državu i carinu i špeditera...
[ inobradovic @ 18.01.2013. 13:36 ] @
Citat:
Zarko Silic:


Takvi auti ne smenju biti procenjeni na vise od 700 eura i to maximum maximuma, a relno je to koliko si spomenuo: 500chf.

2000 eura je najobicniji bezobrazluk.




i ja to mislim neka bude i max 1000chf, ali ne vise od toga.
i vlasnik bi pristao da napise cenu i overi ugovor za koju je prodat, ali dzabe kad nasa carina to ne bi priznala,
vec oni misle da taj auto vredi 500% vise nego sto je placen.

jos da dodam da je auto u perfektnom stanju sa 300oookm ne bi se u ch dobilo 2400chf koliko je u srbiji procenjen sa ostecenjima.
[ Zarko Silic @ 18.01.2013. 18:00 ] @
Ja ne znam gde se u Svajcarskoj pronalaze jeftina auta. Jesenas sam tamo boravio jedno vreme i nisam uspeo pronaci jeftin automobil. Naprotiv, iole normalan auto, na primer Golf 4 ili Bora, star desetak godina u nekakvom korektnom stanju (toliko korektnom da se ne mora slepom dovoziti) nisam pronasao ispod 4000 CHF i to jos benzinac. Kod nas, takva auta, sa tim godistem, po spoljasnjosti sa ne velikim razlikama, kostaju manje.

Citat:
aleksandarzz: Da, i na NET-u pronadju oglas za isti takav auto koji je ustvari postavio uvoznik. Već je neko pomenuo na ovoj temi doplatu carine. Posle par meseci, godinu, dve... Stigne ti račun za naknadnu doplatu carine i poreza, pa posle psuj državu i carinu i špeditera...


Gresis, medju carinicima ima izuzerno obucenih i strucnih osoba koji odlicno poznaju problematiku cena. Tacno znaju sta koliko i gde to kosta. Zato sam i rekao da pronadju drugog speditetera i drugu ispostavu.

P.S. Ako takav racun stigne, to se predaje advokatima koji lako resavaju takav problem i ukoliko nista nije krivotvoreno, po krajnjeg korisnika ne sme biti problema.
[ aleksandarzz @ 18.01.2013. 18:55 ] @
Čekaj sad, ne kapiram. Tvrdiš da su vozila u Švajcarskoj skupa, da su carinici stručni i da znaju šta kolko košta, a ovamo tvrdiš da inobradovicev auto vredi 500EUR? Malo kontradiktorno.
Već sam napisao i naveo par primera kako se u raznim ispostavama mogu dobiti različiti obračuni, pa mogu samo da potvrdim tvoju tezu da treba da menja ispostavu.

Citat:
Ako takav racun stigne, to se predaje advokatima koji lako resavaju takav problem i ukoliko nista nije krivotvoreno, po krajnjeg korisnika ne sme biti problema.

Taj problem advokati ne mogu rešiti. Prouči malo carinski zakon.

PS
Gde si i kada nešto uvozio da nije utvrdjivana cena po katalogu već po internet ponudi, ako nije tajna?
[ aleksandarzz @ 18.01.2013. 18:58 ] @
@Inobradovic
Koliko bi taj fokus vredeo u švajcarskoj da ima 160000km, i da nema oštećenja?

@trifun71
Ugovor ti je dobar, jedino cena u njemu na valja;)
[ inobradovic @ 18.01.2013. 21:41 ] @
@Inobradovic
Koliko bi taj fokus vredeo u švajcarskoj da ima 160000km, i da nema oštećenja?


onako brzinski pogledano na netu ima jedan sa 172oookm i trazi 1400chf znaci prodajna cena bi bila 1000chf.
e sad tu jos varira cena ako kupite od garaze i dobijete tehnicki na dan kupovine i garanciju cena moze da ide i do 3000chf, ali je tesko naci kupca za to.

cene su vrlo cudne u ch i tesko je o njima diskutovati, moze se recimo za isti auto sa slicnom km i godistem cena da ide duplo.
takodje i pojedine marke i modeli imaju cudne cene, meni najcudniji punto 2002 god je recimo skuplji od pomenutog fokusa.
[ Zarko Silic @ 18.01.2013. 21:50 ] @
Citat:
aleksandarzz:
Čekaj sad, ne kapiram. Tvrdiš da su vozila u Švajcarskoj skupa, da su carinici stručni i da znaju šta kolko košta, a ovamo tvrdiš da inobradovicev auto vredi 500EUR? Malo kontradiktorno.
Već sam napisao i naveo par primera kako se u raznim ispostavama mogu dobiti različiti obračuni, pa mogu samo da potvrdim tvoju tezu da treba da menja ispostavu.

Citat:
Ako takav racun stigne, to se predaje advokatima koji lako resavaju takav problem i ukoliko nista nije krivotvoreno, po krajnjeg korisnika ne sme biti problema.

Taj problem advokati ne mogu rešiti. Prouči malo carinski zakon.

PS
Gde si i kada nešto uvozio da nije utvrdjivana cena po katalogu već po internet ponudi, ako nije tajna?


Ne citas pazljivo. Napisao sam da ja nisam pronasao jeftin auto. Nisam napisao ta tamo takvih nema.


Advokti ladno resavaju ovakve "tajanstvene" procese u korist gradjana, a na stetu drzave. Budi siguran da je tako. Jedini uslov je da nema nekakve druge mutljavine sa papirima. Nije kupac vozila krivac zbog toga sto je drzavni sluzbenik nesto pogresio. Onaj ko je kriv neka placa. Mnogo veci je problem ako uvezeno vozilo ne ispunjava uslove za uvoz, ili je mozda otudjeno pa onda ocarinjeno. U takvim slucajevima procedura je nesto slozenija i prakticno se zavrsava po ledjima krajnjeg kupca.

Ako jedan advokat to ne ume, ima ko ume. Isto pravilo vazi kao i za speditere i ispostave.
[ aleksandarzz @ 19.01.2013. 08:16 ] @
Po katalogu i njegovim pravilima za obračun taj auto vredi oko 2440CHF. Švajc. katalog prihvata umanjenja samo za 30000km više predjenih, pa ispada da auto sa 160000 i auto sa 300000km vrede isto. Umanjenje za oštećnje se daje odokativno, po proceni carinika. Zato sam pitao koliko vredi takav sa 160000, a zato i važi Žarkovo menjaj ispostavu*
Većina ljudi mi je dosad rekla da su cene u švajcarskoj uglavnom skuplje nego što kaže katalog pa mi je zato ovolika razlika još čudnija. Za švajcarsku postoji i http://www.eurotaxglass.ch/ gde se može još preciznije utvrditi cena, ali košta oko 10EUR po proceni i ne može se platiti iz Srbije.

Citat:
Advokti ladno resavaju ovakve "tajanstvene" procese u korist gradjana, a na stetu drzave. Budi siguran da je tako. Jedini uslov je da nema nekakve druge mutljavine sa papirima. Nije kupac vozila krivac zbog toga sto je drzavni sluzbenik nesto pogresio.

Veruj u šta hoćeš, baš me nešto mrzi da tumaram po carinskom zakonu i da ti dokazujem.
Citat:
Mnogo veci je problem ako uvezeno vozilo ne ispunjava uslove za uvoz, ili je mozda otudjeno pa onda ocarinjeno. U takvim slucajevima procedura je nesto slozenija i prakticno se zavrsava po ledjima krajnjeg kupca.

Ovde se uglavnom napiše rešenje o oduzimanju auta i odreže se kazna uvozniku. Medjutim, policajci ne traže takve automobile po Srbiji, već ih jednostavno ubace u bazu podataka i sačekaju ga kod registracije. I onda uzmu kola nekom ko ih je pošteno platio, i kažu mu da tuži onoga ko mu ih je prodao.
I još jedno objašnjenje. Carinjenje spada u upravni postupak (ili tako nekakav pravnički izraz) i taj postupak zastareva tek posle tri godine. Za to vreme se dešavaju kontrole po carinskim ispostavama pri kojima se proveravaju predmeti. Ukoliko se tada utvrde nepravilnosti, carina ima pravo da izmeni/poništi postupak.

*Menjaj ispostavu i menjaj špeditera su odvojene stvari. Špeditera menjaj kad vidiš da ne radi kako treba, ili te zavrće ili nešto slično. Uglavnom svi špediteri znaju kako carinici rade pa ćeš u jednoj ispostavi od svih špeditera dobiti skoro identične uslove. Ispostavu menjaj svaki put. Proveriš na nekoliko mesta i odabereš najjeftinije rešenje.
[ inobradovic @ 19.01.2013. 09:10 ] @
[quote]aleksandarzz: Po katalogu i njegovim pravilima za obračun taj auto vredi oko 2440CHF. Švajc. katalog prihvata umanjenja samo za 30000km više predjenih, pa ispada da auto sa 160000 i auto sa 300000km vrede isto. quote]


o tome ja i pricam ne moze da vrede isto auto sa 160 i 300 hiljada km to mene nervira sto se tretira isto baba i devojka u srbiji.



Citat:
aleksandarzz
Većina ljudi mi je dosad rekla da su cene u švajcarskoj uglavnom skuplje nego što kaže katalog pa mi je zato ovolika razlika još čudnija. Za švajcarsku postoji i http://www.eurotaxglass.ch/ gde se može još preciznije utvrditi cena, ali košta oko 10EUR po proceni i ne može se platiti iz Srbije.
.



rekao sam vec u predhodnom postu da cene dosta variraju sve zavisi koliko ste vesti da kupite auto, malo srece i eto jeftinog auta.

sto se tice kataloga eurotaxglass moze se kupiti katalog kosta 70chf pa gledas kolko ti volja a ne placas po pregledu 10e.
[ Zarko Silic @ 19.01.2013. 13:25 ] @
Citat:
aleksandarzz:Veruj u šta hoćeš, baš me nešto mrzi da tumaram po carinskom zakonu i da ti dokazujem.


Tu se ne primenjuje carinski zakon vec jedan drugi. Zakon o obligacionim odnosima ili Zakon o zastiti potrosaca ili neki treci, ne znam precozno ali mi je poznat slucaj iz sudske prakse gde je gradjanin u sporu protiv drzave dobio parnicu i sve to debelo naplatio. Za odstetu zbog nekoriscenja svog vozila dobio je naknadu od 500 eura po mesecu nekoriscanja. Dva puta vise od vrednosti svog vozila, koje je naravno, takodje dobio nazad jer mu je privremeno oduzeto. Ne znam precizno detalje, ali znam da je lik rekao, daj Boze da me jos koji put strefi ovako nesto

I ne moze se kaznjavati onaj ko nije kriv. U slucaju lose procene vrednosti vozila, kriv je drzavni sluzbenik i niko drugi te gradjanin ne sme da ispasta zbog nesvoje krivice. Ovo je poenta, a pravda ipak biva zadovoljena. Malo potraje ali se isplati. Pogotovo ako se renta za krs od polovnjaka "donira" sa 500 eura po meceu nekoriscenja.

Ako su papiri falsifikovani ili je predmetno vozilo prijavljeno kao ukradeno, onda je malo drugacija procedura. Onako je kako si to napisao.

Zato kazem. Prvo treba da bude dobra carinska ispostava, zatim treba da bude dobar spediter. Na kraju, ukoliko zatreba, treba da bude dobar advokat.

U svakom znatu treba da bide neko dobar da bi se posao zavrsio korektno, onako kako treba da bude, najbolje.


[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 19.01.2013. u 14:38 GMT+1]
[ vladd @ 19.01.2013. 14:01 ] @
Mislim da dobar spediter anulira potrebu za dobrim i carinikom i advokatom. Zavrsi posao brzo i korektno, i prosto se zaboravi na "probleme" uvoza.

Poz
[ inobradovic @ 19.01.2013. 18:12 ] @
koliko god da je dobar spediter ne moze provuce fokusa na 500chf kolko sam ga platio jer ima drugih glupih stvari u zakonu kao sto rece aleksandarzz po katalogu i NJEGOVIM PRAVILIMA vrede isto auto sa 160 i 300 ili 500 hiljada km.

N E P R A V D A
[ aleksandarzz @ 25.01.2013. 11:15 ] @
Citat:
Tu se ne primenjuje carinski zakon vec jedan drugi. Zakon o obligacionim odnosima ili Zakon o zastiti potrosaca ili neki treci, ne znam precozno ali mi je poznat slucaj iz sudske prakse gde je gradjanin u sporu protiv drzave dobio parnicu i sve to debelo naplatio. Za odstetu zbog nekoriscenja svog vozila dobio je naknadu od 500 eura po mesecu nekoriscanja. Dva puta vise od vrednosti svog vozila, koje je naravno, takodje dobio nazad jer mu je privremeno oduzeto. Ne znam precizno detalje, ali znam da je lik rekao, daj Boze da me jos koji put strefi ovako nesto

Ovo verujem u potpunosti, samo što to nema nikakve veze sa onim o čemu ja pričam.

Citat:
sto se tice kataloga eurotaxglass moze se kupiti katalog kosta 70chf pa gledas kolko ti volja a ne placas po pregledu 10e.

Skenirana stranica koju sam okačio je baš iz tog kataloga. Ne bi me čudilo da se upitom preko interneta dobije neka drugačija vrednost, zato sam to i pominjao.
[ slobodan1234 @ 04.02.2013. 17:11 ] @
Koliko ce mene izaci uvoz Forda Focus-a 1.8 tdi, 2003 god. Iz Svajcarske. Sve ukupno, carina, porez?
[ sasa022 @ 04.02.2013. 23:18 ] @
@slobodan1234

Na osnovu podataka koje si dao ni vidovnjaci nisu u stanju da ti kazu "cifru" :)

Mora da se zna tacan model,nivo opreme,kilometraza,datum prve registracije,da li ima/nema servisnu knjigu,da li je kupljen od fizickog lica ili auto-kuce,kako stize u Srbiju...

OBAVEZNO SE POSAVETUJ SA SPEDITEROM - vrlo lako se prave greske koje skupo kostaju.
[ slobodan1234 @ 05.02.2013. 10:21 ] @
Hvala na savetu, nisam nikada carinio pa ne znam ni sta je potrebno.Da li se isplati uopste takav auto uvoziti iz Svajcarske. Ovde se moze kupiti od 3000-3500 evra.
Kilometraza je 11000, ima servisnu knjizicu, Kupljen od fizickog lica..toliko za sad znam :-)
Hocu da ga uvezem zato sto mi je iz pouzdane varijante, znam vlasnika.Ako prelazi gore navedenu cenu, onda mi nema svrhe tako nesto raditi.
[ Sceka @ 05.02.2013. 11:06 ] @
Citat:
slobodan1234: ...
Kilometraza je 11000, ima servisnu knjizicu, Kupljen od fizickog lica..toliko za sad znam :-)
Hocu da ga uvezem zato sto mi je iz pouzdane varijante, znam vlasnika.Ako prelazi gore navedenu cenu, onda mi nema svrhe tako nesto raditi.

Ovo sa 11,000 predjenih kilometara je verovatno greska u kucanju? Inace, ako znas vlasnika samim tim znas i taj automobil (tako bi trebalo da bude) a ako je tako - to ti je bolje od svega sto mozes da kupis na nevidjeno/nepoznato/po vidjenju... Opet, pod uslovom da stvarno znas vlasnika i automobil.


Pozdrav!
[ aleksandarzz @ 05.02.2013. 13:57 ] @
Citat:
slobodan1234:
Koliko ce mene izaci uvoz Forda Focus-a 1.8 tdi, 2003 god. Iz Svajcarske. Sve ukupno, carina, porez?

Izmedju 1000 i 1200 EUR, da procenim onako vidovnjački. Pretpostavio sam da je 110000 km
Za precizan obračun treba znati još snagu motora, broj vrata, oznaku modela. Kod švajcaraca treba znati i šifru iz rubrike 24 u saobraćajnoj dozvoli. To dalje može na PP.
[ slobodan1234 @ 07.02.2013. 15:15 ] @
jeste greska u kucanju 110 000
[ slobodan1234 @ 07.02.2013. 15:16 ] @
Definitivno se ne isplati uvoziti takav auto iz Svajcarske.Odustao sam od cele varijante.Ne postoji pristojna racunica...Hvala svima na informacijama!
[ etjen @ 07.02.2013. 16:30 ] @
kako ne postoji?
Ako je auto sa stvarnih 110000km i pri tom znaš istoriju auta, onda se definitivno isplati.
Pa naravno da će te izaći više nego isto godište ovde sa nekog placa koji je tri puta farban i prešao 250kkm minimum a piše 110.

Provereno dobar auto treba platiti više, tu nema nikakve sumnje
[ inobradovic @ 07.02.2013. 18:07 ] @
dosli smo na pricu onu koju dule prica.

koliko kosta taj auto koji si nasao kad ti se ne isplati da das 1200e za carinu a kod nas je 3500e.

[ slobodan1234 @ 08.02.2013. 12:59 ] @
2500 e...ne znam ljudi, jos se dvoumim.Mada ako bi uspeo da spustim...bilo bi korektno.
[ inobradovic @ 08.02.2013. 17:19 ] @
3000chf je 2400evra, kolko ti on to ceni auto 3125chf ?
[ sasa022 @ 09.02.2013. 00:53 ] @
Evo primera za isti model auta ( neka npr. bude Fokus 1.8TDDI Kombi Ghia )

Svajcarska - kraj 2003g,110.000 km - carinska osnova je oko npr. 3000€
Italija - pocetak 2003g,210.000 km - carinska osnova je oko npr. 2200€

3000 x ( carinska stopa 12% ) x ( porez 20% ) = oko 1030
2200 x ( carinska stopa 0% ) x ( porez 20% ) = oko 440

Spediterski troskovi neka su isti - npr 100-150€

RAZLIKA oko 600€


@aleksandarzz
@Dule021

Da li je ovo ( priblizno ) tacno sto sam napisao ?




[ aleksandarzz @ 09.02.2013. 08:53 ] @

Citat:
sasa022: Evo primera za isti model auta ( neka npr. bude Fokus 1.8TDDI Kombi Ghia )

Svajcarska - kraj 2003g,110.000 km - carinska osnova je oko npr. 3000€
Italija - pocetak 2003g,210.000 km - carinska osnova je oko npr. 2200€

3000 x ( carinska stopa 12% ) x ( porez 20% ) = oko 1030
2200 x ( carinska stopa 0% ) x ( porez 20% ) = oko 440

Spediterski troskovi neka su isti - npr 100-150€

RAZLIKA oko 600€


@aleksandarzz
@Dule021

Da li je ovo ( priblizno ) tacno sto sam napisao ?

Nije. Švajcarcu je carinska osnovica oko 3400 chf a 35% od toga je 1190CHF tj oko 1000 EUR
Italijan je oko 850 eur - carina i porez oko 170eur. Treba dodati i da je za ovaj slučaj neophodno izvaditi EUR i izvoznu deklaraciju, što takođe ima svoju cenu.
Primer ti nije baš najbolji jer je verovatno i razlika u kvalitetu ta dva auta takva - švajcarski je u 4-5 puta boljem stanju.
Razliku u ceni vozila po različitim zemljama može bolje da objasni sledeće: Polazna cena u CH katalogu za ovaj auto je 4100 CHF, a u italijanskom je 1500EUR
[ sasa022 @ 09.02.2013. 09:32 ] @
@aleksandarzz

Nisam bas siguran da je "svajcarac" uvek duplo bolji od "italijana".Ima i krsa,a ima i dobrih primeraka na obe strane.

Da li ovlasceni zastupnici izdaju EUR1 potvrdu i da li ima neku standardnu cenu ili postoje bitne razlike ?
Ko izdaje izvoznu carinsku deklaraciju i ko je overava ?

Kolika je carinska osnovica za takvog Fokusa 2003,110.000km ako je "italijan","francuz","holandjan","nemac" ?

Da li postoje on-line katalozi po kojima bi se mogla odrediti priblizna - orijentaciona cena tj. cena bliska carinskoj osnovici ?

[ slobodan1234 @ 09.02.2013. 11:06 ] @
Citat:
inobradovic:
3000chf je 2400evra, kolko ti on to ceni auto 3125chf ?

pa da, tako nesto. I dalje sam ubedjen da mi se ne isplati.
[ inobradovic @ 09.02.2013. 13:43 ] @
ti mu ponudi 2800chf i onda ce ti se isplati.
[ aleksandarzz @ 09.02.2013. 18:37 ] @
@Saša022
Švajcarski automobili su uglavnom u boljem stanju nego Italijanski istog godišta i kilometraže. A ti si još stavio da je Švajcarac prešao 110.000 a italijan 210.000.

EUR1 je uverenje o poreklu i izdaju ga razni, a pretpostavljam da možeš i sam da ga kupiš negde. Suština je u tome da ga overava carina prilikom izrade izvozne deklaracije. Nemam pojma kako je u inostranstvu, možda možeš i sam da se pojaviš na carini i tržiš izvoznu, a možda moraš da nedješ špeditera. Ako moraš preko špeditera, verovatno će ti on napraviti i EUR. Ukoliko auto kupuješ od pravnog lica, onda od njih dobijaš fakturu na kojoj mogu da napišu izjavu da je roba (auto) poreklom iz EU. Ta izjava zamenjuje EUR1 ako se radi o robi vrednosti manje od 6000evra.
Carinska osnovica* tj. kataloška vrednost se proverava po katalogu zemlje iz koje automobil dolazi. Ukoliko takav ne postoji, onda se primenjuje onaj koji je najpovoljniji po uvoznika. Postoje katalozi iz Italije, Nemačke, Švajcarske, Holandije, Slovenije, Francuske i Belgije. Ubedljivo najjeftiniji je italijanski.
Online katalozi postoje, ali je cena 7-10 evra po upitu. Jeftinije ti je da pozoveš špeditera i da pitaš.

*Za carinsku osnovicu se uzima vrednost sa ugovora/fakture. Tek ukoliko je ta vrednost zbitno manja od kataloške, onda carina određuje vrednost za carinsku osnovicu.
[ BB308 @ 09.02.2013. 19:16 ] @
Ajde i ja da te pitam za carinu za Peugeot 207 1.4 hdi 2009-10, ili Renault clio 1.5dci oko 150000km.Auta su société (van imaju samo 2 sedista).I kako ide ta procedura za povratak tva?Moze i na pp.Poz.
[ slobodan1234 @ 10.02.2013. 10:51 ] @
[quote]inobradovic:
ti mu ponudi 2800chf i onda ce ti se isplati.[/quote

To auto je dovezeno za BiH, ali po svemu sudeci ce se vracati za CH jer se vise tamo moze dobiti za njega nego ovde.Ljudi nisu ni svesni koliko su smesne cene auto u Srbiji.
To auto Ford Focus 1.8 110000 PRAVIH km. vredi te pare, ali sta da se radi kada je trziste takvo.Ja trenutno vozim mercedesa 124 300 d 4-matic zategnut, odrzavan..pa ne mogu za njega nista dobiti.Kad sam dobijao ponude, osecao sam se uvredjeno..ali sta da se radi...trziste je takvo.Ali siguran sam da ce to moje auto "poderati" ta dva forda.
[ Sceka @ 10.02.2013. 11:28 ] @
Citat:
slobodan1234: ...
...Ali siguran sam da ce to moje auto "poderati" ta dva forda.

Ako je tako, a nema razloga da sumnjam u to sto si rekao, zasto uopste ova tema, odnosno tema je ok kao takva!, zasto uopste tvoje pitanje/razmisljanje o kupovini automobila koga tvoj trenutni moze da podere dva puta?


Pozdrav!
[ slobodan1234 @ 11.02.2013. 09:51 ] @
Godine su problem, konstantna sitna ulaganja....kako kazu "zamor materijala"....Tema je tu zato sto zelim jos jedno auto da uzmem sa totalno drugaciji karakteristikama!!!
Za sebe ostavljam Mercedesa a ostatak familije ce voziti nesto drugo. :-)
[ aleksandarzz @ 18.02.2013. 10:20 ] @
Informacija, ako nekog zanima.
Od pre para dana više nije moguće cariniti automobile u Lapovu. Novootvoreno mesto za carinjenje automobila je CR Zaječar.
[ inobradovic @ 18.02.2013. 14:09 ] @
zna li se zasto ne moze vise u lapovu ?
[ aleksandarzz @ 18.02.2013. 17:43 ] @
Citat:
inobradovic: zna li se zasto ne moze vise u lapovu ?

Postoji pravilnik uprave carina u kome je za pojedine vrste roba određeno gde se mogu cariniti. Odnosi se uglavnom na akciznu robu, šećer, tekstil i polovne automobile. 06.02 je osvanula dopuna pravilnika u kojoj nema Lapova, a postoji Zaječar.
Nezvaničnih objašnjenja ima "mali milion", ali nijedno mi ne deluje dovoljno uverljivo.
[ brankobrankobranko @ 06.05.2013. 20:48 ] @
Da li bi neko mogao da mi pomogne
Nasao sam automobil u Italiji. Radi se o Audi A5, 2.0TDI 2010god. Cena je tacno 25000e sa njihovim PDVom.
Da li bi mogao da mi kazes koliko bi otrpilike mene izasao taj auto kada bih ga uvezao u Srbiju i platio i carinu i prd i sve troskove sto treba.
Unapred hvala.
[ sasa022 @ 06.05.2013. 21:20 ] @
@brankobrankobranko

Koja varijanta A5-ice , koliko KW , kolika je kilometraza , od koga kupujes ( fizicko lice,autokuca ) ..... ????????

Pozovi par spedicija , daj im tacne podatke i u roku od sat vremena dobices tacnu cifru.

( Mislim da sve moze da se zavrsi za oko 3500€ )
[ brankobrankobranko @ 06.05.2013. 21:53 ] @
sportback(sa 5 vrata) 2010god, 130 kW (177HP), presao 80000km, kupuje se sa autoplaca

I da li mozete da mi preporucite neku dobru spediciju, nekoga ko radi taj usluzni uvoz vozila... Sve sto sam ja nalazio na internetu mi je nekako neozbiljno,pa ako znate za nesto provereno,preporucite. Unapred hvala
[ aleksandarzz @ 06.05.2013. 21:55 ] @
Postoji A5 sportback (5 vrata) sa motorima od 105 i 125 kw (143 i 170ks) i A5 coupe (2 vrata), 125kw. Koji je od ovih u pitanju? I naravno, odgovori i na ovo što je Saša022 napisao.

Citat:
( Mislim da sve moze da se zavrsi za oko 3500€ )

Rekao bih da je to najskuplja mogućnost, a da će verovatno biti ispod 3000eur.
[ aleksandarzz @ 06.05.2013. 22:11 ] @
Citat:
brankobrankobranko:
sportback(sa 5 vrata) 2010god, 130 kW (177HP), presao 80000km, kupuje se sa autoplaca

I da li mozete da mi preporucite neku dobru spediciju, nekoga ko radi taj usluzni uvoz vozila... Sve sto sam ja nalazio na internetu mi je nekako neozbiljno,pa ako znate za nesto provereno,preporucite. Unapred hvala


Ja se bavim carinjenjem automobila, pa možemo da predjemo na pp za detaljnije informacije. Naravno, preporučiću ti i još ponekog špeditera u drugim mestima, pa odaberi gde ti je najpovoljnije da radiš.
Što se cene tiče, po nekom starom katalogu koga imam skeniranog, ovde bi te sve koštalo (carina i špedicija) 3100-3200EUR. Sutra ću pogledati novi katalog, pa mogu i da ti kažem tačno šta možeš da očekuješ
[ sasa022 @ 06.05.2013. 22:55 ] @
@brankobrankobranko

Model sa 130kW poceo je da se prodaje tek 2011-te.
I kilometraza mi je ( malo ) sumnjiva...........
[ brankobrankobranko @ 07.05.2013. 06:53 ] @
unapred hvala "aleksandarzz". Bilo bi lakse da predjemo na pp ali ja sam nov clan i tek posle 7 dana mogu da koristim poruke,mailove...
Ako je moguce, pisi mi na e mail.
[email protected]
unapred hvala
[ brankobrankobranko @ 07.05.2013. 06:56 ] @
Citat:
sasa022:
@brankobrankobranko

Model sa 130kW poceo je da se prodaje tek 2011-te.
I kilometraza mi je ( malo ) sumnjiva...........



u pravu si Sasa, ja sam napravio gresku. Auto je 2011god. Sad sam pogledao

FR 08/2011
79,500 km
Diesel
130 kW (177 PS)
Manual gearbox