[ ADASS @ 03.12.2012. 18:52 ] @
POZDRAV FORUMAŠIMA,Pitanje imam jedno pa ko zna molio bih ga da mi odgovori,imam juga 45 koral,i trenutno nemam grijanje u kabini,motor ima radnu temperaturu ali na ventilatoru kada prebacim na toplo uopšte ne izbacuje topao zrak faktički mrtav ništa,a pošto je sad zima tako da se smrze,pa ako se neko susrećo sa ovim proglemom da mi odgovori,pošto majstori samo gledaju da uzmu kintu više,,,hvala i pozzz
[ Zlatni_bg @ 03.12.2012. 19:22 ] @
Pa ovako kad kazes, moze da bude gomila stvari, zavisi sve od toga koliko ti sam umes da uradis na njemu...

Moze da se desi da ti ne radi menjac toplo/hladno, da se otkacio/puko, da ti je puklo crevo iz kog ide topao vazduh... Iskreno, za takav manji kvar bolje da odes kod majstora i da vidis sta bi moglo da bude, dogovoris se s njim i slicno. Naravno, pokusaj da odes kod nekog preporucenog, ne verujem bas da ce moci da te odere za to.
[ X Files @ 03.12.2012. 19:40 ] @
Ki, Ki! Imam sličan problem na Yugu 45 moje supruge. Znam da postoji neka "žica" koju naš poznanik zakači na jesen a otkači na proleće, ili obrnuto :) Tako mi regulišemo. Inače, grejanje na Yugu nam i ne služi naročito, jer dok se mašina zagreje, već smo stigli na odredište. A da stavljam one kartone ispred hladnjaka, baš nešto i nemam motiva. Zato - JAKNA DO GRLA! Čak i jelenskom kožom moram da prekrijem radio-kasetofon (pričepim je pepeljarom), jer odnekud iza njega probija hladan vazduh, pa preti opasnost da mi se desno koleno ukoči od podhlađivanja iz tog ugla.


Šalu na stranu, čekam i ja odgovor na ovo pitanje, ako pre ne odem do majstora, možda ću nekad morati ovo i sam da radim :)
[ Java Beograd @ 04.12.2012. 06:54 ] @
Jugo 45 ima dobro grejanje kabine, a radna temperatura se postiže lako i relativno brzo.

1. Ukoliko se radna temperatura sporo postiže, treba zameniti uložak termostata. To je jeftin deo (< 10 EUR) koji se menja bukvalno za 5 minuta. Ako me sećanje ne vara, kućište termostata je namerno postavljeno visoko u odnosu na motor, pa neće iscureti mnogo rashladne tečnosti. (Možda grešim, ne uzimajte ovo poslednje zdravo za gotovo) Svako ko se ne plaši alata u rukama može ovo da uradi brzo i efikasno.
Nisam uspeo da nađem na YT baš za Juga ali može pomoći hint "How to Change a Car Thermostat"


2. Ako ne radi grejanje kabine, najčešće je problem u otvaranju slavine koja pušta (i zatvara) protok rashladne tečnosti kroz mali radijator za grejanje kabine. Ona se otvara / zatvara pomoću male sajle koja ide od komandi iz unutrašnjosti kabine. Slavina i poluge se mogu videti u onoj velikoj crnoj kutiji (usisnik) u motornom prostoru. Ako neko nema živaca, vremena ili para za popravljanje / nameštanje / podešavanje sajle, uvek može ručno da pomeri polugu, pa da zimi stalno radi grejanje.
[ ADASS @ 04.12.2012. 07:39 ] @
Ok druže hvala na odgovoru i savjtu veliki pozdrav..


[ cozmo_im @ 04.12.2012. 07:41 ] @
Rucno namesti klapnu za grejanje kod onog usisnika za vazduh i eto grejanja.
[ ADASS @ 04.12.2012. 07:44 ] @
Citat:
Java Beograd:
Jugo 45 ima dobro grejanje kabine, a radna temperatura se postiže lako i relativno brzo.

1. Ukoliko se radna temperatura sporo postiže, treba zameniti uložak termostata. To je jeftin deo (< 10 EUR) koji se menja bukvalno za 5 minuta. Ako me sećanje ne vara, kućište termostata je namerno postavljeno visoko u odnosu na motor, pa neće iscureti mnogo rashladne tečnosti. (Možda grešim, ne uzimajte ovo poslednje zdravo za gotovo) Svako ko se ne plaši alata u rukama može ovo da uradi brzo i efikasno.
Nisam uspeo da nađem na YT baš za Juga ali može pomoći hint "How to Change a Car Thermostat"


2. Ako ne radi grejanje kabine, najčešće je problem u otvaranju slavine koja pušta (i zatvara) protok rashladne tečnosti kroz mali radijator za grejanje kabine. Ona se otvara / zatvara pomoću male sajle koja ide od komandi iz unutrašnjosti kabine. Slavina i poluge se mogu videti u onoj velikoj crnoj kutiji (usisnik) u motornom prostoru. Ako neko nema živaca, vremena ili para za popravljanje / nameštanje / podešavanje sajle, uvek može ručno da pomeri polugu, pa da zimi stalno radi grejanje.
MA Zamjeno sam Termostat stavio nov bio je nekih 7e ,ali nije ni to ,moraću do majstora pa da pogleda te slavine koje ste naveli , u svakom slučaju hvala na savjetu i odgovoru,pozzz
[ ADASS @ 04.12.2012. 07:47 ] @
Citat:
cozmo_im:
Rucno namesti klapnu za grejanje kod onog usisnika za vazduh i eto grejanja.

TO sam prvo i uradio ali ništa mrtav na ventilatoru ništa ne puše,,,pozz
[ ADASS @ 04.12.2012. 07:50 ] @
Citat:
X Files:
Ki, Ki! Imam sličan problem na Yugu 45 moje supruge. Znam da postoji neka "žica" koju naš poznanik zakači na jesen a otkači na proleće, ili obrnuto Tako mi regulišemo. Inače, grejanje na Yugu nam i ne služi naročito, jer dok se mašina zagreje, već smo stigli na odredište. A da stavljam one kartone ispred hladnjaka, baš nešto i nemam motiva. Zato - JAKNA DO GRLA! Čak i jelenskom kožom moram da prekrijem radio-kasetofon (pričepim je pepeljarom), jer odnekud iza njega probija hladan vazduh, pa preti opasnost da mi se desno koleno ukoči od podhlađivanja iz tog ugla.


Šalu na stranu, čekam i ja odgovor na ovo pitanje, ako pre ne odem do majstora, možda ću nekad morati ovo i sam da radim

xaxaxxaaaa dobar si i ja se sav zaledim....pozz
[ veselinovic @ 04.12.2012. 08:37 ] @
Imas li ti dovoljno permanta u sistemu?
Kako pada nivo permanta prvo nestane grijanja.
[ ADASS @ 04.12.2012. 14:55 ] @
Što se tiče permanta u sistemu njega sam ubacio prije nekih mjesec dana,tako da ga ima ne može da fali baš sam gledao boca na maximumu,grijanje je bilo i jednostavno nestalo,znači stao ventilator koji puše negdje u motoru kad se prebaci na vruće,a čim prebaciš na hladno puše u kabini,radnu temp ima i pali ventilator hladnjaka znači cirkulira u sistemu ali ne i u kabini..pozzz
[ pajapop @ 04.12.2012. 17:09 ] @

Grejanje u kabini potice od uduvavanja vruceg vazduha koji se greje prolazeci kroz radijator koji se nalazi u kabini ispod kokpita. Ako je grejanje slabo, ono moze da bude posledica slabog protoka rashladne (vruce )tecnosti koroz radijator usled njegovog zapusenja ili zapusenja na slavini, tako da vruca tecnost ne dolazi u njega, ili je radijator toliko spolja zaprljan da vazduh, koji bi ventilator u kabini trebao da uduvava, ne prolazi kroz lamelice te se ni ne zagreva. Pronalazenje uzroka: prvo treba prekontrolisati prohodnost slavine, ako je prohodna, onda je do radijatora. Treba ga skinuti (prilican posao) i dobro ga oprati, spolja i iznutra, kao sto se pere i cisti i hladnjak.
[ ADASS @ 04.12.2012. 18:04 ] @
ok hvala puno na pomoći i savjetu,valja posjetiti majstora pa neka skida radijator ipak nije za moga posla,veliki pozdrav...
[ borkostar @ 04.12.2012. 18:49 ] @
Citat:
ADASS:
Što se tiče permanta u sistemu njega sam ubacio prije nekih mjesec dana,tako da ga ima ne može da fali baš sam gledao boca na maximumu,grijanje je bilo i jednostavno nestalo,znači stao ventilator koji puše negdje u motoru kad se prebaci na vruće,a čim prebaciš na hladno puše u kabini,radnu temp ima i pali ventilator hladnjaka znači cirkulira u sistemu ali ne i u kabini..pozzz


Tebi je problem sto kada pomeris polugu na polozaj grejanja ventilator vise neradi, a kada pomeris na hladjenje ventilator radi?
Ako je to onda je to drugi problem
[ goat @ 09.12.2012. 17:31 ] @
...grejanje na yugo-u 45 je kompleksno i vrlo se teško rešava... preporučio bih vam da ga odmah odvezete u neki renomiran servis da se to opravi pre nego što zima prođe... i nemojte nešto raditi na svoju ruku... ipak je to osetljiva elektronika...
[ ADASS @ 09.12.2012. 18:35 ] @
Dobro hvala na ovako velikom savjetu nisam znao da je tako osjetljiva elektronika idem na servis ipak je to auto renomiranog prozvođača,...
[ edi maj @ 09.12.2012. 21:16 ] @
Ako ti ventilator radi, sajle ti ne otvaraju klapnu i ventil. Kod one crne kutije gdje uvlači zrak za kabinu, bliže točku (vidi sliku - strelica), nalazi se ventil, vidi se zakačena sajla. Tu gdje je sajla zakačena, gurne se ukoso odozgo prema dole, da se ručno otvore ventil i klapna, a vidi se po tome što se klapna u crnoj kutiji podigne za 30-ak stepeni. I to je to.