[ ChanMaster @ 03.12.2012. 21:52 ] @
Malko sam trazio po forumu al nisam nasao odgovor. Danas bio kod majstora na zamenu sajli za rucnu. Nakon odlaska testirao i blokira tockove na 5 zubcu. Zar ne treba na trecem? |
[ ChanMaster @ 03.12.2012. 21:52 ] @
[ vladd @ 04.12.2012. 09:25 ] @
Na trecem treba da koci, i drzi auto na nagibu. Posto je nova sajla, doci ce do istezanja, i neophodnog kasnijeg stelovanja.
Bolje je ovako, kako je majstor napravio. Kada novu sajlu nameste na treci zubac, tada nije neophodno naknadno stelovaje(velika usteda), ali paknovi dodiruju dobos i dolazi do grejanja, manjeg ili veceg.. KAkva je sada situacija, tek nakon nekog vremena bi trebalo dostelovati istegnutu sajlu, a tada moze da se postavlja treci zubac..sto je neka mera za odredjena vozila, zavisi puno i od velicine zubaca.. Sajlla u pocetku ima veliki gradijent istezanja, isteze se, inace, ceo radni vek, ali nakon nekog vremena je gradijent minimalan, procentualno.. Poz [ Java Beograd @ 04.12.2012. 10:24 ] @
Šta podrazumevaš pod "blokiranjem" ?
A. Da blokira u vožnji, kad testiraš pa cimneš ručnu, ili B. kad je auto na dizalici pa onda rukom okrećeš točak, i na petom zupcu ne možeš da okreneš ? Najbitnije je da kad je auto na dizalici i ručna spuštena, ne osećaš ni najmanji otpor tj. da nema nikakvog kočenja. Već na prvom zubu treba da se oseća kočenje, na drugom još više, a na trećem toliko da rukom nikako (ili baš baš jedva malo) uspeš da okreneš točak. Na četvrtom bi moralo biti blokirano, u smislu ručnog okretanja. [ ChanMaster @ 04.12.2012. 15:13 ] @
Pod blokiranje mislim na kad se malko zaletim 20-30 Km/h i povucem rucnu da zablokira tockove ...
Znaci nakon par pokusaja i brojanja dosao sam do 5-tog zubca. Prekosutra mi auto ide na kontrolu pa bih da budem spreman :-) [ pajapop @ 04.12.2012. 15:32 ] @
Ajd da kazemo...kao uvod, de se rucna (PARKIRNA) kocnica, aktivira pomocu mehanickog poluznog mehanizma. Povlacenjem poluge rucne kocnice, celicna uzad (sajle) se zatezu i aktivira se poluzni mehanizam zadnjih kocnica, koji gura paknove ka dobosu i tako dok tockovi ne ostanu "zablokirani".
Sajle rucne kocnice se menjaju po potrebi, kada se zablokiraju u buziru (od rdje) ili kad se previse istegnu (od preterane i duge upotrebe). Podesavanje zategnutosti sajli se vrsi prilikom njihovih zamena, kao i svaki put kad ne moze da se vozilo odrzi u stanju mirovanja (na uzbrdici ili nizbrdici) usled n. pr. trosenja paknova ili dobosa. U principu, kod odmeravanja stepena zategnutosti (stelovanja), tockovi se rukom okrecu a pomocnik ili majstor zateze sajlu zakretanjem navrtke, sve dok se ne oseti slab otpor pod rukom pri okretanju zadnjih tockova. Zatim se navrtka u suprotno olabavljuje sve dok se taj otpor ne izgubi. Ako je sve u redu, to je nekako najcesce oko 5-og zupca, ali to ne mora da bude striktno pravilo (zavisi i debljina mesa na paknovima, kao i istrosenost dobosa). Vazan je princip stelovanja koji sam opisao. Pretegnuta sajla, dovesce do povecanog otpora sto ce prouzrokovati pregrevanje paknova i dobosa, mogucu blokadu usled toplote, povecanje toplote kocione tecnosti i smanjenje efikasnosti kocenja, preveliko opterecenja motora i povecanu potrosnju goriva. U zimskom periodu, zbog male tolerancije doci ce do blokiranja zadnjih kocnica usled zamrzavanja. [ ChanMaster @ 05.12.2012. 00:17 ] @
Bolji odgovor nisam mogao dobiti, hvala!
Znaci na tehnickom ne bi trebalo biti problema :-) Javim kako je proslo, u cetvrtak je termin. Hvala i svima ostalima! [ ChanMaster @ 10.12.2012. 19:11 ] @
Prosao tehnicki bez problema, objasnio mi je majstor da peti zubac idealan posto se zadnji trap pri kocenju rucnom, spusta i samim tim povecava kocenje rucnom...
Hvala svima jos jednom... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|