[ NSPALE @ 06.12.2012. 08:02 ] @
Kolika je normalna potrošnja ulja kod OPEL ASTRE G 1,6/16 ventila 2002 god.
[ pajapop @ 06.12.2012. 19:18 ] @

Ja mislim da posle 10 godina kojekave voznje i kojekakvog odrzavanja, ona ne moze imati neku "normalnu" potrosnju, vec je ona takva kakva je sa tendencijom progresije.
Potrosnja ulja pre svega zavisi od 1. Stanja motora ( istrosenost klipnih prstenova i gumica na ventilima), 2. Kvaliteta ulja koje se koristi (njegov stepen sagorevanja i isparavanja), 3. Nacina voznje ( ostra i brza voznja sa visokim brojem obrtaja, turiranje na semaforu i sl), 4. Stanja dihtunga na karteru i poklopcu motora, semeringa na bregastoj i prednji i zadnji na radilici, zategnutost filtera.
I kod potpuno novih i ispravnih motora, postoji odredjena potrosnja ulja, ali sobzirom da su sva ulja uglavnom visoko kvalitetna, stepen njihovog sagorevanja i isparavanja bi trebao da bude mali. Kod takvih motora, u normalnom intervalu zamene, se to skoro i ne primecuje (mada sigurno postoji) jer je ta potrosnja mala i morala bi da se meri apotekarskim menzurama. Ali kod ostecenih m otora, ona je evidentnija i moze se primetiti i na meracu (ali kontrolisati uvek pod istim uslovima, kad je motor potpuno hladan i na istom polozaju u odnosu na nagib terena).
Cim si postavio ovo pitanje, verovatno imas neki problem sa tim. Najvaznije je da proveris da li negde curi i da se izmeri kompresija. Ako je to u redu, onda su najverovatnije gumice na ventilima.
[ botr @ 06.12.2012. 20:33 ] @
Taj motor je poznat po potrosni ulja, zna da trosi i po 300 ml na 1.000 km, a da je sasvim ispravan.
[ pajapop @ 06.12.2012. 21:40 ] @

I to moze da bude tacno. Poznato je da postoje motori, koji su iz ko zna sad kog razloga tako projektovani, (slucajno ili namerno), da "trose ulje". Svoje vremeno po tome su bili narocito poznati Engleski motori, kao sto su bili kod Mini Morisa, Sanbima,...Ta navedena potrosnja od 300ml, meni zvuci prihvatljivo.
[ NSPALE @ 07.12.2012. 06:27 ] @
Citat:
pajapop:

Ja mislim da posle 10 godina kojekave voznje i kojekakvog odrzavanja, ona ne moze imati neku "normalnu" potrosnju, vec je ona takva kakva je sa tendencijom progresije.
Potrosnja ulja pre svega zavisi od 1. Stanja motora ( istrosenost klipnih prstenova i gumica na ventilima), 2. Kvaliteta ulja koje se koristi (njegov stepen sagorevanja i isparavanja), 3. Nacina voznje ( ostra i brza voznja sa visokim brojem obrtaja, turiranje na semaforu i sl), 4. Stanja dihtunga na karteru i poklopcu motora, semeringa na bregastoj i prednji i zadnji na radilici, zategnutost filtera.
I kod potpuno novih i ispravnih motora, postoji odredjena potrosnja ulja, ali sobzirom da su sva ulja uglavnom visoko kvalitetna, stepen njihovog sagorevanja i isparavanja bi trebao da bude mali. Kod takvih motora, u normalnom intervalu zamene, se to skoro i ne primecuje (mada sigurno postoji) jer je ta potrosnja mala i morala bi da se meri apotekarskim menzurama. Ali kod ostecenih m otora, ona je evidentnija i moze se primetiti i na meracu (ali kontrolisati uvek pod istim uslovima, kad je motor potpuno hladan i na istom polozaju u odnosu na nagib terena).
Cim si postavio ovo pitanje, verovatno imas neki problem sa tim. Najvaznije je da proveris da li negde curi i da se izmeri kompresija. Ako je to u redu, onda su najverovatnije gumice na ventilima. :)

Hvala na savetu