|
[ Nepozvan @ 08.12.2012. 13:51 ] @
| Radi se o Pezou 306, 1999.godiste 1.9 TD.Ima AC klimu koja je ispravna.
Naime,ventilator za grijanje/hladjenje je mijenjan vec dva puta i sad je crkao i treci put.Ova prethodna dva su bila polovna,za taj prvi ne znam. Taj motor se nalazi ispod air bag-a kod suvozacevog sjedista i izgleda ovako:
http://i46.tinypic.com/2d8nec7.jpg
http://i49.tinypic.com/10dxdt1.jpg
http://www.dodaj.rs/f/1z/hL/1DK4mEVK/1/fotografija0567.jpg
http://i47.tinypic.com/2h4b1v4.jpg
Ono sto sam primijetio je da ne krepa bas odjednom,nego postepeno,pocinje da prekida,odnosno da se u toku rada sam gasi na nekoliko sekundi,pa onda duze,dok ne ode skroz.Inace on stalno radi kad se da kontakt,uvijek okrece nekim minimalnim brojem obrtaja,to je valjda na Pezou tako frabricki.
Sta bi mogao biti problem,sta je uzrok ovog hronicnog problema? Serviseri samo znaju da kazu "crkao,kupi drugi",ocigledno cu sam morati da se pozabavim ovim.
Pomagajte,ne mogu volan da drzim rukama ujutru koliko je hladan :D
|
[ Nocni @ 08.12.2012. 14:20 ] @
Nije bas najjsanije sta ti u stvari pitas?
Kupujes motore stare po 20 godina po otpadima i cudis se sto se kvare?
Kupi polovni od pezoa koji je barem restajling sa onim vecim farovima od '98 do 2003... ili kupi novi motor i radice ti 10-15 godina...
[ pajapop @ 08.12.2012. 14:56 ] @
Prvo ...pitanje je sta na njemu moze da crkne tako da uopste ne radi? Moze da crkne rotor, a on ce "crknuti" tj, pregoreti, ako postoji neka fizicka prepreka koja ga ukoci i dovede do prevelike indukcije struje u njemu pa pregoreva. To najpre moze biti i treba proveriti da nema neke prljavstine od lisca u njegovom lezistu koje ga moze ukociti u toku rada. Kad se skine motor, treba rukom proveriti i po potrebi ocistiti ili usisati. Drugo, mogu da se istrose cetkice, ali to svaki iole dobar elektricar moze da zameni. Mogu da pregore i reostati za podesavanje brzine okretanja, ali i oni mogu da se zamene ili premoste, zaobidju, pa da se napravi da radi makar na najvecoj brzini, sto svaki iole dobar elektricar moze da odradi. To ti pisem iz iskustva, jer sam se nekad u mladosti bavio autoelekrtrikom i sretao sam se sa slicnim problemima, i nekad do pre 20-tak godina smo tako resavali probleme. Mozda ovi sadasnji majstori znaju samo da zamene?! A da ... i rotor moze da se vikluje...samo to nije isplativo, jer i to kosta.
[ Java Beograd @ 08.12.2012. 15:09 ] @
Citat: Nocni:Kupujes motore stare po 20 godina po otpadima i cudis se sto se kvare? Star ili nov - svejedno. Elektromotor ventilatora je trajan deo. Nije to auspuh.
[ pajapop @ 08.12.2012. 15:21 ] @
Pa...skoro da je tako. Malo je neverovatno da se to desava kod 3 motora. BIce da tu postoji neka fizicka prepreka koja je previdjena. Al ipak...kad se upali, onda bi trebalo da se cuje neko struganje ili krckanje. Tako je kad zapadne lice ili grancica. Ako se ukljuci na najvecu brzinu, cesto dodje do uduvavanja delova lisca u kabinu. Ako se to desavalo, onda je sigurno to glavni uzrok problema. Ako pak toga nema...malo je cudno ?
[ Nepozvan @ 08.12.2012. 17:55 ] @
Ovdje je vise nego ocigledno da problem nije do motora,ne bi 3x crkao za 3 godine,pa ne znam kakav otpad da je u pitanju.Jos je taj drugi crkao jedno mjesec dana posle prvog,ovaj treci je i najduze izdrzao.
Par mjeseci prije crkavanja,desavala se sledeca situacija.Ventilator radi,cuje se kako okrece,ali kao da ga nesto sprecava da uduvava taj vazduh u kabinu,bukvalno kao da nije radio,iako su se culi maksimalni obrtaji.Onda su dva elektricara rekli da mora da se skida cijela prednja maska da bi se doslo do dijela ispod brisaca otprilike,dje se nalaze neke klapne,koje su se valjda spekle pa nece da otvore.Ista tu pricu sam cuo i od ovlascenog Pezoovog servisa.Onda je neki elektricar nesto cackao i rijesio to bez razvaljivanja cijele skalamerije,mislim da je prilazio kroz otvore za izduvavanje iznad kasetofona (one u sredini) i tako je radio bez problema,dok nije poceo da prekida i na kraju skroz stao.
Onda je vracen stari motor (ovaj sa slike) i on je par dana pokusavao da radi nesto jadno,ali onda je i on stao.Lisce bi moglo biti problem jer je uglavnom parkiran ispod kivija i drveca,tako da ga ima dosta oko onih plastika ispod brisaca.
[ etjen @ 08.12.2012. 18:16 ] @
Citat: Nepozvan: Lisce bi moglo biti problem jer je uglavnom parkiran ispod kivija i drveca,tako da ga ima dosta oko onih plastika ispod brisaca.
parkiraš auto sipod kivija?!
Možda i nešto sa naponom nije u redu pa pregoreva.
[ Nepozvan @ 08.12.2012. 18:19 ] @
Pa da,ispod kivija :) Kivi je na krevetu (kao za lozu),to je neprobojna ladovina ljeti :)
Kad stane ova kisa,skinucu ga,da vidim sta tu ima i kakav napon uopste dobija.
[ pajapop @ 08.12.2012. 18:53 ] @
Pa dobro...hoce da ne uduvava kada klapna nije dovoljno otvorena, al takodje hoce i da ne uduvava kada se prostor izmedju perca na propeleru (koji je mali), napuni liscem ili prljavstinom pa se ceo propeler okrece samo kao obican valjak, tj. nema propulzije vazduha. Ti majstori koji su vec radili, el su izbacili nesto prljavstine, da li su dobro pogledali da nema neka grancica koja se povremeno podglavljuje. Treba znati da je to ventilator male snage, ima veliko broj obrtaja, ali je potrebna mala sila da bi ga zaustavila. Dovoljno je da ga samo nesto podlglavi pa da se ne okrece, a pod naponom je, i eto crkavanja. Ti majstori,... el su rasturali taj motor,... sta su rekli sta je crklo na njemu. Ako je rotor, nema sta drugo da bude sem nekog podglavljivanja. Mozda je i problem samo u nekom kontaktu, a oni te opaljuju po usima. Trazi da ti kazu sta je crklo na njemu!!!
[ Nepozvan @ 24.12.2012. 14:32 ] @
E,jedan veoma bitan detalj,koji sam zaboravio.Filter za klimu koji se nalazi valjda ispod suvozacevog brisaca nije mijenjan bar zadnje 4 godine.Da li je to bilo dovoljno da pravi opterecenje motoru i da zato crkava?
Majstori nisu rastavljali motor,ali problem definitivno nije u kontaktima.
[ Java Beograd @ 24.12.2012. 14:48 ] @
^ Ne bi trebalo. Mislim, filter bi trebalo zameniti, ali zaprljanost filtera, u principu, ne može toliko da optereti motor da ovaj crkne.
[ pajapop @ 24.12.2012. 18:12 ] @
Taj zaprljani filter gotovo sigurno utice na propulziju vazduha, i zato imas malo uduvavanje vazduha u kabinu. Prljav filter sigurno ne utice na njegovo crkavanje...sem onoga sto sam vec naveo. Bar ja tako mislim???
[ Zlatni_bg @ 24.12.2012. 23:33 ] @
Meni se u poslednje vreme na 205ici desava vrlo cesto da ventilator zeza, jedan mi je crkao pre pola godine (prvi, fabricki u automobilu). Zamenio sam ga, radio je okej jedan period, pa sad pocinje da skripi kad god je upaljen. I dalje nisam resio taj problem, podmazivao sam ga i svasta radio, ali mu nije pomoglo, mozda je do lezaja, ko ce ga znati...
Da ti kad si cackao sve to nisi ostavio negde ogoljene zice pa ti se nekad napravi kratak spoj? Isto tako, mozda ih nisi podmazivao kad si ih kupovao, pa su od otpora krenuli da crkavaju... Imas li neke filtere vazduha? Nevezano za klimu...
[ Nepozvan @ 20.01.2013. 12:12 ] @
Kisa pada vec danima,nemam uslova da bilo sta cackam :)
Uzeo sam stari ventilator i prikljucio,on radi! I regulacija brzine i njegova maksimalna brzina,samo doduse bez zasarafljivanja na svoje leziste nego onako,drzeci ga u ruci.Onda sam kabal opet vratio na ovaj,on nece.
Raspitao sam se,cetkice valjda ne mogu biti zamijenjene jer ih je fizicki nemoguce skinuti,morala bi da se lomi neka plastika (?!),ali jos nisam to sam pokusao pa ne mogu dati neke detalje.Svaka pomoc oko toga kako da ga otvorim bi dobrodosla,ja ovdje vidim samo jedan jedini saraf.Filtera od klime (polena ili kako se vec zove) uopste nema.Tamo dje bi trebao da bude,nije,nasao sam jos na internetu da 306-ica nema uopste taj filter.
Napon je normalan,12V,a ka trecoj zici 8V i 4V.
[ Nepozvan @ 24.01.2013. 16:46 ] @
Uspjesno sam ga otvorio.Cetkice su u redu,jedna je odlicne duzine,druga onako pojedena ali ima je jos solidno.Onda sam ga isprskao sa WD40 na osovinu i gore i dolje,po piksnama,dje se god moglo dohvatiti.Sa cim inace treba i dje da se podmazuje?
Posle toga sam ga nakacio na akumulator,mislim da radi cak i brze nego sto je radio na konektoru u autu.A osjetno se lakse okrece nego prije podmazivanja,ovaku rucno.Kad mognem,skidam onaj neispravni i ubacujem ovaj,da vidim kako ce se ponasati,a isti tretman cu i tom koji ne vrti da odradim pa cu vidjeti.
Medjutim,buni me jedna stvar sa konektorom.Iz kabine dolazi zenski,sa tri ulaza,koji ide na muski koji se nalazi na hladnjaku motora i taj ima tri zice.E sad,jedna je ocigledno napon,druga masa (sarafi i ostali metal) i te dvije idu sa hladnjaka na motor,dok se treca tu na hladnjaku zavrsava.Izmedju druge i trece izgleda postoji neki tranzistor ili sta vec,preko toga se valjda regulise napon,odnosno brzina okretanja.Moze li upravo to da za*ebava,odnosno da mu 'govori' da ne radi iako je na prekidacu upaljen?
U svakom slucaju cu ga staviti sad kad je vec podmazan,da probam koliko ce funkcionisati,pa ako opet stane,da gledam to.
[Ovu poruku je menjao Nepozvan dana 24.01.2013. u 17:58 GMT+1]
[ pajapop @ 24.01.2013. 18:13 ] @
Znaci, taj motor ima 2 brzine? Najbrza brzina ide direktno na rotor i daje se maksimalna pobuda. Ova druga ide preko otpornika koji mu smanjuje napon i smanjuje se brzina. Znaci, ako gubis tu manju brzinu, sasvim je moguce da je do otpornika ili nekog njegovog kontakta - "lema".
[ Nepozvan @ 25.01.2013. 15:59 ] @
Ne,nema odredjene brzine vec okreces prekidac i podesavas jacinu,kao potenciometar.
I gubio sam bilo kakvu brzinu,nije htio uopste da radi.
Danas sam stavio ovaj podmazani,radi kao sat.Za sad.Vidjecu koliko ce to trajati,ako pregura mjesec dana definitivno je problem bio samo u tome sto je zaribao.U prilog tome ide i to sto sam ovaj koji sam iscupao isto malo isprskao,okrenuo,nakacio i takodje radi.Ako bude ovo,sa dosadasnjim elektricarima sam zavrsio,a onima iz Pezo servisa je*em mater hostaplersku.
Hvala svima na pomoci!
Nadam se da necu za par dana pisati da je opet 'stao' :D
[ Cezar Corolla @ 25.01.2013. 17:45 ] @
Posto si sad video kako radi na akumulatoru, bez otpornika, kad ga ugradis znaces da li je u otporniku kvar. Najveca brzina ne ide preko otpornika, ostale idu. Tako znas, ako radi samo najveca brzina, onda je pocrkalo sve na otporniku. Ili moze jedna brzina da crkne na otporniku. Zavisi koliko ukupno imas brzina.
[ pajapop @ 25.01.2013. 19:00 ] @
Citat: Nepozvan:
Ne,nema odredjene brzine vec okreces prekidac i podesavas jacinu,kao potenciometar.
Sad kad sam ukapirao princip rada, i kad sam od pocetka pogledao postove, gotovo da sam siguran da je sve vreme proplem bio na prekidacu. Na prekidacu mora da postoji potenciometar kojim se regulise napon i brzina ventilatora. Ne mogu sad da tvrdim kakva je funkcija onog elektronskog dela na samom motoru, mozda je neki otpornik, a mozda je i radio-blokada, ali se sigurno potenciometar nalazi na prekidacu. Prestanak rada moze da bude zbog kontakata, bilo na samom klizacu potenciometra ili na dzekovima. NJegova ispravnosty se moze ispitati povezivanjem prekidaca sa ommetrom i ako se zakretanjem prekidaca primeti prekid provodljivosti onda treba pronaci mesto prekida, ali je sigurno da je motor ispravan. To sto je podmazan i ociscen je u redu u svakom slucaju, ali ja bih sad obratio paznju na ovo
[ Cezar Corolla @ 26.01.2013. 11:03 ] @
Regulator, odnosno otpornik se moze nalaziti i negde u ventilacionim kanalima.
[ Nepozvan @ 26.01.2013. 16:51 ] @
Pogledacu prekidac,da vidim sta ima 'iza' njega.Ventilacioni kanal je do zla boga nepristupacan,nadam se da nije tamo :)
Sad radi kako treba,a zlatno je pravilo da se nesto sto radi ne dira :D
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|