|
[ djgorandj @ 10.12.2012. 07:33 ] @
|
Problem je sledeci, kupio sam nov toplin akumulator crveni 12v 75ah, izmereni napon po kupovini 12.01v (0.1 manje vise nije neki profi unimer al toliko je), podjem logikom da je od stajama malo popustio, stavim u kola odem zavrsim neke poslove, tj predjem oko 80km ugasim kola i sutra pri ponovnom kontrolisanju napona 12.1v. Odnesem akumulator i zalim se na njegovu ne ispravnost, serviser pogleda auto, izmeri napon punjenja 14.2v (znaci puni), pokusa kljstima kineskim da izmeri stuju koaj mu skace od 1 do 5 ampera, naravno kad i van kola pokazuje 3a :D. Nista od merenja potrosnje auta na praznom hodu.
Skinemo akumulator ja vratim svoj stari i ostavim na servis. Sutradan odem po akumulator dobijem listu gde je gustina elektrolita u svakoj celiji ista, ne razlikuje se ni za 0.01 (kao da je napamet pisao), napon posle 15s opterecenja 10.8v, ok, akumulator ispravan, Ja ga opet vratim u kola i sutradan izmerim napon 11.9v.
Ja opet odem da reklamiram oni me odbijaju i kazu da je ispravan akumulator a ja ne budem lenj pa izmerim podtrosnju struje kada je sve iskljuceno i rezultat je 0.03ampera.
Dal ja po zakonu imam neka prava, ja bi najradije vratio akumulator i uzeo pare otisao kod ozbiljnih ljudi i kupio ispravan akumulator.? Posto ja kod njih ne mogu nikakva prava da ostvarim, kupio sam nov akumulator a malo je bolji od mog starog.
Nadam se da tema spada ovde ako ne nek moderatori premeste. |
[ LazarM @ 10.12.2012. 17:30 ] @
[ vidan kv @ 10.12.2012. 18:19 ] @
.........napiši na kom autu je montiran nov akumulator....
[ pajapop @ 10.12.2012. 19:21 ] @
Citat: djgorandj:
i sutra pri ponovnom kontrolisanju napona 12.1v. .
A zbog cega si ti uopste ponovo merio napon? U sta sumljas? Ispravnost akumulatora se meri gustinom elektrolita i naponom pod opterecenjem, a tebi je to izgleda u redu. 10.8v je u redu, ne bi valjalo da je ispod 9.5v. Topla je kvalitetan akumulator. MIslim da sumljas bez razloga u njegovu ispravnost
[ djgorandj @ 10.12.2012. 21:21 ] @
ispravnost akumulatora se kontrolise i gustinom elektrolita i naponom koji ima na celijama, tj ukupnim naponom. Slozicete se samnom da ako je elektrolit ok, a ploce lose napon nece biti u granicama ispravnog. Akumulator je montiran na ford mondeu dizel 1.8td, merac napona je ugradjen u kolima, meri napon kad ga ukljucim prekidacem, direktno vezan za akumulator kako bih znao stanje napona u kolima, napona na akumulatoru kad kola rade ili kad su ugasena. Nije to nista neobicno. Napon sam izmerio da vidim dal mi je nov akumulator u redu a takodje posto nije drzao napon izmerio i potrosnju kada nista ne radi i dobio 0.03a potrosnje a to je smesno da bi se akumulatoru za noc skinulo sa 12.6 na 12.1. Nebitno je toplo hladno, jer je vec bio testiran na toplom. Drugi vid testa je ovaj, stajao u kolima 1 dan (u gepeku ne na klemama), predat iz servisa je imao 12.6v napon (najavljen dolazak po njega pa i predpostavka da su ga dopunjavali), posle 1 dan 12.35v, nov spremeren u radnji isti takav ima napon 12.65, zasto onda na mom koji stoji u kolima kao i taj u radnji nemaju isti napon?
Nije on nesipravan da sad nece da upali, eto malo opterecenje od 30mah njemu svuce napon na 12.2v za 12h, sad vec kad je hladno ima 12.00v, sta ako ne upalim kola 5 dana?
probacu, pa da vidim, ocekujem oko 11v napon, to je lose za akumulator.
[ ubimestruja @ 10.12.2012. 21:47 ] @
Taj crveni Topla treba da je Ca/Sb ili pak Ca/Ca tehnologija, bez obzira, nakon punjenja je nedopustivo da napon iznosi ispod 12.65 V, jer je to
dobar znak da acc nije ispravan. Tvoj napon od recimo 12.4 govori da je napunjen svega oko 70 %. Ako nemaš druge, traži ekspertizu od uvoznika-
nemaš šta da izgubiš.
[ djgorandj @ 10.12.2012. 22:09 ] @
morace tako, oni misle da bi ja gubio svoje zivce i vreme na njih zbog ispravnog akumulatora. ja sam im rekao da obave merenje, njihova strucnost je bila dovoljno izrazena pitanjem da li pali auto umesto daj da izmerimo da vidimo sta nije u redu. Do duse da ne gresim dusu probali su da izmere potrosnju auta onim amper kljestima najobicnijim kineskim, koja su van akumulatora pokazivala od 1 do 3 ampera :d bas vih voleo da vidim da njima izmere 30mah
[ vidan kv @ 10.12.2012. 22:21 ] @
..........postoji tu jedna fora......po pravilu vek akumulatora dok je na lageru tj magacinu/prodavnici je 9 meseci.Ukoliko se za to vreme ne proda vraća se proizvođaču.....ali...kao što svi znamo živimo u Srb......ima sad tu raznoraznih šema i sistema ali je najčešće to da proizvođač ili distributer prodavcu da veći rabat ALI uz uslov da prodavac prihvati svaku reklamaciju tj koji crkne isti zameni o svom trošku...tu se opet vraćamo na onaj deo priče da živimo u zemlji Srbiji....najčešće se ide na princip "izmorimo kupca da prvi popusti" tj dva-tri puta te vraćaju s pričom kako je sve ok,accu je više nego dobar,ti si jedini koji se žali a prodali su ne-znam-koliko i sl.....obično se završi tako što pukneš pare,kupiš drugi u drugoj radnji jer em nemaš auto dva,tri dana(dok je accu na proveri a mora da bude toliko jer se to puni mnooogo malom strujom posebnog kvaliteta) em te je više sramota da pozajmljuješ akumulator od burazera/zeta/ šuraka dok tebe voze ko majmuna po prodavnici.......naravoučenije:AR nije malo mesto,ni KG ti nije daleko ima sigurno neko ko ozbiljno može da ispita accu i da ti da papirče na kome to lepo piše pa odeš u radnju i ne galamiš mnogo....samo pomeneš inspekciju.....pozzz!
[ ubimestruja @ 10.12.2012. 22:23 ] @
Smatram da je po sredi nedovoljna obučenost servisera ili neprofesionalizam.
Problem kod ustanovljavanja neispravnosti kod acc je to, što se ona meri na skali od 1-100%, za razliku od recimo sijalice koja ili radi ili je izgorela.
[ Zarko Silic @ 10.12.2012. 23:54 ] @
Postoji procedura:
Odnesen neispravann akumulator i ostavis u servisu. Za to vreme od njih dobijes zamenski da se njme posluzis,
Nakon 2 dana (ne manje od 2 dana) odes nazad po svoj.
Serviser pred strankom vrsi merenje tog tvog akumulatora i rezultate uporedjuje sa prilozenom tabelom
Ako su u okvirima dozvoljenog, konstatuje se ispravnost. Ako nisu, konstatuje se neispravnost za sta dobijes dokument uz pomoc koga u prodavnici dobijes nov Accu.
Serviser nije u mogucnosti da ti izda potvrdu o neispravnosti ako za nju nema pokrice u neispravnom akumulatoru.
Dodatni radovi i aktivnosti servisera:
Da izmeri permanentnu potrosnju struje na ugasenom automobilu.
Da izmeri kvalitet punjenja u vozilu dok motor radi. I napon i struju i oblik periode zbog mogucnosti da je jedna od dioda neispravna nasto mi najvise lici tvoja prica.
I to je sve sto treba da se uradi.
[ djgorandj @ 11.12.2012. 06:03 ] @
Korektno, izostalo je merenje potrosnje kola, ja sam izmerio potrosnju sam, cudno je bilo sto oni nisu imali cime da to urade, pozadi u prodavnici je jedno 20 akumulatora na servisu od kojih par toplinih koje niko ne vraca i nemaju reklamacije. Posto se bavim rc tehnikom, a jedino me mrzi da zakacim watmetar do 500 ampera na kola i merim potrosnju, on belezi podatke i kasnije se mogu ocitati minimalne vrednosti akumulatora, maximalne struje potrosen kapacitet.
Neko pomenuo sijalicu, upravo tako, akumulator moze da radi sa pola snage, upalice meni auto tako, ali u tom slucaju bi ja kupio 55ah i ustedeo novac da sam zeleo da mi tako radi auto.
Citat: Zarko Silic:
Da izmeri kvalitet punjenja u vozilu dok motor radi. I napon i struju i oblik periode zbog mogucnosti da je jedna od dioda neispravna nasto mi najvise lici tvoja prica.
I to je sve sto treba da se uradi.
Nisam merio ispravnost dioda, moze biti jedna neispravna, al oni su sami punili akumulator, posle jednog dana pao napon bez kacenja na kleme. Ipak ne verujem al cu da prekontrolisem elektriku kod majstora, mene mrzi a nemam ni gde, auto mi na ulici a sad pogotovu upeko minus.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|