[ Milan B. @ 10.12.2012. 13:59 ] @
Pozdrav.

Novi sam ovde, ali sam video da ima korisnih saveta, te odlučih da iznesem svoj 'problem' i zamolim vas za pomoć.

Naime, 24.7 ove godine imao sam sudar sa drugim vozilom u kojem sam proglašen krivim. Sudar se desio u Beogradu, uključenje na Gazelu iz pravca Beogradskog sajma.

16:10 špic, gužva na mostu, sve tri trake mile, dolazim na uključenje, stajem i propuštam autobus GSP ... Iza njega rupa 15ak metara, i krećem da se uključujem. Međutim kako sam krenuo prvom brzinom, automobil koji je bio na tih 15ak metara me stiže, kasno koči i udara u zadnji desni bok automobila. Stvar je u tome da sam ja video da neće uspeti da se zaustavi i sklonio se u stranu, kako bih mu evetualno ostavio mesta da me mimoiđe, a nisam dodao gas i namestio mu gepek automobila. Da sam uradio ovo drugo, on bi bio kriv. Ovako, policajac je okrivio mene, jer nisam poštovao obrnuti trougao koji imam na uključenju, i nisam propustio sva voizila na putu sa prvaom prvenstva. Apsurd. Da se tu propuštaju vozila, svi na uključenju bi mogli komotno da se parkiraju na sat-dva.

Prekosutra treba da idem kod sudije za prekršaje. Kakve su mi šanse da skinem krivicu sa sebe, i prebacim da on nije prilagodio brzinu uslovima na putu, odnosno gustini saobraćaja (član 42 zakona)?

Ako su mi male šanse, da li da se ne odazovem dva puta, pa treći put da odem, tražim suočavanje sa službenim licem (pomerio nas je odmah sa lica mesta, bez uviđaja, jer je prošao načelnik i rekao da je gužva na tom uključenju), zovem svedoka (moj otac je bio u kolima, nije pozvan u svojsvu svedoka na prvo suđenje, a naveden je u zapisniku). kasnije da se žalim, i nadam se zastarelosti ???

Mada bi mi više značilo da proglase nejga krivim ... Ima kasko, službeni je auto, bolje oni da plaćaju i moju popravku, nego ja ...

Inače, šteta nije velika, ali 300 eur uštedeti nije mala stvar.

Nadam se brzom odgovoru. Unapred hvala.
[ anon115774 @ 10.12.2012. 14:50 ] @
Prosao si na trokut, pri tom nisi dovoljno brzo ubrzao i sad hoces da se pozivas na clan koji kaze da se onaj drugi nije prilagodio tebi?

I naravno da vas je policajac odatle pomerio odmah. Sta je trebalo, da vas dvojica ugrozavate pola grada zbog 300 eur?

Ako mene pitas ti si kriv. Ako vec hoces da se ubacis u kolonu koja ima prednost u odnosu na tebe onda treba da budes sposoban da to uradis (citaj: da ubacis u drugu). A ako to ne umes, onda cekas i slusas kako tri trube iza oni koji to umeju. Prosto.
[ Java Beograd @ 10.12.2012. 15:01 ] @
Jeste čovek kriv, nego pita za savet kako da se izvuče kod prekršajnog sudije.

Hiljade okorelih kriminalaca se izvuklo za svoja nedela, neki su čak i nagrađivani za nedela, pa što ne bi i on kod prekršajnog sudije? Pita čovek za savet, a ne za moralisanje i teoretisanje ko gde ima prednost.

@Milan
Prema ovome šta si napisao, šanse da ne budeš kriv za udes su minimalne. Takoreći nula. U principu, koliko ja čujem, 9 od 10 prekršajnih sporova ide tokom koji si opisao: ne odazoveš se dva puta, pa tražiš da dokument kojim te okrivljuju bude napisan ćirilicom (ako već nije), pa tražiš suočenje, pa svedoci, pa "žalba i žalba na žalbu", i tako redom koliko god možeš, u nadi da će da zastari. Ali uglavnom ne zastari, i na kraju bude sve isto + uvećani troškovi suđenja - tvoje vreme i živci. I još te sudija rebne malo jače jer si se "pravio pametan".
[ anon115774 @ 10.12.2012. 15:09 ] @
Citat:
Java Beograd: Jeste čovek kriv, nego pita za savet kako da se izvuče kod prekršajnog sudije.


Jesmo ti i ja citali isti tekst? U tekstu koji sam ja citao covek ne pita kako da sebe izvuce nego kako da prebaci krivicu na drugog i jos da onaj drugi njemu plati stetu. Jesi i ti taj tekst citao?
[ Java Beograd @ 10.12.2012. 15:10 ] @
Citat:
Informer: Jesmo ti i ja citali isti tekst? U tekstu koji sam ja citao covek ne pita kako da sebe izvuce nego kako da prebaci krivicu na drugog i jos da onaj drugi njemu plati stetu. Jesi i ti taj tekst citao?
Jes', bogami, to već nije lepo od njega.
[ anon115774 @ 10.12.2012. 15:16 ] @
Naravno da nije lepo. Cuj, onaj drugi ima kasko. Pa jel se kasko polise dele za dz? On je svoju polisu kupio za sebe a ne za one koji mu izazovu stetu.

Vodi se na firmu. Pa jel firma bere novac na drvetu?

Onaj drugi je ionako vec do sada sigurno uzeo zapisnik iz policije u kom se kaze ko je kriv (odnosno koga ce i po kom clanu da gone) i na osnovu toga je aktivirao polisu osiguranja i naplatio sebi stetu.

I stvarno nije moralisanje nego stavljam sebe u takvu situaciju. Zamisli meni neko napravi stetu i onda smislja kako da krivicu prebaci na mene? Bezobrazluk. I kakva je to situacija bila u saobracaju ako kolona "mili" (kao sto je pokretac rekao) a onda onaj iza autobusa nije imao prostora da prikoci? Kojom brzinom je on to isao ako nije stigao da prikoci a ovaj je jos video to pa je jos stigao da se pomeri u desno?
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2012. 19:30 ] @
Informer....Ti imas neki problem pa napadas i delis lekcije.Meni si napisao da ne znam da vozim
ovde delis savete za drugu i ostale plodove sa drveta.Aj se malo smiri.
Milan B.To ti je ista situacija kao ukljucivanje na gazelu od Novog Beograda.Isto trougao,brzina vozila je 80 km dozvoljeno
na tom delu auto puta,pa je i ukljucivanje za opreznu voznju.Licno tu se ukljucujem drugom,pa po gasu.Onda mi nije problem
da prepeglam ove sa auto puta.Neki put se tu penjem i sa 130.Tu gde se ti ukljucujes malo se vise davi i ukljucivanje je problem
jer niko nece da predje u drugu traku(a ima uslova jer tu prolazim bar 2x dnevno)i oslobodi lakse ukljucivanje.
Zasto nisi rekao da si se vec ukljuco i da te ovaj opalio otpozadi?
[ Zlatni_bg @ 10.12.2012. 19:46 ] @
Pa cekaj, kako da mu plati stetu, i zasto da mu plati stetu, kad je policija vrsila uvidjaj, dobice poziv za sud. Zar nije steta dalje na osiguranjima? Osiguranje od tog drugog lika ce mu pokriti stetu, on ce imati povecanu naknadu za osiguranje nadalje i to je to? Inace, kod sudije moze samo da se slika, nikakvo skidanje odgovornosti nece upaliti, sto ce mu i svako ko je bio kod sudije reci.
[ codeNO @ 10.12.2012. 19:47 ] @
Ajde ti nama lepo objasni na kom tacno delu ulkjucenja je tebe udailo vozilo

slika jeste stara dok su jos bili oni betonski blokovi ali su i sada lepo iscrtali Gazelu kao sto je bila.




[ Zarko Silic @ 10.12.2012. 19:53 ] @
Informer je u pravu.

Sanse za vrdanje u ovom slucaju su minimalne. Situacija je prilicno jasna. Ako ga terete za nepostovanje prvenstva prolaza, ne moze se nikako izvuci.
[ anon115774 @ 10.12.2012. 19:56 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Informer....Ti imas neki problem pa napadas i delis lekcije.Meni si napisao da ne znam da vozim
ovde delis savete za drugu i ostale plodove sa drveta.Aj se malo smiri.


Moguce. Mozda je razlog u tome sto sam bio u situaciji da mi zbog necije bahatosti auto bude ostecen (i to za znacajnu cifru) i onda taj ko je napravio stetu pokusava da se na neke fore i fazone izvuce iz cele price sto bi znacilo u prevodu da ja treba da platim stetu na svom autu i da ga privatnom tuzbom jurim jedno desetak godina. Na srecu, nije uspeo da se izvuce.
[ codeNO @ 10.12.2012. 20:11 ] @
Ako je vec usao na most nije kriv
[ Lavlja_Jazbina @ 10.12.2012. 20:13 ] @
Udario ga je gde su slova M(AP) ukljucenje.
On se spetljao,nije bahati vozac.danas u nebrojano puta gde sam propustao(davao prednost) uvek se nasao pametnjakovic koji bi
zaglavio ulicu,jer sam ja tupan koji,eto stao bezveze.
[ Zlatni_bg @ 10.12.2012. 20:19 ] @
Citat:
codeNO: Ako je vec usao na most nije kriv


Pa cekaj, znaci ja idem auto putem 120, koliko mi je dozvoljeno, ima ukljucenje tu na auto put, i neko ide 40 i samo mi udje u traku 10 metara ispred mene, puna mi je brza traka pa nemam gde da skrenem, ja ga pokupim od pozadi, i ja sam kriv jer se on vec ukljucio na auto put??? To sto on ima trougao, nikom nista?

EDIT: Da napomenem samo codeNO-u, to nije obican most, to je auto put.
[ codeNO @ 10.12.2012. 21:08 ] @
WoW a meni pricali da je Gazela Super-MOST!!!!

Alo bre vrati se u realnost. Gde je tebi prilagodjena brzina uslovima saobracaja. Ne mozes ti da setas po trakama jer eto ti ides 120 jer tako pise na znaku i svi moraju da ti se sklanjaju. Ostani u svojoj traci pa se izlupaj. On se ukljucivao i nije mogao da ubrza na 120 za 3sec. Sta ce taj sa 80kmh u traci gde zna da je ukljucenje. Sad je on pa pametan vozi trecom trakom jer ostale dve idu malo sporije pa je hteo da sve zezne i nije hteo ni da uspori. Ako ga je udario kod slova M to je jos deo za ukljucenje i tu nje nijedna traka, a redovno pametnjakovici koriste daj deo za preticanje kolona pa sada oni kao imaju prednost tu.... da ga je udario kod crnog auta onda MIlan B vec imao vremena da ubrza vise i lagano se ukljuci u kolonu,

Tu i kod SC ce uvek biti ovakvih problema, jer vise niko ne zeli ni da pazi ni da se pridrzava nekih nepisanih pravila. Ako znas da je tu ukljucenje neces voziti ko manijak tuda jer mozda je ovom bas u tom trenutku prekipelo nekom cekajuci da ga neko pusti i eto sudara. Pomeris se iz te trake i neka se oni ukljucuju, a posto vec imas vecu brzinu lako ti je da ga prestignes i vratis se u tu traku i svi srecni i zadovoljni.

Milane B, ti ovde nemas sta mnogo da trazis, ali pokusaj da dokazes da je on dosao iz trake gde su sada oni plasticni blokatori. Idi slikaj tamo sam mesto udara i nacrtane znake za prekid 4te trake. Jedina sansa ti je da dokazes da je vozio trakom koja je prefarbana i zabranjena za voznju
[ Predrag Supurovic @ 11.12.2012. 00:04 ] @
Zar nije po novom zakonu obavezno da se naizmeniučno propuštaju vozila? Neće valjda oni što treba da se uključuju da čekaju 2 ujutru, kad je slabiji saobraćaj na glavnom putu da bi mogli da se uključe?
[ Zarko Silic @ 11.12.2012. 00:52 ] @
Postoji saobracajni znak koji regulise ovakav neizmenicni rezim ukljucivanja.

U nasem slucaju postoji samo znak, obrnuti trougao, koji jasno govori o kakvoj je raskrsnici rec i sta se tu dalje ima diskutovati? Situacija je potpuno jasna.

Sanse da se Milan izvuce su ravne nuli, a jos su manje da se krivica prebaci na vozilo koje se kretalo putem sa prvenstvom prolaza.
[ Zlatni_bg @ 11.12.2012. 02:21 ] @
Citat:
codeNO:
WoW a meni pricali da je Gazela Super-MOST!!!!

Alo bre vrati se u realnost. Gde je tebi prilagodjena brzina uslovima saobracaja. Ne mozes ti da setas po trakama jer eto ti ides 120 jer tako pise na znaku i svi moraju da ti se sklanjaju. Ostani u svojoj traci pa se izlupaj. On se ukljucivao i nije mogao da ubrza na 120 za 3sec. Sta ce taj sa 80kmh u traci gde zna da je ukljucenje. Sad je on pa pametan vozi trecom trakom jer ostale dve idu malo sporije pa je hteo da sve zezne i nije hteo ni da uspori. Ako ga je udario kod slova M to je jos deo za ukljucenje i tu nje nijedna traka, a redovno pametnjakovici koriste daj deo za preticanje kolona pa sada oni kao imaju prednost tu.... da ga je udario kod crnog auta onda MIlan B vec imao vremena da ubrza vise i lagano se ukljuci u kolonu,

Tu i kod SC ce uvek biti ovakvih problema, jer vise niko ne zeli ni da pazi ni da se pridrzava nekih nepisanih pravila. Ako znas da je tu ukljucenje neces voziti ko manijak tuda jer mozda je ovom bas u tom trenutku prekipelo nekom cekajuci da ga neko pusti i eto sudara. Pomeris se iz te trake i neka se oni ukljucuju, a posto vec imas vecu brzinu lako ti je da ga prestignes i vratis se u tu traku i svi srecni i zadovoljni.

Milane B, ti ovde nemas sta mnogo da trazis, ali pokusaj da dokazes da je on dosao iz trake gde su sada oni plasticni blokatori. Idi slikaj tamo sam mesto udara i nacrtane znake za prekid 4te trake. Jedina sansa ti je da dokazes da je vozio trakom koja je prefarbana i zabranjena za voznju


Sve je tacno sto si rekao, ne treba da se vozi tom trakom, niko i ne ide njom sem GSP-a obicno. Ali niko ti ne brani da ides njom. Nigde ne postoji znak da celom duzinom mosta ne smes da ides tom trakom, 80km/h, ili cak 90km/h, dok god ne ides brze nego ovi u traci levo, jer bi ispalo da pretices vozila sa desne strane sto je zabranjeno na auto-putu. Po zakonu ja smem da vozim celom duzinom 80km/h tom desnom trakom. Ne radim to, kao i ostali svesni tog problema, ali dozvoljeno je. To sto se on ukljucuje znaci da on mora da propusti sva vozila, i da se bezbedno ukljuci na auto put.

Ukoliko je drugi vozac vozio brze od ovih u ostale dve leve trake, onda je on taj koji je napravio jedan prekrsaj. Ja razumem u potpunosti sta mi pricas, i cesto koristim tu deonicu puta, u potpunosti se slazem sa nepisanim pravilima da se tom trakom ne ide, ali jednostavno zakon je zakon. Trouglasti znak ti dopusta da se ukljucis samo ukoliko ne ugrozavas vozace na putu na koji se ukljucujes. Veoma su nepregledna ta ukljucena na Gazelu i zbog bankina, ali opet zakon se mora postovati, ili se snose posledice. Nazalost.

Edit: Sad tek vidim da je Milan B. ocenio da je tu bilo prostora 15 metara za ukljucenje, tj da je auto iza bio udaljen 15 metara. 80km/h je nesto vise od 20 m/s, sto je ogranicene tu. Da se vozilo kretalo 55km/h, sto bi bila neka realna brzina za tu traku u tim uslovima, za 1 sekund bi preslo tu razdaljinu. Za 1 sekund bi Milan morao da ubrza do 60km/h i da se ukljuci da ne bi bio udaren po racunici (ne racunam vreme njegovog reagovanja), pa se malo zapitam zasto se uopste ukljucio kad vidi automobil koji mu je toliko blizu. Ne razumem cemu preuzimanje tolikog rizika. Iskreno, malo mi deluje bezobrazno to sto sad trazi, a to je svaljivanje krivice na drugog vozaca koji je ipak vozio po propisima, dok je Milan pokusao da iskoristi svoju srecu da bi se ukljucio. Sta ukoliko je u toj traci bio neko ko nema dovoljno iskustva u voznji, ima dozvolu mesec dana, i vozi u potpunosti po propisima? Ne mozemo od svih vozaca ocekivati isto, i da ce reagovati tako brzo (zakociti u sekundi u kojoj se sve to odigralo).

[Ovu poruku je menjao Zlatni_bg dana 11.12.2012. u 03:33 GMT+1]
[ anon115774 @ 11.12.2012. 06:21 ] @
A kako ste svi dosli do 80km/h?

Da vas podsetim:

Citat:
Milan B.:
16:10 špic, gužva na mostu, sve tri trake mile


Inace, u trecoj traci vise nema Nju Dzersi barijera tako da je dozvoljeno kretanje.
[ jnk @ 11.12.2012. 08:08 ] @
Postoji nepisano pravilo da ne ideš skroz desnom trakom na tom mestu da bi se ostali lakše uključili, ali to ne znači da onaj koji se uključuje treba na to da se oslanja i da seče one koji voze na autoputu jer ipak pisano pravilo kaže da oni imaju prednost. A jajarenje da okriviš drugog koji nije kriv da bi se izvukao je druga priča. Aj da razumem da se traži savet kako da se izbegne neki prekršaj ali ovo nije u redu.
[ test1234 @ 11.12.2012. 08:30 ] @
Pročitaj PP
[ Predrag Supurovic @ 11.12.2012. 08:43 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Postoji saobracajni znak koji regulise ovakav neizmenicni rezim ukljucivanja.

U nasem slucaju postoji samo znak, obrnuti trougao, koji jasno govori o kakvoj je raskrsnici rec i sta se tu dalje ima diskutovati? Situacija je potpuno jasna.

Sanse da se Milan izvuce su ravne nuli, a jos su manje da se krivica prebaci na vozilo koje se kretalo putem sa prvenstvom prolaza.


Ne bih rekao. evo šta sam na brzinu našao:

Citat:


http://ltablice.com/pravila-sa...aja/76-kretanje-vozila-po-putu

Ukoliko je na putu sa više saobraćajnih traka za kretanje u istom smeru onemogućen saobraćaj na jednoj od traka ili se traka završava, vozač koji se kreće u istom smeru, u saobraćajnoj traci pored, dužan je da omogući uključivanje jednog vozila u traku kojom se on kreće.

http://ltablice.com/pravila-sa...aja/76-kretanje-vozila-po-putu

"Pravilo rajsfešlusa" je novina u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju(ZOBS) sa kojom su naši vozači malo upoznati. To je naizmenično propuštanje vozila iz kolona, u kojima postoji zagušenje saobraćaja, na suženju puta(usko grlo - ulivanje sporednog puta u glavni, smanjenje broja saobraćajnih traka), bez obzira na to ko po pravilima saobraćaja ili saobraćajnim znacima ima prvenstvo prolaza.

Ovo saobraćajno pravilo nalaže vozaču da u slučajevima gužvi(zastoji, kolone,...), obavezno propusti jedno vozilo koje se uključuje sa sporednog puta u isti smer ili se uključuje iz saobraćajne trake koja se završava. Ovo pravilo se primenjuje u mnogim zemljama jer je dokazano da ovakvo, naizmenično kretanje vozila, značajno ubrzava saobraćaj.

Znak koji prati ovo pravilo saobraćaja je "naizmenično propuštanje vozila", koji označava mesto gde se zbog završavanja saobraćajne trake, suženja kolovoza i smanjenja broja saobraćajnih traka, vozila naizmenično uključuju u jednu saobraćajnu traku.



Pravilo je obavezujuće, a sam znak nije obavezan, a i radi se o znaku obaveštenja a ne naredbe.


[ Java Beograd @ 11.12.2012. 08:47 ] @
U zadnje vreme, primećujem da sve veći broj ljudi poštuje ovo pravilo. Naravno uz 10% idiota oko kojih se ne vredi ni nervirati.
[ axone @ 11.12.2012. 09:10 ] @
80kmh je maksimalno tamo, a malo kasnije i 60kmh(sa pahuljama, ali 60kmh svejedno), ali samo u pravcu NBG, ka gradu mislim da nema znaka ograničenja 60kmh?
[ Milan B. @ 11.12.2012. 09:15 ] @
Kao prvo, želeo bih svima da se zahvalim na odgovorima (naravno i Informeru, koji me je dočekao na nož, ali i to je dobro, jer sličan tretman mogu očekivati i kod sudije, zar ne). Pokušaću u ovom komentaru da detaljnije opišem situaciju, i razjasnim neke stvari koje su pokrenute.

Za početak, Informer, možda naivno, ali smatram da u elektronskoj konverzaciji čuveni 'smajlovi' označavaju šalu, a ja sam ih nakon rečenice na koju si reagovao stavio dva komada. Da ne produbljujemo priču oko toga, razumem tvoj stav, i ja bih isto reagovao, ali u ovom slučaju smatram da nisam kriv (ako se gledaju isključivo saobraćajni znaci jesam, ali ako se uzmu sve okolnosti - gustina saobraćaja npr. onda ne bi trebalo da budem). Temu sam pokrenuo iz više razloga, i nije sama suština u tome da se ja 'izvučem'.

Citat:
I kakva je to situacija bila u saobracaju ako kolona "mili" (kao sto je pokretac rekao) a onda onaj iza autobusa nije imao prostora da prikoci? Kojom brzinom je on to isao ako nije stigao da prikoci a ovaj je jos video to pa je jos stigao da se pomeri u desno?


Ne znam odakle si. Situacija je bila kao svakoga dana u navedeno vreme na mostu Gazela. Tri trake pune automobila, koje do pola mosta idu kreni/stani brzinom ... Iza navedenog autobusa se pojavila rupa, koju je čovek koji me je udario pokušao da iskoristi ne bi li pretekao kolone iz ostale dve trake. Iz te trake ljudi obično idu u levu, jer znaju da ih čeka novi čep na uključenju na kojem sam se ja uključivao (što ne znači da kretanje tim delom nije dozvoljeno). On je naveo u zapisniku da je išao 55 km/h. Okruglo. Trag kočenja (prema zapisniku, ja sam koracima merio više) je tri i po metra. Nisam se pomerio desno (možda sam loše napisao prilikom otvaranja teme) već nisam dodavao gas kad sam video da neće uspeti da se zaustavi, nadajući se da će imati mesta da se progura, te sam ostao priljubljen desnoj ivici. Mogao sam dodati gas, pomeriti se metar, ispraviti vozilo, opalio bi me po sred gepeka, on bi bio kriv, zar ne? Ipak, moja reakcija je bila da pokušam da izbegnem sudar i štetu a ne da ona bude veća. Sad mi svi govore kako sam trebao da se bolje namestim. Možda opet naivno, mislio sam da je svrha Zakona o bezbednosti saobraćaja upravo povećanje bezbednosti u saobraćaju, a ne naplata kazni i punjenja budžeta.

@Lavlja_Jazbina - da isto uključenje kao sa NBGD strane. I ja uglavnom ulazim tu drugom, ali ovaj put sam morao da stanem, jer je išao taj autobus kad sam se ja popeo na rampu (ispred autobusa se uključio čovek ispred mene). Vozač koji me je udario je bio bar 15ak metara od uključenja, ako su uslovi na putu kao što sam naveo, i ako se svi normalno ponašamo u tim situacijama, smatram da je to sasvim dovoljno. Da je bilo tih 15ak metara, lako je dokazivo (njegova brzina, trag kočenja, prosečno vreme za reakciju koje se uzima prilikom veštačenja ... može se izračunati put koje je vozilo prešlo).

@codeNO - pokušao sam da prikažem situaciju ... zeleni kvadar sam ja, crveni je otprilike njegova pozicija pre mog uključivanja ... ne znam gde je tačno bio sad ovako kad gledam i koja je to razdaljina, ali je bio u ravni ovih plastičnih znakova koji su sada postavljeni na tom mestu.



Citat:
Tu i kod SC ce uvek biti ovakvih problema, jer vise niko ne zeli ni da pazi ni da se pridrzava nekih nepisanih pravila. Ako znas da je tu ukljucenje neces voziti ko manijak tuda jer mozda je ovom bas u tom trenutku prekipelo nekom cekajuci da ga neko pusti i eto sudara. Pomeris se iz te trake i neka se oni ukljucuju, a posto vec imas vecu brzinu lako ti je da ga prestignes i vratis se u tu traku i svi srecni i zadovoljni.

Milane B, ti ovde nemas sta mnogo da trazis, ali pokusaj da dokazes da je on dosao iz trake gde su sada oni plasticni blokatori. Idi slikaj tamo sam mesto udara i nacrtane znake za prekid 4te trake. Jedina sansa ti je da dokazes da je vozio trakom koja je prefarbana i zabranjena za voznju


Da, drugi razlog za otvaranje teme je ovaj koji si naveo u prvom pasusu citiranja. Vidovnjački, dok sam se peo ka uključenju, ocu sam rekao kako samo čekam da me jednog dana neko udari na tom mestu. Em je prilično nepregledno od tih plastičnih barijera, em moraš uglavnom da staneš da se uključiš sa početnom brzinom od 0 km/h, em je tu dozvoljena brzina 80 km/h i bahatim vozačima je to uvek opravdanje, kao u ovom slučaju.

Svestan sam da imam minimalne ili nikakve šanse da ne budem proglašen krivim, ali uvek imam želju da skrenem pažnju na neki problem, i pokušam da pronađem način d ase taj problem reši. Nisam stručnjak za saobraćaj, i ne tvrdim da sam mnogo pametan, ali sa stanovišta uključianja bili su bolji oni betonski blokovi, koji su omogućavali da vozila koja se uključuju imaju vremena da ubrzaju, i dalje se uključuju u ostale trake. Ovako, verovatno jeste ubrzan saobraćaj, ali automobile voze ljudi različitih sposobnosti, mogućnosti za procenu, reakciju i sl, i ja kao građanin smatram da je od brzine protoka saobraćaja, važnija bezbednost.

Citat:
Postoji saobracajni znak koji regulise ovakav neizmenicni rezim ukljucivanja.


@Zarko Silic - Koji je to znak? U slučaju da ja čekam na uključenju sat vremena, i niko ne može da prođe od mene, mogu da budem kažnjen za usporavanje/blokiranje saobraćaja ? A postupio bih samo po znaku koji imam, obrnutom trouglu, i čekao da se oslobodi put sa prvenstvom prolaza. Apsurdno je. Ako je argument, da je put slobodan kada mogu bezbedno da uključim, onda je ostavljeno dovoljno prostora za subjektivnu procenu, šta je bezbedno uključivanje ... odnosno ako dođe do sudara, jedino se gleda da li je udarac u gepek, ili zadnje krilo, i na osnovu toga sudi o krivcu. Totalna glupost, ako je tako.

Citat:
Nigde ne postoji znak da celom duzinom mosta ne smes da ides tom trakom, 80km/h, ili cak 90km/h, dok god ne ides brze nego ovi u traci levo, jer bi ispalo da pretices vozila sa desne strane sto je zabranjeno na auto-putu.


Da li ovo može biti argument na sudu? Naime, srednja i leva traka su bukvalno milele, da ne kažem stajale (rekoh već kreni-stani režim vožnje ... znate kako je kad je gužva). Do udaljenosti od 15ak metara sam došao računajući brzinu koju je on naveo da se kretao. Ja mislim da je bilo više mesta, ali da je on išao brže od napisanog. U suštini, on je video rupu iza autobusa i hteo je da prestigne jedan deo kolone u dve zakrčene trake. Istina, ja nisam dobro procenio njegovu brzinu (očigledno), ali u datim okolnostima na putu, iako je dozvoljeno voziti 80 km/h, potrebno je prilagoditi brzinu gustini saobraćaja na putu. Veštaci, kako mi rekoše, za prosečno vreme reakcije uzimaju 0.7 sekundi.

@Informer - da, sve tri trake mile ... Samo se tu iza autobusa pojavila 'rupa' koji je vozač koji me je udario pokušao da iskoristi, a ispred na mostu je bio zastoj i u toj krajnjoj desnoj traci (ponavljam se, ali odgovaram kako čitam ono šta ste pisali ... izvinjavam se zbog toga).

@Predrag Supurovic - e u pravo o tom pravilu ja pričam ... Nisam znao da postoji i znak ... Hvala za linkove.

Citat:
A jajarenje da okriviš drugog koji nije kriv da bi se izvukao je druga priča. Aj da razumem da se traži savet kako da se izbegne neki prekršaj ali ovo nije u redu.


Ne smatram da je moj pokušaj jajarenje upravo zbog toga što ja uvek propustim jedno vozilo kada je zastoj na putu iako imam prednost, jer je to kolegijalnost na putu. Da ne treba možda da ojačam prednji deo automobila, i da udaram koga stignem, samo zato što ja imam prednost (dakle ne pričam o čistom putu, kada bi moje propuštanje ugrozilo da me opali neko iza mene, već o zastoju). Ja mislim da je uzrok sudara bahatost druge strane, i smatram da nije fer da odgovaram zbog nečije bahatosti.

Mislim da je vozač drugog vozila u ovih 10% što je spomenuo Java Beograd

p.s. danas ću aktivnije pratiti temu ... zaista nisam očekivao ovoliki broj odgovora i želju da se prodiskutuje ... ponavljam, hvala svima, svačiji doprinos (podržavao me u u ovoj stvari ili ne) mi znači.
[ anon115774 @ 11.12.2012. 09:35 ] @
Citat:
Java Beograd:
U zadnje vreme, primećujem da sve veći broj ljudi poštuje ovo pravilo. Naravno uz 10% idiota oko kojih se ne vredi ni nervirati.


Od tih 10% idiota 95% cine zene (prema mom licnom iskustvu).
[ Java Beograd @ 11.12.2012. 10:22 ] @
Ne bih se složio. Istina je da se žene slabije snalaze u saobraćaju, ali kod 99,99% žena vozača nema agresije i bahatosti. Samo poneka nespretnost. I ja im to opraštam.
[ kalimero 011 @ 11.12.2012. 13:12 ] @
Citat:
Predrag Supurovic
Citat:
Ovo saobraćajno pravilo nalaže vozaču da u slučajevima gužvi(zastoji, kolone,...), obavezno propusti jedno vozilo koje se uključuje sa sporednog puta u isti smer ili se uključuje iz saobraćajne trake koja se završava. Ovo pravilo se primenjuje u mnogim zemljama jer je dokazano da ovakvo, naizmenično kretanje vozila, značajno ubrzava saobraćaj.


Ovo nije tačno tumačenje. Konkretan član ZOBS-a glasi ovako:
Citat:
Član 36
Na putu za saobraćaj vozila u oba smera na kome postoje najmanje četiri saobraćajne trake, vozač ne sme vozilom da se kreće, odnosno prelazi na kolovoznu traku namenjenu za saobraćaj vozila iz suprotnog smera.
Na putu za saobraćaj vozila u oba smera na kome postoje tri saobraćajne trake, vozač ne sme vozilom da se kreće saobraćajnom trakom koja se nalazi uz levu ivicu puta u pravcu kretanja vozila.
Na putu na kome su kolovozne trake fizički odvojene jedna od druge, vozač ne sme vozilom da se kreće kolovoznom trakom namenjenom za saobraćaj vozila iz suprotnog smera.
Na putu za saobraćaj vozila u jednom smeru, vozač ne sme vozilom da se kreće u zabranjenom smeru.
Ukoliko je na putu sa više saobraćajnih traka za kretanje u istom smeru onemogućen saobraćaj na jednoj od traka ili se traka završava, vozač koji se kreće u istom smeru, u saobraćajnoj traci pored, dužan je da omogući uključivanje jednog vozila u traku kojom se on kreće.

@Milan B. je nesporno kriv u opisanom slučaju.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2012. 17:29 ] @
Zasto je nesporno kriv.Ja vidim da je taj zeleni kvadrat debelo vec zauzeo traku i kretao se ka sava centru.
Predrag supurovic......U pravu si za taj sistem rajfeslusa,ali on je primenljiv kod recimo Ade ciganlije prema gradu
i suzavanje kod podvoznjaka .On se u ovom slucaju ukljucivao i imao znak trougao.

Ja,a i vecina,kada prodje hitnu pomoc ka sava centru u 90% slucajeva pre mostarske petlje prelayimo u drugu traku.
Da li neko zna,koja je razdaljina dovoljna da u ovom slucaju Milana, po propisima zauzeo tu traku i da ne bi bio kriv?
[ Zarko Silic @ 11.12.2012. 20:33 ] @
Citat:
Milan B.:

@Zarko Silic - Koji je to znak? U slučaju da ja čekam na uključenju sat vremena, i niko ne može da prođe od mene, mogu da budem kažnjen za usporavanje/blokiranje saobraćaja ? A postupio bih samo po znaku koji imam, obrnutom trouglu, i čekao da se oslobodi put sa prvenstvom prolaza. Apsurdno je. Ako je argument, da je put slobodan kada mogu bezbedno da uključim, onda je ostavljeno dovoljno prostora za subjektivnu procenu, šta je bezbedno uključivanje ... odnosno ako dođe do sudara, jedino se gleda da li je udarac u gepek, ili zadnje krilo, i na osnovu toga sudi o krivcu. Totalna glupost, ako je tako.


Saobracajni znakovi (prvenstvo prolaza) se mora postovati. Ako uslovi u saobracaju ne dozvoljavaju bezbedno ukljucenje tri dana, onda se mora cekati tri dana.

Za zastoje i cepove zaduzena je saobracajna policija i najmanje je na vozacu da sebi dodeljuje a drugima oduzima pravo na prvenstvo prolaza.

Na osnovu opisa dogadjaja (inace, vrlo kvalitetnog i preciznog) jedini krivac za udes si ti. Mislim da se ni podeljena odgovornos nece razamatrati.
[ Milan B. @ 11.12.2012. 21:08 ] @
Ok, Zarko, vidim da je stav mnogih da jesam kriv, a to je i stav najrelevantnijih policije, i verujem da ce biti suda.

Nego, ko bi bio kriv da je udarac bio u gepek ?

p.s. sa presudom u rukama cu jednog dana cekati na toj ulaznoj rampi 10-15 minuta ... te presudu pokazati saobracajcu koji dodje da me opomene ... (da Informer ne shvati pogresno, sala je u pitanju)
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2012. 21:12 ] @
Bilo bi korisno da neko kaze,koje rastojanje od ukljucivanja bi se smatralo da je u toj traci.
[ HoT_Steppa @ 11.12.2012. 21:34 ] @
Pravilo rajferslusa vazi samo za traku koja se gubi tj. kad se 2 trake ulivaju u jednu, ako ovde ima znak (trougao) onda je stvar jasna.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2012. 21:55 ] @
To je vec receno,ostavi sada rajfeslus.Idemo na ovu situaciju sa trouglom.
Koliki ulazak u tu traku ga stavlja ravnopravnim da, kada bi ga neko udario otpozadi bio kriv?
[ codeNO @ 11.12.2012. 21:57 ] @
Vidi ti lepo da odes kod advokata koji stalno visi po Timockoj. Bolje njemu das dnevnicu nego nas da slusas koji nagadjamo i osudjujemo. Ne mora da te zastupa neko savet, platis i izadjes pa vidis na sudu sta ce da bude

Udaranje u "dupe" je potpuno druga stvar i menjamo onda temu.

Kada je pandur dosao na mesto dogadjaja da li je slikao mesto sudara?
[ BluesRocker @ 11.12.2012. 22:03 ] @
Citat:
Milan B.
Nego, ko bi bio kriv da je udarac bio u gepek ?

Mislim da i sudija mora da zaradi svoju platu. Kada bi sve bilo unapred poznato, njegov posao bi bio suvišan.

Kad vozim auto desnom trakom, uvek vodim računa da se ljudi uključuju na autoput i redovno usporim i pustim ih. Uopšte nije bitno ko ima prednost i ko će odgovarati u slučaju sudara, cilj je da do njega ne dođe i da se svi uzajamno poštujemo. Mnogo je lep osećaj kad vozači jedan drugog puste iako ne moraju.
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2012. 22:15 ] @
Citat:
Vidi ti lepo da odes kod advokata koji stalno visi po Timockoj

Ti znas tog advokata? Posalji mu na pp i pomozi mu.
[ Zarko Silic @ 11.12.2012. 22:42 ] @
Citat:
Milan B.:


Nego, ko bi bio kriv da je udarac bio u gepek ?



Isto ti, samo sto bi te tad, u zavisnosti od okolnosti, mogli teretiti i za nasilnicku voznju.

Od placanja kazne danas se tesko moze neko izvuci. Cak i tamo gde postoje osnove da potencijalni prekrsilac nije kriv. Ova tvoja situacija vezana za udes je savrseno jasna.
[ Milan B. @ 11.12.2012. 22:43 ] @
Citat:
Kada je pandur dosao na mesto dogadjaja da li je slikao mesto sudara?


Nije. Izasao je iz automobila, pogledao i rekao da se sklanjamo. Posle je samo nacrtao skicu dogadjaja i to je deo zapisnika koji sam dobio. Ali na skici nista bitno, cak nije ni nacrtan trag kocenja, iako ga je u zapisniku spomenuo i naveo da se vidi na skici.

@BluesRocker - tako se i ja ponasam, i zato me i nervira cela situacija ... A narocito sto mi svi govore to "da si mu postavio 'dupe' on bi bio kriv, a ovako si ti. Ne ide mi u glavu logika da budem kriv samo zato sto sam pokusao da napravim mesta da do sudara ne dodje, a nisam dodao gas da sudar bude vec, sa mozda i tezim posledicama (pre svega po vozaca u drugom vozilu).

@Zarko - Ok, ako je tako, onda prihvatam krivicu ... Ali, rekoh, svi koje sam pitao mi kazu da sudije proglase krivig onog sto udara od pozadi. Cak je i policajac prokomentarisao cim je izasao "Bocni sudar, ajde sklanjajte se"
[ Zarko Silic @ 11.12.2012. 22:54 ] @
Citat:
Milan B.: Ali, rekoh, svi koje sam pitao mi kazu da sudije proglase krivig onog sto udara od pozadi.


To je bilo nekada, jako davno. Verovatno si razgovarao sa prastarim osobama iz vremena socrealizma.

Odavno je vec kriv onaj ko je stvarno kriv; onaj ko je prouzrokovao udes

Da si se kretao istim putem sa vise saobracajnih traka i da se samo promenio traku, opet bi ti bio kriv, a ovako kako si opisao da se udes dogodio, pogotovo.
[ Milan B. @ 11.12.2012. 23:15 ] @
Pa sad, nisu bas prastari, ali stariji od mene jesu. Vozaci iz firme gde radim, npr.

Iskreno, ako je tako, ne bunim se oko presude. Ali, ti si prvi koji mi je tako nesto rekao.
[ Zarko Silic @ 11.12.2012. 23:23 ] @
Ne znam kakav Sud spominjes? Da li ima povredjenih? Da li ce te teretiti za krivicu?

Ako nema povredjenih, mozes odgovarati samo za saobracajni prekrsaj kod sudije za prekrsaje, a ne na sudu. Sta cete na sudu ako nema povredjenih?
[ Milan B. @ 11.12.2012. 23:49 ] @
Pa sudija za prekrsaje isto sudi ... Na taj sud mislim, kad pisem sud. Nije bilo povredjenih, nije velika steta (policajac je procenio na 120 hiljada stetu na oba vozila). Meni je izguzvano zadnje desno krilo, ostalo je sve citavo. Njemu prednje levo krilo i jos nesto kod poluosovine (nije mogao da vozi normalno posle udarca ... ne znam sta mu je tacno bilo osteceno)
[ ventura @ 11.12.2012. 23:53 ] @
Citat:
Milan B.:(policajac je procenio na 120 hiljada stetu na oba vozila). Meni je izguzvano zadnje desno krilo, ostalo je sve citavo. Njemu prednje levo krilo i jos nesto kod poluosovine (nije mogao da vozi normalno posle udarca ... ne znam sta mu je tacno bilo osteceno)

Od kad je to policajac bitan faktor u procenjivanju štete na vozilima? Pa čak i veštak osiguravajuće kuće?

Procenu štete na vozilu vrši serviser automobila ovlaštenom auto servisu, a osiguravajuće kuće mogu samo da se slože sa time.
[ Zarko Silic @ 11.12.2012. 23:57 ] @
Mora policajac da upise visinu stete u izvestaj. Ovo rade po nekim njihovim tabelama i nema nikakve veze sa kasnijom naplatom kod osiguranja.

[ Milan B. @ 12.12.2012. 00:13 ] @
Ma naravno, nije merodavan, nego je to njegova procena ... Ja mislim da je moja dosta manja od tih 40 hiljada koje je on upisao (meni je stavio 40, njemu 80 hiljada stetu). Nebitno skroz, sa moje tacke gledista ... Ja cu svoju morati da platim ... I da se nadam minimalnoj kazni od 10 hiljada koja je predvidjena zakonom (ako se ne varam).

Da li ne odazivanje na poziv povecava cenu sudskih troskova?
[ codeNO @ 12.12.2012. 01:08 ] @
Ne
[ Zarko Silic @ 12.12.2012. 01:17 ] @
Ne, ali ne odlaze "izvrsenje"


Nema da pobenes nigde. Ako Marku nije uspelo, tesko da ce tebi uspeti
[ Lavlja_Jazbina @ 12.12.2012. 07:23 ] @
Marko..sta bude bice.Cisto pitaj koliko je to metara dovoljno da budes u toj traci,a da ne budes kriv.
Po Zarkovom,traku od BG do NS nesmes menjati,pa makar dao i migavac.
[ anon115774 @ 12.12.2012. 08:14 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Mora policajac da upise visinu stete u izvestaj. Ovo rade po nekim njihovim tabelama i nema nikakve veze sa kasnijom naplatom kod osiguranja.



Jeste. Meni je pisao 20.000,00. U osiguranju su napisali da moze peglanje. U servisu su rekli da mora zamena. Na kraju je racun bio preko 120.000,00.

Tako da to sta pise u zapisniku nema nikakve veze.
[ kalimero 011 @ 12.12.2012. 08:18 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina Cisto pitaj koliko je to metara dovoljno da budes u toj traci,a da ne budes kriv.

Citat:
Lavlja_Jazbina Zasto je nesporno kriv.Ja vidim da je taj zeleni kvadrat debelo vec zauzeo traku i kretao se ka sava centru.

Nisu bitni metri. Kriv je zato što se uključio na put sa prvenstvom prolaza (u konkretnom slučaju autoput - članovi ZOBS-a 102-105), a pri tome nije propustio vozila na istom, odnosno nije uspeo to da uradi bezbedno i bez posledica.
[ Milan B. @ 12.12.2012. 08:56 ] @
Citat:
Nisu bitni metri. Kriv je zato što se uključio na put sa prvenstvom prolaza (u konkretnom slučaju autoput - članovi ZOBS-a 102-105), a pri tome nije propustio vozila na istom, odnosno nije uspeo to da uradi bezbedno i bez posledica.


Hm, ja mislim da shvatam poentu pitanja koje je postavio Lavlja_Jazbina. Ko je kriv u slucaju da sam ja imao vozilo ispred sebe, zbog kojeg nisam mogao da ubrzam (autobus GSP koji sam spominjao, npr)? Odnosno, sta se smatra ukljucenjem u traku, a da onaj koji je iza tebe bude kriv ako naleti?

@Zarko Silic - ko je Marko? Ma necu da idem na zastarevanje i to, mislim da nema sanse za to (cini mi se da su ubrzali te procese), ali postoji mogucnost da danas ne mogu da izadjem sa posla (kolega ne mere da se probije zbog snega, zivi van Beograda ... ili ga mrzi da dodje, a ovo mu izgovor, sta god .. a morao bi jedan od nas dvojice da bude na poslu).
[ kalimero 011 @ 12.12.2012. 10:31 ] @
^
Citat:
Hm, ja mislim da shvatam poentu pitanja koje je postavio Lavlja_Jazbina. Ko je kriv u slucaju da sam ja imao vozilo ispred sebe, zbog kojeg nisam mogao da ubrzam (autobus GSP koji sam spominjao, npr)?

Ti, ako si ti taj koji se sa sporednog puta uključio na put sa prvenstvom prolaza.
Citat:
Odnosno, sta se smatra ukljucenjem u traku, a da onaj koji je iza tebe bude kriv ako naleti?

A zašto bi on inače naleteo na tebe, ako to nije zbog toga što si se uključio i bio prinuđen da usporiš/zakočiš? Postoje situacije gde krivica može biti obostrana, ali to bi zahtevalo veštačenje.
[ Zarko Silic @ 12.12.2012. 10:57 ] @
Citat:
Milan B.:@Zarko Silic - ko je Marko?


Jedan fini i kulturni momčić koji pomalo leti na relaciji Beograd - Kensington, a pomalo ćaska sa istražnim organima.
[ Milan B. @ 12.12.2012. 11:40 ] @
@Da, ali pitanje je kada se smatra da sam se ukljucio, tj da sam u toj traci u koju sam trebao da se ukljucim ? Recimo ja vozim trakom, izleti mi ker, ja prikocim, neko iza ide prebrzo, ili ne pazi, ili je preblizu, pa me skuca, bice on kriv, ili ce se vestaciti, kao sto kazes ... Ali, ovde je pitanje, kada se smatra da sam se ukljucio u traku ?

@Zarko Silic - hm, da taj se nije izvukao ... ali onaj sto je nosio gajbice, jeste ... :P:P:P
[ Binary Mind @ 12.12.2012. 13:48 ] @
Samo cu da prokomentarisem: Gadna su ta bocna cukanja i grebanja na ulicama sa vise traka, gde je dozvoljena brza voznja (brza od 40 km/h) kad je guzva i svi nervozni. Kad bi svi bili opusteni i skoncentrisani gde bi nam bio kraj. Treba otvoriti sestore oci kad se ukljucuje u ulicu sa prvenstvom prolaza, jer uvek ima tih "genija" koji mogu za tren oka da se ukucaju tamo gde im realno nije mesto, kao u ovom slucaju u najsporiju traku, da bi nesto kao dobili obilazenjem dela kolone iz brze trake... A ti ako si se vec bio ukljucio u najsporiju, kad je stigao do tebe samo si trebao da mu podmetnes "dupe" i taj bi bio kriv k'o vrata...

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 12.12.2012. u 16:34 GMT+1]
[ pri3rak @ 12.12.2012. 14:11 ] @
Citat:
Binary Mind: kad je stigao do tebe samo si trebao da mu podmetnes "dupe" i taj bi bio kriv k'o vrata...

Sto bi bila super strategija da gazela nije pokrivena kamerama :)
[ Binary Mind @ 12.12.2012. 14:30 ] @
Gazela jeste pokrivena kamerama, ali prvi taj "genije" je napravio prekrsaj sto se prestrojio u sporiju traku, na raskrscu 2 ulice i treba ga dobro rebnuti po dzepu zbog toga. I nisam mislio da dzulovski podmetne dupe nego da normalno zauzme svoju traku, a ne da se pomera desno da bi bio kavaljer i na kraju izvuce deblji kraj sto je hteo da bude korektan.
[ Binary Mind @ 12.12.2012. 15:20 ] @
Sad sam opet pogledao sliku, gde si oznacio pozicije vozila u trenutku tvog ukljcenja na Gazelu. Moja greska. Taj se zapravo nije ni prestrojavao nego je vec bio u najsporijoj traci. Pitanje za pokretaca teme je da li se sudar desio na ukljucenju za Gazelu ili si se vec ukljucio kad te je covek cuknuo? Znaci da li si se pomerio u desno kad si vec zauzeo svoju traku ili si bio u procesu ukljcivanja u svoju traku kad se desio sudar? U svakom slucaju ovo bitno menja situaciju. Covek se nije prestrojavao iz srednje u desniu traku, kako sam ja razumeo citajuci temu, a u tom slucaju si ti kriv jer si morao da ga propustis.
[ Zarko Silic @ 12.12.2012. 17:52 ] @
Situaciju Milal moze preokrenuti u svoju korist samo po jednim uslovom: ako uspe da dokaze da ga je ovaj namerno udario.

Verovatnoca da ce mu to poci za rukom je 1:1000 u najboljem slucaju.
[ Blue82 @ 12.12.2012. 17:56 ] @
Ako ga je udario sa strane, meni naprosto nema smisla da ga je udario tamo gde je nacrtano, vec je to moralo biti mnogo blize ukljucenju i kriv je 1000%. Gde je granica za slobodno ukljucenje (vidim da je ovo vise puta pitano). Odgovor na to ne postoji decidno u zakonu to je sigurno. Granica je tamo gde uspes da se ukljucis bez posledica. Nigde se ne smes ukljuciti na takav nacin da ometas vozilo koje je na putu sa prvenstvom prolaza u smislu da ono mora da manevrise ili usporava zbog tebe. Jedino na cega bi eventualno mogao da racunas pri takvom uletanju je da se to vozilo kretalo enormno velikom brzinom. Primera radi citiracu mog dobrog druga koji je vozac urgentnog vozila: "Dolazim na raskrsnicu, pogledam levo, nikog, pogledam desno... nikog, krenem i nastane pakao". Naime neki retard je isprobavao svoj novi motor, i propicio raskrsnicom debelo preko 100km\h i zabio se u kola hitne pomoci. U takvoj situaciji motor je verovatno bio previse daleko da bi ga vozac uopste primetio, ili druga varijanta video ga je ali je delovao mnogo daleko i niko nije mogao ocekivati da ce se sa te razdaljine pojaviti za 2s. To su slucajevi kada se mozda mozes izvuci, a ako se on kretao dozvoljenom brzinom, samo ako potkupis sudiju.
[ Binary Mind @ 12.12.2012. 18:40 ] @
A sta kad se ukljucujem na put sa prvenstvom (uslovno zeleno sam imao) gde je desna traka samo za skretanje desno, a ne i pravo, a mamlaz sa nekim besnim Audijem me sece, ne malom brzinom, iz te desne trake gde je zabranjeno da se krece pravo jer ga je mrzelo da ide brzom levom trakom u koloni? Da nisam imao ABS i dobre reflekse danas mozda ne bih pisao ovo sto pisem To BTW nije jedini slucaj kad sam morao naglo da kocim da bih sacuvao glavu od "genija" koji misle da ako voze mocan auto, mogu da rade sta im je volja.
[ Lavlja_Jazbina @ 12.12.2012. 19:58 ] @
Posto prolazim tu svaki dan,tu de se Marko ukljucio debela isprekidana linija je nesto preko 10m,jako mali deo posle vodotornja zeleznice.
Mozemo da kazemo da posle te debele isprekidane on je ravnopravno u toj traci.Sutra cu i slikati.
[ Zlatni_bg @ 13.12.2012. 07:37 ] @
Moze da bude ravnopravno u toj traci, ali i dalje se ukljucuje BEZ prvenstva prolaza, i duzan je da propusti sva vozila koja se krecu po glavnom putu, uveri se da moze da nastavi dalje bez posledica, i tek tad ukljuci na isti. Obrnuti trougao je obavezujuci znak i mora se postovati. Pravilo "rajsferslusa" i ostalo nije obavezno, cak i da postoji znak.

Preokretanje krivice je nesto sto stvarno ne bih zeleo da spominjem sad, jer je stvarno steta ciniti bilo kome nazao a da pritom nije kriv. Ali mi deluje moguce na par nacina. Jedan koji mi je pao na pamet je da je taj vozac koji ga je udario, skrenuo iz leve trake u njegovu i udario ga sa strane, a da pritom nije proverio da li moze bezbedno da se prestroji, a da si ti vec isao tom trakom (nekako). Sve ostalo bi se svodilo da se ti nisi nalazio u toj traci i da nisi postovao prvenstvo prolaza vozila na glavnom putu, i postojeci znak. Sreca pa tu ne postoji STOP umesto trougla, inace bi mogli da tretiraju skoro kao da si prosao kroz crveno i izazvao saobracajnu nezgodu, sto bi bilo mnogo puta gore.
[ Milan B. @ 13.12.2012. 10:37 ] @
Sad gledam ovu sliku, i nisam pre video u donjem uglu srazmeru ... Ovako kako sam označio, on je bio 50 metara daleko od mesta gde sam se uključivao ... Kad sam označavao, mislim da je čak i to bilo previše blizu, ali sam smatrao da je nebitno u dva tri metra razlike ... Moraću da odem i fizički izračunam, jer gledam na osnovu onih plastičnih znakova (video sam da je on negde gde oni počinju kad sam započeo uključivanje), ali mi se čini da su ovi betonski blokovi zauzimali veću površinu i bili duži od tih znakova... Zato sam i nacrtao njegov pravougaonik negde na sredini blokova ... Hmmm ...

Što će reći, da je on, uz vreme reakcije od 0,7s, mogao ići oko 90 km/h i udariti me za 2 sekunde ...

Suštinski, nema veze. Nego je ispalo dobro da ne ispadnem debil pred sudijom, tvrdeći d aje bio čitavih 15m od mene ... :P Relano bi se sudija žestoko nasmejao ...
[ Lavlja_Jazbina @ 13.12.2012. 15:10 ] @
Sa desne strane se vidi pocetak uljucenja.a sredina autobusa kao da je Milan vec ukljucen u kolovoznu traku.

[ Binary Mind @ 13.12.2012. 15:33 ] @
Ja kad se tu ukljucujem, uvek gledam da se ukljucim odmah cim imam i malo mesta, to jest u drugoj sam i kontrolisem auto preko kvacila i gasa. Nikad ne ubacujem u prvu osim kad je takva guzva da ne mogu da se ukljucim duze vremena, mada vrlo retko tuda prolazim kad je spic. Uglavnom od kako je proradio most na Adi vise njega koristim kad idem na Novi Beograd jer mi je blize od Banjice do tog mosta, a i odgovara mi vise, sto se tice potrosnje goriva, da idem Drajzerovom nizbrdo.

[Ovu poruku je menjao Binary Mind dana 13.12.2012. u 21:03 GMT+1]
[ codeNO @ 13.12.2012. 20:08 ] @
Znaci vise bezobraluk ili potpuno neposmatranje sta se dogadja za ovog sto te je udario.
[ Milan B. @ 14.12.2012. 08:57 ] @
Lavlja_Jazbina, hvala za sliku i cimanje ... Da, to je tasituacija. Sa sve autobusom koji prolazi (s tim da ovaj drugi nije tako blizu kao ti na slici)ja ga propustam i krecem, dolazim tu negde do tablice i gledam lika koji ide ka meni i ne koci ... Ja ostajem pribijen uz desnu ivicu, a on, kako je napisao u zapisniku, koči i pokušava da me izbegne skrećući ka srednjoj traci ... Nema dovoljno mesta, jer vozila tu stoje (ili idu jako sporo nabijeni jedan iza drugog, svejedno) i udara me svojim prednjim desnim u moje zadnje desno krilo ... Ja sam pustio bio kočnicu (pa je valjda i udarac bio blaži ... neam pojma, možda lupam) i kola mi lagano odlaze do ivičnjaka napred (ovo ispred busa, gde je sad sneg) ...

Inače, ima malo više mesta za ovaj nabačeni sneg.


Binary Mind, pa da, i ja tako, ali ovde sam morao da stanem, jer je prolazio taj autobus, i bila je gužva ...


codeNO zato me i nervira cela situacija. Ja sam siguran da je on mogao bolje reagovati, odnosno usporiti i dati mi vremena da ubrzam ... Zato mi i nije jasno šta se desilo, u šta je gledao i sl ...Nije on išao preterano brzo, i bio je prilično daleko (ponavljam, s obzirom na uslove na putu; sačekati da prođu svi je nemoguće, a ne iskoristiti rupu je zadržavanje saobraćaja), ali je iz nekog razloga kasno počeo da koči (3,5 metara trag kočenja).


Citat:
duzan je da propusti sva vozila koja se krecu po glavnom putu


Da sam recimo stajao tu, i sačekao koji sat da prođu sva vozila na glavnom putu, siguran sam da bih dobio kaznu za usporavanje saobraćaja. To što pišeš jeste ispravno po Zakonu, ali svet nije crno-beo ... I najvećim ubicama postoji mogućnost da se pronađe olakšavajuća okolnost, zar ne? :)Dakle, jasno, u slučaju normalnih uslova na putu, zakon treba da bude rigidan. Ovo ipak nisu normalni uslovi na putu, a svako ko prolazi tuda u špicu, zna kako se tu vozi. Ko ne zna, može pogledati ovu kameru http://www.mondo.rs/kamere/5/ . To je mesto odakle on nailazi na uključenje na kojem je bio sudar. Pogledajte kad bude otopljen sneg u periodu od 16-17 časova ... :P:P:P
[ Zarko Silic @ 14.12.2012. 11:19 ] @
Vozac u automobilu koji te je udario jeste malo nespretno odreagovao ali to nece spreciti sudiju da tebe proglasi krivim.
[ vilil1 @ 14.12.2012. 11:29 ] @
Citat:
Milan B.: Zato mi i nije jasno šta se desilo...

Pa, ni meni nije jasno. Kako je on uspeo da udari svojim prednjim desnim krilom u tvoje zadnje desno krilo...Pokusavam da zamislim tu sliku ali ne ide.
[ Milan B. @ 14.12.2012. 11:44 ] @
vilil1, prednim desnim ćoškom konkretnije, s tim da mu je krilo izgužvano, hauba ostala cela, se zario u moj zadnji desni ćošak, s tim da su meni branik, gepek i sl. ostali čitavi, a krilo izgužvano ...
[ vilil1 @ 14.12.2012. 12:02 ] @
To mi je jedino moguce ukoliko si se ti vec ukljucio u njegovu traku i kako si napisao, probao si da ga izbegnes pomerajuci se udesno, tj. nos auta ti je otisao desno, a on je onda u pokusaju da te izbegne smotao levo i udario te u zadnju desnu stranu. Poenta je na onome da si se vec ukljucio, jer da nisi, ne znam kako bi on mogao da te udari desnom stranom u desnu stranu. Mozda bi mogao kod sudije da se vadis.
[ bakara @ 14.12.2012. 12:18 ] @
Citat:
vilil1:  Poenta je na onome da si se vec ukljucio, jer da nisi, ne znam kako bi on mogao da te udari desnom stranom u desnu stranu. Mozda bi mogao kod sudije da se vadis.

Ne, poenta je da se on ukljucio ali na nebezbedan nacin i time izazvao saobracajnu nezgodu.

Mogao je da laze da se kretao tom trakom a da ga je ovaj opalio otpozadi, e to bi vec bilo tesko dokazati da nije bilo tako.
[ pri3rak @ 14.12.2012. 12:20 ] @
Citat:
bakara: e to bi vec bilo tesko dokazati da nije bilo tako.

Na Gazeli pod kamerama?
[ vilil1 @ 14.12.2012. 12:30 ] @
Citat:
bakara: Mogao je da laze da se kretao tom trakom a da ga je ovaj opalio otpozadi, e to bi vec bilo tesko dokazati da nije bilo tako.

Pogledaj fotografiju sto je Jazbina postavio. Kako je moguce onda da ga ovaj udari desnim krilom u desno krilo?
[ bakara @ 14.12.2012. 12:34 ] @
Evo kako, obisao je rupu, u ostalom neka sam kaze kako.

Citat:
Milan B.:...propuštam autobus GSP ... Iza njega rupa 15ak metara, i krećem da se uključujem. Međutim kako sam krenuo prvom brzinom, automobil koji je bio na tih 15ak metara me stiže, kasno koči i udara u zadnji desni bok automobila. Stvar je u tome da sam ja video da neće uspeti da se zaustavi i sklonio se u stranu, kako bih mu evetualno ostavio mesta da me mimoiđe, a nisam dodao gas i namestio mu gepek automobila.

[ vilil1 @ 14.12.2012. 12:42 ] @
Pa napisao je -
Citat:
Milan B.: Lavlja_Jazbina, hvala za sliku i cimanje ... Da, to je tasituacija. Sa sve autobusom koji prolazi (s tim da ovaj drugi nije tako blizu kao ti na slici)ja ga propustam i krecem, dolazim tu negde do tablice i gledam lika koji ide ka meni i ne koci ... Ja ostajem pribijen uz desnu ivicu, a on, kako je napisao u zapisniku, koči i pokušava da me izbegne skrećući ka srednjoj traci ... Nema dovoljno mesta, jer vozila tu stoje (ili idu jako sporo nabijeni jedan iza drugog, svejedno) i udara me svojim prednjim desnim u moje zadnje desno krilo ...


I kad se pogleda fotografija, ispada da se on vec ukljucio kada ga je ovaj udario u desnu stranu. Mislim, odakle mi znamo, mozda ga je taj namerno udario, mozda je vozio neprilagodjenom brzinom...ali je cinjenica da je Milanu udarena desna strana a ne leva koja bi trebalo u slucaju da nije stigao da se ukljuci.

A o rupi, valjda je mislio na "rupu" iza autobusa, rupa za ukljucenje, ne rupa na kolovozu.
[ bakara @ 14.12.2012. 13:45 ] @
Ja sam razumeo da je on video da ce ovaj da ga udari pa je namerno iskrenuo auto i namestila se bas ta strana, ali kao sto gore rekoh najbolje sam da razjasni.
[ Milan B. @ 14.12.2012. 14:05 ] @
Eh, izvinjavam se ... Lapsus u kucanju ... Njegovom desnom u moju levu stranu ...
Koliko sam puta kuckao, sve sam izmešao ... :S

Dakle njegov prenji desni ćošak, moj zadnji levi ...
[ Binary Mind @ 14.12.2012. 14:47 ] @
Znaci nisi skroz zauzeo svoju traku, video si da taj iza nema sanse da zakoci, pomerio se u desno, ali je bilo suvise kasno (mozda je i tebi ponestalo mesta posto se to ukljcenje suzava kako ides napred) i taj te cuknuo desnom prednjom stranom u tvoju zadnju levu, nije kocio i lepo ogrebao i zguzvao i svoj i tvoj auto? Jel' ovo dobro sazeto?
[ Milan B. @ 14.12.2012. 14:51 ] @
To je to ...
[ Binary Mind @ 14.12.2012. 15:03 ] @
Ukratko: Nemoj vise trositi energiju na ovaj slucaj.
[ Milan B. @ 19.12.2012. 14:05 ] @
Pa otprilke ... :S

Hvala svima na diskusiji ...
[ codeNO @ 19.12.2012. 22:18 ] @
Al javi sta se desilo na kraju
[ Milan B. @ 20.12.2012. 08:43 ] @
Važi ... :)