[ Johnatan Arcer @ 10.12.2012. 22:23 ] @
Vlasnik sam Fiat Seicenta 1.1 Sporting-a, 2003. god.

Primetio sam da mi je u okolini kartera zamasceno kao da negde pusta ulje kao i da se u kabini malo osecaju izduvni gasovi kada je ventilacija otvorena.
Oterao sam ga u ovlasceni fiatov servis i konstatovali su da je u pitanju dihtug glave motora.

Napravili su mi sledecu specifikaciju za servis:

- oba filtera ulja
- pumpa vode
- termostat
- dihtung glave (i neko glacanje glave)
- dihhung poklopca ventila
- usis
- izduv
- Silikon
- Antifriz
- 4x Svecice
- Semering bregaste
- Semering radilice

Sve to sa rukama kosta preko 30.000 din.

Mene zanima kako su oni mogli da znaju da je u pitanju dihtung glave?
Auto vuce perfektno, grejanje radi perfektno a nisam primetio da se ulje trosi vise nego standardno.

Sta da radim?






[ ubimestruja @ 10.12.2012. 22:29 ] @
Pa recimo da su videli posle odmašćivanja da pušta ulje na spoju glave i bloka. Neka ti pokažu ako ne veruješ. Ako ti je skupo,platiš vreme utrošeno za lociranje kvara (ako je to opcija),i oteraš ako ima negde jeftinije. Prosto ko pasulj.
[ Johnatan Arcer @ 10.12.2012. 22:42 ] @
ubistvena strujo :) nije bilo nikakvog odmascivanja vec su ga digli na dizalicu i posle dvadesetak minuta posmatranja su me pozvali da pogledam tu uljnu fleku ispod auta.
Ne mislim da neko hoce namerno da me predje vec mislim da li postoje jos neki simptomi na osnuvu kojih mogu da utvrdim da je dihtug glave u pitanju a ne da menjam "pola motora" a da je uzrok curenja neka glupost?
[ etjen @ 10.12.2012. 22:59 ] @
odvezi ga još kod nekog majstora. Ali je ako je samo malo masno, ja tu ne vidim nikakav problem. To je stari auto i tako nešto je potpuno normalno.

A to što ti se osećaju izduvni gasovi je verovatno do neke rupice na izduvnoj grani ili do lošeg dihtunga

Meni to čak i ne deluje previše para za ovlašćeni servis, nego smatram da to verovatno i nije potrebno da se radi
[ Nocni @ 10.12.2012. 23:29 ] @
Ovako kako si opisao je vjerovatno u pitanju nesto drugo a ne dihtung glave. Mozda samo dihtung dekla ventila? To su odlicni motori koji zahtijevaju veliku nemarnost da bi im se desio problem sa dihtungom glave ili uopste bilo kakav drugi problem... cak i kad mu preskoci zupcasti ne moze da pokrivi ventile...
[ Zarko Silic @ 10.12.2012. 23:32 ] @
Ako je posao uradjen kako treba i ako je problem resen, nista nije skupo.

Ovo sto su ti radili, ako je to sto je napisanio tacno, nisi puno platio.
[ Java Beograd @ 11.12.2012. 06:57 ] @
Lično, sumnjam da je popustio dihtung glave motora. To je bila boljka automobila iz 70-tih godina, i ranih 80-tih. Kasnije više ne. Naravno, moguće je da "izgori" dihtung motora, ali to je ono kao 1:1.000.000

Tragovi ulja ispod auta nikako ne ukazuju na dihtung glave motora. Naprotiv. Kad "izgori" dihtung glave onda su simptomi:
1. Slaba kompresija na jednom ili dva cilindra, što se osetno primeti u radu motora
2. Mešanje motornog ulja i rashladne tečnosti, što se lako vidi na posudi rashladne tečnosti, na poklopcu gde se sipa ulje i na šipki za kontrolu nivoa ulja.
3. Izduvni gasovi u rashladnoj tečnosti - vidljivi klobuci u posudi za rashladnu tečnost.



Ovo šta su oni napisali je gomila besmilica. Ali, idemo redom, po spisku:

a) - oba filtera ulja
Prvi put čujem da postoje dva filtera ulja. Zamena filtera ulja spada u takozvani "mali servis", i nema nikakve veze za dihtungom glave. Sve i da se menja dihtung glave, filter ulja ne mora da se menja. Ustvari mora, ako je pomešano ulje sa rashladnm tečnošću.

b) - pumpa vode Ona se menja kad se radi veliki servis. Nikakve, ni teoretske veze nema sa dihtungom glave motora

c)- termostat Ovo je trajni deo i ne menja se osim kad se pokvari. Kad je pokvaren, simptomi su da se jako teško postiže radna temperatura, naročito zimi.

d) - dihtung glave (i neko glacanje glave) OK, ako se menja dihtung glave, mora i ravnanje glave. Alii samo AKO.

e) - dihhung poklopca ventila Po mojoj proceni ovo je glavni uzrok tragova ulja, jer su fijati poznati po zamrljanim motorima. Razloga za brigu = 0,000001% "Ovlašćen" znaju da je ovo najverovatniji uzrok, pa su zato stavili na spisak

f) - usis WFT ? Kao čišćenje ili šta ? Lopovluk.

g) - izduv ŠKK ? Opet kao neko čišćenje ? Lopovluk.

h) - Silikon Šta je sledeće ? Selotejp ? Možda je ovo specijalni silikon za zaptivanje kartera ulja.

i) - Antifriz Tja, ovo mora ako su se voda i ulje pomešali i samo tada.

j) - 4x Svecice Ovo spada u mali servis. Ovo nema nikakve veze sa curenjem ulja

k) - Semering bregaste Ovo se menja ako je curenje ulja na semeringu bregaste. Verovatnoča 0,001%

l) - Semering radilice Važi isto kao i ono pod k)

Prema svemu napisanom, ONI NEMAJU POJMA ODAKLE JE CURENJE ULJA i zato su naveli i dihtung poklopca ventila, i semering radilice, i semering bregaste (wtf ?), verovatno i karter (ako je onaj silikon za karter). Ukoliko je samo okolina kartera zamašćena a nemaš tragove kapljanja ulja ispod motora, onda do daljnjeg ništa ne radiš. Tj. voziš i uživaš !

Oteraj ti njih u tri lepe, i pročitaj moju privatnu poruku.

I na kraju, za sav ovaj posao, 30.000 din je malo. Uveren sam da bi uradili samo 1/3 navedenog .

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 11.12.2012. u 08:12 GMT+1]
[ Johnatan Arcer @ 11.12.2012. 07:32 ] @
Hvala svima na odgovorima,

Servis jos nije uradjen, oteracu ga jos kod nekog majstora pa cu vam napisati kakvo je drugo misljenje.
U pravu je JAVA, cini se da serviser ni sam nije siguran pa hoce sve da menja.

30000+PDV nije mnogo ako je zaista sve to stradalo ali...

[Ovu poruku je menjao Johnatan Arcer dana 11.12.2012. u 19:33 GMT+1]
[ Johnatan Arcer @ 11.12.2012. 18:43 ] @
Zbog loseg vremena jos nisam stigao do servisa ali sam dobio jos jednu (mozda) korisnu informaciju.

Serviser koji je radio u Fiat-ovom servisu mi je rekao jedan nacin za proveru da li je dihtung glave stradao.

Kaze ovako:

- Upalis motor
- Posle 3 min. rada otvoris posudu sa tecnoscu (tecnost mora biti u gornjoj granici)
- Ako je mirna onda je sve u redu a ako se dize ili brboce onda je verovatno dihtung prosvirao.

Idem da probam :)
[ vladd @ 11.12.2012. 18:45 ] @
Mozda se dogodi i da ne "brboce", ali ce creva za vodu biti tvrda kao da su limena.

Poz
[ pajapop @ 11.12.2012. 20:52 ] @
Citat:
Johnatan Arcer:

Mene zanima kako su oni mogli da znaju da je u pitanju dihtung glave?
Auto vuce perfektno, grejanje radi perfektno a nisam primetio da se ulje trosi vise nego standardno.

Sta da radim?

Da sam na tvom mestu ja se ne bih mnogo uzbudjivao. To ovi majstori "love u mutnom", i ocigledno je da hoce da te "opale po usima". Sve sto ti je Java rekao, u pravu je. Ako bas hoces da budes siguran, otidji na neko drugo mesto i uradi merenje kompresije, ona ce ti reci da li je dihtung otisao. Ako pri merenju dva susedna cilindra imaju nisku kompresiju, onda postoji velika verovatnoca da je dihtung otisao. Ali ja sumljam da je to u pitanju, posto kazes da motor radi normalno i da dobro vuce. Pre svega treba motor oprati i dobro odmastiti, pa onda pratiti i videti gde curi.
[ ubimestruja @ 11.12.2012. 22:33 ] @
@ Johnatane :)) Tražiš problem na pogrešan način. Tebi nije riknuo zaptivač tako da je probio između vodenog i kompresionog prostora,niti između
vodenog i uljnog,već je uljni prostor probio na spolja van gabarita tela motora. Kapiš? NARAVNO-ako je to nedvosmisleno i okom viđeno u servisu
(što sam kažeš da nije). Imao sam prilike da ovakav kvar vidim više puta,doduše bila su mala francuska vozila u pitanju :)) Kad se opere i usvetli vidi se gde
izbija ulje dok radi. E sad,ti kažeš da ti ne troši ulje...tako da je moguće da su gospoda pogrešila. Zato sam u prvom postu i napisao šta sam napisao. :))
[ Java Beograd @ 12.12.2012. 09:08 ] @
Citat:
ubimestruja: @ Johnatane :)) Tražiš problem na pogrešan način. Tebi nije riknuo zaptivač tako da je probio između vodenog i kompresionog prostora,niti između
vodenog i uljnog,već je uljni prostor probio na spolja van gabarita tela motora. Kapiš? NARAVNO-ako je to nedvosmisleno i okom viđeno u servisu
kakav je to "uljni prostor" u bloku motora ? Gde si to video ?
[ vladd @ 12.12.2012. 11:09 ] @
Zona gde se ulje "penje" do klackalica, kod mnogih je kroz dihtung glave(par rupa) a kod nekih je u posebnom deklu bocno na bloku motora..
Kod trecih je problem sistem za hladjenje ulja, izmenjivac toplote kroz koji proticu i ulje i voda..

Poz
[ Johnatan Arcer @ 13.12.2012. 19:36 ] @
RESENO!

Nocni je bio u pravu, problem je Dihtung poklopca ventila-dekla.
Dihtung + mali servis sa rukama 7000 din. (kod malog porodicnog mehanicara :))
Od pocetka nije novac bio u pitanju (u FIat O.S. 34000+PDV) , vec sam sumnjao u dijagnozu sto se na kraju ispostavilo opravdano.

A sada po snegu krstari mali zmaj, ziva vatra :)

Hvala svima!