Lično, sumnjam da je popustio dihtung glave motora. To je bila boljka automobila iz 70-tih godina, i ranih 80-tih. Kasnije više ne. Naravno, moguće je da "izgori" dihtung motora, ali to je ono kao 1:1.000.000
Tragovi ulja ispod auta nikako ne ukazuju na dihtung glave motora. Naprotiv. Kad "izgori" dihtung glave onda su simptomi:
1. Slaba kompresija na jednom ili dva cilindra, što se osetno primeti u radu motora
2. Mešanje motornog ulja i rashladne tečnosti, što se lako vidi na posudi rashladne tečnosti, na poklopcu gde se sipa ulje i na šipki za kontrolu nivoa ulja.
3. Izduvni gasovi u rashladnoj tečnosti - vidljivi klobuci u posudi za rashladnu tečnost.
Ovo šta su oni napisali je gomila besmilica. Ali, idemo redom, po spisku:
a) - oba filtera ulja
Prvi put čujem da postoje dva filtera ulja. Zamena filtera ulja spada u takozvani "mali servis", i nema nikakve veze za dihtungom glave. Sve i da se menja dihtung glave, filter ulja ne mora da se menja. Ustvari mora, ako je pomešano ulje sa rashladnm tečnošću.
b) - pumpa vode Ona se menja kad se radi veliki servis. Nikakve, ni teoretske veze nema sa dihtungom glave motora
c)- termostat Ovo je trajni deo i ne menja se osim kad se pokvari. Kad je pokvaren, simptomi su da se jako teško postiže radna temperatura, naročito zimi.
d) - dihtung glave (i neko glacanje glave) OK, ako se menja dihtung glave, mora i ravnanje glave. Alii samo AKO.
e) - dihhung poklopca ventila Po mojoj proceni ovo je glavni uzrok tragova ulja, jer su fijati poznati po zamrljanim motorima.
Razloga za brigu = 0,000001% "Ovlašćen" znaju da je ovo najverovatniji uzrok, pa su zato stavili na spisak
f) - usis WFT ? Kao čišćenje ili šta ? Lopovluk.
g) - izduv ŠKK ? Opet kao neko čišćenje ? Lopovluk.
h) - Silikon Šta je sledeće ? Selotejp ? Možda je ovo specijalni silikon za zaptivanje kartera ulja.
i) - Antifriz Tja, ovo mora ako su se voda i ulje pomešali i samo tada.
j) - 4x Svecice Ovo spada u mali servis. Ovo nema nikakve veze sa curenjem ulja
k) - Semering bregaste Ovo se menja ako je curenje ulja na semeringu bregaste. Verovatnoča 0,001%
l) - Semering radilice Važi isto kao i ono pod k)
Prema svemu napisanom,
ONI NEMAJU POJMA ODAKLE JE CURENJE ULJA i zato su naveli i dihtung poklopca ventila, i semering radilice, i semering bregaste (wtf ?), verovatno i karter (ako je onaj silikon za karter).
Ukoliko je samo okolina kartera zamašćena a nemaš tragove kapljanja ulja ispod motora, onda do daljnjeg ništa ne radiš. Tj. voziš i uživaš !
Oteraj ti njih u tri lepe, i pročitaj moju privatnu poruku.
I na kraju, za sav ovaj posao, 30.000 din je malo. Uveren sam da bi uradili samo 1/3 navedenog .
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 11.12.2012. u 08:12 GMT+1]