[ ahmo88 @ 16.12.2012. 20:12 ] @
Imam nedoumicu oko golfa 2 1.3 benzinca kojem se javlja trzanje i gasenje, nakon sto se motor zagrije. Naime na tom golfu je potpuno remontovan karburator od grane do filtera u ovlastenom servisu ali se tim nije nista postiglo, zamjenjena je i guma ispod karb i nevuce nigdje vazduh. Majstor mi savjetuje da sad promjenim razvodnik elektronski kaze da on zafrkava, a ja sumljam na elektroniku paljenja jer mi alternatorpuni preko 20v kad se dadne gas iako je nov regler na njemu pa mozda ona utice na to i na to trzanje.

svaki savjet je dobro doso ne znam vise sta radit s njim. LP
[ pajapop @ 16.12.2012. 22:23 ] @

Prvo...to sto ti puni preko 20v nije normalno. Normalno je oko 15v pod uslovom da je akumulator potpuno ispravan. Ako je akumulator ispravan, a toliko puni, znaci da ti regler ne valja (iako je nov ne mora da znaci da je ispravan). Ako akumulator nije ispravan, hoce zbog razlike u potencijalu, da se da jaci napon i struja punjenja. Prvo to izregulisi...pa tek posle ostalo
[ ahmo88 @ 17.12.2012. 15:19 ] @
mjerim skinute kleme napon, stavljo sam cak i drugi alternator, opet isto, na drugi akumulator palio kad sam stavljo nov regler ali vise me brine ovo trzanje i gašenje nego to punjenje
[ pajapop @ 17.12.2012. 20:34 ] @
Naprotiv...trebalo bi to punjenje da te najpre zabrine. Imas povecan napon punjenja, a to znaci i da imas i povecanu struju punjenja, a to znaci da su ti svi elektricni potrosaci pod velikim opterecenjem, a samim tim i sva elektronika koja je vrlo podlozna crkavanju pod datim uslovima. Prvo, stavi potpuno ispravan, nov akumulator, pa onda proveri punjenje. Ako bude u redu onda je problem bio samo do akumulatora, ako je i dalje visok napon, menjaj regler. Ostalo sto ti trza i gasi se moze da bude do razvodnika, ili je lose nastelovan karburator (mislim da je po najpre do njega). Kolko vidim, radis u auto servisu...sta bi ja dao da sam na takvom radnom mestu...
[ veselinovic @ 17.12.2012. 21:11 ] @
Napon se mjeri uvijek, ali uvijek sa prikljucenim akumulatorom.
Kad nema potrosnje zaostali magnetizam rotora moze da napravi mnogo vise od 15V.
Najbolji nacin da sprzis svu elektroniku na automobilu je da skines kleme dok auto radi.
Nemoj to raditi.
[ pajapop @ 17.12.2012. 21:31 ] @
Citat:
ahmo88:
mjerim skinute kleme napon,

Da stvarno...sad sam primetio. Ne smes da skidas kleme dok motor radi, alternator ne sme ni sekunde da bude bez opterecenja, inace pregore. Ako si tako uvek ispitivao, ne bi me cudilo da ti je opet regler pregoreo, a moze u najgorem slucaju sve da pregori u alternatoru.
[ ahmo88 @ 17.12.2012. 21:57 ] @
ma neradim jarane nigdje, to sam nako stavio, ja sam elektro struke al se zanimam i oko automobila, ovo sam stavio jer sam mislio da treba to polje popuniti pri registraciji, a sto se tice karburatora, sve je nanjemu nastelovano napravljeno nema ko nije gledo karb i reko da je on u redu, mene zanima sta mislis na sledece: da kad je auto hladno znaci prenocilo, ujutru kad se upali malo se akumulator ispraznio i sad malo voznje i davanje gasa pocinje njegovo punjenje, posto je akumulator malo ispraznjen znaci dok se stvori pad napona koji vuce akumulator punjenje nece prec 15, kad se akumulator daljim gasom i voznjom napuni onda pocinje da prerasta napon 16v 18v 20v cak 22v i JA MISLIM DA ON REMETI ELEKTRONIKU I RAZVODNIK I BOBINU ZBOG TOLIKE STRUJE KOJU ON DOBIJA PA SE JAVLJA TRzanje i gasenje, jer nekad se zna desit da nece nikako gasa pa skoro da ugasi onda primi i ide dobro 100m i opet isto. ISPRAVITE ME AKO GRIJESIM:) LP.
[ ahmo88 @ 17.12.2012. 22:01 ] @
Napomena: kod francuza alternatora kojeg ja imam na pasatu vozao sam bez akumulatora i nesmje prec napon 14.8 ma ne znam da je sta upitanju, a ovo na golfu je BOSH-alternator nisam siguran zanjeg, ali sam mjerio i sa akumulatorom davo je vise struje, a znam i potom kad dam puni gas da mi se upali lampica od akumulatora na istrument tabli,
[ pajapop @ 18.12.2012. 16:15 ] @
Slusaj bolan...na svakom alternatoru, na njegovom deklu (telu), ima jedna plocica ili nalepnica na kojoj je ispisan model alternatora i njegovi osnovni tehnicki podaci, tj. koliki mu je maksimalni napon i maksimalna struja koju moze proizvesti pod odredjenim brojem obrtaja (koji je obicno oko 2000u min). Medjutim, za ispravan rad na vozilu, i kad je akumulator u redu i svi spojevi sa njim, on daje napon oko 14.5-15v i jacinu struje punjenja oko 4-5A...To je ono sto je ispravno...sve preko toga i ispod toga govori da nesto nije u redu...da sad ne sirimo temu, bilo je dosta toga na ovom forumu oko toga...malo prelistaj... . Ono sto tebe moze da zafrkava je ili karburator... ili razvodnik i lose podeseno paljenje (kablovi i svecice dobro pogledati) a pod sumljom je i bobina koja je osetljiva na jako punjenje... ili benzinska pumpa... ili ventil za regulaciju uljnih isparenja. A pored svega toga imas konstantan problem sa nepravilnim puljenjem. Zato...prvo...postavi dobar i ispravan akumulator...i ako ti je jako punjenje zameni regler. Jako punjenje (bez obzira na ispravnost akumulatora) ti govori da je alternator ispravan, ali njegova regulacija ne valja...a ona je do reglera. Zato prvo to otkloni, pa onda sve ostalo...redom...
Jer kolko vidim i sam se plasis te elektronike....pa sama ce pre ili kasnije potpuno crknuti ako ne resis prvo problem jakog punjenja, sve vreme ti to govorim. Prvo punjenje...pa sve ostalo...

Citat:
ahmo88: a ovo na golfu je BOSH-alternator nisam siguran zanjeg, ali sam mjerio i sa akumulatorom davo je vise struje, a znam i potom kad dam puni gas da mi se upali lampica od akumulatora na istrument tabli,

Evo sistemske greske. Kako mislis da si merio sa akumulatorom? Zar si merio i bez njega??? Pa normalno da ce da pocrkaju diode i ko zna sta jos. Za to ti se i poali lampica. A nije valjda Tuzla mala..ima neki autoelektricar?
[ ahmo88 @ 18.12.2012. 18:06 ] @
druze lampica se pali s akumulatorom i punjenje je isto sa ili bez i to sto kazes da alternator nije opterecen bez akumulatora nisi upravu jer tad alternator snosi sve i bas kad skidam klemu,,, auto dobje opterecenje vece i ako je dobar alternator treba da sve radi bez akumulatora i svjetla i radio i zmigavci stopovi sva svetla, se da on opskrbi, eventualno ugasice auto ako je mali stangas, ,a na golfu je izutetno dobar akumulator, radio sam par auta sa problemom alternatora, problem regler, cetkice reglera, diode i to sam cak zano mjenjat dode preletujem , i kad sve zavrsim izmjerim punjenje na akumulatoru i ako ima, onda za svaki sucaj skinem klemu i popalim sve gore navedeno i dosad mi niko se nije pozalio niti se vratio da mu je nesto ponovo otislo, ovaj golf me istkletio ko nikad u zivotu ali nadam se da cu to rijesiti:)
On je na putu do mene i bas kad rjesim napisacu sta je u pitanju ako nezaboravim.

Istina bojim se elektronike ko krtica sunca:)

Karburator sad ti kazem podesen u servisu, odlicno radi ali samo kad se malo ugrije pocne da na nekoj brzini 60kmh da kontinualno trza tj. trese uzbrdo nece gasa pa tamam da se ugasi prokine, dizne su nove na karb, ociscen,CO nammjesten pomocu instrumenta u servisu radi na 850ob ne trese, prelivnik nov stavljen benzinska nova, crijeva zamjenjena, zazbodnik dobro nastelovan samo mogu posumljt u taj prekomjerni napon da on remeti jer ovamo je sve uredno kablovi novi stanljeni,razvodna kapa finger novo, ali to trzanje izludi i nekad se zna desiti da na kvacilu ugasi,
[ edi maj @ 18.12.2012. 18:39 ] @
Ako se to dešava samo zimi onda možda fali crijevo/cijev koja usisava topli zrak sa usisne grane.
[ ahmo88 @ 18.12.2012. 18:40 ] @
i to ima i ispravno je.
pocelo se prije 2 mjeseca desavati.
[ pajapop @ 18.12.2012. 19:02 ] @
Dobro ajd...(nisi u pravu) al` alternator smo elaborirali... kako tako...da ne raspredamo dalje. Ako ti se gasi i stuca pri vecem broju obrtaja kako kazes to ti je sigurno onda do razvodnika, to jest do regulacije momenta paljenja ali ne na leru, pri malom obrtaju , vec pri vecem dok ga vozis. Prvo prekontrolisi njegovu vakuumsku regulaciju, ako je dobra on u sebi sigurno ima i dodatnu, centrifugalnu, koja je verovatno zaribala i treba je razraditi. Ima procedura kako se to radi, al djavola...ko ce toliko pisati...otpadose mi prsti...javi ako ne znas pa ce mo se pomuciti. A i pisao sam o tome na nekoj temi...ko ce ga sad naci ...
[ ahmo88 @ 18.12.2012. 19:15 ] @
ma znam razvodnik udusu i netrebas puno oko njeg mi objasnjavati znam da ta vakum pumpa nije ispravna jbg isli smo da kupimo nije nigdi bilo, al ona nije ni prije radila a auto je islo ko zmaj. Auto ne trokira kad na leri das gas,a samo u vozni i to na neke momente ides 20 km dobro onda pocne malo da to trza, ugasi sam, malo sacekas opet upalis i ide dalje,. Kad se smjesa nastelovala sad negasi ali na momente to trza,
[ edi maj @ 18.12.2012. 19:16 ] @
Postojanje crijeva ne znači da je sve ispravno. Možda su neispravni termostat, vakuum i klapna na usisnoj grani zraka. Da li si probao da li usisava zrak na početku tog crijeva?
[ pajapop @ 18.12.2012. 19:29 ] @
Citat:
ahmo88:
neke momente ides 20 km dobro onda pocne malo da to trza, ugasi sam, malo sacekas opet upalis i ide dalje,. Kad se smjesa nastelovala sad negasi ali na momente to trza,

Eeee... pa eto vidis.... mozda se gasi zbog benzinskih isparenja. Kad odstoji, isparenja se izgube, pa ajd Jovo na novo. Prekontrolisi odusak ili ventil za benzinska i uljna isparenja, mozda ih samo treba ocistiti a mozda i zameniti
[ edi maj @ 18.12.2012. 20:25 ] @
Tvoja objašnjenja kvara poklapaju se onim što se dešava kod kvara sa usisom toplog zraka.
[ ahmo88 @ 18.12.2012. 20:42 ] @
Kolko se ja razumjem on kad je hladan vuce topli vazduh sa grane a kad je vruc to se prebacuje na normalni usis, e taj ventil pajo gdje se nalati znam za ono crijevo iz kartera i iberlaufa to je ispravno izlazi iznjeg vazduh.
[ edi maj @ 18.12.2012. 21:54 ] @
To nema veze sa ugrijanošću motora, već sa temperaturom okolnog zraka. Ako je temperatura okolnog zraka manja od +20°C termostat propušta vakuum koji otvara klapnu i topli zrak se miješa sa hladnim. Na slikama 2 i 3 vidi se taj termostat koji se nalazi na kućištu filtera zraka, na njega su odozdo nakačena dva vakuum crijeva. Na slici 1 vidi se mehanizam klapne. Dakle, kada je auto upaljen, treba sa mehanizma klapne skinuti vakuum crijevo i prstom na crijevu provjeriti ima li vakuuma. Ako nema, propratiti liniju da li je termostat ispravan. Dok se skida i vraća crijevo obratiti pažnju da li se otvara i zatvara klapna. Ako je moguće, ipak je najsigurnije skinuti crijevo koje vodi topli zrak sa izduvne grane i rukom provjeriti da li ima usisa.


[ ahmo88 @ 18.12.2012. 22:06 ] @
e sad da ti nesto kazem, vakum imam crijevo imam postavljeno, kad je veoma hladno radi to ALI nije to u pitanju jer ti mogu potvrdit da ce auto isto radit i bez tog jer ja imam pasata 2 1.6 benzinca kod mene je to crijevo skinuto msm. na ono papirnasto i neradi termostat tu mi djaba rasipa vakum i auto 7 godina radi tako imo je kad je bio hladan neki zajebancija nije htjeo gasa ali to je bila ajnspric memprana tacnije ona gumica nepovratnog ventila, i radi auto ko azdaha, ovdje moze biti da je odusak na rezervaru zacepljen jer auto lijepo ide 20 km i gas prima(dok mozda ne izvuce vazduh iz rezervara, i nepojavi se unjemu vakum koji se suprostavlja povlacenju benzina od strane pumpe) onda pocinje da trza i gasi ili je benziska pumpa jedino ako su ove nove toliko lose da je odma otisla jer hoce benzinska kad je vruc motor da zeza. Tako ja mislim
[ edi maj @ 18.12.2012. 22:08 ] @
Imao sam i ja dvojku benzinca 1.6 kupljenog bez crijeva za topli zrak i imao sam iste probleme koje ti navodiš dok nisam kupio i postavio to crijevo, upravo zbog toga što su majstori govorili ma to ne treba.
[ pajapop @ 18.12.2012. 22:27 ] @
Citat:
ahmo88:
Karburator sad ti kazem podesen u servisu, odlicno radi ali samo kad se malo ugrije pocne da na nekoj brzini 60kmh da kontinualno trza tj. trese uzbrdo nece gasa pa tamam da se ugasi prokine, dizne su nove na karb, ociscen,CO nammjesten pomocu instrumenta u servisu radi na 850ob ne trese, prelivnik nov stavljen benzinska nova, crijeva zamjenjena, zazbodnik dobro nastelovan samo mogu posumljt u taj prekomjerni napon da on remeti jer ovamo je sve uredno kablovi novi stanljeni,razvodna kapa finger novo, ali to trzanje izludi i nekad se zna desiti da na kvacilu ugasi,


Ne moze on toliko da se gasi i trza i da pravi tako dugo probleme zbog usisa hladnog vazduha. Ali hoce da pravi problem ako ima onemogucen dotok bilo kakvog vazduha ili benzina. Ovde si pobrojao sta si uradio i zamenio, ali ne primecujem da si zamenio filter za vazduh (mada ...ne znam...valjda bi toliko primetio da je ekstremno prljav...), i filter za gorivo. Ako je filter za gorivo jako zaprljan i zacepljen, onda ne dobija odgovarajucu kolicinu goriva, a na leru, bez dodatnog opterecenja moze lepo da radi, jer mu je dovoljna i mala kolicina. Pogledaj i to, nekad sitnice prerastu u "krupnice".
Ovo sto si napisao... "prelivnik nov stavljena benzinska nova, crijeva zamenjena..." ne razumem dobro...el si zamenio benzinsku pumpu ili samo benzinska creva. Ako nisi pumpu zamenio, onda ti je po najpre ona.
[ pajapop @ 18.12.2012. 22:32 ] @
ee.. jos samo nesto...treba proveriti i crevo oduska na rezervoaru. Da bi se gorivo usisavalo u pumpu, mora postojati podpritisak. ako je crevo oduska zacepljeno, stvara se vakuum u rezervoaru i nema dotoka goriva.
[ edi maj @ 18.12.2012. 22:35 ] @
Kako hoćete, ali znam iz ličnog iskustva da upravo zbog nedostatka toplog zraka jako trza i gasi se. Efekat se dešava nakon otprilike pola sata vožnje po hladnom vremenu. Auto počinje trzati i gasi se. Uz mali predah nakon par minuta auto normalno radi. Nije to zbog nedostatka zraka, već zbog nekih termodinamskih efekata na venturiju u karburtoru kada dolazi do leđenja, da li pare iz zraka ili para iz goriva, ne znam tačno. Ukucajte na internetu "carb icing" uz golf 2 pa ćete vidjeti.
[ pajapop @ 18.12.2012. 22:44 ] @

Dobro, daj boze da je Edi u pravu. Al pade mi na pamet jos nesto....proveri kako ti je uzupcen kais. Ako ima odstupanje onda su pomerena ventilska vremena i eto problema. ako ti je kais labav, onda je sigurno doslo do razupcenja, ne dovoljno da bi polomio ventile, ali dovoljno da ze****a
[ ahmo88 @ 19.12.2012. 15:44 ] @
Filteri su prvo sto je zamjenjeno nisu stari ni 3 sedmice, pumpa benziska zamjenjana, vazduh topli u ovog golfa radi(tamo sam naveo primjer da moze i bez tog kod mog passata) lijepo je ozubljen kajs zategnut, jedino taj odusak more biti problem, ili da je ova nova pumpa benziska toliko lose proizvodnje da je ponovo otisla
[ pajapop @ 19.12.2012. 16:01 ] @

Samo da te podsetim...sto se tice benzinske pumpe...posle odredjenog broja predjenih kilometara, pri zameni pumpe, trebalo bi zameniti i klipcic koji potiskuje polugicu membrane. Ona zna da se "potrosi" i nema dovoljn hod, pa membrana ne vibrira kako treba i slabo usisava gorivo.
[ vladd @ 19.12.2012. 17:05 ] @
To se steluje debljinom dihtuhga-distancera na pumpi.

Poz
[ ahmo88 @ 19.12.2012. 20:40 ] @
dihtunga nema samo je silikon vatrostalni imam staru pumpu probacu da je stavim pa da vidim s njom kakvi su rezultati jer je i stara dobra neki majstor je mu je skinuo jer je bilo vlazno ispodn je na svječici a nije bila ona u pitanju vec losa svjecica, pa cu vidit,
zna li neko dali grijac na grani i grijac sauga imaju neki osigurac ili su direktno s ampule uzeti jer nema struje na njima,
[ edi maj @ 19.12.2012. 20:59 ] @
Prema dijagramu ima relej na poziciji 2 (bijela oznaka 1 na releju), i za modele prije 1989 ima osigurač 17 oupšteno za karburator, ne znam šta tačno pokriva

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 19.12.2012. u 22:38 GMT+1]


[Ovu poruku je menjao edi maj dana 19.12.2012. u 22:56 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 19.12.2012. u 23:00 GMT+1]
[ vladd @ 19.12.2012. 22:54 ] @
Valjda za bimetal sauga na karburatoru.

Poz
[ ahmo88 @ 23.01.2013. 22:32 ] @
Problem s golfom nije rijesen, cak nakon silni podesavanja i mjenjanja napamet djelova auto je povecalo ptrosnju i slabo se motor grije, a termalni ventil u vodenoj je nov stavljen, taj golf ima konstantno trzanje na putu i nakon toga ugasi. pumpa opet pregledana kao i dovod vazduha toplogi oduska u rezervaru kao i ventila iberlaufa itd itd. ne znam vise sta se mozze tu uradit, ja savjetujem stavljanje karburatora od zastave101 tj stojadina i probat onda,

sta mislite.
[ vladd @ 24.01.2013. 12:15 ] @
Nesto izaziva prelivanje i nalivanje goriva u usisnu granu.

To je jedini zakljucak posto je velika potrosnja i gasi se u voznji.

Poz
[ ahmo88 @ 24.01.2013. 12:34 ] @
plovak sam sto puta pregledo i ljudi u servisu pregledali, takodje i prelivnik goriva, ne znam vise sta mu radit
[ cozmo_im @ 24.01.2013. 12:42 ] @
Dihtung izmedju karburatora i usisne grane, onaj debeli.

Stara boljka.

Javi sta si uradio.
[ ahmo88 @ 24.01.2013. 23:30 ] @
nova stavljena, promjenjena membrana goriva na karburatoru, i plovak pa cemo vidit sta i kako dalje sutra ide na dalek put jedno 100km
[ Lavlja_Jazbina @ 25.01.2013. 04:09 ] @
Da li su ti kablovi ispravni.Mozda neki kabal probija pa ti trokira i gasi se zbog toga.Maybe.
[ supermario @ 25.01.2013. 22:44 ] @
Meni je to, jednom, bio problem jakog trzanja, los kabl.Drugi put je u pitanju bio vakuumski regulator pretpaljenja-gasio se na malom gasu, izgleda kao pasteta od mesinga, treci put je plovak lose radio pa je mijesao gorivo i ulje, to su sve boljke tog 1,3 motora
[ ahmo88 @ 27.01.2013. 22:25 ] @
jesi mislio na plovak u karburatoru to sam bas mjenjo i opet isto se desava. I taj vakum je zamjenjen trzanje se javlja svakih 21 kilometar i tad pocinje da nenormalno trosi gorivo. cim se malo stane i ugasi motor jedno 5min onda opet radi lijepo 21km
[ ahmo88 @ 28.01.2013. 10:41 ] @
Kazu ljudi da ova serija ima u auspuhu katalizator u cijevi ispod kartera i da ona zna da zacepi pi da je*e stvar
[ vladd @ 28.01.2013. 11:37 ] @
Ali tada gubi snagu neprekidno, i vrlo su retki trenuci dobroga rada. Mislim da je taj katalizator odavno skinut..

Ostale su jos dve stvari da se (lako) pogledaju. To je ventil na plovku, da li uopste zatvara goriivo, i da li se odrzava nivo goriva u loncetu.
I drugi je da se provere creva goriva, da ne prolaze pored izduvne grane ili nekih vrucih delova, pa se pravi evaporacija i veliki pritisak prokljucalog goriva.

Ako je evaporacija u pitanju, tada treba creva od goriva izolovati necim vatrostalnim, i na kraju aluminijumskom folijom, da odbija zracenje vrucih tela.

Poz
[ ahmo88 @ 28.01.2013. 22:12 ] @
Plovak i ventil sam zamjenio i utvrdio da se ispravno ponasa. to sto si reko da crijeva neprolaze karaj izduvne grane, grana je kod 1.3 sa prednje strane motora jedino imam jedno crijevo prolazi kraj glave motora ali je odmaknuto nevjerujem da ono utice. Neznam jarane vise sta da radim raspametio sam se, i ja i ovaj sto voza tog golfa, najgore sto on kad pocne da trza nece gasa isto oni stari mercedesi dizeli kad mu das gas on primi tek nakon 20km i pocne nenormalno da trosi gorivo, et presli smo neki dan 100km potrosio 20l 17l goriva i to smo 20km presli ugasenog motora na leru nizbrdo.