[ zeljovan @ 23.12.2012. 21:46 ] @
Poštovanje svim članovima foruma..

Imam škodu 1.4 16v (AUB motor) 74kw, auto ima ugrađen i plin. Problem kod mog auta je sledeće prirode;

1. Na leru ima nestabilan rad motora (oće da se i ugasi) to se dešava na radu kod plina i benzina, takođe kada je na plinu a krećem iz mesta moram da dajem veći broj obrtaja kako bi krenuo a da se ne ugasi.

2. Kada auto vozim na benzinu prilikom šaltanja iz manje u veću brzinu, i pritiskanja papučice gasa auto u prvom momentu se guši (imam osećaj da mi papučica gasa propada) zatim motor prihvata gas i kreće (to se dešava prilikom šalatanje iz manje u veću brzinu "kod svih stepeni se isto ponaša")

3. Pošto auto u većini slučajeva (80%) vozim na plin, imam subjektivni osećaj da isti nekada ide exta onako kako bi u stvari trebao da se normalno ponaša a u većini slučajeva mi deluje kao da ga nešto guši. Zanam da je rad na plinu, i je sam kvalitet plina na našim pumpama loš i sl. ali cenim da je problem do motora.

TO JE PROBLEM KOJI JE KOD MOG AUTA.

Naravno da sam bio kod majstora, jedan kaže da je u pitanju jedna od lambda sondi, drugi kaže zapušene brizgaljke, treći kaže treće i sl. Ja odem kod majstora da mi očisti brizgaljke i da ga stavi na dijagnostiku, očistio je brizgaljke i ako nisu bile nešto prljave a kada ga je stavio na dijagnostiku dobili smo grešku P0402, ta greška u AutoDati kaže da je "Sistem recirkulacije izduvnih gasova (EGR) – detektovan prejak protok", majstor skine EGR ventil i njega očisti i sumnja u EGR ventil ali nije stava da ga menja, kaže ajde probaj još koji dan da voziš pa će mo videti i na tome je ostalo, međutim meni se auto opet ponaša isto.

Još sam se setio jedne stvari koja je jako interesantna a to je, da se u nijednom slučaju ne pali siajlica "CHECH ENGINE" na kontrolnoj tabli, a treba la bi na osnovu greške P0402 pa i kada se skine džek sa EGR ventila?

Voleo bi da čujem vaše mišljenje, i da li je neko imao sličan problem,
[ vladd @ 23.12.2012. 22:08 ] @
Potrebno je da nadjes ozbiljnog majstora, koji osim sto ima VAG-com, zna i da radi sa istim, a ne ispunjava zelje musterije.

Potrebna je adaptacija EGR-a, onosno da ode u grupu 074 - Exhaust gas reduction, Exhaust gas recirculation valve adaptation..

Ako se vec ozbiljno radi, ne bi bilo lose ocistiti i MAF i usisnu ganu, zajedno sa leptirom, pa ako treba odraditi i adataciju istog.

Nakon toga bi trebalo da povrati fino ubrzavanje i miran rad.

Poz
[ zeljovan @ 23.12.2012. 22:22 ] @
vladd@

Hvala na savetu, imaš li neku dobru preporuku? Da rešim taj problem!!
[ dejantom @ 23.12.2012. 22:40 ] @
Slican problem sam imao i posle nedelju dana probavanja i proveravanja svega i svacega bio je u pitanju filter goriva.Nekosta puno da probas...
[ zeljovan @ 23.12.2012. 22:47 ] @
dejantom@

Izvinjavam se, šta sam propustio prilikom opisvanja greške i rada kod majstora, proveravao je dolazni pritisak goriva kod brizgaljki, sve vreme je bilo 3 bar., tako da je eliminisao filter goriva...
[ vladd @ 24.12.2012. 00:05 ] @
Donekle su svi u pravu, takvo ponasanje ima desetinu uzroka, nekada cak i bez javljanja greske, ali posto se vec javila greska, treba se skoncentrisati na EGR.

Pretpostavljam da je osim EGR-a ociscena i cevka koja spaja EGR sa usisnom granom, sto moze da bude zacetak uzroka problema.

Ali finalnu rec daje podesavanje grupe 74, ali i grupe 75, treba odraditi test pa pregledati parametre.

To zaista mora da uradi neko sa dobrim dijagnostickim uredjajem, i ko zna sta radi.

To je sve sto mogu da posavetujem, mada, onaj ko dobro barata dijagnostikom, u par koraka ce odraditi ono sto treba, i bez saveta sa net-a
Takav format majstora je potreban, a ne samo onaj koji srafi srafove i pusta da se kvar sam od sebe resi..

Poz
[ zeljovan @ 24.12.2012. 15:04 ] @
vladd@

Uf... šta da kažem, muka mi je da idem kao u servis škodin "LugiSan", "ABC test" i "Moma servis", kod njih je bitno koliko se napalćuje radni sat po radu na određenim kvarovima.
Ukratko, majstor koji mi je pronašao grešku P0402 je autoelektričar a ujedno i radi elektroniku, međutim nisam bio zadovoljan i sa njegovim radom, zašto? Zato što nije očistio navedenu cevku od EGR ventila ka usisnoj grani, zato šta je rekao da bi trebalo pogledati EGR solenoid ali mu je nepristupačan pa je ostalo na tome. Ja sam stajao kraj njega i gledao šta radim, jako je bitno da je odbacio mogućnost kvara gorivne pumpe i filtera jer pritisak je sve vreme je bio 3 bar. Znam da sam mu morao da kupim "karburator kliner" ako ne grešim jer je sa tim čistio EGR ventil.Zoliko o majstoru koji ima potrebna sredstva.

Ajde sada malo o meni, po zanimanju sam vazduhoplovni-tehničar, uža specijalnost su mi mlazni i klipni motori, nekada kada gledam kako majstori rade biva mi muka ali zato skidam kapu pojedinim majstorima, kad uđem u njihovu radionicu samo mi se kaže kakav je majstor.. itd..

Ja sam poručio VAG-COM i hoću da naučim da radim sa istim (ujedno mi ide i svet informatike kao i programiranje na kompu, stoga smatram da ću brzo savladati VAG), i hoću da naučim da radim škodu, drugo me trenutno ne zanima jer radim dosta ozbiljni posao od pojedinih majstora, međutim najviše me zeza prostor, znate i sami kako je kada živiš u zgradi. U zadnja dva dana sam poprilično isčitavao o principu rada EGR ventila i ostalih uređaja, što ne znači kada bi sada našao majstora za navedeni problem da ne bi otišao kod njega da rešim isti.

Još me intereuje jedna stvar, kada dam kontakt ne pali mi se sijalica "CHECH ENGINE", takođe mi se nije palila ni kada sam skinuo džek sa EGR ventila, da li je moguće da je ta sijalica isključena u bord kompjuteru ili je sama sijalica pregorela, mada gledao sam i osigurače letos i svi su mi bili ispravni.

E da, zaboravih i ovo da dodam, čitao sam po forumima a jedan od majstora mi je rekao da zapušim rupu od EGR ventila i da bi trebalo da motor radi normalno i da nebude više problema. Ja sam zapušio rupu, motor se isto ponašao kao da ništa nije urađeno, takođe sam skinuo džek sa ventila isto se ponašao. Zaključak, zapušio rupu ili skinuo ventil kod škode je to ne menja stvar.




[Ovu poruku je menjao zeljovan dana 24.12.2012. u 17:33 GMT+1]
[ vladd @ 24.12.2012. 16:59 ] @
Pri davanju kontakta, trebao bi da se upali check engine, i da se ugasi nakon starta motora.

Ili je skinuta sijalica, ili verovatnije dioda, koja osvetljava doticni znak.

Egr se moze izbaciti, ali i recirkulacija para iz kartera, koja zagadjuje usisnu granu.

Mada, kada sredis doticnu cev, podesis racunar preko VAGcom-a, bice sve u redu.

Sredjivanje lampice je poseban problem, moguce je da ostane upaljena zbog drugih problema, vezanih za plin. Ili eventualno katalizator, ali se to nece dramaticno odraziti na voznju.

Mozda bi kao elektronicar mogao da porazmislis o izradi lambda "emulatora", da se izbegne paljenje lampice za gresku na motoru.

Poz
[ pajapop @ 24.12.2012. 18:19 ] @
Vidi, da li ti ovo necemu sluzi http://www.youtube.com/watch?v=QYtYSgglJoY
[ zeljovan @ 25.12.2012. 16:36 ] @
pajapop@

U svakom slucaju hvala, kod mene je greska P0402 prekomerna kolicina gasova a greska P0401 je nedovoljna kolicina gasova, pregledao sam ja na youtube dosta klipova, ima lepih objasnjenja.

pozz
[ vladd @ 25.12.2012. 18:59 ] @
P.S

Na prosli post, preptostavio sam da je neko namerno iskljucio check engine nakon ugradnje plina, da ne bode oci...

Poz
[ pajapop @ 25.12.2012. 22:21 ] @

Evo nesto stvarno zanimljivo, sve na jednom mestu www.jurprom.com/upload/tbl_clanci/cop_151623.pdf
[ codeNO @ 25.12.2012. 23:28 ] @
Mozda bezveze predlog, a ciscenje dizni? nov filter za vazduh i plin?
[ zeljovan @ 26.12.2012. 21:41 ] @
codeNO@

Sve je to moj druže odrađeno, napisao sam gore ultrazvučno čišćenje brizgaljki, svi se filteri redovno menjaju na 10000km.

vladd@
Da lako moguće, kupio sam ga sa ugrađenim plinom a i kada sam ga kupio imao je već postojeću grešku. Sa Škodom sam već prešao oko 20000 km.

Stigao mi je danas VAG-COM Release 409.1-S, bio sam kratak sa vremenom (imam bebu od mesec dana) otišao sam do kola i pokušao da konektujem, ali je bilo bezuspešno, malo mi je bio sumnjiv džek koji ulazi u OBDII, nešto mi se činilo da nije naj bolje uboden, imao je lufta ali je svetlila plava sijelaca na džeku od OBDII.

Da li se prvi put teže konektuje ili nije bilo dobro povezano?

pozz

pajapop@

Citat:
pajapop: Evo nesto stvarno zanimljivo, sve na jednom mestu www.jurprom.com/upload/tbl_clanci/cop_151623.pdf :)


Nešto me zeza PDF, kada otvorim javljam ti ;)
[ Nocni @ 26.12.2012. 23:57 ] @
Neces vjerovatno uopste moci da se konektujes sa tim starim vag com-om na mareli kompjuter a mislim da je na tvom autu mareli...
Nije mi bas najjasnije zasto si kupio dijagnostiku ali potrebno ti je da te neko nauci da bi mogao bilo sta da uradis sa njom osim citanja gresaka...


Citat:
da li je moguće da je ta sijalica isključena u bord kompjuteru ili je sama sijalica pregorela, mada gledao sam i osigurače letos i svi su mi bili ispravni.

Iz ovoga se vidi da je tvoje znanje oko elektrike i elektronike veoma malo tako da ti je najbolje da nadjes dobrog majstora koji ce to da popravi...

P.S. Kada je u autu plin onda cak i sve zive parametre sa dijagnostike treba uzeti sa rezervom.
Sto se tice davanja savjeta... treba tu provjeriti jos brdo stvari kao npr. senzor temperature, klapnu gasa, katalizator, plinsku instalaciju... prije bilo kakvih zakljucaka...
[ zeljovan @ 27.12.2012. 07:44 ] @
Nocni@

U potpunosti se slažem sa tobom, nisam majstor za elektriku i elektroniku, osnove znam!!

Ne znam da li si čitao gore šta sam pisao, kako bajni majstori rade i pronalaze kvarove, opet se ograđujem, ne želim da vređam prave majstore, nijma skidam kapu, svaki put kada sam došao kod majstora sa gore navedenim problemom bilo je nagađanja, ovo, ono i sl.. Ni jedan majstor nije rekao isto a svi su kačili VAG i svi su čitali grešku i brisali ih!!

Kao drugo VAG-COM nije sveto pismo, ne verujem ni ti da si ga znao kada si ga kupio ili kada si ga prvi put uzeo u ruke, i još jedno svi smo mi završavali neke škole, i svi smo mi u školama nešto naučili ali praksa je temelj znanja. Napisao sam da sam vazduhoplovni-tehničar, da ti ne pišem dalje šta radimo kod ispitivanja vazduhoplova!! Ne znam šta je problem naučiti VAG-COM (možda grešim).

Naravno kada bi znao gde ima dobar majstor, iz istih stopa bi otišao do njega da mi reši problem, mimo toga ja neću odustati od VAG-COM!! Pa makar se sa softverom igrao na PC ;)

Ne bi samo želio da me protumačiš pogrešno, kao da sam se našao uvređen na tvoje pisanje i sl... Prihvatam kritike i svaka kritika je dobro došla!!


Drugo ne znam zašto neću moći da se konektujem kada navedeni VAG radi do 2004 god a meni je Škoda 14.16v 74kw 2000.god.

Veliki pozz
[ Nocni @ 27.12.2012. 12:42 ] @
Rekao sam najvjerovatnije neces moci da se konektujes na motor jer je vag com imao bag sa tim marelli kompjuterima a to je kasnije otklonjeno u nekoj verziji... Mozda na http://www.ross-tech.com/vcds/download/ imas neki softver za stariji uredjaj u kojem je otklonjen problem... oni takav kao tvoj interfejs zovu "3rd party" ili "Dumb" Interfejs...

Ako mozes da se konektujes na tablu, airbag i ostale sisteme a samo ne mozes na motor onda je sigurno to u pitanju...
[ zeljovan @ 27.12.2012. 21:52 ] @
Citat:
Nocni: Rekao sam najvjerovatnije neces moci da se konektujes na motor jer je vag com imao bag sa tim marelli kompjuterima a to je kasnije otklonjeno u nekoj verziji... Mozda na http://www.ross-tech.com/vcds/download/ imas neki softver za stariji uredjaj u kojem je otklonjen problem... oni takav kao tvoj interfejs zovu "3rd party" ili "Dumb" Interfejs...

Ako mozes da se konektujes na tablu, airbag i ostale sisteme a samo ne mozes na motor onda je sigurno to u pitanju...


Kao šat sam napisao gore, pozdrvljam ljude koji znaju svoj posao!! (u nadi da ću i ja u skorije vreme nešto naučiti).

Pokušaću kratko, napravio sam danas konekciju, problem je bio kod USB komova, nisam bio dobro podesio!! Kada sam napravio konekciju, naravno da sam mogao da se konektujem na 03-ABS Brakes, 17-Instruments ali na 01-Engine nisam mogao ni sa VAG-COM Release 409.1-US kao ni sa VCDS-Lite Release 1.2., ostaje da nađem odogovarajući softver.

Danas sam namerno navratio do majstora koji mi je čistio EGR ventil pre oko 2 meseca, mada mi je tada rekao navrati ti ako to ne bude radilo kako treba. Ja kod njega a ono ista priča nakači dijagnostiku i kaže mi greška i dalje stoji P0402 naša mu ja reko ajde u grupu 047 i adaptiraj EGR ventil, on me posluša i nešto je odradio na brzinu da ga nisam povatao, reče mi vidiš da ne može stoji stalna greška P0402... Predložio mi je da zovem autokuću ČAČAK, da mi oni zamene EGR ventil pa ako nije on da mi vrate stari, meni je to malo nejasno da bi to neko tako odradio!!


Eto toliko o mojim današnjim aktivnostima!!

Ovde sam se pronašao u simpromima http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0402
[ pajapop @ 29.12.2012. 18:30 ] @

Steta sto ne mozes da otvaras PDF format. Evo kopirao sam ti deo teksta:
P0402 Sistem recirkulacije izduvnih gasova – prevelik protok
Prevelika količina recirkulisanih gasova – Otvaranje ventila EGR odstupa od zadatih
vrednosti
– Ventil se ne zatvara potpuno
– Neispravan ili zaprljan senzor masenog protoka
vazduha
– Proveriti senzore i napajanje
– Skinuti ventil i proveriti njegovo stanje
– Ako se ventil EGR zapekao, treba ga zameniti
i proveriti sistem za ubrizgavanje i izdvajač
uljnih para u odušci motora
– Proveriti senzor masenog protoka vazduha
i po potrebi ga zameniti
[ zeljovan @ 29.12.2012. 22:38 ] @
pajapop@

Citat:
pajapop: Steta sto ne mozes da otvaras PDF format. Evo kopirao sam ti deo teksta:
P0402 Sistem recirkulacije izduvnih gasova – prevelik protok
Prevelika količina recirkulisanih gasova – Otvaranje ventila EGR odstupa od zadatih
vrednosti
– Ventil se ne zatvara potpuno
– Neispravan ili zaprljan senzor masenog protoka
vazduha
– Proveriti senzore i napajanje
– Skinuti ventil i proveriti njegovo stanje
– Ako se ventil EGR zapekao, treba ga zameniti
i proveriti sistem za ubrizgavanje i izdvajač
uljnih para u odušci motora
– Proveriti senzor masenog protoka vazduha
i po potrebi ga zameniti


Hvala puno na pomoći, ode sada ovo oko nove godine da se malo odmorim, čim prođu novogodišnji praznici vatam se rabote!!
[ vladd @ 30.12.2012. 00:50 ] @
Maf senzor je bolje prvo proveriti, ako treba i osciloskopom, nego menjati. Takodje skinuti senzor i senzorski pelet oprati sa medicinskim benzinom, pa nekim detergentom, i ponoviti merenje. Tek kada se definise da ne pokazuje promenu protoka vazduha, zameniti.

Ako pokazuje manji ili veci nivo signala, to se koriguje "spolja", pojacanjem ili atenuacijom..sve je daleko jeftinije nego nov senzor.

Poz
[ zeljovan @ 30.12.2012. 01:10 ] @
Citat:
pajapop: Evo nesto stvarno zanimljivo, sve na jednom mestu www.jurprom.com/upload/tbl_clanci/cop_151623.pdf :)


uspeo sam da otvorim preko tel. ovo je pet u glavu, prvom prilikom tj. ukoliko danas ovo ću da odštampam.

Citat:
vladd: Maf senzor je bolje prvo proveriti, ako treba i osciloskopom, nego menjati. Takodje skinuti senzor i senzorski pelet oprati sa medicinskim benzinom, pa nekim detergentom, i ponoviti merenje. Tek kada se definise da ne pokazuje promenu protoka vazduha, zameniti.

Ako pokazuje manji ili veci nivo signala, to se koriguje "spolja", pojacanjem ili atenuacijom..sve je daleko jeftinije nego nov senzor.

Poz


Vladd@

Druže dodje mi da sam radim za ove novogodišnje praznike, i ako sam po zanimanju tehničar ima da se usavršim sa elektronikom. A ako ništa ne uradim pronaći ću te makar preko interpola i ostaviti ti auto.

pozz
[ zeljovan @ 05.01.2013. 10:05 ] @
Evo da se javim, većinu stvari sam odradio na kolima ali ne sve... Nisam proverio EGR solenoid, nisam uspeo da preko VAG-COM da udjem u 01-Engine, i da odradim adaptaciju, jedino šta sam probao da zatvorim EGR ventil sa obe strane ka bloku motora i ka cevki, ali motor se ponašao potpuno isto bez ikakvih promena.

Kao šta je napisao Nocni VAG-COM, VCDS Lite mi očita istrumental tablu, ABS itd.. ali Motor nema šanse, pa sam gledao http://www.youtube.com/watch?v=q92gn3nV4S0 i tu sam video da se koristi VAG-COM 409.1S, ali i taj sam skinuo i opet ništa.

Da li neko zna koju dijagnostiku da skinem kako bi mogao da povežem PC sa kolima??

[ vladd @ 05.01.2013. 10:53 ] @
Da li si "ukljucio" check engine, da radi pri davanju kontakta?

Moguce je da imas i problem sa interfejsom, Nocni je dao link u drugoj temi za dijagnosticke(i ostale elektronske) alate.

Verovatno bi ovaj odradio posao
http://www.eobdtool.com/buy-la...vag-11113-interface-p-954.html

Za razliku od recimo
http://www.eobdtool.com/vag-40...-cable-free-shipping-p-12.html

Koji radi ali parcijalno i vrlo uslovljeno..

Poz
[ pajapop @ 05.01.2013. 14:04 ] @

Da li ovo nesto pomaze? : www.ehow.com/how_7235739_test-egr-sole.
[ pajapop @ 05.01.2013. 15:32 ] @

Ufff... evo malo sam razmisljao o tvom problemu, i prizvao sam neka secanja iz srednje skole. Koliko se ja secam Ventil za recirkulaciju izduvnih gasova tzv EGR ventil, je konstruisan tako da se ne otvara pri praznom hodu niti u periodu zagrevanja motora. Prekidac ili elektromagnet,koji je ugradjen u ovaj sistem sprecava da vakuum koji aktivira ventil, dospe do ventila dok se motor ne zagreje. Kod ovih novijih automobila sa kompjuterskom regulacijom koristi se magnet za iskljucivanje i ukljucivanje vakuuma zavisno od uslova rada. Osnovni problem kod ovog uredjaja je: ventil se otvara kada ne bi trebalo ili se uopste ne otvara. Simptomi koje si ti opisao na pocetku, nepravilan rad na leru i stucanje pri ubrzavanju a i dijagnostika je to potvrdila - prekomeran protok, ukazuje na to da ja on stalno otvoren ili se otvara u pogresno vreme. A sta moze da bude uzrook tome?...Pa moze da bude otvoren zbog naslaga ugljenika oko sedista ventila, slomljene opruge unutar njega, korozije vodjice ventila. Kazes da ti je majstor cistio ventil. Pretpostavimo da je utvrdio da je on u redu. Znaci da je i pored toga on otvoren, a to znaci da onda vakuum u svako doba ima pristup ventilu ili u pogresno vreme dopire do njega. PO meni, ventil je u redu, ali taj elektricni deo treba da se proveri i zameni. Ete - toliko...
[ pajapop @ 05.01.2013. 15:58 ] @

Evo opet...djavo ne da mira...pogledam u knjizi odrzavanja za moju Mazdu 323, i gle iznenadjenja...ona nema EGR ventil (ugradjuje se samo u automatike), ali ima kontrola. Pa kaze: "ostaviti motor da radi na praznom hodu i jedan prst drzati na membrani povratnog ventila na karburatoru. Ubrzati motor na 2000 0\min. Kada je motor hladan, membrana se ne sme pomerati. ako je motor topao (vise od 55st), membrana se pomera. Ostale radove izvoditi...trt..mrt... Znaci, ako ti se ventil otvori odmah po paljenju motora, onda ti je problem u tom stalnom pristupu vakkuma, a to znaci taj... solenoid i sl.
[ zeljovan @ 05.01.2013. 17:59 ] @
pajapop@

vidi, preksinoć sam raadio oko auta, jako zanimljivo EGR ventil kad sam skinuo ponovo ga cistio sa carburator clinerom, posle toga sam duvao u otvor EGR ventila, ventil je zatvoren, ne može vazduha da prodje ni gram, kao šta sam napisao probao sam da zatvorim ispred i iza ventila ali ponašanje rada motora je isto. Ali nisam uspeo preko VAG-COM da udjem u motor i da uradim adaptaciju ventila.

Ponovo ću da opišem ponašanje motora:
Kada je motor hladan i kada ga upalim hoće da se ugasi!!
Kada motor radi na leru nestabilini su brojevi obrtaja (na benzinu i na plinu)
Kada u vožnji šaltam iz manje u veću i dajem gas imam potonuće gasa (kneglu) i onda dolazi do ubrzanja (samo kada motor radi na benzinu)
Ponašanje u vožnji, cenim da motor ima oklevanje ili nedostatak snage (više se primeti na benzinu nego na plinu)!!


Svaka pomoć dobro došla pa čak i preporuka dobrog majstora!!!

Vladd@
Ne razumem zašto VAG-COM 409-1 neće da čita motor, i ako sam našao da isti čita vozila do 2004.godine, a stavio sam link sa youtube gde se vrši test škode.
Nocni je napisao da neće da čita motor kao šta je u pravu ali je naveo da ima novija verzija gde je rešen taj bag koji je bio. Malo mi je nelogično da nisu naveli koja je verzija VAG-COM gde je rešen bag!!


[Ovu poruku je menjao zeljovan dana 05.01.2013. u 19:41 GMT+1]
[ vladd @ 05.01.2013. 18:44 ] @
Dobar majstor ne gubi vreme sa ciscenjem ventila vec insistira da se uzme nov.

U sustini ti treba i jedan instrument, da proveris kalem, da nije u prekidu, zatim da instrumentom proveris davac temperature motora.

EGR kod benzinca navodno smanjuje kolicinu nesagorelih monoksida, mada to radi dok je motor nov, dok ze EGR ne zagadi. Ali to radi na hladnom motoru, pa je mogucnost da los termodavac drzi egr u funkciji nepotrebno dugo.

Zatim nije lose proveriti vakuumske spojeve, da li je dobar vakuum, da nije mozda kocnica malo tvrdja, da nije neki vakuum prikljucak napuko, ili su creva porozna, napukla ili otkacena..

Da li si sa doticnim vag-comom obrisao gresku, da li si povretio funkciju lampici "check engine"..

Ima tu jos prover a i posla, pre nego sto ode do majstora..

Poz
[ pajapop @ 05.01.2013. 20:15 ] @

Stvar je u tome sto ovi simptomi koje navodis odgovaraju otvorenom ventilu (previse ili u pogresno vreme). Propusti u vakuumu koje Vlad navodi, odgovarali bi zatvorenom ventilu, a u tom slucaju najprimetnija manifestacija bi bila zvizdanje motora pri ubrzavanju. Prvo, treba da uradis jednu najprostiju stvar: Dok je motor hladan, skini vakum sa njega i upali ga. Prstom, jezikom ili vec...stavi na pocetak cevi, i ako tada imas vakuum...ne valja. I onda trazi razlog zasto ima vakuum kada ne bi trebalo da ga bude. a to je najverovatnije u tom kompjuteru, a on mozda dobija pogresnu informaciju od nekog senzora temperature i vrag ce ga znati... AKO nema vakuuma..zagrej motor na radnu temperaturu, daj gas oko 2000, ako se vakum javi...sve je u redu, a tad i nije problem do ventila. Ovi simptomi koje navodis odgovaraju i greskama u sistemu paljenja i ubrizgavanju goriva. Ocigledno, dok ne resis tu mogucnost podesavanja, a on ce mozda reci i dal neki senzor ne valja...ni kompjuter ne radi napamet...
[ zeljovan @ 05.01.2013. 20:42 ] @
Citat:
pajapop:  Prvo, treba da uradis jednu najprostiju stvar: Dok je motor hladan, skini vakum sa njega i upali ga. Prstom, jezikom ili vec...stavi na pocetak cevi, i ako tada imas vakuum...ne valja. I onda trazi razlog zasto ima vakuum kada ne bi trebalo da ga bude. a to je najverovatnije u tom kompjuteru, a on mozda dobija pogresnu informaciju od nekog senzora temperature i vrag ce ga znati... AKO nema vakuuma..zagrej motor na radnu temperaturu, daj gas oko 2000, ako se vakum javi...sve je u redu, a tad i nije problem do ventila. Ovi simptomi koje navodis odgovaraju i greskama u sistemu paljenja i ubrizgavanju goriva. Ocigledno, dok ne resis tu mogucnost podesavanja, a on ce mozda reci i dal neki senzor ne valja...ni kompjuter ne radi napamet...


Reci mi samo jednu stvar, da li mislis da ispitam vakum crevo na EGR ventilu? ili?
[ pajapop @ 05.01.2013. 20:54 ] @
Pa da...valjda ima na njemu vakuum crevo. Mene su u skoli ucili tako...
e sad cekaj...nesto mi pade na pamet...ja ne znam bas kakva je njegova konstrukcija kod tvojih kola. Mozda on ni ne radi na vakuum...mozda ga neki drugi senzor otvara koji reaguje na temperaturu...Sustina je da se uveris da je on zatrvoren dok je motor hladan, a da se otvara kad je zagrajan i na vecem broju obrtaja od recima 2000. To je sutina njegove ispravnosti

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 05.01.2013. u 22:05 GMT+1]
[ zeljovan @ 05.01.2013. 20:59 ] @
Citat:
pajapop: Pa da...valjda ima na njemu vakuum crevo. Mene su u skoli ucili tako...


Ma ima neki mali patrljak, prvom prilikom cu to da odradim

Javljam čim proverim!!!
[ zeljovan @ 06.01.2013. 15:58 ] @
pajapop

Proverio vakum na EGR ventilu, ispravan!
[ pajapop @ 06.01.2013. 16:12 ] @
Odlicno, cim ti je vakum ispravan, znaci da ti je celokupna regulacija ventila ispravna. Znaci, sad moze samo da ne valja mehanicki deo, sam ventil koji podglavljuje kad se otvori, ili sad tu neka fina regulacija. Uglavnom, mislim da je to daleko manji problem za resavanje.
MOzda je sad najbolje ovako: malo ga vozi, da bude zagrejan, pa kad ga ugasis probaj odmah da skines ventil. Ako je ostao otvoren, znaci da se zaglavljuje i najbolje da ga zamenis. Ako stoji zatvoren...a...malo komplikuje...moze svasta da se desava, od te regulacije, pa i do necega sto nema veze sa njim. Zbunjuje stalno ta njegova greska na dijagnostici. MOzda je i nesto do paljenja. Daj boze da je otvoren, odmah ces resiti problem

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 06.01.2013. u 17:25 GMT+1]
[ vladd @ 06.01.2013. 17:00 ] @
Citat:
zeljovan:
Ponovo ću da opišem ponašanje motora:
Kada je motor hladan i kada ga upalim hoće da se ugasi!!
Kada motor radi na leru nestabilini su brojevi obrtaja (na benzinu i na plinu)
Kada u vožnji šaltam iz manje u veću i dajem gas imam potonuće gasa (kneglu) i onda dolazi do ubrzanja (samo kada motor radi na benzinu)
Ponašanje u vožnji, cenim da motor ima oklevanje ili nedostatak snage (više se primeti na benzinu nego na plinu)!!



Ovo nije stoprocentno ponasanje EGR-a, ovako ponasanje vise lici na MAF senzor. Za pocetak probaj da skines konektor sa MAF-a, pazljivo, ima jedan zubic, i vidi da li se promenila situacija, motor moze da radi sa otkacenim MAF-om.

Ako nema nikakve promene, maf je crkao.

Za konacnu proveru MAF-a, trebalo bi pogledati koja je oznaka i koji konektor ima, 4 ili 5 pinova, pa zabosti iglu u kabal koji je izlazni signal i premeriti napon na ler i na 2-3000 obrtaja, trebao bi da varira..
Ali je bitna oznaka na MAF-u, da bi se dalje moglo..

Samo skidanje konektora i rad motora ce dosta da "saopsti".

Poz
[ pajapop @ 06.01.2013. 17:46 ] @
P0402 Sistem recirkulacije izduvnih gasova – prevelik protok
Prevelika količina recirkulisanih gasova – Otvaranje ventila EGR odstupa od zadatih
vrednosti
– Ventil se ne zatvara potpuno
Neispravan ili zaprljan senzor masenog protoka
vazduha

– Proveriti senzore i napajanje
– Skinuti ventil i proveriti njegovo stanje
– Ako se ventil EGR zapekao, treba ga zameniti
i proveriti sistem za ubrizgavanje i izdvajač
uljnih para u odušci motora
Proveriti senzor masenog protoka vazduha
i po potrebi ga zameniti

U pravu je sto Vladd kaze, da li si prvo to proverio?
Malo sam i guglovao: ukucas MAF senzor, ima lepih stvari oko ciscenja i odrzavanja
[ zeljovan @ 06.01.2013. 18:07 ] @
pajapop
vladd


Aha, ja sam neki dan gledao MAF senzor ili EGR solenoid??? Samo sam skinuo dzek ali nisam nista dalje dirao jer je bilo vec kasno u noc, a i jako je nepristupačno mu prići...

To sta sam napisao EGR solenoid, to mi je rekao majstor da se nalazi kod zubčastog kaiša, pa vas stoga pita da li je na ovoj slici pod brojem 7 EGR solenoid ili je MAF senzor??? ili je to jedno te isto???

[ Nocni @ 06.01.2013. 18:29 ] @
Ovo sto ti pricaju nema veze s vezom... motor 16 ventila nema MAF uopste pa ga samim tim ne mozes ispitati niti ocistiti...

Na slici je MAP senzor broj 7 a EGR ventil ti je broj 21...
Nisi poslusao sta sam ti rekao... treba da trazis majstora a ne da lutas i pokusavas da popravis sam... Nisi provjerio nekoliko stvari koje sam ti rekao da treba provjeriti...
[ zeljovan @ 06.01.2013. 18:56 ] @
Ovaj link potvrdjuje tvrdnje od Nocni http://www.briskoda.net/forums...0-1-4-16v-maf-sensor-location/

Nocni ja ću opet po starome, da me ne protumačiš pogrešno, ono šta si ti meni predložio u PP ("ako rešava problem" ) nije otklanjanje kvara, nego ukratko rečeno zaobilaženje problema, ja sam naučio ispravno i neispravno, nemoj da me pogrešno protumačiš, ima tu i profesionalnde deformacije!!!

Ja bi ipak da otklonim kvar, nije problem novac ni majstor, ali još jednom me pokušaj da svatiš ili sam ja baksuz ili me neće, ako si čitao gore svaki majstor priča svoju priču!! Niko da kaže idi kupi to i to i ja ću ti rešiti problem. Najbolje je da zapalim kod tebe u Nikšić i da otklonimo kvar

Svako dobro!!
[ pajapop @ 06.01.2013. 18:59 ] @

E pa eto, mi smo se stvarno trudili da pomognemo koliko smo mislili da znamo. Nocni je ocigledno pravi majstor i kao takvog ga treba poslusati. Sad samo da nadjes pravog u Beogradu i spremi se na izvesni trosak
[ Nocni @ 06.01.2013. 19:28 ] @
Citat:
zeljovan: Ovaj link potvrdjuje tvrdnje od Nocni http://www.briskoda.net/forums...0-1-4-16v-maf-sensor-location/

Nocni ja ću opet po starome, da me ne protumačiš pogrešno, ono šta si ti meni predložio u PP ("ako rešava problem" ) nije otklanjanje kvara, nego ukratko rečeno zaobilaženje problema, ja sam naučio ispravno i neispravno, nemoj da me pogrešno protumačiš, ima tu i profesionalnde deformacije!!!

Ja bi ipak da otklonim kvar, nije problem novac ni majstor, ali još jednom me pokušaj da svatiš ili sam ja baksuz ili me neće, ako si čitao gore svaki majstor priča svoju priču!! Niko da kaže idi kupi to i to i ja ću ti rešiti problem. Najbolje je da zapalim kod tebe u Nikšić i da otklonimo kvar ;)

Svako dobro!!


Vidi, treba provjeriti ono sto sam ti napisao prije desetak dana onim redosledom... Pored toga mora se provjeriti i zupcenje, kais i natezac...

Mogao sam ti napisati da sam otkacis senzor temperature rashladne tecnosti pa provozas auto i vidis kako se ponasa...
Isto ti vazi i za katalizator koji ako je zacepljen vraca nazad pritisak... i kuda onda ide taj pritisak... jedino moze na silu da otvori egr ventil i da se vrati u usis i eto greske na dijagnostici... mozes da otkacis auspuh pa provozas da bi eliminisao to...
Klapnu isto mozes sam rastaviti i ocistiti, treba je ocistiti sa obje strane a narocito obod leptira... Sto se tice plinske instalacije moguce je da je tu problem... nebi ti mogao pomoci nista oko plina ali kolicina se steluje sa gas analizatorom a ne na uvo...

Ali nisam ti bezveze napisao da ne radis to vec da trazis majstora... moguce je da ti je ecu pokvaren a to sam ne mozes utvrditi a moguce su i druge stvari kad je tu plin...
Moj ti je predlog da odvezes auto kod Zdravka u Novi Sad on ti je glavni majstor u skodinom ovlascenom servisu ali radi i kuci...
[ zeljovan @ 06.01.2013. 19:32 ] @
Nocni neke sam stvari odradio ovde šta si napisao, a neke nisam tj. nisam im ni prišao, još ću da odradim sve detaljno šta si napisao sa mojim kolegama na poslu, ako i tu nema pomoći a imajući u vidu da imam jake inžinjere na poslu, čak od njih neki rade ugradnju plina, mehaniku.. E ako i tu nema pomoći, potražiću Zdravka u Novom Sadu kraj Beograda, zamisli da sam u bio u ovlašćenom servisu ABC test, i osato kratak.... Nadam se da me razumeš!!!

Nije problem trošak, problem je majstor, ja to sve vreme pišem al očigledno slabo čitamo!!! Mimo majstora hoću i ja da naučim ali kada otklonim kvar, detaljno ću opistai šta je bio uzrok kvara!!

U svakom slučaju kada rešim problem, javiću se na konto ove teme!!

pozz svim učesnicima ove diskusije.

[Ovu poruku je menjao zeljovan dana 06.01.2013. u 20:55 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao zeljovan dana 06.01.2013. u 20:56 GMT+1]
[ zeljovan @ 11.01.2013. 19:22 ] @
Poštovanje gospodo!!!

Evo mene opet, nakon izvesnih radova, moram da potražim vaše mišljenje i pomoć!!

Kao prvo, danas samo na poslu nešta radili oko auta: Krenuli smo od MAP senzora, kada se skine džek ima osetne razlike (gušenje motora do 2500 o/min, posle dobija oštrinu u radu motora ali i tu se oseti gubitak snage) na displeju se pojavi sijalica EPC, kada se vrati džek ista se gasi.

EGR ventil, Stavio sam sliku ventila (1) i ispod sam stavio sliku (2) malog umenog creva koji ide u atmosferu, tj iz atmosfer povlaci vazduh u EGR ventil. Proverio sam, isti povlaci vazduh na leru i na većim brojevima obrtaja. Stoga me zanima da li je to crevo izvedeno kako treba ili je neko ga razdvojio?? Na trećoj slici (3) će te videti kako se završava ta cevka koja je fabrički postavljena ispod kablova ka "koračnom motoru". Mada gledajući sliku koju sam postavio u prethodnom postu kada sam se raspitivao za MAP br.7 te slike, jasno se na istoj slici vidi da broj 29 i 30 su identični kao šta sm ja našao na škodi.

Dijagnostiga Otišli smo na opciju Fault Codes i dobili sledeću sliku (4) koja pokazuje kodne greške P1404, P0717, P1439 kao šta nisu izvršena osnovna podešavanja EGR sistema, Suviše siromašno (mislim na smešu).

Kada smo otišli u Basic Settings i uneli grupu 074, dobili smo sliku (5) u istoj smo uočili problem na max position gde je dijapazon vrednosti od 2,9-4,6 a isti stoji na konstantnoj vrednosti 1,43v, kada smo pokušali da odradimo adaptaciju nije išlo...

Kolega (inženjer) je više vremena radio dijagnostiku jer isti se bavi sa plinskim uredjajima a i mašinac je, tako da mu je poznat i motor, većinu stvari koje je pregledao od lamda sonde, davača itd... Nije našao ništa da odskače od zadatih vrednosti, sem šta smo uočili kod EGR ventila 074.


Pa stoga mi (nam) treba pomoć
Kako se radi adaptacija i kako se vrši osnovno podešavanje EGR sistema??? (nisam hteo da se pogirava sa istim problemom da ne bi nešto zeznuo, valja se prvo pitati)


E sada druga stvar, moj šef (mašinac a privatno automehaničar) kaže da neću nešto dobiti na snazi kad rešim taj EGR ventil, (a ja osetim dosta zagušenja ili nedostatka snage) kaže da je tu neki drugi problem??? Koliko je on u pravu ili me prži

Unapred zahvalan na pomoći u nadi da možda neću ići za Novi Sad









[Ovu poruku je menjao zeljovan dana 12.01.2013. u 13:58 GMT+1]
[ pajapop @ 11.01.2013. 21:34 ] @
Imas PP
[ vladd @ 11.01.2013. 23:52 ] @
Zameni taj EGR sa novim i uradite adaptaciju egr-a.
http://wiki.ross-tech.com/wiki...ulation_(EGR)_Valve_Adaptation

Posle toga ce se opravti ocitavanje na lambda senzoru, koji je zamazan pa osiromasuje smesu. Verovatno zbog egr-a, ali je moguce i nekorektno ocitavanje i rad MAP senzora.

U svakom slucaju, prvo EGR.

Ako adaptacija ne prodje prvi put, raditi ponovo..

Poz
[ pajapop @ 12.01.2013. 08:24 ] @

Evo, malo sam razmislio i setio sam se nekih stvari: stvar je u konstrukciji ventila. U stvarri postoje dve vrste ventila. Jedna je ona koju smo razmatrali da reaguje na vakum, a druga je (sto je izgleda kod tebe) da reaguje na promene pritiska u izduvnim gasovima. Ventil moze da bude konstruisan da reaguje na poviseni ili snizeni pritisak. Rupica probusena (ono crevo sto visi) kroz vodjicu ventila omogucuje da pritisak prodre u malu komoru. membrana je osetljiva na pritisak i otvara ili zatvara odvodni otvor, cime regulise protok. KOmpjuterski se verovatno vrsi fina regulacija koolicine izduvnih gasova koji se vracaju u usisnu granu motora. Ja bih ipak prvo otisao u onaj servis sto sam ti naveo, kupovina novog ventila uvek je opcija
[ vladd @ 12.01.2013. 09:52 ] @
U stvari postoji edno pet-sest vrsta EGR ventila.

Ovaj je modulisan iz ecu-a, i pride ima poziciju, sa potenciometrom. Posto to ne funkcionise, il je tragicno zaglavljen ili je elektrika u prekidu.

A tada ciscenje ne pomaze.

Poz
[ zeljovan @ 12.01.2013. 12:54 ] @
Kupio nov EGR ventil i ugradio ga...

Uraadio adaptaciju EGR ventila,,,, paramametri i zadatim vrednostima....

Na benzinu kad dajam gas na mestu nema više one knegle, kao i prilikom kod voznje (prilikom šaltanja iz manje u veću brzinu)
Dosta se oseti stabilni rad motora na manjim obrtajima tokom vožnje.....
Čini mi se da na benzinu još nema dovoljno snage??? Možda je to zbog starosti auta i istrošenosti istog???

Posle vožnje nakačio dijagnostiku.... nema kodni grešaka!!!!

Stavljam sliku kada sam se vratio u garažu, ako su parametri nisu dobri pišite

[ vladd @ 12.01.2013. 13:22 ] @
Cestitke, eto vi's da moze

Za neke promene bi, mozda, mogao da obrises memoriju ecu, lokalnih parametara, skidanjem kleme na par minuta, da se vrati na fabricki rezim. a onda voziti jedno 40km ili sat vremena, u raznim rezimima, da se obnovi ram memorija sa novim podacima i ispravnim EG-om.

Kablovi, svecice, bobina, takodje mogu da naprave musavu sliku ponasanja motora.

Poz
[ zeljovan @ 21.02.2013. 18:01 ] @
Poštovani!!!

Želeo bi da nešto rastumačimo, zamenio sam EGR ventil i zamenio sam kablove, pre sam zamenio i svećice, auto se ne može prepoznati, nema više onih navedenih problema itd...

RASTURIO SAM STARI EGR VENTIL

EGR ventil je bio zaglavljen u položaju zatvoren, kaka sam ga čistio sa karburator klinerom pre nego šta sam ga zamenio i onda je bio zatvoren!!!

Nije mi jasno zašto se pojavljivala sve vreme greška P0402, kada ta greška definiše prekomernu količinu protoka recirkulisanih gasova a EGR bio u položaju zatvoren....



[ Lavlja_Jazbina @ 21.02.2013. 20:38 ] @
Ja verujem da ces Ti i ovaj put sam doci do resenja.
[ vladd @ 22.02.2013. 12:24 ] @
Vidim da ima iste flah cangle kao ja.

Znaci, bice resen problem.

Proveri spulnu, da nije u prekidu. Greske iz racunara nisu bas detaljan opis kvara, obicno se locira zona, ili bliza okolina, pa se na kraju dodje do detalja. Nekada se jave i pogresne lokacije, ali koji mogu da imaju slicne simptome..ili kombinacije simptoma.

Greska je vec dovoljno ukazivala na EGR, tako da je obavila svoj deo posla. Ono sto se ocekival je zamena neispravnog dela i pripadajuce podesavanje...sto je i dovelo do ispravnog vozila..kraj "algoritma"..ili kako bi Simonovic smislio..Ishodiste

Poz
[ zeljovan @ 22.02.2013. 12:39 ] @
Citat:
vladd: Vidim da ima iste flah cangle kao ja.

Znaci, bice resen problem.

Proveri spulnu, da nije u prekidu. Greske iz racunara nisu bas detaljan opis kvara, obicno se locira zona, ili bliza okolina, pa se na kraju dodje do detalja. Nekada se jave i pogresne lokacije, ali koji mogu da imaju slicne simptome..ili kombinacije simptoma.

Greska je vec dovoljno ukazivala na EGR, tako da je obavila svoj deo posla. Ono sto se ocekival je zamena neispravnog dela i pripadajuce podesavanje...sto je i dovelo do ispravnog vozila..kraj "algoritma"..ili kako bi Simonovic smislio..Ishodiste

Poz


Znači ako sam te dobro shvatio, ne treba se čvrsto pouzdati u samu grešku autodijagnostike a ja mislio al nam je tehnologija napredovalaaaa
POZZZZ
[ Ding1 @ 18.06.2013. 21:37 ] @
Da osvežim temu.

Kupio sam isti auto Fabia 1.4, 16v, 74kw.

Kad sam ga kupio svetlela je žuta check engine lampica a prodavac mi je rekao da je problem do EGR ventila.

Krenem na auto put i posle oko 100km mi se upali crvena lampica za ulje (tri puta bip i lampica blinka), motor promeni zvuk i počne da gubi snagu (ne prima lepo gas).

Auto odšlepam u ovlašćeni servis gde zamene ulje i filter ulja, pa ga majstor provozao i sve mu je bilo ok (svetli samo žuta check engine lampica). Onda auto vozio šef servisa preko 20 minuta i isto mu je sve bilo ok.
Zatim su se cimali i utvrdili da je problem do "instalacija EGR ventila" ali nisu mogli da otkriju konkretan uzrok do kraja radnog vremena.
Ostalo je da sutra nastave sa radom i reše problem.


Pošto planiram da ugradim plin rešio sam da pošto reše ovaj kvar sa EGR ventilom auto vozim mesec-dva da vidim da je sve ok pa tek onda da ugrađujem plin jer se bojim da ako se ponovo javi neki sličan problem da će svi to pripisivati plinskom uređaju.