[ mondexx @ 25.12.2012. 20:59 ] @
kao sto naslov teme kaze.. lampica svetli iako mi je rucna spustena.. kada krenem posle nekog vremena se ugasi pa kada ukocim na semaforu ili stisnem kocnicu u voznji ona se opet upali.. sta bi to moglo da bude? da li moraju pakne da se menjaju? gledao sam ulje za kocnicu, ne pusta nigde, tako da nije do toga.. inace, auto je ford sierra 1.8 td karavan.. svaki savet je dobro dosao pre nego ga oteram kod mehanicara..

jos da dodam da ne osecam nikakvo kocenje ili otezano kretanje dok gori lampica a rucna je spustena..
[ veselinovic @ 25.12.2012. 21:36 ] @
Lampica od rucne svijetli u dva slucaja ( ako je sve ispravno):
1. kad je dignuta rucna kocnica
2. kad nedostaje ulja u posudi za kocnice

Kod tebe je slucaj 2, a to ( ako ulje ne curi - a zna podmuklo da curi na zadnjim cilindrima) znaci da su disk plocice pri kraju.
[ mondexx @ 25.12.2012. 21:44 ] @
ulje sam gledao danas i nisam primetio da mu fali.. probacu sutra da mu dolijem jos malo pa cu videti.. ako mu to ne resi problem, onda cu ga odneti kod majstora da mu zameniti diskove (imam rezervne).. mada, su mi neki ljudi koji se malo bolje razumeju od mene rekli da je mozda problem u paknama i da bi one trebale da se zamene.. u svakom slucaju.. hvala ti na savetu..
[ pajapop @ 25.12.2012. 22:02 ] @

Ako je ulje za kocnice (u posudi za ulje) blizu ili ispod minimuma, hoce tako da se pali-gasi, kako se plovak ljulja pri voznji, pa dodiruje kontakte. Ako pak, nije do ulja, moze da bude kabl za masu na prekidacu ispod rucice parkirne kocnice da dodiruje masu u voznji pa da spaja minus kontakt i da se pali lampica... a neki automobili imaju i indikaciju za trosenje plocica i paknova i onda im se tako pali lampica kao znak da mora da se izvrsi zamena. Nivo ulja u posudi opada ako postoji neko curenje koje moze biti na kocionim cilindrima ili cevima, a opada i kako se trose plocioce i paknovi, al pre svega plocice, zato sto je izbijanje kocionih klipova u kocionim celjustima vece ukoliko je "mesa" na paknovima malo a to za sobom povlaci ulje koje popunjava sistem. Treba majstor to sve da proveri
[ mondexx @ 25.12.2012. 23:37 ] @
hvala puno.. cini mi se da sada malo bolje razumem u cemu moze biti problem :)
[ veselinovic @ 26.12.2012. 06:27 ] @
Nemoj dosipati uk ulje.
Ako ne curi ( ako?) nivo pada kako se trose disk plocice.
Ako dospes ulje kad budes promijenio plocice visak koji si dosuo ce da izadje iz posude.
Dakle prvo provjeri stanje disk plocica, potom ostalo.
PS moze ulje da curi i na glavnom kocionom cilindru pa da se tesko vidi.
[ pbenka @ 26.12.2012. 21:32 ] @
Ne znam kako je rešeno na sieri, ali kod nekih automobila može da svetli lampica za ručnu kada su istrošene kočione pločice, pa ugrađeni kontaktiu u pločicama daju kontakt na masu kod određenog stepena istrošenosti. Druga indikacija može biti nizak nivo kočione tečnosti usled istrošenosti pločica, kao što je već pomenuto. Dakle prvo proveriti pločice pa onda dalje.
Sad sam se setio da može biti i da je ispao kontakt iz pločice pa usled kretanja vozila da se žica spaja na masu.
[ Zlatni_bg @ 27.12.2012. 03:20 ] @
Ja sam imao isti taj problem na Pezou... Ali ja sam tada u potpunosti remontovao gotovo ceo kocioni sistem, kad vec resavam problem, da resim sve kako valja.

Ne zezaj se sa uljem, moze da se desi da ti pukne pakna ili cevcica kod diska ili tako nesto, sto je kod mene bio slucaj, i ulje je tu curelo... Vozio sam tako par dana i mogu da zamislim sta bi bilo da je ulje skroz iscurelo, taj jedan tocak mi uopste nije kocio.

Takodje, ja sam tad zatezao sajlu rucne, mozda je i to isto bio problem sto je svetlela ta lampica... Mozda ti je i ona popustila, pa je automobil registruje kao povucenu...
[ mondexx @ 27.12.2012. 11:01 ] @
problem moze biti u toliko razlicitih stvari, ali mislim da necu tacno znati dok ga ne oteram kod majstora da mu on uzme meru.. u svakom slucaju hvala svima na savetima, pa kad resim problem, javljam sta je tacno bilo u pitanju.. siguran sam da ce nekom drugom koristiti..
[ botr @ 28.12.2012. 08:19 ] @
Ispod poluge rucne kocnice imas prekidac, kao na vratima koji je zaduzen da upali svetlo kada se otvore vrata. Verovatno ga poluga ne pritiska kako treba. Koliko se secam, postoji i neka opruga, koja moze da pravi problem. U principu, nista strasno. Proveri da li se gasi kada polugu pritisnes na dole.