[ Flo33 @ 27.12.2012. 17:41 ] @
Ima li neki razlog zasto samo nemci vec decenijama guraju "sporet" prekidac za svetla? Ne secam se da sam video na nekom nenemackom autu to skorije..

Inace kada nemam automatska svetla, lakse mi je, udje u naviku da "ukljucim sporet na trojku", dok nikako da se naviknem na prekidac iza volana. Kod automatskih ne vidim nikakav smisao takvih prekidaca.

Pozdrav
[ Nebojsa Milanovic @ 27.12.2012. 17:49 ] @
Šporet prekidač je odličan iz prostog razloga što je kod njega apsolutno nemoguće nehotično bilo uključivanje, bilo isključivanje, bilo promena pozicije prilikom skretanja, manipulacije migavcima, itd.

Podržavam.
[ Flo33 @ 27.12.2012. 17:50 ] @
Slazem se, ali zasto onda to ne praktikuju i drugi proizvodjaci? Ili se varam?
[ bakara @ 27.12.2012. 18:32 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Šporet prekidač je odličan iz prostog razloga što je kod njega apsolutno nemoguće nehotično bilo uključivanje, bilo isključivanje, bilo promena pozicije prilikom skretanja, manipulacije migavcima, itd.

Pokusavam da se setim, ali ne mogu da zamislim situaciju da se prekidac za svetla slucajno pali/gasi kada mu je pozicija na volanu.

Inace sporet prekidac je dobro resenje, i rekao bih da zbog tradicije to nece biti nikad promenjeno jer realno za tim i nema potrebe.

Koliko se secam (stara) ceska skoda imala i ranije slican prekidac za svetla na toj poziciji, tako da mislim da nisu samo nemci.
[ milivoje t @ 27.12.2012. 18:34 ] @
Citat:
Flo33:
Kod automatskih ne vidim nikakav smisao takvih prekidaca.

Pozdrav

ima situacija u kojima ne zelis da ti fotocelija upravlja svetlima,
situacija kada vozis ili posebno kada stojis u mestu sa upaljenim motorom, a ne zelis ukljucene farove, dnevna svetla itd.
zbog toga imas mogucnost manuelne kontrole.

ja nikada nisam pogresno ukljucio ili iskljucio svetlo na autmobilu bez obzira na tip prekidaca.
ustvari jesam i to samo na audiju 80 koji je za tu namenu koristio malu ruckicu na volanu koja je imala hod gore dole.

vrsta prekidaca, mislim da je samo stvar neke tradicije ili navike kupaca neke marke.
sporet ima prednost da na njemu vizuelno vidis polozaj prekidaca iz pozicije vozaca. to je ono sto se meni svidja.
opet prekidac na rucici na volanu je manuelno dostupniji od sporeta.
sto postaje nebitno ako imas automatsku regulaciju...
[ vladd @ 27.12.2012. 19:19 ] @
Ako bi se video, bio bi vidljiv..ako se ima automatska regulacija..ako..ako.

A jedini razlog je sto su ga "oni" smislili, i sto su valjda planirali da naprave 10 miliona komada za ugradnju, pa se to proteglo godinama..
Sto ih vise naprave, to su valjda "jeftiniji".

Licno mislim da je u pitanju jedan "tvrdoglavi" dizajn, uz slab razlog zamene relea na farovima. Tvrdoglav u smislu da se dizajn ne menja iako se menjaju i godine i modeli..

Uglavnom, oduvek su bili tanki sa doticnom opremom, prekidaca i ostale elektro-elektronicarske bizuterije. Ali monopolisanje trzista proguta svaki skart..
Da su nastavili da rade kvalitetno, kao pre pola veka, bili bi svemirska sila

Poz

P.S.
Mislim da su se oduvek svadjali sa elegancijom...dizajnom..
[ etjen @ 27.12.2012. 19:40 ] @
sve je to stvar navike. Meni je totalno nepraktično ako je prekidač svetla bilo gde osim iza volana na ručici za migavce.

Inače, to drže toliki niz godina jer im je valjda to deo te tradicije kvaliteta kojom se toliko busaju :)
[ Flo33 @ 27.12.2012. 21:28 ] @
@milivoje, mislim na automatski, kojem se oborena svetla pale zajedno sa motorom, ne na senzorska.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 27.12.2012. 21:31 ] @
Citat:
Flo33:
Kod automatskih ne vidim nikakav smisao takvih prekidaca.

Pozdrav


Na Seatu imam senzore za svetla; stalno su u polozaju 'Auto(matski)' medjutim ponekada ne reaguju na vreme te ih ja rucno aktiviram. Takodje, ako mi je tecnost za brisace pri kraju, kada ih koristim iskljucim svetla (posto ima i prskalice za farove i kada su svetla ukljucena 'opere' i njih, te dodatno trosi tecnost);

tako da ima prilika kada se koristi. Inace mi ne smeta uopste sto se nalazi na 'sporet' prekidacu, posto ostavlja vise mesta za druge funkcije na polugama iza volana (kod mene cruise control + board computer).
[ Lavlja_Jazbina @ 27.12.2012. 21:50 ] @
Mislim da Mercdes pednjaci po ruznjoci sa svojim 123 rucicama.Ubedjivo najruzniji.
[ Zarko Silic @ 27.12.2012. 22:29 ] @
Zasto sporet prekidaci?

Moj sporet vec odavno nema sporet prekidac?
[ inobradovic @ 27.12.2012. 22:36 ] @
znaci i da su proizvodjaci sporeta uvideli da su ruzni zato ih tvoj sporet nema.


automobili koji se kupuju u sveckoj na njima ne moze se ugasiti svetlo,cim upalis auto kratka svetla rade.
mozda je ovo slucaj i u jos nekim zemljama.
[ 3way @ 27.12.2012. 22:48 ] @
Sta je uopste sporet prekidac?
I zasto se zove tako?
[ Flo33 @ 27.12.2012. 23:09 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Zasto sporet prekidaci?

Moj sporet vec odavno nema sporet prekidac? :D

Znaci uskoro ce se za sporete za zaostalim dizajnom govoriti da imaju BMW prekidac :))

Sporet prekidac je narodni izraz za prekidac svetala ovalnog oblika , sa par pozicija.

http://www.turnermotorsport.co...i_335i_335xi_61316932796_1.jpg
[ Zarko Silic @ 27.12.2012. 23:12 ] @
Ne, ne, niste me dobro razumeli;

ja sam presao na Smederevac
[ 3way @ 27.12.2012. 23:20 ] @
HVala Flo, nisam imao pojma da se to zove tako :)
[ milivoje t @ 27.12.2012. 23:56 ] @
Citat:
Flo33: @milivoje, mislim na automatski, kojem se oborena svetla pale zajedno sa motorom, ne na senzorska.

hm kod mene je to objedinjeno, pa kada je sporet prekidac na auto /a stalno je/, to znaci da pali svetla sa paljenjem motora, a tip svetala regulise konsultujuci senzor. maglenke su tu na istom sporet prekidacu samo ga treba "iscupati" na maglenke...

kod zabara su se svetla gasila sa gasenjem motora bez obzira na prekidac. kod francuza nisu, ali pisti i vristi ako zaboravis da ugasis svetla, kod forda slicno.
i tako svako svoju politiku vodi :).

@vlad
kakvi releji ? :)

[Ovu poruku je menjao milivoje t dana 28.12.2012. u 13:06 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 28.12.2012. 00:19 ] @
Ipak stvar ukusa.



[ jnk @ 28.12.2012. 01:33 ] @


Pa procenite šta je normalnije.
[ KrkaCiC @ 28.12.2012. 01:58 ] @
I na Jugicu su se inzenjeri drzali dobrog-proverenog recepta
[ Lavlja_Jazbina @ 28.12.2012. 07:02 ] @
Kod mene slican,sa opcijom vise.i ipak se pazilo da prekidac bude uvucen a ne da
strci i da je svapski ruzan.Kod novijih modela mnogo lepse izgleda.


[ Java Beograd @ 28.12.2012. 07:17 ] @
Jeste stvar tradicije i navike, ali 'bemmumiša, stvarno zauzima ekstra mesta na tabli. Takođe mislim da je ergonomskije da bude na ručici žmigavaca.
[ tdusko @ 28.12.2012. 09:05 ] @
Ja nemam uopste dilemu sta je meni bolje. Iz najmanje 2 razloga smatram da nije bolje da bude na rucici zmigavca. Prvo, mislim da su rucice zmigavca vec postale prenatrpane i dodavanjem jos min 7 funkcija(automatsko, manuelno, pozicija, parkirno levo, parkirno desno, maglenke napred, maglenke pozadi) stvar se dodatno komplikuje. Drugo, svetla na autu smatram jednom od najkriticnijih funkcija i ne bih voleo da mi deli hardverske resurse sa rucicom za zmigavce koju drndam 100 puta dnevno i koja je ipak sklonija otkazu. E sad, da li je sporet prekidac optimalno resenje ne znam. Ja iskreno nemam nikakav problem sa njim, ali nemam ni nista protiv novih resenja koja se pokazu bolja. Uostalom, 2.5 meseca kako vozim auto koji ima automatsko paljenje, jedva da sam ga par puta upotrebio i to kada su mi trebale maglenke.

Citat:
milivoje t
kod zabara su se svetla gasila sa gasenjem motora bez obzira na prekidac. kod francuza nisu, ali pisti i vristi ako zaboravis da ugasis svetla, kod forda slicno.
i tako svako svoju politiku vodi :).
Samo mali dodatak da neko ne pomisli da samo francuzi imaju ovaj feature. Moj bivsi merc 123 iz 82. godine je obavestavao iritantnim zvucnim signalom ako si ugasio auto i otvorio vrata, a nisi iskljucio svetla. Astra iz 2000. i bmw 1 iz 2005. koje vozim naravno imaju isto to. Iskreno bih se zacudio ukoliko auto napravljen posle 90. godine nema taj feature.
[ jnk @ 28.12.2012. 09:16 ] @
Desilo mi se pre mesec dana da sam preko šporeta hteo da upalim maglenke(koje se pale privlačenjem kurble ka sebi) i sa auto prebacio na poziciona umesto na uključivanje. Noć, neosvetljena bg obilaznica i solidna magla kao i zadrška koju imaju ksenoni kad se ugase pa dok se upale = neprijatna situacija.
[ tdusko @ 28.12.2012. 09:39 ] @
Heheh, pa ne ide sporet i ksenon

Salim se naravno, to ti se desilo zato sto raspored na prekidacu nije dobar. To se vidi na ovoj slici sto je Lavlja_Jazbina upload-ovao


Citat:


Nasuprot tome imas BMW-like sto je Flo33 postovao:



Kada je raspored kao u prvom slucaju ukoliko nisi pazljiv moze da ti se desi ili da iskljucis svetla ili da ukljucis poziciju. U drugom je dovoljno da ovlaz gurnes na levo ili u desno ako je na manual. Samim tim nema sanse da napravis gresku mada sada sve to nema smisla raspravljati ukoliko maglenke imaju zaseban prekidac kao sto je na slikama.

[Ovu poruku je menjao tdusko dana 28.12.2012. u 10:50 GMT+1]
[ vladd @ 28.12.2012. 11:23 ] @
Da ali je ipak "najpopularniji", odnosno najprisutniji ovaj:



I prilicno je nezgodan za koriscenje, a u voznji je van vizuelne zone. Pozicija blizu vrata mu i jeste logicna s obzirom na ruznocu, unakazio bi centralni stub instrument table.

S obzirom na koriscenje svetla, realno se koristi ono sto je pruzeno od strane konstruktora, nikada nesto posebno nisam razmisljao o "lepotama" plastika

Poz
[ jnk @ 28.12.2012. 12:38 ] @
@tdusko

Da, na bmwu je dugme i u suštini je lakši vagov princip samo što eto može da se desi greška :)
[ Zarko Silic @ 28.12.2012. 13:37 ] @
Citat:
vladd:  a u voznji je van vizuelne zone.


Pa valda mu je to i prednost; ne moze da ga promasis kad ispruzis ruku. Naopako kada bi se u toku voznje vizualno trazili prkidaci.
[ Flo33 @ 28.12.2012. 14:03 ] @
Po mem ukusu najbolje resenje ima Ford, svetla su na rucici, a tempomat na volanu. Na AR suma rucica, svaki sa vise funkcija, dok se ne naviknes izludi te.

@ tdusko, leva i desna pozicija su na svakome pozicija+migavac, a maglenke su odvojene, tj nigde nisu na rucicama..
[ vladd @ 28.12.2012. 14:38 ] @
Citat:
Zarko Silic: Pa valda mu je to i prednost; ne moze da ga promasis kad ispruzis ruku. Naopako kada bi se u toku voznje vizualno trazili prkidaci.


Nije ni prednost, ali nije ni neka mana, s obzirom da se mora ukljuciti, na platformi 4, pre polaska, kratko svetlo, jedini je problem da se ne zaboravi nakon izlaska iz kola.

Cisto sam spomenuo, da se ne insistira na vidljivosti, posto, osim sto nije bitna, nije ni prisutna

Inace mi je sve jedno da li "zavrcem usi" prekidacu, ili ga stiskam ili ga rolujem..navikne se na svasta..

Poz
[ etjen @ 28.12.2012. 15:53 ] @
Citat:
tdusko:
Ja nemam uopste dilemu sta je meni bolje. Iz najmanje 2 razloga smatram da nije bolje da bude na rucici zmigavca. Prvo, mislim da su rucice zmigavca vec postale prenatrpane i dodavanjem jos min 7 funkcija(automatsko, manuelno, pozicija, parkirno levo, parkirno desno, maglenke napred, maglenke pozadi) stvar se dodatno komplikuje. Drugo, svetla na autu smatram jednom od najkriticnijih funkcija i ne bih voleo da mi deli hardverske resurse sa rucicom za zmigavce koju drndam 100 puta dnevno i koja je ipak sklonija otkazu.


imao sam puno automobila ali ni na jednom mi nikad nije otkazala ručica za migavce. Tako da, to ti i nije neki razlog...
[ tdusko @ 28.12.2012. 16:15 ] @
Rucica za 'migavce nije potrosni materijal i nije nesto sto se menja svakih n kilometara tako da je malo verovatno da je svakome od nas ovde crkla nekada. Medjutim, desava se da otkaze i ja kada sam drzao otpad nije bila bas egzotika da ljudi dolaze i kupuju to. Nasuprot tome, sporet prekidac nisam nikada u zivotu prodao.
[ Zarko Silic @ 28.12.2012. 16:20 ] @
Treba pitati vlasnike Citroena i Pezoa sta misle o tim rucicama

Mozda je to ipak potrosni materijal?

Problem je sto kosta samo 350 eura
[ vladd @ 28.12.2012. 17:14 ] @
Ozbiljna izrada i ozbiljna cena

Ko bas zeli da menja, iz dosade, neka i plati, a realno se ne kvare decenijama, mislim ako bas ne dozivi direktni napad neumerene sile

Poz
[ etjen @ 28.12.2012. 18:04 ] @
sve u svemu kada se polome, svejedno je da li na njima ima svetlo ili samo migavci jer kako god okreneš moraš da ih promeniš, jer niti možeš bez svetala, niti možeš bez migavaca
[ Zarko Silic @ 28.12.2012. 18:08 ] @
Realno se ne kvare ako ih ni nemas.

Najmanje mi jedna mesecno (ponekad i nedeljno) dolazi na servis od spomenutih proizvodjaca, pa sad ako je to retko, neka tako bude. Ovaj neispravni smederevac prekidac jedva ako sam imao dva ili tri puta u zivotu. Ako se u obzir uzme broj vozila sa ovakvim i sa onakvim salterom, jako lako se moze zakljuciti koji je pouzdaniji.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.12.2012. 18:50 ] @
VLAD....Mislim da je to moj prekidac sa pasata,ali gresis za vidno polje.Svaki izlazak iz auta sa blagim naginjanjem ka izlazu
prekidac ti dodje u cist vidokrug.Samo sto mi ne kaze,volim te.:D proveri me.:)
[ vladd @ 28.12.2012. 18:53 ] @
Ja radje gledam da me neko ne "obrije" dok izlazim iz kola, ali je cinjenica da je prekidac "na izvolte" prilikom izlaska

Poz
P.S.
Citat:
Ovaj neispravni smederevac prekidac jedva ako sam imao dva ili tri puta u zivotu.


Kosta 20-40€ i menja se za ....pa hajde da preteramo, 30 sekundi, mislim da moze i za 15.. I to mu je najveca prednost.
Zasto bi neko "dolazio" kod nekog drugog, kada se menja lakse od sijalice ili osiguraca..


Dok je zamena skalamerija na volanu izuzetno ozbiljan posao, zahteva vestinu i strucnost, paznju sa erbegom..i uz sve to jedno sat-dva posla..
[ Lavlja_Jazbina @ 28.12.2012. 19:01 ] @
Da...nego imam zamerku na funkciu istog prekidaca.Zadnje levo svetlo za maglu se mora dodatnom
funkcijom upaliti.Step1 maglenke,Step2 zadnje levo za maglu.Ko nije proucio ono za sta je u funkciji *koristi* nece ni znati da postoji.
Ali svaki auto ima svoj redosled prilagodjavanja,samo se malo zainteresovati.
[ miljanl @ 28.12.2012. 21:59 ] @
Iako vozim Citroena sa prekidacem za svetlo na rucici, mislim da je sporet prekidac daleko bolje resenje. Izuzetno tesko se kvari, a ove rucice na francuzima su, kao i sve ostalo sto francuzi prave, napravljene od budjavog sira i samo je pitanje vremena pre nego sto se budem izuo za jedno 200 300 eur da ih menjam. Polozaj sporet prekidaca nije bitan ni najmanje jer polozaj svakog prekidaca u svom autu vozac zna napamet i moze da pronadje bez gledanja.
[ Zarko Silic @ 28.12.2012. 22:15 ] @
Sto pre to zameni jer je jako neprijatno kada se svetla samostalno pale i gase bez da je vozac toga svestan. Nije strasno ako je danju, ali je malo nzezgodno kada se desi nocu.

Inace nije skupo. Kosta kao samo 10 komada vodenih pumpi za Folcvagen
[ Cezar Corolla @ 29.12.2012. 08:23 ] @
http://images.newcars.com/imag...wheel-Drive-Sedan-Interior.png

U Mercedesu.
[ Lavlja_Jazbina @ 29.12.2012. 08:29 ] @
E sad kazi,koliko puta udaris u prekidace svetla,kada spustas rucnu?
[ Cezar Corolla @ 29.12.2012. 09:11 ] @
Ni jednom, jer je rucna nize i tacno ispod prekidaca svetla ide palac, a ostali prsti na rucicu za otpustanje rucne.

P.S. ja nemam Mercedesa, samo sam ga vozio dosta.

Isto tako znam da se kod Pezoa i Citroena dosta cesto menja ceo ablender, jer se razlabavi rucica, pa sam ukljucuje migavac, a kod nekih modela je upravljacka jedinica za air bag u samom ablenderu.
Naravno, to je problem proizvodjaca, a ne vrste prekidaca.
[ vladd @ 29.12.2012. 09:17 ] @
Izgleda da im je doticni "sporet" kao neko masonsko "tajno rukovanje".
Prepoznatljiv znak za neukus, pre nego neka suptilna konstrukcija.

A zaista su operisani od dizajna, i potpuno mi je nejasno zasto spustaju kvalitet izrade..mislim jasno mi je, zbog ustede, ali sta se na kraju krajeva nudi?

Ja nesto ruznije i haoticnije nisam video ni na jeftinijim vozilima..



Poz
[ ventura @ 29.12.2012. 09:21 ] @
Citat:
tdusko:




Kada je raspored kao u prvom slucaju ukoliko nisi pazljiv moze da ti se desi ili da iskljucis svetla ili da ukljucis poziciju. ...

Ne može da ti se desi da uključiš poziciju umesto Auto ili Svetala, jer ako uključiš poziciju onda nemaš osvetljenje u kabini, pa će ti sigurno biti čudno zašto voziš u mraku i proverićeš zbog čega je to tako..
[ cozmo_im @ 29.12.2012. 11:32 ] @
Za mene rucica kod volana nema premca. Sporet prekidac odvlaci paznju vozaca i zauzima mesta, pored toga sto je na jako nezgodnom mestu. Tacno znas kad si ukljucio duga, kratka, poziciju i ablend je odmah tu ako je rucica kod volana. Nema totalnog skidanja ruke s volana i spustanja iste ka sporet prekidacu. I logicno je namesteno, barem kod Toyote, okreces u smeru suprotnom kazaljci na satu kao kad odvijas sraf. Prilikom voznje nema potrebe da se pomicu ruke s volana, samo se spusti ruka i ukljuci svetlo a sva paznja vozaca je usmerena na put. To je ergonomija u svom najboljem svetlu.
[ milivoje t @ 29.12.2012. 14:05 ] @
Citat:
cozmo_im:Tacno znas kad si ukljucio duga, kratka, poziciju i ablend je odmah tu ako je rucica kod volana.
ablend i duga svetla su na rucici na volanu, ne nalaze se na sporet prekidacu.
[ Cezar Corolla @ 29.12.2012. 15:30 ] @
A ni skidanje ruke sa volana nije bas neka prica. Ne skida se cesto ruka, da bi stavio na sporet prekidac. Ukljucis kad krenes i gotovo. Cemu posle skidanje ruke?

Osim toga, skidas hiljadu puta ruku, da promenis brzinu.
[ vladd @ 29.12.2012. 15:38 ] @
Ne smeta ako se i u voznji ukljucuje svetlo, ionako se cesto skida ruka sa volana, i za podizace i za koriscenje nikotinskog stapica..osim menjaca.

Jedino sto mi zaista smeta je sto ga ponekad sutnem kolenom, pri ulasku ili izlasku, ali valjda zato sto je malo zabacen vise ulevo na tabli, da bi koliko toliko bio van konture volana.

Ali je ruzan za medalju..

Jos se nekako uklapao dok su postojala jos dva "sporet" prekidaca, za grejanje i poziciju klapne, ovako kao SAM na tabli je katastrofa.

Poz.
[ Cezar Corolla @ 29.12.2012. 16:33 ] @
Pa sad, da je lep, nije, ali se ne kvare, kao kod drugih proizvodjaca. Citroen, Pezo.
[ vladd @ 30.12.2012. 09:58 ] @
Mislim da je to nebitno, posto se rucica ablenda, odnosno pokazivaca pravca, kvari podjednako kao i kod drugih ...ovih novijih, neki stari japancici bogami rade cetvrt veka bez kvara..

Tako da nije neka "usteda", ili "prednost", vec drugacija koncepcija elektronike, i to je ono sto ne znaju da urade elegantno, ili ne zele, vec se svakim danom unapredjuje i nikako da se unapredi..


Poz
[ Cezar Corolla @ 30.12.2012. 11:13 ] @
Usteda je jedino za potrosace, koji ne moraju platiti 200-300 evra za ablender.

Nekad crkne prekidac za svetlo, a nekad upravljacka jedinica za air bag. A mozes kupiti samo komplet, nov. Ili polovno, pa kako prodjes. Za tako nesto, bezobrazno skupo. Jedna Zastava nema toliko problema sa tim. Jedino sa onim kliznim prekidacima, ali kosta ni 1000 din i menja se za dva minuta.
[ vladd @ 30.12.2012. 12:50 ] @
Koji je to ablender za 300 evra?

Koliko vidim, ovi kineski snabdevaci imaju dve fele, 2-4 i 4-7$(dolara) za komad, na bazi vece porudzbine, sto i da se kupi 300 ili 500 komada ispada, da je cela porudzbina(vise stotina komada) par puta skuplja od navedenog..

Bas bih voleo da vidim sta je to u ponudi za 300 evra

Poz
[ Cezar Corolla @ 30.12.2012. 15:50 ] @
Originalni za Pezo ili Citroen.
[ Zarko Silic @ 30.12.2012. 16:07 ] @
Vladd, izvni na pitanju, ali pitao bih te da li svoj stav o kvalitetu necega, u ovom slucaju prekidaca svetala (migavca) gradis na osnovu samo jednog komada prekidaca na samo jednom vozilu koji posedujes, ili je taj stav posledica iskustva u visegodisnjem servisiranju istih?

Ako ja imam mesecno najmanje 2 takva kvara i to u okruzenju gde ovih vozila nema mnogo, mogu samo da pretpostavim koliko toga ima na mestima gde se ovakva vozila srecu cesce.

I slobodno postavi link gde se to moze kupiti za 3$. Mene, a verujem da nisam jedini, to jako zanima.

I ja bih, takodje, voleo da vidim to u ponudi za 3$.

Naravno, po mogucnosti NE alibabu.

[ KrkaCiC @ 30.12.2012. 16:25 ] @
Ja bih trebao ovih dana da promenim ablender-palicu za svetlo i zmigavce. Auto je reno 11 iz 1988
Nov kosta 25e,a imam i polovan za 15e sa ugradnjom-cene Reno servisa u KS.
PS ovaj novi naravno da nije originalni
[ Cezar Corolla @ 30.12.2012. 16:26 ] @
Ako tako nesto i postoji, to je druga prica.

Ovde pricamo o odnosu proizvodjaca auta prema kupcima. Znaci, Pezo i Citroen prave ablendere koji su jako skloni kvarovima, a prodaju novi svojim kupcima za minimum 150 evra. Cak su strpali i air bag upravljacku jedinicu tamo. Sta god crkne, moras kupiti novi.

Ako je ona prica o 5 evra tacna, to samo znaci da kinezi vise brinu o kupcima Pezoa i Citroena.

Zato sam rekao da je cena bezobrazno velika, pogotovo ako se pogleda koliko cesto se kvari.

No, vecina proizvodjaca su jos krajem devedesetih prestala da brinu o kvalitetu i kupcima, osim kada kupuju auto.

Ja imam Corollu iz devedesete, a jedino sto bih vise voleo, sa ovim dzepom, je Mercedes 124. Jedan je auto od kojeg treba zvati 500.000, a drugi milion kilometara. Bas zbog svega sto se kao mehanicar nagledam. Pogotovo kod vozila koja su posle 2000 godista. Sve je to bezobrazno skupo za nase dzepove, a najvise iz razloga sto je to najvise nebriga proizvodjaca.

Drugi problem je to sto se vecina polovnih auta posle 2000. godista, kod nas kupuje na kredit. Posle kad crkne nesto od 500 evra pa na vise, kuku majko. Vec i veliki servis je za nase ljude stavka koja se "pamti". Skoro kao necije rodjenje.

Jos jedan problem je u kupcima samim. Skoro je nemoguce nekome reci da to nije za njegov dzep, a da ne pomisli da si zavidan, sto ce on imati auto koji je deset godina mladji od mog.

[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 30.12.2012. u 17:58 GMT+1]
[ vladd @ 30.12.2012. 17:59 ] @
Prvo i osnovno, pisem najvise i najbezbednije sa strane korisnika. Izbegavam da se oslanjam na tudja, cesto pogresna iskustva ili zakljucke donete na brzu ruku.

Cinjenica da postoji tvrdnja kako ablender za "francuza" kosta 300 evra mi je promakla, u prvom naletu, i poznavajuci cene nekih delova za recimo 407 pezoa, koje nisu prijatne, delovalo je prakticno moguce, mada opet previse..znaju da traze za "original" sitnicu i 50-80 evra, ali tesko se prelazi preko 100 evra..za sitnice, mislim..

S obzirom na cene setova kvacila..opet je 300 evra PUNO za ablender.

A onda nadjem "ponudu" na netu..i ako je doticnih nekoliko dolara i preraslo u maloprodaju na 20-25€ je, da kazem normalno..uz sve troskove i marze..

Ali "razvuci" cenu sa, neka bude 7 dolara, na 300 evra..a to je..malo neverovatno..

Sada vidim da "cena" pada, na 150..

PA gospodo obozavaoci VW-a ako vam je tako lakse, neka vam BUDE..

VW je najbolji i Das auto..ali MALO MORGEN..lazu svi, a izgleda korisnici ponajvise(za novinare je razumljivo), u najvecem procentu..parola je stajala i na plasticnim impelerima vodene pumpe, koja se raspadala jako brzo, i tada se tvrdilo da je "das auto", pa se ostalo upornim kako je plastika "glatkija" i laksa(kao da se ne pokrece vodurina)..

Znaci, VAZNA je UPORNOST..i kada se laze i kada se ubedjuju ostali.. u neki navodni "kvalitet" ili "osobenost"..koje nisu bas prisutne, a moraju da opravdaju visoku inicijalnu cenu vozila..

MORATE da shvatite da ste prevareni, da ZALJUBLJENOST ne pomaze, VW ne pojacava hormonski splet, placaju se PLASTIKE vrlo skupo, i zaludjenost kupaca je osnovna premisa(jedna od, druga je kolonijalna) bogatstva nemacke, i skupe nemacke masinske industrije..

Sada vidim da se placaju(skupo, naravno) i lose i ruzne plastike, ali preprskane, da dobiju na "teksturi" i "utisku" kvaliteta i "mekoce"..

STRASNO

I ne vredi da licitiramo da li je 300, 150 ili 30€..ocito se ispaljuju netacni podaci, da bi VW dobio na dignitetu i prednosti "povoljne" kupovine.

Operisani od ukusa, dizajna, uvaljivaci plastike, zatim nazvane "kvalitetnom", iako je obicno djubre(pogledati zmigavce i ostalu sitnu bizuteriju), treba da predstavljaju nekakav "kvalitet".
-------------------------------------------------------------------------------------
ELEM, u svetlu opsteg VW utiska, upravo iznesenog..

SPORET prekidac je jedna (standardno tvrdoglava ili uporna) varijanta specificnog igranja sa elektrikom(od golfa 1 je nedorecena), kojoj nisu vesti, u dizajnu sklopova(pa ih muce senzori i mikroprekidaci), a sve manje vesti i u izradi(pogledati probleme sa svetlima i tankim zicama po farovima.."das auto"..vozila).

I ne smeta i NIJE usteda, jednostavno usteda je ostala PROIZVODJACU, a korisnici koriste sta god da im se pruzi.

Ablender se kvari i kod VW-a, nakon vise od 5 godina, pocinje da zapinje i polozaj rucice pokazivaca pravca, ali to nije problem, posto se slicno desava i drugima u toj klasi, sa cenom slicnom..doticne poluge, slicnom u slicnoj dozi slozenosti.

Nedostatak relea farova je isto stvar izbora konstrukcije, neko mozda vise voli da menja relea, nego prekidace, i ne vidim zasto od toga praviti famu u jednostavnoj temi.

SPORET prekidac je kao kukasti krst, prepoznatljiv, ruzan, nedizajniran deo, napravljen u imidzu nemackih novokomponovanih proizvoda, ukrasen kvaziniklovanom plastikom, traljavim pokusajem estetiranja, za vozila za koja se TRAZI preko 15k€..a nudi se..nudi se da se ne sme malo udubiti u vozilo, vec samo u povrsne podatke..inace se posle fantasticnih motora(da ne spominjemo problemcice, neka budu takvi..) moze primetiti i kruta greda zadnje osovine..

Pa ko voli neka uziva..

Poz
[ Cezar Corolla @ 30.12.2012. 18:42 ] @
Nadam se da mene nisi svrstao u ljubitelje VW-a. Ja to nisam.

Niti mislim da je sporet prekidac lep.

Pozdrav.
[ Zarko Silic @ 30.12.2012. 19:09 ] @
I na kraju, da li mozemo dobiti konkretan odgovor gde se to ima kupiti za 7 $ pa da idemo dalje? Moze i za 30, a necu se buniti ni ako dobijemo informaciji i za 150.
Naravno, nov i original (mislim da aftermark ne postoji)
Da ne razvlacimo diskusiju bez veze.

Znaci komplet rucica za 307, da ponovim.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.12.2012. 19:26 ] @
Evo vw PHEITON 3D0 iz 2012 rucica migavaca i svetla je 135€.
Za takv auto djabe.Prekidac svetla 88€.Sta je to 300€,ceo volan?.
[ Zarko Silic @ 30.12.2012. 19:46 ] @
Ne razumem zasto ljudi obozavaju da pricaju napamet nesto sto ne znaju. Izgleda je to nas nacionalni sport.

Ocigledno da ne znate kako taj prekidac izgleda :





http://www.ebay.de/itm/Lenksto...ugeot-307-624299-/170855752492





Ovo je ebaj cena koja je madju najjeftinijim ali naravno, bez garancije za kupljeni proizvod

I zamolio bih vas da ne pricate napamet kako ne bi opet neko morao da se zali na P&P kada mu kazem da lupeta.


P.S. Ovaj je polovan pa kosta 300 eura

http://www.ebay.de/itm/Lenksto...oteile&hash=item416f79d6fb
[ vladd @ 30.12.2012. 20:27 ] @
Ja bih to pre kupio, makar 200 komada za 3200$, i postao bogatas, posto se cesto kvare i isto tako, valjda, menjaju...
Mnogo je 217$ odnosno 219€..

http://www.alibaba.com/product...al_Switch_Combination.html?s=p
odnosno, navedeni je za 206, ali sledeci je i za 207, 307, 405..
http://www.alibaba.com/product...ch_handler_for_PEUGEOT206.html

A cesto nije problem dobiti par komada, semplova, iz Singapura..

Ebaj...pocesto za izbegavanje..

Poz

P.S.
A ima i nelojalne konkurencije, za 188evra...
http://www.ebay.de/itm/VALEO-L...6rk%3D1%26sd%3D170855752492%26

To je solidan biznis, mislim prodaja preko ebaja..

[Ovu poruku je menjao vladd dana 30.12.2012. u 21:38 GMT+1]
[ AstralPro @ 30.12.2012. 20:56 ] @
Jedan od razloga sto vise ne vozim fiat mareu '02 je iritantni prekidac za svetla koji je ujedno pozicija,kratko,dugo,blicanje,zmigavci.
Nije prakticno i nisam navikao.
Navikao sam na sporet prekidac na fordu :-)
Na BMW-u je automatski sporet sa posebnim dugmicima za maglenke itd. I nema kao na fiatu da u krivini iskljucim svetla i umalo se ubijem. Ne volim fiata iz najmanje 20 razloga.
[ Zarko Silic @ 30.12.2012. 23:13 ] @
Citat:
vladd: Ja bih to pre kupio, makar 200 komada za 3200$, i postao bogatas,


Probaj da kupis sa alibabe, pa cemo videti ko ce postati bogatas, a ko naivac; da ne kazem nesto ruznije sto ume da njače. Ne poznajem osobu koja je sa alibabom izvukla tanji kraj.


Citat:
vladd: Ebaj...pocesto za izbegavanje..


Naravno,

potpuno se slazem sa tim, ali je Ebay u poredjenju sa Alibabom pravi andjeo. Taj za 188 Eura je bas mozda sa Alibabe.


U servisu je najsigurnije kupiti, a kosta onoliko koliko sam ja napisao.


Citat:
AstralPro: Jedan od razloga sto vise ne vozim fiat mareu '02 je iritantni prekidac za svetla koji je ujedno pozicija,kratko,dugo,blicanje,zmigavci.


Ni Fiat nije mnogo bolji od Franciza po pitanju tih saltera.

Na automobilu je po pitanju funcionalnosti, nebitno o kom tipu prekidaca je rec, ali je bitno da takvi prekidaci rade pouzdano.


[ milivoje t @ 31.12.2012. 01:17 ] @
Citat:
AstralPro:
I nema kao na fiatu da u krivini iskljucim svetla i umalo se ubijem.

ako ti se to desilo, tu nije fijat problem, vec tvoja tragicno losa koordinacija pokreta.
ako je to problem sta ces da radis kad sednes za auto sa menjacem, tempomatom i mf dugmicima na volanu...

nije mi jasno kako mozes da iskljucis slucajno svetla na rotacionom prekidacu na rucici i to u krivini ?
pre ces pritisnuti gas umesto kocnice, nego to...

[ AstralPro @ 31.12.2012. 06:49 ] @
Citat:
milivoje t: ako ti se to desilo, tu nije fijat problem, vec tvoja tragicno losa koordinacija pokreta.
ako je to problem sta ces da radis kad sednes za auto sa menjacem, tempomatom i mf dugmicima na volanu...

nije mi jasno kako mozes da iskljucis slucajno svetla na rotacionom prekidacu na rucici i to u krivini ?
pre ces pritisnuti gas umesto kocnice, nego to...


Moja koordinacija je odlicna, a fiatov prekidac je kilav tj bio je na toj marei. I ima previse funkcija na jednom salteru zato i ne radi kako treba. Ako ga gurnes malo jace kad dajes zmigavac ugase se kratka svetla.
[ vladd @ 31.12.2012. 15:38 ] @
Ovako izgleda prekidac na MK5 GTI, odnosno doticna generacija..






Skinuta maska




Zabice za skidanje zadnjeg dela kucista




Skinuta stampana ploca sa objasnjenjem kontakata




Kontakt svtala za maglu oznacen strelicom. Oslobadja se tek kada je ukljuceno svetlo fara




[Ovu poruku je menjao vladd dana 31.12.2012. u 16:58 GMT+1]
[ vladd @ 31.12.2012. 15:49 ] @
Skinuta plocica sa pojasnjenjem koja je kontaktna zona za sta


Ukljucena svetla

Rucno ukljucena svetla za maglu


Kratko uputstvo kako se prekidac vadi iz kucista
[ Zarko Silic @ 31.12.2012. 17:03 ] @
Ne znam tacno sta si zeleo postici ovim slikakama. Ja na njima jedino vidim da je prekidac uradjen masivno i kvalitetno i da se lako rastavlja i popravlja ukoliko za to postoji potreba. Nazalost do mene oni ne stizu i to iz dva razloga:

Prvi je taj jer se jako retko kvare, a
drugi razlog je taj sto se ne isplati popravljati jer se nov moze kupiti za 20 eura

http://www.ebay.de/itm/LICHTSC...oteile&hash=item1e704eac79

U proseku su takve stvari za VW jeftinije od 5 do 10 puta od Francuza i nije ih porebno kupovati minimalno 200 komada kod prevarantskog Alibabe vec se mogu kupiti i kod nas, u Srbiji.

Dogodine ce zaziveti pejpal pa ce u znacajnoj meri uprostiti ovakve kupovine.




[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 31.12.2012. u 18:15 GMT+1]
[ Flo33 @ 01.01.2013. 17:03 ] @
Ja sam danas odlučio da stavim osramova after market dnevna svetla. Skupa su, 180€, ali ne mogu više da okrećem šporet. Svaki drugi put zaboravim. Dovoljno je jednom da me dobiju, i isplatiću tu investiciju. A nisam nešto rad da mi se petlja oko žica tu na tabli. Jedino ako može da se kroz program ubaci kad palim auto da upali kratka svetla.
[ AstralPro @ 01.01.2013. 18:15 ] @
@FLO
Ako ti nije tesko postavi sliku od tih svetala
[ Zarko Silic @ 01.01.2013. 18:52 ] @
FLO,

proveri da li u Sloveniji priznaju Tagfahrlicht. Ja mislim da ne. Bar je tako bilo prosle godine.
[ Flo33 @ 01.01.2013. 21:54 ] @
Citat:
AstralPro:
@FLO
Ako ti nije tesko postavi sliku od tih svetala

Naravno

http://www.osram.com/osram_com...ive-cars/led/lightday/index.js

@zarko, moze da se uradi homologacija, dosta je bilo debate o tome, mislim da ni sami nisu znali za sigurno. A i nikada nisam cuo da je neko bio kaznjen. Cak i ksenone aftermarket, nisu dozvoljeni, ali se voze.
[ rafiki @ 01.01.2013. 22:03 ] @
@Flo33
Imas i Philips DRL LED svetla, cini mi se da su nesto jeftinija + imaju fabricki atest za neke od EC normi.

http://www.led-drl.co.uk/selector/

Pozdrav
[ Flo33 @ 01.01.2013. 22:13 ] @
@rafiki, hvala, na ove osramove dobijem 20% popusta, a i u komadu je svetlo, nije ono tackasto, mnogo lepse izgleda.
[ jnk @ 02.01.2013. 00:57 ] @
Za koji auto? Većina današnjih(nemačkih) automobila može uključiti dnevna svetla preko dijagnostike, tj. ako nema posebne farove ili LEDove mogu se uključiti oborena svetla za tu funkciju. Meni šporet stoji na auto i to mi zapravo samo služi za instrument tablu jer su mi svetla uvek uključena zbog uključivanja opcije dnevnih svetala.
[ Flo33 @ 02.01.2013. 23:40 ] @
Porsche Cayenne. Na "auto" se pali na senzore, na "1" ostane upaljen i kada ugasim auto. Pitacu u servisu, i ja sam razmisljao u tom pravcu..
[ jnk @ 03.01.2013. 00:37 ] @
Ako je golf tih godina mogao mora da može i porše. Opet bilo bi bolje ako bi namestio te neke bolje LEDove i da se privežu da se pale na auto i tako čuvaš ksenone po danu. Mada kolko se sećam u SLO je ranije bilo obavezno korišćenje oborenih svetala(ne može samo dnevna) ne znam da li su to promenili.
[ Zarko Silic @ 03.01.2013. 00:55 ] @
Citat:
Flo33:
Porsche Cayenne. Na "auto" se pali na senzore, na "1" ostane upaljen i kada ugasim auto. Pitacu u servisu, i ja sam razmisljao u tom pravcu..


Nije to povezano sa tim, vec to moras pitati u servisu. Ako vozilo poseduje control modul onda se svetla mogu podestiti na tkzv. dnevni mod. Postoje nekoliko standarda ovog moda (samo prednja, prednja i zadnja, prednja sa dimerom, itd)

Ako je vozilo novije od 2003. godine (ne misli se konretno taj tvoj primerak, vec da je sam model mladji od 2003.) trebalo bi se ovo moze napraviti.
[ pisacc @ 03.01.2013. 20:54 ] @
Da, da, ja sam to još 2006-te godine (daleko pre novog zakona) tražio od Grand Motors-ovog servisa, da mi uključi dnevna svetla. I dobio sam (nakon višednevne interne i eksterne diskusije) objašnjenje da nisu sigurni da li to može pa će morati to da utvrde opsežnom analizom (radnim satima) koje ću naravno morati da platim nezavisno od toga da li će mi na kraju uključiti ili neće Onda sam uzeo par releja, izvukao odvojenu masu za dugo svetlo iz levog fara, i napravio američki sistem dnevnog svetla koji uzgred i mnogo bolje radi (manje troši i struju i sijalice) nego ove softverske budalaštine sa punim naponom na kratkom svetlu.

Nego, što se tiče šporet prekidača, meni je on savršeno praktičan i apsolutno logičan. Ne treba mozgati koju kombinaciju bajanja i pokreta napraviti na multi-ultra-funkcionalnoj ručici na volanu da bi se uključila svetla, već samo okrenuti šporet skroz udesno (automatski), i rešen problem. A uz kombinaciju sa mojim relejima sve radi savršeno: po mraku kratka svetla, po danu dnevna svetla, ulazak u tunel pali kratka a izlazak dnevna svetla...

Svetla za maglu: samo povući ručicu. I to je dovoljno logično. Pri tome je moguće da se sa svetlima za maglu vozi i kada su kratka svetla isključena (to poboljšava vidljivost vozaču, ali ne deluje baš poželjno kada neko ide u susret). E jedino me smara što po jakoj magli često držim ruku na tom šporet prekidaču kako bih palio kratka svetla kada mi neko nailazi u susret, i gasio ih posle toga.

Inače, moj šporet prekidač je niskostrujni, služi samo da pošalje signale kompjuteru koji u stvari komanduje svetlima preko releja.

Imam još 3 šporet prekidača u kolima (za grejanje/hlađenje) i savršeno mi odgovaraju, više nego kojekakvi tasterčići koje treba nabadati. Sad, da li je ružno ili nije, to me ne tangira preterano. Da me je to zanimalo, uopšte ne bih uzeo ovaj auto nego recimo Pežo 307, ili Megan estate, Mazdu 3, 6 itd... izbor lepših automobila je poveći

[Ovu poruku je menjao pisacc dana 03.01.2013. u 23:43 GMT+1]
[ Cezar Corolla @ 04.01.2013. 16:59 ] @
A sta je sa italijanima i sporet prekidacima za grejanje?

Punto1,2,3,grande........ostali.......
[ boyan3001 @ 05.01.2013. 15:35 ] @
Ja licno ne mogu da smislim te sporet prekidace za svetla. Imam Rovera 400, '98 godiste sa prekidacem na rucici migavca i to mi savrseno radi. Maglenke su izdvojen na posebne tastere koji se nalaze ispod instrument table pored osovine volana. Cale recimo ima Hondu Civic '06, ona isto ima na rucici kontrolu svetala, plus su tu i prekidaci za maglenke. Nije bas najinteligentije smisljeno, ali radi rad sasvim ok.

Nisu Nemci jedini koji furaju te sporet prekidace, tu su i Svedjani, Volov i Saab, Jaguari, cini mi se i Ford itd... uglavom nije da ih nema.