Citat:
pisacc:
Sad bih voleo da mi neko objasni šta to blokira na ručnoj kočnici zimi? Voda u bužiru sajle?
A šta onda blokira na električnoj kočnici?
Rucna kocnica hoce zimi da zablokira zbog smrzavanja tankog sloja vode izmedju paknova i dobosa koja je u toku voznje dospala izmedju njih (narocito ako se prelazi preko nekih bara) i tako navlazen parkiras. Zadnje kocnice inace nemaju toliku efikasnos kocenja kao prednje disk plocice, pa je i mogucnost nakupljanja vode u voznji veca, a mogucnost njihovog isusivanja u voznji od trenja manja. Zazor izmedju pakna i dobosa je daleko veci nego izmedju plocice i diska.Takodje, kod nedovoljno izolovanih buzira, pod istim uslovima nakuplja se voda, koja smrzne i zablokira sajlu, koja i po otpustanja rucice ostaje napeta u tom delu buzira fiksirajuci paknove u krajnjoj poziciji. Na isti nacin i zardjala sajla ostaje vise napeta u delu buzira, i onda mora da se menja kompletna sajla.
Elektricna parkirna kocnica, je po meni novotarija, (voleo bih da mi neko objasni prednost takve kocnice), jer su ovi u auto-industriji vec toliko pobesneli da vise ne znaju kako narodu da iskamce vece pare, a time samo komplikuju obicnom narodu zivot. Sta moze na njoj da komplikuje???...Pa pretpostavljam da se takvi sistemi postavljaju na automobile sa zadnjim diskovima. U tom slucaju, ne verujem da moze plocica da se zalipi na disk, jer je tolerancija manja, ali sigurno moze da zariba sajla u buziru, a da se pokvari motorcic..tek je to zavrzlama, pocev od nekog obicnog kontakta, pa do elektricnog i mehanickog dela samog motora.
Takodje, parkirna kocnica moze da posluzi i kao pomocna kocnica, ako ti u slucaju voznje otkaze nesto na sistemu kocenja, pa laganom voznjom i njenim povlacenjem mozes da se doovuces do prvog servisa.A kako to isvesti sa tom elektricnom...ja mislim nikako...nego slep-sluzba...lupanje po dzepu. E sad ce neko reci, bolje slep sluzba nego rizik u voznji. Pa jeste ali ...ipak je ovo Srbija..