[ svuk @ 01.01.2013. 21:24 ] @
Od večeras mi se ne gasi svjetlosni (i zvučni alarm) za elektronsku parkirnu kočnicu.
naime kočnica otpusti i mogu da krenem vozilom ali lampica se pali gasi na instrument tabli (i na prekidaču) i čuje se zvučni alarm (iritantan).
Koliko sam ja našao informacija po netu može biti u pitanju prekidač ili motor kočnice na točku (i motor je prilično skup).
Volio bih da me neko uputi u informacije o cijenama ovih komponenti, kao i dali to što mi se čini da samo na jednom točku hvata ručena
(po propinjanju prilikom kretanja kada je kočnica aktivna i vozilo ne može da krene) znači da je u pitanju motor.
Pošto su u toku praznici tek prekosutra svakako idem kod majstora.
[ Zarko Silic @ 01.01.2013. 21:59 ] @
I za elektricnu parking kocnicu vazi isto pravilo kao i za mehanicku sa sajlom.

Nikada je ne treba ostavljati aktiviranom duze vreme kada su napolju mrazevi. U takvim slucajevima treba vozilo ostavljati u prvom stepenu prenosa (odnozsno rikvercu), ili u polozaju P ako je u pitanju vozilo sa automatskim menjacem.
[ pisacc @ 03.01.2013. 19:27 ] @
Nikad nisam imao problema sa ručnom kočnicom, i uvek je povlačim i na najvećoj zimi (-15oC, šta god), i ne pada mi napamet da menjam naviku, a naročito da u zimskom (klizavom) terenu (snegu i ledu) ostavim vozilo na nizbrdici zakočeno samo sa jednom (pogonskom) osovinom.

Sad bih voleo da mi neko objasni šta to blokira na ručnoj kočnici zimi? Voda u bužiru sajle?

A šta onda blokira na električnoj kočnici?
[ vidan kv @ 03.01.2013. 20:01 ] @
A šta te čudi da nešto može da blokira na vozilu starom 6-7 godina?Gradska vožnja,zadnja kočnica trpi malo opterećenje,menaju se kad "dovate metal"-sve po malo zariba i u kombinaciji voda-veliki minus eto šta može da blokira....
[ pisacc @ 03.01.2013. 22:24 ] @
Ja kad ne vozim auto 7 dana, a stoji na kisi, imam zaribane plocice rucne kocnice od rdje, i krecem uz jedno veliko BANG!

Ali po zimi, nikada nikakvih problema, ni sa jednim vozilom.
[ codeNO @ 03.01.2013. 23:54 ] @
Kreni proveru od najlakseg

Podigni auto kod nekog majstora pa vidi da li kada se spusti kocnica da li se otpuste tockovi , tj da li se vrte kada ih zavrtis, ako se vrte onda se okreni elektronici, tj dal ti prekidac kod rucice parkirne kocnice nije zablokiran pa on salje pogresan signal da i dalje "podignuta" rucna. A ako nije ni to onda ides na te dijabolicne kvarove sto si nabrojao
[ Nocni @ 04.01.2013. 00:18 ] @
^Nema potrebe ovo da radis jer postoji dijagnostika i tacno se zna sta je pokvareno... Postoji i test cijelog sistema na desetom kanalu...
Vjerovatno je u pitanju napajanje jednog od motora ili sam motor... konektor ili prvih desetak cm kabla koji ga napaja... cesto se desava da pukne zica unutra zbog nekvaliteta a od spolja izgleda da je ok... konektori imaju plave gumice unutra i mogu se rastaviti...
Ali nema potrebe baviti se nagadjanjima... zato postoje servisi i majstori koji ce to da poprave...

Zarko je u pravu, ne treba povlaciti rucnu pogotovo na vecim minusima... isto tako ne treba ni sklapati spoljne retrovizore na minusima, ne treba spustati bocna stakla dok auto i grijanje jedno 5 minuta ne proradi itd... ovo je trebalo da bude svima jasno ali ipak imamo i kontrase ovdje cije postove mozda treba baciti i na ignore tako da se ne prikazuju...

[ pisacc @ 04.01.2013. 10:11 ] @
Kontraste koji ~20 godina voze auto po minusima, i nisu nikada imali problema sa blokiranjem ručne kočnice zimi, a stalno slušaju/čitaju savete da se to ne treba raditi. Pa hajde ignorišite slobodno. A ako će jednom u nekoliko decenija i da blokira najzad ta ručna kočnica, pa neka blokira, baš da vidim i to čudo i da se ozarim od sreće što se eto i to najzad desilo pa sam time postao član kluba "normalnih" vozača
[ vladd @ 04.01.2013. 10:28 ] @
Tesko je biti clan "normalnih"

Poz
[ pajapop @ 04.01.2013. 11:02 ] @
Citat:
pisacc:
Sad bih voleo da mi neko objasni šta to blokira na ručnoj kočnici zimi? Voda u bužiru sajle?

A šta onda blokira na električnoj kočnici?


Rucna kocnica hoce zimi da zablokira zbog smrzavanja tankog sloja vode izmedju paknova i dobosa koja je u toku voznje dospala izmedju njih (narocito ako se prelazi preko nekih bara) i tako navlazen parkiras. Zadnje kocnice inace nemaju toliku efikasnos kocenja kao prednje disk plocice, pa je i mogucnost nakupljanja vode u voznji veca, a mogucnost njihovog isusivanja u voznji od trenja manja. Zazor izmedju pakna i dobosa je daleko veci nego izmedju plocice i diska.Takodje, kod nedovoljno izolovanih buzira, pod istim uslovima nakuplja se voda, koja smrzne i zablokira sajlu, koja i po otpustanja rucice ostaje napeta u tom delu buzira fiksirajuci paknove u krajnjoj poziciji. Na isti nacin i zardjala sajla ostaje vise napeta u delu buzira, i onda mora da se menja kompletna sajla.
Elektricna parkirna kocnica, je po meni novotarija, (voleo bih da mi neko objasni prednost takve kocnice), jer su ovi u auto-industriji vec toliko pobesneli da vise ne znaju kako narodu da iskamce vece pare, a time samo komplikuju obicnom narodu zivot. Sta moze na njoj da komplikuje???...Pa pretpostavljam da se takvi sistemi postavljaju na automobile sa zadnjim diskovima. U tom slucaju, ne verujem da moze plocica da se zalipi na disk, jer je tolerancija manja, ali sigurno moze da zariba sajla u buziru, a da se pokvari motorcic..tek je to zavrzlama, pocev od nekog obicnog kontakta, pa do elektricnog i mehanickog dela samog motora.
Takodje, parkirna kocnica moze da posluzi i kao pomocna kocnica, ako ti u slucaju voznje otkaze nesto na sistemu kocenja, pa laganom voznjom i njenim povlacenjem mozes da se doovuces do prvog servisa.A kako to isvesti sa tom elektricnom...ja mislim nikako...nego slep-sluzba...lupanje po dzepu. E sad ce neko reci, bolje slep sluzba nego rizik u voznji. Pa jeste ali ...ipak je ovo Srbija..
[ svuk @ 09.01.2013. 11:09 ] @
Malo sa zakašnjenjem da dodam trežnutno stanje.. vozilo je upotrebljivo osim što je stvarno gadan zvuk upozorenja na grešku.
bio sam kod majstora, urađena dijagnostika, provjereni kablovi... uglavnom problem je sa elektromotorom na čeljustima.. zamjena 700-800KM i čekam da dijelovi stignu krajem sedmice.
Vozilo sam kupio ljetos (polovno naravno godište je 2006.) ... garažirano je i nemam običaj da ostavljam auto pod ručnom kočnicom (podsvjesna mentalna blokada i nepovjerenje stečeno na jugu 55) tako da mogu da tvrdim da to nije razlog otkaza motora jer je do sada sve radilo bez problema, a sklona sam da vjerujem da bi i na električnoj kao i na mehaničkoj parkirnoj kočnici led mogao da bude problem... u stvari za mehaničku sam siguran.. probao:)