[ Zarko Silic @ 03.01.2013. 10:26 ] @
| Temu sam postavio zbog toga da bi se koliko toliko imao uvid u cene delova kod pojedinih proizvodjaca sto bi moglo biti od znacaja svima onima koji kupuju polovnjake. Mada odavno postoji potreba za jednom ovakvom temom, ona se tek sad uvodi.
Raspravu pocinjem jednim neverovatnim primerom i informacijom starom par dana. Naime doslo vreme da se zameni DPF na Mazdi 6 2.0d. Obzirom da se na ovom modelu ne moze efikasno eliminisati postojanje ovog filtera softverskim putem, zamena je neminovna. Vozilo je preslo 130.000 km. Kupljeno je 2006. kod nas i u pitanju je 1. vlasnik.
Pozivom ovlascenog servisa dobili smo informaciju da je cena ovog dela 500.000 dinara (nije greska) ili u prevodu bezmalo 5.000 eura.
Tek toliko da se zna.
P.S. Primera radi, ekvivalentan deo, na primer kod VAG-a, takodje nije jeftin i kosta 1100 eura (Passat 20 TDI PD DPF kosta do 1000 eura), ali je to ipak 5 puta manje.
|
[ Marko83 @ 03.01.2013. 10:46 ] @
Iskreno nisam majstor ali je pun internet onih uspesno skidaju DPF i rade remapiranje comp-a za ovaj model auta....ali mi je paznju privukao sledeci sajt link
Uneo sam mazda 6, 2.0, 2006god i ponudio mi je ovaj deo
Cena je prilicno niska nisam siguran da li je prevara(koliko vidim daju i garanciju)
Ako je od pomoci bilo...
[ botr @ 03.01.2013. 10:48 ] @
Cena ne zavisi samo od proizvodjaca. Zavisi i od nasih (pre)prodavaca. Priemra radi, prijatelju su u jednom ovlascenom Renoovom servisu trazili 170.000 za tablu za Scenic, posto je neka elektronika otkazala poslusnost, pa su pokazivaci brljavili. U drugom servisu je elektronicar resio problem, ali su mu naglasili da drugi put nece moci da se resi na taj nacin, vec da ce morati da se promeni tabla, cija cena je negde oko 70.000 dinara.
Isto tako u jednoj prodavnici je tuba silikona 150 dinara, a u drugoj 350. Napominjem da je proizvodjac identican, i da je tip silikona identican.
[ mserifov @ 03.01.2013. 14:15 ] @
Ja vozim Suzuki Jimny-a. Moj problem je druge prirode sto ne mogu neke djelove relativno lako da nabavim. I kad mi daju cjenu ona zvuči stvarno ne realana.
Juče kupim ležaj i semering za zadnju osovinu. Ležaj točka. Sve u setu sa enkoderom za ABS kosta 45KM ili ti 22,5 eura japanski prva ugradnja nekih 45 eura. Ja naravno kupim jeftinij na nagovor prodavca. I evo imam sta danas da vidim semering propisao i curi 90W iz difrencijala. Tako da nekad ima razlike cejana kvalitet i to velike
[ vladd @ 03.01.2013. 14:25 ] @
Cudi me da je posle 130kkm doslo do potrebe za zamenom. Postojali su neki problemi kada se menja u garanciji, odnosno problem se pojavi vrlo brzo..
Da li je odradjeno resetovanje, ciscenje, pa i spaljivanje naslaga. Da li kosta samo deo ili celokupan tretman koji treba da se odradi..Zamena u Engleskoj kosta 2500 funti, ali se dobije garancija, ali pride oni rasture pola motora, ociste sve sto treba da se ocisti, zamen ulje, podeseinjektore..i prakticno se dobije motor u top stanju, ne samo prosta zamena dpf-a.
Da li je radjeno prciscavanje DPF-a, na oko 80kkm, bar ono preporuceno, voznja na 2500 obrtaja jedno sat vremena..
Da li je probano sa dodavanjem aditiva u gorivo..da i je sipano korektno ulje ili samo jeftino, za "genericke" dizele..
No tema je sumanuta cena delova, sto se potpuno slazem, narocito su sumanuti dileri za koje mislim, bar u Srbiji, da cene formiraju nakon bar pola litre popijene zozovace..
Poz
[ Cezar Corolla @ 03.01.2013. 17:49 ] @
Ja mislim da je merilo bezobrazno visoke cene ipak vise lezi u alavosti, nego u lozovaci. Ali i lozovaci svakako.
[ Zarko Silic @ 03.01.2013. 17:53 ] @
Razlog visoke cene najcesce je nemogucnos izbora i nedostatak konkurencije.
Nisu oni mutavi. Jako precizno znaju koliko treba da bude cena.
Ako katalizatot kosta 5000 eura onda to samo znaci da su one jeftine varijante iskljucene kao resenje problema.
[ milosbeo @ 03.01.2013. 19:27 ] @
Citat: Zarko Silic: Razlog visoke cene najcesce je nemogucnos izbora i nedostatak konkurencije.
Nisu oni mutavi. Jako precizno znaju koliko treba da bude cena.
Ako katalizatot kosta 5000 eura onda to samo znaci da su one jeftine varijante iskljucene kao resenje problema.
Sumanuta cena! Taj auto mozda ne moze da se proda za 5000 eura
[ vidan kv @ 03.01.2013. 19:55 ] @
......na žalost u Srbiji je to tako kako jeste.Činjenica je i da je vek upotrebe većine delova na automobilima u najboljem slučaju sveden na max 10-ak godina.Mislim da je bilo nezamislivo da na japacu prozvedenom npr 80.-ih godina prošlog veka nešto tako bitno rikne na toj km.Smatralo se da se naj toj km tek razrade.....još jedan bitan detalj:svakog ko dođe po savet za kupovinu auta prvo pitam do koliko para i da razmisli gde će da kupuje delove i održava auto.Ima sada delova to nije problem ali npr set kvačila za PT Cruiser-a je 570€,set kvačila sa plivajućim zamajcem za pojedine Audije ume da košta i celih 700€,itd,itd....
[ Nocni @ 04.01.2013. 02:00 ] @
Moze se 100% uspjesno uraditi dpf off na mazdi 6... samo za denso comp rjesenje nema jeftino a mora se imati piasini ili novi galetto.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 04.01.2013. u 03:23 GMT+1]
[ supermario @ 04.01.2013. 08:54 ] @
Zare, na casove kod Nocnog..., pozdrav svima.
[ Zarko Silic @ 04.01.2013. 09:48 ] @
Da, i onda drzi citavih mesec dana. Dovoljno da se udomi auto
Ne treba meni Nocni da objasnjava sta se cime radi.
Da to moze tako lako ne bi to onda kostalo u servisu 5000 eura vec bi cena bila kao i kod drugih automobila. Rekao sam da to oni vrlo budno prate i da nisu mutavi samo sto vi niste pazili na casu.
Automobil je obisao sve naucinke u okruzenju od 1000 km pa ga niko nije uradio trajno.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 04.01.2013. u 11:03 GMT+1]
[ vladd @ 04.01.2013. 10:25 ] @
Ne moze ni lako ni jeftino, ali za 5000, mislim da bi mogao da se rastavi na konfete i ponovo sastavi
Poz
[ supermario @ 04.01.2013. 10:28 ] @
Autu treba pravi majstor, kakvi crni naucnici..., od takvih vajde nema.
[ Zarko Silic @ 04.01.2013. 10:37 ] @
Na automobil je vec potroseno 1000 eura i problem nije resen. Cak se pokusalo i sa univerzalnim katalizatorom.
P.S. Ako Supermario ima resenje i ako je spreman da snosi troskove u slucaju neuspeha neka se javi na PP pa cemo se lako dogovoriti. Lupetanje po starom njegovom obicaju, necu tolerisati.
[ botr @ 04.01.2013. 10:50 ] @
A od cega se sastoji dpf? Zar ne bi mogao da se otvori i da se sredi?
[ HoT_Steppa @ 04.01.2013. 11:33 ] @
Pored ove otvoriti novu temu, listu motora svih proizvodjaca koje treba izbegavati. Taj Mazdin dizelas od 2 litra je sad otvarac teme.
[ Zarko Silic @ 04.01.2013. 11:38 ] @
Da, tako sam i zamislio temu. Problematicni motori i modeli automobila su se pominjali na vise mesta pa je malo pretraga i preglednost bila otezana. Ovako ce sve biti na jednom mestu.
Ako se secate, imali smo one Rowere sa automatskim menjacima sto je Nocni spominjao, pa Vectru C sa PSG16 pumpom i sa lenk modulom i dosta toga da sada ne pisem napamet.
Ja bih tu dodao jos jednu sumanutu cenu:
Opel Astra G. Originalni plasticni suspleh za ovaj model kosta 52.000 dinara (oko 500 eura. Informacija od februara prosle godine). Znaci 1 m2 plastike kosta 500 eura.
Primera radi suspleh za Golfa 5 kosta 3.500 din (toliko je platio jnk). Nije original ali na ovaj automobil sme da se stavi i aftermark za razliku od Astre G gde mora original.
P.S. Olaksavajuca okolnost je sto se bez suspleha moze voziti za razliku od pojedinih delova bez kojih automobil ne moze da funkcionise.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 04.01.2013. u 12:55 GMT+1]
[ Java Beograd @ 04.01.2013. 12:13 ] @
Ljudi često dele auto-delove samo na dve grupe: originalni i ne-originalni. U ovu drugu grupu dakle strpaju i nagori bofl (bez obzira da li je turski, kineski ili domaći) ali i sasvim kvalitetne delove poznatih (ili nepoznatih) proizvođača.
"Ma neću da razmišljam", često čujem od poznanika, kolega i prijatelja "... idem u ovlašćeni servis, da mi ugrade originalne delove". I to bi naravno bilo OK, kad bi marža na delove bila u pristojnom rasponu do oko 30%, a cena rada mehaničara niža od cene rada kardiohirurga i pilota.
Neretko, originalni delovi umeju da budu i lošiji i skuplji od nekih drugih. To se posebno odnosi na potrošni materijal. Ljudi iz neznanja, misle da je "originalna" svećica nešto što je proizvedeno za Dačiju Logana (na primer), samo za Dačiju Logana i za nijedan drugi automobil. I onda je sa zadovoljstvom plate 12 € komad. Original. Ovlašćeni. Neće da razmišlja. Ne mora. Ima ko razmišlja.
Doduše, potrebno je malo znanja i razmišljanja, malo surfovanja po netu, za naučiti gde se u Beogradu mogu naći kakvi auto delovi. Koji su auto delovi kritični, koji nisu. Onomad kolega platio 45 € filter za klimu. Originalni. Karbonski. Sa ugradnjom ! (Odvrnuta i zavrnuta oba šarafčića) Neće da razmišlja. Ne mora.
Moralno je nedopustivo dozvoliti naivčinama da zadrže svoj novac.
[ pajapop @ 04.01.2013. 12:20 ] @
A da li ovo pomaze u resavanju osnovnog problema?... www.polovniautomobilipegaz.info/ Tu ima o uklanjanju DPF - a
HMM...nece bas lepo da otvori na ovoj adresi, al evo sta oni kazo u tome:
Autodijagnostika
Autodijagnostika za sva evropska vozila
DPF & FAP UKLANJANJE
DPF & FAP Uklanjanje postaje sve više i više popularno zbog neuspeha DPF (Diesel filter za čestice) sastava na dizel gorivo vozila. DPF je postao vrlo čest problem na novijim vozilima na Diesel gorivo, jer DPF ili FAP kad je zapušen blokira automobil ili ga ograničava na 3000 obrtaja. Možemo vam pomoći da rešite ove probleme sa malo ulaganja, 90% manje nego zamena.
Problemi povezani s DPF-a:
-Veći pad u performansama
-Vozilo ulazi u Servis Mod
-Sijaju lampice upozorenja na instrument tabli (antipollution)
-Visoki troškovi zamene!
-Turbo & ostali delovi motora se mogu oštetiti
Šta Dobijate uklanjanjem DPF & FAP:
-Sigurnu vožnju bez bojazni da će auto zakazati u preticanju
-Maksimalne performance
-Smanjenje potrosnje goriva
-Trajno rešeno pitanje DPF & FAP filtera bez dodatnog ulaganja I održavanja u budućnosti
Cena DPF-FAP uklanjanja je 100evra.
[ Nocni @ 04.01.2013. 12:35 ] @
Citat: Zarko Silic: Da, i onda drzi citavih mesec dana. Dovoljno da se udomi auto
Automobil je obisao sve naucinke u okruzenju od 1000 km pa ga niko nije uradio trajno.
Moze se zavrsiti i to na 500 km a ne na 1000 . Trajni dpf off je 500 €. Mora i auto biti tu jer je pored softvera potrebno i par varalica i par zahvata dijagnostikom...
Ako je vec potroseno 1.000 € treba ih vratiti nazad... Meni nisu jasni ljudi koji plate neki zahvat, posao im se ne zavrsi i oni ne traze novac nazad...
Sto se tice samog softvera kojeg kazes "niko" ne umije da napravi... evo ti covjek koji moze da zavrsi: http://www.digital-kaos.co.uk/forums/members/247314-ecutuners/
P.S. moze i sa kineskim galettom sa eobdtool-a ja sam licno probao...
Ako taj vlasnik hoce da mu se to napravi sa garancijom dovezite mazdu i isti dan je sve gotovo.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 04.01.2013. u 13:46 GMT+1]
[ pajapop @ 04.01.2013. 13:40 ] @
[ botr @ 04.01.2013. 15:48 ] @
Auu bezobrazluk, sto se tice cena delova. Npr. za Alfu 156 original sus pleh je 17.000 dinara, a zamenskih ima od 3.500 pa na gore.
Jedino mislim da je za ovaj auto varijator bezobrazno skup, (bez razloga). Kosta citavih 230 evra.
[ su27killeryu @ 04.01.2013. 17:06 ] @
samo nek vam nadju u inostranstvu da nemate DPF :)
[ pajapop @ 04.01.2013. 17:51 ] @
Citat: botr:
Jedino mislim da je za ovaj auto varijator bezobrazno skup, (bez razloga). Kosta citavih 230 evra.
MOzda i ne mora da bude toliko skup. POgledaj ovde: www.alfisti.rs › Alfisti Srbija › Servis, tehnika, delovi... › Servis
Na ovoj adresi sam nasao o reparaciji varijatora
[ pero_brzi @ 04.01.2013. 19:27 ] @
Ako je neki auto jeftin za odryavanje onda je AstraG i poredjenje sa G5 je bezveze
Tako das e slazem sa supermariom
[ etjen @ 04.01.2013. 19:37 ] @
tema je odlična! Dosta toga će se zanimljivog saznati. Nemam šta zanimljivo ja da dodam, ali ako se setim, daću svoj doprinos
[ botr @ 04.01.2013. 20:01 ] @
Citat: pajapop: MOzda i ne mora da bude toliko skup. POgledaj ovde: www.alfisti.rs › Alfisti Srbija › Servis, tehnika, delovi... › Servis
Na ovoj adresi sam nasao o reparaciji varijatora
Reparacija nije uvek resenje, s obzirom da se menja samo opruga i gumice. U nekim slucajevima funkcionise, u nekim ne. Zavisi od toga sta je osteceno.
Inace, clan sam foruma alfisti.rs
[ KrkaCiC @ 04.01.2013. 20:04 ] @
Citat: botr: Reparacija nije uvek resenje, s obzirom da se samo menja opruga i gumice. U nekim slucajevima funkcionise, u nekim ne. Zavisi od toga sta je osteceno.
Inace, clan sam foruma alfisti.rs
Ali kad zamenis varijator kvalitetnim,koliko si miran posle?
[ botr @ 04.01.2013. 20:51 ] @
Zavisi od mnogo faktora. Npr. od kvaliteta ulja, od nivoa, da li ce ti neka dizna pustiti malo benzina u ulje, itd. Benzin je posebno opasan, cak i u najmanjoj kolicini, jer moze bas brzo da sredi varijator. Otprilike, pri normalnim uslovima, traje od 60.000 do 100.000.
EDIT
Kod 8v twin sparkova varijator je gotovo neunistiv. Retki su oni koji su ga menjali. U modeliam od 2003. je ugrajden nepovratni ventil, koji zadrzava ulje u varijatoru nakon gasenja motora, tako da je to malo doprinelo trajnosti varijatora.
Ja sam otkrio drugo resenje, parkiram auto tako da bude nagnut u desno, i vise se ne cuje na prvom paljenju.
[ pajapop @ 04.01.2013. 21:32 ] @
Citat: KrkaCiC:
Ali kad zamenis varijator kvalitetnim,koliko si miran posle?
Ja mislim da i nije problem toliko u ceni nekog kostanja, koliko u kvalitetu onoga sto platis. Ovde niko i nista ne garantuje da to sto si platio, toliko i vredi. Mnogi "love u mutnom", a to se tolerise na svim nivoima drustva i vlasti.
[ Nocni @ 04.01.2013. 21:58 ] @
Citat: su27killeryu:
samo nek vam nadju u inostranstvu da nemate DPF :)
Nista zato... filter cestica nije isto sto i katalizator, fizicki su odvojeni... na autu ostaje katalizator a skida se samo dpf... ako je bio euro 5 od sada ce biti orjentaciono euro 4... ako je bio euro 4 onda ce biti euro 3 i nema problema ni na tehnickom ni kad te zaustave...
Sa skinutim katalizatorom su moguci problemi... policija ce u inostranstvu vecinom startovati i poslati na tehnicki recimo auto koji dimi i za koji se iz aviona vidi da je pokvaren...
[ Zarko Silic @ 04.01.2013. 21:58 ] @
Citat: Nocni:
Citat: Zarko Silic: Da, i onda drzi citavih mesec dana. Dovoljno da se udomi auto
Automobil je obisao sve naucinke u okruzenju od 1000 km pa ga niko nije uradio trajno.
Moze se zavrsiti i to na 500 km a ne na 1000 . Trajni dpf off je 500 €. Mora i auto biti tu jer je pored softvera potrebno i par varalica i par zahvata dijagnostikom...
Ako je vec potroseno 1.000 € treba ih vratiti nazad... Meni nisu jasni ljudi koji plate neki zahvat, posao im se ne zavrsi i oni ne traze novac nazad...
Sto se tice samog softvera kojeg kazes "niko" ne umije da napravi... evo ti covjek koji moze da zavrsi: http://www.digital-kaos.co.uk/forums/members/247314-ecutuners/
P.S. moze i sa kineskim galettom sa eobdtool-a ja sam licno probao...
Ako taj vlasnik hoce da mu se to napravi sa garancijom dovezite mazdu i isti dan je sve gotovo.
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 04.01.2013. u 13:46 GMT+1]
Predlozicu vlasniku, samo ako si spreman da snosis troskove u slucaju neuspeha.
(taj tip je radio soft koji ne radi a unapred uplacen novac nece da vrati nazad)
[ Nocni @ 04.01.2013. 22:07 ] @
Ako ces ti da garantujes moze i na odlozeno... nek isproba mjesec dana auto.
[ Dule 021 @ 06.01.2013. 11:26 ] @
Koliko znam Srki iz B.Radicevica u NS se uspesno bavi reprogramiranjem i skidanjem DPF-a a naplacuje 150 eura.
Svi novosadski trgovci polovnim automobilima idu kod njega jer se bavi i kodiranjem,reprogramiranjem,popravkom bsi-a,ugradnjom svega i svacega.
Totalno ga preporucujem i vredelo bi probati a ako je potreban broj telefona onda cu ga dati na pp da ne bude da ga reklamiram.
[ Nocni @ 06.01.2013. 14:13 ] @
Zavrsio je Zarko mazdu juce, bili smo u kontaktu... Ta cijena od 150€ koju pominjes je za pezoe, opele ili vag gdje je sve poznato sto nikako nije slucaj sa ovom mazdom 6 koja ima denso ecu... To je lako provjeriti... zovnes tog Srkija i pitas ga za dpf na mazdi 6 sa denso compom... i on ce te poslati kod naseg moderatora u Temerin
Jos je skuplje za teretni program... nissan autobusi itd...
[ tdusko @ 08.01.2013. 09:12 ] @
Evo mog doprinosa, mada sam jednom vec pisao negde.
Set kvacila(samo delovi) za corsu prethodne generacije(C) 1.3 mjtd 75 PS u ovlascenom servisu kosta oko 1000 eur. Isti taj motor u fiat puntu nosi drugaciji set i delovi kostaju puno jeftinije.
[ dlalic @ 08.01.2013. 11:50 ] @
Auto radio za Kia Ceed oko 1200e. Nemojte me drzati za rec, ali cini mi se bez ruku i pdv-a.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|