[ MMaarrCCoo @ 03.01.2013. 19:43 ] @
Poštovani forumaši,molim vas da mi date mišljenje o problemu koji se pojavio na Polu 1.2 12v ecotec.Naime,pojavilo se sitno curenje iz O-ringa na radilici.Kupljen je novi O-ring u ovlašćenom servisu,ali nikako ne mogu da ga nateram da zadihtuje oko jednog od šrafova.Rađeno je već 2 puta,sve prema servisnim uputstvima zatezano,ali taj O-ring nikako da zadihtuje,već dosadno curka da je to vrlo iritirajuće.Da li je neko od vas imao neka slična iskustva sa ovim motorom ili je možda problem sa delom.Računam sa tim da ne bi trebalo da bude problem u delovima,obzirom da sam kupio original,ali čovek nikad ne može da bude siguran.Nikako mi nije jasno šta može da bude problem,semering radilice je zamenjen novim,o-ring takođe,ali nikako da curkanje prestane.Unapred hvala na odgovorima...pozdrav iz KG.
[ Nocni @ 04.01.2013. 01:20 ] @
Nije problem sa dijelom ni sa motorom... problem je u majstoru.
[ botr @ 04.01.2013. 08:29 ] @
Odvezi auto u ovlasceni servis :) Mislim da nece puno da te kosta.
[ MMaarrCCoo @ 04.01.2013. 12:20 ] @
Citat:
Nocni: Nije problem sa dijelom ni sa motorom... problem je u majstoru.


Ne verujem da je problem u majstoru,obzirom da i sam majstor ima Polo,svoju radnju i,svakodnevno pune ruke posla,ali mu je ovaj veoma čudan,pa je zbog toga i postavio pitanje.Čitajući po netu,naišao sam na gomilu foruma na kojima se pominje upravo ovakva vrsta curanja,na upravo ovakvom motoru,na upravo ovom mestu.Zbog toga su vozila sa ovim motorom pozivana u servis i besplatno su im menjani semerinzi i ostalo što je bilo problem.To se odnosilo na 2003.godište Pola sa ovim motorom i sa Seatovim modelima sa istim motorom.
[ goat @ 05.01.2013. 13:53 ] @
Citat:
Nocni: Nije problem sa dijelom ni sa motorom... problem je u majstoru.


+1

Citat:
MMaarrCCoo: Ne verujem da je problem u majstoru,.....


druže @MMaarrCCo... ne budi naivan... O-prsten ili ti O-ring nije tehnologija pala s neba... taj tvoj "majstor" koji se verovatno potpisuje sa "menjam delovi" treba da nešto i malo zna i vrlo malo da razmišlja .. nije dovoljno samo da zna gde i šta treba ošrafiti , zameniti i zašrafiti... treba malo da zna i o ugradnim merama kanala za O-prsten, dozvoljenim montažnim zazorima, kvalitetu obrađene površine...

... tuga me hvata kada sagledam koliko se "dunđera" majstorima nazivaju...

.... "ovlašćene" servise neću spomenuti...

[ MMaarrCCoo @ 05.01.2013. 23:02 ] @
Citat:
goat:  taj tvoj "majstor" koji se verovatno potpisuje sa "menjam delovi" treba da nešto i malo zna i vrlo malo da razmišlja .. nije dovoljno samo da zna gde i šta treba ošrafiti , zameniti i zašrafiti... treba malo da zna i o ugradnim merama kanala za O-prsten, dozvoljenim montažnim zazorima, kvalitetu obrađene površine...

... tuga me hvata kada sagledam koliko se "dunđera" majstorima nazivaju... :(

.... "ovlašćene" servise neću spomenuti...


Svesno rizikujući da budem pogrešno protumačen (kao drveni advokat),ne mogu,a da ne odgovorim nekako,iz razloga što sam JA otvorio temu.Druže goat,ne da si se prevario u vezi ovog majstora,nego je to za priču...Prvo,majstor je odličan čovek,još bolji majstor,ali mu je najveći problem taj što nije sujetan,već me je pitao da postavim ovo pitanje na forumu.Nađite mi još nekog majstora koga ste čuli da kad nešto ne zna,kaže ,,ne znam'',a ne menjaj redom,pa možda i rešimo problem.Čovek se sreo sa problemom kakav do sada nije imao,postavio pitanje....ne vidim ništa loše.Inače,nije majstor samo za menjanje,meni je lično uštedeo gomilu evra u više navrata,gde su drugi majstori bili u varijanti,,menjaj''.A,što se tiče ugradnih mera kanala za O-prsten, dozvoljenih montažnih zazora, kvaliteta obrađene površine...,na ovo samo mogu da se nasmejem.Ispade da u ovlašćenim servisima rade nuklearni fizičari koji rade stvari koje drugi samo mogu da sanjaju,a uz to znaju i gore navedene stvari.
A,sad da se vratim na temu...auto iz teme se,inače nalazi tačno prekoputa majstora kod komšije,tako da može da prati stanje svakodnevno.Curenje je smanjeno na minimum,faktički samo vlaži pomalo,ali problem nije rešen.Trebalo bi da se po prazniku prokonsultuje sa jednim od majstora iz ovlašćenog servisa,pa ćemo videti šta će se iz toga izroditi.pozz
[ Nocni @ 05.01.2013. 23:11 ] @
Ma glupo je da mi sad kao napadamo tog majstora a ti ga kao branis... mi ga ni ne poznajemo ali dovoljno je bilo da ima subler i da pogleda to mjesto gdje treba da postavi da bi znao hoce li posle curiti ili nece...

[ mserifov @ 06.01.2013. 07:52 ] @
Slično ili ti direktno iskustvo sam ja imao neki dan. Moj brat je auto mehaničar sa završenom školom u Švicerskoj a inače iz bivše Juge nosi zvanje preciznog mehaničara i radio je taj posao i u industrij. Po tome ne bi trebao da je avlijaner.

Ja trenutno vozim Suzuki terenca. I mjenjao sam zadnji lezaj na zadnjoj poluosovini. I unutar ima mali semering koji ne da da ulje iz difrencijala ide napolje a korz sam semering ide poluosovina do difrencijala.. I posto je samo ležaj bio u pitanju buraz kaze zamjenit će mo ležaj a semering koji je došao u setu zajedno sa ležajem necemo stavljati jer je onaj stari kvalitetnij plus radio jos uvjek posao. I Ja naravno mjenjaj ti to novo je novo, ja navalim na njega. On zamjeni za 10 dana bara ispod auta. Taj novi je toliko ne kvalitetan.

E sad 22 eura dođe u setu zadnji ležaj koji i na sebi ima semering dođe taj mali semering za rukavac. I dođe onaj mali zupčanik koji glumi enkoder za ABS senzor.

A sada kad mi treba samo semering da stavim unutra u SKF-u mi kazu da je taj sam semering ali neki dobar 10 eura. I veci je to posao sada sve rasklopiti očistiti vratiti na svoje mjesto. Aaa sad 45eura kosta takav set ali japanski. Z

Znači ne mora majstor uopste da bude na tapetu. Jer djelovi koje dolazi evo iz mog iskustva u Bosnu su 13333 klasa
[ vladd @ 06.01.2013. 12:16 ] @
Na forumu se svasa cuje, ne mora obavezno korisno da bude. Ali moze da bude usmeravajuce.

Takodje, za koristan odgovor na forumu, potrebno je dosta pocetnih informacija.
Slozenost i pojavljivanja kvarova kod savremenih automobila prevazilaze cesto iskustva, kombinacije kvarova su (gotovo)nepredvidive.

Zamena oringa nije nuklearna nauka, ako se obrati paznja na neke detalje, stanje zaptivnih povrsina i kvalitet oringa. Ako je osovina korektna, zaptivanje oring-om se moze "popraviti" silikonom, na nepokretnom delu.

Problem curenja mozda nije u oringu i njegovim osloncima, vec u samom ambijentu, odnosno promeni uslova, recimo pritiska ulja u blizini oringa. Ili uopste pritiska fluida.
Moguc je i uvecan pritisak gasova, a da je ulje samo prisutno i manifestuje proboj curenjem pored oringa.

Stoga bi vredelo proveriti elemente koji uticu na promenu ambijenta, recimo ventil za ventilaciju kartera, i posmatrati pritisak ulja, da slucajno bajpas ventil ne funkcionise kako treba.

Mislim da je sam oring delimicna zrtva..

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 06.01.2013. u 18:01 GMT+1]
[ pajapop @ 06.01.2013. 17:10 ] @
Tacno je to sto kaze Vladd, a to znaci da ovaj problem treba sagledati sa svih strana. Znaci, nije problem samo u curenju, vec sta to sve moze da dovede do stalnog curenja. Jedan od razloga je i povecan pritisak izduvnih gasova koji prodiru iz komore za sagorevanje u karter. E sad..oni se normalno eliminisu pomocu ventila za cirkulaciju uljnih i benzinskih isparenja koji se u tom procesu ponovo recikliraju, ali se time i oslobadja pritisak u karteru. Manji pritisak, manje izbijanje gasova a sa njim i ulja, koje leti na sve strane po karteru i obratno. A uvek izbija tamo gde je najslabije...na semerinzima.
Ako motor radi neravnomerno u praznom hodu, ako ima ulja u kucistu filtera za vazduh, ako ima curenja ulja na bilo kom prikljucku creva ili cevi unutar uredjaja,ako ima tragova curenja ulja oko motora, ako je ulje zamuceno ili ima miris benzina, onda se sigurno ima problem i sa ovim ventilom. A licno mislim, da mnogi majstori uopste zaboravljaju da ovaj uredjaj postoji. Ne znam zasto...al ja imam takav utisak. Opste pravilo je da se ovaj ventil kontrolise na svakih 12 meseci ili 20000km. A trebalo bi ga skoroz zameniti na svake 2 godine ili 40000km. Kazi komsiji majstoru da ti "preventivno" pregleda taj ventil
[ MMaarrCCoo @ 06.01.2013. 19:17 ] @
Hvala svima na korektnim i konkretnim komentarima.Već koliko sutra ću mu preneti sve vaše komentare i ideje,za koje sam siguran da će mu biti od pomoći.Uvek sam bio pobornik filozofije da je više glava zajedno pametnije od jedne.Svim forumašima želim srećne Božićne praznike,svaku sreću i zdravlje,kako na ličnom,tako i na profesionalnom planu.,,Mir Božiji,Hristos se rodi.''
[ botr @ 06.01.2013. 19:49 ] @
Citat:
pajapop:
Tacno je to sto kaze Vladd, a to znaci da ovaj problem treba sagledati sa svih strana. Znaci, nije problem samo u curenju, vec sta to sve moze da dovede do stalnog curenja. Jedan od razloga je i povecan pritisak izduvnih gasova koji prodiru iz komore za sagorevanje u karter. E sad..oni se normalno eliminisu pomocu ventila za cirkulaciju uljnih i benzinskih isparenja koji se u tom procesu ponovo recikliraju, ali se time i oslobadja pritisak u karteru. Manji pritisak, manje izbijanje gasova a sa njim i ulja, koje leti na sve strane po karteru i obratno. A uvek izbija tamo gde je najslabije...na semerinzima.
Ako motor radi neravnomerno u praznom hodu, ako ima ulja u kucistu filtera za vazduh, ako ima curenja ulja na bilo kom prikljucku creva ili cevi unutar uredjaja,ako ima tragova curenja ulja oko motora, ako je ulje zamuceno ili ima miris benzina, onda se sigurno ima problem i sa ovim ventilom. A licno mislim, da mnogi majstori uopste zaboravljaju da ovaj uredjaj postoji. Ne znam zasto...al ja imam takav utisak. Opste pravilo je da se ovaj ventil kontrolise na svakih 12 meseci ili 20000km. A trebalo bi ga skoroz zameniti na svake 2 godine ili 40000km. Kazi komsiji majstoru da ti "preventivno" pregleda taj ventil :)


A gde se nalazi taj ventil? Pitam posto ja imam problem sa mirisom benzina u ulju, i nikako ne mogu da najdem razlog za to.

[Ovu poruku je menjao botr dana 06.01.2013. u 21:03 GMT+1]
[ pajapop @ 06.01.2013. 20:32 ] @
Sve zavisi od konstrukcije na pojedinim modelima kola. To ti je ono narodski sto se zove "Iberlauf" KOd Keca i Juga, znas gde se nalazi (valjda). Moze da bude lociran u crevu ili cevi koja spaja poklopac ventila motora i prikljucak vakuuma na usisnoj grani. MOze da bude ubacen kroz gumeno leziste na poklopcu ventila ili moze biti postavljen blize usisnoj grani s gumenim crevima povezanim za svaki kraj ventila. Najbolje da ti to majstor pogleda.
[ botr @ 06.01.2013. 20:34 ] @
Ok, kod mene su dva creva iberlaufa, koja idu sa nekog plasticnog nosaca, koji je opet zasrafljen za poklopac ventila, pa pretpostavljam da se tu nalazi taj ventil, ukoliko postoji.
[ pajapop @ 06.01.2013. 21:03 ] @
OK, znaci on ti se nalazi negde na tom vodu, ka usisnoj grani. E sad, ventil se obicno ispituje tako sto se recimo prstima stegne crevo, pa ako se pri tome gubi rad motora pri leru, smanjuje broj obrtaja i hoce da se gasi, onda je ventil u redu. ako nema promene rada, ne opada broj obrtaja, onda ne valja i treba ga promeniti.
[ goat @ 06.01.2013. 21:47 ] @
Citat:
MMaarrCCoo: Druže goat,ne da si se prevario u vezi ovog majstora,nego je to za priču...Prvo,majstor je odličan čovek,još bolji majstor,ali mu je najveći problem taj što nije sujetan,već me je pitao da postavim ovo pitanje na forumu.Čovek se sreo sa problemom kakav do sada nije imao,postavio pitanje....ne vidim ništa loše.Inače,nije majstor samo za menjanje,meni je lično uštedeo gomilu evra u više navrata,gde su drugi majstori bili u varijanti,,menjaj''.A,što se tiče ugradnih mera kanala za O-prsten, dozvoljenih montažnih zazora, kvaliteta obrađene površine...,na ovo samo mogu da se nasmejem.Ispade da u ovlašćenim servisima rade nuklearni fizičari koji rade stvari koje drugi samo mogu da sanjaju,a uz to znaju i gore navedene stvari.


i ja sam dobar majstor ali loš čovek .....

.... u tom gore što za curenje ulja iz motora "majstor" traži savet sa foruma.. 'ajde da si ti pitao čisto da imaš u info da te neko tamo ne "maže i laže".. nego ti pitaš za njega!... .. strašno

... nisi me razumeo za "ovlašćene" servise... oni baš ne treba da znaju npr. šta je prednapon na o-prstenu i kako se ostvaruje.. da li treba "bek ring".... i sl... on ima "politiku" kuće po kojoj "igra"...


Druže MMaarrCCoo...

... nemam ništa protiva da ti ceniš svog majstora.... i da ga nagrađuješ...

... nismo svi isti, ali da se meni tako nešto dogodilo ne da bi ga promenio nego b mu i novac tražio nazad... eto.. tu pogreših što pomislih da ostali misle kao ja...

poz sa Erdoglije


Edit: korigovan format citata.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 06.01.2013. u 23:11 GMT+1]