|
[ etjen @ 05.01.2013. 13:44 ] @
| Dakle, nakon dosta kukanja naših uvoznika (opravdano ili ne, ne zalazim u to) otvara se mogućnost da opet počne prodaja staro za novo.
Ko ne zna o čemu se radi, to znači da odvezeš stari auto u auto salon, oni ga procene i doplatiš za novi a porez od 20% plaćaš samo na razliku u ceni.
Bilo bi lepo da to uvedu...
a evo i najave za tako nešto http://www.b92.net/biz/vesti/s...01&dd=05&nav_id=674930
|
[ vladd @ 05.01.2013. 14:02 ] @
Procena je u drzavi Srbiji oduvek bila najveci izvor i gresaka i nesreca i mahinacija.
Ni u "civilizovanom svetu" nije bolje, tako da ce se trgovina ipak zasnivati na onom principu, osim kolicine novca.."kako doslo, tako i otislo".
Poz
[ etjen @ 05.01.2013. 14:14 ] @
bice sigurno nesto povoljnije. U principu ocekujem da ces moci da prodjes isto kao da si prodao auto preko oglasa i posle kupio novi po regularnoj ceni, samo sto neces imati akanje sa prodajom preko oglasa.
Mozda cak i koji evro jeftinije, sve zavisi sta imas i sta ti procenjuju, ako si prvi vlasnik i auto star par godina, verujem da mozes dosta dobro da prodjes...
[ HoT_Steppa @ 05.01.2013. 14:35 ] @
To je Alvirovic pricao u prosloj emisiji sa nekim iz udruzenja uvoznika, jeste ideja, ali mozda ostane na mozda.
[ joojant200 @ 05.01.2013. 14:42 ] @
Recimo da vozilo kosta 8000e - sa 20% pdv je 9600e.
tj drzava dobija 1600e
i dileri procene tvoje vozilo na 3000 e.
Kupac placa 5000e+1000e pdv = 6000
Em si se resio starog vozila, em te ukupno izadje jeftinije 3000+6000=9000 a ne 9600.
Diler dobije svojih 5000+3000=8000 i na svom je - mada mi nije jasno sta ce da radi sa starim vozilima u ogromnim kolicinama?
Ali je to za drzavu cist gubitak od 600e, pa mi nije jasno zasto bi pristala na to?
[ etjen @ 05.01.2013. 16:07 ] @
zato što će imati makar neke pare od prodaje novih vozila(mislim država) a sada nema nikakve.
Generalno, to je već postojalo pre 15-tak godina, samo se ne sećam tačno kako je to tada funkcionisalo, verovatno neki stariji znaju.
[ vladd @ 05.01.2013. 16:16 ] @
Da, samo ako za vozilo moze da se dobije 8000 na trzistu, dileri procene da vredi 4200, ne znam ko se "ne bi akao" sa slobodnom prodajom..
Drzavu ako ista zanima, trebala bi da nastavi sa akcijom 1000 evra za krs, pri kupovini novog vozila, i to za bilo koji brend koji ima uvoznika. Cak bi trebali da smanje i porez na nabavku vozila mladjeg od 10 god, uz zamenu za matori krs.
Ako se zeli "bezbednost", podmladjen vozni park i ostale blablatarije..
A u samom prometu vozila, drzava ce imati neku vajdu, poreza i taksi..ako to mogu da vide politicki slepci..
A tzv "dilere polovnjaka" ko ima da sljivi, neka se bore na "otvorenom" trzistu, a ne kao monopolisti..neka malo uvedu reda u svoju hajduciju, neka se prisete reci "garancija"..
Poz
Postojalo je staro za novo, ali je upravo propala ideja zbog alavosti dilera. A za nekakvu drugaciju varijantu, u ovom trenutku, ne vidim ambijent..i dalje su besomucno alavi, imaju odsecene usi kada je u pitanju "sluh za biznis", po dilerskim kucama uziva uhlebljena familija..sve u svemu prazna prica..i Alvirko je odmah prepoznao sta treba da hvali i podrzava...samo da sistem ostane NEPROMENJEN..familija..alavi..glumi se da se nesto "desava"..
[ ventura @ 05.01.2013. 17:01 ] @
Citat: etjen: bice sigurno nesto povoljnije. U principu ocekujem da ces moci da prodjes isto kao da si prodao auto preko oglasa i posle kupio novi po regularnoj ceni, samo sto neces imati akanje sa prodajom preko oglasa.
Mozda cak i koji evro jeftinije, sve zavisi sta imas i sta ti procenjuju, ako si prvi vlasnik i auto star par godina, verujem da mozes dosta dobro da prodjes...
Koja je logika da bude povoljniije, pa čak i ista cena kao da prodaješ sam?
Ne znam šta je tu problem oko principa "staro za novo" i šta tu treba da se čeka da dileri uvedu kad to postoji već godinama? Sećam se svojevremeno da kada sam hteo da menjam Golf5, kupljen u Srbiji, ja prvi vlasnik, da su mi tada nudili tipa 10-11-12 hiljada evra za njega u Poršeu, a preko oglasa sam u tom trenutku mogao da dobijem tipa 18-19 hiljada regularno, a da sam spustio za 2-3 hiljade mogao sam da ga prodam istog dana... Što je i logično, jer ti u Poršeu koji uzimaju polovan auto, mora da imaju malo "mesa" gde će da naprave zaradu, i gde će da imaju mesta da spuste cenu ukoliko im se auto ne proda u kratkom roku od mesec-dva.
Svugde je ta varijanta sa zamenom staro za novo vrlo nepovoljna po vlasnika automobila, i ne verujem da je moguće igde izvući više od 60-70% tržišne cene, ali to je cena koja se plaća za komodited i (ne)cimanje oko prodaje polovnjaka.
[ etjen @ 05.01.2013. 17:39 ] @
povoljnije je jer ne plaćaš porez. Do sada si plaćao porez(tj i sad ga plaćaš)
Možeš ti i sada da daš stari za novi (u nekim auto kućama) ali i dalje plaćaš pun porez a ''staro za novo'' sistem ti dozvoljava da porez platiš samo na razliku, ne znam šta ti tu nije jasno?
A što se tiče same procene, to verovatno zavisi gde procenjuješ :) Ja sam bio zadovoljan procenom svojih kola kad su imala godinu dana. Videćemo ako budem hteo za godinu dve da prodajem šta će mi reći.
[ vladd @ 05.01.2013. 18:32 ] @
Jasno je, samo sto je usteda 1000 evra a gubitak na proceni 3-4000..drzava ne gubi nista, posto ce diler prodajom polovnjaka zaraditi i treci kupac ce platiti porez.
Problem je sto se koplje lomi na prvom vlasniku mladog polovnjaka, njemu se pravi steta, iz koje nicu zarada za dilera i porez za drzavu.
Sistematski nije podrzana akcije, vec je to samo "prvi cin", pljacka na prvu ruku, ojaditi ponudjaca kola, uvaliti mu nov auto i opljackati ga na proceni.
Ne postoji sistem, koji bi napravio benefit za takvog kupca, da dobija popust na osnovni model, da ima karakteristiku "stalnog kupca", da mu se malo titra i podilazi, da mu se obezbede povlastice, da ga ne sljemaju po dzepu, vec da mu pare uzimaju na fin nacin, nudeci mu u zamenu usluge ili robu, a drzati ga "vezanog" za dilersku kucu ili brend.
Ali, to je inteligentna i dugorocna politika..o tome ne razmislja niko u ovoj drzavi..
Dileri se oslanjaju na pajtose u drzavnoj upravi, to im obezbedjuje promet za nikakav kvalitet..a pojedinacnog kupca..pa njega ionako svi deru...ko mu je kriv kada nije "u semi".
Poz
[ HoT_Steppa @ 05.01.2013. 19:24 ] @
Da ima nesposobnih ljudi za prodaju, to je tacno, ali koliko ima ljudi koje je spremno da pokloni auto 20-30-40 % ispod realne cene? Ja mislim mnogo manje nego sto ima kupaca novih automobila.
[ BluesRocker @ 05.01.2013. 19:47 ] @
Citat: vladd:
Drzavu ako ista zanima, trebala bi da nastavi sa akcijom 1000 evra za krs, pri kupovini novog vozila, i to za bilo koji brend koji ima uvoznika. Cak bi trebali da smanje i porez na nabavku vozila mladjeg od 10 god, uz zamenu za matori krs.
Ovo prvo mi baš i nema smisla jer oni što voze krš koji ne vredi 1000€ obično nisu potencijalni kupci novog vozila. Veća je šansa da će kupiti polovan auto za 2-3k€. Meni se ovaj predlog zamene starog za novo sviđa jer će podstaći ljude da kupuju/prodaju auto kod ovlašćenih dilera gde imaju bolju garanciju i veći izbor nego da rizikuju po oglasima i gube vreme na prodaju svog auta. A i sa bezbednosnog aspekta bolje je da zameniš stari auto za novi, potpišeš ugovor o lizingu za razliku, nego da se petljaš sa kešom.
[ etjen @ 05.01.2013. 20:19 ] @
Citat: HoT_Steppa: Da ima nesposobnih ljudi za prodaju, to je tacno, ali koliko ima ljudi koje je spremno da pokloni auto 20-30-40 % ispod realne cene? Ja mislim mnogo manje nego sto ima kupaca novih automobila.
ma, naravno. Vlad malo preteruje. Davaće manje od tržišne vrednosti, ali ako su normalni(a ima i takvih, ne puno manje)
Citat: BluesRocker: Meni se ovaj predlog zamene starog za novo sviđa jer će podstaći ljude da kupuju/prodaju auto kod ovlašćenih dilera gde imaju bolju garanciju i veći izbor nego da rizikuju po oglasima i gube vreme na prodaju svog auta. A i sa bezbednosnog aspekta bolje je da zameniš stari auto za novi, potpišeš ugovor o lizingu za razliku, nego da se petljaš sa kešom.
to i jeste poenta, lizing ili kredit svejedno. Daš svoj auto, uzmeš novi, ne čekaš na prodaju svog i nisi bez kola ni jedan dan.
Ja ovde vidim win-win situaciju.
Naravno, treba sačekati šta će biti i koliko će uvoznici biti realni, ali je dobra prilika da se uradi nešto malko bolje za sve, pa i za državu
[ ventura @ 05.01.2013. 20:26 ] @
Citat: etjen: to i jeste poenta, lizing ili kredit svejedno. Daš svoj auto, uzmeš novi, ne čekaš na prodaju svog i nisi bez kola ni jedan dan.
Ja ovde vidim win-win situaciju.
Jeste, lepo je to sve, ali to košta.
Zašto bi ti neki dilet platio tržišnu cenu, pa čak i 80% tržišne cene za polovan automobil, koji će da mu stoji na placu, pri čemu je zarobio kapital, mora da plaća čuvanje tog auta, i kome svakim danom opada vrednost?
Nijedan diler na svetu nema računicu da ti za polovan automobil plati više od 60-70% tržišne cene, jer to naprosto nema logike. Ti sam kad prodaješ svoj automobil, ti si jedan čovek - jedan automobil, i stalo ti je da ga prodaš za što veći novac. Diler nikada ne može da ima jednog zaposlenog na jedan automobil, i da ga prodaje tako uporno kao što može jedan vlasnik, te iz tog razloga ni ne može da plati punu (ili približno punu) cenu za polovan automobil.
[ BluesRocker @ 05.01.2013. 21:28 ] @
Citat: ventura: Jeste, lepo je to sve, ali to košta.
Zašto bi ti neki dilet platio tržišnu cenu, pa čak i 80% tržišne cene za polovan automobil, koji će da mu stoji na placu, pri čemu je zarobio kapital, mora da plaća čuvanje tog auta, i kome svakim danom opada vrednost?
Zato da bi prodao novi automobil sa velikom maržom koji mu je isto tako stojao na placu, a više mu se isplati da uradi zamenu pa da kasnije proda polovnjak jer je polovnjak u Srbiji lakše prodati pošto je mnogo više ljudi sa malo para nego bogatih. Na polovnom da ne zaradi ništa, opet je super zaradio na prodaji novog auta, a pitanje je kad bi ga prodao da nije trampio za stari.
[ cika dacha @ 05.01.2013. 22:06 ] @
BluesRocker@ lakse se prodaje novo vozilo u salonima jer ljudi uzimaju na kredite lizinge itd a polovno kad uzimas ipak kes moras da imas!
a zaboravili ste da drzava ima prihod i od ekoloske takse na automobilima!
[ ventura @ 05.01.2013. 23:19 ] @
Citat: BluesRocker: Zato da bi prodao novi automobil sa velikom maržom koji mu je isto tako stojao na placu, a više mu se isplati da uradi zamenu pa da kasnije proda polovnjak jer je polovnjak u Srbiji lakše prodati pošto je mnogo više ljudi sa malo para nego bogatih. Na polovnom da ne zaradi ništa, opet je super zaradio na prodaji novog auta, a pitanje je kad bi ga prodao da nije trampio za stari.
To je pogrešna poslovna logika, zbog toga se to ni ne radi tako.
Prodaja novih automobila i polovnih su uvek dve odvojene firme iako posluju pod istim krovom (recimo Porsche i Weltauto). Niko sa zdravom pameti neće praviti firmu (Weltauto) da bi presipao iz šupljeg u prazno. Zašto bi recimo firma koja prodaje polovnjake poslovala na nuli ili u minusu, samo da bi firma koja prodaje nove automobile imala zaradu? Poslovno gledano obe firme moraju da prave profit da bi ta cela priča imala smisla, i zbog toga niko neće platiti polovnjak u otkupu više od 70% tržišne cene.
Na kraju krajeva, auto kući se više isplati da da par hiljada evra popusta na nov auto kako bi pospešila prodaju, nego da tih par hiljada kompenzuje kroz polovan automobil, sa kojim su zarobili kapital i pitanje je kada će da ga prodaju i po kojoj ceni.
[ Zlatni_bg @ 06.01.2013. 10:21 ] @
Opet verujem da ce tu postojati ogromna ogranicenja pri "davanju" svog polovnog automobila, da ce procena biti ne samo u ceni, vec i u tome koliko lako diler moze da ga se resi. Ne znam da li ce biti moguce davati vozila starija od 10 godina u zamenu, sva ta vozila verovatno zavrsavaju na nekom auto-placu, a nisam video automobile `90 godiste na nasim placevima, uglavnom su novija vozila, od 2000. pa navise. I da ih uzimaju, verujem da bi odmah isli u staro gvozdje, a automobil koliko god da je ocuvan i dobar, nece biti cenen sa vise od 500 evra. Takodje, ne znam sta ce dileri da rade sa nekim S8, M3, i ostalim slicnim automobilima, koji se nikad nece prodati u Srbiji. Moramo malo gledati obe strane price, ne samo sa kupceve strane, vec i razmisljati kao prodavac, tj auto kuca. Svako ce ovo zeleti da iskoristi kao nacin zarade, i kupic, i diler. Pitanje je ko ce izvuci deblji kraj, nazalost, obicno to bude kupac.
Sve nesto razmisljam da ce biti gomila ljudi koja ce prodavati svoje automobile po godinu dana, i umesto da ga daju 30% ispod cene nekom potencijalnom kupcu, dace ga 50% ispod cene dileru samo da ga se momentalno rese od stresa prodaje automobila, i cekanja, a zelje za necim novim.
[ Flo33 @ 06.01.2013. 10:40 ] @
Kolega je godinu dana staru hondu crv dao u zamenu za acorda u delti pre 7-8 godina (crv kupljen na istom mestu) i izgubio je 8k eura. (moguće je bilo i obrnuto, ne sećam se više, da je akorda menjao za crv-a) on je video neki interes tu, mada mislim da je dobio dobar popust na novi auto, tako da ipak je realno ta cifra od 8k malo manja.
Ja kada prodajem auto, dam ga prvom, uglavnom za 20-30% manju cenu, nego kada bih se cimao mesecima. A bmw recimo ima premium bmw, odnosno po godinu, dve stare aute, sa malo km, daju garanciju i lizing, kredit, tako da se možda nekome i isplati imati stalno 2 godine starog bmw-a, i produžavati lizing svake godine. Šta znam. Znam da bih ja uvek pre uzeo premium opciju nego nov auto.
[ vladd @ 06.01.2013. 10:48 ] @
Nije losa zivotna filozofija posmatrati stvari jednostavno i jednostrano. Manja je nervoza..
Jeste, vladd malo preteruje, istina da bi osvetlio problem, ali takodje je vladd godinama na forumu bio pljuvan, od pre krize, da izbije nekima iz glave "dobru kasniju prodaju" pri odabiru polovnjaka..pa nije uspeo..u vecini..
I sada Vi, meni tvrdite, da ovih 60% forumdzija, koi su natprosecno pismeni, a mastaju o "dobroj preprodaju" svog kupljenog vozila, a zarad toga su birali fordove i opele karavane(nisu me ubedili da je zbog jeftinih delova), i savetovali mnoge da ne kupuju Alfe , sada NAPRASNO pristati da se odreknu 30-40%trzisne cene..
Mozda deluje nelogicno..ali me dugogodisnje iskustvo uci da nista nije nelogicno, pogotovo kada se odluke kuvaju u ljudskim glavicama.
Kada je pocela punto akcija, u mojoj okolini, pokupovano je 20-30 puntica, i to ponajvise od ljudi koji su kmecali da "nemaju ni dinara" i tesko zive..i nadalje pricaju istu pricu..muce ih krediti..
Znaci, veci deo zivi nenormalno, a manji deo bahato. U takvom sistemu tesko da moze da zazivi (nekakva) normalna varijanta, pogotovo ako je parcijalno primenjena..
Poz
[ test1234 @ 06.01.2013. 11:13 ] @
Subvencija plus staro za novo kod nas jedino pije vodu. Mislim da 500L bez toga nema šanse. Mislim na predvidjenih 200.000 kom. Godišnje.
[ Flo33 @ 06.01.2013. 12:59 ] @
@vladd, nisu svi isti.. Ljudi su kod nas uglavnom stegnuti i imaju zmiju u dzepu. I gledaju kako sto bolje da sacuvaju svoj dinar, i to ne poseduje alternativu u vidu voznih karakteristika, itd. Cinjenica je da na Balkanu vagenova vozila drze cenu bolje nego ostali. U Eu je dobar polovnjak uvek na ceni, bez obzira na marku.
Problem u ljudima je sto uvek hoce mnogo, a da daju malo. I zato kod nas to nece zaziveti. Meni je to ok, jer kupis dobar polovnjak za malu startnu cenu, jer su tekuci troskovi veci.
Na zadnjih 5 vozila sam izgubio po prodaji (5-7godina period) toliko da sam mogao uzeti nov auto iz vrha ponude c klase recimo. I znao sam to i pre kupovine istih. Ali moje vreme i zivci su vredniji od pleha. Tako da bi ja pristao za 30% manje od trzisne cene zamenjati staro za novo, ili novije polovno. Ali to sam ja. Ti imas drugaciju zivotnu filozofiju, ne znam, Zarko drugu, Pera, Laza i Mika trecu.
[ vladd @ 06.01.2013. 13:45 ] @
I to je potpuna istina, ali mi je problematicno da sistem korektno funkcionise prema pojedincima ili manjim grupama.
Kao drugo, rec je o kriterijumima, koji su na trzistu defrmisani.
Recimo, dominantno je godiste, sto realno ne govori puno o stanju vozila. Nekoj firmi se isplati da ustupa vozila nakon tri godine, posto su vozila presla nekoliko stotina hiljada km, pa se i sitan gubitak moze podneti, u odnosu na operativnost, i moguce teske troskove.
Stoga i mislim da sistem staro za novo nije namenjen pojedincima, gradjanima, vec drzavnoj upravi i srodnim trosadzijama.
Politicki(politicko-marketinski) ce se lako predstaviti nekakva "usteda" zamenama staro za novo, a jedino ce racunovodje znati pravu istinu.
I tu negde lezi i profit ideje "staro za novo"..gradjani ce samo posmatrati, u vecini.
Poz
[ etjen @ 06.01.2013. 14:03 ] @
kako god da bude poenta je sledeća:
ako bude jeftinije da na taj način kupiš novo vozilo, kupićeš ga na taj način, ako ne bude, tj. ako ne nađeš računicu tu, prodaćeš ''peške'' auto i kupićeš novi za keš.
Bitno je da postoji alternativa, a i postojaće različite procene od kuće do kuće, sigurno.
Tako da, sačekajmo, pa ćemo videti.
Lično, ne vidim poentu cele te akcije o kojoj se priča već godinama, ako na kraju ne bude povoljnije za kupca. Mislim, čemu to onda?
[ vladd @ 06.01.2013. 15:17 ] @
Kes je nepopularno sredstvo placanja:).
Bolje je uzimati auto na kredit, ili lizing, kes ima neke svoje druge mogucnosti..:)
Ja i skuplje delove kupujem na kredit, jednostavno, takav je sistem razvijen, sto kasnije platis, to bolje, ma kako to izgledalo u brojkama..
Poz
[ anon115774 @ 13.01.2013. 16:26 ] @
Bas sam sad pravio neku racunicu na konto ovog "staro za novo" i dosao sam do zakljucka da je to mnogo dobra ideja. Gledam na to kao na win-win kombinaciju i za mene i za auto kucu.
Neka mi da 2000eur manju cifru od one koju bih dobio za svoj auto na pijaci ali cu ja zato da platim porez manje za 4000 sto u prevodu znaci:
- auto kuca je srecna jer je dobila auto 2000 evra jeftinije
- ja sam srecan jer sam dobio novi auto 2000 evra jeftinije (puko sam 2000 na ceni mog auta ali sam dobar na pdv-u 4000).
I zasto to sad vide ovde ljudi kao problem? Jel meni nesto promaklo??
[ vladd @ 13.01.2013. 16:52 ] @
Za auto kojem je 4000 PDV, tesko da ces proci sa "samo" 2000 evra manjeg placanja, nego na trzzistu.
Poz
P.S.
Primer, pre nekoliko godina, za VW-a, starog 6 godina, vrednosti na trzistu 8500-9500 evra, davali su "po proceni" 4200 evra, za nabavku novog od oko 19000..
Pa sad, doticni "sitan" gubitak od 500-1000 evra(uz povracaj PDV-a) je predmet kalkulacije, i cena konfora da se neko "ne mlati"..
[ etjen @ 13.01.2013. 17:21 ] @
nekada su zaista malo procenjivali kola u odnosu na realnu vrednost. Međutim, sada je tržišna vrednost kola praktično izjednačena sa kataloškom vrednošću, tako da je sada situacija potpuno drugačija.
Uglavno se dileri vode sledećom logikom - prva godina umanjenje vrednosti od 20-25%, svaka sledeća dodatnih 10 % od trenutne cene novog
Ugrubo, tako je, ali uvek naravno zavisi od dilera do dilera i naravno od automobila do automobila. Nećeš sigurno isti procenat dobiti za Vagena ili Dačiju ili Fiata.
Sve ima svoje...
Kao što sam i rekao - mislim da je ovo odlična stvar ako zaista zaživi.
[ vladd @ 13.01.2013. 19:41 ] @
Posle 6 godina ti ponude 25% vrednosti novih kola, pa zvala se ona kako god.
Jedino ako su neka vrsta sluzbenih, pa im iscupana dusa, a pride se ne zeli sprovodjenje tendera, vec se akcija provlaci na mala vrata..
I samo u tom slucaju je "dobro"..
Poz
[ HoT_Steppa @ 13.01.2013. 20:23 ] @
Informer, ti si se nesto grdno preracunao.
[ anon115774 @ 13.01.2013. 20:38 ] @
Citat: vladd:
Za auto kojem je 4000 PDV, tesko da ces proci sa "samo" 2000 evra manjeg placanja, nego na trzistu.
Pre dve-tri godine sam imao takvu transakciju sa Toyotom gde sam za moj stari auto dobio nekih 10-15% manje od trzisne cene. Neki drugari su takodje imali slicna iskustva pre par godina sa nekim drugim prodavcima (Honda, Weltauto). To sto vi ovde pricate da se u takvim situacijama nudi 30-40-50% manje od trzisne cene mi deluje totalno nemoguce.
Cela prica se vrti oko toga koliko kupac treba da doplati a to koliko ce da mu daju za njegov auto i koliko je konacna cena novog je sasvim nebitno. Bitno je samo koliko treba da doplati. Cenim da bi prodavci novih automobila mogli da iskoriste situaciju tako da mi ponude za moj auto manje od trzisne cene ali da meni na kraju ipak ispadne da treba manje da doplatim nego ako bih morao na trzistu da ga prodajem. Tu smo na dobitku i ja i prodavac novog auta. A ako mi ponudi toliko manju cifru da bih ja onda morao vise da doplatim ako idem na varijantu "staro za novo" onda cu naravno da odem na pijacu da ga prodam pa da se vratim i da kupim nov. Takva varijanta se prodavcu novog auta ne isplati prvo iz razloga sto ce to sve da traje (a vreme je novac, ja sam za to izgubljeno vreme mogao da napravim odredjenu kilometrazu i da dodjem kod njega na redovan servis koji bi mi naplatio) a onda i iz razloga sto nece jeftinije moci da nabavi moj stari auto.
Evo sad sam izracunao... kupcu ce se isplatiti transakcija sve dok ne dobije ponudu koja je za 16,6% manja od trzisne cene.
Primer:
Ako novi auto vredi 20.000,00 EUR bruto a stari na trzistu vredi 10.000,00 EUR to znaci da bi kupac trebalo da doplati za novi auto tacno 10.000,00 EUR ako zeli da svoj stari auto proda na pijaci. Sa druge strane, ako mu u auto salonu ponude 8.334,00 EUR za varijantu "staro za novo" morace da doplati 9,999,20 EUR.
[ etjen @ 13.01.2013. 21:40 ] @
Citat: vladd:
Posle 6 godina ti ponude 25% vrednosti novih kola, pa zvala se ona kako god.
Jedino ako su neka vrsta sluzbenih, pa im iscupana dusa, a pride se ne zeli sprovodjenje tendera, vec se akcija provlaci na mala vrata..
I samo u tom slucaju je "dobro"..
Poz
ovo što sam ja naveo u procentima je najgori mogući procenat. Ja sam dobijao mnogo bolje ponude kad sam se raspitivao da vidim koliko mi nude.
Inače, nakon valjda 5 godina ide drugačija računica i generalno se gađa kataloška vrednost.
Naglsaio bih da postoje slučajevi gde neka vozila skoro i da ne možeš da prodaš na tržištu uopšte a u varijanti staro za novo ćeš ih najverovatnije utopiti...
[ vladd @ 13.01.2013. 22:26 ] @
Nemam ja nista protiv, ako vam ponude isplatljivu cenu.
Ja samo govorim detalj koji sam prosao, a posto je kupovano za firmu, kao osnovno sredstvo, pdv se vracao..
Sustina cele price ocito lezi u proceni, odnosno svotici novca koju dileri nude za vozilo.
Poz
[ jnk @ 13.01.2013. 22:47 ] @
Zavisi od dilera do dilera(tj. uvoznika). Oni koji zaista danas prodaju neke automobile će napraviti povoljnu varijantu u zameni staro za novo, recimo daš bmwa starog 3-4 god i dobiješ solidnu cenu i popust na kupovinu novog pa se isplati. Opet bmw salon će mnogo lakše prodati automobil na placu od prvog vlasnika sa garancijom za veće pare nego fizičko lice. Voli prodavac da zaradi na novom automobilu ali najviše voli da zaradi dva puta na istom.
Opet dileri koji ti stvarno nude 30-40% niže od realne cene a posle prodaju 30-40% više od realne cene neće daleko dogurati. Sećam se kakve je citroen imao ponude polovnih automobila iz programa staro za novo i zato sad cvetaju.
[ etjen @ 13.01.2013. 22:56 ] @
Citat: vladd:
Sustina cele price ocito lezi u proceni, odnosno svotici novca koju dileri nude za vozilo.
Poz
pa da. Upravo je to glavno u celoj ovoj priči. A kao što jnk kaže, uvoznik za Citroen je baš lep primer.
Vremena su teška sada svakako i onaj ko bude fer on će poslovati i opstati, oni drugi neće. End of story
[ Zarko Silic @ 14.01.2013. 10:32 ] @
Normalno je da diler, u varijanti staro za novo, ponudi cenu koju vi za vaseg polovnjaka, na slobodnom trzistu nikada ne mozete dobiti.
To jeste normalno, ali mozda u Srbiji nije normalno. Postoje za to i objektivni razlozi, ne samo pohlepa za zaradom.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|