[ reiser @ 05.01.2013. 20:27 ] @
Pozdrav,

pre oko 20-tak dana sam kupio cipele u jednoj malo poznatijoj prodavnici u Beogradu. Radi se o modelu Magnum Stealth Leather II:



..nosio sam ih 10-tak puta i evo danas sam primetio da se "koza" na jezicku preko kojeg idu pertle skroz oljustila i pohabala.. Cipele sam platio karticom i dobio fiskalni racun i jos jedan papiric koje sam sacuvao. Ne secam se sta je tacno bio drugi papiric, ali verujem da je racun koji dobijam kada placam karticom. Trenutno nisam u Beogradu da proverim. Sacuvao sam sve, fiskalni, kutiju, itd..

Ono sto me zanima je da li imam pravo na reklamaciju, posto mi se ovako nesto prvi put desava, a cipele sam dobrano platio, 13.5k. Citao sam malo zakon o zastiti potrosaca, i po njemu mi se cini da imam, ali mozda gresim. Reklamirao bih cipele i uzeo novac nazad, posto mi ne pada na pamet da bilo sta kupim kod njih opet.
[ Hltman @ 05.01.2013. 23:38 ] @
Nije radnja proizvela tu cipelu vec Magnum. Reklamiraj.
[ reiser @ 06.01.2013. 00:39 ] @
Kupio sam u radnji, i valjda su oni duzni da reklamiraju prodavcu?

Evo kako to izgleda:



[ Braksi @ 06.01.2013. 00:48 ] @
Sasvim ok izgleda. To je takva moda.
[ ventura @ 06.01.2013. 00:51 ] @
Ako ti na računu piše "kožne cipele", to samo može da bude osnov za reklamaciju, pošto ovo veze sa kožom nema...
[ reiser @ 06.01.2013. 01:01 ] @
OK - da li imam puno pravo da trazim povratak novca po zakonu? Proslo je oko 20tak dana od kupovine.
[ ventura @ 06.01.2013. 01:11 ] @
Pogledaj te papire koje si dobio, da li ima neka garancija uz njih.. Ali svakako nije normalno da se cipele oljušte ovako posle 20 dana korišćenja. Trebalo bi da ti ih zamene, ako ništa drugo, onda bar iz moralnih razloga.
[ reiser @ 06.01.2013. 01:20 ] @
Pogledacu kada se vratim u Bg, ali sam 99% siguran da sam dobio fiskalni + racun od kartice. Kao sto rekoh, ne pada mi na pamet da ih menjam ili uzimam nesto drugo za te pare, trazicu povratak novca. Moralni razlozi u Srbiji? Hah :)
[ ventura @ 06.01.2013. 01:34 ] @
Cenim da si za povrat novca zakasnio, mislim da je rok za raskid "ugovora" odnosno transakcije 14 dana, a pošto to nisi uradio ostalo ti je jedino da reklamiraš neispravnost robe i da zahtevaš od prodavca da neispravnost ukloni u zakonski predviđenom roku, ili da istu zameni ukoliko popravka nije moguća.
[ ironman @ 06.01.2013. 06:37 ] @
To su te čuvene Magnumke. Mogao bi da se žališ i ovde na forumu, mnogi su ih hvalili i dizali u nebesa.
[ zmajodvozdovca @ 06.01.2013. 08:29 ] @
Ako se ne varam, rok za reklamaciju je 6 meseci.

Ja sam pre 4-5 godina vratio bežični telefon posle mesec dana korišćenja jer
mu je bila neispravna, kako su mi rekli, matična ploča i uzeo novac pošto
nisam hteo da uzmem novi telefon..

Ako ti budu pravili problem u prodavnici, postoji nešto što se zove
Jugoinspekt u Čika Ljubinoj ulici, odnosno za kožu, u Crnogorskoj, pa možeš
da im se obratiš.

Pozdrav...
[ Joker @ 06.01.2013. 08:50 ] @
Naravno da imaš pravo na reklamaciju i imaš pravo da biraš (ukoliko prihvate reklamaciju) da li da dobiješ nov proizvod ili da ti vrate novac.
Garantni list ti nije potreban, dovoljan je samo dokaz da si robu kupio u toj prodavnici. Naravno da robu reklamiraš u prodavnici u kojoj je i kupljena. Reklamaciju OBAVEZNO podnesi pismeno, tvoj primerak da overe kada su primili robu na reklamaciju, pošto za svaki naredni korak za rešavanje odbijene reklamacije ti je potreban pisani dokument. Rok za odgovor na reklamaciju je 15 dana, ukoliko ne odgovore prijaviš tržišnoj inspekciji, rok za rešavanje reklamacije je primeren rok
14 dana nema veze sa kupovinom u prodavnici nego sa robom kupljenom na daljinu.
[ cozmo_im @ 06.01.2013. 09:04 ] @
Rok za reklamaciju je 6 meseci. Meni je na patikama posle oko 2 meseca pukao djon (prelomio se). Uredno sam reklamirao, 7 dana sam cekao odgovor da li moze da se popravi (prvo mora tako) i kako nije mogao djon da se zameni, dobio sam iste takve nove a mozes da biras i nesto drugo u toj vrednosti ili da vrate novac.

Bitno je samo da imas fiskalni ili slip od kartice.
[ the_tosic @ 06.01.2013. 10:35 ] @
Ja sam prosle godine posle par meseci vratio cipele jer su pocele da propustaju. Posto nisu imali isti model morao sam da doplatim za druge, nije mogao da se dobije novac nazad...
[ etjen @ 06.01.2013. 15:22 ] @
moja draga je reklamirala čizme jer je koža počela na pregibu da se ljušti. Ponudili su joj zamenu i kako ona nije pristala, vratili su joj pare. Bez ikakve frke i štatijazna čega.
Jedino je sačekala par dana, od kad je vratila čizme i prijavila reklamaciju, da je pozovu.
[ bakara @ 06.01.2013. 16:05 ] @
Citat:
reiser: OK - da li imam puno pravo da trazim povratak novca po zakonu? Proslo je oko 20tak dana od kupovine.

Kasno je da trazis povrat novca na klasican nacin, jer je proslo vise od 14 dana.
Podnesi reklamaciju, oni to naravno ne mogu popraviti pa ce ti nuditi druge iste u zamenu.
E, onda kazes da neces jer nisi zadovoljan, i onda moraju da smisle drugi nacin, znaci nesto drugo ili kao krajnje nepovoljno za njih: povrat novca.

Ovo ti se mozda i ne svidi:
Novac se isplacuje na trenutnu vrednost robe a ne onu koju si platio.
[ Joker @ 06.01.2013. 17:45 ] @
Ajd po drugi put da napišem jer niko ne čita.
Kakve veze ima rok od 14 dana ? Za robu kupljenu u prodavnici po zakonu ne postoji vremenski rok u kojem je prodavac dužan da bez razloga primi robu nazad i vrati novac. Ukoliko je reklamacija u pitanju mora da prođe standardnu proceduru.
Rok od 14 dana za vraćanje proizvoda se odnosi samo na robu kupljenu na daljinu
[ milivoje t @ 06.01.2013. 17:49 ] @
ako si kupio u armi sopu te magnumke nesto ozbiljno nije ok sa tim tvojim parom cipela. moraju i verujem da hoce odmah naraviti zamenu ili vratiti novac.
nikad nisam nosio te cipele ali sam kupio vecu kolicinu od njih, slican model. iskustvo je da se pri aktivnoj upotrebi brze trose ali se svakako ne raspadaju kao tvoje.

sto se tice povrata novca skoro sam citao tumaceneje zakona od strane nadleznog ministarstva i mogu da ti ponude zamenu ili novac i to je to.
[ ventura @ 06.01.2013. 18:02 ] @
Citat:
Joker: Ajd po drugi put da napišem jer niko ne čita.
Kakve veze ima rok od 14 dana ? Za robu kupljenu u prodavnici po zakonu ne postoji vremenski rok u kojem je prodavac dužan da bez razloga primi robu nazad i vrati novac.

Uh dobro si mi rekao, idem da pročešljam ormar i da vratim prodavcima sve što sam kupio pre 10 godina, jer to ionako više ne nosim...
[ reiser @ 06.01.2013. 18:18 ] @
Citat:
milivoje t:
ako si kupio u armi sopu te magnumke nesto ozbiljno nije ok sa tim tvojim parom cipela. moraju i verujem da hoce odmah naraviti zamenu ili vratiti novac.
nikad nisam nosio te cipele ali sam kupio vecu kolicinu od njih, slican model. iskustvo je da se pri aktivnoj upotrebi brze trose ali se svakako ne raspadaju kao tvoje.

sto se tice povrata novca skoro sam citao tumaceneje zakona od strane nadleznog ministarstva i mogu da ti ponude zamenu ili novac i to je to.


Nisu kupljene u Army Shop-u, vec u Snajperu, jedino su oni imali ovaj model koji mi se svideo. Elem, hvala svima na pomoci, ici cu za par dana kada se vratim u Bg da reklamiram i to je to.
[ vidan kv @ 06.01.2013. 20:15 ] @
Citat:
ironman:
To su te čuvene Magnumke. Mogao bi da se žališ i ovde na forumu, mnogi su ih hvalili i dizali u nebesa.
.....nema šta ko da ih diže u nebesa ali je činjenica da ja moje Magnumke nosim već 8 godina(tačnije toliko zima) i to u ne baš idealnim uslovima s obzirom na posao kojim se bavim....
[ Joker @ 06.01.2013. 20:43 ] @
Citat:
ventura:
Uh dobro si mi rekao, idem da pročešljam ormar i da vratim prodavcima sve što sam kupio pre 10 godina, jer to ionako više ne nosim...

Ajd pokušaću pomoću paint-a
za robu kupljenu na daljinu (preko interneta npr) imaš mogućnostu roku od 14 dana je vratiš bez ikakvog razloga.
Za robu kupljenu u prodavnici ne postoji mogućnost da je vratiš bez razloga.
To je po ZZP (Zakon o zaštiti potrošača).
[ Nabukodonosor @ 08.01.2013. 15:55 ] @
Tacno. Ali ako imas razlog, rok je 6 meseci.
[ reiser @ 09.01.2013. 14:08 ] @
Ne mogu nigde da nadjem fiskalni racun, verujem da sam ga izbacio zajedno sa djubretom. Je l' postoji osnova da mogu da reklamiram bez racuna ili da se pomirim sa time da nema nista od reklamacije? :)
[ Joker @ 09.01.2013. 16:05 ] @
Fiskalni račun ti nije neophodan za reklamaciju, slip ako si platio karticom, izvod iz banke itd. neki dokaz da si kupio kod njih.
[ bakara @ 09.01.2013. 20:10 ] @
Moras imati fiskalni racun da bi nesto reklamirao, jednostavno bi bilo protivzakonito da ti priznaju reklamaciju bez fiskalnog racuna.

Roba mora da se pravda, a to ne moze bez fiskalnog.
[ Joker @ 09.01.2013. 20:29 ] @
Pričaš napamet ili si to pročitao negde ?

Zakonom nije propisana forma u kojoj je potrebno da potrošač izjavi reklamaciju,
ali je pitanje dokazivanja znatno otežano ukoliko ona nije pismena, što je dodatan
razlog da trgovci predvide u obaveštenjima potrošaču ili internim formularima
za reklamaciju. Zbog sigurnosti o datumu otpočinjanja roka za odgovor, potrošači bi
trebalo da upute pismenu reklamaciju u samom objektu ili da je pošalju preporučen
poštom. Zakon ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali radi sigurnijeg
ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovinu obavljena kod tog
trgovca. Taj dokaz može biti račun (fiskalni ili bilo koji drugi), slip ukoliko je
plaćano karticom, odštampan izvod sa tekućeg računa na kome se vidi da je izvršena
transakcija, originalno pakovanje na kome se nalazi bar kod i sl.
[ reiser @ 09.01.2013. 20:42 ] @
Pa cekajte, je l' mogu sutra da idem sa izvodom iz banke ili ne? Gde je taj zakon tacno koji to (ne) kaze?
[ Joker @ 09.01.2013. 20:53 ] @
http://razvoj.mtt.gov.rs/wp-co...09/pojasnjenje_saobraznost.pdf
[ bakara @ 09.01.2013. 23:49 ] @
Citat:
Joker: Zbog sigurnosti o datumu otpočinjanja roka za odgovor, potrošači bi
trebalo da upute pismenu reklamaciju u samom objektu ili da je pošalju preporučen
poštom. Zakon ne uslovljava reklamaciju posedovanjem računa, ali radi sigurnijeg
ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovinu obavljena kod tog
trgovca. Taj dokaz može biti račun (fiskalni ili bilo koji drugi), slip ukoliko je
plaćano karticom, odštampan izvod sa tekućeg računa na kome se vidi da je izvršena
transakcija, originalno pakovanje na kome se nalazi bar kod i sl.

Ne znam da li razumes koliko je vazan taj fiskalni racun prodavcu.

Da bi reklamirao robu servisu i ostvario garantno pravo nije obavezno potreban fiskalni racun.

Ali da bi robu zamenio drugom ili dobio povracaj novca fiskalni je neophodan da bi se vracena roba vratila na stanje i tako opravdala druga izdata roba ili novac.

Ne moze se tek tako dobrom voljom prodavca dati nesto sa stanja radnje bez prolaska kroz fiskalnu kasu, to je kaznjivo zakonom o fiskalnim kasama.

Naravno zakon se cesto ne postuje tako da ovo moje ne znaci da ne treba da pokusas.
[ reiser @ 10.01.2013. 08:35 ] @
Zar ne postoji kopija fiskalnog racuna u fiskalnoj kasi?
[ bakara @ 10.01.2013. 12:48 ] @
Naravno da postoji, ali je u obavezi da se pokaze samo inspekciji radi kontrole a ne na zahtev potrosaca. Da podsetim i da je kupac duzan da cuva fiskalni racun.

I nadam se i da razumes koliki je posao u iole prometnijoj radnji traziti, pa premotavati trake i traziti tacno odredjeni racun.

Jos ako ima vise kasa zurka sa trakama je garantovana
[ bachi @ 10.01.2013. 13:33 ] @
Ja nikad nisam video koze na cipeli, samo ovce.
[ KrkaCiC @ 10.01.2013. 13:57 ] @
Citat:
bachi: Ja nikad nisam video koze na cipeli, samo ovce.

Ha ha nasmeja me
[ zmajodvozdovca @ 10.01.2013. 20:43 ] @
Srpsko društvo odavno ne piše kao što govori, a i ne čita kao što je
napisano, tako da je sve moguće, pa i koza na cipeli.
[ anon142305 @ 10.01.2013. 21:52 ] @
Savet sajta Potrosac.info kako reklamirati odecu/obucu:

http://potrosac.info/novosti/o...braznost-materijalni-nedostaci
[ Corona @ 11.01.2013. 20:12 ] @
Naravno da imas pravo na reklamaciju. Odnesi cipele sa fiskalnim racunom. Garancija na obucu je mislim 6 meseci, iako to vecina trgovaca ne spomene. Pro podnosenju reklamacije ces popuniti formular. Mogu da ti ponude popravku robe ili zamenu, znaci biras sta ces (popravku ne moras da prihvatis). Takodje mogu da ti ponude da zadrzis cipele i da ti vrate deo novca (umanje racun), sto isto ne moras da prihvatis. Ako ne mogu da ti zamene cipele a neces da ti ih potravljaju ili umanjuju cenu, duzni su da ti vrate pare!

Sve ovo sam procitao pre nekih 20 dana na Zastita potrosaca gde je sve dosta dobro objasnjeno, ali sada iz nekog razloga nema teksta na stranicama.