|
[ bakara @ 08.01.2013. 11:05 ] @
| Juce su na supruginom puntu smrzli brisaci, kcerka je medjutim ukljucila brisace i oni su kao i uvek malo mrdnuli i stali zbog leda.
Kada je led uklonjen brisaci su nastavili normalno da rade ali im je sada pocetni polozaj na sredini vetrobrana.
Nije se cuo nikakav lom ili nesto slicno prilikom rada blokiranih brisaca, tako da sumnjam da je prezupcio jer bi onda brisaci izlazili van stakla a ovi idu normalnom putanjom samo sto brisanje zavrsavaju na pogresnom mestu.
Da li postoji neko podesavanje za vracanje brisaca na pocetni polozaj?
Punto je 2004 god |
[ Zarko Silic @ 08.01.2013. 11:11 ] @
To je normalan polozaj metlica na Dakar reliju
Trebas rastaviti mehanizam i ako nista nije slomljeno (mada mislim da jeste) i ako su zglobovi citavi, sastaviti tako da se mikrosalter aktivira u donjem polozaju.
Treba da ima unutra puzni mehanizam sa polozajem funkcija. Videces kada rastavis.
A mozda mozes samo skinuti nosace metlica i postaviti ih u taj donji polozaj. Ako nesto nije slomljeno trebalo bi da bude ok.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.01.2013. u 12:33 GMT+1]
[ Java Beograd @ 08.01.2013. 11:12 ] @
Dakle, sada brišu od sredine vetrobrana do krajnje leve tačke vetrobrana (gledao iznutra) ?
[ bakara @ 08.01.2013. 11:17 ] @
Citat: Zarko Silic:
Trebas rastaviti mehanizam i ako nista nije slomljeno (mada mislim da jeste), sastaviti tako da se mikrosalter aktivira u donjem polozaju.
Mislis da je prezupcio?
Citat: Java Beograd: Dakle, sada brišu od sredine vetrobrana do krajnje leve tačke vetrobrana (gledao iznutra) ?
Brisu sasvim normalno kao sto su oduvek brisali, samo sto je pocetni polozaj na sredini vetrobrana umesto na dnu vetrobrana.
Da su prezupcili logicno mi je da se brisac onda krece van zadanog dela?
Nikada nisam video ovakvu situaciju a svi mi palimo brisace i kada su smrznuti pa oni nikad ne riknu...
Ali ko zna kod ovog punta je sve nezno ne bih se zacudio da je kao sto @Zare kaze nesto riknulo.
[ bakara @ 08.01.2013. 11:26 ] @
@Zare
Na sta si mislio kada si rekao da je nesto slomljeno?
[ Zarko Silic @ 08.01.2013. 11:35 ] @
Negde je nesto preskocilo. Da li u puznom mehanizmu ili drugde ne znam.
Skini nosace metlica i postavi ih kako treba da stoje pa probaj da li ce tako ostati ili ce opet otici u nekakav bezvezni polozaj.
Ako ode u bezvezno polozaj onda je puzni mehanizam ostecen.
U svakom slucaju, prati kako se ponasa pa tako rezonuj. Mozda imaju negde lufta u kretanju.
Ako nema lufta onda ne smes metlice postavljati ovako kako sam napisao.
Pokusaj da ih rukom pomeras,.
Inace, mehanizam kosta oko 150 eura. Nije starasno ali nije ni beznacajno.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 08.01.2013. u 12:46 GMT+1]
[ ubimestruja @ 08.01.2013. 12:09 ] @
Mehanizam poluga je zakačen na prenosni zupčanik motrora brisača jednom navrtkom m8 (čini mi se). Verovatno je na tom mestu došlo do ugaonog smicanja-potrebno je otpustiti tu maticu,osloboditi polužni mehanizam i vratiti poluge brisača u donji položaj na staklu. Onda zategni navrtku m8. OPREZ !! pre bilo kakvog odvrtanja skini električni priključak,sa motora brisača da ti NE UHVATI PRSTE!! uključi ga tek kada sve misliš da si stegao. Pozz
[ bakara @ 08.01.2013. 19:51 ] @
Citat: Zarko Silic Mozda imaju negde lufta u kretanju.
Ako nema lufta onda ne smes metlice postavljati ovako kako sam napisao.
Pokusaj da ih rukom pomeras.
Apsolutno nema ni najmanjeg lufta.
Citat: ubimestruja: Mehanizam poluga je zakačen na prenosni zupčanik motrora brisača jednom navrtkom m8 (čini mi se). Verovatno je na tom mestu došlo do ugaonog smicanja-potrebno je otpustiti tu maticu,osloboditi polužni mehanizam i vratiti poluge brisača u donji položaj na staklu. Onda zategni navrtku m8. OPREZ !! pre bilo kakvog odvrtanja skini električni priključak,sa motora brisača da ti NE UHVATI PRSTE!! uključi ga tek kada sve misliš da si stegao. Pozz
Ovo mi za sad zvuci najlogicnije, jer po nekoj logici jedino je tu moglo da dodje do nekog pomeranja tako da oba brisaca stoje u jednakom nepravilnom polozaju.
Da li se do mehanizma dolazi ispod haube ili se mora skidati ona plastika?
Kako se stiti motor brisaca od pregorevanja ili sprecava ostecenja mehanizma kada su brisaci blokirani, nevezano za ovaj auto?
[ vladd @ 08.01.2013. 20:09 ] @
Motor je zasticen osiguracem, poprilicno, ali nisu zupcanici. Narocito ne veliki puzni...
Jedina eventualna zastita mehanizma(i motora) bi bila ugradnja strujnog limitera, koji bi iskljucivao motor kada dostigne odredjenu struju, odnosno trpi napor. Prakticno, elektronska pobuda motora, koja bi u prvom trenutku dala odredjenu struju za pokretanje dc motora, a kasnije, recimo nakon nekog perioda, monitorisala radnu struju.
Ali je to previse i posla i igranja za prost motor. Ja brisace odledim pre nego sto udjem u kola, da se ni slucajno ne bi desilo pokretanje..
Kod tebe je verovatno doslo do proklizavanja na izlaznoj osovini reduktora, gde se kaci prva poluga.
Poz
[ Cezar Corolla @ 08.01.2013. 20:33 ] @
Ma prezubio, neverovatnije. Nagledao sam se toga. Nista strasno.
[ pajapop @ 08.01.2013. 20:55 ] @
Ubimestruja i Vladd su apsolutnuo u pravu sto se tice dijagnoze nastanka problema. Sto se tice zastite rotora motora od pregorevanja usled blokade....pa u vremenu kad sam se kao mladic bavio autoelektrikom...ne secam se da
je ijedan auto imao takvu zastitu. A ne verujem ni da je sad neki ima. Ono...nije nemoguce tako nesto napraviti, ali sta to znaci?? Kad vozac primeti, da mu brisac ne radi (iz nekog razloga - ili je zaledjen, ili su poluge zaribale ili ne zna uzrok), bilo bi sasvim normalno da odmah iskljuci prekidac. Ali u toku voznje, mahimalno, moze se rukom aktivirati, ili ce neko biti zblanut problemom pa ce ih ostaviti ukljucene. U tom slucaju najbolje bi bilo da iskoci osigurac usled preopterecenja instalacije. Postojanje svakog drugog oblika zastite znacilo bi da i ta zastita "mora da radi" sve dok se uzrok ne otkloni a sve sto dugo tako radi, mora na kraju i da... gori. Znaci iskakanje osiguraca je najbolja zastita. Ali nasi vozaci vole da stavljaju jace i nepropisne osigurace , pa kad neki uredjaj zbog preopterecenja pregori, onda su svi drugi krivi. Ali ...sad kod ovih novijih..kompjuterizovanih automobila ne bi me iznenadila i neka takva novotarija. Ko zna.
[ bakara @ 08.01.2013. 21:13 ] @
Nisam siguran da ste me razumeli...
Ne pitam ja kako da ja zastitim mehanizam brisaca, vec na koji nacin to resavaju proizvodjaci?
Znaci imao sam do sad razne vagene, skode, fiate, renoe, mazdu i nikada apsolutno nikada nije na zaledjenom brisacu iskocio osigurac, a da ne govorimo o ostecenju mehanizma!
[ ubimestruja @ 08.01.2013. 21:20 ] @
Da li se do mehanizma dolazi ispod haube ili se mora skidati ona plastika?
Kako se stiti motor brisaca od pregorevanja ili sprecava ostecenja mehanizma kada su brisaci blokirani, nevezano za ovaj auto?[/quote]
Sad sam pogledao malo slike...(jbg,toliko je toga,ne mogu se svega setiti na prvu :))
Elem,ovde je motor iznad pouga tj. navrtka se nalazi odozdo ispod motora i mislim da je m6, no sve to nema veze intervencija tipa 10-20 min ako se sve mora skinuti. Dostuno je bez skidanja nekakvih plastika. Inače jedina zaštita je u osnovi osigurač na glavnoj tabli.
[ pajapop @ 08.01.2013. 22:08 ] @
Citat: bakara:
Znaci imao sam do sad razne vagene, skode, fiate, renoe, mazdu i nikada apsolutno nikada nije na zaledjenom brisacu iskocio osigurac, a da ne govorimo o ostecenju mehanizma!
Pa ne desava se to bas odmah, "na prvu loptu", cim se zablokira i ne krene, da odmah crkne. Treba da prodje neko izvesno vreme, da se instalacija dovoljno optereti da bi osigurac pregoreo. U medjuvremenu si verovatno odreagovao odledjivanjem i sprecio pregorevanje. MOtor brisaca najcesce pregoreva zbog dugotrajnog rada pod vecim opterecenjem usled otezanog rada poluga ili osovine pogonskog zupcanika, zbog prodiranja vlage i isusivanja povrsina koje bi trebale biti podmazane. "zbog zaribavanja mehanizma".
[ codeNO @ 08.01.2013. 23:36 ] @
Koliko sam ja po ulici video Stila, Punta i Marea sa takvim brisacima, al poenta je zasto ljudi kad vide zaledjenu soferku misle da ce brisacima resiti problem da ne moraju da izlaze iz auta na malo struganja???
[ vladd @ 09.01.2013. 00:03 ] @
Citat: bakara:
Nisam siguran da ste me razumeli...
Ne pitam ja kako da ja zastitim mehanizam brisaca, vec na koji nacin to resavaju proizvodjaci?
Znaci imao sam do sad razne vagene, skode, fiate, renoe, mazdu i nikada apsolutno nikada nije na zaledjenom brisacu iskocio osigurac, a da ne govorimo o ostecenju mehanizma!
U toj klasi vozila, pa i malo vise nikako. Vrlo je sporedna, a pride pouzdana postojeca varijanta, a najgore sto moze da se desi, zamena zupcanika ili celog sklopa motora, sto i nije neki trosak.
Za Bentlije i sl, stvarno ne znam:).
Podizaci stakala vec imaju strujne limite, i definisane sile koje proizvode, iz bezbednosnih razloga, pa vreovatno slican sistem moze da se preslika, ali s obzirom na brzo zagrevanje doticnog dela soferke, na postojece grejace prskalica, na vrlo cesto prisustvo otvora koji toplotu motorskog prostora prosledjuju prema brisacima..mislim da bi elektronika bila neozbiljno suvisna.
Kod neki japanaca iskace zglob na polugama, pa se mora skidati plastika i namestati, a nekada stradaju sitni zupci na brisacima ili pogonskoj osovini..kao mera pre nego sto puz obrije zupcanik..
Poz
[ bakara @ 09.01.2013. 10:20 ] @
Citat: ubimestruja:
Sad sam pogledao malo slike...(jbg,toliko je toga,ne mogu se svega setiti na prvu :))
Elem,ovde je motor iznad pouga tj. navrtka se nalazi odozdo ispod motora i mislim da je m6, no sve to nema veze intervencija tipa 10-20 min ako se sve mora skinuti. Dostuno je bez skidanja nekakvih plastika. Inače jedina zaštita je u osnovi osigurač na glavnoj tabli.
Sad sam bio napolju i nije bas pristupacno tako da se mora skinuti i plastika i brisaci a pokusao sam ogledalom da vidim sraf ali ga nesto ne vidim (vidim samo neku nitnu) da li je moguce da tu i nema srafa?
Napolju je hladno sada za ovu gimnastiku, tako da mora auto ili u garazu ili najverovatnije kod majstora, jer je ovo vise zajebancija nego neki kvar.
Citat: codeNO: Koliko sam ja po ulici video Stila, Punta i Marea sa takvim brisacima, al poenta je zasto ljudi kad vide zaledjenu soferku misle da ce brisacima resiti problem da ne moraju da izlaze iz auta na malo struganja???
Nije problem u struganju, ali sta je problem da upalis zaledjene brisace, pa ni u ludilu ne bi smelo nista da im se desi.
Zar ne treba da postoji neka zastita?
Na Mazdi kada krene zaledjeni brisac on sam iskljuci i dok ponovo ne startujes on stoji, cak i ako je ukljucen.
Na Skodi krene i stane na otpor i cim otpor popusti on napravi jedan krug i vrati na pocetni polozaj.
Pa i na yugu ne preskoci zaledjeni brisac... vec stoji dok ne popusti.
Ili recimo el. podizac vrati staklo ako naidje na prepreku, nece motor da mota dok ne pregori ili prezupci, a ne iskacu ni osiguraci zbog toga.
[ Zarko Silic @ 09.01.2013. 11:08 ] @
Postoji zastita na mnogim autima i na mnogim mestima, ali, sve mi se cini da ti kupovina drugog mehanizna ne gine.
Ceo mehanizam, nevezano o tipu, uglavnom se oslanja u 3 tacke preko vijka (kljuc 10 najcesce) i skida se relativno lako. Platne koje vidis su najverovatnije osiguraci na zglobovima a ne ovi vijci o kojima se prica.
Cak i ako se ovo uspe popraviti (verovatno nasilnom metodom kao sto je i doslo do kvara) brisaci vise nece biti pouzdani. Ako sada nemaju nigde lufta, nakon popravke ce ga dobiti.
[ bakara @ 09.01.2013. 23:42 ] @
Oteracu sutra kod majstora, pa cu videti sta treba da se radi.
Ovo je verovatno posao za elektricara?
[ bakara @ 10.01.2013. 13:50 ] @
Resio elektricar za 15 min.
Morali su se skidati i brisaci i plastika i stelovati makaze.
[ codeNO @ 10.01.2013. 14:44 ] @
Znaci nisu se na srafovima prezupcili brisaci nego na makazama...sto je nekako i logicno..da je na brisacima, brisali bi ti negde van soferke.
[ Cezar Corolla @ 10.01.2013. 14:49 ] @
Prezupcio je na osovini rotora motora.
[ bakara @ 10.01.2013. 19:54 ] @
Da prezupcio je na osovini rotora, i kako majstor kaze ovih dana ima dosta toga na tim slabijim automobilima a najcesce na corsama.
Uzeo je 500 din. stvarno se ne isplati prljati ruke za to.
[ Cezar Corolla @ 10.01.2013. 21:17 ] @
A toliko je jedostavno resiti to. To je dovoljna zastita.
[ bakara @ 10.01.2013. 21:44 ] @
Jednostavno jeste sada kada sam gledao kako se radi...Ali treba skinuti brisace, pazljivo skinuti onu plastiku da se ne slomi (to je punto i sve puca ko od sale) i onda znati kako treba da stoje makaze.
Cenim da bi ja potrosio bar pola dana na to, i samo bih se nervirao za glupu stvar.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|