|
[ rex1825 @ 08.01.2013. 22:52 ] @
| Caos narode,
Dosao sam u priliku da pazarim navedeni auto u nemackoj za oko 3500eura, nemojte samo odmah sa onim, sta ce ti to... skupo je... mnogo je... veliko je... pitanje kakav je auto...
Auto je proveren i savrseno radi, odrzavan redovno sa knjizicom servisa itd itd. Sva elektronika ispravna, ali bukvalno sve cakum pakum, cak sta vise probao sam kola po naski (ludacka voznja po rupama itd da vidim dal sta lupka, covek se krstio ;) ) i sve radi OK.
Burazer mi je auto mehanicar/elektricar, radi u Regensburgu u BMW-ovoj fabrici, tako da sam siguran u kola.
Kataloska vrednost tog vozila je oko 3000eur, i na stranici AMSS sam nasao da je porez oko 80eur?!? sto je meni malo smesno... po novom zakonu za uvodjenje/prevodenje kola iz inostranstva, kolikim dadzbinama se mogu nadati, mislim na sve bez puta i registracije?
Znam da je gorivo gore boljeg kvaliteta, za ta dva-tri dana voznje, auto je u proseku trosio oko 10-13l, sto je po meni sasvim OK, koliko je ovde losije gorivo, i koliko mogu da ocekujem vecu potrosnju?
Da li znate gde moze kvalitetno da se ugradi plin u ovaj motor (M52B28)?
I naravno, gde je najbolje odrzavati, tj servisirati navedeni automobil?
Cuo sam takodje da ako je auto stariji od 2001 mora da se odradi neki Euro3 test, kako se to radi? Ono sto ja znam konkretno za auto, jeste da ima "28 6S 2" oznaku motora sto po listi Euro3 automobila spada u tu grupu, takodje nadjeno na AMSS stranici?
Planiram, ako uzmem ovaj automobil, sledece godine da nabavim neki manji motor tipa M52B25/B20, ali naravno da ostavim ono sto moze od doticnog motora ili od ranije generacije M50 kako bih koliko toliko zadrzao snagu motora...
Unapred hvala... |
[ su27killeryu @ 09.01.2013. 00:13 ] @
ugradi plin kod Rasica (cirka 800-900 evra), ma kakav manji motor od toga ne bi dobio bas nista teska je karoserija i ne bi ti trosio manje skoro uopste, mozda pola litra plina a ako ti to sta znaci nemoj uzimati sedmicu :) ono sta mozes da uradis je da ubacis rucni mjenjac kad taj steptronic rikne, mada ce ti to svakako preporuciti svaki majstor ovdje
[ sasa022 @ 09.01.2013. 04:37 ] @
Sve mi se cini da ako ga kupis da ces vrlo brzo da ga unistis ako nastavis sa takvim razmisljanjem i odnosom kakav si pokazao na "test voznji".
Najbolje je da se pre bilo kakve kupovine o svemu detaljno dogovoris sa spediterom koji ti je neophodan da bi zavrsio carinjenje.
Zahtev za izdavanje EURO 3 potvrde se salje Agenciji za bezbednost saobracaja
http://www.abs.gov.rs/zahtevi_za_homologaciju.html
Ako u Agenciji utvrde da auto zadovoljava EURO3 ocekuj da ce te carinjenje izaci 800-1000€
Registracija za tog BMW-a je oko 85.000 dinara
http://www.registracija-vozila...ciju&Itemid=65&lang=sr
[ rex1825 @ 09.01.2013. 14:01 ] @
@ su27killeryu, hvala za info o plinu, ma manji motor sam hteo prvenstveno zbog registracije... da ne registrujem na calca :)
@ sasa022, imao sam par prilika da vidim kako moji drugovi uzimaju kola u inostranstvu, sve super, sve lepo... ali tek kad dodju na nase puteve vide koliko stvari nedostaje automobilu. Kola planiram da uzmem zbog porodice, imao sam prilike ranije da se susretnem sa tima kolima i odusevilo me koliko je dobar auto. Na zalost, mozda je malo preskup za nase uslove za odrzavanje, ali kao sto sam rekao, auto je u veoma dobrom stanju. Sto se tice registracije, bez tablica kod mene je oko 71k, na invalida oko 13k... tako da o tome ne brinem.
I naravno, posto ovaj auto planiram da kupim na duze staze, jel poznavajuci sebe, predhodna dva auta su jos uvek u funkciji, iako je jedan star oko 33god, a drugi oko 16-tak, ovaj necu sigruno menjati narednih 10-tak godina, a i ako dodjem do situacije da moram da menjam motor, menjac ili nesto trece, to cu sigurno uraditi da zadrzim auto.
Hvala na brzim odgovorima, pozz
[ jnk @ 09.01.2013. 14:24 ] @
Taj motor sasvim dobro podnosi plin(još kad je ugrađen kod nekog krštenog poput pomenutog) i bila bi greota da ga menjaš jer se onda totalno gubi poenta automobila.
U svakom slučaju budi svestan da je održavanje skupo počev od banalnih stvari poput ulja, filtera, pločica, diskova, guma, pa realne stvari koje možeš da očekuješ - menjanje ulja u menjaču(300e) ili još bolje remont menjača(1,800e), letva volana(doduše i to možeš remontovati)... Ako ti to ne predstavlja problem onda samo napred.
[ rex1825 @ 09.01.2013. 14:28 ] @
...iskreno, jedini problem do pre par godina, kada sam gledao taj auto, je bilo meni licno izdvojiti oko 15k eur. Sada kada je cena auta pala, i kad sam konacno "stabilizovao" porodicu, sve to je ono na sta sam racunao ;)
Mozda malo cudno zvuci, ali to je jedna od poslednjih serija gde mnoge stvari mozes i sam da odardis ako imas sa cim, gde i sa kim.
Pozz
[ vladd @ 09.01.2013. 14:36 ] @
3500 evra je prakticno "tepsija ribe" za taj auto, ali kasnije odrzavanje se vec moze nazvati "ribarskim brodom"..
Tako da nije lose imati jedno 5-10k€ u rezervi..u periodu godinu-dve..
Poz
[ jnk @ 09.01.2013. 14:47 ] @
Ja ga ne bih baš toliko plašio, mislim da je 5k sasvim dovoljno za narednih par godina Naravno ako hoće da auto bude u stanju kakvom je namenjen, ako hoćeš da se skrpi sa raznim polovnim delovima, remontima, polovnim gumama i sličnim onda može to mnogo jeftinije.
[ vladd @ 10.01.2013. 16:29 ] @
Set guma je preko 1500 evra..bez straha
Poz
[ BB308 @ 10.01.2013. 17:00 ] @
Citat: vladd: Set guma je preko 1500 evra..bez straha:)
Poz
Nisu valjda toliko skupe gume u Srbiji, koja dimenzija 18 verovatno ne verujem da su felne 19 inca? Poz.
[ sasa022 @ 10.01.2013. 20:09 ] @
Isplati se uzeti felne 16-ke 7,5x16
Zimske gume
235/60R16 100H ( do 210km/h ) Semperit/Uniroyal su oko 14.000 komad
Letnje gume
235/60R16 100W ( do 270km/h ) Barum/Toyo su oko 15.500
235/55R17 ili 235/45R18 su oko 30.000
[ inobradovic @ 10.01.2013. 20:31 ] @
preteraste sa cenama guma bar za duplo.
[ Lavlja_Jazbina @ 10.01.2013. 21:36 ] @
Ma ovde ima savetnika na nivou.Od registracije do guma.I to sve od jednog.
Uzmi auto ako si odlucio.Ima istine o vladdovim ribama i brodu,ali to ce ti se desiti i sa nekim popularnim
manjim autom te cene.Nekim meganom 1.5 pa malo popuste lageri i pocne piljevinica,pa 1k€ stete.Ja licno za takve automobile
Nemam mooda.Jedan poznanik od drugara je kupio supru leone 3oo i kusur konja.Brutalno ubrzanje od 80-200.Ali opet ko voli skidam kapu.
Nije to neka lova.Zamenices za bilo sta ako ti dosadi.
[ vladd @ 10.01.2013. 22:40 ] @
Ja mislim da je cela prica u stvari prazna prica..od "plina" do "manjeg motora".
Taj auto, ako se dosta vozi, a "plin" to nagovestava, onda i kosta, od odrzavanja do zamene potrosnih stvarcica, pod uslovom da se ne desi neki peh, kojem raste verovatnoca dogadjaja sa duzim boravkom na ulicama.
Takav auto se kupi i vrlo povremeno vozi, ako su takve finansije..
I "voli" se i na parkingu..
Postavljati male felne, i sirote jeftine gume, na tu alu..je mnogo neobicno..a Miselinka 235/60/16 jeoko 30000 din. I felna je 8"x16"..
A obicno, na sedmici, osvanu 18" felne...a te gume, pa jos da valjaju, nisu ispod 400 evra..
A mogu i polovne, samo, u tom slucaju, pocesto se pojavi vest u novinama: "...vozac izgubio kontrolu..."
Poz
[ Zlatni_bg @ 11.01.2013. 01:09 ] @
Zar na taj auto idu 16ice? Ja koliko znam, idu 18ice...
Iskreno, jednom u zivotu sam se vozio sedmicom, i to nekom starijom, `95 godiste. Drugarov cale ju je kupio jos pre 10ak godina, i vozi je bukvalno par puta mesecno. E sad, to sto si ti rekao da je "poslednji na kom mozes sam da uradis nesto", nisam bas siguran. Ono sto je on meni rekao (ako mene laze, lazem i ja tebe), je da je sam pokusao da menja ulje jednom, i da se zakljucao kompjuter, i da je servis morao da odradi otkljucavanje i menjanje ulja. Iz njegove price sam saznao da cak i taj mali servis, mora da se radi u servisu (koji jelte mi svi izbegavamo, sem u garanciji kad se mora).
Svojevremeno je brat hteo da kupi Stilo Abarth, i celu pricu je batalio zbog poluatomatskog menjaca, jer je od raznih majstora saznao da retko ko kod nas zna da sredi te starije automatske/poluatomatske menjace. Da li je sad situacija drugacija, ne znam, ali ako crkne, budi spreman na poprilicne izdatke. Ima mnogo strucnijih ljudi od mene ovde koji mogu da ti kazu.
Imaj u vidu da se veci i skuplji automobili dosta jeftinije prodaju od manjih i jeftinijih (mislim na prvobitnu prodaju), iz prostog razloga sto je mnogo teze prodati takav automobil. Lako je svima kupiti danas i X5, cene su samo koju hiljadu evra vece od raznih polovnih Megana, Stila i ostalih cestih vozila na placevima. Ali, sve ima neki svoj razlog. Mnogima se svidjala cuvena E46 trojka, i 90% njih je odustalo od kupovine jer je shvatilo da im se nece isplatiti da je odrzavaju. Bio sam svedok u dosta tih situacija.
Razmisli dobro koliko godisnje mozes da das na odrzavanje i lickanje tog automobila, ako je suma trocifrena ili priblizna njoj, ne upucuj se u kupovinu, vise ce ti vremena provesti na parkingu nego sto ces se navozati njome. Potpuno se slazem sa vladdom i njegovom konstatacijom iz prethodnog posta, dosta ljudi se primi na sedmicu, kupi je, i tek onda shvati sta je uradio. Ispred moje zgrade bese jedna, 2 godine je tu stajala, cak je i policija par puta dolazila na poziv okolnih stanara da proveri da nije ukradena, i jednog dana vidim vlasnika koji dolazi, pitam ga sta se desava sa autom, covek mi odgovara da "joj je nesto otislo", stavljajuci akumulator u nju, dok je slep sluzba dosla malo kasnije.
U odrzavanje auta naravno nisam uvrstio registraciju, niti nove gume. S obzirom da imas/planiras porodicu, objasni i zeni kako stoje stvari :D Racunaj da imas novog clana porodice ukoliko kupis auto.
Poz
EDIT:
Vladd, skoro sam s drugarom isao u nabavku nekih polovnih 18", originalnih BMW, M serija za trojku, 1000 evra su izasle sa poprilicno losim gumama.
[ sasa022 @ 11.01.2013. 02:15 ] @
@Zlatni_bg
Iako BMW moze da istrpi svasta,greota je razvaljivati trap i felne na nasim "divnim" putevima koristeci niskoprofilne gume.
Za 7-cu E38 su predvidjene dimenzije felni 7 , 7,5 i 8x16,8x17 i 8x18 i gume 215/65R16,235/60R16,245/55R16,235/55R17 i 235/50R18
[ jnk @ 11.01.2013. 08:07 ] @
Pored toga što može voziti 16ice od 150e po komadu, 18ice ne koštaju 400 već ~220e. Da ne pominjem opcije novih kineskih guma za 70ak evra ili polovnih evropskih za iste pare. Ali svakako se slažem da i za najštedljiviju varijantu održavanja ovaj auto mora da košta.
[ botr @ 11.01.2013. 08:33 ] @
Mislim da taj auto, prema nasem zakonu ne ispunjava euro 3 normu. Pogledaj sta mu pise u saobracajnoj. Ako pise samo D3 ili D4, taj auto ne mozes da uvezes kod nas. Ako pise Euro 3 und D3 ili D4 onda bi trebalo da moze da se uveze, ali opet uz rizik da ne prodje homologaciju.
Sto se tice Stila Abarth i polu-automatskog menjaca, ima nekoliko majstora koji uspesno rade Alfine selespeed menjace, tako da verujem da mogu i na stilu da odrade menjac kako treba.
[ Flo33 @ 11.01.2013. 14:31 ] @
400€ dođu mišelinove 20ce. Malo se preteruje, malo se govori istina, tako da uzmi na pola. Lično, da imam porodicu, i pogotovo malo dete, ne bi razmišljao o tom autu. Ovako bih na keca uzeo. U stvari ako bi imao mesečna primanja manje od somića ni onda ne bi
Edit: a i motor je preslab
[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 11.01.2013. u 15:48 GMT+1]
[ vladd @ 11.01.2013. 14:57 ] @
U Sloveniji, Austriji, ne treba dalje ici, su gume jeftinije i do 30% nego u Srbiji. I jos se dobije popust za komplet..
Pogotovo Miselinke, a neke se kao prave u Srbiji.
U Srbiji nije bilo ni Novogodisnjih popusta, a pogotovo ne za gume..
Poz
[ Zlatni_bg @ 11.01.2013. 16:58 ] @
Pa nema sta posebno da se diskutuje oko cene guma, sve je lako proveriti preko interneta. Ne bih da iko shvati kao reklamu, ali cisto neki reper cena moze da se uzme na http://www.internet-prodaja-guma.com.
16ice koliko vidim su najjeftinije oko 90eur koje bi pasovale. Uniroyal, rapid. Sava/Fulda/Toyo su vec preko 120 eur. 18ice izmedju 200 eur i 250 eur najjeftinije. Goodyear, Michellin i Pirelli su oko 300-350. Ali gume su po meni opet planirani trosak, koji ne treba preterano da ga brine, svako od nas mora kad tad da kupi nove gume. A on ce auto dobiti sa jednim setom novih guma, letnje/zimske, trebace mu jos jedan set za drugu sezonu, pa ce u startu imati izdatak od 500-1500 eur, jos ako zeli posebne felne, postaje diskutabilno, izmedju 1000 i 2500 eur zavisno od kombinacije. Verovatno ce mu neka firma izaci u susret ukoliko bude zeleo da uzima set guma koji kosta 300eur/gumi.
E sad, ono sto sam tek obratio paznju kad sam procitao jedan post ovde, izgleda zaista taj BMW ima Euro 2 motor, pa stoga nece biti moguc uvoz u Srbiju.
A o kineskim gumama ne treba ni diskutovati, ajde za gradsku voznju i da prodju, ali ko zeli da se vozi po gradu ne treba ni da uzima sedmicu.
[ su27killeryu @ 12.01.2013. 02:16 ] @
napraviste famu oko odrzavanja ovog auta a ja vam garantujem da je eksploatacija(u slucaju da se ugradi plin) jeftinija od audija a6 2.7 tdi automatik slicnog godista(nisam uzeo 2.5 bas zato sto je reg. za 2.7 ista kao za 728i)
[ Zlatni_bg @ 14.01.2013. 04:07 ] @
Niko ne kaze da nije jeftinija, ali nije jeftina nikako :)
[ vladd @ 14.01.2013. 09:30 ] @
Citat: Zlatni_bg: Pa nema sta posebno da se diskutuje oko cene guma, sve je lako proveriti preko interneta. Ne bih da iko shvati kao reklamu, ali cisto neki reper cena moze da se uzme na http://www.internet-prodaja-guma.com.
16ice koliko vidim su najjeftinije oko 90eur koje bi pasovale. Uniroyal, rapid. Sava/Fulda/Toyo su vec preko 120 eur. 18ice izmedju 200 eur i 250 eur najjeftinije. Goodyear, Michellin i Pirelli su oko 300-350. Ali gume su po meni opet planirani trosak, koji ne treba preterano da ga brine, svako od nas mora kad tad da kupi nove gume. A on ce auto dobiti sa jednim setom novih guma, letnje/zimske, trebace mu jos jedan set za drugu sezonu, pa ce u startu imati izdatak od 500-1500 eur, jos ako zeli posebne felne, postaje diskutabilno, izmedju 1000 i 2500 eur zavisno od kombinacije. Verovatno ce mu neka firma izaci u susret ukoliko bude zeleo da uzima set guma koji kosta 300eur/gumi.
E sad, ono sto sam tek obratio paznju kad sam procitao jedan post ovde, izgleda zaista taj BMW ima Euro 2 motor, pa stoga nece biti moguc uvoz u Srbiju.
A o kineskim gumama ne treba ni diskutovati, ajde za gradsku voznju i da prodju, ali ko zeli da se vozi po gradu ne treba ni da uzima sedmicu.
Eto kako razmislja prosecni gradjanin koji, valjda, izlazi po zimi u kratkim panralonama, posto su mu dobar broj, taman
Malo sale, ali malo i korekcije, zato smo ovde.
Kao prvo, zar posle onoliko pisanija po forumu, i nabavke kojekakvih guma, mislis da se sve to moze olako pojednostaviti..informacijom o internet prodaji guma..da ne znamo cega sve ima i da li cak necega ima na lageru..?
Mislis, izgleda.
Elem, posto taj auto nije igracka, vec snazno vozilo od 1700kg, pocni da pretrazujes gume sa "load indeksom" bar XL, ili u brojkama, 95, 99 ili 101, ..103.
Makar bile i "kineske"
PA da se vratimo na temu sa NOVIM saznanjima koje su u paleti za BMW-a NAJJEFTINIJE...ne najjeftinije u izlogu, vec najjeftinije UPOTREBLJIVE..
Brzinski indeks neka bude najmanji..sto moze..recimo "V"
I ne gledati ZP gume, koje mogu da se voze "izduvane"..
Poz
[ jnk @ 14.01.2013. 12:30 ] @
Očigledno da nešto ne štima u tvojoj pretrazi guma. Počev od priče o 15icama preko 16ica do 18ica. Konkretno na beoguma.com su sve gume na lageru i moje iskustvo je da su uvek bile max 6 meseci stare iako mi profil nije baš popularan.
[ jnk @ 14.01.2013. 13:37 ] @
A što se tiče load indexa tek tu si pogrešio - http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=35
Eto otprilike ne možeš da nađeš profil gume koja je predviđena za taj model a da ne ispunjava brzinski ili teretni index.
[ Zlatni_bg @ 14.01.2013. 18:33 ] @
Citat: vladd:
Citat: Zlatni_bg: Pa nema sta posebno da se diskutuje oko cene guma, sve je lako proveriti preko interneta. Ne bih da iko shvati kao reklamu, ali cisto neki reper cena moze da se uzme na http://www.internet-prodaja-guma.com.
16ice koliko vidim su najjeftinije oko 90eur koje bi pasovale. Uniroyal, rapid. Sava/Fulda/Toyo su vec preko 120 eur. 18ice izmedju 200 eur i 250 eur najjeftinije. Goodyear, Michellin i Pirelli su oko 300-350. Ali gume su po meni opet planirani trosak, koji ne treba preterano da ga brine, svako od nas mora kad tad da kupi nove gume. A on ce auto dobiti sa jednim setom novih guma, letnje/zimske, trebace mu jos jedan set za drugu sezonu, pa ce u startu imati izdatak od 500-1500 eur, jos ako zeli posebne felne, postaje diskutabilno, izmedju 1000 i 2500 eur zavisno od kombinacije. Verovatno ce mu neka firma izaci u susret ukoliko bude zeleo da uzima set guma koji kosta 300eur/gumi.
E sad, ono sto sam tek obratio paznju kad sam procitao jedan post ovde, izgleda zaista taj BMW ima Euro 2 motor, pa stoga nece biti moguc uvoz u Srbiju.
A o kineskim gumama ne treba ni diskutovati, ajde za gradsku voznju i da prodju, ali ko zeli da se vozi po gradu ne treba ni da uzima sedmicu.
Eto kako razmislja prosecni gradjanin koji, valjda, izlazi po zimi u kratkim panralonama, posto su mu dobar broj, taman:)
Malo sale, ali malo i korekcije, zato smo ovde.
Kao prvo, zar posle onoliko pisanija po forumu, i nabavke kojekakvih guma, mislis da se sve to moze olako pojednostaviti..informacijom o internet prodaji guma..da ne znamo cega sve ima i da li cak necega ima na lageru..?
Mislis, izgleda.
Elem, posto taj auto nije igracka, vec snazno vozilo od 1700kg, pocni da pretrazujes gume sa "load indeksom" bar XL, ili u brojkama, 95, 99 ili 101, ..103.
Makar bile i "kineske":)
PA da se vratimo na temu sa NOVIM saznanjima koje su u paleti za BMW-a NAJJEFTINIJE...ne najjeftinije u izlogu, vec najjeftinije UPOTREBLJIVE..:D
Brzinski indeks neka bude najmanji..sto moze..recimo "V"
I ne gledati ZP gume, koje mogu da se voze "izduvane"..:D:D
Poz
Nisam se potrudio da pronadjem cene u evro, vec samo okvirno koliko bi to zadovoljstvo moglo da kosta, u nekim najjeftinijim uslovima, i onim primerenim, sa nekim Michelinkama :) Verujem da sve gume preko 16ica imaju poprilican load index, jer opet, niko nece na maleni auto da stavlja tolike felne i gume :) Sajt nisam postavio tu da bi neko nasao sebi idealnu gumu i kupio je, vec samo radi prezentiranja neke okvirne cene. Naravno da ne bih preporucio uzimanje guma preko interneta :)
[ vladd @ 14.01.2013. 23:11 ] @
Za 90 evra nema nista, sa jedne strane, od guma za doticni auto, a sa druge nije lose da se pomnije obrati paznja na nosivost gume i brzinski faktor.
Racunam, da ako je neko neozbiljan dovoljno da olako uzima ovakav auto, razmisljajuci u sferi par hiljada evra, dogodice se da ga "proba", a on i u losem stanju, takodje olako ide preko 200..
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|