[ mserifov @ 09.01.2013. 20:27 ] @
| Imam suzuki jimny-a. I primjetio sam da trosi malo vise nego po mojoj logici bi trebao. I nekada ima neravnomjeran rad. Radi se o motoru iz 2001 godine 1,3 16V benzinac sa lancem umjesto zupčastog remena.
I danas mi drug odradi dijagnostiku i greška ide u biti ovako. In O2 sensor circuit malfunction. Nisam bas zapamtio sve od riječi do riječi. Inače kako ja znam taj O2 senzor je u biti Lambda sonda na auspuhu. Preko kojeg idu neki info u ECU.
E sad jel moguce da nije sam senzor crkao. AKo jeste jel ima neka caka da ustanovim da je stvarno crkao a da ne kupujem novi senzor. I jel moguce da u samom kolu senzora nesto nije ok poput lošeg spoja ili slicno.
Naravno ja ovo necu dam da čačkam nego imam burazera koji je automehaničar on ce to da čačka i sigurno da riješi ko i sve do sada ali malo vise info nije na odmet.
[Ovu poruku je menjao mserifov dana 09.01.2013. u 22:16 GMT+1] |
[ Nocni @ 09.01.2013. 23:41 ] @
Pa na dijagnostici ste mogli da vidite radi li sonda a ne samo greske da citate...
Ali moze i bez dijagnostike... Treba dok auto radi u leru da izmjerite napon obicnim voltmetrom izmedju crne zice koja vodi od sonde i mase vozila... taj napon na leru treba stalno da varira izmedju 0,1 i 0,8 volti... ako to nije tako onda je sonda za zamjenu...
Dvije bijele zice sluze za grijanje sonde da bi pocela sto prije da mjeri kad je auto hladan i nisu toliko vazne odnosno ne uticu na potrosnju izuzev u prvih 5 minuta rada...
[ mserifov @ 10.01.2013. 09:06 ] @
A bas ti hvala. Evo sad odo Suzukija da stavim u garažu instrumnet u rukue i da vidim
[ inobradovic @ 10.01.2013. 09:33 ] @
Citat: Nocni:
Pa na dijagnostici ste mogli da vidite radi li sonda a ne samo greske da citate...
Ali moze i bez dijagnostike... Treba dok auto radi u leru da izmjerite napon obicnim voltmetrom izmedju crne zice koja vodi od sonde i mase vozila... taj napon na leru treba stalno da varira izmedju 0,1 i 0,8 volti... ako to nije tako onda je sonda za zamjenu...
Dvije bijele zice sluze za grijanje sonde da bi pocela sto prije da mjeri kad je auto hladan i nisu toliko vazne odnosno ne uticu na potrosnju izuzev u prvih 5 minuta rada...
na leru kada je motor zagrejan ?
[ mserifov @ 10.01.2013. 18:37 ] @
Danas sam se vodio ovom logikom. Moj auto ima tu takozvanu check engine lampicu na instrument tabli koja gori kada nesto nije ok. I ja sam danas fino posmatrao i lampica ta ne gori. A ECU kaze da O2 ili lambda sonda nije ok. Skinem lijepo instrument tablu i imam sta da vidim. Te lampice uopste nema zavrnute a vidi se trag da je nekad bila tu. Nađem drugu lampicu zavrnem i stvarno lampica gori. Kupio sam ga u Švjacerskoj sa skinutom lampicom. Čudo jedno od lopovluka.
Dalje vođen savjetima sa foruma. Ispitam senzor al ne dobijem ovakve vrijednosti. I ja i buraz smo imali sa nekog stranca golfa 3 i vidim da ima na auspuhu sensor sa 4 žice bosch. I po dijagramu nekom spojimo to. Vratim senzor na auto. Dobijem očitanja i napone napisane u predhodnom postu. Orginalni senzor je oko 45 eura, španski neki.
Upalim auto i check engine jos gori ali sve radi ok. Ugasim sacekam malo skinem akumulator ponovo upalim. Sada lampica vise ne gori. Sad samo jos da vidim sta kaze dijagnostika i sta kaze potrosnja. Ali mislim da sam rijesio problem.
[ mserifov @ 13.01.2013. 20:32 ] @
Ako moze molim vas neko da komentarise slijedece. Stavio sam od golfa 3 benzin lambda sondu. I motor radi ok i check engine lampica ne sija dijagnostika ne govori gresku.
Ali potrosnja je ostala ista u miligram. Da li je moguce da jednostavno sonda nije za ovaj auto odnsno ECU
[ pajapop @ 13.01.2013. 20:54 ] @
Sve si rekao se osnovne stvari: koliko on to trosi, ... I koliko ti mislis da bi trebao da trosi?
[ botr @ 13.01.2013. 21:04 ] @
Sonda je sonda, nema nekih velikih razlika izmejdu njih.
[ pajapop @ 13.01.2013. 21:14 ] @
Evo..malo sam istrazivao : pa kaze: Gradska voznja - 10,2l\100km
Otvorena voznja - 7,2l\100km
Kombinovana voznja - 8,3l\100km
[ mserifov @ 13.01.2013. 21:17 ] @
Pa trosi nekih 8,7 litara. Ne vozim ga nikad ono da mu cupam dusu. Uvjek nekih 2000 2500 obrtaja 5 brzina. Gume orginalne. Filteri te gluposti sve ulje redovno promjenjene. Vecinom vozim otvoreni put. Ali sam primjetio da u biti kako god da ga vozim on trosi uvjek isto.
Poslije zamjene sonde ovo kad sam odradio nije se potrosnja promjenila ni malo. Jutros sam se bavio idejom da kesiram pare za orginalnu sondu. Mozda ima kakve razlike.
Po ovoj stranici a iz iskustva nekih ljudi koji vozaju suzukija ovakvog puno trosi http://www.car-emissions.com/cars/view/1514
Vec sam poečo da se bavim idejom da ugradim plin
[ pajapop @ 13.01.2013. 21:35 ] @
Znas sta...ono sto ja mislim da znam a to je da kad neki proizvodjac izadje na trziste sa tvrdnjom o nekoj protrosnji svog vozila, da to u praksi uvek malo odudara od fabrickih podataka. Zasto? pa verovatno nas kvalitet goriva sigurno nije kao njihov, zatim oni potrosnju mere u laboratorijskim uslovima, i u slovima koji ipak uglavnom nisu realni na terenu, i to je neka prosecna potrosnja na nekom broju uzoraka. Svaki auto, pojedinacno, odudara po potrosnji. Po meni, ti si u granicama normalne potrosnje za taj auto.
[ sasa022 @ 14.01.2013. 02:22 ] @
@mserifov
Ponovicu ono sto sam napisao 06.07.2012. u 22:24 ( tema o Mazdi )
Nemoj samo i Suzukija da ´opravis kao Mazdu
[ mserifov @ 14.01.2013. 07:26 ] @
Hahahaha necu ga opraviti ko mazdu. Ipak sam u mazdu kasnije ugradio plin i promjenio hladnjak i isla je ko zvjerka i takvu je na kraju i prodao.
Ali imam neki utisak da automehaničari oko mene nisu bas top IQ. Ne da vrijeđam. Samo ono hladno rijese nesto na najgori najbrzi moguci nacin, za njih sa najvecom dobiti. Nekako volim da cackam oko svog auta. Pa ako ga i pokvarim briga me buraz ce da opravi :)
Pa nesto sam sinoc razmisljao i ja mislim da je to u normali potrosnje za jednog terenca. Jer cesto ga vozim pod 4x4 u biti vrlo kratko ali vozim. I na kraju ako mi sve dojadi mogu da ugradim plin sekvent i bog te veselio. E sad mozda je to suptilno ali ja sam napravio za 4 mjeseca 7600KM kako je kod mene. I to mi je napravilo rupu u đžepu jer valja plaiti to gorivo i na kraju puno mi torsi to je uzrok. Trebo bi mozda i manje de se vozam.
I hvala dobrim ljudima na komentarima o ovoj temi
[ mserifov @ 15.01.2013. 18:44 ] @
Moze li jos jedno pitanje :)
Kako se čiste dizne koje brizgaju gorivo u clindar. Čitao sam nesto o ultrazvučnom čišćenju. A i čito sam nesto o aditivima za gorivo.
[ vladd @ 15.01.2013. 19:05 ] @
Ciste se ultrazvukom, uz prikljucivanje na test dzig, koji ih periodicno(odredjenom frekvencijom) ukljucuje. Neke se rasturaju i menjaju ili posebno ciste neki delovi, ili menjaju..zavisno od konstrukcije(i vrste rada) dizne.
Neka manja stroka, ili delimicna zapusenost se moze prevazici aditivima, u vecoj ili manjoj meri. Pa zavisno od vrste i nivoa zaprljanosti, aditiv dovede do nekog nivoa ociscenja, ali to ne mora (obavezno) da znaci da je dizna potpuno cista, ili da ima savrsen patern, oblik mlaza.
Poz
[ mserifov @ 15.01.2013. 19:29 ] @
A zna li tko ima li itko ko ima u Bosni da radi taj posao. Ako mogu aditivi djelimično koji aditivi su po iskustvu najbolji.
[ botr @ 16.01.2013. 08:24 ] @
Svaki ozbiljniji servis radi ciscenje dizni. Cena se krece oko 5-10 evra po komadu, a uz to se dobije i testiranje dizni, tj. kakvu maglu baca, koliko goriva propusta itd.
[ mserifov @ 16.01.2013. 12:23 ] @
Sipo sam danas zajedno sa gorivom neki Abro aditiv za čišćenje čisto da probam. Aa evo zovem cjelo jutro trazim ko u okolini Tuzle čisti dizne. Da je dizel moglo bi ali benzin dizne ne radi niko.
[ vladd @ 16.01.2013. 17:11 ] @
Ne bi bilo lose da proveris PCV ventil, ume da se zagadi i remeti ventilaciju kartera.
Poz
[ mserifov @ 16.01.2013. 18:48 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=EPU6i3-85oE
Evo ja danas radio i snimio. Dizne su ko nove. Benzin bude ko magla. Ali sa autom imam iste probleme
[ pajapop @ 17.01.2013. 15:24 ] @
Meni nije bas jasno kakve probleme imas al za svaki slucaj prostudiraj ovo: www.jurprom.com/upload/tbl_clanci/cop_151623.pdf
[ mserifov @ 17.01.2013. 17:57 ] @
Ja pisem o rijesavanju a nisam napisao koji je problem. Auto na leru radi onako nemirno trese se ko dizel a benzinac je. I konto sam da su to dizne. I naprimjer vozim 3 km konstatno istom brzinom i stanem na semaforu. Ler se smiri na 900 obrataja siđe na 800 pa na 200 gotov da se ugasi i onda se vrati na 800.
Nemirno radi posve
[Ovu poruku je menjao mserifov dana 17.01.2013. u 19:12 GMT+1]
[ botr @ 17.01.2013. 18:17 ] @
Ako je tako, trebalo bi pogledati leptir gasa, i ocistiti/zameniti po potrebi.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|