[ MilosArsic @ 14.01.2013. 21:25 ] @
Prvo Srecna Nova Godina i praznici. Vidim da ovde ima dosta uspesnih ljudi u svom poslu pa sam se registrovao na ovaj forum sa namerom da pitam za savet. Imam Reno Lagunu 1.9TDI i u poslednje vreme prelazim vece kilometraze a postoji sad novina sa tim gasom koji cuva motor i stedi gorivo. To su spanska sela za mene a na internetu citam i da je to netacno i lose ali i da je dobro i da stvarno stedi gorivo. U sta da verujem? U pocetku nisam verovao ali vidim da dosta se dosta ljudi angazuje oko toga i da ugradjuju ljudima pa mislim da ne bi neko dao velike pare za reklame i sve ostalo sto ide uz to i da ugradjuje ljudima neku sarenu laz a oni da nista ne urade nakon sto ih on prevari. Isto tako ugradjuju na autima kao moje i jeftinije ali i nekim dosta skupljim tako da ako nije dobro steta bi bila ogromna. Ove 2 stvari su me navele da ne mogu bas da ne verujem pa eto da pitam ljude koji znaju. Zadovoljan sam i odgovorom to je prevara i ne stedi gorivo ili suprotno, ako kazete neku rec vise jos bolje sigurno cu prostudirati koliko je u mojoj moci. Sve najbolje Milos.
[ KrkaCiC @ 14.01.2013. 21:36 ] @
Znaci vozis stariji tip Lagune,s obzirom da je 1.9TDI.
No to je nebitno,opet ti je auto od onih skupljih za odrzavanje od GII
To o cemu si citao su gluposti,i cak i da ima neki smisao da li bi zarad jednog litra manje na 100km rizikovao motor recimo???
Odgovor znas
Tvoj auto u sustini nije veliki potrosac,a ako si imao nameru potrositi neki novac (100-200e mislim da prodaju ovu maglu po oglasima) bolje taj novac ulozi u svoj auto da te duze sluzi
Srecni praznici i lagano po gasu
[ MilosArsic @ 14.01.2013. 23:01 ] @
Iskreno ne znam koji je tip mislim da je 1. Znaci stedi gorivo ali steti motoru to opet nekako mogu da poverujem ali bi taj 1l mnogo znacio i uredjaj bi se otplatio za 3-4 meseca. Ali ne rayumem kako ljudi spavaju nocu evo http://www.hho.rs/ imaju slike od zastave do autobusa i uredjaji su skupi a opet autobus prelazi veliki put i da se nesto desi pokucace njemu na vrata. Isto mi nije jasno kako auto manje dimi sa tim gasom, kada sam kupovao jedna od tih stvari je bila i koliko dimi jer sam mislio da ako vise dimi motor je vise radeo i trebace mu manje do generalne i sad mi dosta vise dimi nego kad sam je kupio dok prijatelju na Golfu 2 je ugradeno to i gotovo da i ne dimi. U ovim hladnim jutrima malo samo kada ga upali posle toga uopste kao da je benyinac a pre ugradnje dimio vise nego moj auto. Spoinjao mi je nesto i da ima vecu snagu mada mi je to manje bitno jer mi nikada nije zafalilo snage i sad da uzimam auto bio bi to 1.2 do 1.4 benzinac pa na plin. Hvala na odgovoru Milos.
[ KrkaCiC @ 15.01.2013. 20:25 ] @
pazi,tvoja je stvar hoces li se cimati sa tom gluposcu ili ne. Ja to ne bih ugradjivao ni u ficu,a da ne pricam za neki noviji auto
Pogledaj malo nullovu temu i bice ti jasnije neke stvari. Ne znam koliko si tehnicki pismen,ali neke stvari ce ti biti jasnije
[ MilosArsic @ 15.01.2013. 22:13 ] @
Pa sada mi tek nista nije jasno. Salimo se malo. Znaci koristi se struja alternatora koga okrece motor a taj uredjaj da bi stedeo gorivo treba da ima ne 100% nego vise iskoriscenje to je jasno. Ali zar i sa turbinom nije isti slucaj? Opet je okrece motor izduvnim gasovima sto znaci da se trosi vise goriva za njen rad ali ipak motor ima vecu snagu. Nemojte mi zameriti ali pricao sa covekom pa poceo i na to da razmisljam. On je rekao da ulazemo za turbinu ali povecavamo iskoriscenje motora koje pokrije to ulaganje za rad turbine pa je i slicno sa vodnikom. Isto rekao da to sto auto dimi moze da ima veze koliko je motor dobar jer kada vise radi smanjuje se kompresija pa i iskoriscenje i onda ne sagori celu kolicinu goriva pa je izbaci na auspuh. Mada je rekao i da na to uticu i druge stvari sto znaci da sam bio u pravu ali ne u potpunosti.
[ KrkaCiC @ 15.01.2013. 23:43 ] @
Kazem ja tebi,ulozi novac pametno
Mozda ti lose karike,mozda ti motor trosi ulje...
Bolje idi kod automehanicara i saniraj to nego da kupujes kvazi-masine koje prkose osnovama fizike
[ Java Beograd @ 16.01.2013. 08:03 ] @
Citat:
MilosArsic:Ali zar i sa turbinom nije isti slucaj?
Nije. Turbina ne štedi gorivo. Koriščenjem turbine postiže sa da motori sa manjom radnom zapreminom (kubikaža) mogu da razviju veću snagu. Uz sagorevanje više goriva, podrazumeva se.
[ cika dacha @ 16.01.2013. 16:28 ] @
Java Beograd@ netacno!
[ MilosArsic @ 16.01.2013. 17:39 ] @
Imao problem odavno sa turbinom i auto bio bez nje jedno vreme neko ulje curkalo ne znam. Ali motor je trosio vise a isao slabije to znam. Vozen je isto ali trosio vise.
[ vladd @ 16.01.2013. 18:37 ] @
Tako jednostavne kalkulacije energije, dovedu do slozenijih novcanih transakcija, u korist slatkorecivih.

I da, nema pravde na svetu, a postoje i ljudi koji varaju druge ljude.

Poz
[ Zlatni_bg @ 16.01.2013. 20:46 ] @
Imaju bar 2 velike teme na forumu o HHO :)

U sustini, doslo se do teoretskog zakljucka da je doprinos HHO u sagorevanju mnogo ispod 0,1% koliko sam ja citao, a da pritom nenormalno vuce akumulator, a kome da verujes preko interneta za ove stvari a da ti nije prijatelj, ne znam :)
[ ubimestruja @ 16.01.2013. 20:49 ] @
Prvo i zadnje,za tu veselu napravu nećeš dobiti atest-a na proleće očekuj pounu budžeta narodne milicije iz džepa HHO fan grupe. Prva kazna u saobraćaju anulira sve tvoje uštede.
[ Goran Mijailovic @ 16.01.2013. 21:18 ] @
Ne moze HHO generator da se ugradi u turbo dizel i to zbog nacina na koji turbina radi posto je pokrecu vreli izduvni gasovi.
[ Java Beograd @ 17.01.2013. 08:21 ] @
Citat:
cika dacha:Java Beograd@ netacno!

Ne kapiram kako to misliš "netačno" ?! Ne izražavam ja svoj stav niti ne prezentujem razmišljanja o antičkoj grčkoj. Osećam se, kao da sam rekao "burgije služi za bušenje" a neko mi kaže "netačno" ?!

Ali, ako nisam bio dovoljno jasan, a i zarad tehničke edukacije mlađijeh generacija evo osnovnih principa motora sa unutrašnjim sagorevanjem

1. Radna zapemina motora je ukupan volumen svih cilindara.
2. Što je veća radna zapremina to više vazduha može da se usisa u cilindre.
3. Što ima više vazduha, to može više goriva da se spali.
4. Što se više goriva spali, to se može razviti veća snaga

Optimalni odnos mase vazduha i mase goriva je kod benzinskih motora oko 14.7 : 1. Dakle, dodavanjem više goriva u cilindre neće proizvesti više snage jer gorivo ne može da sagori. Ameri bi rekli "There's no replacement for displacement", dakle ako hoćeš više snage moraš da sagoriš više goriva, a za to treba više vazduha, a za to treba veća radna zapremina. I onda su se pravili dvanaestocilindrični motori, zapremine po 5.000, 6.000 kubika i više.

Onda se neko setio da u istu radnu zapreminu može da stane više vazduha ako se vazduh komprimuje ! I tako je nastao turbo punjač.

5. Turbo punjač, sabija vazduh u usisnoj grani.
6. U taktu usisa, ne usisava se atmosferski vazduh, već se prethodno sabijeni vazduh.
7. U cilindar stane više vazduha !
8. U više vazduha može da se spali više goriva !
9. Više spaljenog goriva - veća razvijena snaga. Bingo !

Dakle, za ostvarenje određene željene snage motora, može se konstruisati motor manje radne zapremine, (koji je i lakši i jeftniji) ali će u toj manjoj radnoj zapremini uz pomoć turbo punjača da se ubaci više vazduha, pa će moći da se spali više goriva !

Ne zaboravimo, snaga u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem dolazi samo i jedino spaljivanjem goriva. Što više spaljenog goriva - to veća snaga. Na konstruktorima je da omoguće da se mnogo goriva spali u malom motoru !


@ cika dacha: Šta je ovde netačno ?
[ vladd @ 17.01.2013. 09:35 ] @
Netacno je sto si, u previse skracenoj recenici, izdvojio samo motore male kubikaze.


Poz